OTHER | ||
CALENDAR FORUMS COMPANIES TOP 10 BUY GAMES | ||
USER | ||
Login Registration Users | ||
Games Store | ||
ABCgames | ||
Contact, RSS, Cooperation | ||
STATISTICS | ||
Online 6940 users | ||
Najskôr si musíme povedať niečo o tom, čo je to byte, ASCII tabuľka a niekoľko ďalších základných pojmov.
Každá informácia sa skladá z jednotlivých znakov, bytov (bajtov). Každý znak je tvorený jedným bytom, či už je to
písmeno, číslica alebo špeciálny znak. Tento byte sa ďalej zkladá z ôsmych bitov, ktoré môžu mať hodnotu
0 alebo 1. Z toho nám logicky vyplíva 256 kombinácií (2 na ôsmu). To znamená, že každý byte môže mať 256
rôznych podôb. Podľa toho akú má hodnotu (0-255), je mu priradený znak. A to sme už pri pojme ASCII tabuľka - aby
na všetkých počítačoch boli znaky správne interpretované, musela byť vytvorená istá norma, ako prevádzať hodnotu
bytu (0-255) na nejaký znak. Bola zavedená tzv. ASCII tabuľka, v ktorej je presne definované, aký znak se má zobraziť
pro danú hodnotu Zádrheľ je ale v tom, že niektoré jazyky (napr. aj slovenčina) používajú zvláštne znaky (diakritika),
ktoré anglický jazyk (preň bola štandartná ASCII tabuľka zoszavená) nepozná. Preto boli vytvorené alternatívbe ASCII
tabuľky, ktoré obsahujú tieto zvláštne znaky, pričom pre slovenský jazyk sa presadily tieto dve: Latin 2 a bratia
Kamenický.
Ďalšia vec, ktorú si treba povedať je fakt, že byte (respektíve jeho hodnotu) môžeme zobrazovať v zásade 4 spôsobmi:
Nejskôr si vysvetlíme, čo je to hexaeditovanie, čo je jeho podstatou a nakoniec si povieme niekoľko zásad pre bezproblémovú
hexaeditáciu.
Ak hovoríme o HEXaeditovaní v súvislosti s hrami, tak ide väčšinou o to, ako si vylepšiť postavy, zvýšiť počet kreditov,
zaistiť nesmrteľnosť, neviditeľnosť... Finta spočíva v tom, že všetky tieto informácie musia byť niekde uložené.
Prvou úlohou je teda zistiť kde.
Väčšinou sa jedná o save-súbor. O čo ide? Niektoré hry majú zabudovanú možnosť ukladania [SAVE] a opetovného nahrania [LOAD]
uložených pozícií. Je to z toho dôvodu, že nie každú hru je možné dohrať za jedno poobedie a tak je nutné, aby mal hráč
možnosť uschovať si stav hry, tak ako ju má rozohratú a po nahratí uloženej pozície znova pokračovat od miesta, kde skončil.
Hra si pri ukladaní pozície vytvorí zvláštne súbory, kde zapíše všetky potrebné informácie, aby mohol potom opäť obnoviť
predošlý stav. Nám ide o to, že tieto uložené informáce môžeme meniť v náš prospech. Keď vieme, do akého súboru sa tieto
dáta zapisujú a kam presne, potom to nieje už žiadny problém - stačí otvoriť daný súbor v nejakom HEXeditore a zmeniť
príslušné byty na požadovanú hodnotu.
Iné je to ale v prípade, keď nepoznáme názov súboru s uloženou pozíciou. Často máva príponu SAV, ďalšou možnosťou je názov,
pod kterým byla pozice uložena a pod. Je nutné trochu experimentovať a zistiť, kde sa presne pozície ukladajú. Keď už
identifikujete súbor, ktorý chcete hexaeditovať, musíte nájsť príslušný byte, na ktorom je zapísaná hodnota, ktorú chcete
zmeniť. Je potrebné vedieť hodnotu danej vlastnosti (peňazí,...) aká bola v momente ukladania pozície. Túto hodnotu je
nutné nájsť - napríklad ako dekadicke vyjadrenie bytu. Problémom je, že táto hodnota môže byť uložená rôznym spôsobom - v
jednom byte, dvoch bytoch alebo trébats v štyroch bytoch. Ak ide napríklad o väčšie číslo, môže byť hodnota uložená týmto
spôsobom:
druhý byt*256+prvý byt+1Pre zložitejšie systémy je potrebné mať trochu viacej skúseností. Našťastie vy nemusíte tieto problémy riešiť, lebo keď si pozriete cheat v našej databáze, tak pri každej HEXeditácii je uvedený súbor, ktorý sa má editovať, pozícia editovaných bytov, poprípade aké hodnoty môžu nadobúdať. Tu by sme sa mali ešte pozastaviť a povedať, že pozícia bytu v súbore sa takziež nazýva offset.
A na koniec niekoľko dobrých rád, ktorých dodržiavaním si uľahčíte prácu a HEXeditovanie pre vás bude vždy hračkou:
| Cheaty | Programy | Pojmy | Definície | Stručné rady | HEXaeditácia |
© 99-2022 ABCgames.net |