GAMESCHEATSTRAINERSWALKTHROUGHSCD COVERSWALLPAPERSSCREENSHOTSDOWNLOAD

OTHER
CALENDAR
FORUMS
COMPANIES
TOP 10

BUY GAMES
USER
Login
Registration


Users
Games Store
ABCgames
Contact, RSS, Cooperation
STATISTICS
Games:
Cheats:
Trainers:
Walkthroughs:
Localizations:
CD covers:
Wallpapers:
Screenshots:
Download:
21419
5455
5063
1438
1600
7352
6161
13176
1687

Online 27786 users

Walkthroughs > Commandos: Beyond the Call of Duty


Zobrazení:59315
Autor návodu:Martin "Nethar" Doležal

Musím říct, že tento kousek mě příjemně překvapil. Najdeme spoustu vylepšení, kterých si během hry jistě všimnete, již ve druhé misi oceníte výborný nápad se ZOO, kde pobíhají pštrosi, lvi, poletují barevní ptáčci, atd. Němci už umějí i lézt po žebříku :-), což je také velké plus. Samozřejmě i výbava členů vašeho komanda doznala význačných změn. To je sice prima, ale trochu mě překvapilo, že jednotlivé horké klávesy (např. G pro zbraň) již neplatí. Postupně se je ale naučíte a zjistíte, že takto je to za současného stavu výzbroje mnohem lepší. Nejprve si popíšeme výbavu jednotlivých členů komanda. Jak uvidíte, je dosti rozsáhlá, proto by neškodilo zahrát si Tutorial. Můžete zkusit tréninkové mise, ale stačí si prohlédnout informační záběry. Pokud jste úplní začátečníci, prohlédněte si i ten úplně první, kdo hrál Commandos: Behind Enemy Lines, je to pro něj ztráta mnoha minut. Tím jsme se dostali i k obtížnosti. Abych řekl pravdu, kdo první díl nehrál, bude mít dosti potíže, alespoň ze začátku. Takže si Behind Enemy Lines zahrajte, nebo přeji pevné nervy. Ale zase tak hrozné to není. Zvláště, když si dáte obtížnost Easy. Pro tu je také psán následující návod. Hard už je opravdu něco, jsou tam vojáci navíc. Pokud si chcete užít dostatek zábavy, hrajte nejprve na Easy a potom na Hard.

A. VYBAVENÍ

1) Všichni

Kámen (Y) - Kámen může na chvíli odlákat zvědavé zraky Němců, či je dokonce přivolat k vám.
Cigarety (V) - Voják, který uvidí cigarety, si je sebere a zapálí si.
Pistole (Q) - Zbraň vhodná k použití pouze po vyvolání alarmu, tedy v závěrech misí.
Panenka (R) - Pokud omráčíte nebo spoutáte vojáka, můžete ho potom ovládat. Pozor, aby se ale stále držel v modré oblasti, jinak uprchne a vyvolá alarm.
Ruka (H) - sbírání lehčích věcí, Spy může nosit mrtvoly, Green Beret i těžší věci

2) Green Beret (Zelený baret)

Dýka (W) - Jednoduchá, ale asi nejčastěji používaná zbraň. Je tichá a rychlá.
Ruka (H) - Přenášení mrtvol, sudů a jiných těžších věcí. Do sudu můžete schovat mrtvoly, když na ně sud položíte.
Šplh - na některé zdi či skály může Green Beret vyšplhat.
Návnada (G) - Položí návnadu, klávesou 'I' se návnada pouští a vypíná. Její zvuk přiláká nepřátele.
Zakopání (F) - V některých misích je Green Beretovi umožněno, aby se ve vhodném terénu zakopal.
Pouta (J) - Nasazují se omráčeným Němcům, aby neutekli (Němci, ne pouta).
Pěst (X) - Funguje pouze zezadu, omráčí vojáka.

3) Marine (Námořník, Mariňák, ale já mu říkám Potápěč, tak si zvykněte)

Dýka (W)
Člun (N) - Rozdělá lehký člun.
Potápění (D) - Touto funkcí se může potápěč potopit či naopak vynořit.
Harpuna (E) - Tichá zbraň na krátkou vzdálenost.

4) Sapper (Sapér, Zákopník)

Past (W) - Položí past, Němec, který po ní přejde, bude zabit.
Bomby (B) - Položí bombu, klávesou 'A' bombu aktivuje (pokud není časovaná).
Granát (E) - Účinná, ale samozřejmě hlučná zbraň.
Kleště (J) - Rozstříhávají dráty (např. ploty).

5) Sniper (Sniper)

Sniper-puška (E) - Skvělá zbraň na dálku, bohužel má hodně omezenou munici.
Léčba (K) - Někdy může Sniper i léčit.

6) Spy (Špeh)

Jed (W) - Tichá jedová injekce.
Uniforma (U) - Obleče si jednu ze svých uniforem.
Rozmluva (D) - Promluví si s Němci a tím je zastaví.
Pouta (J)
Věšák (T) - Obleče si uniformu od zajatého vojáka
Éter (X) - Dočasně omráčí vojáka.

7) Driver (Řidič)

Samopal (W)
Léčba (K)
Puška (E)
Palice (X) - Zezadu se s ní dají omráčit Němci.

B. DALŠÍ FUNKCE

[C] - lehnout
[S] - postavit se
[F2] - [F7] - rozdělení obrazovky
[CTRL]+[S], [CTRL]+[L] - to určitě víte :-)

C. TIPY

D. NÁVOD NA JEDNOTLIVÉ MISE

Návod jako takový jsem se snažil podat o něco podrobněji, než tomu bylo u hry Commandos: Behind Enemy Lines, stále se ovšem samozřejmě nejedná o popis typu vezmi špióna, udělej tři kroky doleva, lehni si, přepni na řidiče,... něco takového s k téhle hře ani psát nedá. Zabývám se spíše některými z možných alternativ řešení nejobtížnějších či nejdůležitějších částí každé z misí.

a) 1. mise - Dying Light

Úkol: Zničit Antenna, Lighthouse, 5x Antiaircraft gun

Řešení: Sniperem ze člunu sestřelte jediného vojáka, který by vás při plavení na jih viděl. Na jih ale ještě nejezděte, nejprve musíte vyčistit Potápěčem cestu. Plavte s ním tedy na jih a při nejbližší příležitosti vylezte ven z vody. Podřežte okolní Němce a přivezte člun. Potom lze skoro všechny Němce, kteří jsou uvnitř zabít Green Beretem. Jediný problém mohou být dva hlídkující na věži, sestřelte je Sniperem (nebo se kolem nich plazte a zastřelte je až po vyvolání poplachu). Vyzkoušejte si použití nože, cigaret, pout, ovládání Němců, kamenů,... všechno se to hodí. Až území pročistíte, rozmyslete si, kam dáte Sapperem výbušninu a kam zanesete barely, aby při výbuchu zemřeli Němci v barácích. Při správném načasování není problém, u mě vyšli z domů jenom asi tři Němci, každý odjinud, takže se dali potom v pohodě podřezat. Nakonec sjeďte výtahem dolů (pod výtahem to nejprve pročistěte Marinem), Sniperem rozstřelte vodní miny a hurá do druhé mise.

b) 2. mise - The Asphalt Jungle

Úkol: Zachránit před zastřelením partizánského důstojníka Dragisu Skopje

Řešení: Mise se odehrává v ZOO. Zde poznáte vylepšení oproti prvním Commandos. Chodí zde pštrosi, lvi, hlídač,... Tak jdeme na to. Chytněte si prvního Němce, na kterého narazíte, oblékněte Spyovi uniformu a jděte k domu na jihu. Všechny tři Němce zneutralizujte a počkejte na hlídače ZOO. Vemte si od něho (po dobrém to nepůjde) jeho obleček a můžete jít do ZOO. Vše, co zvládnete spoutejte, nebo zabijte, hlavně nevyvolejte poplach, jinak zemře Dragisa Skopje. Potom se Green Beretem dostaňte z jihovýchodu na jihozápad, zneškodněte jednoho Němce, přelezte zeď, pozor na šelmy a jste v ZOO. Nyní vhodně kombinujte schopnosti obou členů komanda. Beret má návnadu, háže kameny, podřezává, Spy může mluvit a tím odklonit zraky některých Němců před prozrazením Bereta.

Až si budete myslet, že to stačí, dostaňte se Spyem k partizánovi u zdi, injekcí zabijte vojáky, tak, aby vás tři hlídkující neviděli, mrtvoly schovejte. Potom se s partizánem nenápadně proplazte ven k autu. Dále to je na vás. Buď dostanete dovnitř i řidiče jako já a bez všimnutí odjedete, nebo jste poněkud drsnějšího ražení, vyvoláte poplach a všechno postřílíte.

c) 3. mise - Dropped out of the Sky

Úkol: Odjet s navigačním systémem bomby HS 293

Řešení: Tato mise nepatří mezi zrovna nejlehčí. Několika lidí se sice můžete zbavit Sniperem, ale to si raději nechte až na konec, kdy už nebudete vědět, jak dál. Řidiče využijete také až na konci, kdy s ním tak akorát odjedete pryč. Takže to je všechno na Green Beretovi. Problém je v tom, že během několika chvil uděláte vše, co jde, a zjistíte, že už se dále nedostanete. Tedy mně se to stalo. Green Beret prostě nebude moci dále zabíjet další Němce, protože by to viděli jiní. Alarm vyvolat samozřejmě jde, ale všechno by se zvrhlo v prachobyčejné střílení přícházejících Němců a to už přece nemusíme hrát Commandos. Takže se budeme řídit podle pravidla: "Když nemůžeme jít my k Němcovi, může jít Němec k nám." Stačí se někomu ukázat v jeho vzdálenějším spektru vidění a rychle si lehnout. Potom ho jen vhodně překvapte zezadu. Párkrát vám možná i pomůže náhoda. Vojáci si všimnou svého mrtvého kolegy a poběží to zkontrolovat. Nad jeho mrtvolou je potká stejný osud... Někdy se může stát, že vaší činnosti si všimnou hned dva najednou. V tom případě máte dvě možnosti. Ta první je CTRL-L a ta druhá být rychlí. Musíte prostě podřezat oba dva, aniž by ještě první došel ke svému cíli. Jakmile totiž přijdou k mrtvole, vyvolají během chvíle alarm. Pozor si dejte na jednoho vojáka u mostu. Ten na nic nečeká a pokud jste podezřelí, hned střílí a vyvolává alarm. Nakonec už stačí jenom sebrat Green Beretem (písmeno H) navigační systém, projít po schodišti nahoru, nasednout do automobilu a zmizet.

d) 4. mise - Thor's Hammer

Úkol: Zničit Thor Gun a 2x Armored Carriage

Řešení: Přiznávám se, že nejprve se mi zdálo, že tato mise bude prostě hrůza. Zbavil jsem se několika prvních vojáků a potom jsem prostě nevěděl, jak dál. Moc obcházejících skupinek Němců. Potom jsem ale zjistil, že to zase tak strašné není. Stačí se ve vhodnou chvíli proplazit co nejvíce doleva a potom nahoru. Jakmile se dostanete až úplně doleva nahoru, není žádný problém, hra je tu až skoro moc lehká. Pokud bych postupoval zezdola, vojáci se dobře hlídali, ale jestliže obejdete, jak už jsem popsal, nádraží zleva, potom se to zabíjí jedna radost. Na všechno stačí Green Beret. Nastrčte na vhodná místa návnadu, nebo se Němcům v dáli ukažte a zalehněte. Takto se dají v pohodě zničit. Třeba vám pomůže, že asi dva vagóny se dají odtlačit, ale já bych to za stěžejní nepovažoval. Na úplný konec jsem rozmístil k vlakům nálože. Po odpálení vyvoláte samozřejmě poplach. Pokud vylezete na hlavní nádražní budovu nahoru a zalezete co nejdále a střelíte, vojáci k vám budou šplhat a vy je můžete v klidu po jednom postřílet, aniž by vás zezdola viděli. Potom vlezte do lokomotivy a bye-bye čtvrtá mise!

e) 5. mise - Guess who's coming tonight

Úkol: Unést plukovníka SS Wilhelma von Belowa, odjet s ním v tanku

Řešení: Není to zase tak hrozné. I když se Belowově rezidenci v Rastenburgu říkalo Vlčí doupě (Wolf's Lair), její překonání nebude patřit mezi ty nejtěžší oříšky. Platí tady, jako ostatně všude, že obcházející skupinky Němců necháme pěkně na pokoji, nás zajímají jednotlivci. Všechno okolo zdi doufám zvládnete bez problémů. Dostat se dovnitř už nebude tak snadné. Použijeme na to zeď na pravém konci mapy, kde může Green Beret vyšplhat. Potom, bez zbytečného spěchu, podřezávejte. Vždy počkejte nějaký čas, jestli mrtvolu někdo obcházející neuvidí, protože zvláště u střech Němci někdy vidí bohužel za roh. Rekord v podřezávání a odnášení na čas zaznamenáte u třech vojáků u brány (všechny najednou), ale není to těžké. Zhruba uprostřed parku nalezne Sniper další náboje do své ostřelovačky, takže bída zde taktéž nepanuje. Až se prořežete ke Spyovi a osvobodíte ho (hlavně to neberte kolem domu Belowa), sežeňte mu z nějakého chyceného vojáka uniformu. Ovšem pozor, všichni Němci, kteří nejsou obyčejní vojáčci, tedy seržanti, plukovníci, apod. ho poznají. Musíte se jim tedy obratně vyhnout, vylézt za střechu, obléci si vyšší uniformu a potom píchat jed všude okolo. Tak zvládnete skoro všechno ostatní. Může vám vadit skupina tří vojáků, která chodí okolo domu a potom dále k bývalému vězení Spye. Ty lze rychle postřílet Sniperem. Musíte být dost daleko, aby na vás nestříleli, ale jenom se rozeběhli, a jako prvního pošlete na onen svět jejich vůdce, pokud nemáte rádi alarm. Další tři náboje jsem využil stejným způsobem na skupinu Němců chodících okolo tanku a ještě jeden na vojáka koukajícího na tank ze střechy, ke kterému nelze vylézt. Když si to spočítáte, vyjde vám 7 použitých nábojů, se zbytkem si dělejte, co chcete (oni stejně zbydou jenom dva). Plukovníka hlavně nezabíjejte, jenom nějak omračte. Potom ho buď vemte na záda a vstupte do tanku, nebo ho ovládejte a rozkažte mu, aby nastoupil po svých. Těšil jsem se, že odjedu s plukovníkovým KŘbelwagenem, ale bohužel to nejde, musíte odjet v tanku.

f) 6. mise - Eagle's Nest

Úkol: Zničit prototypy (5) letadel na Neubranderburgském letišti

Řešení: V první, dolní části, je nejdůležitější nevyvolat alarm. Pilot, chodící na dvorku úplně vpravo by totiž uprchl a tím byste ho nemohli zajmout. No a zajmout ho musíte, protože to je jediný člověk, který vás odtamtud může dostat pryč, letadlem samozřejmě. Proč si dělat zbytečné starosti, hned dole doporučuji Sniperem odstřelit vojáka, který na vás kouká nahoře ze svahu, potom by měl sniper naráz odstřelit vojáka nad žebříkem a vojáka na zdi a na konci první části i vojáka nad pilotem. Zbytek (alespoň v mém případě) obstaral green beret a sapper (jedna past). Aby to nebylo děsivě těžké, určitě používejte zajatce - dva si chyčte a dejte jim za úkol s někým vhodně kecat, abyste měl zatím třetí z vás klid na práci. Až budete mít tuto část hotovou, vzhůru nahoru (nádherná věta).

Tady už můžete vyvolat alarm, ale to poctiví hoši nedělají :-). Takže stále to samé dokola. Cigarety, kameny, ale hlavně rychlý green beret se svojí akcí běh-nůž-zvednout-odnést. Nepochybuji, že využijete zbylé sniperovy náboje. Nakonec ale asi stejně vyvoláte alarm, abyste vyvraždili zbytek nepohodlných panďuláků a mohli v klidu zničit prototypy. Ke zničení musíte baretem zatlačit cisterny s palivem k jednotlivým letadlům (u prototypů vlevo stačí jedna cisterna - teda vlastně musí stačit). Potom ke každé cisterně dejte sapperem výbušniny a odpalte to. Stačí jenom naskočit do únikového letadla - samozřejmě s uneseným pilotem - a sbohem, Neubranderburgu. 12. listopad 1944 pro tohle místo určitě nebyl ščastný.

g) 7. mise - The Great Escape

Úkol: Osvobodit Green bereta a Drivera, odpálit hlavní budovu a pustit vězně pryč

Řešení: Misi bych rozdělil opět na dvě části. Nejprve pracujete s potápěčem. Vydejte se s ním doprava, u pole pozabíjejte vězně, dostaňte se přes most až k místu, kde lze vstoupit do řeky a potopte se. Trubkou potom vyplavte až za plotem, uvnitř vězeňského tábora (Stalag 13 POW camp). Potápěč může podřezávat, pro rychlejší a bezpečnější postup je však velmi užitečná jeho tichá harpuna. Až připraví, co se dá, včetně několika Němců na severu, nezbývá, než pustit Green bereta a Drivera z vězení, do kterého se nakonec dostanou, protože bez alarmu to vlastně nejde. K jejich zdárnému úprku napomůže sapér svým přestřiháváním plotu. Jakmile dva opět svobodní členové komanda sebrou svoji výzbroj nad chatou na severu, pokračujte v demoliční práci. Využijete jak řidičovi zbraně (samopal a pušku) tak sapérovy granáty (např. skupinka na severovýchodě, v místě, kudy budou utíkat vězni). Budovu odpalte až v okamžiku, kdy bude oblast bezpečná pro úprk vězňů, ti se totiž okamžitě po výbuchu rozeběhnou směrem na severovýchod. Tam už tedy musí být otevřená brána. Potom naskočte do dodávky a pokud vás z ní nikdo nevystřílí, zmizte.

h) 8. mise - Dangerous Friendship

Úkol: Ukrást generálu Hanzi Rauterovi dokumenty

Řešení: Poslední mise jistě dokonale prověří vaše schopnosti. Snažte se, jak nejvíce to jde, hlavně nesmíte vyvolat alarm - teda vlastně můžete, ale těch vojáků tam je opravdu síla, a když by přibyli další, stalo by se to noční můrou. Takže nenápadně !

Nejprve se vydejte doleva přes můstek a vyvražděte, co se dá. To je práce pro green bereta. Hlavně se snažte, aby se žádný z vojáků nedíval na ostrůvek, kde je vybavení pro potápěče. Muže hlídkujícího z vrchu (mlýna) můžete sestřelit sniperem, pokud se bez toho obejdete, jen líp. Toto je totiž jediná mise, kde jsem pocítil citelný nedostatek sniperových nábojů, jinak jsem si je většinou šetřil až do konce, kdy mně už samozřejmě byly na nic.

Dále se musí potápěč dostat pro výbavu. Protože na začátku kyslíkovou bombu nemá, musí to provést člunem. To je operace natolik dlouhá, že ho prostě někdo ze dvou vojáků naproti musí vidět - což se ale nesmí stát. Proto jsem tady hned vystřílel dva sniperovy náboje, i když to byla hrozná škoda. Nevím, jestli přijdete na lepší řešení, dejte vědět. Na druhý břeh může s sebou potápěč převést i bareta, aby odklízel mrtvoly. Jakmile máte bombu, můžete plavat s potápěčem sem a tam a podřezávat.

Muže s kulometem můžete odrovnat například potápěčem, který přiběhne ze SV a zase zdrhne. Můstek už bude potom volný pro bareta, který přiběhne, vezme mrtvolu a zase ji odnese, aby ji hlídkující Němčouři neuviděli. Chce to rychlost, ale dá se to.

Jakmile vykostíte dolní část (nejdůležitější vojáky), vynořte se s potápěčem u zvedacího mostu. Zde se mi podařil jeden kousek a doporučuji ho : dva vojáky (jeden stojí, druhý chodí) zastřelte rychle harpunou a zase se ponořte. Jejich těl si všimne blbeček naproti a dojde k vám, samozřejmě ho zase zastřelíte. Je to ale trochu zvláštní, protože tenhle blbeček dokáže přejít i přes zvednutý most (ve dvou případech ze tří to udělá). Co naděláte.

Potom můžete mechanismem spustit most, aby se na druhý břeh dostali i ostatní. Lodě, která objíždí, si nevšímejte, nic nedělá. Stejně tak bude celou dobu houkat před spuštěným mostem, ale to je taky jedno, ač počká :-). Až se prořežete k domu s Natašou, dostanete vlastně špióna bez jedu - ona totiž může kecat s Němci, a tak je zdržovat od hlídkování. Ale pozor na Gestapo - ti ji prohlédnou !

Na konec vlezte s Natašou do označené budovy, přijde za vámi generál Rauter, za chvíli odejde, Nataša už bude mít dokumenty. Nezbývá než zase zvednout most, nasednout do člunu (je na severozápadě) a ujíždět - hotovo. Nezapomeňte všechno vyvraždit - povedlo se mi nechat tam jenom asi čtyři živé Němce - ale spoutané :-). Taky si určitě chyčte nějakého živého gestapáka - už pro ten pocit. Až získáte dokumenty, může zemřít i generál (předtím však v žádném případě !).

Tak, to by snad bylo všechno, a teď na těžkou obtížnost...

Related Games Commandos: Origins
Commandos 3 - HD Remaster
Commandos 2 - HD Remaster
Commandos Complete
Commandos: Strike Force
Commandos 3: Destination Berlin
Commandos 2: Men of Courage
Commandos: Ammo Pack
Commandos: Behind Enemy Lines
Commandos: Mas Alla Del Deber
Commandos: Im Auftrag Der Ehre



Diskusia Príspevkov: 17 Hodnotenie
1135 hlasov

100
60
20

80
40
0
47
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2022 ABCgames.net 
Facebook
 ABCgames.CZ | SK | E-shop hry |