OTHER | ||
CALENDAR FORUMS COMPANIES TOP 10 BUY GAMES | ||
USER | ||
Login Registration Users | ||
Games Store | ||
ABCgames | ||
Contact, RSS, Cooperation | ||
STATISTICS | ||
Online 2159 users | ||
Zobrazení: | 40449 | |
Autor návodu: | Tomáš "KILLER" Sudík |
Série Command&Conquer (do které můžeme s přimhouřením alespoň jednoho oka počítat i Dunu 2) patří k nejslavnějším herním sériím na PC vůbec. Doslova na celém světě si našla miliony příznivců - a miliony příznivců si ještě určitě najde. Lidé z Westwood Studios, kteří všechny hry této série vytvořily, založily vydáním Duny 2 nový žánr - žánr realtimových stratagií. A i když by se dalo diskutovat o tom, jsou-li realtimové strategie od Westwoodu nejlepšímy realtimovými strategiemy vůec, prvenství - tedy to, že vymysleli něco nového a nekonvenčního - už Westwoodům nikdo neupře.
Jako je rodina základem státu, je stavění základem Tiberian Sun. Ačkoliv pravé taktické zkušenosti budete prokazovat až v bitevní vřavě, správně vybudované zázemí vám celou hru znatelně zjednoduší. Snad vám tahle kapitolka usnadní první krůčky, hlavně pokud jste začátečníci.
1) Základna
Ve většině "stavěcích" misí dostanete do začátku jedno MCV - a starej se, človíčku. Pochopitelně je třeba vybrat pro budoucí Construction Yard to správné místo, nejlépe uprostřed větší volné plochy, která ma jen úzké a snadno bránitelné přístupy a relativně blízko tiberia (nejlépe zeleného se stromečkem, které postupně dorůstá). Uvědomte si, že vaše harvestery budou mnohem a mnohem výkonější, bude-li rafinérie, kam tibérium vezou, hned vedle pole, na němž zklízejí. Svoje budovy můžete stavět jen bezprostředně vedle jiné své budovy, přičemž pro tento účel nemůžete využít zdi, vrata nebo obrané věže. Objevíte-li tedy dostatečně velký zdroj tibéria nebo skvěle bránitelný průsmyk, můžete tam základnu "přiblížit" řetězcem elektráren nebo sil (nebo obojího). Je to levný a rychlý způsob a také investice do budoucna, neboč obojí budete později potřebvat. Jenom pozor na to, kam stavíte silo - na exponovaných místech je v nebezpečí, neboč je velmi křehké.
Když stavíte, dejte pozor, aby mezi budovami byly mezery, kterými budou moci jednotky procházet. Exponovaná místa vydláždějte, jednotky se pak pohybují mnohem rychleji. Za zvážení stojí, jestli postavit základnu až na kraji mapy, nebo dokonce přímo v rohu. Vtip je v tom, že pokud tak učiníte, máte zajištěnou ochranu z jedné, potažmo dvou stran, jenže pak můžete jen omezeně expandovat. Zvažte to až podle konkrétní situace - jestliže je v rohu velká plošina, hup na ni.
Někdy se stane, že vám dojdou peníze a nepřítel vám zničí rafinerii. Jediná rada, nechcete-li loadovat pozici, je prodávat. Prodejte co můžete, a až vyděláte 2000, postavte rafinerii a začněte znova sklízet tibérium.
2) Těžíme
Těžba tibéria je vedle výroby nejdůléžitějším úkolem vaší základny, takže pozor na to. Pokud vyrobíte dva nebo tři (nejlépe čtyři) harvestery, půjde to výrazně rychleji. Můžete také postavit více rafinerií, ale pozor na nechutnou chybu v umělé inteligenci : pokud je harvester plný, jede do rafinérie, a to do té nejbližší; pokud v ní však někdo právě je, jede do jiné, a to třeba klidně přes celou mapu ! A to ještě není všechno. Pokud totiž hned vedle vzdálené rafinerie dotěží druhý harvester, bude považovat za obsazenou rafinerii, k níž míří nejpomalejší vozidlo ve hře z druhého konce mapy. V lepším případě se postaví do fronty; v horším (když mezitím první harvester dovyložil náklad) se vydá také na opačnou stranu mapy do rafinerie číslo jedna. A ani to není všechno ! Obsadíte-li rafinerii v nepřátelské táboře na opačném konci mapy v týlu padoucha, je váš harvester schopen vyrazit tam vykládat - skrz linie a onrané věže (pochopitelně neprojede). Takže vám nezbyde nic jiného, než harvestery hlídat a občas je usměrnit ručne. Fuj.
Modré tibérium je výrazně cennější než zelené, ale nedorůstá. Navíc je explozivní - zničený harvester plný modrého tibéria nadělá pěknou paseku nejen v řadách vojska, ale i mezi budovami. Ani střelba u modrého pole se nemusí vyplatit (nebo se výbušnosti dá naopak využít). Pozor na žluté tibérium, které není těžitelné normálním harvesterem, a které poškozuje těžkou techniku (čím těžší, tím víc). Naopak modré a zelené tibérium zraňuje pěchotu. Když pěšák v tibériu zemře, promění se v malého Visceroida, a když se potkají dva malí Visceroidi, změní se ve velkého, který je životně nebezpečný jednotkám i budovám. Zabijete-li malého, předejdete obtížím.
Je-li u zeleného tibéria "stromeček", bude se tibérium slušně obnovovat - zhruba takovou rychlostí, aby na něm mohl jeden harvester těžit donekonečna. Přijedou-li harvestery dva, bude za čas vytěženo.
3) Konstruujeme
Vyrábění jednotek je pochopitelně věc neméně důležitá. Moc se k tomu nedá říct - prostudujte si popis jednotek a sami se rozhodněte, které jsou nejlepší. Vyrábí se konstantní rychlostí, vždy za určité množství tibéria za minutu (dle počtu továren), takže dražší jednotky se výrábí pomaleji. Máte-li více továren, kliknutím označíte jednu jako primární, z niž vylézají jednotky, které jinak mohou být vyráběny ve více továrnách. Pokud máte jednu továrnu svou a jednu zajatou nepřátelskou, budou vaše jednotky vždy vylézat z té vaší.
Kliknete-li na továrnu, a pak s Altem někam do okolí, budou jednotky z továrny vyjíždět na místo kliku. Občas se to hodí.
Bojování je alfou a omegou hry, tak si je vychutnejte, stojí to za to !
1) Bráníme a bráníme
Základem obany jsou pochopitelně branné stavby. Zdi moc nevydrží, ale alespoň protivníka zdrží. Obranné věže stavte tak, aby jich na nepřítele střílelo vždy několik najednou (stejně chodí vždycky ze stejného směru - nebo i z více, ale vždy jen v omezeném počtu). Nezapomeňte rozestavit kulomety nebo lasery i uvnitř základny - zvláště Nod se s oblibou provrtává přímo do srdce vaší báze a dokáže tam nadělat obrovskou paseku.
Obranné jednotky jsou nejodolnější - za GDI Titáni, za Nod Tick Tanky (zakopané). Postavte je na exponovaná místa a využijte je jako další věže. Máte-li artilrii, postavte ji doprostřed tábora.
EMP Cannon je doknalá obranná pomůcka pro velké útoky. Jakmile uvidíte blížit se nepřátelsku artilerii (jezdí skoro vždy ve skupinách), znehybněte ji kanónem a rozprašte třeba letadly. V případě nouze lze kanón použít i ve vlastní základně - sice ochromí i vaše jednotky, ale jistě ne všechny.
Firestorm Wall je skvělá věc. Zabrání vstupu vzdušných jednotek i raket a je nezničitelná (jenom se vyčerpává). Vypínejte ji vždy, když ji nepotřebujete, a jakmile uslyšíte "Missel Launch Detected", zapněte ji.
2) Útóóóóók!
Označte si jednotky a rozdělte je do skupin. Do jedné přijde veškerá pěchota včetně mediků a dvou nebo tří Wolverinů (resp. kyborgů), do druhé jednotky rychlé, do třetí ty těžší (Titáni, Tick Tanky atd.).
Pokud možno útočte všemi jednotkami ve skupině na jedem cíl. Je lepší zničit dva Tick Tanky ze čtyř, než všechny čtyři poškodit a padnout při tom. Hlídá-li nepřítel artilerie, vyčleňte silnou skupinku, která se zaměří jen na ně.
3) Speciální akce
Sabotáž - inženýři jsou nejsilnější jednotka ve hře. Během prudkého útoku a boje uvnitř nepřátelské základny naklusejte inženýrem do libovolné stavby a hned to bude o něco jednoduší. Obsazené stavby můžete jednak využívat, jednak vedle nich můžete stavi dělové věže a nakonec je můžete třeba prodat. Nese to peníze a škodí to nepřátelům.
Hrajete-li za Nod, využívejte podzemních vozíte plných inženýrů. Je to sice investice, ale když se vynoříte uprostřed základny, obsadíte pár budov a rychle je zase prodáte, peníze se vám vrátí a nepřítele to ochromí. GDI může zkusit to samé s normálním APC, ale nebude to žádná procházka růžovým trávníkem.
Zde je popis všech jednotek a budov co jsou ve hře. Nejdříve začnu u GDI a pak Nod.
a) GDI - JEDNOTKY
Jednotky GDI jsou svým určením klasické vojenské jednotky - jsou dobře uzpůsobeny k útoku i obraně, vyrobit kompaktní armádu není žádný problém hlavně proto, že se jednotky skvělým způsobem doplňují. Co se týče těžké techniky, dalo se GDI do inovování zastaralého konceptu tanků, vozidel a přineslo nám místo nich kráčející kolosy a vznášedla.
1) Light Infantry - Lehká pěchota
Výroba: Barracks
Cena: 120
Nejlepší proti: pěchotě
Protizbraň: Attack Buggy, plamenometný tank
Obdoba u Nod: Light Infarty
Poznámka: nejslabší jednotka vůbec
2) Disc Thower - Vrhač výbušných disků
Výroba: Barracks
Cena: 200
Nejlepší proti: stavbám, lehčím vozidlůmu, stealth tankům
Protizbraň: Attack Buggy, plamenometný tank
Obdoba u Nod: Rocket Infantry
Poznámka: nejlepší v kombinaci s pěchotou
3) Engineer - Inženýr
Výroba: Barracks
Cena: 500
Nejlepší proti: stavbám
Protizbraň: Attack Buggy, plamenometný tank, obranné lasery
Obdoba u Nod: Engineer
Poznámka: později nejužitečnejší jednotka
4) Medic - Zdravotník, lékař
Výroba: Barracks
Cena: 600
Nejlepší proti: -
Protizbraň: Attack Buggy, plamenometný tank
Obdoba u Nod: -
Poznámka: ke každé pěchotní formaci jednoho medika (lépe dva)
5) Ghost Stalker - Sabotér
Výroba: Barracks (+ Tech Center)
Cena: 1 750
Nejlepší proti: mobilním jednotkám, budovám
Obdoba u Nod: -
Poznámka: jednou ranou zničí slabší vozidla (je jen v multiplayeru)
6) Jump Jet Infantry - Pěšák s osbním vznášedlem
Výroba: Barracks (+ Radar)
Cena: 600
Nejlepší proti: kyborgové, plamenometný tank, SAM a raketomety (ve vzduchu)
Obdoba u Nod: -
Poznámka: může zdolávat skalní stěny
7) Wolverine - Obrněný pěšák
Výroba: War Factory
Cena: 500
Nejlepší proti: pěchotě
Protizbraň: těžká technika, laserové věže
Obdoba u Nod: Attack Buggy
Poznámka: rychlá průzkumná jednotka
8) Titan - Titán
Výroba: War Factory
Cena: 800
Nejlepší proti: stavbám, obeliskům, laserům, těžké technice
Protizbraň: artilerie, Attack Cycle
Obdoba u Nod: Tick Tank
Poznámka: velice odolná jednotka, později nejpoužívanější
9) Hover MRLS - Raketometné vznášedlo
Výroba: War Factory (+ Radar)
Cena: 900
Nejlepší proti: laserům, budovám, slabším vozidlům, létavcům
Protizbraň: artilerie, těžká technika, obelisky
Obdoba u Nod: Stealth Tank
Poznámka: může jezdit i po vodě
10) Distruptor - Zvukový tank
Výroba: War Factory (+ Tech Center)
Cena: 1 300
Nejlepší proti: stavbám, pěchotě, těžké technice
Protizbraň: artilerie
Obdoba u Nod: -
Poznámka: může vážně poškodit i vlastnmí jednotky
11) Mammoth MK. II - Kráčející pevnost
Výroba: War Factory (+ Tech Center)
Cena: 3 000
Nejlepší proti: všemu
Protizbraň: hromada artilerií
Obdoba u Nod: -
Poznámka: můžete mít jen jeden
12) Harvester - Kombajn
Výroba: War Factory (+ Refinery)
Cena: 1 400
Nejlepší proti: -
Protizbraň: artilerie
Obdoba u Nod: Havester
Poznámka: velice odolná neútočná jednotka
13) Amphibius APC - Obrněný transportér
Výroba: War Factory (+ Barracks)
Cena: 800
Nejlepší proti: -
Protizbraň: cokoliv
Obdoba u Nod: Subterranean APC
Poznámka: jezdí vodou, převáží až pět pěších jednotek
14) Mobile Sensor Array - pojízdný radar
Výroba: War Factory (+ Radar)
Cena: 950
Nejlepší proti: -
Protizbraň: artileri, letectvo
Obdoba u Nod: Mobile Sensor Array
Poznámka: odhalí i podzemní a zamaskované jednotky
15) Mobile Construction Vehicle - Pojízdná základna
Výroba: War Factory (+ Tech Center)
Cena: 2 500
Nejlepší proti: -
Protizbraň: cokoliv
Obdoba u Nod: Mobile Construction Vehicle
Poznámka: -
16) Orca Fighter - stíhač
Výroba: Helipad
Cena: 1 000
Nejlepší proti: tankům, artilerii
Protizbraň: SAM, raketometná pěchota
Obdoba u Nod: Harpy
Paznámka: omezené střělivo a palivo - musí se vracet na základnu
17) Orca Bomber - Bombardér
Výroba: Helipad (+ Tech Center)
Cena: 1 600
Nejlepší proti: artilerii, stavbám
Protizbraň: SAM, raketometná pěchota
Obdoba u Nod: Banshee
Paznámka: omezené střělivo a palivo - musí se vracet na základnu
18) Orca Carryall - Létající transport
Výroba: Helipad (+ Tech Center)
Cena: 750
Nejlepší proti: -
Protizbraň: SAM, raketometná pěchota
Obdoba u Nod: -
Poznámka: přenese jednu mobilní jednotku na libovolnou vzdálenost
b) GDI - BUDOVY
1) Construction Yard - Hlavní továrna
Předpoklady: -
Cena: -
Spotřeba energie: žádná
Obdoba u Nod: Construction Yard
Poznámka: základní a nejdůležitější budova
2) Power Plant - Elektrárna
Předpoklady: Costruction Yard
Cena: 300
Spotřeba enrgie: enrgii přidává
Obdoba u Nod: Power Plant, Advenced Power Plant
Poznámka: později jde upgradovat pomocí Power Turbine
3) Power Turbine - Přídavná turbína
Předpoklady: Power Plant
Cena: 100
Spotřeba enrgie: energii přidává
Obdoba u Nod: -
Poznámka: není samostatná stavba - jen upgrade pro Power Plant
4) Tiberium Refinery - Zpracovárna tibéria
Předpoklady: Power Plant
Cena: 2 000
Spotřeba enrgie: střední
Obdoba u Nod: Tiberium Refinery
Poznámka: spolu s ní dostanete jeden kombajn (Harvester)
5) Tiberium Silo - Silo
Předpoklady: Tiberium Refinery
Cena: 150
Spotřeba energie: malá
Obdoba u Nod: Tiberium Silo
Poznámka: velice křehká stavba (snadno zničitelná)
6) Barracks - Kasárna
Předpoklady: Power Plant
Cena: 300
Spotřeba energie: malá
Obdoba u Nod: Hand of Nod
Paznámka: -
7) Radar - Radar
Předpoklady: Tiberium Refinery
Cena: 1 000
Spotřeba energie: střední
Obdoba u Nod: Radar
Poznámka: jako první vypoví službu při nedostaku enrgie
8) War Factory - Továrna na válečné stroje
Předpoklady: Tiberium Refinery, Barracks
Cena: 2 000
Spotřeba enrgie: střední
Obdoba u Nod: War Factory
Poznámka: kromě těžkých vojenských strojů umí vyrobit i Harvester
9) Pavement - Dlažba
Předpoklady: Barracks
Cena: 75
Spotřeba enrgie: žádná
Obdoba u Nod: Pavement
Poznámka: -
10) Concrete Wall - Betonová zeď
Předpoklady: Barracks
Cena: 50
Spotřeba enrgie: žádná
Obdoba u Nod: Wall
Poznámka: nelze opravovat
11) Automatic Gate - Automatická brána
Předpoklady: Barracks
Cena: 250
Spotřeba enrgie: žádná
Obdoba u Nod: Automatic Gate
Poznámka: -
12) Component Tower - Obraná věž
Předpoklady: Barracks
Cena: 200
Spotřeba enrgie: malá
Obdoba u Nod: -
Poznámka: sama o sobě nic neumí
13) Wulcan Cannon Upgrade - Obranný kulomet s krátkým dostřelem
Předpoklady: Component Tower
Cena: 150
Spotřeba enrgie: žádná
Obdoba u Nod: -
Poznámka: lze postavit jen na Component Tower
14) SAM Upgrade - Obranné protiletadlové střely
Předpoklady: Component Tower, Radar
Cena: 300
Spotřeba energie: žádná
Obdoba u Nod: SAM site
Poznámka: lze postavit jen na Component Tower
15) RPG Upgrade - Obranný raketomet
Předpoklady: Component Tower
Cena: 600
Spotřeba enrgie: žádná
Obdoba u Nod: -
Poznámka: lze postavit jen na Component Tower
16) Helipad - Letiště
Předpoklady: Radar
Cena: 500
Spotřeba enrgie: malá
Obdoba u Nod: Helipad
Poznámka: kromě výroby se zde letadla i přezbrojují
17) Service Depot - Opravna těžké techniky
Předpoklady: War Factory
Cena: 1 200
Spotřeba energie: střední
Obdoba u Nod: -
Poznámka: -
18) EMP Cannon - EMP kanón
Předpoklady: Radar
Cena: 1 000
Spotřeba enrgie: velká
Obdoba u Nod: EMP Cannon
Poznámka: nezabíjí jen znehybňuje
19) Tech Center - Výzkumné středisko
Předpoklady: War Factory, Radar
Cena: 1 500
Spotřeba energie: velká
Obdoba u Nod: -
Poznámka: -
20) Firestorm Generator - Generátor obranného pole
Předpoklady: Tech Center
Cena: 2 000
Spotřeba enrgie: velká
Obdoba u Nod: -
Poznámka: lze používat jen omezenou dobu
21) Firestorm Wall Section - Komponent obranného pole
Předpoklady: Firestorm generator
Cena: 50
Spotřeba enrgie: malá
Obdoba u Nod: -
Poznámka: -
22) Upgrade center - Upgrade center
Předpoklady: Refinery
Cena: 1 000
Spotřeba energie: velká
Obdoba u Nod: -
Poznámka: -
23) Ion Cannon Plug - Iontový kanón
Předpoklady: Upgrade Center, Tech Center
Cena: 1 500
Spotřeba energie: velká
Obdoba u Nod: Missile Silo
Poznámka: napojuje se na Upragrade Center
24) Hunter/Seeker Plug - Automatický vyhledávač cílů
Předpoklady: Upgrade Center, Tech Center
Cena: 1 000
Spotřeba enrgie: střední
Obdoba u Nod: -
Poznámka: napojuje se na Upgrade Center
c) NOD - JEDNOTKY
Armády Nodu jsou obvikle koncipovány trochu jinak, než regulérní armády GDI. Je na nich prostě tak nějak vidět, že Nod vyrostl na kořenech zločinu a terorismu. Jednotky jsou zákeřné, využívají maskování i cestování pod zemí a vůbec si s nimi užijete spustu legrace.
1) Light Infantry - Lehká pěchota
Výroba: Hand of Nod
Cena: 120
Nejlepší proti: pěchotě
Protizbraň: Wolverine
Obdoba u GDI: Light Infarty
Poznámka: nejslabší jednotka vůbec
2) Rocket Infantry - Raketometná pěchota
Výroba: Hand of Nod
Cena: 250
Nejlepší proti: stavbám, lehčím vozidlům, létavcům
Protizbraň: Wolverine
Obdoba u GDI: Disc Thrower
Poznámka: nejlevnější protiletecká obrana
3) Engineer - Inženýr
Výroba: Hand of Nod
Cena: 500
Nejlepší proti: stavbám
Protizbraň: Wolverine, obranné věže
Obdoba u GDI: Engineer
Poznámka: později nejužitečnější jednotka
4) Cyborg - Kyborg
Výroba: Hand of Nod
Cena: 650
Nejlepší proti: pěchotě, slabším vozidlům
Protizbraň: Titáni
Obdoba u GDI: -
Poznámka: lečí se v tiberiu
5) Cyborg Commando - Kyborg komando
Výroba: Hand of Nod (+ Temple of Nod)
Cena: 2 000
Nejlepší proti: pěchotě, vozidlům, kanónům
Protizbraň: Mammoth Mk. II, hodně Titánů, RPG věže
Obdoba u GDI: -
Poznámka: můžete mít jen jednoho
6) Attack Cycle - Útočná tříkolka
Výroba: War Factory
Cena: 600
Nejlepší proti: pěchotě
Protizbraň: Wolverine
Obdoba u GDI: -
Poznámka: velice rychlá jednotka
7) Attack Buggy - Útočná bugina
Výroba: War Factory
Cena: 500
Nejlepší proti: pěchotě
Protizbraň: těžší technika, Vulcan Cannon
Obdoba u GDI: Wolverine
Poznámka: -
8) Tick Tank - Tank záškodník
Výroba: War Factory
Cena: 800
Nejlepší proti: stavbám, věžím, těžké technice
Protizbraň: Hover MRLS, Disc Thrower
Obdoba u GDI: Titán
Poznámka: Umí se přeměnit v dělovou věž
9) Stealth Tank - Neviditelný tank
Výroba: War Factory (+ Tech Center)
Cena: 1 100
Nejlepší proti: těžké technice, budovám, létavcům
Protizbraň: Wolverine
Obdoba u GDI: Hover MRLS
Poznámka: je neviditelný
10) Devil's Tongue - Plamenometný tank
Výroba: War Factory (+ Tech Center)
Cena: 750
Nejlepší proti: pěchotě
Protizbraň: těžká technika
Obdoba u GDI: -
Poznámka: jezdí i pod zemí
11) Artillery - Artilérie
Výroba: War Factory (+ Radar)
Cena: 975
Nejlepší proti: všemu
Protizbraň: cokoliv, co se dostane blízko
Obdoba u GDI: -
Poznámka: -
12) Harvester - Kombajn
Výroba: War Factory (+ Refinery)
Cena: 1 400
Nejlepší proti: -
Protizbraň: Titán
Obdoba u GDI: Harvester
Poznámka: velice odolná neútočná jednotka
13) Weedeater - Sklízeč odpadu
Výroba: War Factory (+ Tiberium Waste Facality)
Cena: 1 400
Nejlepší proti: -
Protizbraň: Titáni
Obdoba u GDI: -
Poznámka: -
14) Subterranean APC - Podzemní transportér
Výroba: War Factory (+ Tech Center)
Cena: 800
Nejlepší proti: -
Protizbraň: cokoliv
Obdoba u GDI: Amphibious APC
Poznámka: provrtává se zemí
15) Mobile Repair Vehicle - Mobilní opravna
Výroba: War Factory
Cena: 1 000
Nejlepší proti: -
Protizbraň: cokoliv
Obdoba u GDI: -
Poznámka: opravuje za jízdy
16) Mobile Construction Vehicle - Pojízdná základna
Výroba: War Factory
Cena: 2 500
Nejlepší proti: -
Protizbraň: cokoliv
Obdoba u GDI: Mobile Construction Vehicle
Poznámka: -
17) Mobile Sensor Array - Pojízdný radar
Výroba: War Factory (+ Radar)
Cena: 950
Nejlepší proti: -
Protizbraň: letectvo
Obdoba u GDI: Mobile Sensor Array
Poznámka: -
18) Harpy - Stíhač
Výroba: Helipad
Cena: 1 000
Nejlepší proti: Titánům
Protizbraň: SAM, Hover MRLS
Obdoba u GDI: Orca Fighter
Poznámka: omezené střelivo a palivo - musí se vracet na základnu
19) Banshee - Bombardér
Výroba: Helipad (+ Tech Center)
Cena: 1 500
Nejlepší proti: budovám, obranným systémům
Protizbraň: SAM, Hover MRLS
Obdoba u GDI: Orca Bomber
Poznámka: omezené střelivo a palivo - musí se vracet na základnu
d) NOD - BUDOVY
1) Construction Yard - Hlavní továrna
Předpoklady: -
Cena: -
Sptotřeba energie: žádná
Obdoba u GDI: Construction Yard
Poznámka: základní a nejdůležitější budova
2) Power Plant - Elektrárna
Předpoklady: Construction Yard
Cena: 300
Spotřeba enrgie: energii přidává
Obdoba u GDI: Power Plant
Poznámka: -
3) Advenced Power Plant - Lepší elektrárna
Předpoklady: War Factory
Cena: 500
Spotřeba enrgie: energii přidává
Obdoba u GDI: -
Poznámka: -
4) Tiberium Refinery - Zpracovárna tibéria
Předpoklady: Power Plant
Cena: 2 000
Spotřeba enrgie: střední
Obdoba u GDI: Tiberium Refinery
Poznámka: spolu s ní dostanete jeden kombajn (Harvester)
5) Tiberium Silo - Silo
Předpoklady: Tiberium Refinery
Cena: 150
Spotřeba enrgie: malá
Obdoba u GDI: Tiberium Silo
Poznámka: velice křehká stavba (snadno zničitelná)
6) Hand of Nod - Kasárna
Předpoklady: Power Plant
Cena: 300
Spotřeba enrgie: malá
Obdoba u GDI: Barracks
Poznámka: -
7) Radar - Radar
Předpoklady: Tiberium Refinery
Cena: 1 000
Spotřeba enrgie: střední
Obdoba u GDI: Radar
Poznámka: jako první vypoví službu při nedostatku energie
8) War Factory
Předpoklady: Tiberium Refinery, Hand of Nod
Cena: 2 000
Spotřeba enrgie: střední
Obdoba u GDI: War Factory
Poznámka: kromě těžkých vojenských strojů umí vyrobit i Harvester
9) Pavement - Dlažba
Předpoklady: Hand of Nod
Cena: 75
Spotřeba enrgie: žádná
Obdoba u GDI: Pavement
Poznámka: -
10) Wall - Betonová zeď
Předpoklady: Hand of Nod
Cena: 50
Spotřeba enrgie: žádná
Obdoba u GDI: Concrete Wall
Poznámka: nelze opravovat
11) Automatic Gate - Automatická brána
Předpoklady: Hand of nod
Cena: 250
Spotřeba enrgie: žádná
Obdoba u GDI: Automatic Gate
Poznámka: -
12) Laser - Obranný laser
Předpoklady: Hand of Nod
Cena: 300
Spotřeba enrgie: střední
Obdoba u GDI: -
Poznámka: malý dostřel
13) SAM - Obranné protiletadlové střely
Předpoklady: Radar
Cena: 500
Spotřeba enrgie: střední
Obdoba u GDI: Component Tower + SAM Upgrade
Poznámka: -
14) Helipad - Letiště
Předpoklady: Radar
Cena: 500
Spotřeba enrgie: malá
Obdoba u GDI: Helipad
Poznámka: kromě výroby se zde letedla i přezbrojují
15) Tiberium Waste Facility - Zpracovárna tibériového odpadu
Předpoklady: Missile Silo
Cena: 1 600
Spotřeba enrgie: střední
Obdoba u GDI: -
Poznámka: spolu s ní dostanete jenden kombajn (Weedeater)
16) Missile Silo - Raketové Silo
Předpoklady: Tech Center
Cena: 1 300
Spotřeba enrgie: střední
Obdoba u GDI: -
Poznámka: slouží k vystřelování raket
17) EMP Cannon - EMP kanón
Předpoklady: Radar
Cena: 1 000
Spotřeba enrgie: velká
Obdoba u GDI: EMP Cannon
Poznámka: nezabíjí, jen znehybňuje
18) Tech Center - Výzkumné středisko
Předpoklady: War Factory, Radar
Cena: 1 500
Spotřeba enrgie: velká
Obdoba u GDI: Tech Center
Poznámka: -
19) Obelisk of Light - Obelisk světla
Předpoklady: Upgrade Center, Tech Center
Cena: 1 500
Spotřeba enrgie: velká
Obdoba u GDI: -
Poznámka: až nechutně silný laser
20) Temple of Nod - Chrám Nod
Předpoklady: Tech Center
Cena: 2 000
Spotřeba enrgie: vysoká
Obdoba u GDI: -
Poznámka: -
21) Laser Fence Post - Laserový plot
Předpoklady: Advenced Power Plant
Cena: 200
Spotřeba enrgie: střední
Obdoba u GDI: -
Poznámka: -
22) Stealth Generator - Generátor maskování
Předpoklady: Refinery, Tech Center
Cena: 2 500
Spotřeba enrgie: nechutně veliká
Obdoba u GDI: -
Poznámka: -
© 99-2022 ABCgames.net |