-: padanie hry, umelá inteligencia, absencia diplomatickej a ekonomickej stránky, optimalizácia, absencia strategickej prípravy, ovládanie jednotiek jazdy
+: grafika, audio, kampane, multiplayer, historické fakty, lokácie, vlastnosti terénu, menu, obtiažnosť, rôzne bojové podmienky, možnosti usporiadania jednotiek na bojovom poli, morálka a únava vojska, jednotky, zábava, atmosféra, herná doba, efekty, boj, frakcie, absencia diplomatickej a ekonomickej stránky
Verdikt: V období stredoveku sa človek skutočne nenudil. Mučenie, popravy, inkvizícia a vojny boli na dennom poriadku. Práve z tejto bohatej ponuky ťaží herný priemysel. Príkladom je hra XIII Century, v ktorej vás čaká smrť alebo sláva. Obsah hry sa striktne venuje významným historickým bitkám daného obdobia. Diplomacia a ekonomika v tejto hre dostali stopku. Niekto to môže brať ako pozitívum a niekto ako negatívum. Jednotlivé kampane na seba v podstate nenadväzujú, ale sú zaujímavé a zábavné. To všetko je len prípravou pre multiplayer so živými hráčmi, pretože umelá inteligencia robí často chybné kroky. K mínusom možno priradiť ešte nie najlepšiu optimalizáciu a padanie alebo zamŕzanie hry. Práve tieto nedostatky a problémy by mohli pochovať stratégiu so slušným potenciálom na úspech. Či ide o kampaň alebo multiplayer, zamrznutie alebo padnutie hry dokáže poriadne znechutiť a odradiť od jej ďalšieho hrania. A tak XIII Century to celkovo nemá blízko k smrti, no ani k sláve.