OTHER | ||
CALENDAR FORUMS COMPANIES TOP 10 BUY GAMES | ||
USER | ||
Login Registration Users | ||
Games Store | ||
ABCgames | ||
Contact, RSS, Cooperation | ||
STATISTICS | ||
Online 6206 users | ||
Zobrazení: | 94991 | |
Autor návodu: | Tomáš Mikulica (www.neverwinter-nights.wz.cz) |
Úvodní level nebo chcete-li prolog je opravdu lehoučký a formou tutoriálu vás seznámí se základními ovládacími prvky a taktéž vás velmi jemně uvede do příběhu. Abyste ho ukončili, jednoduše choďte od postavy k postavě, s každým si pokecejte a až splníte vše co máte, vydejte se do obřadní síně za lady Aribeth. Místo očekávaného slavnostního ceremoniálu budete svědky a přímými účastníky napadení Akademie, potažmo lady Aribeth nájemnými vrahy. Po krátké bitce dostanete první vážnější úkol, a to zachránit čtyři magické kreatury, které byly do Akademie dovezeny s cílem vytvořit z nich lék proti šířící se neznámé nákaze, které sužuje město Neverwinter. Vydejte se tedy na místo určení a po cestě naberte do party Petra, který vám pomůže likvidovat všudypřítomné gobliny a další havěť. Ke kreaturám bohužel nedorazíte nikdy včas, takže nikam nespěchejte a v klidu si prozkoumejte všechny truhly, barely, skříňky a police, na které narazíte. Na rozdíl od BG a BG2 totiž skoro v každé něco naleznete. Až konečně dorazíte k hledaným kreaturám, budete svědky jejich napadení a následného útěku. Petr, otřesený nedávnými zkušenostmi vás opustí, takže budete zase chvíli sami. Promluvte si s Fenthickem a Destherem a pokračujte za Aribeth, která vám konečně osvětlí současný stav věcí a požádá vás, zda-li byste se nemohli vydat po stopách magických kreatur a nepokusili je přivést zpět. (The Wailing and the Watherdhivians) Až se domluvíte, dostanete Stone of Recall, který vám umožní teleportovat se kdykoliv zpět k Aribeth a následně za 50 zlaťáků na místo, kde jste ho použili. Velmi užitečná věcička. Až se dostatečně vybavíte, naberte do party zloděje Tomiho (záleží na zvolené obtížnosti, zda-li bude v chrámu přítomen) a ještě než se vydáte vstříc dobrodružství, promluvte si se soudcem Oleffem v místnosti vedle, který vás požádá o pomoc při pátrání po kryptě (Never’s Tomb – viz hledání krypt).
City Core
Před chrámem si promluvte s Bethany a slibte jí pomoc (Prison Break). Potom vyhledejte Nyathara v SV části mapy a pokecejte s ním. (Animal Rescue). Pokud hrajete za kouzelníka, můžete navštívit Claoktower, která se nachází hned vedle. Dalším důležitým místem je na jihu se nacházející obchůdek se zbraněmi, kde mají docela slušné vybavení a pokud správně prokecnete Durlu, dokonce dostanete přístup k trpaslíkovi Marrokovi, který dokáže vykovat speciální magické věci. Taktéž byste neměli zapomenout navštívit místní bordel Moonstone Mask, kde pokecejte s Ophalou a pokud na to máte náturu, přijměte od ní úkol k ukradení uměleckých předmětů. (Art Theft). Taktéž zde můžete pokecat s Gillesem, který vám učiní nabídku, abyste věci z kobky nedonesli Oleffovi, ale jemu (Evil Offer). Pokud si budete chtít pošpásovat s některou z kurtizán, budete muset nejdříve zajít za Oleffem, aby vám dal čestné prohlášení, že nejste nakaženi. Až ho budete mít, dostanete klíč a můžete se vydat za rozkoší. Ve druhém patře přislibte pomoc dívce jménem Tamora a až budete v docích, nezapomeňte najít Hoffa a vysvětlit mu, že jí už nemá otravovat. Dalším zajímavým místem v této části města je taverna Trade of Blades, kde můžete Tomiho vyměnit za jiného parťáka. Válí si tu totiž šunky mnoho dobrodruhů, kteří se nechají za malý obnos najmout. Pokud ale sami nevládnete zlodějskými schopnostmi (otevírání zámků, hledání a likvidování pastí atd.) doporučujeme buď nechat si Tomiho anebo si najmout takového hrdinu, který toto alespoň částečně zvládá. Až budete s výběrem hotovi, promluvte si ještě s Graxxem a pokud budete dostatečně naléhat, dostanete propustku na zápasy v Blacklake. Po té se již můžete vydat do libovolné ze čtyř čtvrtí Beggar’s Nest (JV), Peninsula(JZ), Docks (SZ) a Blacklake (S), i když nejlepší je nejdříve nakoupit mapy každé z nich.
Beggar’s Nest
Pokecejte s kapitánem Ergusem, který vás poprosí abyste se podívali po zmizelém strážci (Missing Guard). Až skončíte, vydejte se ulicemi zaneřáděnými zombíky do jižní části čtvrti a hledejte hospodu Shining Serpent, ve které si promluvte s Harbenem a Drakem (Undead Infestation). Poté se vydejte do západní části čtvrti a v jednom ze zabarikádovaných domů prokecněte Jeamiho a slibte mu, že najdete jeho bratra (A Missing Brother, A Strange Cult). Pokračujte přímo na sever a až narazíte na podivnou budovu, směle vejděte. Zlikvidujte přisluhovače zakázaného kultu a přes hřbitov se prosekejte až k finálnímu šéfovi, kterým není nikdo jiný než jedna z hledaných magických kreatur. Zlikvidujte ji a máte vyhráno a zároveň splněno několik questů. Seberte její srdce a bedlivě prošmejděte všechna zákoutí. Až budete hotovi, vraťte se za Jamiem a předejte mu bratrův prsten, který v podzemí naleznete a nezapomeňte taktéž poinformovat Harbena s Drakem. Nyní se v klidu vydejte do severní části města, kde před bránou na hřbitov nepřehlédněte tělo Marcuse, které důkladně oberte o vše, co má u sebe. Až narazíte na jeho bratra Bertranda, který se nachází v JV část čtvrti pod ochranou chrámových kněží, věci mu předejte (A Lost Soul). V severní části města se nachází i velký sklad, při jehož důkladném prošmejdění nemůžete přehlédnout uvězněného strážce, kterého nezapomeňte osvobodit. Uprostřed města narazíte také na Alda a Hectora, kterým se rozbil vůz. Pokud jim chcete pomoc, doběhněte do JV části mapy, kde si promluvte s opravářem vozů a poté se vraťte předat zprávu zpět. (Aldo a Hector). Cestou se můžete zastavit v zabarikádovaném baráku, kde narazíte na Krestala, ale jelikož jste již zabili šéfa kultu, jen s ním promluvte, čímž splníte úkol. (Sword Coast Boys). Až budete mít všechny úkoly v této čtvrti splněny, vraťte se Aribeth a předejte jí ostatky magické kreatury Yuan-Ti, přičemž se nezapomeňte po cestě stavit za kapitánem stráží.
Peninsula
Nejdříve si promluvte s kapitánem stráží Kippem a dozvíte se, že z místního vězení utekli vězni, kteří nyní rabují, loupí a zabíjejí. Úkol je tedy jasný, zjistit jak vězni utekli a pokud možno je eliminovat. (Prison Break) První vaše kroky směřujte do SV části čtvrti, kde zachraňte Dulcimae ze spárů otrapů a promluvte si s ní. Dozvíte se o alternativní cestě do místního vězení. (The Tanglerbook Estate) Až skončíte, eskortujte Dulcimae za kapitánem stráží a to samé udělejte se všemi dalšími lidmi, které najdete. Kousek od místa, kde jste narazili na Dulcimae se nachází neoznačený dům, v němž si pokecejte nejprve s Jonesem a v kryptě s mladým trpaslíkem Brilyem. Seberte z truhly obřadní předměty a knihu a pokud máte chuť, pusťte se do řešení zadaného problému. (Viz hledání krypt.) Stejně jako v ostatních čtvrtích, i zde si můžete doplnit zásoby, a to v obchodě ve východní části mapy, hned vedle hlavního štábu místní milice, kde si nezapomeňte pokecat s místní šéfkou Sedos Sebile. (The Prison Key). Projděte si celou čtvrť a až zlikvidujete uprchlé vězně, pohybující se v ulicích, zamiřte do jižní části, kde ve stokách zabijte šéfa místní bandy a připravte ho o klíč k vězení. S ním se vydejte k hlavní bráně vězení a vstupte. V první místnosti pobijte vězně, otevřete nejjižnější a nejsevernější dveře ve východní stěně a přehoďte za nimi páky, čímž otevřete mříže od cel. Poté se vydejte z hlavní místnosti jižními dveřmi a hned v první místnosti napravo seberte klíč od skladu. Poté si projděte celé patro - měli byste najít dva východy. Nejprve použijte schody v jižní části vězení a dostanete se do jeskyně, kde naleznete uprostřed obří šachovnice mrtvou lady Tanglebrook. Nic neřešte, vraťte se zpět do vězení a použijte schody na východě. Dostanete se do nižšího patra, kde není prakticky nic důležité, takže všechny pobijte a sejděte do patra posledního, kde opakujte to samé. Až se dostanete k ochránci toho, kdo to všechno způsobil, zaútočte na něj. Když již bude skoro mrtvý, přestane bojovat a dá se s vámi do řeči. Poslec hněte si ho, sejděte do nejnižšího patra vězení a dle nátury buď hlavního strůjce útěků vězňů, ovládaného mozkožroutem zabijte anebo ukecejte. Až budete hotovi, seberte to co zbude z Brain Devoura a vraťte se na denní světlo. Dříve než opustíte čtvrť a vydáte se za Aribeth předat váš nález, pokecejte se Sedos a kapitánem stráží. (Nezapomeňte také pokecat před chrámem s Bethany.)
Docks
Po vstupu do doků si promluvte s kapitánem Sorenem, který vám osvětlí místní situaci. Nic růžového, ale vy to určitě zvládnete. (Trouble in the District) Až zlikvidujete pár otrapů, kteří na vás po pár krocích zaútočí, měli byste nalézt dokument, podle kterého zjistíte, že se chystá černá aukce. Na této akci by měl být prý prodáván lék proti nákaze, která řádí v ulicích, takže se můžete směle dát do vyšetřování. Nejdříve si hned v prvním baráku pokecejte s Neidorem a dostanete další doplňkové informace. Potom se vydejte do Golden Gate a pokecejte s Gildou. V severovýchodní části doků navštivte zamčený dům, pobijte nepřátele a neodcházejte dokud nenajdete klíč a listinu. Pokud máte potřebu něco nakupovat, navštivte Twenty in a Quiver, kde si můžete doplnit zásoby. Obchod vede Jerol, který vám s trochou štěstí prozradí, k čemu slouží speciální penízky, které nacházíte a kde je utratit. Další vaše kroky by měly směřovat do přístavu, kde vysekejte piráty, přičemž nezapomeňte sebrat alespoň jednu jejich uniformu. Tu si oblékněte a vydejte se do severní části doků do hospody The Seedy tavern. Pokud budete mít uniformu oblečenou, budete vpuštěni. Uvnitř pokecejte se všemi přítomnými, kteří mají vlastní jméno a zkuste si pivní závod s Jalekem. Až vás to přestane bavit, najděte Chefa, se kterým si důkladně promluvte. Pokud nechcete uplácet, vyjděte do horního patra hospody, kde si promluvte s trpaslíkem a se získaným heslem se vraťte zpět k Chefovi. Až vás pustí, sestupte do podzemního komplexu místností, kde se přes všechny nepřátele probijte až k Dara’nei, která vám po rozhovoru s ní věnuje speciální náhrdelník. S ním se vraťte do doků a zamiřte do Silver Sail. Projděte místnostmi až ke starobylým dveřím, jenž nyní v klidu otevřete. Prosekejte si cestu přes piráty a následně přes brouky až k Charonovi a nechte se odvést do stok. Projděte jimi, vyslechněte si hlasy a zabijte Callika, po němž zůstane amulet (The Masterson Amulet), který až budete mít čas doneste Hemmalovi, jenž se nachází ještě s dvěma kumpány přibližně uprostřed lokace. Dojděte až k Vengaulovi a dle nátury ho buď zabijte nebo ukecejte. Ať tak či tak, s pírkem, které se nachází v truhle za ním se vydejte za Aribeth. Pokud jste přijali úkol od Ophaly, nezapomeňte navštívit v SZ části doků dům Androda, kde se podívejte po zlaté sošce. Až ji získáte, zastavte se s ní u Ophaly.
Blacklake
Než se dostanete do čtvrti plné zbohatlíků, budete muset projít zemí nikoho, kde řádí půl-ork Loxar, který všechny terorizuje. Promluvte si s Cendranem, který vás poprosí o jeho likvidaci (Trouble in No-Man’s-Land) a prozradí vám, že ho najdete v některém z okolních domů. Jestli se nechcete zdržovat vybíjením jeho poskoků, běžte rovnou do věže, zlikvidujte ho a s jeho hlavou se vraťte k Cendranovi. Nyní vám již nic nebrání pokračovat dál. U barikády promluvte s kapitánem stráží a snažte se ho přesvědčit, ať vám řekne vše co ví. Dostanete dva úkoly (Unrest a Samuel’s Rescue). Po vstupu do čtvrti se vydejte na západ a měli byste narazit na chlapce Punkina, z kterého se pokuste vytáhnout, vše co ví. Až budete s jeho opovědí spokojeni, vejděte do blízkého domku, kde stejný proces opakujte i s Telmou. Do podzemí za knihovnou se ale zatím nevydávejte (viz hledání krypt), místo toho se vraťte zpět a své kroky směřujte do hospody v centru města, o které vám povídal Graxx. Barmanovi ukažte propustku na zápasy o dostanete klíč od arény. Sestupte dolů, promluvte si s koordinátorem zápasů Kellisai a vybojujte první tři medaile. Před čtvrtým zápasem s Claudusem poproste Kellisai aby dohlédla na regulérnost boje a pokud ji nepřesvědčíte, nebojte se jí uplatit. Až porazíte Clauduse, získáte celou hospodu, takže si od teď můžete k výčepnímu chodit pravidelně pro výplatu. Před odchodem ještě nezapomeňte prokecnout kapitána Thurina. Pokud jste přijali úkol od Ophaly, nezapomeňte navštívit v JV části čtvrti rezidence Hodga a Rumbottoma, kde hledejte obraz, respektive urnu. Oba předměty po získání doneste Ophale. V JV části se také nachází elfka Formosa, které se nezapomeňte zeptat na vše co ví. Až s ní skončíte, jděte na sever k zoo. Po cestě byste měli narazit na Millu, která vám dá po chvíli přemlouvání klíč ke svému domu a poví vám o tajné cestě. (Meldanen Estate Entrance) U vstupu do zoo zaplaťte, pobijte všechny trýznitele zvířat a pomocí páky přibližně uprostřed komplexu osvoboďte všechna (4) zvířata, která potom odveďte k z ápadnímu exitu. Vyjděte s nimi do zahrady, strom přetvořte v portál, každému ze zvířat řekněte, ať ho použije a až budou všechna pryč, zoo opusťte. Hned vedle vstupu do zoo se nachází dům Milly a protože máte klíč v pohodě vejděte. Uvnitř použijte teleport a dostanete se do sídla kouzelníka Maldanena. Prošmejděte všechny místnosti, osvoboďte Samuela a sestupte do Maldanenových soukromých komnat. Poražte kouzelníka a dle nátury ho buď zabijte nebo nechte jít. Hlavně si ale řekněte o klíč, který potom doneste Formose. Až s Maldanenem skončíte, osvoboďte dryádu a s pramenem jejích vlasů se vydejte za Aribeth. Nezapomeňte se taktéž stavit za Thurinem.
Hledání krypt
Až vám Oleff zadá úkol a budete mít u sebe obřadní předměty ze čtvrti Peninsula, můžete začít hledat ztracené artefakty (Optimálně tak kolem levelu 6 - 7.) Nejdříve si ale zaskočte do Moonstone Mask a pokecejte s Gillesem, který vám naznačí, že by hledané artefakty chtěl získat on (Evil Offer). Rozhodněte se dle přesvědčení (dobří Olaff, zlí Gilles), komu artefakty přinesete a vydejte se do doků, kde dojděte k převozníkovi . Kousek od něj dejte do truhly obřadní dýku a otevře se vám první přístup do starobylé krypty. Seberte ze sarkofágu amulet, pobijte nemrtvé a jděte do čtvrti Beggar’s Nest, konkrétně na velký hřbitov, kde do vložte do truhly vedle dveří obřadní štít. Ze sarkofágu seberte knihu a vydejte se do čtvrti Blacklake do domu, kde jste mluvili s Telmou a vstupte přes knihovnu do podzemí. Do truhly vedle dveří dejte obřadní šíp, pořádně se nabuffujte, připravte se na tuhý souboj a vstupte do poslední krypty. Pobijte oživlé meče a ze sarkofágu seberte brnění a sekyru. Pokud se rozhodnete přiklonit se na stranu dobra, zajděte za Oleffem a všechny artefakty mu dejte. Poté jděte promluvit s Gillesem a s magickým pásem, který vám dá se zastavte za Oleffem.
Mezidobí
Vždy když předáte Aribeth některý z komponentů k výrobě léku proti nákaze, zaútočí na vás dříve či později skupinka nepřátel, po nichž zbude listina, kterou vždy doneste Fenthickovi. Až naleznete všechny čtyři komponenty, promluvte s Aribeth a ještě než jí řekněte, že jste připraveni na rituál, dobře si rozmyslete, koho máte zrovna v partě jako pomocníka, protože chvilku nebudete moci měnit. Připraveni požádejte lady Aribet, aby začala rituál a budete přeneseni do obřadní místnosti. Promluvte se všemi přítomnými a zaujměte výhodnou pozici ještě než začne obřad, protože ihned po vytvoření léku Desther zradí a přivolá své nohsledy (The Cure at Last). Po bitce promluvte s Aribeth, pak s lordem Naherem a až budete vědět vše co potřebujete, vstupte do portálu.
Road to Helm’s Hold
Promluvte si s Breganem a dozvíte se pár užitečných věcí. Poté se vydejte na západ, zlikvidujte zombíky a vstupte do jeskyně. Pobijte strážce a pokračujte chodbou dokud nenarazíte na malého chlapce. Promluvte si s ním a nezapomeňte se podívat, co nabízí za zboží. Potom ve vězení eliminujte všechny zombíky včetně jejich vůdce, v jihozápadní části zničte zámek u vězení s nahým půlorkem a v cele naproti němu přes chodbu pokecejte s Dimalem. (Sins of a Traitor). Až už se nebudete mít na co ptát, vraťte se na denní světlo a přes most se vydejte k pevnosti. Před vchodem se k vám teleportuje záhadný cizinec a poví vám pár zajímavých novinek. Až se odteleportuje pryč, vejděte, pobijte všechny nepřátele a vstupte bočním vchodem. Vybijte vše živé i neživé v patře, s démonem, na kterého narazíte v SV části komplexu můžete uzavřít dohodu (knížka k dokončení rituálu se nachází v jedné z blízkých místností) a pokračujte po schodech do dalšího patra, kde promluvte s Fenthickem. V posledním patře zlikvidujte všechny nemrtvé a až po bitce zajmete Desthera, teleportujte se s ním za spravedlností.
Port Llast
Až se probudíte, promluvte s Laranou, poté s Aribeth (The Search for Cure a pokud se budete snažit i Aribeth’s Tale) a nakonec s mistrem vyzvědačem Aarin Gendem. Bedlivě si vyslechněte, co vám všichni poví a ještě než místnost opustíte, vyberte si pomocníka a promluvte s šéfem žoldáků na baru, od kterého dostanete za úkol najít několik osob (Bounty Hunt). Před gildou promluvte se synem farmáře a přislibte mu pomoc (Gerrol’s Wife), v SZ částí města ukecejte v docích kapitána, aby umožnil vyjet obchodním lodím a v chrámu si promluvte s Neurikem, který vám poví o lykantropech (The Werwolf Hunter). Poté se zastavte v místní hospodě a promluvte si se všemi přítomnými. Měl by vás taktéž kontaktovat půlčík Solomon, který vám bude chtít poděkovat za záchranu jeho rodiny a předá vám prsten (Solomon). Pokud se budete dostatečně snažit, můžete od Elaitha dostat úkol – donést tři speciální gemy (The Serpent’s Gem). Taktéž dostanete klíč od chatrče kouzelníka, Waneva, která se nachází ve východní části města. Jděte k ní, vstupte, sejděte po schodech dolů, probijte si cestku přes všechny místnosti a než toto patro opustíte, ujistěte se, že máte 2 kůstky z kostlivce, jazyk, měchuřinu z brouka a receptář (vše zde najdete). V dalším patře vložte všechny ingredience do kotlíku a přes objevivší se portál vstupte do tajné místnosti, kde seberte vše co naleznete. Až budete hotovi, jděte do severní části města, kde si nejprve promluvte s Eltoorou (Five Tomes of Imaskar) a poté o kousek dál s Ballardem (Spirit of the Wood). Nezapomeňte se také zastavit v jižní části města na farmě, kde nedbejte vyhrožování manželů a v klidu jděte do horního patra, kde se popasujte s vlkodlakem a souboj skončí, dejte mu lék, který jste dostali od Neurika (prsten, který dostanete mu nezapomeňte při nejbližší návštěvě chrámu předat.) Při odchodu pokecejte s manželi a až budete hotovi, vydejte se na sever popřípadě kamkoliv jinam. (Pokud se vydáte jinam, mohou se některé události časově lišit.)
North Road
Promluvte si s Gerrolem, který vás kromě nalezení ženy poprosí i o zabití krutého Dergiaba (Dergiab’s Head), který ji vězní. Až spolu skončíte, vyčistěte celou lokaci od nepřátel ( zavřeného dolu na SV si zatím nevšímejte) a jedním ze třech vstupů vejděte do jeskynního komplexu. Zde jde hlavně o to neumřít a až budete zkrvavení komplex opouštět, měli byste mít u sebe Dergiab’s Head a Ganon’s Journal. V jeskyních byste také měli osvobodit Gerrolovu ženu, takže až budete mít kolem Gerrola cestu, zastavte se u něj, předejte mu hlavu Dergiaba a poptejte se, jak se ženě daří. Poté se vydejte dále na sever.
Green Griffon Inn
Směřujte své kroky do hospody po vaší levé straně a promluvte se všemi přítomnými. Pokuste se někoho ukecat, aby vám pověděl o vypsané soutěži a klidně uplácejte. Až se dozvíte co potřebujete, promluvte s Mutaminem a získáte klíč ke vstupu do podzemí (Mutamin’s Challenge). Ještě než se vydáte hledat poklady, promluvte se Zemirou a vylákejte ji do pokoje, kde ji připravte o gem, který shání Elaith. V jednom z pokojů v druhém patřebude také minoutar, kterého zabijte, čímž získáte jeho ucho, které dejte při vhodné příležitosti šéfovi žoldáků. Až minotaur dodýchá, vydejte se do podzemí (zaplaťte Jarovi 500 zlaťáků), kde ve všech třech patrech pobijte všechny strážce pokladů. (Odpověď na první hádanku Yuan-Ti je 15, u druhé zvolte odpověď číslo 3. Než se dostanete k cíli, čeká vás ještě hádanka, na níž je odpověď 19, ale to až ve třetím patře podzemí.) Než vstoupíte do místnosti s finálním úkolem, měli byste u sebe mít brož ve tvaru žáby a pavouka a taktéž vajíčko. Pokud se nechcete zatěžovat souboji vložte do truhly vajíčko, v opačném případě postupně obě brože a vajíčko až nakonec. Až budete odteleportováni zpět do hospody, promluvte s Mutaminem, který vám dá slíbenou odměnu. Taktéž by vás měl kontaktovat chlapík jménem Benleran, který vás upozorní, že se po vás někdo sháněl (Vardog’s Hunt). Pokud potřebujete, doplňte si u baru zásoby a hospodu opusťte. Ještě než půjdete na hřbitov, který se nachází v SV části lokace, nezapomeňte se podívat do jeskyní, kde naleznete hlavního vlkodlaka. (Pokud ne, vraťte se sem, až budou všichni tři nakažení chlapci uzdraveni a Neurik vám řekne co a jak.) S nalezenými věcmi se při nejbližší příležitosti zastavte u Neurika, který vás poprosí o zabití původce všeho – Alhalora, kterého naleznete v jeho obydlí. Před vstupem na hřbitov nejprve navštivte hrobníkovo obydlí a kupte od něj klíč ke kryptě. Na hřbitově a uvnitř krypty pobijte všechny nemrtvé (takhle mají vypadat boje se zombíky!) a na konci na vás Tome of Life, po které touží Eltoora. Do Luskenu zatím nemůžete, takže se vraťte do Port Llastu a promluvte s Aribeth, s Aarinem a vůbec se všemi, se pro které něco máte.
East Road
Zlikvidujte všechny nepřátele v sektoru, mezi nimiž by měl být další vlkodlak, od kterého po jeho vyléčení dostanete prsten, který při nejbližší vhodné příležitosti předejte Neurikovi. V SV části sektoru pokecejte s archeologem Jaxem, který vás požádá o nalezení starobylé knihy (What Lurks Below) a uvnitř budovy taktéž s Lentonem, který vás požádá o zabití šéfa trollů (A Troll Head Trophy) a s Revatem, jenž hledá svoji unesenou matku. (The Simpleton’s Mother). V prvním patře se také nachází jeden z hledaných uprchlých vězňů – hobitka Delilah. Až s ní skončíte, vydejte se libovolným vchodem do jeskynní a ve čtyřech patrech zlikvidujte všechnu smrdutou havěť, na kterou narazíte. Než sestoupíte do Creator Ruins, měli byste mít u sebe hlavu šéfa trollů a Revatova matka by si už měla užívat svobodu. V prvním patře Creator Ruins pokecejte s Golemem, eliminujte všechny nepřátele a v JV cípu seberte z truhly prsten. Ten předejte golemovi, který vás pustí do dalšího patra, kde opakujte vše co v patře prvním, jen s tou výjimokou, že nyní budete hledat odpověď heslo. Ve třetím patře následně zlikvidujte vše co se hýbe a po eliminaci závěrečného kouzelníka seberte z truhly knihu a teleportujte se ven. Promluvte postupně s Jaxem, Lentonem i Revatem a pokračujte do dalšího sektoru směrem na východ.
Druid Encampment
Projděte si celou mapu, pobijte útočníky a v SZ rohu eliminujte i padlého rangera Wyverna, kterého buď zabijte nebo se sním domluvte. A´t tak či tak, jeho ucho při nejbližší příležitosti předejte šéfovi žoldáků. V druidím táboře na severu promluvte s Aawillem, který vás upřesní úkol se záchranou duše lesa (Spirit of the Wood) a navíc vás poprosí o nalezení ztracených druidů (The Missing Druid). Pokud jste náhodou sami druidi, můžete zkusit u Jaera absolvovat rituální souboje, pokud ne, vydejte hlouběji do lesa.
Deep Woods
Pobijte všechny zvířata, která na vás zaútočí a v JV části leza stupte do jeskynní, kde zlikvidujte všechny pavouky, včetně jejich královny. V jednom ze zámotků u královny naleznete jednoho ze ztracených druidů, který vám poskytne pár cenných informací. Až bude jeskyně vyčištěna, vydejte se do prozkoumat obydlí nymfy. I zde naleznete jednoho z druidů, který vám opět prozradí pár věcí. Daleko důležitější je ale najít nymfu, promluvit s ní a z truhly, která u ní bude vzít všechny předměty. Poté se můžete vydat ještě hlouběji do lesa.
Heart of Forrest
Projděte si celý les a až bude čistý, vlezte do jeskyně na jihu, kde zabijte medvěda. Poté vstupte ve východní části do domu Setery, který celý prozkoumejte. Za prvé najdete jednu z hledaných knih Eltoorou a za potkáte samotnou Seteru. Pokecejte s ní a slibte ji, že ji seženete zrcátko od Nymfy, které byste již nyní měli mít u sebe. (Je v truhle u nymfy, kde je i obřadní dýka, kterou použijete za chvíli.) Promluvte tedy se Seterou znovu a za zrcátko dostanete jeden z gemů, který shání Elaith a také klíč od vězení, ze kterého tak můžete vysvobodit posledního druida. Až tak uděláte, vraťte se do lesa a u oltáře, na který dopadá vodopád použijte obřadní dýku. (Klikněte na oltář a zvolte odpověď číslo 4) Budete teleportováni do nové lokace, kde zlikvidujte všechny ty, kteří vám budou usilovat o život. Po cestě najdete na zemi lék, který použijte po souboji s majestátným jelenem na konci lokace, čímž ozdravíte les. Další úkol hotový. Ještě než se pustíte do dalšího putování, nezapomeňte se zastavit v kempu druidů a od Aawilla si vzít zaslouženou odměnu.
South Road
Klasicky si nejdříve projděte celou mapu a pobijte dotírající nepřátele. Až bude klid, zamiřte do jeskyně na západě, kde opět vybijte všechnu havěť. Ještě než se dostanete ke studni, měli byste nalézt žurnál padlého dobrodruha a několik nápojů zvyšujících konstituci. Pokud studní neproplavete, použijte tolik nápojů na zvýšení konstituce, kolik bude třeba a na druhém konci odpovězte na otázky Maegela podle žurnálu a následně mu ho i ukažte. Odměnou vám bude pár zajímavých věcí. Vraťte se zpět na povrch a směřujte své kroky na SV, kde se nachází jeskyně, ve které přebývá poslední vlkodlak, kterého po boji opět zachraňte pomocí náhrdelníku od Neurika, kterému o tom při nejbližší návštěvě chrámu řekněte. Konečně poslední zajímavou lokací je na JV most, který hlídá troll. Buď ho ukecejte nebo zabijte a dostat dál se musíte. Do Wanevovi rezidence vstupte buď hlavním vchodem, případně pokud si nechcete nechat nic ujít jeskyněmi. Sídlo tohoto kouzelníka je poměrně zapastěné, ale ve finále by vám to nemělo nijak překazit nalezení Tome of Ice v zeleně světélkující knihovně a taktéž samotného Waneva, s kterým si boji promluvte a dohodněte se s ním, že za za zavření portálu a zlikvidování vyvolaného démona dostanete gem, po kterém touží Elaith (Wanev’s Portal). Až bude dohoda uzavřena, vstupte do vyvolávací místnosti, probijte se až k démonovi a až ho zabijete, doneste jeho srdce do obřadního kotlíku poblíž portálu na začátku mapy. Po jeho efektním uzavření si promluvte s Wanevem a můžete v klidu pokračovat do další lokace.
Farmland
V JV cípu lokace se nachází O’Deelův ranč, na kterém si promluvte s jeho majitelem a doizvíte se o tom, že jeho farmu sužují vlci (Peter and the Wolves). Jděte tedy do jeskyně pod vodopády a přes celou smečku se prosekejte k Silverbackovi, kterého po souboji buď ukecejte anebo zabijte. Až bude dokonáno, jděte za Peterem a vyzvednete si odměnu. V lokaci se nachází ještě jeden ranč, ve kterém žijí Erik a Ingo. Po chvíli ukecávání Inga se dozvíte, že se Erik zamknul v pokoji a že je to pravděpodobně kvůli dceří Petera O’Deela (Erik’s Despair). Promluvte si tedy přes dveře s Erikem, zaběhněte za dcerou O’Deela a opakujte to tak dlouho, dokud Erikovi nedáte brož, po které touží. V SZ části lokace se také nachází další hledaný zločinec, takže se nezapomeňte stavit pro jeho ucho. Mimo toho vás zde již zde nic dalšího nečeká, takže pokračujte směrem na východ.
Haunted Forest
Tady je to poměrně jednoduché. Pobijte všechny nepřátele a až skončíte, měli byste u sebe mít svitek. V JV části lesa odpovězte na otázky podle svitku, který jste nalezli a budete teleportováni k věži, do které vstupte. Pobijte všechny kostlivce a odneste si, vyberte poklady, odteleportujte se zpět a do další lokace.
Charwood
I v této lokaci je to brnkačka. Vyslechněte si Quinta, v hospodě zabijte špióna kultu (Charwood Journal) a v kanceláři pokecejte s Mobleyem. Poté se vydejte do pravé části vesnice, pokecejte se strážným a vstupte do tajemného hradu.
Catle Jhareg
Tady je to už trochu komplikovanější. Nejen že na vás čeká spousta celkem tuhých nepřátel, ale také dost hledání a čtení žurnálů atd. V úvodní místnosti seberte z truhly klíč a pergamen, který si přečtěte. Vydejte se dál libovolnou cestou (levá je vypečená) a až se dostanete do místnosti se strážcem, promluvte s ním. Převypráví vám příběh dvou bratrů a vy budete muset posoudit jejich vinu. To se lehko řekne, ale než budete moci vynést finální rozsudek, čeká vás dost práce. Pokračujte dále na sever a vstupte do pravé části hradu. Pobijte všechny nepřátele, otevřete všechny truhly a promluvte si s Quintem (Quinth’s Tale). Ještě než toto patro opustíte, ujistěte se, že máte Tome of Death. Pokud knihu máte a Quint vám dal svou přísahu, vydejte se do západního křídla, které je zasvěceno jeho bratru Karlatovi. Klasicky vybijte všechny nepřátele, přečtěte si velký grimoár v pravé části patra (Beliag’s Death), najděte Karlata (Karlat’s Tale) a vezměte si do něj jeho přísahu. Ještě než odejdete ke strážcovi, zastavte se v místnosti s pentagramem, do obřadního kotlíku vložte břicho brouka, zakouzlete na sebe protection from evil a sešlete na kotlík kouzlo burning hands (pokud nejste kouzelníci, najdete v tomto patře pro obě kouzla hůlky). S vyvolaným démonem veďte konverzaci tak, abyste z něj dostali přiznání a přísahu, že za všechno může on. Nyní je čas vrátit se za strážcem a absolvovat soud. (De facto můžete odsoudit kohokoliv a quest dokončíte, ale správné je říci, že za všechno může démon a bratři jsou nevinni. Až skončíte, hrad opusťte.
Port Llast
Pokud u sebe máte nějaké gemy, zastavte se za Elaithem, s hledanými knihami zase zavítejte za Eltoorou. (Pokud jich budete mít všech pět, budete si moc v laboratoři, přístupné přes portál za Eltoorou vytvořit za pomocí reagentů nějaké věci.) Taktéž se nezapomeňte zastavit za šéfem žoldáků a předat mu ucha zločinců. Jakmile mu dáte čtvrté, bude váš úkol updatován, takže se vydejte na sever, kde v lokaci North Road na SV vyčistěte důl, který bude nyní s klíčem přístupný, zabijte posledního zločince (můžete ho i nechat jít, jen si nezapomeňte vzít jeho ucho) a osvoboďte Kendrackovu dceru. V této době by se také již měla za hospodou nacházet Jaheel, ze kterou si promluvte a dostanete za úkol najít jejího ztraceného bratra (Poor Neva). Vydejte se tedy ještě jednou na jih a přes jižní cestu, kde na vás zaútočí Vardoc se dostaňte až do farmářské oblasti. U vchodu do Charwoodu na vás Jaheel a Neva zaútočí a vy zjistíte, že šlo o agenty kultu. Vydejte se tedy opět nazpět a všechny dokumenty co u sebe máte předložte Aribeth. Poté promluvte s aarinem, který vám řekne, abyste se vydali do Laskenu. Vyberte si tedy společníka, který vám nejvíce vyhovuje, dokupte zásoby, popřípadě dodělejte úkoly co vám ještě zbývají a vydejte se do Laskenu. Jakmile jednou do města vstoupíte, již nebude cesty zpět.
Luskan
Pomožte v boji Gregorovi a následně od něj načerpejte pár základních informnací. Směrem na jih se nachází hospoda The Cutlass, kde si promluvte s Londou, která vás poprosí o záchranu dětí (Nine Lives) a Elynwydem, který zase požádá o záchranu Evaine (Saving Evainte). Až budete hotovi, vydejte se přes most do místního bordelu, kde si promluvte s bordelmamá Belo u a vhodně vedenou konverzací z ní vymáčkněte další quest (Strange Bedfellows). V přízemí seberte v místnosti, kde bude strážný pes, kamennou páku, v druhém patře vykřičeného domu si promluvte s úchylným gnómem Erbem a pokud na to máte náturu, slibte mu pomoc v otázce darovaného prstenu (Erb’s Delicate Problem). Dále pokecejte s Yvette, která vás poprosí o přivedení syna (The Harlot’s Husband) a taktéž s Rhaine (obě dívky jsou zavřené v pokojích), od které dostanete dva klíče, abyste se mohli podívat na zoubek místním kapitánům. Pokud jste přislíbili pomoc Erbovi, vydejte se do rezidence k rezidenci, která se nachází hned vedle hospody, ukecejte lady Jedale a s prstenem se vraťte k Erbovi, který bude skákat metr dvacet. Poté se vydejte do východní části čtvrti kde navštivte všechny obchody a také nezapomeňte zavítat do chrámu, kde pro vás má Aarin nepříjemnou zprávu, a to že se Aribeth ztratila. Vyslechněte si jeho rady, zastavte se v Colmarrově magickém obchodě a dozvíte se o zajímavém stoji, který potřebuje k fungování čtyři páky (jednu už máte) (Colmarr’s Fantabulous Contraptulater). Dále se vydejte na sever, kde v jednom z domů ukecejte Garlona, aby vrátil Yvette jejího syna a v SV cípu sestupte do stok, kde si promluvte s kapitánem, požádejte ho aby propustil držené děti a prozatím mu slibte pomoci v otázce vyřízení druhého kapitána. Poté se vydejte do JZ cípu města a přes rozbitý dům, popřípadě stokou, se dostaňte do doků.
Luskan – doky
Jakmile vstoupíte do lokace, zapíše se vám do deníčku info o novém úkolu (The Ruins of Illusk. Vejděte tedy do opuštěného domku vedle svítící sochy, zabijte kosťu s kosou a jeho lebku vložte na oltář. To samé opakujte v dalších patrech – tj. vždy zabijte finálního bosse a to co po něm zbude vložte na blízký oltář. Až na konci zlikvidujete posledního ničemu, bude úkol splněn. S úsměvem na rtech jděte do SV části doků, kde vstupte do Kurthovi pevnosti. Celou ji prošmejděte a všechny včetně kapitána Kurtha pobijte. V místnosti kousek od zabitého kapitána naleznete Evaine, kterou osvoboďte. (Nezapomeňte se někdy stavit v hospodě pro odměnu.) Dříve než pevnost opustíte, najděte světélkující sféru a High Captain Token a zavřete pomocí těchto předmětů pomocí portál, z kterého přilétávají ohnivé potvory. S hlavou Kurtha se vydejte za kapitánem Barmem (SV část mapy v Luskenu). Předejte mu ji, ale jste mohli čekat, vysvobození dětí se nedočkáte. Pobijte tedy všechny kapitánovi kumpány a vydejte se za ním skrze stoky. Cesto byste měli najít dvě páky (Level of Wind a Level of Water) Taktéž se můžete rozhodnout splnit quest od ghoulího odpadlíka (The Ghoul Lords), ale stejně tak ho můžete zabít. Na konci stok narazíte na stroj, o kterém vám vyprávěl Colmarr, takže nasaĎte páky kam patří a přes jejich různou kombinaci si vytvořte pár nápojů (zatahejte za řetěz). Až už stroj nic nevyplyvne nebo vám to bude stačit, vraťte se do předchozího patra, kde se vchodem, u kterého stojí Yuant-ti nekromacer vydejte do srdce Barmova království. Po vstupu si nevšímejte kouzlících nekromacerů a nejprve nalevo zlikvidujte dva náhrobky, čímž zamezíte přísunu kostlivců a posléze napravo zabijte mumii, což bude mít zase za následek zastavení přísunu duchů. S klíčem od nyní již smrtelných nekromacerů odemkněte na severu a o kousek dál zabijte samotného kapitána a spolu s ním zlikvidujte obě sochy gargoylů. Nezapomeňte také osvobodit Nanny ze zámotků (na začátku úrovně) a zjistit od ní, co se stalo s dětmi, po kterých pátráte. S medvídkem, kterého dostanete se potom zastavte za Londou, která vám dá klíč, ke skrýši ve stokách. Tu určitě nezapomeňte navštívit, protože je v ní nasysleno pár zajímavých věcí.) Nyní je čas navštívit Aarina, který vám vyhotoví propustku do věže. S ní pak jděte do SZ části města a u mostu ji ukažte strážnému.
Magická věž
Před vstupem do samotné věže promluvte s kapitánem a buď ho zabijte (má celkem zajímavé věci) nebo nechte žít. To samé udělejte po vstupu i s Gurakem a Yeanashou, ale hlavně se nezapomeňte zastavit v pokoji se strážným golemem, kde seberte klíč, který vám otevře cestu k portálu. Ve druhém patře pobijte nepřátele a z truhel seberte teleportační kameny do vyšších pater (3,4,5,6 v ostatních patrech najdete ještě runy 7 a 8). Ve třetím patře prohledejte těla u portálu a najdete svitek se zajímavými poznámkami. V rozích tohoto patra se nacházejí hořící kotlíky, z kterých vylétávají Impové a Quasitové. Pár jich pobijte a do jednozho z kotlíků vložte oko Impa a do druhé oko Quasita, čímž zlikvidujete subprostorovou bránu. V severní části tohoto patra se také nachází alchymistický stolek, na který když dáte hlavu Gargoyla a jazyk Slaada a zakouzlíte na stolek Dispel Magic, získáte dispelovací hůlku, která se bude ve vyšších patrech hodit. Ve čtvrtém patře musíte najít dvě hole pro kontrolu golema a zasadit je do jeho sarkofágu. Golem vám potom otevře jedny zavřené dveře a bude chvíli bojovat na vaší straně. V pátém patře najděte nymfu Nyymphithys, slibte jí pomoc a ještě než rozbijete hořící kotlík blízko ní, seberte co ukrývá. Šesté patro je jen otázkou vybití všech nepřátel a posbíraní pokladů, v sedmém najděte ve vězení Deltagara a nechte si poradit co ví. Osmé patro je opět otázkou bojů a sbírání pokladů, v devátém pokecejte s Arklemem, rozbijte všechny hořící kotlíky a pobijte objevivší se stvůry. Arklem vám po osvobození otevře cestu do posledního patra, kde budete svědky transformace Aribeth a taktéž budete muset porazit fanatické kultisty. Až bude po všem, nezapomeňte navštívit doupě bláznivého kouzelníka a vše oznámit Aarinovi.
Beurunna’s Well
Promluvte si s Aarinem a dozvíte, že v této části hry půjde o tři artefakty, které jsou, jak už to tak bývá zvykem, ukrytý každý na jiném místě. Až budete mít dostatek informací (Words of Power, Talk to Lillian Cambridge), jděte do chrámu, kde si promluvte s Neurikem, který vás poprosí o vyřešení případu s Rolganem, vojákem obviněným ze zabití. (Rolgan’s Trial). Než chrám opustíte, promluvte si s Emegarem a s Rolganem. Poté se vydejte do místní žoldácké enklávy, kde prohoďte pár slov s Rolkidem, který vás poprosí o nalezení dvou otrapů (Save the Supply Lines) a také se zastavte na slovíčko s Jevonem a Zedem, kterému vyléčte nohu. S oběma pokecejte opravdu důkladně a snažte se zjistit, co všechno o případu ví. S novými informacemi se vydejte do místní hospody Drinking House, kde si nejprve promluvte s Lillian. Dostanete od ní teleportační svitek a abyste získali důležité informace, budete pro ní muset splnit úkol. (The Snow Globe). V hospodě promluvte ještě s Averikem a s Lodarem, kterému kupujte alkohol tak dlouho, dokud vám nevyklopí vše co ví. Jestliže potřebujete doplnit magické vybavení, zastavte se za starou známou Eltoorou v Cloak Enclave, popřípadě k doplnění zbrojního arsenálu zavítejte do kovárny Trading Post, kde promluvte s Husherem (Recover the Star Sapphire) a také s Barunem, který vám dá knížku magických předmětů, které si u něj můžete nechat, za patřičný obnos, vykovat. Již nyní můžete zajít za Neurikem, požádat ho, aby začal soud a úspěšně ho dovést do konce (všichni musí zvednout louči), ale pokud se na práci obhájce s minimem důkazů které máte, necítíte, zastavte se ještě dříve za Vandou, Dalciou, Pallou a Endarem v SZ cípu města, v místě kde sídlí kmen Ulthcardt. Po cestě ještě stihněte pokecat v druidím kempu s Yusamem (Investigate the Elk Tribe), ale potom se již určitě do soudu pusťte. Vhodně volenými otázkami osvoboďte Rolgana a vydejte se na sever do Coldwoodu.
Coldwood
Na začátku lesa si promluvte s Delvarem, což je Aarinův špeh, který vám poskytne pár cenných informací. Pobijte všechny nepřátele, v JV cípu zabijte Vaatha, jehož hlavu dejte při návštěvě města Rolkidovi a lokaci opusťte východní cestou. V další části lesa najděte teleport, kterým se přesuňte do kouzelnického dungeonu. Celý komplex si projděte a až najdete uvězněného kouzelníka, promluvte s ním a slibte mu pomoc (Free Nax). Za odměnu vám Nax slíbí, že vám pomůže najít to, co hledáte. Pokud vás otravují ohniví elementálové, jednoduše rozbijte hořící piedestaly, ze kterých se rodí. Pokud jste tak ještě neudělali, najděte laboratoř, kde si můžete, vládnete-li magiií, vytvořit pomocí předmětů Quartz Crystal, Rakshasha Eeye a kouzla Dominance mocnou hůl Staff of Command. (Oba reagenty dejte na alchymistický stolek a zakouzlete na něj kouzlo Dominance.) Pokud magií nevládnete, seberte pouze prsten s kouzlem Melf’s Accid Arrow, splašte někde Slaad’s Tongue a najděte místnost se summonovací studánkou. Slaad’s Tongue vložte dovnitř, zakouzlete na studánku z prstenu a vyvoláte elementála, kterému nakažte, aby zachránil Naxe. S Naxem následně promluvte a dozvíte se posloupnost, v jaké musíte zazvonit na gongy v místnosti, které jste si při svém putování již zajisté všimli. Správný postup je tedy kočka, pes, medvěd a drak. Až se otevřou doposud zavřené, zabijte strážce, seberte kýžený předmět a komplex opusťte. Vraťte se do předchozího lesa a nyní se vydejte na sever. Prozkoumejte celou lokaci, ve které se nachází opravdu hodně zajímavých předmětů a v SV části vsupte do krypty – Layenne’s Tomb. Až se dostanete do místnosti s golemem a generátory, rozbijte nejdříve piedestaly, které dodávají golemovi sílu a pak ho zničíte jednoduše. V místnosti, kde je uvězněná Succubus s ní pokecejte a noste jí tretky, které v komplexu najdete. Za odměnu vám může otevřít všechny dveře a dát magický předmět, ale ve finále na vás stejně zaútočí. Centrální místnosti na jihu s pěti podstavci si zatím nevšímejte a směřujte své kroky na SV, kde zabijte kostlivého golema a v místnosti za ním posbírejte všechny poklady. Pokud jste tak ještě neudělali, důkladně prošmejděte celý komplex a měli byste najít čtyři speciální gemy. Nyní je čas vydat se do místnosti s podstavci, kde gemy umístěte následovně: SZ podstavec - Gem of Misery, JZ podstavec – Gem of Honour, JV podstavec – Gem of Paine a konečně SV podstavec – Gem of Duty. Až budou všechny šutry na svých místech, zpřístupní se vám centrální podstavec, ze kterého budete moci sebrat Star Sapphire, po kterém tak toužil Husher. Přes Stone of Recall se teleportujte do města, doneste Star Sapphire Husherovi a zastavte se u Lillian. Až budete připraveni, vydejte se do druhého patra hospody do místnosti s magickým podstavcem, na kterém bude stát Snow Globe. Ještě než vstoupíte do říše uvnitř sféry, pootočte ji.
Snow Globe
Vydejte se do SZ rohu k šéfovi trpaslíků a po cestě pomožte jednotlivým bojovníkům proti nymfám. S šéfem pokecejte a dozvíte se něco o tomto podivném světě a boji trpaslíků s nymfami. Až skončíte, vydejte si přibližně do středu lokace, kde vstupte do jeskyně. Ze stohu knih seberte dva žurnály a z truhly starobylý artefakt. Promluvte si s ledovým drakem, vraťe se za šéfem trpaslíků, nechte si u něj opravit amulet a pomocí portálu, kterým jste se do miniaturního světa dostali se vraťte zpět. Pootočte glóbem a opět se teleportujte do koule. Nyní jděte do SV rohu mapy a naopak pomáhejte nymfám. Až se dostanete k jejich královně, poproste jí aby amuletu vrátila magickou sílu, nasaďte si ho a hurá na draka. Až s ním skončíte a seberete první z hledaných artefaktů, zjeví se před vámi tajuplná bytost Headraline. Promluvte si s ní a teleportujte si pryč. Zastavte se za Aarinem, pověste mu o prvním hledaném artefaktu a také o tajuplném setkání s Headraline.
Moonwood
Vyčistěte les od dotírajících nepřátel a v severní části pomožte třem bojovníkům. Se všemi si promluvte a ještě než lokaci průrvou na SV opustíte, zastavte se v jeskyni na západě, kde zlikvidujte všechny Drowy a až zabijete jejich kapitána, seberte po něm dopis.
Moonwood 2
Jděte jedinou možnou cestou a likvidujte obříky. Až se dostanete k jeskyni přibližně uprostřed mapy, směle vstupte. Uvnitř si pokecejte se zelenou dračicí Akulatraxas a dozvíte se, že obři chtějí její vajíčka. Přislibte jí tedy pomoc (Working for Akulatraxas) a jeskyni opusťte. (Draka můžete i zabít, pokud se na to cítíte a máte na to náturu.) Pokračujte lokací dále, dokud se nedostanete k jeskyni na západě. Doupě obrů se skládá ze dvou pater, ve kterých budete muset vybít všechnu chamraď. V prvním patře není nic důležitého, v druhém osvoboďte vězně a v JZ místnosti zabijte kapitána obrů s jehož hlavou odneste Akulatraxas. Taktéž nezapomeňte zlikvidovat Ohnivého obra v jedné z místností a sebrat co po něm zůstane. Až dostanete zkušenosti za přinesení hlavy, pokračujte severním průsmykem do lokace Spine of the World.
Spine of the World
Ihned po vstupu do lokace budete napadeni partičkou ohnivých obrů a několika přisluhovači kultu. Po krutém boji seberte Cultist Journal, který zůstane po jednom z přisluhovačů a vydejte se na západ, kde vstupte do jeskyně. Před nějakým časem zde došlo k boji mezi obry a drakem, takže naleznete pár mrtvol. Důkladně vše prozkoumejte a seberte Dragon Scale a Tome of Ring, pomocí které si můžete vyrobit na jakémkoliv alchymistickém stolku Ring of Regeneration. () Přibližně uprostřed lokace se nachází starobylá jeskyně, kterou obývá zlatý drak Gorgotha, se kterým si promluvte a i jemu přislibte pomoc při ochraně jeho vajec. (Gorgotha the Gold Dragon) Všechny indicie ukazují, že za útoky na draky stojí jakýsi Klauth.Vydejte se tedy na sever, kde vstupte do lávového doupěte ohnivých obrů. V prvním patře pobijte vše co se hýbe a než sestoupíte do nižších pater, osvoboďte Wolara, kterého můžete, ale také nemusíte, až vám prozradí vše co ví, nechat jít. Až si projdete celé patro zjistíte, že dále můžete jít dvěma východy. Použijte nejdříve North Fire Giant Domain a v patře kam se dostanete všechny zlikvidujte. VraŤte se zpět a použijte East Fire Giant Domain. Až sestoupíte do nižšího patra, vydejte se na sever, kde poražte ohnivého obra - King Skrogga, po kterém zůstane Ritual Book, kterou najdete ještě několikrát a Pass Amulet. Pokračujte chodbami a až se dostanete k prvnímu vchodu do ještě hlubších jeskyní, vstupte. Ocitnete se ve vězení pro draky, které nyní obývají Slaadi. Všechny pobijte, vraťte se do předchozího patra a najděte vchod do další jeskyně. V té najdete spícího draka a taktéž studánku, ve které se bude skrývat Dpragon Sphere. Seberte ji a položte ji na Dragon Orb Pedestal. Nyní vám již nic nebrání, vydat se za samotným Klauthem do jeho nory. Vraťte se tedy o patro nazpět, dojděte ke Klauthovu doupěti a sestupte do něj. Proběhněte až ke Klauthovi a pokud jste přesvědčením zlí, můžete přijmout jeho úkol na zlikvidování Akulatraxas a Gorgothy a přinesení jejich vajec. Pokud hrajete za dobrý charakter, s Klauthem se moc nevybavujte a zabijte ho. Po jeho smrti se objeví tři truhly, ve kterých najdete spoustu zajímavých věcí a také klíč od poslední komnaty, ve které se nachází truhla s druhým artefaktem. Po jeho sebrání se opět objeví Headraline a seznámí vás s historií svého rodu. Až skončíte, použijte teleport a doneste Klauthovu hlavu Gorgothovi a odteleportujte se poreferovat o všem Aarinovi. Až budete připraveni, můžete se vydat na jih hledat poslední artefakt.
Countryside
V této lokaci vás nečeká nic důležitého, takže se zde nezdržujte déle, než je nezbytně nutné. Pouze pobijte pomatence, kteří na vás budou útočit a pokračujte směrem na Fort Ilkard.
Fort Ilkard
Objevíte se v SV cípu lokace a kousek od vás bude stát Ruzon Vond, se kterým si promluvte. Potom se vydejte podél severního okraje směrem na západ a vstupte do smrdutých jeskyní, kde vybijte ještě smrdutější orky a jejich přisluhovače. Přibližně uprostřed jeskyně bude hlídat Guzud, se kterým se popasujte. Až se vzdá, buď ho dorazte nebo nechte jít (Pokud chcete splnit úkol od Rolkida musíte ho zabít), ale hlavně nezapomeňte otevřít dveře, které hlídal a osvobodit Uncas, který vám poví pár zajímavostí o svém kmenu a taktéž vás může opustit. Až spolu skončíte, vraťte se zpět na povrch a vydejte se směrem na jih. Až narazíte na bránu hlídanou rytíři, řekněte jim, kdo jste a budete vpuštěni. (Je možné že rytíři hlídající bránu budou již mrtví, v tom případě byste po nich nalezli klíč od brány a odemkli si sami.) Uvnitř pevnosti vyhledejte Damase a přislibte mu pomoc v otázce likvidace katapultů ostřelujících pevnost (The Siege of Fort Ilkard). U západní brány pevnosti pomožte obráncům odrazit útok a najděte 4 katapulty a 2 balisty, které zlikvidujte. Poté se vraťte za Damasem a vyzvedněte si odměnu. Své kroky nyní směřujte do SZ cípu lokace, kde vás napadne Arness, jehož hlavu doneste po jeho zlikvidování taktéž Damasovi. Ruin na JV si zatím nevšímejte a než se vydáte směrem na západ, pokecejte ještě uvnitř obydlí plném osadníkům s Eckelem, který vám dá za úkol donést jeho ženě seznam obchodníků (Deliver Eckel’s Note).
Homesteads
Jako vždy si nejdříve proběhněte celou lokaci a zlikvidujte dotírající bojovníky. Na JV pokláboste s vystrašenými obchodníky a pokuste se je zachránit před útokem. Přibližně uprostřed lokace se nachází barák, uvnitř něhož naleznete u mrtvol Homestead Journal a taktéž Tome of Robes, podle níž si budete moci vyrobit magickou róbu. Směrem na SZ od tohoto místa se nachází další dům, ve kterém zachraňte Galii a předejte jí dopis od jejího manžela. Poté se vydejte se na SV, kde vstupte do sídla kmene Elk. Vyhledejte Zokana a nyní se budete muset rozhodnout jak dál. Buď Zokana zabijete a jeho hlavu donesete Damasovi nebo ho vyslechnete a zjistíte, že to byl právě Damas, kdo celý kmen nakazil morem a právě proto proti němu nyní bojují. Pokud jim ale seženete lék, jsou ochotni od pomsty upustit. Jděte tedy za Damasem, promluvte s ním a buď ho zabijte nebo od něj lék proti moru kupte a doneste ho Zokanovi, od kterého dostanete za záchranu jeho kmene starodávné magické kopí a taktéž pírko míru, které při nejbližší vhodné příležitosti ukažte Yuasamovi v Beurunna’s Well. Až bude mír uzavřen, můžete se vypravit do ruin.
Ruins
Projděte si celou lokaci, zlikvidujte Hulky a další nepřátelsky naložené tvory, rozbijte pentagram, mezi menhiry seberte Volcanis Oak Seed a vstupte do jeskyně v JV cípu.
Creator Race Ruins
Z mrtvého těla hned vedle vchodu se berte Translation Amulet a poznámky, ze kterých se dozvíte o nesmrtelných golemech. Jděte do centrální místnosti, pobijte nepřátele a vydejte se směrem na západ do zahrady, kde pokecejte s bláznivou kouzelnicí Sapphirou, která experimentuje s časoprostorem. Dostanete od ní úkol, přenést se do minulosti a zasadit pro ní semínko stromu. (Plant the Ultarg Tree Seeds). Dostanete Time Crystal, Ultarg Seeds a také knížku s principy cestování v čase, kterou si prostudujte. Zjistíte, že je třeba Time Crystal použít na sluneční hodiny, takže jedny vyhledejte a krystal na ně použijte. Ještě než odcestujete 10.000 let nazpět, nasaďte si překladatelský amulet a promluvte si s duchem nejbližšího otroka, na kterého narazíte.
Creator Race Ruins Past
Projděte si celé ruiny a zlikvidujte všechny nepřátele. V SV cípu podzemí zachraňte Lokar, vůdce odporu otroků a promluvte si s ním. Dostanete prsten a jednání s otroky bude od teď jednodušší. Navštivte všechny tři místnosti s hádankami a před každou ukecejte otroka aby udělal golema nějakým způsobem zranitelného. V JV části podzemí v místnosti s bazénky seberte z těla svitek, který vám pomůže zkompletovat hádanky v přítomnosti. Až bude celá lokace vyčištěná, jděte do zahrady, kde si promluvte s Morag. Až zlikvidujete její pohůnky, zasaďte semínko, vraťte se do předchozí lokace, vyhledejte jedny ze dvou slunečních hodin a přeneste se nazpět do přítomnosti.
Creator Race Ruins
Nyní je čas na to, začít kompletovat hádanky, aby se vám otevřela cesta k poslední části artefaktu. Vždy, když zabijete golema, zůstane po něm klíč, který vám umožní vejít do místnosti s hádankou. Ritual of Sound dokončíte tak, že zabijete Bodaka, sebere po něm láhev s vílou a tu následně osvobodíte. Za odměnu vám přehraje melodii z osmi tónů, kterou budete muset k dokončení rituálu zopakovat. Ritual of Smoke splníte tak, že seberete z alchymistického stolku barevné prášky a do opodál stojícího hořícího kotlíku je vložíte následovně. Červený + žlutý, červený + modrý a modrý + žlutý. Konečně poslední rituál – Ritual of Light dokončíte tak, že z centrálního bazénku seberete tři páry drahých kamenů, které rozdělte. Poté zvolte v primárních bazéncích dvě barvy a do sekundárních vložte drahokamy stejné barvy, které odpovídají barvě, jež by vznikla kombinací barev v primárních bazéncích. (Jedno z možných řešení je v obarvit jeden primární bazének na žluto, druhý na modro a do sekundárních bazénků dát do každého po jednom zeleném gemu. Až budete mít všechny rituály zkompletovány, otevře se vám průchod do již ní části ruin. Dříve než si ale zajdete pro poslední část artefaktu, navštivte v zahradě Sapphiru a vezměte si od ní odměnu. Bude chudinka trochu zmatená z časových přesunů, ale odměnu vám dá. Nyní vám již nic nebrání, tedy až na jednoho démona, v tom, dojít si pro poslední část mocného artefaktu. Po jejím sebrání se jako vždy objeví Headraline a opět vám prozradí pár zajímavých informací. Až odejde, použijte teleport, který po ní zůstane a vydejte se směrem do Beurunna’s Well.
Beurunna’s Well
Pokud nemáte dodělané nějaké úkoly, dokončete je dříve, než si půjdete promluvit s Aarinem, protože pokud mu dáte třetí část artefaktu, skončí rozhovor vždy přesunem do čtvrté kapitoly.
Castle Never
Promluvte si s lordem Nasherem a s Aarinem a důkladně poslouchejte, co vám budou říkat (The Final Battle) Dozvíte se, že je situace dosti špatná, a že je Hedraline držena v podzemním vězení. Vydejte se tedy do kobek, stráži nakažte, ať vás k Headraline pustí a promluvte si s ní. Dozvíte se, že je potřeba najít ještě čtvrtou část artefaktu aby vše fungovalo tak, jak má. Tu má ale u sebe bohužel Maugim, takže ho budete muset najít a porazit. Až rozhovor ukončíte, můžete se vydat ještě hlouběji do podzemí, kde má své sídlo Master Ford, který vám prozradí několik svých teorií, ale je to zbytečné, protože sem se podíváte později. Vraťte se tedy do hradu a opusťte ho hlavní branou.
City Core
Lokace vypadá úplně stejně, jen se nebudete moci dostat do žádné z čtvrtí. Taktéž mrtvých přibylo a město je neustále ostřelováno. Nikdo se s vámi tedy moc bavit nebude. Jedinými výjimkami jsou kapitán Trancer v Trade of Blades, který vám poví o katapultech a o válečných golemech, kteří decimují řady jeho vojáků (Neverwinter Under Siege) a Lucy v Moonstone Mask, která vás poprosí o záchranu své malé sestřičky (Rescue Leesa). Až oba úkoly získáte, odeberte JV průrvou do válečné zóny.
War Zone
Pobijte všechny obry a další útočníky a navštivte všechny označené domy. Dva vchody budou barevně světélkovat – za nimi naleznete kouzelníky, kteří pomocí magie ovládají golemy. Oba určitě zabijte a taktéž zlikvidujte kapitány tří katapultů a následně i samotné katapulty. (Až budou jak kouzelníci, tak i katapulty mimo hru, zajděte to oznámit Trancerovi.) V SV části zóny naleznete ve slepé uličce Leesu, které domluvte, aby šla za Lucy, kterou při nejbližší příležitosti navštivte. Přibližně uprostřed je válečná zóna rozdělena bránou, kterou můžete buď rozbít anebo se na druhou stran dostat přes domek Asgarda, v západní části, ve kterém v knihovně umístěn tajný vchod. Konečně v JV části zóny se nachází barák, ve kterém narazíte na nepříjemnou partičku, kterou zlikvidujte a druhým vchodem projděte na dvůr, kde budete konfrontováni s Half-Dragon Baalorem, po jehož eliminace se objeví portál. Zarestujte si a vstupte do něj. Objevíte se v obřadní místnosti, kde budete konfrontováni s Aribeth. Pravděpodobně je možné ji přesvědčit, aby pomohla městu, ale nám se to nepovedlo, takže jsme ji museli zabít. Zůstane po ní poměrně zajímavý meč, který ale může používat jen zlý Paladin a taktéž klíč. Ať tak, či tak Aribeth byla jen předkrm. O kousek dál na vás již čeká Maugrim, po jehož eliminaci najdete v truhle čtvrou a poslední část mocného artefaktu. Seberte ji a odteleportujte se pryč.
City Core
Promluvte si Aarinem Geldem a lordem Naseherem a řekněte jim o všem, co se stalo. Až rozhovor ukončíte, vydejte se do vězení, kde si promluvte s Headraline. Po rozhovoru s ní sejděte ještě níže a do jediného volného kotlíku vložte poslední část artefaktu. Nyní můžete vstoupit dovnitř Source Stone.
Source Stone Sanctuary
Prosekejte si cestu až k Asheere, kterou zahraňte. Promluvte si s ní a zjistíte, že je více než podobná Aribeth, a že se pravděpodobně jedná o její paralelní já. Veďte rozhovor tak, abyste získali její přívěšek, který vám ale ve finále na nic nebude, protože lze použít až od levelu 26 a v NVN je limit 20 úroveň. Až spolu skončíte, Asheera se odteleportuje pryč a vy si prosekejte cestu až na konec úrovně a opusťte ji.
Source Stone Guardian Lair
V této lokaci na vás nečeká nic jiného, než porazit dva strážné draky. Není to nic jednoduchého, ale s pomocí Stone of Recall to určitě zvládnete. Až budou oba mrtví, seberte po nich klíče a otevřete dvě brány. Dříve než ale vstoupíte do posledního levelu hry, odteleportujte se pořádně vybavit. (léčivé nápoje, svitky, zbraně s různými efekty atd.) Až budete připraveni, vraťte se zpět a vstupte obří lebky.
Source Stone Sanctum
S této lokace již nevede cesty zpět. Pokud máte pomocníka a on zemře, objeví se znovu na začátku lokace. Odpočívat se zde nedá. Až se sem dostanete, nekoukejte nalevo, napravo a zlikvidujte pár projekcí Morag a až konečně najdete tu pravou, nejdříve pobijte její pomocníky, poté rozbijte sochu, čímž přestanou vyjíždět ze země meče a potom zlikvidujte uctívače kolem kultu. (Nemusíte všechny.) Každý je náchylný na jinou formu útoku, takže na každého platí jiné zbraně nebo kouzla. Až bude Morag zasažitelná, zabijte ji. Po její smrti se začne Source Stone hroutit sám do sebe, takže použijte jeden z několika portálů, které se objeví. Budete teleportováni za Headraline, se kterou si promluvte a vstupte do portálu. A to je konec. Nemusíte však zoufat, místa pro pokračování je dost a než nějaké oficiální vyjde, můžete si vyzkoušet různá samostatná dobrodružství, kterých se objevilo opravdu dost.
© 99-2022 ABCgames.net |