Walkthroughs > Thief 2: The Metal Age
Nejdůležitější zlodějovo nádobíčko
BLACKJACK
Je tou nejzákladnější hračičkou v zlodějově arzenálu. Používá se
k omráčení nepřátel, ale pozor, jeho účinky se projeví pouze při útoku
zezadu hezky na hlavičku, navíc o vaší přítomnosti ona stvůrka nesmí vědět.
WATER ARROW
Vodní šípy se nepoužívají k decimování nepřátel, ale k zhasínání
pochodní a světýlek roztroušených v Garretově světě. Ovšem proslýchá
se, že přeci jen existují nějaká strašlivá monstra, která těmito šípy
můžete zneškodnit.
PIRE ARROW
Představují nejmocnější zbraň ve vašem arzenálu. Jejich efektem je ničivá
exploze, která nedělá dobře kosmetice žádného stvoření. Mějte jen na
paměti, že nepatři mezi nejtišší nástroje, čili jakmile jej využijete,
půjde po vás každičký tvor z blízkého okolí.
MOSS ARROW
Tyto podivné šípy pokryjí téměř libovolnou plochu zvláštní
mechovinou, která i nešikovnému zlodějovi umožní skoro neslyšný pohyb.
GAS ARROW / GAS MINE
Plynové šipky jsou napuštěné nervovou látkou, která paralyzuje všechny
živé bytosti v blízkostí dopadu. Může lehce působit i na vás, takže se
raději k jedovatému oblaku moc nepřibližujte. Jsou velmi vzácné a drahé,
používejte je s rozmyslem. Účinky plynové miny jsou stejné jako plynových
šípů.
ROPE ARROW
Již název by vám mohl prozradit, že se tyto šípy využívají k vytvoření
umělého nástroje k lezení do nepřístupných míst. Stačí vystřelit a v
klidu vyšplhat, třebas až do nebes.
NOISEMAKER ARROW
Zvukové účinky těchto zvláštních šípů se využívají převážně
k vábení či odlákávání stráží.
FLASH BOMB / FLASH MINE
Chcete-li někoho oslepit a na chvilku uvést do stavu totální zmatenosti,
dejte mu pod nohy "flash" minu nebo po něm holte "flash"
bombu. Ale ať vás ani nenapadne se na oslepující záblesk dívat, oči by
totiž bolely i vás.
EXPLOSIVE MINE
Explozívní miny v sobě neskrývají žádná velká překvapení. Prostě
je na některé místo nastražíte a připravíte si pytlík na ostatky nebohého
živočicha, který se objevil na nesprávném místě v nesprávný čas.
LEKTVARY
Lahviček s kouzelnými účinky naleznete ve hře docela velké množství.
Za jejich asistence se můžete třeba léčit, dýchat pod vodou, být
neviditelnými, volně padat z výšek či být dočasně rychlejší.
MECHANICAL EYE
Přišli jste o své organické oko? Není problém, pořiďte si daleko
propracovanější mechanické, díky němuž si můžete svět přibližovat a
pozorovat ho z bezpečné vzdálenosti.
SCOUTING 0RB
Je skvělá hračička, která vám umožní ve spojení s mechanickým okem
průzkum okolního prostředí, aniž byste se museli hnout z místa. Prostě je
to taková malá sonda zvědavka přenášející vizuální obraz do vašich očí.
LOCKPICKS
Páčidlo zámků by nemělo chybět v arzenálu žádného správného zloděje.
jeho účel zná snad úplně každý. Zpravidla pomůže tam, kde chybí klíče,
ale pozor, precizně stvořený zámek se vám vypáčit nepodaří.
Deset zákonů zlodějova úspěchu
- ZŮSTANEŠ SKRYT V TEMNOTÁCH:
Co stráže nevidí, to jejich meč nesvrbí. Vytvořte si ze stínu svého
nejlepšího přítele, na kterého je vždy spolehnutí.
- NEBUDEŠ BĚHAT:
Pamatujte na své zlodějské poslání. Příliš rychlého pohybu nedělá
nikdy dobrotu a nepřátelé si vás snadno povšimnou. Běhejte pouze v případech,
kdy se snažíte najít kousek blahodárného stínu.
- BUDEŠ SE DRŽET ZPÁTKY OD STRÁŽÍ:
Přestože jste v obětí stínu v podstatě neviditelní, klidně se může
stát, že si vás nějaký na mol opilý strážce všimne, když do vás přímo
narazí. Držte se od nich raději trošku dále a plánujte svůj pohyb dopředu.
- NEŽ SE PUSTÍŠ DO AKCE, PROZKOUMÁŠ SVÉ OKOLÍ:
Na chvilku zapomeňte na Quaka. V Thiefovi nemůžete vtrhnout do místnosti
a všechno postřílet. Dříve než někam vstoupíte, využijte kláves
pro naklánění, díky nimž se bezpečně dozvíte, co vás za následujícím
rohem čeká.
- BUDEŠ UŽÍVAT NÁSTROJŮ TOBĚ BOHEM DANÝCH:
Ne nadarmo si pro vás autoři přichystati široké spektrum různých zlodějských
nástrojů a zbraní. Nebojte se nahlédnout do jejich popisu, který je součástí
tohoto průvodce.
- RADĚJI NEŽLI MEČ UCTÍVEJ SVUJ VLASTNÍ ŽIVOT:
Jste zloděj, zloděj a nikdo jiný než zloděj. Kdyby se od vás očekávalo,
že budete vraždit, jmenovala by se hra assassin. Nikdy nepoužívejte meč
k boji, ale spíše k čištění špíny pod nehty.
- MILUJ OBUŠEK SVŮJ:
Obušek je vaším hlavním nástrojem zkázy. Dobře mířená rána zezadu
do kebule bez problémů uzemní i toho nejbdělejšího strážce a navíc
díky koženému potahu nezanechává otravné boule.
- VĚŘ UŠÍM SVÝM:
Zvuky hrají ve zlodějově životě velmi důležitou roli. Vytáhněte si
reproduktory hezky hlasitě a naslouchejte svému okolí. Jedině tak se
vyvarujete potenciálnímu nebezpečí.
- LEZ P0 VŠEM, CO TVÉ RUCE ZVLÁDNOU:
Po některých stěnách potažených výhonky rostlin se dá pohodlně šplhat,
či lézt do jiných lokací. Mějte oči na stopkách, protože některé z
misí je velice těžké bez šplhání dokončit.
- VYTVOŘÍŠ SI VLASTNÍ ZÁKONY:
Pro vás, jakožto zloděje, standardní zákony neplatí, a tak si v průběhu
hry budete muset vytvářet vlastní. Kdykoliv bude situace vyžadovat porušení
nějakého "standardního" zákonu, nestyďte se a jděte do toho,
to je, oč zde kráčí!
JAK SE VYHNOUT ŽALÁŘI?
- Krčení snižuje pravděpodobnost, že si vás stráže či jiné bytosti
povšimnou. Ještě větší sázkou na neviditelnou jistotu je plížení (creep),
které ale razantně zpomalí rychlost vašeho pohybu.
- Sbírejte nepoužité šípy. Některé šípy je možné ze země sebrat
a využít ještě jednou. Stačí se na ně podívat, a půjde-li to, osvětlí
se jako ostatní předměty, které je možné zabavit. Stráže zpravidla
procházejí pouze chodby a do místností nenakukují. Ty tak představují
bezpečná místečka, kam se před nimi můžete ukrýt. Využívejte jich.
Dveře za sebou určitě zavírejte. Procházející strážci si vás nevšimnou,
pokud jsou zavřené, ale necháte-li je otevřené, můžou vás skrze škvírky
zaregistrovat. Prosklené dveře vám neposkytnou žádnou ochranu.
- Pokud přeci jenom musíte z nějakého důvodu opustit bezpečí stínu,
pohybujte se co nejrychleji a pouze v situacích, kdy jsou od vás stráže
co nejdále.
- Všimnut-li si vás nějaký strážce, rychle zdrhejte pryč a zavírejte
za sebou dveře, někdy to pomůže. Pokud to nepomůže, zkuste změnit
svoji výškovou hladinou v porovnání se strážcem. Zpravidla stačí vylézt
na nějaký žebřík či seskočit o patro níže a jste v pohodě. Ovšem
když ani tohle nepomůže (to už musí být nějaký hodně střízlivý
chlapík), tak za sebe hoďte světelnou bombu (flashbomb) a dotěrného týpka
sundejte obuškem. Nebojte se oslepení, váš zloděj se z toho většinou
probere dřete nežli oběť.
- Máte-li v patách více nežli jednoho strážce, pusťte se pomalu do
nahrávání pozice, protože to ve většině případů nedopadne pro vás
moc dobře. Některými úzkými chodbami je těžké se protáhnout, ačkoliv
se krčíte. Přesně v tento okamžik vám přijde vhod funkce pro naklánění
dopředu (leaning forward). Využijte ji!
- Nemůžete dosáhnout na nějaký spínač? Jedná-li se o standardní
"mačkací" knoflíky, zkuste sáhnout po obyčejných šípech a
přepnout ho pomocí luku. Věřte, že je to možné.
- Chcete zdemolovat dveře? Dřevěné dveře je možné vyhodit do vzduchu
explozivní minou položenou do jejich bezprostřední blízkostí a odpálenou
z bezpečné vzdálenosti šípem.
- Dávejte si pozor na prosklené okenní tabule, které vám mylně dávají
pocit bezpečí. Sice skrze ně neprochází žádné zvuky, ale zato vás
strážci či některé z mechanismů bez problémů spatři, a máte postaráno
o malér.
- Vyvarujte se doskokům na hladké plochy, je to velmi hlasité! Výjimkou
jsou bohatě zdobené koberce či podlahy pokryté mechovinou z šípů a některé
venkovní terény. Ve skutečnosti je bezpečnější skočit z jednoho
koberce na druhý nežli plochu mezi nimi překonat standardně pěšky.
- Přejete si mít kousek papíru, na který byste si mohli zapisovat poznámky
a postřehy z vašeho kapsářského putování? Podívejte se do mapy a otáčejte
stránkami až do té doby, než narazíte na poznámkový blok. Přijde vám
vhod, to mi věřte.
- Mnoho úspěšně vypáčených zámků, plný měšec zlaťáků a bohy
posvěcený obušek.
| Návody | Autori |