OTHER | ||
CALENDAR FORUMS COMPANIES TOP 10 BUY GAMES | ||
USER | ||
Login Registration Users | ||
Games Store | ||
ABCgames | ||
Contact, RSS, Cooperation | ||
STATISTICS | ||
Online 5174 users | ||
Zobrazení: | 16385 |
Než se do toho pustíme, dvě malé rady: všechny animované sekvence je možno ”odstřelovat” zmáčknutím tlačítka ESCape, abyste nemuseli čekat na jejich opakované odehrání a ťuknete-li na místo, odkud postava opouští tu kterou místnost levou myší rychle dvakrát za sebou, objevíte se rovnou v místnosti další, což procházení již navštívených pokojů nesmírně urychluje. Na samém počátku hry je vašim úkolem položit na určená místa na asteroidu dvě časované nálože a jejich odpálením pozměnit fatální dráhu asteroidu tak, aby nedošlo k jeho kolizi se Zemí. Podívejte se do inventáře a použijte vysílačku Pen Ultimate. Zavolejte dívku Miles a zeptejte se jí na ”Flying pig”. Miles vám toto “Prasátko” aneb létající instrumentárnu vytáhne jeřábem z úložného prostoru raketoplánu. Na ’Prasátko’ ťukněte, čímž se přesunete na asteroid. Znovu klikněte na ’Prasátko’ a z jeho útrob vyndejte dvě časované nálože, vakuovou sbíječku (Zero Gravity Digger) a rýč, který vám bude poctivým průvodcem celou hrou. Takto vybaveni se přesuňte doprava na mapku asteroidu, jehož povrch je rozdělen do čtyř kvadrantů. Nejprve se vydejte do sektoru 2, kde vakuovou sbíječkou rozmělněte místo v horní části obrazovky tak, abyste do kypré půdy mohli vsadit nálož alfa. Až bude sedět v zemi, odblokujte ji klíčkem a leťte do sektoru 3. Rýčem odvalte kámen, do půdy, kde kámen ležel vložte nálož beta a opět ji odblokujte klíčkem. Vraťte se do raketoplánu. Vysílačkou zavolejte Bordenovi a řekněte mu o úspěšném položení náloží. Až se po výbuchu ocitne vaše mini parta v útrobách asteroidu, vykopejte vakuovou sbíječkou tři místa ve skále hlásící se jako Odd Projection a na všechny odkryté kovové desky zatlačte tak, že si desku největší necháte až nakonec. Do díry za největší deskou vleťte a halou pokračujte k místu naproti vám, které se hlásí jako Pedestal. Do obrysu ve stěně postupně naskládejte všechny čtyři desky, které jsou poházené okolo. Kola osudu se pak dají do pohybu a vyklopí vás na opuštěné planetě kdesi na druhém konci vesmíru. Po menším pokecu se vydejte doprava nebo doleva, ven z obrazovky. Na mapě putujte k otazníku vlevo a vstupte do vraku kosmické lodi. Ve schránce (chest) pod sloupem najdete speciální detekční kouli, která se bude brzy hodit. Potom zatáhněte za drát visící ze stropu nad schránkou a seberte ho spolu se žlutou tyčkou ze země. Po mapě putujte k otazníku hornímu. Seberte kel čouhající ze země a na místě, ze kterého trčel, vykopejte do země díru rýčem a vytáhněte z ní kostěnou čelist. Jděte zpátky na mapu a v inventáři použijte detekční kouli (Device). V obrazovce, kam vás koule zavede, použijte kouli znova a vykopejte ukázané podezřelé místo na zemi rýčem. Vezměte náramek, na nějž koule ustavičně ukazuje a vraťte se do centra mapy (hlásí se jako ’Dais’). Do třetice vykopejte rýčem díru do země v pravé části místnosti. Dojde k volnému pádu, při kterém bude zabit Brink. Místo, kam dopadnete, budu v návodu dále zmiňovat jako ”vchod do jeskyní”. Dole v jeskyni se porozhlédněte okolo sebe, vezměte ze země kovovou desku a zasaďte ji na správné místo do obrysu ve výklenku (Alcove) vpravo od díry, kterou jste do jeskyně spadli. Vaším úkolem v tomto rozlehlém systému jeskyní bude teď najít tři další kovové desky a donést je do tohoto výklenku, abyste se mohli dostat do přímého kontaktu s vyhynulými mimozemšťany. I když, oni vlastně nejsou vyhynulí, je to s nimi mnohem složitější. Souvislosti se dozvíte postupem času sami. Jděte směrem doprava. Ze země seberte fialovou tyč. Temným korytem (naproti temnému tunelu) sejděte směrem dolů, k dolnímu okraji obrazovky. Objevíte se v místnosti s generátorem. Podívejte se dolů do propasti a uvidíte, že jedna z fokálních čoček vypadla ze své pozice a leží nečinně na dně propasti. Použijte kontrolní panel a mačkáním tlačítek rozsviťte na monitoru tyto barvy: 5x fialová, 2x žlutá a 1x červená. Opusťte panel a zmáčkněte trojúhelníkové tlačítko vlevo (Triangular Button). Létající podivnost by měla sletět dolů a ucho pit spadlou čočku. Znovu použijte panel, vymažte minulou kombinaci a namačkejte 5x fialovou, 5x modrou a 1x červenou. Opusťte panel a stiskněte trojúhelníkové tlačítko. Zařízení by mělo čočku umístit na správné místo. Než odejdete zpět do chodby, otevřete panel na stěně ZA kontrol panelem a z otvoru vyndejte modrý krystal (Blue Crystal). Zpátky na chodbě se vydejte kousek doleva a zastavte se u prvních zavřených dveří. Podívejte se zblízka na jejich zámek (panel). V inventáři se pak lupou podívejte na fialovou tyč a zjistíte, že je to vlastně klíč s kombinací nutnou k otevírání dveří. Zjištěnou kombinaci nastavte na zámku ťukáním na geometrické útvary. Teď, když jste spravili generátor, můžete už dveře otevřít. Dveře se ale otevřou až když se bude shodovat jak pořadí znaků, tak i jejich barva s předlohou na fialovém klíči. Dávejte si pozor na některé útvary, které se mohou plést, např. krychle s kosočtvercem, apod. Do otevřených dveří vstupte a stisknutím tlačítka přivolejte metro. Nastupte do koule a odjeďte na ostrov, na kterém se nachází ”muzeum”. Projděte první místností (všimněte si povolených dveří vlevo), vystoupejte na skalní útes. Cestou vzhůru narazíte na zvláštní hranaté zařízení, které se hlásí jako ”Strange Device”. Nalogujte se do něj, stiskněte a PODRŽTE šestiúhelníkové tlačítko. Na diagramu v pravé části panelu by se měla vztyčovat přímka symbolizující světelný most. Pokud k ničemu takovému nedojde, opusťte panel, pootočte čočkou (Lens) u paty stroje a zkuste tlačítko držet znovu. Dělejte to tak dlouho, dokud se vám nepodaří vztyčit světelný most (žádné strachy, čočka má jen tři pozice – vodorovnou, svislou a šikmou). Až most vztyčíte, jděte po něm směrem ven z obrazu. Objevíte se na mapě souostroví. Časem si vztyčíte i další mosty z ostatních ostrovů, čímž vám odpadne povinnost jezdit metrem. Vraťte se k přístroji a vstupte do jeskyně, ve které najdete ”muzeum”. Ze země seberte červenou tyč (klíč), dva zelené krystaly života a ze stěny sundejte kamennou desku se znaky (Tablet). Nahlédněte do všech čtyř výukových projektorů (trojúhelníkové výklenky) a jděte doleva do knihovny. Po pokecu s Maggie se vraťte na samý začátek jeskyní a použijte na bezvládné Brinkovo tělo zelený krystal života. Brink vstane z mrtvých. Kdybyste jenom mohli vědět, kolik vám způsobí problémů, ani byste to nedělali, ale to zabíhám. Jeďte s ním metrem na ostrov s muzeem a hned jak vystoupíte z koule ťukněte na povolené dveře, kterých jste si všimli při první návštěvě. Brink vám je pomůže otevřít. V malé místnůstce za dveřmi najdete spoustu krystalů života, z nichž si pár vezměte a ze země seberte výbušninu. Vyjděte z místnůstky, pokračujte o místnost dál pod útes a jděte dolů ke břehu moře. V následující sekvenci Brink uteče a vy stanete před problémem jak zneškodnit útočnou mořskou potvoru. Podívejte se zblízka na kosti členovce, kterého potvora sežvýkala a vyplivla. Tyto kosti musíte složit do skutečné anatomické podoby brouka podle přiloženého obrázku. Pak EXITem opusťte skládačku, do složeného brouka strčte výbušnou kouli a výslednou návnadu oživte pomocí krystalu života. Dojde tak k zneškodnění nenažrané lochnesky. Skočte do vody a podmořskou jeskyní projděte do místnosti, kde najdete oranžový klíč a druhou kovovou desku do výklenku u vchodu do jeskyní. Od vchodu se po vložení desky dejte doleva a odemkněte první dveře, na které narazíte, kombinací z oranžového klíče. Přivolejte metro a jeďte na ostrov, který budu nazývat ostrovem s ”planetáriem”. Jděte stále nahoru na skálu, přeskočte díru s tříštícími se vlnami a svalte na ni opodál stojící balvan pomocí rýče, abyste se později mohli vrátit zpátky. Jděte stále po pěšině, kolem vodopádu, až do jeskyně, kde najdete na zemi slabě zářící modré cosi. Pak se vraťte k vodopádu, u podivného zařízení vlevo (Strange Device) vztyčte známým způsobem světelný most a vstupte do otvoru ve skále (Plateau). V následující místnosti seberte: obyčejnou železnou tyčku, červenou panelovou desku, hrudní koš a kovovou rourku. Rourku zasuňte do otvoru ve velkém kole a zaklesněte do ní i dlouhou tyč ležící na zemi (dvojím ťuknutím na tyč). Na visící tyč pak připevněte hrudní koš a podložte ho železnou tyčkou. Nahlížejte do otvoru ve skále, dokud nevyběhne myšoježek, který ukradl důležitou součást mechanismu dveří vedoucích do observatoře. Musíte s ním hrát na kočku a myšoježka tak dlouho, dokud se vám nenaskytne příležitost nahnat ho zleva doprava pod přichystanou past, která ho uvězní. Může to být poměrně nepříjemné extempore, pokud snad myšoježek zaběhne zpět do svých děr ve skále, musíte ho z nich opět vypudit a pokračovat v lovu. Až bude myšoježek chycen v hrudním koši, použijte na něj náramek a zvednutím klece ho pusťte na svobodu. Seberte tyč, která klec podpírala i hrudní koš, který klec tvořil. Použitím detekční koule se podívejte, kde se myšoježek s náramkem schovává, označenou puklinu ve skále (Cave) zvětšete rýčem a prolezte do malé jeskyňky. Znovu použijte detekční kouli a na označeném místě (Tracked Spot) opět kopejte rýčem. Z díry vytáhněte kýženou součástku, vylezte z jeskyňky, vložte součástku do panelu vlevo do pravých dveří, přikryjte ji červenou panelovou deskou (Cover) a výsledek stiskněte. Brána observatoře otevřena. V observatoři seberte zelený klíč, třetí kovovou desku a dvě zářící žezla - žezlo stříbrné a žezlo zlaté. Observatoř jako takovou nechejte zatím na pokoji a vraťte se metrem na centrální ostrov. Nalezenou kovovou desku vložte do výklenku. Teď už zbývá ”jen” nalézt desku poslední, což bude ovšem fuška. Kruhovou chodbou dojděte až k místu, kudy jste šli ke generátoru a použitím svítilny se vydejte směrem nahoru, do temného tunelu. Dostanete se do chodby plné zářících krystalů. Jděte doleva až k přetlakové komoře. Nejdříve zmáčkněte tlačítko první, pak popojděte o kousek doleva a dvakrát stiskněte tlačítko druhé. Projděte dál do řídícího centra. Podívejte se zblízka na panel v centru místnosti. Do otvoru v jeho pravé části zasuňte modré cosi, které jste nalezli v jeskyni za vodopádem na ostrově s observatoří. Z otvoru pak vyjedou tři identická cosi. Všimněte si, že jeden z krystalů v levé části panelu nesvítí. ťukněte na něj a vytahováním a zatahováním cosipák v pravé části panelu ho rozsviťte. Docílíte toho tak, že budete bedlivě sledovat špičku zhasnutého krystalu počas popojíždění cosipákami. Každá ze tří pák v jednom specifickém bodě své dráhy špičku maličko zesvětlí a když všechny tři páky nastavíte přesně do těchto pozic, krystal se rozsvítí a doposud nefunkční metro se dá do pohybu. Přes přetlakovou krystalovou komoru se známým způsobem vraťte do centrální kruhové chodby, podívejte se na červený klíč a kombinací z něho odemkněte dveře vlevo od zářícího sloupu. Novým metrem odjeďte na ostrov s ”hrobkou”. Stoupejte nahoru až k podivnému útvaru ve skále hlásícímu se jako Stone Plate. Z tohoto místa odstraňte suť rýčem a vlezte do tmavé hrobky. Do otvoru ve stěně vložte modrý krystal z místnosti s generátorem. Všimněte si dlaždice na podlaze označené dvěma proužky. Na tuto dlaždici si stoupněte a ve stlačené poloze ji zajistěte železnou tyčkou. Vyjděte ven před hrobku. Vlevo od vchodu do hrobky se teď hlásí malý osvětlený kousek zeminy (dirt). V tomto místě odhrabte zeminu rukama. Jděte o místnost doprava a vztyčte další světelný most. Vraťte se do observatoře, kde použijte zlaté žezlo na zdroj světla na stropě, čímž zaktivujete holografické schéma planety, na které se nacházíte a jejích dvou měsíců. Vaším úkolem je natočit používáním zlatého a stříbrného žezla měsíce do polohy, jejíž vyobrazení jste viděli v muzeu, tedy představit měsíc malý před měsíc velký. Přesná pozice, do které musíte měsíce dostat je zachycena na obrázku č.2. Až tak učiníte, dojde k zatmění velkého měsíce malým. Opusťte hologram, otevřete si tlačítkem dveře a vraťte se do hrobky. Dotekem ruky narušte hologram pseudodraka a prozkoumejte podstavec, na kterém drak ”stál” (Crypt). Metrem se vraťte do centrální kruhové chodby a kombinací zeleného klíče zadejte do dveří vpravo od zářícího sloupu. Zadáte ji sice správně, ale dveře se neotevřou, protože se jejich zámkovému mechanismu nedostává žádná energie. Odchlípněte proto desku zámku kostěným klem, na odkrytý mechanismus zámku připevněte drát a druhým koncem drátu se dotkněte jiskřícího místa na podlaze. Zámek dostane přísun energie a dveře se otevřou. Vejděte dovnitř, přivolejte metro a jeďte na ostrov s ”mapou”. Jděte: doprava nahoru (Cave), doprava (Pit), rovně (Opening) a nahoru (Opening). Zkuste natáčet čočku (Lens) u paty přístroje aktivujícího světelný most (Strange Device) a mačkat tlačítko na jeho ovládacím panelu. Zjistíte, že je stroj porouchaný. Ťuknutím otevřete panel pod ovládacím pultem a podle obrázku č.3 nastavte diamanty tak, aby se každého z nich dotýkal alespoň jeden světelný paprsek. Pak útroby stroje opusťte, nastavte čočku (lens) do vodorovné polohy a stiskněte a podržte tlačítko na ovládacím pultu. Uvedli jste tak do chodu další z pěti strojů aktivujících světelné mosty. Vraťte se o místnost zpět a podívejte se na podstavec v jejím centru. Tento podstavec je nazýván ”mapou”, protože zobrazuje projekce různých místností z celého souostroví. Geometrické tvary na panelu nastavte do kombinace červeného klíče a uvidíte, že je možné hrobku nějakým způsobem otevřít. Jeďte do observatoře, vyvolejte astronomický hologram žezlem a znovu nastavte měsíce do polohy způsobující zatmění. Až tak učiníte, jeďte k hrobce. Na otvor ve skále, který jste odhrabali, by měl dopadat zvláštní paprsek světla z oblohy. Vlezte do hrobky a ťukněte na trojúhelníkový podstavec. Sjedete dolů, hluboko do útrob ostrova. Dejte se doleva, až k zavřeným dveřím. Ťukněte na hromádku kostí vpravo od dveří, strážný pes tak vstane z mrtvých. Zneškodníte ho tím, že hodíte krystal života na psa vlevo, který se rovněž vzbudí a skočí na psa prvního. Až bude po nich, použijte žlutou tyč (Engraved Rod) na otvor vpravo od dveří a cesta je opět volná. Projděte dveřmi a pokračujte až k zářící pyramidce. Na panel v její přední části opět použijte žlutou tyč a pyramida se rozplyne. Mrtvého pseudodraka oživte krystalem života a vida, že s ním nebude žádný užitečný pokec, zavolejte Maggie, zda by si s překladem drakova žbleptání nedovedla poradit Avšak ouha, Maggie je v průšvihu! K vysvobození Maggie, které je teď pochopitelně klíčové, potřebujete Brinkovu pomoc. Jeďte na ostrov s hrobkou, ale od hrobky se dejte dál doprava a pokračujte až na samý vrcholek skály, kde najdete Brinka zabraného do jakési podivné činnosti. Promluvte si s ním a poznáte, že zešílel. Všimněte si jeho zásoby krystalů života, které teď pravidelně fetuje (Crystal Stash) a vraťte se o místnost zpět. Podívejte se na netopýry na stropě a zaměřte na ně světlo vaší svítilny. Netopýři se polekají a jejich rojení vyžene Brinka z jeskyně. Rychle tam jděte a seberte jeho zásobu krystalů života. Jedině tak ho přesvědčíte, aby šel s vámi pomoci Maggii. Spolu s Brinkem jeďte na ostrov s mapou. Jděte doprava nahoru do jeskyně (Cave), tam se ale dejte doleva (Nest), kde uvidíte Maggii chycenou v síti. Řekněte Brinkovi, ať odláká monstrum a jděte doprava. Vyškrábejte se na vrcholek vodopádu (Water Source) a povalte kámen (Rock) na odklopnou plošinku, abyste pozměnili směr toku vody. Vraťte se do místnosti s monstrem a řekněte Brinkovi o svém plánu s mříží (Grate). Až bude po všem, pokecejte s Maggie, vraťte se s ní do místnosti těsně před zastávkou metra a projděte otvorem (Opening) na pláž, kde jste doposud ještě nikdy nebyli. Těsně u hladiny moře uvidíte zelená světélka, která prozkoumejte. Pak podejte Magii kamennou tabulku s nápisem (Tablet), kterou jste našli na stěně v muzeu. Maggie se světélky něco udělá a vztyčí tak most k malému ostrůvku. Ostrůvek prozkoumejte, vraťte se do metra, zajeďte si na ostrov s muzeem pro jeden krystal života a jděte s ním znovu do hrobky oživit pseudodraka. Zeptejte se ho úplně na všechno, načež vám začne svítat, oč na tomto cizím světě vlastně běží. Hlavně se draka zeptejte na nalezený ostrůvek na moři. Až pseudodraka vyzpovídáte, vydejte se znovu na ostrov s mapou, jděte na nalezený ostrůvek okolo zelených světélek a vstupte do podzemní místnůstky otvorem v ostrůvku (Opening). Seberte poletující kovovou desku, čímž máte všechny mršky pohromadě. Vraťte se do centrální kruhové chodby. V momentě, kdy vystoupíte z metra dojde k zemětřesení a zavolá vám Brink, že je v nesnázích. Jeďte na ostrov s observatoří, vystoupejte po skalách k vodopádu a dejte se doprava do místnosti, kde se nachází Brink. Uřízněte mu ruku kostěnou čelistí. Po animované sekvenci vložte poslední desku na příslušné místo ve výklenku, projděte dveřmi, přivolejte poslední metro a odjeďte na ostrov s ”laboratoří”. Projděte otvorem do laboratoře a podívejte se na pult s chybějící součástkou. Podívejte se na černé místo, kde by součástka měla být. O chybějící součástce si promluvte s Maggie. Po cestičkách vystoupejte nahoru na skalní plošinu, kde najdete poslední zařízení aktivující světelný most (Strange Device). Shoďte hnízdo které blokuje jeho čočku a podržením tlačítka most aktivujte a bacha. raději si zkontrolujte, jestli máte v tento moment zaktivovaných všech pět mostů, je to důležité k dohrání hry. Jeďte metrem na stanici Muzeum (nebo tam přejděte po mostech, pochopitelně). Opět se vyzbrojte jedním krystalem života a jděte vzbudit mrtvého pseudodraka. Ptejte se ho na podivný přístroj (Alien Device) a jeho chybějící součástku (Eye Part) až do úplného vyčerpání otázek, pak ze země zvedněte tyč s kódem (Creator’s Engraving) a jeďte na ostrov s mapou. Opět se podívejte na podstavec, odkud jste se dívali na místnost s hrobkou a nastavte symboly podle tyče s kódem od pseudodraka. Uvidíte místo, kde je schována chybějící součástka superstroje.Jděte pro ní. Najdete ji na tomto ostrově půjdete-li směrem k vodopádu, kde jste usměrňovali proud vody při zachraňování Maggie. Namísto abyste šplhali k vodopádu však projděte otvorem ve skále vlevo dole na pláž. Z kamene v dolní části obrazovky vytáhněte dvojím ťuknutím chybějící součástku (Eye Piece) a poté si skočte na stanici muzeum pro další krystal života. Jeďte posledním metrem, které hra označila jako ”Cathedral Tram” vložit součástku Eye Part na správné místo do ovládací konzole, ale jejda, už na vás čeká Brink a sebere vám krystal života, který k rozjetí superstroje potřebujete. Jeďte tedy na místo, kde Brink po celou dobu pracoval, tedy na skalní plošinu nad hrobkou. Promluvte si s ním o superstroji (Alien Device) a o součástce Eye Part. Brink souhlasí s dohodou, že vám vyrobí pár krystalů života, až mu součástka stroj rozběhá. Skočte si tedy do laboratoře pro součástku (vytáhněte ji z pultu z místa, kam jste ji zasunuli) a zpátky u Brinka zasuňte součástku do otvoru (Slot) ve stroji. Hned jakmile stroj vyplivne pár krystalů smrti (smrti, fakticky), vytáhněte z něj součástku ven. Brink se chvíli poté odebere k pánu. Cestujte do laboratoře. Vraťte součástku do ovládací konzole a do dvou otvorů po stranách vložte dva krystaly smrti, které máte u sebe. Až to bude hotovo a k ”Oku” povede všech pět světelných mostů, jděte do laboratoře k superstroji a zeptejte se na něj (Alien Device) Maggie. Maggie stroj uvede do provozu, při kteréžto akci bohužel zemře. Jděte nahoru a po světelném mostu přejděte k ”Oku”. Budete napadeni nepříjemným patvarem psa, který vás zažene zpátky k zařízení vztyčujícímu most. Na zařízení (Strange Device) se opět podívejte zblízka a stisknutím tlačítka světelný most vypněte. Pes nepes ze zřítí do hlubin. Pak tlačítko opět zmáčkněte a podržte, aby se most obnovil. Přejděte po něm a konečně vstupte do ”Oka”. Uvnitř ”Oka” se dotkněte masivní šedé koule a vychutnejte si velkolepé zakončení hry, které se někdo snad až příliš snažil udělat happy- endem.
© 99-2022 ABCgames.net |