GAMESCHEATSTRAINERSWALKTHROUGHSCD COVERSWALLPAPERSSCREENSHOTSDOWNLOAD

OTHER
CALENDAR
FORUMS
COMPANIES
TOP 10

BUY GAMES
USER
Login
Registration


Users
Games Store
ABCgames
Contact, RSS, Cooperation
STATISTICS
Games:
Cheats:
Trainers:
Walkthroughs:
Localizations:
CD covers:
Wallpapers:
Screenshots:
Download:
21419
5455
5063
1438
1600
7352
6161
13176
1687

Online 13686 users

Walkthroughs > Steel Panthers 2: Modern Battles

 Game  Cheats
Walkthrough
CD covers

Zobrazení:11183

Rozdělím návod do sekcí Zbraně, Taktika a Národy. Je to pozoruhodné, ale taktika v SP2 se výrazně liší od SP - rozhodně bitvy od 1970 nahoru, u bitev v letech 1950 - 1970 lze poznatky z SP využít lépe. Uvedu ale spíš odlišnosti oproti původním SP.

Obecné poznámky

Původní taktika z SP spočívala v tvrdém nasazení síly v koncentrovaném útoku na vybrané slabé místo obrany, rozrušení obranného plánu a postupné likvidaci odporu. Prostě početní převaha znamenala hodně a stroje se lišily hlavně pancéřováním a použitými děly. Hi-tech stroje staví na něčem jiném: Děsivé přesnosti střelby a vysoce účinné munici. Na pancéřování samozřejmě také, ale to není až tak důležité. SP2 vedou spíše k boji o pozice a řešení taktického hlavolamu, kdy je nezbytně nutné využít vlastnosti terénu až po samou mez. Pokračování v chybném operačním plánu může vést během jediného tahu k totální destrukci vašich jednotek - MYSLET, MYSLET, MYSLET !! Dobře umístěný hi-tech tank může SÁM rozmetat útok nepřítele; špatné nasazení celé jednotky stejného typu může vést k jejich rychlé zkáze! A nezapomínejte, že představa, že se vám v hi-tech tanku nemůže nic stát, je podobná myšlence, že se v nadupaném BMW nemůžete vybourat!

V informačním panelu jednotky je možné vypínat/zapínat zbraně; pomocí funkce „W - Fire specific weapon„ lze jednotlivou zbraň odpálit. Používejte tyto funkce - helikoptéry často nesou jen dva výstřely neřízenými raketami a vozidla jen málo PT střel. Je nesmyslné zbytečně je vyplýtvat hned na začátku na pár ubohých průzkumných vozidel. A pozor. Odpalovací sekvence může být přerušena pohybem cíle, palebnou odpovědí cíle nebo palbou jiné jednotky protivníka, takže se raketu vyplatí odpálit samostatně!

U moderních zbraní funguje systém „kámen - nůžky - papír„: Je třeba nechat ničit nepřátelskou jednotku zbraní, která na ni platí a proti níž se může jen špatně bránit. Pro tanky představuje riziko pěchota zblízka, pěchotu ničí helikoptéry a APC, helikoptéry drbe flak, tanky devastují obrněná vozidla, na flak platí děla a tanky, na děla a tanky helikoptéry atd. atd. Příklad: S tanky je lepší nechat bojovat helikoptéry, protože od jisté vzdálenosti na ně tank vůbec nemůže střílet. Na protiletadlové panáky je nejlepší nasadit permanentní kropení minometem, protože zalehnou a nemůžou nic dělat. PROTO hovořím o taktickém hlavolamu.

Zbraně

Tanky

S postupem doby mizí rozdíly mezi lehkými, středními a těžkými tanky a až na výjimky (americký Sheridan) jsou nahrazovány MBT (Main Battle Tank). Hi- tech tanky bývají skvěle pancéřované a mají ohromné výhody v boji na velkou vzdálenost, za špatné viditelnosti a ve střelbě za jízdy. Příkladem může být americký Abrams nebo britský Challenger. Při boji zblízka své výhody ztrácejí - vyplatí se nasazovat spíš starší typy. Ruské tanky mívají nedostatky v zaměřování, ovšem je u nich specialita: Často umožňují střílet řízené střely ! Zničení tanku obránce je rozhodující krok k vítězství. Imobilizování tanku protivníka nemusí být vůbec dobrý tah - hi-tech tanky mají OPRAVDU excelentní pancíř a nelze je vyřadit z činnosti zadýmováním a s poškozeným podvozkem je nelze ani zpanikařit - neujedou... V jednom případě jsem napočítal DVANÁCT zásahů 125mm HEAT municí a OSM zásahů řízenou střelou (do předního pancíře), ale nepřátelskému tanku to neudělalo vůbec nic a demoloval mi dál postupující kolonu. Důležité je poznamenat rozdíl mezi západním a východním pojetím tanku. V západním chápání je to optimalizovaný ničitel tanků a pancéřové techniky, ale špatně bojuje s pěchotou. V ruském pojetí je to spíš univerzální zbraň. Plamenometné tanky jsou anachronismus - než dojedou blízko k nepřátelským pěšákům, odprásknou je pancéřovkou...

Helikoptéry

jsou asi nejflexibilnější zbraň v SP2. Jsou super - snažte se jich pořídit co nejvíc. Helikoptéry a moderní tanky mají nejvíce kills, pak dlouho, dlouho nic! Dělí se na bitevní (Apache, Cobra, Mi- 28, Ka-50...), dopravní (Chinook) a kombinované (nejlepší je rozhodně Mi-24 Hind!). Bitevní nesou širokou paletu zbrani, dopravní spíš jen kulomety, někdy nic. Kombinované stroje jsou vlastně bitevní se schopností nést výsadek. Bitevní stroje jsou navíc slušně pancéřované - ale v okamžiku kdy je helikoptéra sebeméně poškozená obvykle zpanikaří a uletí z mapy. Pokud se během vlastního tahu málo hýbala, může při nepřátelské palbě provést únik (Evasive action). Lze je užít třemi různými způsoby, které se liší mírou rozdělení rizika mezi helikoptéry a pozemní vojska.

1) Průzkumník

Helikoptéra se snaží zjistit cíle a pasti v hloubce protivníkova území. Výhodné u levných helikoptér a v případě, že vám hodně záleží na ochraně tanku. Riziko je veliké - doporučuji provádět průzkum spíš z dálky: Vystoupejte (High Altitude) a RYCHLE leťte PODÉL své linie, pokud možno tak, aby mezi vámi a nepřítelem byla překážka (kopec, domy). V okamžiku, kdy po vás nepřítel vystřelí, klesněte dolů (Nap of Earth), NEPOKOUŠEJTE se uletět rovnou (nepřítel vypálí další salvu). Letem při zemi změňte polohu a znovu vystoupejte a pokračujte. Tah končete zásadně s ukrytou helikoptérou. Šance zásahu je tak mnohem menší ! Po zničení PL obrany provádějte rychlé přelety nepřátelského území - a stroj na konci tahu schovávejte ! Nejlépe na kraji mapy - je z jedné strany 100% krytý.

2) Podpora

Riziko průzkumu zde nesou pozemní jednotky. Helikoptéra je většinou schovaná a udeří rychle na významné cíle (schovaní partyzáni, protitankoví panáci a děla, ničení tanků). Pak je třeba s ní rychle uletět do úkrytu ! Výhodné, když má nepřítel spoustu protiletadlových zbraní. Úderem z bezprostřední blízkosti lze demoralizovat mnoho jednotek pěchoty - na každou stačí vystřelit jednou. Současný úder několika gunshipů na jednu skupinu jednotek ji zcela rozvrátí ! Ačkoliv je největší šance na zásah udržení cíle v zaměřovači přes oponentův tah a následné odpálení raket z visu bez pohybu, riziko zkázy stroje je veliké. Úder helikoptérou zblízka je nejúčinnější prostředek na zakopanou pěchotu.

3) Záškodnické akce

Na helikoptéru naložíte nějaké speciální panáky (protitankové, s granátomety) a letíte do týlu nepřítele páchat paseku. Cílem úderu je ničení děl, minometů, lov na velitelskou jednotku, přebarvení nejvzdálenějších vlajek, zákeřné odstřelování tanků. Helikoptéry by měly spolupracovat minimálně ve dvou - tak mají šanci zničit protiletadlové zbraně s mnohem menším rizikem! Ideální mi připadá smečka tří helikoptér. Jedna s obyčejnými raketami a dvě protitankové. Po zničení strategických cílů lze provádět rušivou palbu na zálohy, obranné pozice apod. Je důležité nejdříve najít „tunel„ - cestu do týla bez protiletadlové obrany - pak teprve naložit spoustu pěšáků a tunelem je provézt! Velmi důležitá je kooperace s minomety a děly. Do týlu neletíte proto, abyste honili po lese protiletadlové panáky ! Prostě je nechejte kropit minometem a ničte důležitější cíle. POZOR! Počítač strká protiletadlové rakety rád dozadu a může se stá, že stroje zakysnou na několik tahů schované za kopcem, než se podaří PL pozici rozvrátit Pokud je zakopaná, jde to zvlášť těžko. Nevysazujte panáky do prostoru, který nebyl předem vyčištěn a vybombardován; ještě asi dva tahy je bude nutné podporovat, jinak je protivník hravě smete!

Ačkoli se zdá, že taktiku lze měnit libovolně, není to pravda. Až vám při prvním průzkumném letu pošlou Stingery plně vyzbrojenou helikoptéru k čertu, pochopíte, o čem je řeč. Uvědomte si taky, že utíkající helikoptéra zmizí z mapy i s naloženými jednotkami. Jednou jsem tak přišel o velitelsky štáb... Nejlepší postup je provokující průzkum z bezpečné vzdálenosti, vykropení pozic PLO, opět: průzkum a pak přískoky vpřed. Nejvíce vystří1ené helikoptéry je dobré použít k plošnému průzkumu v hloubce - uvědomte si, že bitevní helikoptéra se zbytkem munice jen 2x kanón má menší cenu než stroj s 19x kulomet + 19x kulomet ! Průzkum v hloubce týlu je bezpečný:1) v režimu kopírování země, 2) rychlým pohybem, ukončeným v nějakém úkrytu, 3) v místech, kde je mezi vámi a PLO postavením v týlu nějaká překážka (kopec). Riskantní jsou přelety hřebenů kopců, nikdy nevíte, co je na druhé straně ! Když po vás někdo/něco vystřelí, je nutné se ZAMYSLET a vybrat si, kam se poletíte schovat. Občas je nutné schovat se za nejbližší kopec nebo do prohlubně a zakysnout tam několik tahů, než se podaří bombardováním rozvrátit PLO - pokus o přelet planiny zpět by vůbec nemusel dopadnout dobře...

Muniční vůz (Ammo Truck)

To je geniální věc, i když je na můj vkus až moc rozdávačný (vypadá to, že má nekonečně mnoho munice). Krmí až šest jednotek okolo - vyplácí se vytvářet dělostřelecká „hnízda„ kolem nich. Jakmile mají panáci chvíli volna (1 turn), hned překládají a překládají... Paráda. Užitná hodnota laciných „on-board„ děl je pak mnohem větší než „off-board„ s jednou nevýhodou - po zaměření protivníkem propadají rychle zkáze... Navíc: Tato vozidla krmi VŠECHNY typy jednotek - tj. i helikoptéry, pokud přistanou (LANDED).

Minomety a tažená děla

Mají mnohem větší cenu než v SP ! Ideální obrannou zbraní jsou speciální panáci - a nejlíp na ně platí minomet. Nejde o to zahubit je - stačí, aby zalehli. Mít zbraně pro nepřímou palbu s rychlým reakčním časem a spoustou munice je klíčové ! Pořiďte spoustu děl a minometů - dejte k nim Ammo Trucky a kropte významná místa na mapě, i když nikoho nevidíte ! Místo zadávání nových souřadnic nechejte palbu spíš „klouzat„ pomocí přeměřování. Svoje děla a minomety velmi dobře ukryjte - doby přímé palebné podpory jsou ty tam - a to pokud možno za kopec o výšce aspoň 2, aby děla nebylo možné najít snadno ani helikoptérou. Před kopec nastrkejte PL baterie - v případě, že do týla pronikne helikoptéra, je ji třeba najít a zničit. Nepřítel za žádnou cenu nesmí baterie zaměřit - děla rozdělte do několika skupin a bude-li to nezbytné, nechejte je navzájem zadýmovat (přesnost naváděné střelby to neovlivní). Když nepřítel rozbombarduje jednu pozici, nevadí. Pokus rychle odvézt děla nákladními auty vede ke zkáze všeho. Prostě na začátku nakupte radši víc děl...

Dělostřelecká podpora

je umístěna mimo mapu. Děla mají omezenou munici, ale nelze je poškodit jednotkami na mapě. Mezi podporami může dojít k přestřelce (Counter Battery Fire). To, zda vaše podpora vypálí CBF, závisí na: 1) počtu vašich podpůrných děl, 2) na jejich nečinnosti (nezadali jste jim příkazy). Pokud dojde k poškození baterie oponenta, je na jistou dobu jeho podpora vyřazena a celkově se zeslabí. Obecně se vyplácí mít jednu podporu čistě pro decimování počítačovy podpory a jinak bombardovat děly na mapě (ke kterým je možné dát Ammo Trucky).

Raketomety

Nevím, čím se moderní raketomety plní, ale je to DOST hrozné. Jsou dva základní typy raketometů: Klasické jako je 122mm ruský raketomet, který slouží k plošné demolici a zhoubě měkkých cílů a cluster-raketomety, jako je MLRS nebo ruský URAGAN, které slouží pro ničení pancéřovaných cílů. Klasické mívají více salv (obvykle 4) a jejich účinek na tanky je jenom slabý. Cluster-raketomety mají většinou jen dvě salvy. Dobře ničí jen slabé pancéřované cíle, tanky většinou jen imobilizují. Jsou vynikající na smetení PLO, která je většinou založena na obrněných autech a samohybného dělostřelectva. Palba naslepo je ale nesmyslné mrhání, nejprve nepřátelské baterie zaměřte! Mají velký vliv na morálku všech jednotek v místě dopadu - vyplácí se útok okamžitě po dopadu salvy.

Letadla

Paradoxně slabší než v SP. Velmi rychle letící proudový stroj střílí méněkrát, méně přesně - zkrátka helikoptéra je lepší. Cluster bomby mají dobrý účinek jen na nekryté cíle, takže nebuďte příliš zklamáni. Počítač rád nasazuje letadla s napalmem, dobré jsou ale jenom proti nepohyblivým cílům (děla, stanoviště PL raket, velká koncentrace panáků). Slušné jsou stroje se stand-off municí, jako je Paveway.nebo Maverick. Je zde ale nemalé riziko, že si pilot vybere cíle podle své libosti a nikoli vaší - a když.otočí naruby pět set metrů zcela prázdné a bezvýznamné džungle kvůli pitomému džípu místo zničení obrovského množství partyzánů o tři hexy víc vlevo, obvykle řvu vzteky a vůbec se chovám podrážděně. Piloti si obvykle všimnou spíš velkých jednotek (tank), než malých (pěchota). Faktem k boji jen v zákopech nebo městech či lesích - na pláni představuje snadno decimovatelný cíl. Ve vhodném prostředí (kamení, duny, zákop...) její výdrž prudce roste a pokud panáci nezpanikaří, mají velkou šanci přežít ostřelování z dálky. Pěchota má vynikající maskování a tank ji často přehlédne i na pláni. Opravdu výborné maskování mají průzkumníci a vyplácí se je nechat plížit do týlu nepřítele. S jejich vybavením uvidíte věci... Výhodná je spolupráce s transportérem: Rychle je doveze ke kopci a oni ho PĚŠKY přeplazí. Tak je nepřítel prakticky nemá šanci zaměřit. Regulujte (= zmenšete) vzdálenost, na kterou panáci začnou palbu sami, často se to v obraně vyplácí.

Fantastičtí jsou protitankoví a protiletadloví panáci s raketami. Jsou levní, prakticky neviditelní a lze je rozptýlit po mnoha místech na mapě. Výhodné je zmenšit u nich vzdálenost automatické střelby (tím zabráníte demaskujícímu výstřelu při provokaci z dálky). Skvělé je taky schovat je na kopcích a nechat MINOUT útočícími tanky a ve vhodném okamžiku zahájit na nepřítele palbu zepředu i zezadu. Protiletadloví panáci jsou klíčem pro obranu proti helikoptérám (palte zblízka!!). Protitankoví panáci mohou zničit i helikoptéru!

Taktika

Dýmové clony a jiné aspekty viditelnosti

Zpočátku (do příchodu moderních zbraní) se dýmové clony chovají normálně - nikdo nevidí. Platí tedy pravidla ze SP. Pak se ale objevují jednotky s noktovizory a infravizory, které začnou věci mást. Čím má jednotka lepší „Vision„, tím 1épe se ji zaměřuje za ztížených podmínek a tím dále vidí. Horší stroje a panáci nevidí, ale hi-tech zbraně jsou v pohodě! Pozor: „Vision„ není „Spotting„. Pokud někdo nepřítele objeví, hi-tech tank ho v klidu odpráskne, ale tank sám si ho nemusí všimnout ! Šance zaměření roste s pohybem a velikostí jednotky - pokud na úprku zadýmujete nepřítele, klidně po vás může pálit dál. Dýmem se odfiltruje jenom palba starších strojů a pěchoty, ale PT panáci mohou při slabém dýmu pálit dál. Roste význam terénu: Skrz kopce stále nikdo nevidí...

Totéž se vztahuje na horší světelné podmínky. Doporučuji nasadit průzkumníky a PT panáky a nechat je plazit se k pozicím nepřítele a zaměřovat jeho tanky. Malých jednotek si protivník nevšimne, větší ihned zničí ! Pamatujte, že hořící stroj za sebou vytváří „stín„ pro infravizory - ničte proto zaměřené stroje ODZADU dopředu!

Pokud se vyloďujete nebo přepravujete přes řeku, doporučuji opravdu urputné zadýmování přepravního prostoru - jinak budete mít hrozné ztráty.

Kill zone je prostor, který pokrývají obranné zbraně tak, že je pro útočníka jen těžko překonatelný. Rozeznáváme dva typy:

1) Otevřená kill zone

Vhodná pro americké typy. Stroje se rozestaví tak, aby viděly co nejdál a důležité přístupy kryly křížovou palbou. Výhodné při balistické převaze (vyšší přesnost palby). Typické stroje: Bojová vozidla s raketami (Bradley...), PT panáci se střelami dlouhého dosahu (TOW...), hi-tech tanky a tanky s raketami (Abrams, Challenger, ruský T- 90). Dýmová clona nepřítele vadí jen málo. Do boku se vyplatí schovat pozorovatele, aby byly zřejmé cíle nepřátelského útoku. Snažte se likvidovat nepřítele na samé hranici viditelnosti, nesmí se dostat na účinnou vzdálenost své palby. Nad ohrožená místa přivolejte helikoptéry - velkou smečku - a přesouvejte ji mezi lokacemi podle potřeby. Palte z visu, šetřete rakety. Helikoptérou palte také v případě, že by v případě neúspěšné rány pozemní jednotky mohl protivník účinně odpovědět. Preference ničení je: Moderní raketové systémy, moderní tanky, raketové systémy, tanky, zbytek Nepřímé bombardování veďte kousek za hranu kill zone, kam už není vidět a kde se nepřítel shromažďuje. Pokud se objeví jeho helikoptéry, vystrčte mezi linie svých strojů také flak a počechrejte je - jinak ho mějte schovaný za nějakou překážkou. Linie musí být rozptýlená a s rezervami - VŽDY předpokládejte, že budou bombardovány!

2) Uzavřená kill zone

Vhodná pro ruské typy a jiné stroje s balistickými nedostatky. Je založena na myšlence, že je nutné nepřítele dostat blíž. Uzavřená zóna nemá neomezenou viditelnost, naopak je přehrazena nějakou terénní vlnou. Obranná linie strojů je připravena nedaleko a pálí po každém protivníkovi, který se na kopci objeví. Při palbě z dálky jsou západní typy ve Výhod+ asi 1:40, zblízka to je 1:1 ! Ještě lepší je, když je zóna hodně úzká, koridor je kupř. šikmý a na „hlídací stroje„ je možné střílet jen z několika míst na mapě. Nepřátelské stroje se pak mohou vzájemně krýt jen minimálně ! Vhodných míst na mapě může být málo a často se stává, že nepřítel projde, pak vznikne „ostrůvek obrany„. Ten je velmi výhodný - zepředu někdo po nepřátelském tanku vypálí, ten se OTOČÍ čelem ke střílejícímu a jednotky z „ostrůvku„ mu míří na zadní, nejméně pancéřovanou část ! Až vypálí „ostrůvek„, tank se ZNOVU OTOČÍ a teď míří na zadek hlavní obranné linie... Atd. atd. až do zničení. Helikoptéry je třeba nasazovat metodou „vyhoupnout se - vystřelit - schovat se„ a to i za tu cenu, že je šance zásahu nižší než při visu. Až se útok zeslabí, je možné s taktikou „kuk - bum - bojím„ začít i u pozemních strojů, ale mějte na mysli, že je dost riskantní.

Obrana zblízka

Taktika „close assault„ z původních SP je až překvapivě účinná i u SP 2. Nepřátelský tank přijede doslova na pár metrů a pěchota nebo zakopaný tank na něj vystřelí zblízka. Důležité je připravit obranu v co nejméně přehledné oblasti (zástavba, lesy, divoké kopce...), protože prosté křoví u cesty a trocha dýmu už dnes nikoho nezastaví. Speciálně dobře funguje u Rusů, jejichž pěší jednotky mají vždy něco dobrého proti tankům a kteří v obraně něco vydrží. Tato taktika není samospasitelná a doporučuji ji rozšířit o: 1) elastickou obranu, kdy jednotky, které se právě v obraně vystřílely, se stáhnou zpět a nepřítel se nechá postoupit o malý kousek dál, kde se proces opakuje a 2) permanentní bombardování prostoru před linií obrany, které vyklepe pěchotu z tanků a transportérů a rozežene ji po kraji a sníží též morálku posádek tanků, takže vše jde pak lépe.

Hi-Tech

Vždy se snažte nakupovat moderní zbraně. Čtyři Abramsy mají cenu 40 - 50 ruských tanků - uvidíte sami. V kampani nezbude než koupit horší zbraně a pak upgradovat, ale uvědomte si, že hi- tech systémy mají mnohem víc kills a rychleji roste jejich zkušenost. Nepoužívejte hi-tech zbraně v nevhodných situacích (město, les)! Radši tam strčte starší, levnější typy.

Obrana

Máte výhodu (větší prostor pro rozmístění jednotek). Udělejte si dvě menší task force a dejte je na křídla (počítač tudy nerad táhne). Obyčejné panáky zakopejte do nepřehledných terénů, doplňte je vhodně minami; raketové tak, aby se dobře viděli. Baterie schovat, PLO spíš dozadu, ale tak, aby mělo dobrý rozhled. Minujte místa, která umožňují rychlý pohyb (mosty, silnice). Miny rozmístňujte řídce - auto poletí do vzduchu, panáci vystoupí, hledají miny, nic nenajdou, nastoupí, jedou, bum... (atd.). Pokud je na mapě řeka, zničte okamžitě a střelhbitě každý most! Pokud bráníte pobřeží, snažte se zničit helikoptéry ještě nad mořem (nemají se kde schovat), pomocí PT raket a tanků ničte výsadkové lodě (většinou mají jen protiletadlové zbraně). Bombardujte, urputně bombardujte místa, kde je nepřítel ve větších koncentracích (vyloďovací pláže, shromaždiště, silnice) a kde ho nevidíte, a nechejte děla synchronně klouzat s jeho postupem.

Setkání

Připravte si rychlé transportéry s PT panáky a průzkumníky. OKAMŽITĚ v prvním turnu obsaďte klíčové kopce v území nikoho a rozmístěte je. Máte-li hi- tech zbraně, zajistěte jim dobrý rozhled. V opačném případě je skryjte kousek za terénní překážky a neváhejte před sebe vyklopit dým. Snažte se boj převést. na obranu, ta bývá jednodušší - navíc si můžete vybrat terén!

Útok

Klasickým dělostřelectvem pokropte hlavní kopce nepřítele a místa v týlu (kde by asi mohl mít děla). Tip: často bývají PLO a dělostřelecké baterie v místech, kde silnice opouštějí mapu! Pokud se vám první salva povede, ani si nevšimnete, že oponent nějaké baterie měl. Pozor! První salvu zadávejte přímo v „Deployment„, pálíte první a můžete překazit už první počítačovu salvu! Bombardujte urputně, cluster munici si nechejte na důležité cíle (PLO, pozice s protitankovými raketami). Udělejte si asi 3 task force (střed, křídla). Opatrně postupujte - průzkumníci napřed, lehčí stroje za nimi. Raketové a hi-tech stroje nechejte vzadu na kopcích a ničte zaměřené nepřátele. Helikoptéry nasaďte dle úvahy a situace - ve smečkách. Jednotlivé systémy si musí pomáhat („kámen - nůžky - papír„).

Noční bitva

Hi-tech zbraně mají lepší schopnost zaměřovat ve tmě (větší vzdálenost). POZOR! „Visibility„ NENÍ „Spotting„ - to, že Abrams vidí prázdný terén, neznamená, že tam nic není. Nejlíp je připlazit se blízko s pěchotou (PT panáci mají noktovizory!!!) a až nepřátelské tanky objeví, nechat je v dálce stojícími stroji odstřelit. Uvědomte si ovšem, že oheň z hořícího vozidla za ním vytváří clonu! Jedoucí hi-tech stroj je v nevýhodě před stojícím obyčejným.

Podpora

Odhadněte, kudy se bude asi blížit pěchota, a permanentně ostřelujte přístupy. V případě útoku se s průzkumníky připližte na vhodný kopec a nechejte je navádět bombardování na zjištěnou obrannou linii. OPRAVDU nešetřete podporou.

Past na helikoptéry

Omezte palebnou vzdálenost zbraní s kratším dosahem (ruční, kanóny) - roste šance zásahu a mizí demaskující efekt. Na velkou vzdálenost palte ze statických PL raket (Patriot...). Až se nepřátelské stroje dostanou blíž, začněte po nich pálit ze všeho, co máte - statisticky roste šance poškození. OKAMŽITĚ s mobilními bateriemi, které vystřelily, změňte polohu.

Souboje helikoptér

Bojujte! Smečkou napadněte nepřátelské stroje - snažte se mít převahu. Počítač není příliš hrdinský a spíš uteče na svou půlku mapy. Nenechejte se nalákat nad jeho protiletadlové baterie!

Generované bitvy

Nepropadejte kouzlu „Max points„. Počítač si pak totiž nakoupí obrovskou armádu a mnohahodinové bitvy s více než 30 minutami na jeden váš tah jsou úmorné.

Národy

Američané

Z béček to postupem doby propracovali až na špičku. Perfektní hi-tech tanky a rakety, velmi dobré helikoptéry a skvěle vycvičení vojáci. Jakmile se před nimi objeví rovný plac, vyčistí ho dočista dočista. Při boji zblízka často stroje ztrácí výhody, pozor! Technika je dost drahá.

NATO

Mají mnoho amerických zbraní, ale taky mnohé vlastní a vůbec ne špatné. Perfektně vycvičení vojáci - zvlášť Britové, kteří mají také mnoho originálních zbraní. Výhoda na dálku jako u Američanů.

Rusové

Starší zbraně (levné) jsou vážně handicapované na dálku a pro horší podmínky viditelnosti. Apokalyptická je u nich mizerná palba za jízdy. Nejmodernější typy (ty drahé) silně dotahují a v některých případech (PT rakety v tancích, BVP-3 apod.), západní typy předstihují. Vojáci nejsou tak dobří a často se netrefí. Vyplácí se skryté přesunování a nepřehledný terén. Masivní nasazení dělostřelectva!

Varšavská smlouva

a prokomunistické režimy třetího světa - Starší ruské zbraně a velmi variabilní kvalita vojsk. Jejich morálka obvykle nepřímo úměrně souvisí s počtem jejich vlastních hořících tanků.

Arabské režimy

Směs východních a západních zbraní. Vojáci jsou obecně horší. Výjimkou jsou mudžahídové a jiní islámští partyzáni, kteří mají málo tanků, ale velmi dobrou morálku. V obraně jsou nebezpeční, mají výhodu zblízka.

Prozápadní režimy

Starší západní zbraně a originální adaptace (PT rakety na džípech apod.). Moráka opět variabilní.

Izrael

Západní i ukořistěné ruské zbraně, nezřídka originálně adaptované. Moderní Merkavy jsou srovnatelné se západními typy - výhoda na dálku. Vojáci jsou kvalitní.

A na závěr oblíbené tajné zbraně

Steel Alliance

V SP2 můžete hrát Jagged Alliance! Rozmístěte snipery, v editoru jim přidáte patřičné zbraně dle vlastního výběru, příp. další vlastnosti. Terén doplníte džípy, helikoptérami a jedem! Sniper je ve skupině jen jeden - jeho taktika je spíš typu „destroy and hide„, bomba! Pomoci vlaječek můžete ovládat chování počítače (lépe hraje za obránce), ale nejlepší to je ve dvou. Oproti JA2 ztrácíte detail, ale získáváte lepší terén a možnost nasadit i těžší a nejtěžší techniku. Až mi někdo ukáže, že je v JA2 možné simulovat tankové bitvy alespoň na stejné úrovni zjednodušení, okamžitě uznám. že je lepší než SP2. Do té doby si myslím své...

Related Games Steel Panthers: World at War
Steel Panthers 3
Steel Panthers 2: Modern Battles - Campaign Disk
Steel Panthers
Desert Fox 1941



Diskusia Príspevkov: 0 Hodnotenie
693 hlasov

100
60
20

80
40
0
49
Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2022 ABCgames.net 
Facebook
 ABCgames.CZ | SK | E-shop hry |