GAMESCHEATSTRAINERSWALKTHROUGHSCD COVERSWALLPAPERSSCREENSHOTSDOWNLOAD

OTHER
CALENDAR
FORUMS
COMPANIES
TOP 10

BUY GAMES
USER
Login
Registration


Users
Games Store
ABCgames
Contact, RSS, Cooperation
STATISTICS
Games:
Cheats:
Trainers:
Walkthroughs:
Localizations:
CD covers:
Wallpapers:
Screenshots:
Download:
21419
5455
5063
1438
1600
7352
6161
13176
1687

Online 15452 users

Walkthroughs > Shannara

 Game 
Walkthrough
CD covers

Zobrazení:8263

Ach, SHANNARO, jak moc jsem si přál, abych byla skvělá, rozsáhlá a dokonalá, ale osud chtěl jinak. Pokořil jsem tě v rozmezí jediného dne! Ale možná snad jiní z naší velké hráčské rodiny nebudou mít takové štěstí a proto přicházím s návodem, jak si v SHANNAŘE počínat, aby byl temný pán Brona co nejrychleji zničen. Řekl bych, že vám tuto hru návod příliš nepokazí. Budete-li totiž vždy vědět jak dál, stane se ze hry SHANNARA něco jako komiksová kniha, jejíž příběh je sám o sobě natolik zajímavý, že hru ani nemusíte hrát. Vžijte se tedy do role mladého potomka rodiny Shannara Jaka Ohmsforda, který jediný ze všech smrtelných bytostí dokáže pozvednout magický meč Sword of Shannara proti zlu hrozícímu vyhubením lidstva.

Na samém začátku našeho dobrodružství se nacházíte na břehu klidného potůčku v Jakově rodném Stinném údolí. Nejprve vezměte rybářský prut, deník a malou ulomenou větvičku. Deník je cenná pomůcka k orientaci v mnohdy trochu složitějším příběhu této hry. Automaticky se vám do něj zapisuje téměř všechno dění a dějové souvislosti a zvraty, kterými jste prošli. Rovněž si do něj můžete zapisovat své vlastní poznámky. Prutem rozhrňte větve vrby nad potokem a na přívěšek v ptačím hnízdě hoďte klacík. Jakmile se objevíte v bojovém okně, zvolte raději útěk (Retreat), načež vám přijde na pomoc mystický druid Allanon. Promluvte si s ním a putujte na východ, až se objevíte v hlubokém lese, kde před vámi na zemi leží přítelkyně Shella, na kterou spadla větev stromu. Pomozte jí ven z nesnází tím, že velký kámen vlevo do jejích nohou přesuňte pomocí rybářského prutu o kousek doprava a pak prutem odkliďte i mohutnou větev. Po této malé záchranné akci si se Shellou promluvte a dejte jí přívěšek nalezený v ptačím hnízdě. Putujte na jihovýchod směrem k řece. Najděte nefungující převoz (Ferry) a kousek jižně pod ním řeku přebroďte. Po cestě pokračujte stále na východ až do města Leah. Navštivte dům Shellina otce. V pokoji nemocného krále Meniona seberte podezřelý šálek od čaje a odneste ho herbáři, jehož domek se nachází vpravo od městské brány. Dále herbáři musíte přinést tři přísady důležité k namíchání léku pro Shellina otce. Nejprve vezměte z jeho stolu lahvičku s lektvarem (Green potion) a v zámecké zahradě ji použijte na strom v levé části obrazovky (Dogwood tree). Vezměte si pár květů ze stromu a vejděte znovu do zámku. V hale si přečtěte knihu ležící na stole a popadněte bedničku s aromatickými bylinami. V pokoji s nemocným otcem zdvihněte pánvičku (Steam pot), polijte s ní uhlíky ve "vařiči" a pár si jich vezměte. S uhlíky se vraťte k herbalistovi. Asi už vám toho moc nenamíchá, takže mu z bezvládné ruky vykruťte papír a přečtěte si ho. Použitím bedničky s aromatickými bylinami na mixážní hmoždíř na herbalistově stole namíchejte nemocnému králi lék. Po delším rozhovoru s Allanonem a Menionem vyjděte ze zámku na zahradu, kde se k vám opět přidá Shella. Jděte k branám města, ale strážce vám zabrání z Leahu odejít. V zahradě si promluvte se Shellou, vraťte se do zámku a služebníkovi řekněte, že na něj Shella čeká v knihovně. Až odejde, otevřte tajný východ použitím přívěšku na symbol na stěně (Unlock the Dragon design with the Locket). Putujte na západ až k cestě a po ní na sever k opuštěnému převozu.

Promluvte si s jednookým zahradníkem. Dojde k boji, ve kterém nesmíte útočit na zahradníka, ale pouze na jeho dvě potvory. Po boji vylovte uvolněné lano z řeky pomocí rybářského prutu a řekněte Shelle, ať střelí do zarážky (brake) na druhé straně řeky. Po cestě putujte na sever až k městu Tyrsis. Dejte se doleva okolo hradeb na místo, kde roste vavřínový strom. Ulomte z něj větvičku (Take Laurel) a chomáček listů (Take Laurel). Pak jděte okolo hradeb stále doprava až dorazíte k malému domečku. Řekněte Shelle, ať z dubu nad domečkem utrhne jmelí (Mistletoe). Dvakrát zaklepejte na dveře a promluvte si s trpaslíkem uvnitř. Dejte mu něco ze svých skromných zásob jídla a po kratším rozhovoru i vavřínovou větvičku. U brány si s trpaslíkem promluvte znova, protože vás bude muset bohužel dočasně opustit, abyste do města mohli vstoupit. Nepříjemného rádce Seneschala přesvědčte o svém skutečném původu tak, že mu Shella ukáže svůj přívěšek.

Dojde k audienci s králem Balinorem. Druhý den ráno se jděte nejdříve podívat doleva do knihovny, přečtěte si knihu, prohlédněte mapu a prozkoumejte dvířka na skříňce s knihami. Promluvte k Seneschalovi a volte odpovědi 1 a 3. Seberte černou magickou knihu, rozřízněte její vazbu nožem a knihu si přečtěte. Na základě získaných informací přemluvte Seneschala, aby vás pustil do trůního sálu. Čelist lví hlavy na prázdném králově trůně namažte olejem a vypačte ji dýkou do otevřené polohy. Získaným klíčem odemkněte tajný vchod, jehož klíčovou dírku najdete posunutím svícnu ve tvaru jelení hlavy (candleholder). Odhrňte pravý závěs a jděte na sever do tajného pokoje. Rozsviťte lampu a zapalte s ní jednu ze dvou černých svíček u zrcadla. Bronovo smrtelné kouzlo přerušte rozbitím zrcadla ránou mečem. Podivnými chodbami kráčejte stále rovně, až opět nabydete vědomí v tajném pokoji. Otevřte tajný šuplík v lebce vlevo (Take Skull, Search Skull, Open Skull) a vytáhněte z něj listinu a vonné kadidlo. Listinu použijte na černou knihu, čímž se vám v knize otevře několik nových kapitol. Všechny si je přečtěte a promluvte si o nich se Shellou a se Seneschalem. Dostane se vám druhé audience u krále Balinora a zároveň se vyřeší i problém s trpaslíky. Získáte tak nového kamaráda do své party.

Ze stěny vezměte palcát (Mace) a jděte na severovýchod do vinného sklepa, kde si trpaslík sám vezme flašku vína. Podle "Rituálu přivolání" položte na zem vonná kadidla (Incense), Stenminovu smlouvu s Bronou (Pact) a palcát (Mace). Vonné kadidlo ležící na zemi zapalte. Třikrát za sebou přečtěte černou knihu, čímž dojde k vyvolání ducha bývalého dvorního mága Stenmina. Zeptejte se ho na magickou bariéru vztyčenou okolo meče Shannara a když nebude sto vám nic poradit, vyvolejte na něj "Rituál ničení duše" z černé knihy (Invoke the book on the shade). Pak si s vystrašeným duchem znova promluvte. Řekne vám jak magickou bariéru můžete zničit. Postupujte podle jeho hádankové nápovědy: ze země seberte prázdnou lahev, nalijte do ní ocet z velkého sudu vpravo, nacpěte do ní jmelí a listy vavřínu a nakonec do ní nasypte něco vonných lístků z bedničky z města Leah. Než odejdete, promluvte naposled k duchovi a zažeňte ho. Z haly paláce jděte doprava k magické bariéře. Na šlehající plameny vylijte obsah lahvičky, který jste namixovali ve sklepení. Získáte tak meč Shannara, který je bohužel rozbitý. Vaším úkolem bude nyní meč spravit za pomoci magie všech národů Shannary - gnomů, trpaslíků, elfů a trollů.

Od Tyrsisu se dejte nejdříve na západ, pak na sever, nechte se převézt převozem přes řeku a pokračujte v cestě na sever až dojdete do ostrovního města Kern. Od tohoto města putujte na západ a pak na sever, přes řeku Mermidon a dál po cestě stále na sever, až do elfí země Arborlon. Promluvte si se strážkyní Lessou a pokračujte do domu elfího prince Ariona, kde dojde k velké debatě s knihomolem Daviem. Řekne vám, že k získání magických kamenů "elfstone" budete potřebovat šest ztracených elfích run. Ze země u fontány před palácem naberte do trpaslíkovy pánvičky jíl. Půjde to ale až poté co pánvičku přesunete z jeho inventáře do inventáře svého. Pak ucpěte díru ve fontáně Shelliným šátkem. Získáte tak první, vodní runu. Jděte doleva do zahrady, odstraňte popínavé víno z plotu, zavřete bránu a vezměte runu druhou, runu života. Bránu otevřte do původní polohy a jděte do první místnosti ke strážkyni Lesse. Zkuste si půjčit její žebřík a když vám ho nebude chtít půjčit, nabídněte jí za něj do zástavy své lano. Jděte do princova domu a okolo učeného elfa projděte do trůního sálu, kde dojde k audienci s princem Arionem. Po nepříliš vstřícném rozhovoru s princem si promluvte s Daviem a po žebříku vylezte na střechu paláce. Z levé části střechy vezměte dvě kosočtvercové dlažky a v části pravé namažte korouhvičku olejem. Pak korouhvičkou zatočte, aby Jak na chvíli uviděl ve vzduchu obrys runy vzduchu a odstraňte čapí hnízdo z komína. Slezte dolů, ukažte trpaslíkovi Brendelovi svůj deník (journal), do kterého si Jak nakreslil obraz točící se korouhvičky. Brendel vám vyřeže runu vzduchu. V Daviově studovně zapalte polena a znovu vylezte na střechu. Zbylou kosočtvercovou dlaždičku přiložte na rozžhavený vzor v horní části komína (metal piece), čímž získáte ohnivou runu. Slezte dolů, vezměte žebřík, vraťte ho strážkyni Lesse a nabídněte jí svou pomoc. Její stříbrný prsten ukažte Daviovi. Prohlédněte si přívěšek prince Ariona. Pokuste se odejít z místnosti. Shella požádá Ariona o jeho přívěšek, avšak bezvýsledně. Zlatý prsten odneste Lesse a promluvte si s ní o problému s princem Arionem. Lessa vám princův přívěšek po chvíli přinese a vy zjistíte, že to není jen ledajaký šperk, ale elfí runa. Z místnosti s Lessou však ještě neodcházejte. Polijte jeden z dlažebních kamenů uprostřed cesty (pozor, je to dosti špatně rozpoznatelný kámen) vodou ze svého vaku (Pour the water on the Flagstone). Do otvoru v kameni vlevo naplácejte jíl z Brendelovy mističky. Poté dlažební kámen z cesty vyjměte a do jílu ho obtiskněte. Jíl s obtiskem ve tvaru runy země z kamene opatrně vyndejte. Se šesti runami jděte do zahrady a podívejte se zblízka na velký balvan (Rune stone). Vkládejte do něj runy v pořadí: elfí runa, runa země, runa vzduchu, runa ohně, runa vody a nakonec runa života. Z tajné přihrádky vyjměte magické elfí kameny. První ze čtyř magických předmětů je váš. Jděte k fontáně, kde si Shella vezme zpět svůj šátek a ucpe díru runou vody. O nálezu elfích kamenů jděte informovat učence Davia i prince Ariona. Daviovi magické elfí kameny dejte k prohlédnutí a on se přidá do vaší party.

Putujte na severovýchod, až narazíte na osamělého muže bojujícího proti hromadě nestvůr. Pomozte mu nestvůry porazit a nechte se jím dovést k podivnému skalnímu utvaru v poušti. Řekněte trollovi Telsekovi, aby zvedl ze země veliký balvan a hodil ho na kamenný oblouk v horní části obrazovky (Telsek, throw the Boulder at the Rock). Pokuste se jít na sever, budete přepadeni. V bojovém menu zvolte příkaz 'Orders' a nařiďte Daviovi, ať použije magické elfí kameny příkazem 'Use the Elfstones'. Poté teprve začněte bojovat příkazem 'Attack'. Brzy tak připravíte skupinu útočníků o jejich jednookého velitele a zbytek potvor hravě pobijete. Až bude vzduch čistý, vstupte do jeskyně ve skále. Rozsviťte lampu. Mladému elfímu princi ukažte listinu (Letter) garantující volný průchod od prince Ariona. Pak si s malým princem promluvte a přivažte provaz ke kulatému znamení (dark object) nad důlním vchodem. Získáte tak druhý magický předmět potřebný k vyspravení meče Shannara - trollí symbol udatnosti Black Iris. Ještě ale není tak úplně váš. Nechte se odvést na planinu, kde uvidíte dvě vojenská ležení připravená k boji (ležení elfů a ležení trollů).

Jděte dvakrát doprava do tábora trollů. Z neúmyslné bojové situace ustupte příkazem 'Retreat' a promluvte si s králem trollů. Přesvědčte ho, aby se namísto války pokusil porazit elfy v čestném souboji muže proti muži. To samé jděte navrhnout elfímu králi do elfského tábora. Nejdříve však strážci před táborem ukažte dopis od prince Ariona. Po delším rozhovoru se obě válčící strany domluví na čestném souboji v hádankách. Jděte na skalní vrcholek mezi oběma tábory (Promontory) a jeho bedlivých prohledáním odhalte pírko. Dejte ho Telsekovi. První hádanka tak bude vyřešena a následuje hádanka druhá. Vstupte do elfího tábora, do stanu elfího krále. Od trpaslíka Brendela si tam vezměte zkažené víno a odneste ho kuchařovi do tábora trollů. Dostanete za něj něco červů, které rovnou nabodněte na háček vašeho rybářského prutu. U vchodu do elfského tábora pak vylovte rybu z říčky. Následuje hádanka třetí. Prozkoumejte štít strážce elfího tábora, na kterém je vyobrazen symbol zeleného listu. Se strážcem si promluvte, zeptejte se ho zdali nezná strážce jménem Hani a vyřiďte mu pozdravy od jeho sestry. Kromě pozdravů mu rovněž řekněte, že jste jeho sestře dopomohli k zásnubám s princem Arionem a pokuste se vzít si jeho štít. V následujícím rozhovoru vyčerpejte všechny otázky a pak nabídněte strážci do zástavy drahocenný meč Shannara. Když ho snad stále nebude chtít, znamená to, že jste narazili na stejnou chybu ve hře jako já. Znovu tedy se strážcem promluvte a opět vyčerpejte všechny otázky, i když už jsou označeny černě. Strážce nakonec nabídku přijme a vy můžete prezentovat jeho štít jako odpověď na třetí hádanku. Až tak učiníte, řekněte Telsekovi, ať se elfů zeptá na jejich magické kameny (Ask a riddle about the Elfstones). Po menším boji putujte na východ do průsmyku Jannison Pass. Těsně před vstupem do průsmyku si raději uložte hru. V průsmyku dojde k velmi nepříjemnému přepadení, ve kterém bude smrtelně zraněn Davio. Vaším úkolem je teď dopravit těžce raněného Davia co nejrychleji do vesničky gnomských šamanů Storlock a to tak, že budete putovat na východ až k řece, pak se stočíte na jih a budete pokračovat v cestě, dokud nedojde k animované sekvenci. Na nové mapě jděte opět na jih, přebroďte řeku Rabb, pokračujte na jih a nakonec se stočte mírně na východ k vesničce Storlock. Když to nestihnete včas, Davio zemře a nezbyde jinak než nahrát hru z uložené pozice.

Jděte k pramenům léčivého jezírka, kde vám cestu zatarasí obludné monstrum. Řekněte Shelle, ať přiváže svůj šátek k jednomu ze šípů, pak tento šíp polijte olejem a zapalte křesadlem. Polomrtvé monstrum dobijte. Promluvte si s gnomem a odejděte z místnosti na mapu země. Dejte se na jihovýchod, až skrze hromadu monster dorazíte k řece Silver river. Po delším animovaném dění, kdy vám zachrání život král Stříbrné řeky, vás trpaslík Brendel dovede do svého rodného města, kde budete obviněni z krádeže posvátného trpasličího kladiva. Promluvte si s králem a s jeho rádcem Kilim. Jděte doprava. Prozkoumejte střípky ležící u nohou strážce vpravo a řadu hrníčků nad nimi. Promluvte si s Kilim a jděte na sever do místnosti s krbem. Prohlédněte si stopy po tažení těžkého předmětu po zemi (Drag marks). Strčte do křesla a opět si promluvte s Kilim. Jděte o místnost zpět a nakoukněte do cely na východě, kde jsou uvězněni vaši přátelé. Požádejte Davia, aby vám podal džbánek. Džbánek otevřte a prozkoumejte červenou šerpu, která v něm byla schovaná. Ukažte ji Kilimu a zabijte monstrum, které se z něj vyklube. Promluvte si s králem trpaslíků a prozkoumejte brašnu ležící na zemi. Železnou páčku, kterou z ní vytáhnete, použijte na maličkou dírku vpravo od krbu a páčkou otočte. Získáte tak třetí magický předmět - posvátné kladivo trpaslíků.

Po krátkém rozhovoru u obležené řeky se dejte na severovýchod k malému rybníčku. Vysypejte do něj magický prach od krále Stříbrné řeky a pak řekněte Daviovi, aby bobří hráz vlevo prolomil pomocí magických elfích kamenů (Davio, Invoke the Elfstones on the Dam). Odejděte na jih a pobijte monstra. Až se vaše nešťastná parta jen tak tak vyhrabe ze studené vody, putujte na sever do hor Dragon's Teeth Mountains. Ťukněte na provazový most a zvolte příkaz 'Cross'. Pak příkaz zopakujte. V následující konfrontaci přijdete o to nejcennější, co máte. Aby toho nebylo dost, musíte Shellu zabít vy sami dýkou a odcitovat Rituál odchodu duše, aby Shella nebyla pohlcena ďáblem Bronou. Až se po zajetí gnomy proberete ve tmě s páskou přes oči, dotkněte se své boty a pak šátrejte ve tmě, až narazíte na podpatek (Bootheel). S navoleným podpadkem šátrejte, dokud nenajdete lano (Rope), které podpatkem přepilujte (Cut the Rope with the Bootheel). Vezměte lano a podpadkem prořízněte díru do levé plátěné stěny stanu. Dírou vylezte ze stanu ven a prořízněte díru do stanu dalšího (vlevo). Vlezte dovnitř, seberte ze stolu rituální dýku a zavažte spícímu šamanovi ústa páskou, kterou jste měli na očích. Potom mu rychle seberte magický náhrdelník (Magic torc) a svažte ho lanem. Pomocí klíčů, o které šamana oberete odemkněte v prním stanu obě bedny a z bedny vpravo si vezměte zpět své věci. Vraťte se do šamanova stanu. Hloupému gnomovi Geekovi odpovídejte 2,3,1,3,1,4,3, čímž ho získáte na svou stranu. Mezi pak stany Geekovi řekněte, ať svojí klikou (Handle) otevře zamykací mechanismus v dírce vedle poklopu na zemi. Až to udělá, nařiďte mu, ať popadne levou bednu v pravém stanu. Až bude bedna u otvoru, přivažte k ní lano a spusťte ji do díry. Geekovi nařiďte, ať do díry vleze jako první a pak teprve dolů slezte vy sami, jinak s vámi bude amen. V místnosti, ve které se objevíte, řekněte Brendelovi, ať hodí své kladivo na mřížku ve stěně. Pak ho poproste, ať do otvoru vleze. Až se vrátí, jděte o místnost doprava. Otevřte kovovou destičku vlevo od dveří a její vnitřek opravte použitím krabičky, kterou Brendel přinesl z díry. Zatočte železným kolem, řekněte Telsekovi, ať použije Černý Irix (Telsek, Use the dark object) a pak ať otevře kovové dveře. Promluvte si s Allanonem a jděte na sever, kde dojde k vyspravení meče Shannara. Následuje šílená bitka, ve které nesmíte ani jednou použít magické kameny.

V Hale Králů řekněte Telsekovi ať opět použijte Černý Irix a poté ať strčí do kamenných soch tak, aby zablokovaly postraní dveře. V následující místnoti dojde k boji, ve kterém nařiďte Daviovi, ať opět použije magické elfí kameny. Ke konci boje použije Davio kameny znovu, což už bohužel nepřežije. Vezměte hojivý magický přívěšek, jděte na sever, prohlédněte si propast, vraťte se o místnost zpět a řekněte Telsekovi, ať zdvihne vylomené dveře. Telsek položí dveře přes propast. Pokračujte na sever. Řekněte Brendelovi, ať vám pomůže nadzdvihnout klec, která na vás spadla (Brendel, Lift the cage bar). Geeka pošlete pro kopí. Až bude po něm, řekněte Brendelovi, aby vám pomohl popostrčit klec o kousek dopředu. Pak přivažte lano na jednu z mříží a sešplhejte po něm dolů do díry. Dole pohněte pokladem pomocí meče. Pobijte mumie, které se vyřítí z postranních dveří, vylezte na sochu, podívejte se na její pravé oko, sleze dolů (nikoli podívejte se dolů!) a požádejte Brendela, ať na podivné oko sochy hodí své kladivo (Brendel, Throw the Warhammer at the Idol). Opět vylezte po soše nahoru a vstupte do rozbitého oka. Dostanete se do závěrečné konfrontace s Bronou. Taste meč Shannara příkazem 'Draw the Sword', objevíte se opět v temných snových chodbách. Postavám, které budete potkávat odpovídejte podle svého nejlepšího uvážení (bohužel zde nemůžete nic zkazit). Až se proberete ze svého snění, zaútočte mečem Shannara na magickou knihu (Attack the book with the Sword), čímž mazaně zničíte jak knihu, tak Bronu. Zajímavé, že? Bohužel zdaleka ne tak zajímavé jako kniha The Sword of Shannara, ale tak už to bývá...




Diskusia Príspevkov: 0 Hodnotenie
410 hlasov

100
60
20

80
40
0
51
Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2022 ABCgames.net 
Facebook
 ABCgames.CZ | SK | E-shop hry |