GAMESCHEATSTRAINERSWALKTHROUGHSCD COVERSWALLPAPERSSCREENSHOTSDOWNLOAD

OTHER
CALENDAR
FORUMS
COMPANIES
TOP 10

BUY GAMES
USER
Login
Registration


Users
Games Store
ABCgames
Contact, RSS, Cooperation
STATISTICS
Games:
Cheats:
Trainers:
Walkthroughs:
Localizations:
CD covers:
Wallpapers:
Screenshots:
Download:
21409
5455
5063
1438
1600
7352
6159
13167
1687

Online 482 users

Walkthroughs > Odyssey: The Search for Ulysses


Zobrazení:11592
Autor návodu:Aneta Jonešová

Na úvod chci poznamenat, že hra, jako je Odyssey stojí za to hrát. Obsahuje nádherné zpracování Homérovských bájí. Jedinou nevýhodou této hry je, že bez návodu by mohl netrpělivý hráč skončit hned na začátku. Tato hra je více o přemýšlení a hledaní než o bojích. Hlavním hrdinou je Heritius – sympatický,vysoký,svalnatý,blonďatý chlap. Musím se přiznat, že při každém jeho sestupu do podsvětí, kdy se jeho tvář skrývala pod pláštěm, mi i slza ukápla a doufám, že ukápne i Vám :-)


Trója

Po krátké animaci na úvod se Heritius ocitá před troskami Tróje, do kterého se musí dostat. Bez propustky ale neprojde. Před branou stojí strážce a egyptský kupec - můžete si s nimi popovídat, průchod vám ale nebude povolen ani tak. Všimněte si mladého otroka, který nosí jakési desky nahoru. Zajděte za stoh a vezměte jednu z oněch desek – nejde moc vidět. Dávejte si ale na otroka pozor. Může vás udat. Až projdete branou, odložte pytel a dejte se do pátrání. Musíte navštívit velitele Natha. Pozor – jeho dům se nenachází za plotem, u kterého vám strážce pořád oznamuje, že vás nepustí, ale je to nepatrný dům, uprostřed tábora – přesně tak, jak vám prozradí pán, který hlídá vězení. Když vejdete, Nathos vám oznámí, že nemá čas. Debatuje s Meropsem – ten se stane vaším úhlavním nepřítelem. Vyjděte proto s chatrče zas ven, trochu si poběhejte. Narazíte na hráče kostek – nehrajte s nimi, zbytečně vás zmlátí a okradou. Najdete taky džbán vína, můžete si ho vzít s sebou. Potom se tedy vraťte za Nathem, prozradí vám, že nemá rád Meropse. Popovídáte si s ním a následovně od něj vyžádejte propustku. Také vám poradí, ať hledáte muže jménem Mikis. Vydejte se tedy s propustkou konečně za brány města Tróje. Strážci ukažte propustku, potom co vás vyzve. Nezapomeňte jí použít (enter). Tam na vás čeká prostitutka, která vám nabízí služby – vyptejte se jí a potom ji darujte jeden ze svých kamenů, které máte v inventáři (zelené drahokamy). Jděte na opačnou stranu od ní a najdete kováře, potom, co si s ním popovídáte přijde Mikis. Až se vydáte na smluvenou schůzku, upadnete do bezvědomí a když se probudíte, Mikis bude mrtev. Vraťte se přes trosky zpět k Nathovi – budete zatčeni. Ve vězení poznáte nového přítele Koppease. Jste nuceni z vězení uprchnout. Po rozpravě s Koppeasem jděte směrem ke dveřím, tam visí koš, ten sundejte a roztrhněte si pouta o hák, který tam zůstane. Potom osvobodíte Koppease a ten vám ukáže cestu přes střechu. Až tam vylezete, vezměte nejvýraznější kámen a hoďte ho jednoduše strážnému na hlavu. Seskočte a otevřete Koppeasovi dveře. Ten vás, jak slíbil, zavede k věštci. Musíte se ale dostat přes strážce v bráně – toho docílíte jenom v převlečení, které najdete v Nathově příbytku. Nikdo tam není, nemusíte se bát. Až na sebe obléknete brnění, přejděte přes bránu, pod výmluvou, že vedete zajatce. Potom už běžte za Koppease a slavným věštcem Hakeem. Koppeas vás opustí a vy se ocitáte před Aelovým chrámem větru. Napřed ale jděte do chatrče přímo před vámi a rozprávějte s věštcem, ten vám daruje modrý kámen a zemře. Pak se vydejte do chrámu. Když tam doběhnete, vyběhnete přes schody k bráně, přes kterou nejde přejít, jelikož vám brání větrné proudy. Zastavíte je tak, že sesbíráte puzzle z okrajových zdí – jsou to malé čtverečky. Přesněji – uprostřed stojí kruh s plápolajícími proužky a po stranách jsou ony zdi. Až je všechny posbíráte, jděte k bráně a začněte je umísťovat – použijte jenom puzzle, které obsahují slovo vítr, jedno v jakém pořadí – severní vítr, jižní vítr, atď.

Proudy se zastaví a vy pokračujete chodbou dál, ale přes zavřené dveře,které vám nejdou otevřít se nedostanete jinak než že: vyběhnete zpět před chrám a vezmete spod stromu fialový lísteček. Ten potom pustíte uprostřed kruhu s plápolajícími stužkami. Před vchodem se spustí koš se soškami – všechny je posbírejte.

Běžte potom k zadním dveřím a na podstavec, který vypadá trochu jak svícen či lampa postavte sošku severního větru, hned ji zase sejměte a postavte tam sošku vanoucího větru. Rychle proběhněte dveřmi – začnou se zavírat. Pokud jste umístíte správnou sošku vznesete se na svou loď větru a poplujete v dál. Jestli ne, zemřete.

JE NUTNÉ, ABY JSTE SI HRU PRAVIDELNĚ UKLÁDALI!


Město požívačů lotosu

Na své větrné lodi se dostáváte do ponurého města – bláznivého města. Lidé, se kterými si budete chtít promluvit, vám nic neprozradí a nebo budou mluvit tak nesrozumitelně, že jim vůbec nebudete rozumět. Zde je třeba uvařit speciální nápoj, který vám umožní se s lidmi dorozumět. Jděte do budovy, s vysokými sloupy, která je chrámem, tam je návod, jak nápoj uvařit. Na jeho uvaření musíte mít správný hrnec a filtr – ty se nacházejí jenom jednou v celém městě. Filtr, který potřebujete má jako jediný modrou barvu, leží v přední částí města. Stejně tak správný hrnec. Leží před branou paláce, před těžkými,dřevěnými dveřmi, obitými železnými latěmi. Jděte k jezírku, kde stojí zpívající žena, vezměte tam lotos a naberte do hrnce vodu. Vydejte se k přístroji na uvaření nápoje – nalézá se v jedné z postranních ulic na levé části města. Položte hrnec na stojánek, stoupněte si k přístroji nalevo, jako by do čela a zatáhněte za dřevěnou páku. Voda se sesune nad oheň – nechte delší dobu vařit. Do misky vedle položte ostatní ingredience – filtr a květ lotosu. Po chvíli, kdy voda vaří, zalijte nápoj a ten se musí vyluhovat do fialové barvy. Nápoj seberte zpět do hrnce a vypijte – město obživne. Jestli jste vodu špatně uvařili seberte ji do hrnce a dejte znovu vařit. Jestli se vám nápoj nevede – je možné, že jste udělali něco špatně, nebo že máte špatný hrnec nebo filtr. Pak začíná hledání znovu. Potom se vydejte městem. Po oběhnutí jisté ulice, zas na pravé straně města se vám v animaci zjeví muž, tancující muž – a vy ho musíte dohnat. Budete to zkoušet víckrát, pozor ale, aby lotos nevyprchal a město se neproměnilo zpět – ukládejte často hru! Vyběhněte ihned za ním, dejte se kolem domu doprava, kolem kole zahnete, dejte se přes můstek k hradbám a máte ho. Muž jménem Krisis vám toho spoustu prozradí, proto si s ním popovídejte do posledního detailu a teď už se ocitáte tam, kde vám mráz půjde po zádech!


Les zapomnění a sídlo Gorgony

Jen co vkročíte, uslyšíte nepříjemné chrastění jejího ocasu. Přes les se musíte dostat k jejímu sídlu. Budou se vám tam zjevovat různé okamžiky, kterých litujete. Najdete Bohyni, která vypadá spíš jako vysoký bojovník a získejte od ní štít – bez něho ke Gorgoně nechoďte! Vraťte se pak zase k sově, která vám neúnavně ukazuje směr – nejste pořád na stejném místě! – dvakrát nebo třikrát jejího směru uposlechněte. Potom se vydejte ve skalách na sever – do zadní části. Zjevuje se vám tam jeden z vašich prohřešků – právě tam, vzadu ve skalách je sídlo Gorgony. Když konečně stojíte před ním, uložte si hru a nebojácně, naopak ode mě – vejděte. Doběhněte rychle k soše, která stojí uprostřed a opřete o ní svůj štít (socha taky připomíná shrbeného chlapa). Gorgona na vás bude útočit – střílet šípy – nedívejte se na ní a čekejte až dojde k vám na malou vzdálenost a setněte jí mečem hlavu – samozřejmě bude vhodné ho mít již připraven. Její hlavu poté seberte a vyjděte schody. Její hlavu dejte do podstavce, který se převáží a za vámi se objeví černá díra, nebojte se a skočte do ní. Setkáte se s Krisisem, popovídáte si a vydáte se létací lodí opět na cestu.


Ostrov Kyklopů aneb osud ubohého Koppease

A hele, koho zde potkáváte – starého, dobrého přítele Koppease. Ten vás pozve do své chatrče, tam doběhnete přes les téměř přímou cestou. Vejděte do chatrče a při rozhovoru se ptejte přímo jeho jménem, nebudete nuceni popíjet alkohol. Koppeas vám prozradí svou krutou zradu a vy musíte Kyklopa, který netrpělivě kráčí kolem chatrče přemoci. Samozřejmě pak i toho druhého. Vezměte sochu v Koppeasově sídle a jděte před chatrč – zbytek za vás udělá animace. Obr sochu rozdrtí a vy si pod přístřeškem připravte hlavu Gorgony a vyběhněte na skalnatý vrcholek za chatrčí. Až se Kyklop otočí, jednoduše ji použijte (enter). Kyklop zkamení. Seběhněte dolů, kde vás čeká Koppeas a bude chtít ať jdete s ním – to nedělejte, vezměte raději od chatrče kus dřeva – trám nebo kmen, kůl. Mezi tím se Koppeasův osud naplní, bude rozdrcen a vy, jestli nechcete dopadnout stejně, tak se v lese nezastavujte – prostě pořád choďte. Miřte k východu, který je poslední na pravé straně. Až tam vejdete, povšimněte si, jak se tam krásně Kyklop míhá a dejte kůl do již nachystané kuše. Vezměte ze země tětivu a natáhněte ji na kuši. Potom natáhněte samotnou kuši a čekejte až se Kyklop přiblíží nejblíže a vystřelte. Jestli se to nepovede, jděte k chatrči pro nový kůl a pokus opakujte nebo si ho nahrajte z uložených pozicí. Teď se vraťte na pláž ke své lodi a odplujte k dalšímu dobrodružství...


První dobrodružství s Poseidonem – Poseidonův palác

Poseidon se na vás zlobí a proto vás pošle do komnat, které musíte překonat. V první místnosti jsou vidlice, které přeběhnete jen, když čtvrtá nevystřelí. Vidlice vystřelují v intervalu, spočítejte si to a pak rychle přeběhnete – není to těžké, jen musíte umět počítat – vidlice střílí v třídobém intervalu. V dalších dveřích vás ohromí obrovský sál. V cestě vám, ale stojí obrovské sochy které musíte odstranit. Musíte najít správné kolečko s jménem a stlačit ho (nebo aktivovat). Když aktivujete špatný – zemřete. Každá socha vám dá nápovědu, první socha je Minotaurus, hledejte kolečko se jménem Théseus, druhá socha je Herkules – hledejte Héru a třetí socha je Perseus – hledejte člověk. K vašemu překvapení se v další místnosti setkáte s Odysseyem. Málem si padnete do náručí, ale tento Odysseus je falešný, až tasí meč, taste hlavu Gorgony – máte dostatek času – on zkamení a máte klid.


Lamos – ostrov Laistrýgonů

V samém počátku vás příjemně uvítá pět obchodníků, kteří vám budou nabízet pomoc a potom se rozejdou. Vy se potřebujete dostat do Lamosu, tam vás propašuje pouze obchodník jménem Boros. Ten se naskýtá uvnitř stánku, takže nejde vidět. Stačí k stánku přijít a zmáčknout mezerník. Přijměte jeho nabídku a pusťte se jako otrok do hradeb – každý jiný obchodník vás uvrhne k řece Styx, zemřete! Ocitáte se na skále, kde popojdete kousek cesty a necháte OBLUDy – stráže, ať kousek zajdou. Potom se opatrně pusťte za nimi. Dveře do skály, do které chcete jít hlídá další monstrum. Odběhněte proto na dřevěný mostek vedle – směrem doprava a vyčkejte až monstrum zmizí. Potom rychle vběhněte dovnitř. Okamžitě zahněte doprava a doběhnete až k spícímu Monstru. Opatrně ho obejděte a osvoboďte hubeného vězně. Když tak učiníte – Oblud se vzbudí a zajme vás – to patří ke hře. Někdy teď si popovídáte s hlavním náčelníkem a Boros vám ukáže svou zradu. Celou dobu to byl Merops! Když přijdete do svého vězení, popovídejte si s hubeňoučkým, šedivým človíčkem a odpočiňte si. Pak vás převedou do jakési kuchyně. Seberte ze země všechny lebky a provaz. Z lebky se silnými rohy utvořte ještě pomocí provazů hák. Vyjděte na terasu a hoďte ho z levé strany terasy. Prchejte!! Dojdete k Borosovi, ten se před vámi složí a vrátí vám vaše věci. Oblečte se a rozhodněte se, jestli ho zabijete nebo ne. Záleží jen na vás.
Než odplujete - Odběhněte úplně na pravou stranu města, zahněte za roh a tam stojí žebřík. Nalézá se na úplném konci ulice. Vylezte po něm, strážce si nevšímejte on si vás taky nevšimne a rozdupněte mu (Mezerníkem nebo enterem) roh, který leží na zemi. Když budete odplouvat, sami poznáte, jak jste udělali dobře!


Ostrov Aeaea – poprvé v životě prasetem

Konečně jste se dostali na tak vytoužené místo – ostrov prasat. Musíte najít mocnou čarodějku Kirké. Prasata vám neublíží, není se čeho bát. Jděte do malého domečku po straně obrovského, patrového domu na kopci, tam na vás v prvním patře Kirké již čeká. Promluvte si sní, nabídne vám setkání s Heritiasovou zemřelou manželkou, přijměte a ona vás promění v prase – zmije jedovatá! Teď si jako prase máte možnost proběhnout velkou stavbou na kopci. Jděte po schodech do prvního patra a tam na levé straně jsou dva přístřešky, vběhněte do toho osvětleného. Seběhněte zpět ke Kirké a když budete zase pokračovat okružní jízdu zjeví se Merops a Kirké zraní. Ten vás bude hledat a chtít zabít. Jděte ke Kirké a nezdržujte se rozhovorem – potřebuje lahvičku s uzdravujícím nápojem. Rychle vběhněte zase do velké budovy – nezapomeňte se vyhýbat Meropsovi – zabije všechny prasata na ostrově. Ve velké budově opět stejně, přes patro, ale tentokrát se v nejvyšším patře zdržte. U zábradlí visí koš a dvě lahvičky. Na zemi je zelený kus látky. Napřed shoďte koš. Podle jeho místa dopadu nastražte zelenou látku, tak aby se lahvička nerozbila – uložte si to, ať nemusíte budovy neustále obíhat. Teď ale stejně musíte ještě jednou přes budovu do horního patra. Potom shoďte na kus látky lahvičku a podejte ji Kirké. Ta vás promění v člověka, dá vám několik užitečných rad a podaruje Meropsův kouzelný trojzubec, který se vám bude ještě hodně hodit :-) Celá záležitost na ostrově záleží na rychlém jednání. A kam že vás to Kirké pošle?


Vítejte v zemi mrtvých

Když se tam konečně ocitnete, vběhněte do tmavého vchodu za vámi. Ocitnete se mezi mrtvými, kteří vám budou všemožně nadávat. Chvíli si s nimi třeba povídejte. Pak pomalu scházejte dolů, kde potkáte naposled přítele Koppease, tentokrát již jako mrtvolu. Po rozhovoru mu dejte diamant, který naleznete ve svém inventáři. Svede vás dolů, přímo k Charónovi. Jděte k němu a dejte mu svůj meč, on vám na oplátku dá flétnu, kterou budete ještě hodně potřebovat. Po převezení vás již netrpělivě očekává Kerberos. Nelze ho zabít, takže se rychle dejte na útěk k chrámu na levou stranu na sever. Utečte mu a uvnitř chrámu vás již čekají soudci. Po dlouhém rozhovoru s nimi budete vpuštěni do jedné z částí podsvětí. Nezáleží do které, já jsem začínala v Elysejských polích. Teď musíte spáchat oběť, aby jste mohli spatřit věštce Teiresiase. Potřebujete – mouku, víno, krev, med, vodu. Právě v elysejských polích získáte víno a mouku. Napřed najděte malou pekařku. Slíbí vám mouku, když donesete bochník mrtvolkám u jezera. Vezměte ho a pospíchejte do zadní části bludiště. Tam u řeky a jezera u nich v stanu leží – asi ze dřeva leží mrtvoly. Musíte je ale najít rychle. Studený bochník nebudou chtít. Tak je docela možné, že si to párkrát oběhnete. Pekařčino sídlo – komín – se tyčí nad labyrintem – to by neměl být problém. Víno seženete tak, že se vkradete do vinic v Elysejských polích a u nádrže – běžte na levou stranu vinice – najdete velkou nádobu s vínem – vezměte si ji. Bacha na otroky – budou vás vyhazovat. Tam si taky trochu poběháte. Teď jděte směrem k mrtvolkám, kterým jste nesly ty bochníky a v ulici před nimi je řeka. Jděte k ní, vytáhněte Charónovu flétnu a jeďte do Pekla. Tato nepříjemná část vám dá zbytek ingrediencí – jděte ke stromu kde leží Tantalus. Promluvte si s ním a kousek od něho leží nepatrná sklenička na krev – je docela malilinká, menší než džbánek na víno nebo vodu. Vezměte ji a spolu s ní taky o kousek dál zavíčkovanou nádobu s medem. S lahvičkou jděte až do zadní části pekla, kde najdete Prométhea. Nějaký dravý pták mu oklovává tělo – odežeňte ho kamenem a trefte ho. Až odletí, jděte k Prométheovi, ten vám z vděčnosti dá svou krev. Jděte zpět k Tantalovi. Meropse, který vaše jednání pozoruje z ostrůvku si nevšímejte. U Tantala vezměte teď dvě větší nádoby a jděte na opačnou stranu pekla, než je Prométheus a tam chodí dívky s vodou, až jedna zajde, naberte si rychle do džbánu vody a do druhého taky. Jeden džbán dejte Tantalovi, ten vám nabídne ingredience k rituálu, kdyby jste ještě nějakou neměli, vemte od něj. Bude vám je dávat tak dlouho, dokud mu budete nosit vodu. A teď jděte k řece a přivolejte Charóna – jeďte na pole Asfodelu.

Právě na tomto místě spácháte onen rituál, který jste chtěli. Onen kámen, který vám na to poslouží se nachází hned u břehu. Je olemován bílým kvítím a rákosím. Začněte s rituálem – na kámen položte nejdřív – med, víno, vodu a nakonec mouku. Jakmile se začnou okolní duše plížit k vám, přidejte krev. Tyhle zrůdy vám vaši těžce nabitou oběť sníst, braňte ji Meropsovým trojzubcem. Za chvíli se věštec zjeví a prozradí, že Odysseus je na ostrově Ogygii, uvězněn a svírán láskou ke krásné Kalypsó a zanechá vám tři krystaly – modrý, fialový a růžový. Všechny je seberte. Všimněte si, že ve skále za vámi se nacházejí vyryté kruhy. Jděte do čela skály, kde je jenom jeden kruh a vsaďte tam modrý kámen. Fialový krystal přijde hned do prvního otvoru na levé straně, růžová krystal na pravou stranu do druhého otvoru. Po aktivaci krystalů, vyběhněte na vrcholek skály po levé straně – vede tam úzká, málo viditelná pěšinka. Pahorek se osvětlí, to vás taky trochu povede. Na vrcholu aktivujte červenou masku nebo co to je. A konečně se dostanete ven z podsvětí.


Konečný souboj s Poseidonem

Když vyjdete z podsvětí, dejte se napravo, tam vás už zelenáč čeká. Útoky vám neporadím, na to přijďte sami – mění se to s každou navou hrou. Že jste ho dostali poznáte tak, že padne do vody na kolena. Musíte zvolit tři útoky po sobě, aby jste ho takhle skolili. Až se vám to podaří, vydáte se už jen v animaci na Ogygii, kde žije krásná Kalypsó. Napadnete ji a odstrčíte, půjde po vás nožem, ale zachrání vás ten, kterého jste celý celý příběh hledali... Odysseus...




Diskusia Príspevkov: 1 Hodnotenie
455 hlasov

100
60
20

80
40
0
52
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2022 ABCgames.net 
Facebook
 ABCgames.CZ | SK | E-shop hry |