GAMESCHEATSTRAINERSWALKTHROUGHSCD COVERSWALLPAPERSSCREENSHOTSDOWNLOAD

OTHER
CALENDAR
FORUMS
COMPANIES
TOP 10

BUY GAMES
USER
Login
Registration


Users
Games Store
ABCgames
Contact, RSS, Cooperation
STATISTICS
Games:
Cheats:
Trainers:
Walkthroughs:
Localizations:
CD covers:
Wallpapers:
Screenshots:
Download:
21409
5455
5063
1438
1600
7352
6159
13167
1687

Online 4659 users

Walkthroughs > Master of Magic


Zobrazení:12637
Autor návodu:Arnošt Kostečka "Arne"

Pár postřehů ke strategii

Následné postřehy jsou víceméně obecné. Podotýkám, že hru lze poměrně pohodlně dohrát i na nejvyšší obtížnost, pokud dodržíte omezení velikosti pevniny na střední a menší a pokud budete mít štěstí a soupeř nebude mít některou ze silných kombinací (třeba Učenec a Temní elfové)


Rasy:

Každá rasa má své výhody a nevýhody. Většinu z nich popsali už autoři, ale některé postřehy zde zopakuji.


Mirror:

Trpaslíci:
Jejich hlavní výhodou je vylepšený výnos z daní a dvojnásobný bonus z těžby nerostných zdrojů. Doporučuji zkušeným hráčům.

Trolové:
Výborní v kombinaci s nekromantickým kouzlem Black chanel. Jejich regenerace z nich dělá prvotřídní nemrtvé, navíc je to levná záležitost. Jejich města rostou velmi pomalu.

Beastmans:
Magická stvoření s řadou dobrých jednotek.

Temní elfové:
Nejlepší magická rasa. Přirození střelci, mají vždy výhodu v boji. Jejich nejsilnější jednotka létá!

Drakonians:
Taktéž magičtí. Všechny jejich jednotky létají (včetně hrdiny)! Jejich draci a létající lodě jsou výborné.


Arcanum:

Lidé:
Mají nejsilnější jednotku ve hře! Paladinové jsou nezranitelní kouzly a výborní v boji. Hra za lidi je nejsnazší a nevyžaduje zvláštní strategické zkušenosti.

Nomádi:
Kromě větších zisků z obchodu stojí za pozornost jejich vzdušná jednotka Gryfové. Mají obstojný útok a první úder! Slabí nejsou ani jejich Hraničáři (Rangers) s Pathfinding (Hledání cest).

Půlčíci:
Jejich nejsilnější jednotkou jsou Práčata (Slingers). Díky Štěstí (Lucky) jsou nebezpeční i Paladinům, zvlášť ve větším počtu. Jejich města velmi rychle rostou a produkují hodně jídla.

Ještěří lidé:
Jejich kopiníci jsou velmi dobrou jednotkou pro svoji schopnost střílet i bojovat v boji nablízko. Všechny jejich jednotky umí plavat! Pro Obři želvy jsem žádné rozumné použití nenašel.

Orcové:
Jejich jednotky jsou zcela standartní, jízda nestojí za nic, mají zajímavou fantastickou jednotku Jezdci na Wywernách . Staví úplně všechny stavby. Nic moc.

Barbaři:
Jsou další lidskou rasou. Jejich jednotky mají vrhací zbraně, můžou tedy útočit na létající protivníky. Celkem dobrá rasa pro zkušenější hráče.

Broučí lidé?:
Slušná jednotka Válečný brouk (plive oheň). Jediná rasa, která u vlastních dobytých měst snižuje nespokojenost. V boji s jinými rasami generuje velkou nespokojenost. Málo staveb, jsou dobrým zdrojem peněz. Nedoporučuji jako startovní rasu.

Gnollové:
Slabá rasa, její obyčejné jednotky jsou lepší v boji, jedinou výhodou nejsilnější jednotky (Vlčí jezdci) je rychlost.

Velcí Elfové:
Jejich Longbowmens se hodí jen do obrany (za městské hradby). Pegasové jsou nepoužitelní, Elfští páni (Elvenlords) jsou velmi dobří, ale Paladinům se nevyrovnají. Jsou magičtí, vhodní pro čarující hráče.


Známé chyby, jejich zneužití:

Neviditelná létající jednotka
Pokud s neviditelnou létající jednotkou přitáhnete na sousední pole ke střelci (musí mít aspoň jeden výstřel), bude napadena. Tento útok jí ale nezpůsobuje žádné škody, ona ale soupeře v pohodě upižlá. To platí pro vaše střelce taky (chyba je v záměně útoků zblízka a zdálky, střelci mají dle autorů střílet na neviditelné soupeře pokud stojí na sousedním poli).

Útoky pohledem
Pokud máte jednotku s útoky pohledem (třeba Chaos spawn, Bazilišek, Gorgona) útočte s ní na podobné jednotky první (nejdřív se počítá útočníkův Pohled a pak teprve obráncův).


Strategické postřehy:

Počítačová AI je na dost nízké úrovni, proto nenechávejte bojovat počítač, měli by jste zbytečně těžké ztráty. Naopak vy můžete využít jeho chyb vůči němu samotnému. Také správné využití kouzel vám umožní vyhrát bitvu proti velké přesile.


Obecně:

  1. Počítač soustřeďuje útok na jednu jednotku. Pokud máte střelce, útočte na vícero jednotek najednou.

  2. S jednotkami, které mají výhodu prvního útoku uhněte tak, aby zaútočily první. Stejně pokud chcete eliminovat soupeřovy útoky jako je První útok, Vrh a Ohnivý dech.

  3. Počítač vás nemůže donutit vybojovat ztracenou bitvu, pokud máte létající jednotky a on ne (a nemá ani vhodná kouzla na jejich likvidaci, případně jeho jednotky nemají “dálkový” útok jako je vrh, ohnivý dech nebo pohledy). Jediný případ srovnatelný s touto situací je útok na město s létající posádkou, hradbami a Stěnou temnoty(iluzorní kouzelná zeď chránící před střelci). Tady počítač k boji nedonutíte, ani kdyby jste se rozkrájeli. Jinak vás létající nepřátelské jednotky napadnou, i když budou v menšině (nízká AI).


Speciální:

  1. Regenerující se jednotky můžou pod vaším vedení porazit i silnějšího protivníka. Stačí jim dopřát čas na regeneraci (uhýbáním, neútočením). Navíc za každou kompletně zregenerovanou figurku dostanou do konce boje u každé figurky v jednotce život navíc!

  2. Správným využitím kouzlem Magický vír (Magic vortex) nebo/a Bouře může osamocená létající nebo neviditelná jednotka “vyčistit” i silně bráněný bod, pokud na ni obránci nemůžou. Stačí s trochou štěstí počkat na smrt počítačových jednotek v důsledku používaných kouzel. (Podobnou službu proti početných jednotkám s malým počtem životů odvádí Wrack).

  3. Kombinací Křoví (Entangle) a Průtrže mračen (kouzlo, co promění bojiště v močál) znehybníte jakoukoliv pozemní jednotku. Pokud terén jen rozbahníte, bude soupeř bahniště obcházet i tehdy, když by to bylo přez ně rychlejší. (obojí je neocenitelné, pokud máte střelce). Nezapomeňte využít kouzlo Síť (Web).

  4. Chcete nemrtvého Archanděla? Vyrobte svému hrdinovi hůl se čtyřmi Vysát život (Drain life) zdarma, vycvičte ho v maně na čtyřicet, dejte mu věci pro snížení rezistence (případně využijte kouzel jako Temnota, Temná motlitba) a pak je to jen záležitost štěstí (snažte se vyhlédnutou jednotku kouzlem zabít, pak vstane z mrtvých určitě).

  5. Pokud to umíte, naučte svoje Bitevní lodě létat! Zíkáte tak nejlepší jednotku ve hře.

  6. Pokud čarujete Lykantropii, tak na jednotky na co nejvyšším stupni (bonusy jim zůstanou) a s nejlepšími zbraněmi (adamancioví vlkodlaci jsou moc hezcí a dobře vybavení). Je naproti tomu jedno, jestli je terčem tlupa Kopiníků nebo Paladin.

  7. Létající plovoucí ostrov se dostane kamkoliv.

  8. Zapamatujte si, kde ústí Astrální brána, dá se tudy vrátit zpět do města, kde se nachází (asi chyba ve hře).

  9. Na paladiny platí kouzlo Roztržená země (to kouzlo, co mimo jiné boří hradby), protože nepůsobí přímo na jednotky (jakákoli nelétající jednotka je vystavena možnosti okamžité dezintegrace bez náhrady, pokud je na poli, kam bylo sesláno kouzlo). Dejte si na to pozor.

  10. Kouzlo Dezintegrace (zabije každou jednotku s rezistencí menší než 10) nejlíp uplatní hrdina ve spojení s předměty redukujícími rezistenci terče vůči kouzlům. Dají se tak ničit i Ohniví draci. Kouzlo nepůsobí proti jednotkám imunním na magii.

  11. Zombie jsou jako jednotky hodně slabé, počítač z nich obvykle nadělá sekanou. Používejte je pro strážní službu.

  12. Někteří hrdinové urychlují výcvik normálních jednotek. Zajímavé je, že můžou cvičit i nemrtvé jednotky, které byly původně normální.

  13. Narazíte-li na slabounkou nemrtvou posádku (méně než čtyři jednotky), a jednou z jednotek je Ghoul, můžete získat bod slávy za vítězství. Stačí nechat Ghoula vyhrát nad Kopiníky (po jednom) a doplnit novými nemrtvými počet jednotek do čtyř. Pak je poražte a hned jste slavnější.

  14. Nevyplácí se čarovat globální kouzlo Bouře meteorů, protože mimo města zraňuje i vaše jednotky (ale pokud chcete … ). Pokud toto kouzlo sešle počítač na začátku hry, určitě nevyhrajete (a i jindy to budete mít velmi těžké). Jedinou možností je dobýt hlavní město sesilatele a kouzlo odčarovat (pokud to umíte) nebo začít znovu.

  15. Snažte se mít v hlavním městě co nejsilnější posádku. Pokud je slabá, budete velmi pravděpodobně napadeni počítačem řízeným mágem hned, jak vás objeví (někteří agresivní mágové útočí i na jiná města nebo útočí i proti přesile).

  16. Kouzlo Okraje chaosu (permanentní Magický vír) se snažte rychle ze svého města odčarovat, jinak přijdete o posádku.

  17. Kouzlo Lepší pohyb (mám na mysli to bílé, které přidává jeden pohybový bod, ne bojový Haste) urychluje práci Inženýrů, takže trvá kratší dobu, než je silnice postavená. PS: Výhodu globální silniční sítě na Mirroru odhalíte brzo sami.

  18. Osadu s nevyhovující rasou a jednou nebo dvěma tisícovkami obyvatel je lepší zničit “vysídlením” (máte-li dost peněz). Postavíte-li osadníky v osadě s méně než dvěma tisíci obyvatel (jedna postavička), město přestane existovat.

  19. Můžete mít až třináct knih! Knihy najdete ve zříceninách a magických uzlech, samozřejmně v těch nejlépe chráněných. Můžete se tak i naučit nové schopnosti (i takové, na jaké nemáte předpoklady, je to dost náhodné).

  20. I nemrtví Strážní spiriti můžou splynout s Magickým uzlem a získávat z něj manu. Černý mág si tak může podstatně zlepšit ochranu uzlu před soupeři.

  21. Zbývající vychytávky a výhody dané vesměs kouzly nechám na vás, je jich k dispozici spousta (výše uvedené jsou ty “skryté”, které nejsou patrné z popisu jednotek nebo kouzel).



Přeji všem, kdo četli tyto postřehy úspěchy v hraní a pokud možno více než stoprocentní úpěšnost v Síni slávy(vážně jsem jednou dosáhl lepšího výsledku, než autoři pokládají za možné. Je to velmi těžké, ale jde to). A ti, co hru dosud nehráli, ať si ji stáhnou, koupí nebo jinak seženou co nejdříve. Arnošt “Arne”.

Related Games Planar Conquest
Worlds of Magic



Diskusia Príspevkov: 1 Hodnotenie
998 hlasov

100
60
20

80
40
0
49
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2022 ABCgames.net 
Facebook
 ABCgames.CZ | SK | E-shop hry |