OTHER | ||
CALENDAR FORUMS COMPANIES TOP 10 BUY GAMES | ||
USER | ||
Login Registration Users | ||
Games Store | ||
ABCgames | ||
Contact, RSS, Cooperation | ||
STATISTICS | ||
Online 5448 users | ||
Zobrazení: | 39746 |
Tohle není myšleno jako návod, jak postupovat v geniální taktické strategii Jagged Alliance 2 od začátku do konce. Není tady popsáno umístění všech předmětů a NPC postav ani způsob, jak otevřít všechny dveře a truhly. Bylo by to také velice obtížné, vzhledem k tomu, že se některé lokace a umístění NPC postav generují náhodně. Tady najdete jen několik rad do začátku a pár taktických postřehů ze hry. Pokud s Jagged Alliance 2 právě začínáte, možná se vám bude tato příručka hodit.
Úvodem několik slov ke generování postavy. Protože je vaše postava tím nejdůležitějším prvkem ve hře - nic nestojí a zcela jistě se i nejrychleji vyvíjí - vyplatí se věnovat trochu pozornosti její tvorbě. Do začátku máte poměrně dost bodů a můžete si ještě přilepšit snížením abilit Mechanical a Explosives na nulu. Nic z toho nepotřebujete, protože ve hře jsou postavy, které tyto dovednosti brilantně ovládají, i místa, kde lze opravovat poškozené předměty. Dovednost Medical si nechejte klidně na základních 35, abyste si mohli aplikovat první pomoc a léčit ostatní. Na maximum si zcela určitě nastavte hodnoty Dexterity, Agility, Strength a především Marksmanship. Pokud neplánujete dostávat neustále do držky, s klidem nastavte zdraví okolo hodnoty 50. Je rozhodně lepší investovat body do dovednosti než do zdraví. Když nebudete umět zacházet se zbraněmi, nepomůže vám ani sloní zdraví.
Pokud nejste naprostými outsidery strategických her, obejdete se tady, alespoň v prvních týdnech, zcela bez nutnosti nabírat žoldáky za peníze. Ne, že byste museli procházet celou hru sami. Naopak - postav je tady spousta, ale zadarmo, bez nutnosti platit žold. Hned na začátku, v podzemním táboře rebelů, se k vám přidá medička Ira, kterou ovšem rychle naučíte zacházet se zbraněmi. Jakmile zajistíte dodávky potravin rebelům, můžete se vrátit do jejich základny pro dalšího člena týmu, kterým je Dimitri. A o trochu dále ve hře, na smetišti označeném poeticky Estoni, najdete další posilu - mechanika jménem Maddog. To vám pro začátek zcela určitě postačí a vaše omezené finance tak nevyletí komínem - můžete je investovat do zbraní, munice, cestování vrtulníkem a hlavně do trénování milice, bez kterého se neobejdete.
Těžko to mohu dostatečně zdůraznit - za žádnou cenu nepodceňujte lokální milice, ať to stojí, co to stojí. I když jsou jako vojáci v boji naprosto hloupí a bezbranní a často slouží jen jako potrava pro nepřátelské zbraně, jsou nepostradatelní pro obranu dobytých území. Jakmile dosáhnete určitého pokroku a obsadíte více lokací, stane se z dosud zábavné taktické hry neuvěřitelně frustrující a zdlouhavá strategická piplačka, ve které na vás nepřítel bude valit stovky vojáků v útocích na všech frontách. Pokud nebudete mít všechna místa plná milice, nemáte šanci, a hlavně - hra je potom obrovsky otravná, s nutností neustále se vracet bránit obsazené sektory. I když i s jediným vašim vojákem ubráníte kterékoli území ve dne i v noci, po desátém, dvacátém boji na stejném místě vás to asi tak trochu přestane bavit. Boje milice jsou naštěstí automatické, ale platí pro ně jediné pravidlo - hrubá síla. Jakmile tedy obsadíte nějaké nové území, neprodleně vycvičte milici na maximální stav (potřebujete k tomu loajalitu alespoň 20%). Nesmíte se ovšem spokojit pouze s naplněním stavu (20 základních zelených vojáků), ale pokračujte v tréninku tak dlouho, dokud z místní milice nebudou veteráni (světle modré symboly). V boji se později vojáci zdokonalí na Elite status, a to už je slušná obrana i proti těm nejtvrdším útokům. Později se snažte vyhnout participaci v bojích milice, protože tyto boje jsou jednak nudné, jednak vás bude asi trochu znervózňovat, jak špatně milice táhne. Výsledek boje se mimochodem kalkuluje částečně dílem náhody, a tak si uložte pozici před invazí a několikrát nechejte výsledek vypočítat tak, abyste dosáhli vítězství za cenu co nejmenších ztrát. Pokud ale nemáte v daném sektoru početní anebo zkušenostní převahu, nemáte šanci, ani kdybyste nechávali výsledek přepočítávat stokrát.
Pověz mi, jakou zbraň používáš, a já ti povím, jakou máš šanci.
Zpočátku vsaďte rozhodně na malé automatické zbraně a zapomeňte na
pistole, které jsou většinou slabé, nepřesné a s malým dostřelem. Později
se dostanete k lahůdkovým zbraním, které lze v zásadě dělit na sniperské,
útočné a masově-destruktivní. Mezi sniperské patří ostřelovací pušky,
které neopomeňte také co nejlépe vybavit přidáním nejrůznějších nástavců,
jakými jsou podstavce, laserové zaměřovače a optika. Nemůžete udělat
chybu s dobrým a přesným automatem. Počáteční H&K MP5 a AKM vyměníte
později za přesné a rychlé automaty s velikým dostřelem. V počátečních
fázích hry se vyplatí mít u každého vojáka dvě zbraně - jednu sniperku
a jednu zbraň pro boj zblízka. Později, s představením kvalitních
automatických zbraní, se dají obě tyhle zbraně vyměnit za jedinou. Jestli
musíte používat brokovnici, dbejte na to, abyste stříleli z bezprostřední
blízkosti. Nejenom, že má brokovnice malý dostřel, ale jedině tak také
zasadíte dostatečný úder. Výhodou brokovnice (a automatických zbraní v
automatickém módu) je, že můžete zasáhnout větší počet nepřátel.
Mega-ničivé zbraně, jako například 40mm minomet, jsou hezkou hračkou, se
kterou si můžete užít až později ve hře. Munici pro tyhle mazlíčky dobře
šetřete, je celkem vzácná.
Protože je tady obrovské množství zbraní a také spousta druhů munice, měli
byste si ujasnit, kdo z vašich vojáků bude používat jaký druh zbraně,
respektive jaký druh munice. Určitě není dobrý nápad vybavit všechny vojáky
stejnými zbraněmi, protože potom byste mohli smutně skončit na nedostatku
munice pro jednoho, anebo pro všechny. Lépe je rozhodnout se u každého člena
vašeho týmu pro jeden druh používané munice a tomu podřídit jeho zbraně.
Při akvizici nové munice se pak lépe a jasněji rozděluje kořist. Na zásobu
munice dávejte dobrý pozor - když vám uprostřed boje dojde, je zle. Svoje
zbraně rovněž udržujte v dokonalém technickém stavu. Není nic horšího
než nepřítel na mušce a zaseknutý náboj v komoře.
Pokud hrajete v režimu sci-fi, je to nevyhnutelné. Po určité době začnou z dolů vylézat potvory. Obrovská slizká monstra, která mají mimo odpudivého vzhledu ještě extrémně tuhý kořínek. Na ně nepomůže žádné taktizování ani vysoký Marksmanship na trefování do hlavy. Klíčové slovo je - hrubá síla. Když budete bojovat se Squidy, měli byste mít dvě věci - silné zbraně a moc munice. A pracovat v týmu - potvory s přehledem vydrží dvě dávky z bezprostřední blízkosti. Brokovnice, pokud je v dobrých rukou, dokáže proti monstrům divy. Snažte se za každou cenu dodělat už zraněné obludy - i kriticky zraněná příšera vás dokáže ošklivě pošramotit. Broučci ale nejsou tak tvrdí, jak vypadají (a jak se zdá z jejich bojů s milicí, které s přehledem vyhrávají). Jejich zbraně na dálku mají velmi malý dosah, a proto preferují útok zblízka. Nechejte je proto dojít až těsně k vašim vojákům a likvidujte je dávkami z bezprostřední blízkosti. Jde to, když se chce. Jen se nenechejte zatáhnout do boje s velkou přesilou. A ještě jedna rada - jakmile začnou z nějakého dolu vylézat potvůrky, okamžitě se do něj vypravte a pobijte je do posledního exempláře. Zajistíte si tak opět přísun peněz.
O strategické části se toho mnoho napsat nedá, snad jen pár skromných rad:
V taktické 3D části se budete pohybovat po větší část hry. Na většinu důležitých věcí asi přijdete sami, ale přesto se vám snad hodí několik důležitých rad do začátku. Tady jsou:
Precizní popis postupu ve hře je nemožný. Jednak byste tak přišli o všechno
potěšení, jednak se některé věci generují náhodně. Tady najdete jenom pár
rad do začátku, abyste se trochu rozkoukali. Co tedy dělat?
Do první mapy se můžete s přehledem vypravit sami - protivníků je jenom
hrstička. Až mapu vyklidíte, najdete tady Fatimu (dovede vás k ní chlapec
na ulici). Předejte dopis a sledujte ji do vedlejší mapy, kde sestupte až do
úkrytu rebelů. Tady dostanete úkol a než odejdete, nezapomeňte rekrutovat
Iru. Vypravte se osvobodit nedaleké město Drassen (cestou se ale nevyhnete
jednomu boji s hrstkou nepřátel) a postupujte systematicky - od letiště přes
centrum až k dolu. Na letišti se dozvíte o volně pobíhajícím pilotovi a v
dole si zajistíte první přísun financí. Kněz, za kterým vás rebelové
poslali, se nachází v kostele v nejjižnějším sektoru města, ale můžete
ho někdy najít i v baru uprostřed. Druhý den potom, co kněze kontaktujete
(měla by s vámi být Ira), dostanou rebelové zásilku potravin a vy se k nim
můžete vrátit- přidá se k vám Dimitri. Pilot vrtulníku, o kterém se dozvíte
na letišti, se nachází někde v okolí města. Tahle lokace se generuje zcela
náhodně a můžete ho najít opravdu kdekoli. Inkriminovanou mapu poznáte
tak, že v ní je malá chatrč. Pilota doprovoďte k vrtulníku a máte postaráno
o dopravu. Než ale začnete létat, je vhodné obsadit SAM základnu ve východní
části mapy a později také obsazovat další a další SAMy.
Neuděláte špatně, když se vypravíte osvobodit město Cambria. Je tady další
důl, poblíž další základna SAM a jihozápadně odtud smetiště Estoni,
kde je další možný kandidát do vašeho týmu - Maddog. Navíc je tady
nemocnice, kde si můžete léčit svoje zranění, a také chlápek, který
opravuje poškozené zbraně a výstroj. Dvě města, dva doly, čtyři vojáci,
to je slušný základ pro další akce. Jak budete pokračovat, záleží jenom
na vás, protože dál už tenhle návod pokračovat nebude. Věřím ale, že vám
to nijak nesníží radost z Jagged Alliance 2.
© 99-2022 ABCgames.net |