OTHER | ||
CALENDAR FORUMS COMPANIES TOP 10 BUY GAMES | ||
USER | ||
Login Registration Users | ||
Games Store | ||
ABCgames | ||
Contact, RSS, Cooperation | ||
STATISTICS | ||
Online 11527 users | ||
Zobrazení: | 180094 |
V první části je popsán jeden z mnoha možných postupů, jak úspěšně hru dohrát. V tomto návodu se mohou objevit i různé další možnosti, na které jsem při hraní narazil. Ve hře samotné se můžete vydat dvojí cestou. Cestou dobra a cestou zla. Já jsem si zvolil tu dobrou. V průběhu hry dbejte základního pravidla, ukládejte si pozice po vstupu do každého města. Nechejte si některé starší pozice. Pokud vám překáží, zazálohujte si je do jiného adresáře. Můžou se vám v budoucnu rozhodně hodit, pokud něco pokazíte a zjistíte, že jste to pokazili mnohem dříve než si to uvědomíte (Můj kámoš vystřílel celý Den a pak si nemohl koupit žádné auto. Myslel si, že si ho koupí jinde a tak přepsal všechny pozice. Pak to mohl hrát znovu). Návod je seřazen návazně podle cest, které jsem absolvoval. Na konci popisu každého města jsem vypsal všechny questy v angličtině, na které jsem narazil. Těch samozřejmě může být i víc. V druhé části je popis, jak lze cheatovat (podvádět) při hře od našizení peněz a zkušeností až po rozmnožování předmětů. Cheatování je odporné, tak ho používejte jen v nouzi. Já jsem tu hru dohrál poprvé s cheaty a podruhé bez cheatů. Neumíte si představit tu slast, když to dohrajete bez nich. A věřte, jde to!!! Poslední rada: Hrajte souboje alespoň za druhou obtížnost, nepřátelé jsou pak agresivnější a vy máte lepší pocit když je pozabíjíte.
Prvním a základním úkolem vašeho "Chosen One" (Jeden z Vyvolených) je projít chrámem, kde na vás čeká spousta pastí. Jedná se o prvotní zkoušku odvahy. Pokud přežijete, dostanete posvátný úkol, záchranu vaší rodné vesnice. Tato zkouška se skládá z pozabíjení několika dotěrných mravenců a škorpiónů, použití lockpick skillu (dovednost otevírání zámků u dveří), odstraňování nastražených pastí pomocí traps skillu. V jedné z beden naleznete plastickou trhavinu, kterou použijete na třetí dveře (poznáte je podle toho, že nejdou žádným způsobem otevřít). Nastavíte časování a odběhnete, aby vás to taky nedostalo. Pod dveřmi je past, takže pozor na ni. Na závěr zkoušky se setkáte s vesničanem Cameronem, se kterým se utkáte v boji. Nemusíte ho zabít, jen porazit. On vás však zabít může. Údajně, pokud máte vysoký speech skill ho můžete ukecat, aby s vámi nebojoval. Bez cheatování se to však na začátku nepodaří. Před bojem mu odevzdáte všechny zbraně a po jeho úspěšném zakončení je opět najdete, když se vrátíte zpět ke dveřím do tohoto sálu. Je tam truhla, ve které všechny své věci naleznete. Potom projdete dalšími dveřmi a ocitnete se v Arroyo. Mnohem lepší je, pokud si chcete vyzkoušet váš zlodějský skill. Pokud totiž požádáte Camerona o čas na přípravu, můžete ho okrást. V kapse má klíč od brány do města a vy ho obejdete bez boje (Jak primitivní, ale jak účinné). Nejenom, že nebudete muset bojovat, ale na místo běžných 100 bodů zkušeností získáte bodů 300 za úspěšný průnik! Metod, jak uspět bude určitě mnohem více.
Je to vaše rodná vesnice. Asi nemá smysl popisovat celý příběh, jak se co odehrává, proč je tak nebo onak. Vše se dozvíte od různých lidí v průběhu hry. Jako Vyvolený jste dostal tři posvátné relikvie: Vault suit (oblek z Vault 13. Co je Vault se později také dozvíte), láhev od chemicky čisté vody s číslem 13 a poškozený, ale funkční osobní počítač Pip Boy 2000 (uchovává všechny automapy, jednoduché popisky questů (úkolů), informace z holografických disků a informace o přesném čase). Stojíte před stanem staré babizny, která se jmenuje Elder. Ta vám dá peníze a řekne vám, že máte najít posvátný artefakt G.E.C.K., který vytvoří rajskou zahradu a zachrání vesnici před zánikem. Z důvodů čistě zištných prohledejte všechny poličky, nádoby a ostatní místa, kde by se ve vesnici mohlo něco skrývat a hodit se pro pozdější použití nebo prodej (obchod funguje na výměnném principu, ale v Arroyu ještě nelze koupit nic). Vyjděte ven před stan Elder až ke studni a tu opravte. Dostanete 100 zkušeností. Pak jděte za její stan do dalšího stanu, kde je šaman Hakunin (mimochodem, může vás kdykoliv zadarmo vyléčit). Ten vás požádá, abyste z jeho zahrady vyplenili dvě masožravé rostliny. Až to uděláte, prozradí vám, že může vyrobit Healing powder (léčivé pytlíčky). Jejich neblahým vedlejším účinkem je však dočasná ztráta perception (pozornost). Řekne vám, že k tomu potřebujete bylinky z lesa na severozápadě od vesnice a dále jeden kořen, který najdete někde ve vesnici. Ještě než tam půjdete, promluvte si s bratrancem Nagorem o jeho ztraceném psovi Smoke. Je tamtéž, kde máte hledat bylinky. Za každou bylinku, kterou tam seberete na vás zaútočí jeden nebo dva Geckové. Jděte k monumentu tvaru hlavy a požádejte Lucase, aby vás trénovat v pěstním zápase. Vytrénuje vás až do výše 55. V jednom ze stanů vás Jordan bude zase trénovat se zbraněmi na blízko (kopí, nože, kladiva). U tety Morlis najdete 100 dolarů a lopatu. Pak jděte na jih a u mostu potkáte Mynoca, který vám řekne, že vám může nabrousit jedno kopí, když mu od tety Morlis donesete brousek. Ta za to chce tři léčivé balíčky. Záleží na vás. Já jsem kopí nikdy nepoužíval, takže to obvykle nechám plavat. Brousek se dá samozřejmě i ukrást.
Questy:
První z mnoha měst na vaší dlouhé cestě. Hned po vstupu do Klamathu oslovte vysokého chlapíka jménem Torr za rohem hospody, která je po hráčově pravé straně. Hned poznáte, že je to idiot, ale ve městě je pověřen hlídáním brahmim. Slíbíte mu pomoc a pozabíjíte všechny rad-škorpióny. Tím si šplhnete, protože vám stoupne karma a popularita ve městě. Potom můžete jít do hospody Golden Gecko a tam nakupovat a prodávat za přijatelné ceny. V obchodě vedle raději nic nekupujte, mají to tam všechno drahý. Ve stejné hospodě potkáte Johna Sullivena, který vás naučí lépe bojovat se zbraněmi a v pěstním souboji, pokud ze sebe budete dělat hlupáka a poprosíte ho, aby vás naučil čarovat. Pak zajděte do druhé hospody (té, kde jste prvně potkali Torra), která se jmenuje Buckner po svém majiteli. Najdete tam spoustu zajímavých lidí. Je tam např. Sulik - šaman. Tvrdí, že umí rozmlouvat s duchy. To není ani tak důležité jako to, že to umí perfektně se zbraněmi na blízko. Je to dobrý bojovník, ze začátku je lepší něž vy. V souboji na blízko se mu nikdo nevyrovná (kromě vás někdy později). Pokud za něj zaplatíte dluh 350 dolarů, přidá se k vám. Matce majitelky hospody se ztratil manžel, lovec Smiley Buckner. Je uvězněn v Toxic Caves (jeskyně s toxickým odpadem) severozápadně od Klamathu. Je to nebezpečná cesta, protože je tam spousta zlatých gecků (neplést si s G.E.C.K. - Garden Eden Creation Kit) a radioaktivních stok. Používejte gumáky, které najdete. Alespoň na čas vás ochrání proti zeleným radioaktivním stokám. Pokud ho tedy zachráníte, vrátíte se normální cestou nebo výtahem. Z počátku se vám však cesta výtahem nepodaří, protože budete mít málo dovedností na opravu generátoru. V Klamathu se vrátíte do hospody, vyinkasujete odměnu od manželky, lovec Smiley vás naučí bonusový perk!!! Perk Gecko Skining (budete umět z normálních nebo zlatých gecků stáhnout kůži a prodat ji za pěkné peníze). Bohužel je to jediný bonusový perk, na který jsem za celou hru narazil, že za něco stál. Pak vyplatíte Sulika a jdete dál. Jeden chlapík v té hospodě vám nabídne práci za 50 dolarů, abyste jižně odsud přiložili v jeho chatě do kamen. Sám se bojí, protože je tam spousta gecků. Vám se to však hodí, protože kůže z jejich mrtvých tělíček prodáte a získáte zpět to, co jste dali za Sulika. Zároveň mu dáte šanci, aby si dluh u vás odpracoval. Nejednou vám v budoucnu zachrání kejhák! Až se vrátíte, vyplatí vám slíbenou odměnu. Ale pozor! Pokud byste se chtěli ještě před tím zastavit v hospodě Golden Gecko ("U zlatého gecka"), pak vám hospodský vyplatí stejnou odměnu, pokud mu prozradíte, kde palírna je. Je to ale levota a zbytečně za to ztratíte body z karmy, tak si nechte zajít chuť. Potom můžete oba zajít na malou procházku do lesa na západě a tam zlikvidovat jednoho bláznivého robota. Kromě pár bodů zkušeností z toho však nic nebude. U mrtvoly jednoho vojáka Enclavy leží žlutá karta od reaktoru (na co je jsem nezjistil). Na jihozápad leží Trapper Town. Je to čtvrť obývaná lovci gecků. Z nějakého důvodu je však rozdělena na dvě části. Pokud pokecáte s pár lidma, tak se dozvíte, že město je zamořeno krysami a kdesi v podzemí žije krysí král, který chce vyhubit lidi. Vy ho musíte zabít a po cestě se dostanete až k zamčeným dveřím, které vypáčíte nebo vyhodíte do vzduchu dynamitem. Jak jste se dozvěděli od jednoho z místních (je to ten trapper, který vám quest zadával a dal vám i klíč. Prý ho jde ukecat, aby vás naučil více pro outdoorsman skill), je v druhé části města zachovalé auto. Z něj získáte část motoru, kterou budete v budoucnu moc a moc potřebovat. Vymontujte ji a vraťte se zpět. Pokud máte trošku dobrý steal skill (zloděj), můžete všechny trappery okrást, protože jsou celkem bohatí a mají spoustu drahých věcí (náboje, stimpacky, peníze, kůže zlatých gecků apod.). Před tím si to však uložte, protože občas na vás můžou přijít. Úspěšnost vaší zlodějské činnosti poznáte podle toho, že vám za ni naskočí experience body. Pak se vraťte do města, prohledejte všechny domky a vezměte si všechno, co unesete. Hlavně jednu opuštěnou boudu s nápisem VIC. Tu prohledejte důkladně a vezměte hlavně rádio. To za nic nedávejte z ruky, budete ho v budoucnu potřebovat pro záchranu jeho majitele. Ještě si zajděte nakoupit zbraně, munici, prodat, co nepotřebujete. Pak se stavte do lázní a vyzpovídejte všechny ženy uvnitř. Umějí dělat masáž nebo koupel, ale tu si nekupujte, zbytečná ztráta peněz. Na druhou stranu vám malé povykující děti už nebudou nadávat, že páchnete jako mrtvý gecko (pokud vám na tom záleží J). Jedna z žen zná obchodníka Vica, kterého máte najít pro lidi ve vaší vesnici Arroyo. Ukáže vám cestu do města Den. Nezbývá vám, než odejít do Denu.
Questy:
Jinými slovy špinavá díra. Toto město je plné feťáků, gangů a zlodějů. Na to pozor, všude vás můžou okrást. Nejhorší je, že to zjistíte pozdě a nevíte, kdo to byl. Přesto se toto odporné místo stane hned několikrát důležitou zastávkou na vaší cestě. Zajděte do baru a pohovořte s majitelkou Rebbecou. Před jejím barem stojí děti, které vás při první příležitosti okradou. Rebbeca vám zadá práci vybrat 200 dolarů od nějakýho Freda. Je to takový trhan, kterého najdete v domě přes ulici směrem k jihu, před kterým stojí dítě, které je samozřejmě také zloděj (je to drzost, když zloděj okrade zloděje, že J? ). Co je ještě lepší, v tom baráku je nějaký obchodník s divným přízvukem, co si říká Flic. Ten ty kradený věci prodává. Pokud jste si povšimli, děti vlastně stojí před téměř každým domem. Všichni kradou. V bezpečí nejsou ani věci, které držíte ve druhé ruce (ta, kterou máte teď nepoužíváte. Řešil jsem to tak, že jsem všechno, i to co bylo v rukou předal Sulikovi a nechal ho čekat u brány do města. Všechny děti ve městě se vás později pokusí okrást. Pokud u vás nic nenajdou, nechají vás na dlouhou dobu na pokoji. Pokud jste schopní, můžete své věci okamžitě ukrást od dětí zpět). Ale zpět k Fredovi. Musíte se hodně snažit ho ukecávat (Jak dlouho a kolikrát záleží na velikosti vašeho speech skillu). Za nic na světě se nenechejte ukecat na poloviční nebo dokonce čtvrteční částku. Ten parchant prachy má a nechce je dát. Až je z něho vydolujete, vraťte se k Rebbece a ona vám za to dá polovinu z nich. Pak vám zadá další práci. Derek si od ní půjčil knihu, ale nevrátil. Pokud jí knihu donesete, dostanete za ní 80 dolarů. Derek je nedaleko Máminy hospody ve východní části města. Zajděte k mámě a ta vás poprosí, abyste zanesli jídlo Smittymu do západní části města. Vezměte jídlo a po cestě se hned Dereka zeptejte na knihu. Řekne vám, že ji někde pohodil. Já jsem ji našel na hřbitově, ale pokaždé je prý jinde. Známí ji našli vedle něj mezi křovím, jiní na chodníku u Máminy hospody. Pak vraťte knihu Rebbece, dá vám 80 dolarů a pak pokračujte ke Smittymu. Je to opravář aut. Doneste mu jídlo a on vám za to dá stimpack. Pokud si s ním promluvíte, řekne vám, že vám prodá auto, ale že nefunguje správně, protože má porouchané zařízení pro vstřikování paliva. To zařízení se skládá ze dvou částí: Fuel cell controler a Fuel cell regulator. Jeden z nich už samozřejmě máte. Je to fuel cell regulator (vstřikovací čerpadlo). Bez tohoto zařízení lze auto koupit, ale má dvojnásobnou spotřebu. Proto buďte trpěliví, vyplatí se to. Zajděte si popovídat jižněji s vojákem Brotherhood of Steel (Ocelového bratrstva). Ten vás pošle do "pobočky" ve městě New California Republic (NCR). Zatím se vraťte k mámě. Ta vám jako poděkování dá jídlo (lahůdka z krys) a pak vám řekne, že cestovatele Vica vězní Slavers (banda, co chytá primitivní domorodce a prodává je do otroctví. Těm se říká Slave). Velí jim nějaký Metzger. Vy půjdete do jejich baráku a promluvíte si s některými slavery. Namluvíte jim, že jste vědec a že jdete Vicovi pomoci opravit rádio. Kvůli tomu ho také vězní. Vicovi dáte to rádio, které jste našli u něj doma v Klamathu. Rádio mu dejte a běžte si promluvit s Metzgerem. Metzger vám řekne, že chce za Vica 1000 dolarů, jinak ho nepustí. Nabídne vám také, že se sním můžete spojit a pracovat pro něj. Sice tím vyděláte hodně peněz, ale ztratíte karmu a navíc se sám stanete Slaver (totéž co otrokář) a lidé vámi budou opovrhovat. Proto nebudete moci splnit některé další questy. Dokonce můžete prodat Sulika, ale to by byla hloupost. Je to dobrý válečník a navíc může tahat přebytečný náklad. Peníze za Vica mu nedávejte. Byla by jich škoda a zatím je stejně určitě ještě nemáte. Jděte zatím do západní části města. Najděte tam dům, kde dvě děti volají, že tam je možné vidět opravdovou mumii. Chlapík, co si říká Great Ananias vám bude vyprávět duchařskou historku. Pokud ve vedlejší místnosti počkáte do půlnoci, uvidíte ducha. Je to duch Anny, která hledá ztracený srdíčkový medailonek. Jděte k západu tam, co postávají tři feťáci. Dejte se s nimi do řeči a opatrně se jich zeptejte na Vault City a New Reno. Pak se jich zeptejte na medailonek. Pokud vám ho dobrovolně nevydají, začněte jim nadávat a oni se vás leknou. Pak přinuťte po dobrém nebo po zlém, ať vám ho vydají. Jinak je můžete zabít a medailonek si vzít. Zaneste ho Anně. Ta se promění v hromádku kostí. Najděte si ve skříni lopatu, jděte na hřbitov, najděte Annin hrob, vykopejte, kosti tam hoďte a zase zakopejte (pokud se spletete, stane se z vás Grave Digger -vykrádač hrobů). Přidá vám to pár zkušeností. Dál zajděte opět do západní části města a tam si promluvte s Larou, šéfkou místního gangu. Ta vám řekne, že by potřebovala vědět, co dělají Metzgerovi lidé uvnitř kostela, proč je zamčený. Jděte ke kostelu a tam si to uložte. Promluvte si s Tylerem a nakecejte mu, že vás posílá Metzger a že to tam jdete zkontrolovat. Pokud se vám to nepodaří, nahrajte to znovu a zopakujte. Pak jděte dovnitř, zkontrolujte obsah beden a vraťte se k Laře. Ta vám zadá úkol, že máte zajít za Metzgerem a požádat ho o svolení, aby si Lařin gang mohl vyřídit účty s Tylerovým. Pak vás Lara požádá, abyste z Tylera dostali, kde je jejich slabé místo. Půjdou chlastat, takže tam nechají jen pár lidí. Dál jí můžete pomoci ten gang vystřílet. To rozhodně udělejte, bude se vám to již brzy moc hodit. Lara vám dá za pomoc při útoku na Tylerův gang něco peněz, můžete prošacovat mrtvoly, mají dost věcí, co by se daly prodat. Pak běžte nakoupit lepší zbraně, nejlépe šestiranný bubínkový magnum. Má větší průraznost, i když má kratší dosah. Jeho výhodou je rychlost. Potom jděte k otrokářskému baráku a všechny slavery pěkně zezadu oberte. Nezapomeňte si zapnout plížení a po každé úspěšné krádeži uložit pozici. Ještě jeden typ: Pokud kradete peníze, ukradněte je po jednom. V důsledku pak budete mít mnohem víc zkušeností, než když to ukradnete najednou. Hlavně oberte Metzgera, protože má brokovnici. Jeden ze slaverů má psycho. To je taková droga, která vám po požití sice sníží inteligenci, ale zvýší vám odolnost proti poškození o 50% a zvýší action pointy. Je to droga, takže ji užívejte s mírou. Účinky jsou dočasné. Potom vypadněte ven a vezměte brokovnici. Vydejte se směrem k jihu podél hřbitova. Vystřelte na jednoho slavera. Tím na ně zaútočíte a oni se na vás všichni vyhrnou. Pokud budete v nebezpečí, utíkejte směrem ke kostelu. Lara a její geng vám přispěchají na pomoc! Stanou se novými terči. A ještě něco! Sulika raději do útoku na slavery neberte. Nechejte ho v západní části města. On se totiž hrne vždycky do boje, ale slaveři ho rozstřílejí na kusy. Až povraždíte slavery, běžte to říct Vicovi a nechte ho, aby se k vám přidal. Dejte mu ukořistěnou brokovnici a k ní dostatek nábojů. Umí to s ní dobře. Musíte ho teď, stejně jako sebe, hojně zásobit municí a stimpacky. Zajděte dozadu a osvoboďte slavy (otroky). Rebbeca vám vyplatí odměnu 1000 dolarů a vy se můžete vypravit do Vault City.
Questy:
Město, které vás zaujme svojí čistotou a nulovou kriminalitou. Do města samotného můžete vstoupit od 8:00 do 18:00. Než tam však vstoupíte, vyřešte si pár questů, které vám dopomohou k penězům, věcem a zkušenostem. Zajděte do stanu vedle studny a tam uvidíte ležícího a bolestí naříkajícího člověka. Použijte na něj jeden Rad Away, protože jeví příznaky otravy radiací. Napil se otrávené vody ze studny. Za chvíli se zvedne a poděkuje vám. Naproti přes ulici je v malém domku Ed, se kterým si můžete promluvit o vaší lahvi od vody s třináctkou. Zastavte se u doktora Endrewa na klinice a opravte mu jeho Auto-Doc. Také můžete vykrást pracovní stolek vedle něj. Pak zajděte do obchodu naproti a promluvte si s obchodníkem. On vám ukáže, co všechno má. Pak odejděte, zapněte si plížení (sneak) a potichu se k němu vraťte a kapsy mu obraťte vzhůru. Má tam toho za pár tisíc. Samozřejmě u toho ukládejte pozice, protože občas vás u toho chytne. Nakonec mu můžete věci zpátky prodat. Chytré, že? No co, stejně je to pěknej vydřiduch. Má vysoký ceny. Pak obejděte doktorovu kliniku a pohovořte se Smithem, který je u stanu. Poprosí vás, jestli byste mu nekoupili pluh. Ten koupíte u toho obchodníka, co jste ho právě okradli. Vraťte se tam a kupte ho. Pak se vraťte za Smithem. Pluh stál 800 a od něj dostanete Desert Eagle 44 za stejnou cenu. Ziskem jsou tedy vlastně jen zkušenosti. U baru najdete plačícího malého Curtise, který ztratil panenku Nixona. Najdete ji mezi bednami za rohem baru. Pokecáte s malým a vrátíte mu ji. Ve stanu potkáte smutnou Amandu. Její starej, Joshua, se ožral v baru a napadl přitom jednoho občana. Byl zavřený a převedený na nucené práce. Už je tam dlouho a ona je nešťastná. To se vyřeší o něco později. Teď zajděte do baru a pokecejte s chlapem u pultu, co se jmenuje Cassidy. Můžete se s ním spojit. Umí to dobře se zbraněmi. Má handicap – nemocné srdce. Stimpacky na něj používejte s mírou a drogy ne. Ty ho zabijí. Až se dostanete k bráně do hlavní části Vault City musíte jít do Customs office. Tam si promluvte s Wallacem, šéfem kanceláře a požádejte ho o "Denní pas". Namluvte mu, že máte důležité informace pro první občanku Lynette. Můžete si u jeho asistenta koupit falešné občanství. Pak vás stráže vpustí do města i s drogami a alkoholem, ale jinde vám to stejně nepomůže. Můžete však asistenta vydírat a on vám dá o stovku víc než původně chtěl a potom ho ještě udáte Wallacovi a ten ho vyhodí (Jak podlé J). Tím pochopitelně přijdete o falešný pas. Do města vás nevpustí, pokud máte jakékoliv drogy (Jet, psycho...) nebo alkohol (s falešným pasem samozřejmě ano). Nechejte to venku. Zajděte do hospody napravo a promluvte si s hostinskou. Ta vám řekne o dalších městech a hlavně o Reddingu. Může vám také zadat quest na donesení 10 lahví piva a 10 lahví booze. Jděte do Maintenance Centre a až se Valerie (dívka uvnitř) vykecá s Vicem (jejím otcem) slibte jí, že jí donesete kleště a klíč. Za to od ní dostanete Super-repair-toolkit (ten budete později moc potřebovat v Gecku). Pak jděte do Nápravného střediska a promluvte si se seržantem Starkem. Ten vám zadá práci, že máte prozkoumat okolí města Gecka. Jděte na sever do budovy Koncilu. Pokud nemáte inteligenci 10, perception 10 a luck alespoň 9, pak nemá význam, abyste se u Proconsula Gregoryho pokoušeli uspět ve testu občanství. Jděte raději za starým kancléřem McClurem. Ten vám řekne o problému s elektrárnou v Gecku. Promluvte si s první občankou Lynette. Promluvte si s ní o problému zamoření radiací a slibte jí vyřešit problém s elektrárnou v Gecku. Ona vám za to slíbí občanství. Je pěkně arogantní, mrcha. Buďte k ní uctiví, jinak se hned naštve a zavolá na vás stráže. Neztrácejte čas a jděte. Cestou se ještě můžete zastavit v Servant Allocation Centru a pokusit se namluvit šéfovi, že Joshua (kterého máte zachránit) je nakažen zákeřnou nemocí a že ho musí propustit. Nebo ho můžete vyplatit. Osobně bych však navrhoval, abyste počkali, až budete občanem. Pak vám ten chlap na tuhle historku skočí a ušetříte si peníze. Zajděte dále do Information Center for Vault City, je u západní zdi. Tam si promluvte s šéfem knihovny, Kholem. Vyptávejte se ho na knihy a řekněte mu, že knihy zbožňujete a on vám jich pár přinese. Ty pak můžete přečíst a zvýší vám některé skilly. Pak můžete odejít do Gecka. Doporučoval bych však zajít nejprve do Reddingu. Je to sice trochu z ruky, ale dá se tam vydělat dost peněz, získat zkušenosti a navíc získat informace, které se vám určitě budou později hodit.
Questy:
Zdánlivě klidně vypadající městečko, ve kterém se těží zlato. Jak však brzy zjistíte, problémů tu mají víc než dost. Nejprve zajděte za Mayorem Ascorti. Ten vám navrhne, že si od něj můžete odkoupit podíl na dole Wanamingo za 1.000 dolarů. Hned, jak ten důl vyčistíte, mu můžete podíl odpordat za 2.500. Pokud máte sebou své přátele, pořádně je vyzbrojte, raději alespoň dvěma druhy zbraní a dostatečnou zásobou munice. Pokud ještě nemáte dost experience (zkušeností), pak může být vaše cesta do podzemí tou poslední. Také šerif vám řekne, že vás nezaměstná, dokud nebudete mít více zkušeností. Pokud však chcete peníze a zkušenosti, musíte do podzemí. U šerifa prohledejte skříňky a najdete tam zbraně. Zajděte za doktorem na jeho kliniku a předzásobte se stimpacky. Budete je moc potřebovat. Doktor vám řekne o problému s narkomany a drogou Jet, kterou sem vozí obchodníci z New Rena. Do podzemí můžete vlézt studnou nebo na západě výtahem. Wanamingové, nápadně podobní Alienům jsou pro vás v této fázi hry ještě opravdový oříšek. Zabijte královnu, zničte vajíčka, projděte celé podzemí a povražděte veškeré potvorstvo (jsou tam i zmutované prasácké krysy). Tam také hned vyřešíte první úkol, najít excavator chip pro správce jednoho ze dolů na severu města. Za něj pak dostanete 1.000 dolarů. Na Wanamingy si dávejte obzvlášť pozor, jsou velmi nebezpeční a útočí ve skupinách. Pozor, aby nezabili vaše přátele. Nejlepší taktikou je zůstat u výtahu a v případě nutnosti do něj naskočit a vyjet na povrch. Tam se vy a vaši přátelé vyléčíte a vrátíte se do podzemí. Pozor na časté používání stimpacků. Všeho moc škodí. Pokud jste uspěli a vystoupili na povrch, vrátíte excavator chip a půjdete si promluvit s chlapíkem do Caravan Office. Ten vám řekne o karavanách, které městem projíždí. Ve stanu na jih od něj bývá vůdce karavany, který si vás může najmout na cestu do Vault City za 1.000 dolarů. Pokud tam není, pak je určitě ve Vault City. Pokecejte s dalšími lidmi a dozvíte se o dalších zajímavostech, například proč se karavana s nákladem do Vault City zdržela. To potom řeknete kancléři McClurovi ve Vault City. Pokud už máte experience level 10 a vyšší, pak se zeptejte na práci u šerifa. Dostanete šerifskou hvězdu. a úkol vyřešit problém s vdovou Rooneyovou, která má být vystěhována, protože dluží Mayoru Ascortimu 150 dolarů na nájmu. Můžete být zlý a vykopnout ji. Nebo můžete být hodný a peníze dát jí nebo přímo Ascortimu. Záleží na vás. To byla vlastně taková zkouška a pak vám šerif teprve dá první skutečný úkol. Musíte vykopnout z Malamutova Saloonu (bar pojmenovaný po psovi jeho majitelky) vzbouřeného horníka i s jeho famílií. Je to úkol obzvlášť těžký, protože je moc důležité, co jim na jejich štiplavé poznámky odpovíte. Když je postřílíte, tak jste ve městě odepsaní. Proto si to raději před tím uložte. Nejlepší je spustit na ně hned zostra, že zabijete prvního, kdo zvedne zbraň. Pokračujete ve výhružkách a oni dostanou strach a nechají se zavřít do vězení. Pak vám šerif za to dá 350 dolarů. Dalším úkolem je zajít do Malamutova Saloonu a zeptat se majitelky na to co se stalo a vyřešit to. Řekne vám, že se jedna dívčina svedla na špatnou cestu a byla přinucena jedním horníkem z dolu Morningstar k prostituci. Toho najděte a zkuste přesvědčit, že se má sám vydat spravedlnosti. Zavřete ho do chládku a vyinkasujete od šerifa 500 dolarů. Dalším úkolem bude exterminovat Žabáka Mortona a jeho kumpány, kteří se usadili v ruinách dolu Wanamingo. Za to dostanete 1.000 dolarů a dozvíte se, že Morton měl jěště bratry, které pak budete čas od času náhoně potkávat a půjdou vám po krku. Pokud ještě stále hledáte klíč pro Valerii ve Vault City, je v Morningstar v jedné ze skříněk. Tady je to prozatím všechno a vy se můžete vypravit do Gecka.
Questy:
Malé městečko, ve kterém žijí ghoulové. Ti zde řídí atomovou elektrárnu. Mají s ní však problém. Jejich hydroelektrický magnetosférický regulátor se porouchal a potřebují nový. To vám sdělí v manažerské kanceláři Harold. Zde také potkáte Lennyho, který se k vám může přidat. Umí léčit lidi pokud na ně používáte doctor skill. Dejte mu do ruky pistoli, nejlépe magnum revolver. Nedávejte mu 10mm samopal, protože ho neudrží a vždycky to dopadne špatně. Pak vyhledejte Percyho Crumpa, obchodníka s léčivy a ten vás poprosí, abyste našli jiného ghoula, Woodyho, který prý odešel do Denu a už se nevrátil. Tento úkol vyřešíte o něco později. Pak jděte do Machine Shopu a tam potkáte Skeetera. Ten vám slíbí, pokud mu donesete Super Repair Kit, že vám dá Fuel Cell Controler, který tolik potřebujete v Denu pro Smityho. Dále umí za peníze upravit vaše zbraně (dalekohled na loveckou pušku nebo rychlonabíječ do revolveru atd). To si od něho zatím nekupujte a jděte dál. U vchodu do nové elektrárny žije ghoul Gordon. Ten vám poví o svých plánech a předá vám ekonomický holodisk pro Vault City. V jednom z malých domečků najdete vchod do podzemí a tam si můžete po soudružsku pohovořit s velkou krysou. Krysa plánuje ovládnutí světa. Ona vám poví spoustu informací, na které však stejně časem přijdete sami, takže s ní není potřeba o ničem diskutovat. Legrační je, že vám všichni ghoulové říkají soudruhu (mutanti a komunisti, to jde dohromady, že?). Vstupte do elektrárny a prohlédněte opatrně skříňku v místnosti vedle Supply roomu. Tam je žlutá karta od vstupních dveří (dá se i ukrást jednomu ghoulovi podobně jako ostatní karty). Dělejte to tak, aby si vás nikdo nevšiml, protože jeden z ghoulů je na to obzvlášť háklivý. V jedné místnosti vedle Control roomu najdete červený klíč od reaktoru. Půjdete k počítači a inicializujete ho kódy v pořadí 2,3,1 a pak spustíte opravnou sekvenci. Naprogramujete počítač v po sobě jdoucích příkazech 2,4,1,3,5 a spustíte program. Robotek provede úpravy na reaktoru. Pak běžte zpět až do místnosti vpravo dole a promluvte si s ghoulem, který se chlubí, že bez něj by se to tady neobešlo. On vám řekne mimo jiné i o tom zatraceném magneto nesmyslu, který máte najít. Tak, teď se můžete jít zpět do Vault City. Až Gecko opustíte, nezapomeňte prozkoumat všech osm sektorů okolo Gecka!
Questy:
Po návratu se zastavte u šerifa a předejte mu mapu okolí Gecka, zeptejte se na další práci. Řekne vám, že chce vidět zabezpečení NCR. To nechejte až na později. Až to provedete, dá vám za to šerif detektor pohybu (motion sensor). Jděte za kancléřem McClurem, požádejte ho o povolení vzít si hydroelektrický magnetosférický regulátor a předejte mu ekonomický holodisk. Řekněte mu o problémech v Reddingu. Také mu můžete říct svoje obavy, že vás arogantní první občanka nebude chtít udělat občanem. Slíbí vám, že pokud elektrárnu opravíte, že vás občanem udělá on. Zajděte rychle k Randalovi do Amenities Office a ten vám ho vydá. Pak se vraťte do Gecka.
Jděte do elektrárny a předejte ukecanému ghoulovi hydroelektrický magnetosférický regulátor. On ho půjde nainstalovat, ale vrátí se, že má strach. Vy ho však můžete ukecat, aby to přece jenom udělal a on to skutečně nainstaluje. Důležité je, že jste před odchodem do Vault City nastavili počítač a promluvili s tímto ghoulem. Jinak by to totiž tento ghoul odmítl udělat a nebavil by se s vámi dokud byste to nenainstalovat sami a vystavili se tak přímé dávce smrtelné radiace. Až to nainstaluje, dá vám holodisk, na který ve Vault City nahrajete optimalizační data z terminálu uvnitř Vaultu 8. Vyberte mu jeho skříňku plnou chlastu a vyměňte ho za formulář na objednávku ze skladu. Za něj tam dostanete 3-krokový plasmový regulátor a ten dáte potom Skeeterovi a on vám zadarmo namontuje nějakou věc na vaše zbraně. Můžete mu dát i druhý, ten získáte na podobný papír od Harloda. To všechno však teprve, když mu dáte Super Repair Toolkit. Pak se můžete opět vrátit do Vault City.
Zajděte za McClurem a řekněte mu, že jste opravil elektrárnu. On vás udělá občanem. Té mrše, Lynette to neříkejte. Jenom by se naštvala. Teď můžete jít kamkoliv, pašovat drogy, alkohol. To se vám bude v budoucnu hodit. Jděte za Randalem. Můžete si u něj nakoupit. Pak jděte do Vaultu. Tam se setkáte s asistentkou Phyllis a můžete s ní pokecat. Pokud jí povíte o vnějším světe za branami města, získáte zkušenosti. Pokud máte vysoké charisma, můžete ji pozvat na malou "procházku". Pokud máte perk Kama Sutra Master, můžete darovat městu nějaké to potomstvo v tekutém stavu (tedy pokud hrajete s postavou muže). Pohovořte s doktorem a on vás poprosí o drogy. Kdy vás o ně poprosí, to přesně nevím, ale pravděpodobně to bude tehdy, navštívil jste-li jeho kolegu v Reddingu a dozvěděl se o tamních problémech s drogou JET. Tento doktor pro něj z těch drog vyrobí Jet-Antidote a za drogy dostanete peníze. Ve třetím patře je hlavní terminál. Jednak u něj můžete nahrát optimalizační data na holodisk a také si můžete nechat přeformátovat Pip Boye. Získáte do něj více informací. Na opačné straně třetího patra je ještě vědecký terminál. Pokud na něj použijete science skill, získáte další zkušenosti. Prohledejte také ve všech patrech všechny místnosti. Je tam hodně věcí a pokud jste dosud nenašli kleště a klíč, které potřebujete pro Valerii, je to právě tam. Water chipy neberte, za každý z nich dostanete jenom jeden dolar. Dvoje dveře ve druhém patře nemůžete normálně otevřít. Jsou zaseknuté a potřebujete sílu alespoň 8, aby povolily. Vyjděte ven z Vaultu a navštivte Servant Allocation Centre. Teď už se vám určitě podaří ukecat šéfa, aby propustil Joshuu zadarmo na základě infekce. Valerie vám může levně upravit vaše zbraně (nezapomeňte, že dvoje zbraně vám upraví zadarmo Skeeter v Gecku). Jestli už tu nemáte nic jiného na práci, jděte do Denu. Po cestě se můžete zastavit v Modocu.
Malá nevýznamná rolnická osada na půli cesty z Vault City do Denu. Tady se zastavte k odpočinku a při té příležitosti vyřešte pár questíků. Jedno z mála míst, kde se dá něco koupit je General Store u Mayora Jo. Ten vám ukáže důležitá místa. Vypravte se do domu vedle Slaughterhouse a navštivte řezníka Grishama. Ten vám nabídne kšeft na hlídání stáda jeho brahmim. Každou noc je přepadá smečka hladovejch divokejch psů. Svoje přátele však sebou neberte, udělali by z těch chudinek brahmimek mletou sekanou. Pokud všechny brahmimy přežijí a psi jsou mrtví, dostanete za to od řezníka 1.000 dolarů. Jděte do Rose’s Bed and Breakfast na severovýchodě. Po cestě můžete vyléčit poraněnou brahmimu (jmenuje se Bess J), ale pozor! Je to další NPC (non-player character), takže pokud máte nízké charisma, nebudete moci najmout zpět jednoho z vašich přátel. Můžete si dát něco k jídlu, ale se závodem v jedení nesouhlaste. Otrávíte se. Běže dozadu do kuchyně a tam potkáte starého Cornelia. Pohovořte s ním a on vám řekne o zlatých hodinkách a o tom, že mu je ukradl Farrel. Jděte tedy ven za Farrelem. Ten vám hned odpoví, že hodniky neukradl a poprosí vás, jestli byste nevyčistili jeho zahradu od škůdců. Nabídněte se, že mu pomůžete. On vám pak poví „dojemný“ příběh o dávném přátelství s Corneliem a ztracených hodinkách. Nabídněte se, že očistíte jeho jméno. Pak jděte do kadiboudy na sever od jeho domu a otvorem sestupte do podzemí (to je jediný způsob, jak se vyléčené brahmimy Bess zbavit. Potom totiž zmizí). K závalu kamení umístěte nálož a nastavte ji alespoň na minutu. Exploze vás odhodí o kus dál a bouda zmizí z povrchu. Výkaly brahmim budou nádherně rozstříknuty po celém Modocu (prostě paráda). Pak slezte opět dolů. Zával je odstraněn a vy můžete jít dál. Zabijte krysu a najděte hodinky. Ty doneste Farrelovi. Tím splníte oba questy najednou. Jděte za Balthasem (na baráku má napsáno tanner) a promluvte si o jeho ztraceném synovi Jonnym. Slibte mu, že se pokusíte jej najít. Pošle s vámi psa. Odklopte ze studny prkna, dejte na studnu použít lano z invertoráře a sešplhejte dolů. Penízky ze země nesbírejte. Ty tam lidi házejí pro štěstí. Zbytečně byste si kvůli pár niklákům ubrali karmu. U hromady kamenů najdete Jonnyho pušku. Jděte za Joem (šerif, soudce, starosta a obchodník v jedné osobě) do General Stores a promluvte si s ním. Řekne vám o farmě duchů. Vy se tam vypravte tak, abyste tam dorazili okolo půlnoci. Potkáte tam zvláštně vypadající lidi, kteří se vás zeptají, jestli se vzdáte dobrovolně nebo chcete smrt. Samozřejmě se vzdejte a oni vás zavedou k sobě do podzemí. Tam vás požádají, abyste vyřídili jejich vzkaz obyvatelům Modocu. Ještě však neodcházejte, ale raději to tu pořádně prozkoumejte. Najdete houf dětí a pes (vlastně fena) Laddy hned nakluše k Jonnymu. Řekněte mu, že ho vysvobodíte a on chce jako důkaz slyšet jméno svého otce. Nespleťte to a on vám zadá úkol najít způsob, jak ho osvobodit a říct o tom v Modocu. Vraťte se do Modocu. V Modocu předejte vzkaz Joovi a vysvětlete mu situaci. Stejně vám nebude věřit, protože před časem zmizel jeho kámoš Karl. Jo je přesvědčen, že ho ti podzemní lidé zavraždili. Dá vám termín jeden měsíc na to, abyste ho našli, jinak zahájí na Farmu duchů útok. Najít Karla je opravdu těžké a přiznám se, že jsem na to nepřišel sám. Karl se opíjí v Mámině hospodě v Denu. Musíte tam zajít a zeptat se ho na jeho příběh. Chlast mu nekupujte, usnul by. Při té příležitost si konečně koupíte auto, abyste už nemuseli dál chodit po svých.
Questy:
Vyhledejte Smita a dejte mu Fuel Cell Controler. Za 2000 vám prodá auto a grátis namontuje tuhle součástku. Pak mu dejte Fuel Cell Regulator a on ho za 750 namontuje. Pokud u sebe tolik nemáte, prodejte mu pár věcí za peníze, které jste mu dali za auto. Pokud má u sebe Micro Fusion Cell (fúzní baterky), tak je od něj kupte, protože to je náhradní palivo do auta a později i munice do lepších zbraní. Všechny věci si teď můžete dávat do kufru auta. Jděte za Velkým Ananiasem a zeptejte se ho na mumii. Zaplaťte mu, aby vám ji ukázal a pak mu vynadejte. Mumie totiž není mumie, ale spící ghoul Woody zabalený do toaletního papíru. Percy říkal, že Woody hrozně často spí. Až se za Percym znovu zastavíte dá vám za odměnu spoustu léků (radawaye a rad-xy). Ještě než se vrátíte do Modocu, zajděte do Máminy hospody a promluvte si s chlápkem vzádu o jeho příběhu. Je to opilec Karl, kterého máte najít. Pak se vraťte do Modocu.
Po návratu do Modocu Joovi řeknete, že Karl je ožrala a chlastá v Denu. Poděkuje vám a vy můžete jít na farmu duchů a osvobodit Jonnyho. Od Balthase dostanete Combat Leather Jacket (brnění) a Assault Rifle (automatickou pušku). Pokud máte chuť na menší relaxaci, zajděte do domu řezníka Grishama a pobavte se s jeho dcerou. Při té akci z vás strhá všechno, co na sobě máte. Jestli to pak nechcete složitě sbírat ze země, uložte si to nejprve do poličky v předsíni. Řezníkovy děti jsou trochu zvrhlé, protože tutéž akci si můžete užít i s jeho synáčkem. Proto (pokud není vaše postava trochu divná) si vybírejte partnera pro svoje hrátky obezřetně. Výhodu to mát v tom, že si tady může užít i postava ženy (jako málokde). Ale dobrý pozor. Jejich otci jsou výkřiky dost divné a tak vás spolu nachytá. Dávejte si moc dobrý pozor na to, co mu řeknete. Můžete taky skončit s v kostele u svatebního oltáře nebo vás může chtít odprásknout. Pokud máte ženskou a oženíte se s Davinem, stane se další NPC postavou na vašich toulkách. Je to však pěknej srabík, se zbraněma to tedy moc neumí a pořád utíká. Pokud už se stane ta nepředloženost, zbavte se ho (ne doslova!). V Modocu jste tím jednou provždy skončili. Jeďte do Gecka.
V Gecku použijte holodisk na terminálu u reaktoru. U Skeetera si můžete nechat upravit zbraně zadarmo (pokud jste mu předtím donesli 3-krokové plasmové regulátory). Percy vám vyplatí odměnu za nalezení Woodyho. Teď už neztrácejte čas, nasedněte do svého fára a ujíždějte směrem do Broken Hills. Po cestě najdete novou lokaci a na té se zastavte. Je to doupě banditů, kteří si říkají Raiders.
Akce, která bude následovat, bude hodně těžká. Až sestoupíte do podzemí, narazíte na hordu ozbrojených hrdlořezů. Smím-li poradit, neberte sebou Lennyho. Moc by vám tam nepomohl. Vzhledem k tomu, že se Sulik vždycky hrne dopředu, byl by jako první na ráně. Nechejte ho raději také venku. Pak si hru uložte a jděte na to. Povražděte tu chátru! Pak prohledejte skříňky, do trezoru zatím nelezte. Je zamčeny a je na něm výbušná past. Najděte 3 známky s kódem a pak teprve trezor otevřete. Naleznete důležité informace a hlavně účetní knihu, budou se později hodit pro vaše další questy. Projděte brankou dál do jeskyní. Je tam plno nastražených výbušnin. Ty musíte odstranit. Až se úspěšně dostanete nakonec, získáte další experience. Venku je vaše auto. Potom pokračujte do Broken Hills. Pokud jste nechali venku svoje přátele, vraťte se ještě pro ně. Ještě jedna připomínka: Záleží na verzi hry, protože ve verzi 1.02 se do Raiders Guildu musíte dostat právě těmi jeskyněmi a vylezete nahoru studnou. Ve verzi 1.0 je to opačně.
Divné místo. Nikdo se s vámi nechce bavit. Jenom jedna žena vás prosí o rozhovor v soukromí. Řekne vám o zdejších poměrech a o ztracené dcerce. Slibte jí pomoc a vydejte se severovýchodně. Tam narazíte na další ženskou, Daliu. Ta vám poví o nějakých divných lidech a pošle vás tím směrem. Půjdete dál a narazíte na šéfa místního gangu. Máte dvě možnosti, buď ho ukecat, aby tu malou pustil, nebo ho vyprovokovat k souboji. Vzhledem k tomu, že ho stejně budete chtít potrestat za únos, tak nevím, nač to protahovat. V domku si dejte pozor, jsou tam všude pasti. Osvoboďte holku a doprovoďte ji domů. Pak si s ní i s její matkou promluvte a řeknou vám o dveřích do Vaultu 15 a také o muži, který má klíč k těm dveřím. Ty jsou zajištěny elektrickým polem, takže bez klíče se tam nedostanete. Pohovořte si s tím mužem (žije v domě kousek od toho stanu) a požádejte ho o klíč. Až se dostanete dovnitř, máte dvě možnosti. Buď říct, že jste nováček a nechají vás napokoji nebo to vystřílet. Já jsem šel radikálnější cestou. Uvnitř Vault 15 najdete doktora, který vás zadarmo vyléčí. Vystřílejte celé druhé patro a seberte co můžete, je tam toho dost. Prý jde i opravit generátor, ale mně se to nepodařilo. Vyjeďte výtahem do třetího. Tam zabijte stráže a pak se připravte utkat se s Darionem, šéfem raiderů a jeho ochrankou. Nebavte se s nikým, ztratili byste výhodu překvapení. Vojáci jsou opravdu zdatní, takže pokud máte strach, že by vaši přátelé (Lenny, Sulik a spol) mohli přijít k úhoně, zablokujte vlastním tělem dveře, aby nemohli dovnitř a pozabíjejte tam tu chátru. V závěru boje, až je budete dorážet, tam můžete vaše kamarády pustit, ať si taky pohrají. Získáte plno zbraní a munice. Připojte se k terminálům. Jeden vám dá informace o poloze Vault 13, druhý vám vyplivne špionážní holodisk, který potom předáte prezidentce v NCR. Najděte hlavně počítačové čipy, o které budou mít v NCR také zájem a pak můžete Vault 15 opustit.
Questy:
Velké město a samostatný stát s velkými ambicemi. Při příchodu do tohoto města zaplaťte chlapíkovi, co pochoduje okolo vašeho auta, aby ho hlídal (údajně ho bude hlídat 24-hodin denně). Vlastně ani nevím, co by se stalo, kdybyste mu nezaplatili. Vyskládejte si všechno z kapes do kufru auta a vezměte jen to, co chcete prodat. Pak zajděte do stanu, který je hlídaný partou drsnejch zelenejch hochů. Pokud je okradete, můžete získat bozary, což jsou téměř nejlepší zbraně celé hry. Mají úctyhodnou spotřebu munice, ale zabijí jediným výstřelem všechno, co se pohne. Dovnitř stanu vstupujte až něco po osmé ranní, jinak na vás poštve malý chlapík svoje strážce. Museli by zemřít a to by byla chyba, protože tento obchodník má každý den jiné zboží, někdy obden. Tady se už dobře prodává i nakupuje. Můžete získat munici, lepší zbraně nebo palivo pro vaše autíčko. Vaše zbraně, pokud je ještě máte dejte do batohu a totéž poraďte vašim přátelům. V NCR jsou zbraně zakázané. Zajděte do saloonu a tam potkáte ve vedlejší místnosti Merka obklopeného bodyguardy. Požádejte ho o práci a potom, co vám vynadá, že jste idiot, vám řekne, že má problémy s fanatickým mnichem Hubologistcké církve v kostele uvnitř NCR. Slibte mu pomoc a můžete se vydat do NCR. Pokud máte něco na prodej, vemte si to sebou. V NCR jděte nejprve za šerifem. Stojí na rohu bílé budovy po vaší levé straně. Ten vám řekne, že práci nabízí prezidentka Tandi a že Westin na západ od vás hledá pasáka brahmim. Pak jděte do té bílé budovy a tam potkáte prodavače Duppa. Nakupte si u něho a prodejte co nepotřebujete. Pokud budete mít zájem, vezměte od něho práci na eskortu brahmim z NCR do Reddingu za 2.000. To můžete udělat později, až nebudete mít nic v NCR na práci. Pokud ji později vezmete, stačí se vrátit druhý den na stejné místo a kousek dál u brány s elektrickým polem najdete chlapíka, který vás vezme sebou. Zatím zajděte naproti do domku Dr. Henryho, ten vám dá sérum, které máte vyzkoušet v Broken Hills na nějakém supermutantovi. To však v žádném případě nedělejte. To sérum můžete použít později, až se setkáte s nějakým supermutantem, který na vás zaútočí mimo Broken Hills nebo v Military Base (o té se dozvíte později). Projděte všechny domky ve městě, nechoďte zatím za hubologistickým mnichem. Až najdete dívku v zelené zbroji a velkého supermutanta, promluvte si s ní, že chcete být Rangerem, že nenávidíte otrokáře. Jako vstupní zkoušku budete muset osvobodit otroky. To se vyřeší později. Můžete dát řeč s Lukem, vojákem Bratrstva Ocele, který vás odkáže na pobočku v San Francisku. Do hospody raději opatrně, sedí tam ožralej synáček prezidentky Tandi a rád vyhledává spory. Nedrážděte ho, nebo budete muset vystřílet celé město. Zajděte do nemocnice, v poličce najdete pár věcí a mimojiné i pilulky na srdce pro Cassidiho, pro případ, že by měl srdeční potíže (pokud na něj používáte drogy). Pak jděte za prezidentkou Tandi, řekněte jí o vaší cestě do Vault 15 a špionovi. Pošle vás za tajemníkem Ghunterem a ten vám zaplatí celkem 10.000 doláčů. Pokud jste si všimli elektrického pole při vstupu do další části města naproti domu prezidentky Tandi, policista vás žádá o pas. Ten můžete ukradnout Ghunterovi a pas policajtovi ukázat. Dostanete se k viceprezidentovi, ale nic zajímavého tam stejně nic není, takže nad tím prostě nehloubejte a jděte ven osvobodit otroky. Otrokáři jsou v domě na severozápadě, poznáte to podle klecí plných otroků. Postřílejte otrokáře a otroky osvobodíte tak, že na elektronických zámcích naťukáte kód. Je na to potřeba určitá výše vašeho science skillu. Pokud ho nemáte, musíte počkat až si ho zvýšíte. Pokud se budete chystat na hubologistického mnicha, nechejte se od něho „proskenovat“. Zvýší to vaše štěstí. Nevím kolik bodů to obvykle přidává, ale mě to zvýšilo o 2 ze 6 na 8.
Questy:
Charisma 6 jsou 3 osoby (Sulik+Vic+Cassidy)
Charisma 6 + Magnetic Personality jsou 4 osoby (Sulik+Vic+Cassidy+Lenny)
Všechny NPC získávají stejně jako vy zkušenosti a postupem času se vylepšují, takže mají i více hit pointů, action pointů apod. Vy se samozřejmě rozvíjíte rychleji, ale i tak to s nimi stojí za to. V první polovině hry jsou pro boj nejlepší Sulik a Cassidy, ve druhé polovině se už můžete Sulika zbavit, protože by ho zabili. Na druhou stranu je pravdu, že pokud mu dáte do rukou Super Sledge (Ohromná palička na maso), jedinou ranou sejme banditu a ten odletí až 15 políček daleko! Můžete ho nechat někde ve městě a vracet se pro něj na méně nebezpečné akce. Nejdůležitější pro vás je Myron, který umí vyrábět stimpacky, superstimpacky a antidoty.
Cassidy
barman z Vault City. Prodává tam na černo alkohol. Ve Vault City je proto, že má nemocné srdce a jenom tady jsou k dostání léky. Umí to opravdu dobře s puškami, samopaly, pistolemi, neumí moc ovládat zbraně na blízko. Má slabé srdce, takže nesmí používat žádné drogy kromě stimpacku nebo radaway.
Davin
syn řezníka z Modocu. Jak k němu přijdete? Je to dost humorná záležitost. Pokud hrajete s postavou ženy a trochu si s ním zařádíte u něho v posteli, pak s nejvyšší pravděpodobností skončíte v kostele. Stane se vaším manželem. Jako bojovník je o něco málo lepší než ghoul Lenny, takže za moc nestojí. Umí to s nožem, ale s pistolí to moc dobře neumí.
Lenny
ghoul žijící jako pomocník jiného ghoula jménem Harrold v Gecku. Pomáhá mu s administrativou, ale je to dobrý lékař. Může pomáhat s léčením ostatních lidí, pokud používáte doctor skill (ušetříte stimpacky a ještě dostanete trochu experience bodů). Umí to dobře jenom s pistolemi a trochu s noži. Nedávejte mu zbraně s burstem. Neumí je udržet v ruce a tak často poraní nebo dokonce zabije vás nebo vaše přátele. Na druhou stranu, pokud se před něj nešikovně postaví nepřítel, uvidíte hezký tanec smrti. S pistolí vám však opravdu pomůže a nezklame vás. Do Vault City ho ale nebudou chtít vpustit, protože první občanka Lynette nesnáší mutanty. Pokud v budoucnu budete chtít, aby se k vám některá z postav přidala a budete mít už "plno", zbavte se v prvé řadě Lennyho. Je dobrý, ale ne nezbytný.
Myron
rozmazlený teenager, který vyrábí drogu zvanou JET pro rodinu Mordinovců nedaleko New Rena na místě zvaném Stables. Do boje se moc nehrne, umí používat pistole nebo malé energetické zbraně (laserové, plasmové nebo pulsní). Je však nedocenitelný v tom, že umí vyrobit stimpacky (xander root + broc flower, neboli stejné ingredience jako na healing powdery od vašeho šamana v Arroyu), superstimpacky (nuka-cola + fruit + stimpack) a antidot (ocas ze škorpiona) proti uštknutí škorpionem. Pokud máte ve skupince plno, vyměňte ho za Lennyho nebo si ho alespoň odveďte do nějakého města, které často navštěvujete a tam se s ním vždycky spojte. Bude pro vás pracovat na výrobě stimpacků a superstimpacků (to jsem využíval často).
Sulik
šaman s kostí v nose, kterého najdete v Bucknerově hospodě v Klamathu. Jednoho dne se rozzuřil a udělal tam škodu a musel ji zaplatit. Neměl však peníze a tak musel pracovat pro majitelku. Pokud ho vyplatíte přidá se k vám. Je silný, obratný a dobrý válečník. Umí to se zbraněmi na blízko, zvláště s kladivy. Nevýhodou je, že neumí zacházet se střelnými zbraněmi a stimpacky.
Vic
cestovatel Vic bydlí v Klamathu, ale před časem odešel do Denu a už se nevrátil. Vězní ho Metzger, šéf otrokářů (slaverů) v Denu. Pokud ho chcete vysvobodit, doneste mu rádio z jeho domku v Klamathu a zaplaťte za něj 1000 dolarů nebo všechny slavery postřílejte. Vic je dobrý opravář, umí cokoliv opravit a umí to průměrně se zbraněmi. Často se vám může kvůli opravám hodit.
Gian Ant
zmutovaný mravenec (malý a větší), kouše.
Rad Scorp
zmutovaný škorpión (malý a velký), mají nebezpečný ocas, kterým se snaží uštknout oběť jedem. Z ocásků se dá později vyrábět sérum nebo je prodat.
Spore Plant
masožravá rostlina, která střílí jedovaté ostny.
Gecko
dráčkovi podobná ještěrka, která kouše a drápe pařátky.
Golden Gecko
větší a mnohem nebezpečnější ekvivalent Gecka. Je silnější, má větší výdrž a navíc útočí i radioaktivním slizem.
Fire Gecko
nejnebezpečnější Gecko. Umí chrlit z tlamy oheň.
Brahmim
dvouhlavé krávy. Nejsou nebezpečné (zdomácnělé a divoké).
Wanamingo
slabší verze Aliena. Vyskytuje se v hojném počtu v podzemí v Reddingu.
Alien
odporná a krvelačná potvora. Je velmi nebezpečná. Pokud nemáte dobré zbraně, raději se mu vyhněte
Jistě jste si všimli, že hra je ukládána do pozic v adresáři SaveGame, Slot1-10. Počet souborů se v jednotlivých adresářích stupňuje podle toho, kam až jste ve hře došli. Nejdůležitější je SAVE.DAT. Tam je uložena vaše postava, její vlastnosti a obsah batohu (invertoráře). Pokud chcete našidit peníze, stačí, abyste si zapamatovali počet peněz, uložili pozici, přepnuli se na plochu, přepočítali na hexa (např. vědecká kalkulačka v nabídce Start/Programy/Příslušenství) a otevřeli nějaký hexaeditor (uvnitř Volkov Commandera nebo Diskedit v Norton Utilitách). Pokud jste si tedy peníze přepočítali na hexa a vyšlo vám např. 1F1A7, zazálohujte si soubor SAVE.DAT. Pak otevřete zmíněný hexaeditor, otevřete v něm soubor SAVE.DAT, a dejte vyhledávání řetězce. Zadejte tam 01F1A7. Pozor na tu nulu na začátku. Ta se tam dává pro případ, že vám výjde cifra s lichým počtem míst, protože v editoru jsou všechny hexa čísla po dvojicích. Nenechte se zmást tím, že jde číslo pěkně za sebou. V savegamech jiných her byste museli čísla obrátit na A7F101. Jestli jste to nenašli, pak jste buď pozici neuložili po posledních změnách nebo jste popletli číslo. Pokud ano, změňte číslo na FFFFFF (16 milionů) a peníze pěkně naskáčou. Pokud chcete ještě víc peněz, napište další F před toto číslo (16 milionů je ale víc než dost). Samozřejmě si na kalkulačce můžete vypočítat i jiné číslo, třeba jen 1 milion. Pak ho normálně opište. Nezapomeňte to uložit.
Totéž lze dělat i s experience body. Na level 1 potřebujete 1000 bodů. Počkejte si, až budete mít víc, než 0 bodů, pak proveďte totéž co u peněz v hexaeditoru. Jakmile získáte další body ve hře, naskočí okamžitě další level. Nač troškařit, nejlepší je šidit hned po třech levelech. Po každém našizení získáte další perk. Počítání je trochu složitější. Vezmete hodnotu nynějšího levelu a tu pak vyhledáte v hexaeditoru v souboru SAVE.DAT. Pak vezmete hodnotu, kterou byste pro stejný level museli dosáhnout a připočítáte 1000 za každý další level + hodnota levelu. Jdete-li např. z 21 levelu na 24, pak připočítáte jeho hodnotu a přidáte 1000+22*1000=(level 22) + 1000+23*1000=(level 23)+ 1000+24*1000=(level 24). Dohromady +72000 bodů. Nepřidávejte však po více než po třech levelech, protože ať našidíte kolik chcete, přibude vám jenom jeden perk. Pokud chcete víc než 3 levely, celou operaci několikrát zopakujte.
Chcete-li si rozmnožit obsah batohu postavy, není nic snazšího. Nejprve napěchujte vaši postavu co to jde nejlepšími předměty a penězy a uložte pozici. Zazálohujte SAVE.DAT a potom vyskládejte všechny věci ven, nejlépe do skříně, lockeru nebo kufru auta. Pak hru znovu uložte. Zálohovaný soubor SAVE.DAT překopírujte zpátky a přepište jím ten právě uložený. Vraťte se do hry a obnovte uloženou pozici. Zjistíte, že vaše věci má u sebe jak vaše postava, tak také ta skříň nebo místo, kam jste je položili. Samozřejmě to lze celé mnohokrát opakovat.
© 99-2022 ABCgames.net |