GAMESCHEATSTRAINERSWALKTHROUGHSCD COVERSWALLPAPERSSCREENSHOTSDOWNLOAD

OTHER
CALENDAR
FORUMS
COMPANIES
TOP 10

BUY GAMES
USER
Login
Registration


Users
Games Store
ABCgames
Contact, RSS, Cooperation
STATISTICS
Games:
Cheats:
Trainers:
Walkthroughs:
Localizations:
CD covers:
Wallpapers:
Screenshots:
Download:
21409
5455
5063
1438
1600
7352
6159
13167
1687

Online 1625 users

Walkthroughs > Earth 2140


Zobrazení:25383
Autor návodu:Douber2

Je rok 2140. Po četných válkách a několika přírodních katastrofách zbyly pouze dvě světové síly. Spojené civilizované státy (SCS) ovládají americký kontinent, západní Evropu a severní Afriku a Euroasijská dynastie (ED) ovládá oblast východní Evropy a Asii. Vysoce toxické biologické a chemické zbraně byly vyvinuty na těchto kontinentech a jejich účinky je zanechaly natolik kontaminované, ze tam nedokáží žít zádní lidé. Není tam možné ani použití robotu a strojů. Existuje obecný názor, ze tyto kontinenty zůstanou navždy neobyvatelné, a tak byly vymazány ze všech map. Většina populace zapomněla, ze vůbec kdy existovaly. Přírodní zdroje jsou čím dál vzácnější a musí být dobývány nad zemí. Jeden z mnoha menších konfliktu mezi SCS a ED vyvrcholil v nelítostnou a horkou válku - poslední světovou. Vyhrát může pouze jedna strana. Tato Konečná válka rozhodne o tom, kdo získá poslední dostupné zdroje a bude vládnout světu.

Tak takhle začíná intro super pařby Earth 2140. Je to 2D strategie a má pěknou grafiku a efekty a umělá inteligence jednotek a počítače je na vysoké úrovni (nestane se jako třeba ve warcraftu nebo někde jiné strategii té doby, že nepřítel zakysne někde za skálou a hra je potom nezáživná). Někde v ostatních strategiích na vás chodí malé skupinky nepřátel které bez problému zvládnete, ale vtéto hře na vás chodí už docela velká armáda která vám dá docela zabrat a celou misi prožijete ve strachu (no jen vtom hráčském). Tadle hra je velmi vychytaná. Myslím si že lidi kteří ji hrajou na ni jen tak nezapomenou, i když to (zatím) není legenda jako starcraft nebo warcraft. Ostatní strategie máte hotové za pár dní nebo týdnů, ale Earth 2140 je záležitost na měsíce a zaručuju vám že u ní vydržíte hodiny. Budu se snažit popsat jednotky a stavby, aby jste se lépe seznámili stouhle super pařbou.



Systémové požadavky

Je to spíše pro ty lidi, co maj doma slabej comp nebo ti co maj rádi dobrý strategie. Už sem se setkal s lidma na netu že chtěj rozchodit na Windows 2000 a výš. Tak lidi co maj win 2000 a vejš, tak ať na to rychle zapomenou protože to nerozchodíte i kdyby jste se postavili na hlavu a odstrkovali ušima, protože win 98 je pro ni maximum. Ale taky to není bez rizika někdy nejde zvuk nebo něco jinýho, někdy to hlásí dokonce že nemůže najít grafickou kartu. To je také nevýhoda této hry že se nedokáže přizpůsobit novějšímu počítači. Já mám P 133, 48 MB RAM, OS Win 95 v4,0, ZK Sound Blaster 16 oder AWE 32 (nebo nějak tak). Vim že na dnešní dobu je to s.ačka, ale hra na něm šlape úplně super. Tak vám sem dávám předepsané systémové požadavky, ale nejlíp si lebedí ve Win 95 J. Prej jsou někde na netu patche tak to možná pude i na novější verzi Windows.


DOS

IBM kompatibilní, procesor Pentium
16 MB RAM + 30 MB volného místa na pevném disku
SVGA/VESA 2.0 grafickou kartu podporující
„high color“ mód (1 MB RAM)
Dvourychlostní CD-ROM jednotku
Myš
MS-DOS 6.x


Windows 95

Minimální požadavky
IBM kompatibilní, 90 Mhz procesor Pentium
Nejméně 16 MB RAM + 30 MB volného místa na pevném disku
SVGA/VESA 2.0 grafickou kartu podporující
„high color“ mód (1 MB RAM)
Čtyrrychlostní CD-ROM jednotku
Myš
Windows 95/(98)

Doporučená konfigurace
IBM kompatibilní, 133 Mhz procesor Pentium
24 MB RAM
170 MB volného místa na pevném disku
SVGA/VESA 2.0 grafickou kartu podporující
„high color“ mód (2 MB RAM)
Šestirychlostní CD-ROM jednotku
Myš
Windows 95/(98)
Sound Blaster Pro 16/32/64 nebo Gravis Ultrasound/Max, Windows
sound systém nebo kompatibilní zvuková karta



Ovládání hry

Ovládání hry je vcelku přehledné a pochopí to i úplný začátečník a v 99% je hra přeložená do češtiny ! Je ale potřeba znát klávesové zkratky hra je potom jednoduší.


Klávesové zkratky

Šipky - Posun herní plochy. Pravá a levá šipka pro pohyb v nabídce stavby
[CTRL] + šipka - Posune herní plochu ke kraji obrazovky
[SHIFT] + šipka - Rychlý posun ve vybraném směru
[ALT] - Odstraní jednotku z aktuální skupiny
[ALT] + [1] - Ovládání staveb
[ALT] + [2] - Ovládání jednotek
[ALT] + [3] - Ovládání strategie
[ALT] + [4] - Ovládání hry
[CTRL] + [0] až [9] - Formuje týmy s daným číslem
[0] až [9] - Aktivuje tým s tímto číslem
[X] - Rozpustí jednotky
[R] - Žádost o posily
[P] - Pauza
[F1] - Vytvoří "screen shot“ (v podadresáři SHOTS)
[F2] - Uložit hru
[F3] - Nahrát hru
[CTRL] + [F4] až [F12] - Zvýrazní aktuální pozici na obrazovce jako cíl
[F4] až [F12] - Skočí na určenou pozici na obrazovce
[Mezerník] - Přepíná zvýraznění jednotek
[O] - Přepíná popis jednotek
[M] - Přepíná MINER mezi stavením bariér a pokládáním min
[E] - Doprovod
[A] - Útok
[G] - Brání oblast
[<] - nebo [,] - Přehrávat další soundtrack
[>] - Přehrávat předchozí soundtrack
[TAB] - Přepíná mezi levou a pravou ovládací lištou
[~] nebo [mezerník] - Skryje ovládací prvky
[POS1] - Skočí na začátek seznamu ovládání staveb
[END] - Skočí na konec seznamu ovládání staveb
[CTRL] - Přidá jednotku do aktuální skupiny


Klávesy pro hru po síti

[C] - Aliance (Cooperate Mode)
[R] - Opustit hru po síti
[ENTER] - Napíšete zprávu a odešlete potvrzením [ENTER].



Přehled jednotek

Společné budovy a jednotky

Tyto budovy a jednotky jsou stejné u obou aliancí. Mají stejné vlastnosti a použití.


1) MCU - Stavební jednotka

Pancíř: Velmi silný
Výzbroj: žádná
Cena: Záleží na typu a ceně budovy, kterou chcete vyrobit

Vyrábí se v konstrukčním středisku a je to vlastně transportér pro budovu, který navedete na určené místo a pokud nic nepřekáží můžete budovu postavit. Pancíř je velmi silný a těžký, což má jednu velkou nevýhodu - než někam dojede tak asi vyrostete, ale zato je odolný proti většímu útoku což se někdy hodí. Pozor když dáte pokyn ke stavbě budovy a MCU se rozloží a začne se stavět zvolená budova, tak je ve fázi stavění budova velice zranitelná a případné zbraně ještě nemůže využívat (obrané věže), takže proti případnému útoku je bezmocná, tak majzla!


2) HCU-M - Pohyblivá rekonstrukční jednotka

Pancíř: Střední
Výzbroj: žádná
Cena: 800 (dolarů)

Používá se na bezplatnou opravu všech jednotek (kromě robotů). Vydrží docela málo tak proto se nehodí na bitevní pole a počítač likviduje přednostně jeho. Nejlepší je počkat na opravu až po boji ( teda jestli vám něco zbyde ). Jeho hlavní obranou je rychle zdrhnout. U Euroasijské dynastie se používá na přeprogramování a opravě nepřátelských jednotek po paralizaci iontovým dělem (popíšu později).


3) BANTHA - Transportér

Pancíř: Střední
Výzbroj: žádná
Cena: 400

Používá se pro přepravu rudy z dolů do rafinérie. V prvních misích budete odkázáni jenom na ně a asi vám nic jiného nezbyde než je používat. Ale stejně bez nich by se penízky nekutáleli kvám takže jsou dost důležití. Hlavní je, když je vyrobíte tak je musíte navést k dolu aby sebrali kontejner s rudou a poté je naveďte do rafinérie. Někdy se stane že se někde zaseknou a vy to musíte dělat znovu (to někdy fakt naštve).


4) HEAVY LIFTER - Těžká jednotka letecké přepravy

Pancíř: Střední
Výzbroj: žádná
Cena: 800

Používá se jako Bantha, ale má jednu velkou výhodu že létá takže se používá vterénu kde by si Bantha ani neškrtla.. Velmi dobrý na rychlé přenášení kontejnerů na dlouhé vzdálenosti. Pokud vám dojdou zdroje tak jím můžete krást kontejnery soupeři. Je poměrně drahý, ale velmi užitečný, rychlý a obratný.


5) Elektrárna

Pancíř: Žádný
Výzbroj: žádná
Odolnost: Střední
Cena: 2000
Vyráběná energie: 2000 jednotek energie + 500 za další reaktor

Na co je asi elektrárna ?? No ale teď vážně, bez ní byste v ostatních budovách nevyrobili ani ň. Vyrábí energii pro všechny budovy a i když vám ji protivník zničí, přesto všechno jde, ale zpomaleně. Budovy vyrábějí jednotky o mnoho pomaleji a obranné věže se nabíjejí déle. Takže máte dvě možnosti - modlit se aby jste stihli vyrobit další nebo rychle zdrhnout.J


6) Výzkumné středisko

Pancíř: Žádný
Výzbroj: žádná
Odolnost: Střední
Cena: 1500
Energetické požadavky: 200 jednotek energie

Zde probíhá výzkum nových zbraní a jednotek a po ukončení výzkumu můžete tyto jednotky vyrábět. Vždy není zpřístupněno vše ale jste rádi i za to málo. Dejte si hlavně majzla na začátku mise, protože počítač na něj přednostně útočí.


7) Důl

Pancíř: Střední
Výzbroj: žádná
Odolnost: Malá
Cena: 800
Energetické požadavky: 200 jednotek energie

Důl je potřeba k těžbě rudy, která se v kontejnerech pomocí BANTHY nebo HEAVY LIFTERU převáží do rafinérie kde se zpracovává a penízky se sypou. Jeden kontejner vydá za 200 dolarů. Můžete ho stavět jen na místě, kde je vyznačeno a to v zeleném poli (je vidět na minimapě).


8) Rafinérie

Pancíř: Střední
Výzbroj: žádná
Odolnost: Střední
Cena: 1000
Energetické požadavky: 300 jednotek energie

Zde se zpracovává ruda dodaná z dolů (co jiného ktomu říct). Ale pozor - počítač utočí hlavně na ni. Někdy přijede transportér s vojákama a obsadí ji a spustí autodestrukci (triviální, ale velmi účinné).


9) Letecká základna

Pancíř: Žádný
Výzbroj: žádná
Odolnost: Malá
Cena: 1300
Energetické požadavky: 200 jednotek energie

Je jenom potřeba pro výrobu leteckých jednotek, ale vyrábějí se ve zbrojovce nebo v konstrukčním středisku.


10) Kryt

Pancíř: Velmi silný
Výzbroj: žádná
Odolnost: Velmi vysoká
Cena: 800
Energetické požadavky: žádné, má vlastní generátor.

Vejde se do něho šest vojáků nebo pět vojáků a jeden tank. Pokud mu hrozí že ho nepřítel zničí otevřou se dveře a jednotky rychle vyjedou, takže se nemusíte stresovat že se při zničení krytu se zničí i vaše jednotky. Tato budova se nedá obsadit. Já je stavím k dolům a rafinériím a schovávám v něm vojáky nebo se dá použít jako volavka pro počítač.


11) Námořní základna

Pancíř: Silný
Výzbroj: žádná
Odolnost: Vysoká
Cena: 1200
Energetické požadavky: 300 jednotek energie

Staví se vněm veškeré námořní jednotky. Může se postavit jen u břehu a má dvě části jedna je na břehu, kde se lodě montují a druhou - loděnici, kde vyjíždějí hotové lodě na vodu. Je potřeba ji hodně hlídat, protože počítač na ni hodně útočí, proto má asi vysokou odolnost.


Stavby Spojených Civilizovaných Států (SCS)

1) Konstrukční středisko

Pancíř: Střední
Výzbroj: žádná
Odolnost: Vysoká
Cena: 2500
Energetické požadavky: žádné, má vlastní generátor

Tato budova je srdce celé základny. Vyrábí se zde všechny budovy, BANTHA, HEAVY LIFTER, HCU-M, ale hlavně vyrábí konstrukční vozidlo MCU ze kterého postavíte ostatní budovy základny. Dejte si hlavně pozor před počítačem, protože na ni pořád útočí a pokud vám ji zničí a nemáte postavený jiný tak jste v p. Pokud ale obsadíte konstrukční středisko protivníka tak je to aspoň trochu v pohodě, ale nemůžete stavět zbrojovku, továrnu na roboty a obranné věže.


2) Zbrojovka

Pancíř: Střední
Výzbroj: žádná
Odolnost: Střední
Cena: 1450
Energetické požadavky: 450 jednotek energie

Zde se vyrábějí veškeré pozemní a letecké jednotky (kromě vojáků). Budova má v sobě zabudovaný SCRAMER, a když ukradnete SHADOW tak vám ho odkryje a bude vidět, takže pozor na to!


3) Továrna na roboty

Pancíř: Střední
Výzbroj: žádná
Odolnost: Střední
Cena: 1000
Energetické požadavky: 200 jednotek energie

Zde se vyrábějí všichni vojáci (co ktomu víc říct). O robotech se rozepíšu později.


4) Řídící středisko plazmy

Pancíř: Lehký
Výzbroj: žádná
Odolnost: Střední
Cena: 1800
Energetické požadavky: 200 jednotek energie

Zde probíhá výzkum plazmy, zde se nic nevyrábí. Umožňuje jen vyrábět v konstrukčním středisku PlasmaBlast.


5) PlasmaBlast ( moje oblíbená zbraň )

Pancíř: Silný
Výzbroj: žádná
Odolnost: Vysoká
Cena: 1500
Energetické požadavky: 500 jednotek energie

Toto je zbraň hromadného ničení SCS. Pokud ji získáte ve výzkumu tak jste páni světa. Ničí všechno co ji přijde do cesty, ale v malém okruhu. Oproti silu ED se zní dá vystřelit opakovaně, ale než se znovu nabije tak to chvilku trvá.


6) Teleport

Pancíř: Žádný
Výzbroj: žádná
Odolnost: Malá
Cena: 2150
Energetické požadavky: 700 jednotek energie

Toto zařízení je na rychlou výrobu jednotek aniž by se vyráběly ve zbrojovce. Jednotky jsou tu vyrobeny rychlostí blesku. Ze zbrojovky se odhmotní díly na určitý stroj a zde se zase zhmotní, ale už zmontované v nový stroj! Má to ale pár nevýhod, je to drahé a sežere to hodně energie, ale když na vás útočí a teče vám do bot tak se na to stejně zapomene.


7) Malé oko - Malá obranná věž

Pancíř: Střední
Výzbroj: Dvojice kulometů nebo vylepšení na malé raketomety
Odolnost: Střední
Cena: 400 + vylepšení 200
Energetické požadavky: 50 jednotek energie

Tyto obranné věže se spíše hodí na obranu uvnitř základny než na jejím okraji, protože toho zase tolik nevydrží. Kulomet se hodí akorát na vojáky a na lehké jednotky, ale raketomet obstojí i proti silnějším jednotkám.


8) Velké oko - Velká obranná věž

Pancíř: Střední
Výzbroj: Trojice velkých raket nebo rychlopalné plasmové dělo
Odolnost: Vysoká
Cena: 600 + vylepšení 200
Energetické požadavky: 100 jednotek energie

Tato věž už obstojí i silným jednotkám a staví se na okraj základny. Doporučuji si stavět v bateriích, protože pak se k vám nic nedostane. Plasmové dělo je sice super, ale nemá takový dostřel jako velké rakety a už nedokážou sejmout letecké cíle.


Jednotky SCS

1) T 100 - Lehký pozemní tank

Pancíř: Lehký
Výzbroj: Dva lehké kulomety
Cena: 130

Je spíše dobrý k ničení vojáků, ale jinak je skoro na prd. Jeho výhoda je vysoká rychlost a dá se špatně zaměřit. Já ho teda vůbec nevyrábím.


2) Raptor ES

Pancíř: Střední
Výzbroj: Dva lehké kulomety
Cena: 250

Podobné využití jako T100, ale vydrží o trochu víc a už docela ohrozí lehké jednotky. Dá se použít jako doprovod pro těžké jednotky, ale vpředu, protože počítač útočí na nejbližší jednotky.


3) Raptor AD

Pancíř: Lehký
Výzbroj: Malý raketomet
Cena: 300

Sice z něho v intru dělají supr zbraň, ale v praxi už to s ním tak slavné není. Více těchto strojů už dokáže zničit malou skupinku lehkých jednotek utočí i na letecké jednotky, ale na těžké jednotky je to pořád trochu málo. Dá se použít jako průzkumník, ale já ho stejně moc nevyrábím.


4) HellBike

Pancíř: Lehký, ohnivzdorný
Výzbroj: Odpalovač napalmových granátů
Cena: 200

Je to vlastně malá motorka, která hází napalmové granáty. Umí docela dost potrápit, protože oheň z napalmu je smrtelný pro vojáky a dost poškodí ostatní stroje. Není ale dost silná, ale štve mě.


5) TIGER Hellmaker

Pancíř: Střední, ohnivzdorný
Výzbroj: Dvojice odpalovačů napalmových granátů
Cena: 500

Tato chodící potvora mě štve ze všeho nejvíc. Dokážou kolem sebe rozpoutat ohnivé peklo (to už má ale v názvu) a vojáci nebo střední tanky sou v loji. Vim že tu sou i jiné, silnější jednotky, ale i když ho zničíte tak oheň ještě chvíli hoří a brání vám jít dál bez poškození jednotky. V prvních misích single hry budete odkázáni jen na tento stroj. Má ale jednu nevýhodu ostatní jednotky nejsou ohnivzdorný takže ubírá i na vlastní straně.


6) TIGER Assault

Pancíř: Střední
Výzbroj: Dvojice odpalovačů malých raket
Cena: 700

Tento stroj pokud je ve skupince dokáže si poradit i s těžkou jednotkou a budovami. Útočí i na letecké jednotky a snimi si dokáže poradit taky snadno. Je ho lepší mít v doprovodu s nějakou jinou jednotkou nebo vojáky. Hodí se v krizi protože je relativně levný.


7) SPIDER

Pancíř: Těžký
Výzbroj: Dvojice rychlopalných plasmových děl
Cena: 1500

Podle mě je todle nejsilnější jednotka v celé hře. Je to rozsévač smrti, a umí si poradit s jakoukoliv jednotkou a stavbou. Je méně odolný, ale zase se rychle dobíjí takže skupinka těchto strojů je dost nebezpečná. Pokud zaberete zbrojovku SCS tak se modlete, aby ho zrovna vyráběli. Nejenom že připadne vám, ale můžete ho i dál vyrábět.


8) SPIDER II

Pancíř: Silný
Výzbroj: Čtyři odpalovače velkých raket
Cena: 1700

Taky velmi dobrý stroj. Dokáže si hravě poradit s leteckou jednotkou, ale má jednu hlavní nevýhodu hrozně pomalu se dobíjí, takže jeden stroj ve skupince je skoro nanic. Výhodou je velký dostřel a velké škody co způsobuje.


9) ATM 500 - Obrněný transportér

Pancíř: Střední
Výzbroj: Těžký kulomet
Cena: 400

Vozidlo slouží pro přepravu maximálně šesti vojáku. Může převážet i přes kontaminované oblasti bez poškození. Není moc odolný takže ho raději držte v zadní linii, protože když vám ho zničí, přijdete i o vojáky. Oproti transportéru ED má kulomet, takže nějaká obrana je možná. Můžete přejíždět nepřátelské vojáky což se někdy hodí.


10) SHADOW - „Maskovací kápě“

Pancíř: Lehký
Výzbroj: žádná
Cena: 2100

Pokud dostanete toto vozítko tak ostatní už je brnkačka. Tento pásový stroj dokáže zamaskovat středně velkou armádu včetně sebe tak, že nejsou vůbec vidět, akorát je vidět odkud střílí. Takže pokud ještě nemáte SCREAMER tak jste v p. Ale určitá obrana tu ještě je pokud sledujete odkud lítaj rakety nebo plazma tak na to místo skuste střílet. SHADOW je pořád zamaskovaný a pokud hrajete za SCS tak se jeví jako stín stejně jako ostatní zamaskovaný jednotky.


11) MINER BT

Pancíř: Těžký
Výzbroj: Těžký kulomet
Cena: 700

Používá se pro pokládání min a likvidování nepřátelských min. Dá se s ním i stavět obranné zdi, které stejně moc nepoužívám protože počítač na ně útočí a ničí je takže veškeré snahy sou na prt. V zásobě má 5 min a 5 sekcí zdi, které se postupem času obnoví. Co se týče výzbroje, není to nic moc, nejlepší je s ním zdrhnout do minového pole a miny si už s nepřítelem poradí.


12) WTP 100 - Vznášedlový transportér

Pancíř: Střední
Výzbroj: žádná (využívá jen zbraní naložených jednotek)
Cena: 1000

Je neocenitelný přepravník jednotek. Pracuje na principu vzduchového polštáře, takže se může pohybovat nad pevnou zemí, nebo nad vodou. Vejde se do něj 6 vojáků, nebo 1 velký stroj a 5 vojáků. První ale nakládejte nejdříve vojáky a pak až stroj. Oproti námořnímu transportéru ED (WTRN) má tu výhodu, že se může pohybovat i nad pevninou. Má také výhodu že může používat zbraně jednotek které jsou naloděné (tedy kromě vojáků). Jen majzla, protože když vám ho zničí přijdete i o naloženou jednotku. I když se vznáší tak miny na které najede, vybuchnou (i ty námořní)


13) RUSS III

Pancíř: Střední
Výzbroj: Odpalovač torpéd
Cena: 500

Je to malá ponorka, která je v klidovém stádiu, nebo když si jen tak prozkoumává okolí po celou dobu skryta pod hladinou a tudíž neviditelná, neodhalí ji ani letecký průzkum. Viditelná je pouze jen při útoku protože se musí vynořit. Na útok to už je trochu horší, ale když máte skupinku těchto strojů tak už umí docela potrápit. Je to hlavní útočná síla SCS takže nemáte jinou možnost než používat tento stroj.


14) TTRE 400 - Pokladač min

Pancíř: Střední
Výzbroj: Pokladač námořních min
Cena: 700

Taky dobrá námořní jednotka samotná je neškodná, ale škodí to co za sebou nechává. Pokládá námořní miny, které znamenají zkázu pro nepřátelské námořní jednotky. Na palubě má 5 min které se postupně obnovují, když je všechny vyčerpáte. Nemusíte se bát přes ně přejet, vám neublíží. Miny jsou sice vidět, ale chce to trochu zkušené oko. Dají se odstraňovat jedině když po nich vystřelíte raketu, což se někdy hodí (u mě velmi často).


15) GARGOIL - Lehce ozbrojený antigravitační letoun

Pancíř: Lehký
Výzbroj: Dvojice těžkých kulometů
Cena: 600

Tento letoun si poradí spíše s vojáky a lehkými jednotkami. Hodí se hlavně k průzkumu, protože je velice rychlý a některé rakety ho nedoženou. Oproti helikoptérám ED je obratnější.


16) HellWind - Antigravitační bombardér

Pancíř: Těžký
Výzbroj: Plazmové pumy
Cena: 1000

Tak todle je postrach nebes. I malá skupinka těchto letounů dokáže pořádně potrápit. Při útoku vyhazuje pětici pum, které znamenají zkázu pro vše co je v jejich dosahu. Velkou nevýhodou je malá rychlost a dlouhá doba než namanévruje na správnou pozici shodu, ale hlavně se nehodí k likvidování pohyblivých jednotek. Velká výhoda je ale velká výdrž a velké škody co způsobuje.


Roboti SCS

Taky někdy nepostradatelní společníci na bitevním poli.


1) SILVER ONE

Pancíř: Lehký
Výzbroj: Těžký kulomet
Cena: 50

Tento robot se spíše hodí k obsazování a hlídání budov než na přímý útok (ale v nouzi…… znáte to).


2) SILVER R

Pancíř: Lehký
Výzbroj: Raketomet
Cena: 75

Tak tenhle robot už dokáže ohrozit i středně těžké jednotky. Skupinka těchto robotů už dokáže sejmout i nejednu leteckou jednotku, protože je velice rychlý a velice obratný.


3) SILVER MAX

Pancíř: Lehký
Výzbroj: Plazmová puška
Cena: 100

Tenhle robot je už vážné nebezpečí i pro těžké jednotky, protože má vysokou kadenci. Ale moc toho nevydrží:-( .


4) SILVER T

Pancíř: Střední
Výzbroj: Sebedestrukční rozbuška
Cena: 70

Kamikadze vždycky na.ere! Má trochu silnější pancíř, aby došel k požadovanému cíli a poslal ho na pravdu boží. Hodí se hlavně na začátku single hry, kdy vám nezbývá pomalu nic jiného.


Budovy ED (Evropské dynastie)

O některých budovách platí to samé jako u budov SCS ;-)


1) Konstrukční středisko

Pancíř: Těžký
Výzbroj: žádná
Odolnost: Vysoká
Cena: 2500
Energetické požadavky: žádné, má vlastní generátor

Viz. KS SCS (platí o ni to samé).


2) Zbrojovka ED

Pancíř: Střední
Výzbroj: žádná
Odolnost: Střední
Cena: 1500
Energetické požadavky: 400 jednotek energie

Platí o ni to samé jako u zbrojovky SCS, no až na ten SCREAMER.


3) Bionické výrobní středisko (Biocentrum)

Pancíř: Žádný
Výzbroj: žádná
Odolnost: Střední
Cena: 1000
Energetické požadavky: 200 jednotek energie

Vyrábějí se zde roboti typu A ( co jiného o tom říct ???).


4) Bunkr

Pancíř: Těžký
Výzbroj: Dvouhlavňové dělo
Odolnost: Vysoká
Cena: 800
Energetické požadavky: 50 jednotek energie

Jeho vysokou výhodou je vysoká odolnost, ale ty škody co způsobuje ty jsou zanedbatelné. Hodí se spíše k ničení vojáků a lehkých jednotek ty silné si sním hravě poradí. Já ho stejně moc nestavím, ale na začátku single hry nic jiného k obraně není. Bacha má v sobě schovaný SCREAMER, takže pozor na maskovaný jednotky.


5) Malá obranná věž

Pancíř: Střední
Výzbroj: Dvouhlavňový kulomet nebo laserové dělo
Odolnost: Střední
Cena: 400, vylepšení 200
Energetické požadavky: 50 jednotek energie

Je to obdoba malého oka SCS, ale oproti němu po vylepšení si moc nedokáže poradit s leteckými cíly. Nehodí se moc k okraji základny, protože toho moc stejně nevydrží, ale hodí se kobraně vnitřku základny a laserové dělo je dost silné, aby si poradilo s náletem HATŮ. Má v sobě SCREAMER.


6) Velká obranná věž

Pancíř: Střední
Výzbroj: Trojice velkých raket, nebo vylepšení na iontové dělo
Odolnost: Vysoká
Cena: 600, vylepšení 200
Energetické požadavky: 100 jednotek energie

Je to obdoba velkého oka SCS. Hodí se už k okraji základny, protože je už docela odolná. Iontové dělo je fajn věc, ale nemá takový dostřel jako velké rakety a už si moc neumí poradit s leteckými cíly. Iontové dělo má skvělou vlastnost že nepřátelské stroje úplně nezničí, jen je paralyzuje. Pak jenom stačí když kněmu přicupitá HCU-M a opraví ji a přeprogramuje a tradá… opravený stroj vás poslouchá jak pejsek. Také má v sobě SCREAMER.


7) Balistické řídící středisko - BŘS

Pancíř: Žádný
Výzbroj: žádná
Odolnost: Střední
Cena: 2000
Energetické požadavky: 200 jednotek energie

Je potřeba k výrobě sil. Jinak se zde nic nevyrábí, sila se vyrábějí v konstrukčním středisku. Jinak obdoba střediska plazmy SCS.


8) Silo

Pancíř: Silný
Výzbroj: Jedna jaderná raketa
Odolnost: Vysoká
Cena: 1000
Energetické požadavky: 100 jednotek energie

Ze sila se odpalují jaderné střely, které při dopadu ničí vše co je v jejich dosahu. Jsou sice slabší než PLASMABLAST, ale taky velmi dobře poslouží. Oproti PLASMABLASTU mají tu nevýhodu, že po vypálení jaderné střely je už na h… Nezbývá nic jiného než dát příkaz k autodestrukci, nebo se dá použít do obranné linie.


Jednotky ED

1) ST 01B - Lehký tank

Výzbroj: Malé dělo
Pancíř: Lehký
Cena: 300

Slušný tančík, který si dokáže dobře poradit se středně velkou armádou, ale nehodí se pro boj srychle pohybujícími cíly, protože velmi blbě zaměřuje. Bude to váš nejlepší přítel vprvních misích single hry. Hlavně si snima dejte majzla když narazíte na HELLBIKE nebo TIGER HELLMAKER, protože je velmi poškozuje. I když se snaží mezi plameny nějak kličkovat přece se mu to nějak nevede.


2) MT 200 - Středně velký tank

Výzbroj: Velké dělo
Pancíř: Střední
Cena: 500

Oproti ST 01B má silnější pancíř a větší dělo je rychlejší a má velký dostřel, ale to zaměřování ... Ale díky jeho vysoké rychlosti mají taky některé nepřátelské jednotky potíže s jeho zaměřením. Můžete s ním přejíždět nepřátelské vojáky což se někdy taky hodí.


3) ST 02 - Malý tank

Výzbroj: Dvojce odpalovačů malých raket
Pancíř: Lehký
Cena: 350

Taky dobrý tank, rakety jsou už trochu jiné kafe než děla, dokáží si poradit i s leteckými cíly. Velká nevýhoda tohoto tanku je že moc nevydrží takže je lepší útočit ve velkých skupinách. Taky se nějak moc nekamarádí s HELLBIKE a TIGREM HELLMAKEREM.


4) MT 201L - Středně velký tank

Výzbroj: Laserové dělo
Pancíř: Silný
Cena: 800

Už velmi výrazná posila armády. Laserové dělo už hodně ubírá a je postrachem nepřítele. Má těžké pancéřování což je výhoda a více vydrží, ale má tu nevýhodu že se dlouho dobíjí a útočí jen z malé vzdálenosti co se mu může někdy stát osudným. Někdy se i stane, že než dojede k cíli tak ho nepřítel zničí a von si ani nevrzne což někdy pořádně na.ere.


5) HT 30 LR - "Drtič“

Výzbroj: Dvě laserová děla a dvojice odpalovačů malých raket
Pancíř: Těžký
Cena: 1500

Podle mě nejlepší jednotka ED. Kombinace malých raket a laserových děl je velmi dobrá. Laserová děla se starají o nepřátelskou budovu a malé rakety zatím drtí ostatní nepřítelovy jednotky. Docela dost toho vydrží a dokáže si poradit i se silnou jednotkou. Má ale tu nevýhodu že je velmi pomalý a laserová děla se dlouho nabijí. Díky raketám si dokáže poradit i s leteckými cíly.


6) HT 33 R - Těžký tank

Výzbroj: trojice odpalovačů velkých raket
Pancíř: Těžký
Cena: 1200

Velmi dobrý tank, který je tvrdým oříškem pro pozemní i letecké jednotky nepřítele. Oproti SPIDERU II má tu výhodu že se trochu rychleji dobíjí. Velké rakety mají delší dostřel než malé nebo kanóny (až na MT 200).


7) HT 34J - Těžký tank

Výzbroj: Iontové dělo
Pancíř: Těžký
Cena: 1200

Iontové dělo je supr věc, to už jsem popisoval u obranné věže. Nějaké nevýhody taky má - je pomalé a pomalu se nabijí ... takže jezdit s ním ve skupinkách. Ale oproti laseru má delší dostřel.


8) MINER

Výzbroj: Těžký kulomet
Pancíř: Střední
Cena: 700

Viz. MINER BT SCS (je skoro úplně stejný).


9) BIO - Regenerační stroj

Výzbroj: žádná
Pancíř: Lehký
Cena: 1000

Používá se k regeneraci vojáků, což se někdy hodí. Ale nejezděte snim na bojiště, protože toho moc nevydrží. Najednou může regenerovat 5 vojáků. Já ho teda moc nepoužívám, protože všechny vojáky mi zničí v boji a není už co regenerovat.


10) TUR - Transportní stroj

Výzbroj: žádná
Pancíř: Lehký
Cena: 300

Používá se k transportu max. 6 vojáků. Používá se tedy stejně jako ATM 500, až na tu nevýhodu, že nemá kulomet.


11) BTTI - Rychlý průzkumný stroj

Výzbroj: Dva lehké kulomety
Pancíř: Lehký
Cena: 200

Hodí se k průzkumu krajiny, protože je velmi rychlý a jeho hlavní obrana je rychle zdrhnout. To že je velmi rychlý, má velkou výhodu, některé jednotky mají velké potíže ho zaměřit, ale hlavně dokáže setřást jakéhokoliv nepřítele. Do boje se s ním moc nepouštějte díky malým kulometům si dokáže troufnout jen na vojáky, a nějak toho moc extra nevydrží.


12) SCREAMER

Výzbroj: žádná
Pancíř: Střední
Cena: 900

V pozdějších misích single hry byste byli určitě v p..... Dokáže odkrýt maskované jednotky SHADOWEM včetně i jeho. Bez něj byste se jen bezradně dívali, jak odněkud lítaj rakety a ničí vše kolem. V síťové hře i odpojuje ostatní jednotky od centrálního počítače, respektive od vás a potom je nemůžete ovládat (jen prej - nikdy jsem síťovou hru nehrál, takže jestli kecám, tak sorry).


13) STORM - Průzkumná helikoptéra

Výzbroj: Dva těžké kulomety
Pancíř: Lehký
Cena: 500

Tato helikoptéra se spíše hodí k průzkumu než k přímému útoku díky chabé výzbroji. Troufne si tak maximálně na slabou jednotku jako jsou roboti a jiná ta drobotina nebo jednotku, která nemá raketomety.


14) THUNDER - Bojová helikoptéra

Výzbroj: Dvojice odpalovačů malých raket
Pancíř: Lehký
Cena: 700

Je to lépe vybavený příbuzný STORMU. Jeho hlavní nevýhodou je, že toho moc nevydrží, takže jeho hlavní přednost je v počtu…… takže, čím víc - tím líp. Nádherný pohled je, když se na nepřítele vrhnou jako hejno sršňů a ničí jeho základnu. Moc se nehodí k ničení rychle pohybujících se cílů. Pokud o něm mohu něco říct, tak to, že si ho určitě oblíbíte.


15) SHARK - Rychlý člun

Výzbroj: Odpalovač torpéd
Pancíř: Střední
Cena: 300

V prvních misích single hry je to jediná útočná síla na hladině. Sám toho moc ne zvládne, takže zase ve skupinkách. Proti leteckým útokům a útokům ze břehu je úplně bezmocný. Jeho nejlepší obranou je rychle zdrhnout. Je to ale dobrý likvidátor ponorek a námořní základny. Spíše než jeho si určitě oblíbíte jeho většího příbuzného.


16) KT 30 - Bitevní loď

Výzbroj: Velké a malé rakety
Pancíř: Těžký
Cena: 2000

Je to univerzální likvidátor všeho. Nejen že může likvidovat námořní jednotky, ale umí sejmout jakýkoliv letecký cíl a cíle které jsou blízko břehu. Velké rakety se mohou starat o cíl u břehu a malé rakety se zatím starají o následný odpor. Jen majzla, abyste s ní nevjeli do minového pole, to byste měli po ptákách.


17) WTRN - Námořní transportér

Výzbroj: žádná (využívá jen obrany naložených jednotek)
Pancíř: Střední
Cena: 500

Viz. vznášedlový transportér SCS. Oproti němu má jen tu nevýhodu, že se nemůže pohybovat na pevnině (a majzla na miny).


Roboti ED

1) Android A01

Výzbroj: Samopal a granáty
Pancíř: Žádný
Cena: 50

Viz. SILVER ONE. Oproti němu má tu výhodu, že má ve výzbroji i granáty.


2) Android A02

Výzbroj: Raketomet
Pancíř: Žádný
Cena: 75

Viz SILVER R.


3) Android A03

Výzbroj: Iontové dělo
Pancíř: Žádný
Cena: 100

Díky iontovému dělu se stává velkým problémem na bojišti. Nijak extra nevydrží, stačí jedna raketa a je po něm. Přesto ale dokáže nadělat velké škody. O výhodách iontového kanónu jsem už psal…..


4) Android A04

Výzbroj: Miny
Pancíř: Žádný
Cena: 100

Pokládá a zneškodňuje miny. Oproti MINERU má tu výhodu, že za menší cenu máte stejné množství min. Nemá ale tu výhodu, že si miny neobnovuje jako MINER takže když položí všechny miny co má u sebe, tak se už hodí jen ke zneškodňování nepřátelských min. Také pracuje na principu kamikadze, takže pokud má u sebe nějaké miny a nezbývá už jiné východisko, než to, že vám ho zničí, tak se sním snažte přijít k nepřátelské jednotce a ať u ní vybuchne (je to sice trochu drastické, ale aspoň ji poškodí nebo zničí a aspoň to trochu ospravedlní jeho ztrátu). Jinou obranu už nemá



Moje typy a rady

Jsou asi pro začátečníky, ale i vy zkušenější by tenhle text neměli přeskakovat (co kdyby...).

Moje rada jak postupně stavět základnu:
  1. Konstrukční středisko (Většinou už je postavené)
  2. Elektrárna
  3. Výzkumné středisko
  4. Banthy
  5. Doly
  6. Rafinérie
  7. Zbrojovka
  8. Výrobna robotů
  9. No a to ostatní
Někdy se toho ale nedržte, někdy je potřeba rychle zaútočit - tohle je pak na prd a milej zlatej nepřítel vám vaší pracně postavenou základnu zničí.

Když jste ve výzkumném středisku vyvinuli létající a antigravitační mechanismy, měli byste místo transportéru BANTHA používat HEAVY LIFTERS. Mohli byste také uvážit krádeže kontejneru z nepřátelských dolů za pomoci HEAVY LIFTERS.

Abyste rychle vydělali peníze, měli byste rafinérii postavit blízko dolů, zvlášť když používáte menší a méně ovladatelné transportéry BANTHA. Je vždycky dobré mít mezi rafinérií a dolem dva transportéry. Umístěte je tak, že jeden vyzvedá kontejner u dolu a druhý ve stejnou chvíli odevzdává druhý kontejner v rafinérii.

Všimněte si pokud zvolíte budovu, tak v levém nebo pravém rohu jsou takové čtverečky, tak ty znamenají obsazenost budovy vojáky a počet čtverečků znamená, kolik se vejde do budovy vojáků na stráž. Pokud máte v budově velký max. počet vojáků, třeba 5, tak nepřítel musí jich do budovy poslat 6. To se hodí, protože pokud v ní nemáte žádného vojáka, tak vám ji snadno zabere a počítač většinou zvolí autodestrukci (bacha u konstrukčního střediska - to ničí přednostně).

Pokud jsou námořní oddíly příliš silné, měli byste postavit nějaké transportéry WTP 100 a naložit na ně několik jednotek SPIDER nebo SPIDER II (u ED něco to samé).

Jakmile objevíte nepřátelskou základnu, měli byste ji označit stisknutím [CTRL] + [F4] až [F12], takže se tam můžete rychle vrátit a mít ji pod dohledem pouhým stisknutím přidělené funkční klávesy.

Osvědčená útočná taktika v různých situacích je dát velení skupiny útočnému generálovi. Druhá skupina následuje první a ničí označené cíle, zatímco první skupina zaměstnává protivníka.

Tip jak likvidovat nepřátelskou základnu:
  1. Konstrukční středisko
  2. Elektrárny
  3. Výrobny jednotek (zbrojovky a továrny na roboty)
  4. A to ostatní
Téhle rady se držte, protože když zničíte nejdříve něco jiného, tak počítač není tak blbej a postaví to v konstrukčním středisku znovu. Potom co zničíte elektrárny, tak se protivníkovi všechno zpomalí a je namydlenej. Zničení konstrukčního střediska určitě na.ere i vsíťové hře.

Dobýt stavbu bez jejího zničení je většinou dobré rozhodnutí, zvlášť když bojujete pouze proti jednomu protivníkovi. Měli byste mít při útoku na nepřátelské stavby připraveny jeden nebo dva transportéry s vojáky. Nejlepší je přidělit tyto transportéry oddílu, což se provede stisknutím [ALT] + [Číslo]. Pak je můžete přivolat přímo z bojiště.

Někdy se i stane když zaberete zbrojovku nepřítele, že vyrábí jednotku, ke které vy nemáte přístup. Tak nejenomže je vaše, ale můžete ji dál i vyrábět (iontový tank, SPIDER, laserový tank…) Ale nesmíte vyrábět už nic jiného, protože když zvolíte výrobu něčeho jiného tak máte smůlu a už ji nemůžete zvolit znova.

Pokud chcete zabrat celou nepřátelskou základnu, tak nejdříve zaberte továrnu na výrobu vojáků a potom vyrábět vojáky a zabírat ostatní budovy právě vyrobenými vojáky. Je to lepší, než se zdržovat dopravou vojáků z většinou vzdálené základny.

Pokud hrajete za SCS a můžete už vyrábět SHADOW a chcete zničit nějakou nepřátelskou základnu, tak utvořte tuto armádu:
  1. 2x SHADOW - pokud se vám jeden odkryje u SCREAMRU, bunkru nebo obraných věží a zničí vám ho, tak nejste rovnou v p…, ale jeden ještě stačí krýt ten zbytek. Ale rychle vyrobte nový a vyrovnejte počet.
  2. 2x TIGER ASSAULT - Dobrá kombinace
  3. 2x SPIDER - Taky dobrá kombinace
  4. 2x SPIDER II - Ničí z velké vzdálenosti, kde ho ještě nic neodkryje.
  5. 2x MINER BT - Odhaluje miny, takže uvidíte minové pole a může maskovaný je beztrestně likvidovat. Druhý je tam od toho, že když vám jednoho zničí, tak se nezamotáte v minovém poli a neničíte si ostatní stroje.
  6. 2x HCU-M - Mohou se spravovat navzájem a ostatní stroje. Hlavně platí, když vám jednoho zničí - rychle doplňte počet.
Přidat i nějaký transportéry s vojáky není špatný nápad. Hlavně do armády necpěte nějaký TIGER HELLMAKERY nebo HELLBIKERY, protože ostatní jednotky nejsou ohnivzdorné a dělaly by větší škodu než užitek.

Pozor - i počítač může přivolat posily!

Tak to je asi všechno, pokud mě něco napadne tak to napíšu a až seženu datadisk, tak napíšu návod i na něj. A tímto Vás chci poprosit - pokud ho někdo máte a jste z Prahy nebo jejího okolí, tak se mi prosím ozvěte. Díky. Pokud máte nějaké dotazy na tuto hru - pište, pište, pište.

Skvělou pařbu nejen této skvělé hry přeje Jarda.

Related Games Earth 2160
Earth 2150: Trilogy
Earth 2150: Lost Souls
The Moon Project
Earth 2150: The Moon Project
Earth 2150
Earth 2150: Escape from the Blue Planet
Earth 2140: Mission Pack 2 - Final Conflict
Earth 2140: Mission Pack 1



Diskusia Príspevkov: 13 Hodnotenie
957 hlasov

100
60
20

80
40
0
51
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2022 ABCgames.net 
Facebook
 ABCgames.CZ | SK | E-shop hry |