GAMESCHEATSTRAINERSWALKTHROUGHSCD COVERSWALLPAPERSSCREENSHOTSDOWNLOAD

OTHER
CALENDAR
FORUMS
COMPANIES
TOP 10

BUY GAMES
USER
Login
Registration


Users
Games Store
ABCgames
Contact, RSS, Cooperation
STATISTICS
Games:
Cheats:
Trainers:
Walkthroughs:
Localizations:
CD covers:
Wallpapers:
Screenshots:
Download:
21409
5455
5063
1438
1600
7352
6159
13167
1687

Online 4339 users

Walkthroughs > Dracula 3: The Path of the Dragon


Zobrazení:33573
Autor návodu:VampireDream

Point and click adventura z pohledu první osoby. Menu hry a inventář jsou ukryty v pravém tlačítku myši. Ovládání je jednoduché, uložit hru je možno kdykoliv. Mezerníkem lze přeskakovat dialogy a animace. Návod je jen jedním ze způsobů, jakým se dá hra projít, není třeba přesně dodržovat sled. Nejsou zde obsažené některé puzle - nedůležité pro pokračování ve hře.



Vladoviste - Den 1

Po úvodních animacích se ocitáte čelem k nádraží, v inventáři máte krucifix a bibli. Otočte se doleva a jděte 1x vpřed, pak zabočte vpravo a vejděte do červeného domu - je to hostinec. Na pultě zazvoňte na zvonek a promluvte si s hostinskou - jmenuje se Ozana. Až s ní domluvíte, otočte se doleva a pod schody odbočte doprava - do salónu. Setkáte se zde s Janosem Pekmesterem, pozve vás k prohlídce ruin hradu.

Pokoj: Jděte zpátky ke schodům, vyjděte nahoru a vstupte do prvního pokoje na pravé straně - je to váš pokoj, kde jste se ubytovali. Přejděte ke stolu a přečtěte si zprávu od Marty. Prohlédněte si obrázky. V dokumentech máte bibli - všimněte si blikající ikony a přečtěte si podtržené citáty. Pak si prohlédněte skříň - nelze ji otevřít ani s ní pohnout. Vyjděte z pokoje a prohlédněte si protější dveře - pokoj patří Janosovi Pekmesterovi.

Telefon: Sejděte dolů pod schodiště a na stěně použijte telefon. Telefonuje se tak, že sejmete sluchátko a pak zatočíte kličkou. Zvolte Vatikán 65 Monsignor Briganti.

Návštěva špitálu: Vyjděte před hostinec a jděte stále rovně - k zelenému domu, nad jehož dveřmi je letopočet 1905. Povšimněte si vývěsky vlevo od dveří, pak zatahejte za řetízek zvonku a vstupte. Dejte se doprava - do kuchyně - a promluvte si s Dr. Marií Florescuovou. Pak přejděte k zadním dveřím v kuchyni a seznamte se s Fidelem. Poté opusťte špitál - seshora vás pozoruje postava s rudým prstenem. Všimněte si vlevo nahoře rozbitého okna.

Návštěva Martina hrobu: Pokračujte uličkou kolem rozbitého okna stále nahoru, u brány hřbitova si prohlédněte nápis na levém sloupu a vstupte na hřbitov. Zabočte doleva k hrobce, poblíž sedí chlapec - Ionel. Promluvte s chlapcem a pak si prohlédněte věnce nalevo od vchodu osvětlené hrobky a nápis vpravo, kde je psáno, že Marta žila v letech 1871 - 1920. Otočte se doprava a jděte 1x vpřed (směrem ke schodům). Vlevo si všimněte hrobu (Luciana Hartner), vedle něhož roste červený keřík. Otočte se doprava a jděte k hrobníkovi, promluvte si s ním a dozvíte se další telefonní číslo - na otce Gregoria - Constantza 135. Popojděte za hrobníka a prohlédněte si kostelík. Otočte ze zpět a bránou opusťte hřbitov.

Hospoda: Vraťte se do hostince. Ze hřbitova jděte stále vpřed a na konci zabočte vlevo. Vesnice není velká - bloudit asi nebudete. Použijte telefon a zatelefonujte otci Gregoriovi. Potom vyjděte nahoru do svého pokoje a uložte se k spánku.



Vladoviste - Den 2

V noční můře otevřete dveře pokoje, kde uvidíte obrysy postav, kde někdo někoho zabil. Pak se probudíte. Zkuste opět pohnout skříní, za kterou jsou ukryty dveře, ale nejde to. Vyjděte ven z pokoje a Ozana vám oznámí, že s vámi chce mluvit reportér a také vás požádá o napravení krucifixu ve vedlejším pokoji. Vstupte do pokoje napravo a prohlédněte si nalevo stěnu, u které se v noční můře odehrál výjev. Z podlahy seberte krucifix a zavěšte jej na místo nad obrysem na stěně. Prohlédněte si obraz - Babylónská věž. Pak se otočte a prohlédněte si dveře a petlici nad klikou. Vyjděte ven - opět promluvíte s Ozanou.

Novinář Stephan Luca: Sejděte ze schodů a vstupte do salónku. Promluvte si se Stephanem Lucou. Přečtěte si lékařskou zprávu od Marty, kterou Luca položil na stolek. Věnujte pozornost pacientům: Marian Prada, Celdric Maliscal, neznámá mladá žena a Ozanin syn - Ariel Vulpesco. Nahlédněte také do Janosovy červené knihy na stolku History of a Reconquest (War of Transylvania). Poté přejděte k telefonu a zavolejte na policii. Na druhý pokus se dovoláte k inspektorovi Brutarovi (Alba Iula 22).

Knihovna: Přejděte ke knihovně a prohlédněte si některé ročníky novin. Všimněte si ročníku, vyčnívajícího z knihovny (Monte Saptamal). Jděte opět k Lucovi a oslovte jej. Dozvíte se další údaje o Dračí cestě v Turecku. Proberte všechny možnosti dialogu.

Poté přejděte k telefonu a zavolejte otci Gregoriovi, následně pak i Monsignoru Brigantimu (není přítomen). Pokuste se sebrat Dračí kámen na stěně vedle telefonu, ale bez povolení to nepůjde. Zajděte tedy za Ozanou a promluvte s ní. Nakonec vám povolí sebrat Dračí kámen - tak jej seberte.

Cikánka Luana: Vyjděte z hostince, jděte 1x vpřed a doleva, směrem k nádraží. U stanice si promluvte s cikánkou. Má před sebou karty a kostky. Můžete si zahrát, ale pro vývoj příběhu to nemá žádný význam.

Hřbitov: Otočte se a jděte 2x vpřed. Zabočte vlevo a jděte stále dopředu - nahoru na hřbitov. Promluvte s hrobníkem Iordanem. Otočte se doleva a jděte dopředu - ke hrobu označeného Luciana Hartner 1870 (u růžového keříku). Otočte se a všimněte si hrobu pod uschlým stromem - neznámá žena, zemřela v roce 1919. Podívejte se nahoru a uvidíte odlétajícího havrana... Znovu promluvte s chlapcem Ionelem. Pak se otočte a prohlédněte si hrob s označením Celdric, 1902-1916.

Janos Pekmester na hradě: Opusťte hřbitov a jděte cestou dolů až na konec vesnice. Dostanete se na hřbitov padlých vojáků. Prohlédněte si nápis u Rumunské vlajky. Pak se otočte doleva a pokračujte na křižovatku, kde je opuštěný cikánský vůz se zapřaženým volem. Prohlédněte si otvory po kulkách ve stromu a na cestičce vlevo seberte 2 nábojnice. Všimněte si také podivného stínu kůlu s probodnutou postavou. Pokračujte vpřed, kolem červeného keříku nahoru k hradu.

Hrad: Rozhlédněte se kolem, přejděte k Janosovi a promluvte si s ním. Dozvíte se informace o Dragonmanově rodině a Vladu Tepesovi. Prohlédněte si kosti vlevo. Pak se otočte doprava a pod nohama najdete rozbité sluneční hodiny. Kliknutím na jednotlivé kusy se připojí k hodinám, poslední díl dodáte z inventáře.

Poté klikněte za Janose - zjistíte, že tudy cesta nevede - most je rozbitý. Poté si ještě ze stromu seberte červené bobule a vraťte se do vesnice.

Hospoda: Jděte do hostince a zavolejte Monsignoru Brigantimu. Kromě informací vám přidá i další úkoly... Přejděte do salónku a promluvte si s Lucou, ukáže vám Martiny záznamy z Turecka. Prohlédněte si obrázky ukřižování - první i druhou část. Jděte ke dveřím hostince, cestou vás osloví Ozana. Sdělí vám, že Dr. Marta potřebuje dárce krve.

Špitál: Vyjděte z hostince a jděte vpřed - k zelenému domu. Zazvoňte a vstupte. Přejděte do kuchyně a oslovte Martu. Požádá vás o krev.

Sterilizace nástrojů: Přejděte do vyšetřovny a ze stolku seberte nástroje. Je třeba je sterilizovat. Přejděte do kuchyně a do hrnce na kamnech naberte vodu z umyvadla. Vložte do hrnce nástroje. Pak otevřete dvířka kamen a přihoďte poleno z koše - nalevo u zdi. Zazvoní telefon - běžte jej vzít - ale nikdo se nehlásí. Zavěste a pokuste se odejít - zvoní znovu. Vezměte to - je to profesor Heinrich Von Kruger a chce, aby Marta zavolala do Mnichova na číslo 321 941. Vraťte se do kuchyně, umyjte si mýdlem ruce a vytáhněte sterilizované nástroje z hrnce.

Odběr krve: Přejděte do vyšetřovny a položte nástroje na stolek. Vezměte levou trubičku a nasuňte ji na levý vývod stříkačky. Druhý konec hadičky spojte s jehlou. Jeden konec hadičky napravo opět nasuňte na pravý vývod stříkačky. Přisuňte si misku shora - směrem dolů k sobě, pak klikněte na víčko žluté lahvičky a nakápněte roztok do misky, volný konec hadičky ponořte do misky. Na stole se objeví vaše ruka, připravená k odběru. Na nadloktí připevněte škrtidlo, otevřete skříňku na stole a seberte kousek vaty - namočte jej v lahvičce s alkoholem úplně vlevo a desinfikujte místo vpichu. Vatu odložte zpět do krabice. Uchopte jehlu a zaveďte ji do žíly - možná se napoprvé netrefíte - máte další pokus. Jehlu ještě více zasuňte do žíly, povolte škrtidlo a natáhněte pístem do stříkačky krev. Krev se vám automaticky objeví v lahvičce s číslem 814. Poté otevřete dveře vpravo a vstupte do skladiště krve (laboratoř).

Všimněte si skříňky a zámku na ní. Zadejte číslo 1905 a pak klikněte za zahnuté 'ouško' zámku - je odemknuto. Otevřete skříňku a doprostřed poličky postavte vaši lahvičku s číslem 814.

Krevní testy: Přečtěte si zelenou knihu před skříňkou - obsahuje záznamy o pacientech. Jednotliví lidé mají tuto krev: 813 Stephan Luca, 812 Janos Pekmester a 811 Ionel Martinescu. Potřebujete otestovat vaši krev a dalších 3 pacientů. Opět si mýdlem umyjte ruce. Otevřete skříňku se vzorky a ze stojánku naproti vám vezměte zkumavku s pipetou. Postupně naberte a položte zpět do poličky vzorky z lahviček 814 (Arno), 813 (Stephan Luca), 812 (Janos Pekmester) and 811 (Ionel Martinescu).

Reagenty: Seberte prázdnou zkumavku a naberte modrý reagent a pak do další zkumavky žlutý reagent (odložte je do poličky se zkumavkami). Zavřete skříňku se vzorky krve. Omyjte podložku. Pak do levé a pravé prohlubně kápněte vlevo 1 kapku modré a vpravo 1 kapku žluté látky (pomocí pipety - uchopte horní část nad zkumavkou). Pokud se spletete, můžete zkumavku nebo testovací misku opláchnout v umývadle a zopakovat úkon. Nezapomeňte zaznamenat výsledky do zelené knihy! Pokud použijete nápovědu (níže uvedené výsledky) - nemusíte testy provádět vůbec. Postupně naberte pipetou vzorek a kápněte na modrý i žlutý reagent. Sledujte barevné změny. Zapište výsledek do knihy (zaškrtněte políčko Blood type) a opláchněte zkušební podložku. Výsledek testů: vzorek 814 - Arno - sk. B, vzorek 813 - Stephan Luca - sk. 0, vzorek 812 - Janos Pekmester - sk. B, vzorek 811 - Ionel Martinescu - sk. AB. Pokud nic nespletete - otec Arno prohlásí: "Perfect! I'm sure of my result."

Automaticky se ocitáte v kuchyni, promluvte si s Dr. Marií, předloží vám knihu Brama Stokera o Drakulovi. Přečtěte si obsah a klikněte na blikající ikonu nahoře a přečtěte si podtržený text. Pak znovu promluvte s doktorkou.

Hrad: Opusťte špitál a dejte se doprava a vpřed - na hrad. Promluvte si s Janosem. Pak se vraťte do hostince.

Hospoda: Jděte do salónu a promluvte si s Lucou. Dá vám číslo na profesorku Boczowou a další informace o Dračí cestě. Přejděte k telefonu a zavolejte prof. Boczowové do Budapešti. Pak ještě zavolejte do Vatikánu Monsignoru Brigantimu. Slíbí vám poslat biografii Vlada Tepese. Následuje ještě jeden telefonát - profesoru von Krugerovi.

Přejděte znovu k Lucovi do salónu a promluvte si s ním o Krugerovi. Pak jděte k pultu u vchodu a promluvte si s Ozanou. Opusťte hostinec a vydejte se na nádraží. Vyjděte ven, 1x vpřed a pak doleva. U stanice si promluvte s Luanou. Poté jděte na nástupiště a v mapě zvolte Budapešť.



Budapešť - 8 hodin ráno - Den 3

Irina Boczowová: Zaklepejte na dveře a vstupte. Proberte vše potřebné s profesorkou. Požádá vás o otevření trezoru. Při bližším pohledu vidíte číselný zámek, nastavte kombinaci MDCCCXX (1820). Při správně nastaveném písmenu se ozve cvaknutí. Z trezoru seberte dopis a voskový váleček a položte je na stůl. Přečtěte si dopis od Brama Stokera. Klikněte na velkou knihu vpravo od válečku - je to katalog knihovny. Otočte se a nad trezorem si všimněte nádoby s jedovatou kyselinou a toulce se šípy. Znovu oslovte profesorku Irinu. Postupně si prohlížejte knihy a znovu se obracejte na profesorku o informace. Pak vás požádá o prozkoumání ilustrované knihy. Otevřete knihu a prohlédněte si kopii Ukřižování od Rafaela. V inventáři si najděte odpovídající obraz - položka 10 (přepínejte pomocí šipek nahoře) a porovnejte obrazy - použitím lupy. Pak opusťte kancelář a na chodbě si prohlédněte bustu Van Bergena (1820 - 1913). Pokročte směrem do chodby - a na mapě zvolte Vladoviste.



Vladoviste - Den 3

Hospoda: Jděte doleva a pak doprava - do hostince. V salónku na vás čeká Stephan Luca - jako vždy - si s ním popovídejte. Pak zatelefonujte prof. Krugerovi. Během hovoru máte najít určitá slova na listu s písmeny (já jsem nic nehledal - prostě jsem odklikl možnost odejít).

Během rozhovoru vám profesor prozradí, jak vyhrát nad cikánkou v kartách a kostkách. Karty: zvolte jako odpověď barvu, která zůstane na stole. Kostky: nechte cikánku začínat (sledujte jakou kostku zvolila) a pak si vypozorujte kostku, která nad danou kostkou vždy zvítězí. Kombinace (bez záruky) jsou: bílá - žlutá, žlutá - černá, černá - bílá.

Pak přejděte nahoru do svého pokoje a na stoile najdete balíček z Vatikánu - prohlédněte si obsah. Kurzorem projíždějte text a dole si prohlížejte obsah. Obrázky se peřenesou do dokumentů. Poté vyjděte z hostince a zamiřte za Janosem na hrad. Promluvte s ním a vraťte se do vesnice.

Špitál: zajděte za Dr. Marií do špitálu, promluvte s ní a pak jděte na hřbitov, kde si promluvte s Ozanou a hrobníkem.

Ionel: Odejděte ze hřbitova a jděte cestou pořád rovně, až na konec ke zbořeninám. Najdete tam Ionela - oslovte ho. Pak si s ním zahrajte čáru: držením tlačítka myši ovlivňujete délku vrhu. Není důležité zvítězit - pro vývoj hry to nemá vliv. Pak se koukněte dolů do Ionelova pytlíku s 'poklady', vše si prohlédněte a seberte stříbrnou jehlici. Má tam i prak - ale ten vám nedá - ledaže byste mu nabídli něco na výměnu (nic takového nemáte). Pak se vydejte do hostince a zatelefonujte Msgr. Brigantimu do Vatikánu. Opět máte noční můru - ve snech vidíte Marii s medailónem.



Vladoviste - Den 4

Pokoj: Zkuste odejít z pokoje - automaticky se otočíte k posteli, kde pak seberte medailón (stará mince). V inventáři si pod lupou prohlédněte minci a přečtěte nápis. Poté sejděte dolů a promluvte si s Ozanou.

Stephan Luca: Ozana nemohla vzbudit Lucu. Po rozhovoru s ní seberte vpravo na podlaze vosk na parkety a jděte nahoru zaklepat na dveře Lucova pokoje. Pak jděte do svého pokoje a na levou část skříně (dole) použijte vosk. Poté odsuňte skříň doleva - objeví se dveře. Otevřete nejdříve petlici a pak vezměte za kliku a vstupte. Na stolku si prohlédněte noviny, všimněte si, že krucifix není na stěně na svém místě a napravte to. Automaticky pak objevíte mrtvolu Stephana Lucy. Seberte od něj medaili St. Dimitriho a v inventáři prohlédněte. Všimněte si, že obraz na zdi je jiný - klikněte na něj, automaticky se objeví ten pod ním. Na okně si všimněte špinavých stop. Nezapomeňte prohledat postel a při odchodu si všimněte bible na nočním stolku u dveří. Otevřete dveře a sejděte dolů k telefonu, zavolejte policii - inspektora Brutara.

Ojana: Poté zajděte promluvis Ozanou, oznámí vám, že Luca nechal nějaké věci na půdě. Poté seberte v rohu u dveří tyč s hákem. Přejděte do salónku (cestou si všimněte zakrytého zrcadla) a promluvte s Janosem.

Půda: Jděte po schodišti nahoru a všimněte si na stropu obrysu dvířek. Použijte na ně tyč s hákem a vysunou se schůdky. Vystupte nahoru. Najdete Stephanův dřevěný kufr - použijte na něj medaili St. Dimitrije a pak klikněte nad medaili - mechanismus se zasune a kufr bude otevřený. Přečtěte si slova na víku. Před sebou vidíte 6 segmentů zámku.

Nastavení segmentů. Je nutné nastavit barevné segmenty (označíme je 1 - 6 zleva doprava) takto: modrý, modrý, žlutý, žlutý, červený, červený (barvy rumunské vlajky). Problém je v tom, že při pohybu jednoho segmentu se pohybuje i další... Postupujte následovně (dodržte pořadí):

Segment #1 nastavte na modrou.
Segment #6 nastavte na červenou.
Segment #2 nastavte na modrou.
Segment #5 nastavte na červenou.
Segment #3 nastavte na žlutou.
Segment #4 nastavte na žlutou.

Kufr se otevře a vy seberte lahvičku se svěcenou vodou a hostii. Přečtěte si dopis od Marthy, obrázek si prohlédněte pod lupou. Otočte se doleva a otevřete menší krabici... Za vámi je další kufr: patří Ionu Hartnerovi - prohlédněte si obsah, prohlédněte obrázek a dopis od van Bergena.

Gramofon: Otevřete skříňku a poskládejte gramofon. Kličku dejte doleva, nasaďte váleček na hřídelku, z inventáře dodejte jehlu. Zvukovou troubu nasaďte doprostřed a sklopte ji směrem k sobě (pomocí kliknutí na osičku v úrovni pantu víka kufru). Pak zatočte kličkou - ozve se hudba. Gramofon se nedá odnést. Potom sejděte dolů a zaptejte se Ozany na zakryté zrcadlo.

Špitál: Opusťte hospodu a přejděte ke špitálu. Zazvoňte a vstupte. V kuchyni si promluvte s Dr. Marií. Ukáže vám vlakovou jízdenku - prohlédněte si ji. Dále vám ukáže mapu místa v Turecku (použijte lupu). Následně se automaticky ocitáte ve vlaku a cestujete do Urguyurtu.



Fox Peak - Turecko

Z batohu seberte zápalky, elektrickou svítilnu, nůž, hadr a provaz. Otočte se doprava a přečtěte si nápisy na kameni. Pak jděte vpřed - ke kraji útesu a na pařez přivažte lano, po kterém se spus'tte dolů.

Vladovo vězení: Rozhlédněte se kolem, přečtěte si nápisy na stěnách, prohlédněte si okovy (nápis), seberte pírko (vzadu za řetězem). Všimněte si nedopalků. Otočte se doprava a odstraňte 3 balvany, bránící v cestě. Jděte dále uvolněnou cestou - nikde se nedá odbočit (ani obrátit).

Místnost: Rozhlédněte se a pokračujte dopředu po schodech. Vlevo vidíte kamenný olář a kořeny od strpu dolů. Před vámi je kamenná deska s vytesaným čtvercem. Prohlédněte si ji a pak se vraťte trhlinou ve skále (někdo sebral provaz - nemůžete se vrátit). Poznámka: Je zbytečné se sem vracet - prošel jsem dále i bez tohoto návratu.

Modrý pentagram. Modrý pentagram: Vraťte se od kamenné desky zpět k trhlině, kterou jste sem vlezli a otočte se doleva - zaměřte se na podlahu a 2x na ni klikněte. Objeví se modré světlo (plamínek), pomocí něhož musíte sestavit pěticípou hvězdu. Klikněte na plamínek - zmizí a za chvíli se objeví jinde (zapamatujte si zhruba vrcholy).

Pak použijte nůž a kliknutím a držením levého tlačítka myši následujte počátek světelné stopy, dokud nevytvoříte pěticípou hvězdu. Pokud se vám linka přeruší, začněte znovu od kteréhokoliv vrcholu. Po zdárném dokončení se objeví hrobka, z prsou postavy seberte sponu (pasuje do spodní části kamenné desky se čtvercem) a pak klikněte na pravý dolní roh - odkryjete vnitřek sarkofágu. Vše si prohlédněte (to ostatně platí pro celou hru). Pak jděte ke stěně se čtvercem a do dolní části vložte sponu, kterou máte v inventáři. Abyste otevřeli tento průchod, musíte ve velkém čtverci pomocí tažení myší opět nakreslit pěticípou hvězdu. Po puštění myši (pokud bude to co jste vytvořili dostatečně podobné hvězdě) můžete pokračovat dále - dostanete se ven z podzemí.

Tábořiště: Jste na místě, kde jste v této epizodě začínali - u ohniště, které mezitím vyhaslo. Rozhlédněte se kolem, všimněte si ptáka ve sněhu a vělkého kamene vedle ohniště. Na ohniště nahízejte bibli, krucifix, chrastí. Pak se otočte ke kameni, hoďte na něj hadr z inventáře a pak škrtněte o kámen sirkami a zapalte oheň. Následuje animace a cesta do Vladoviste.



Vladoviste - Den 4 pokračování

Promluvte s cikánkou Luanou a pak se vydejte směrem k hospodě, všimněte si grafiti ve tvaru S na rohu domu. Změníte cestu do špitálu. I zde je nový nápis. Zazvoňte a vstupte dovnitř. V kuchyni oslovte Dr. Marii. Pak se vydejte konečně do hostince, kde si hned promluvíte s Ozanou. Potom jděte nahoru do svého pokoje (uslyšíte, jak Ozana s někým telefonuje). Přečtěte si dopis na stole a otevřete balíček od prof. Iriny z Budapešti. Poté jděte na nádraží - směr Budapešť.



Budapešť - Den 5

Kancelář Iriny Boczowové: Dveře jsou pootevřené - vstupte. Na podlaze najdete profesorku - mrtvou. Prohlédněte tělo a seberte injekční stříkačku. Prohlédněte si levou ruku a nápis na podlaze: ARMA, SUNT, INDE, MALA. Ze stolu seberte co vzít lze...

Trezor: Pomocí staré kombinace (MDCCCXX - 1820) nelze otevřít, musíte použít jinou. Vybavíte si, že na bustě von Bergena je datum 1820 - 1913 - a rok 1913 je řeckými písmeny MCMXIII. Z trezoru seberte voskový váleček. Pak se otočte doprava od krbu a jděte do chodby s knihovnou.

VIRGO Knihovna: Po vstupu si vlevo před sebou všimněte skříňky s obrázkem (prostudovat) a s 5 segmenty, na kterých je třeba nastavit slovo VIRGO - (pokusy s řešením podle obrázku nechám na vás). Otevřete skříňku a prohlédněte si podrobně vázu a obrázky uvnitř. Přejděte zpět do kanceláře a prohlédněte si pečlivě 3 knihy na stole. Zvláště kódy v knize vlevo (lupou prohlédněte záložky nahoře).

Přejděte zpět do knihovny a všimněte si, že je zde 5 průchodů do jednotlivých částí knihovny. Nad každým vchodem do oddělení je latinský nápis, po vstupu si všimněte, že i nad každou knihovnou je nějaký nápis a že jednotlivé police jsou také značeny nápisem a písmeny. Musíte nají tyto knihy - pořadí značení je:

Oddělení - knihovna - police - písmeno abecedy - název knihy
1. Ad astra per aspera - Incerta curatio certus dolor - Grumium - A - prázdné místo
2. Felix qui potuit rerum cognoscere causas - Mirable visu - Aldebaran - T - Runic Anthology
3. Nil admirari - Nomen est omen - Alfard - E - The Funeral of Patroclus
4. Nil Nimium. Satis est: ne sit et hoc nimium - Acta est fabula - Nibal - A - Iphigeneia's Sacrifice

Najdete pouze 3 knihy - pro čtvrtou ale musíte kliknout také na správné (prázdné) místo. Pokud najdete správnou knihu, Arno si ji prohlédne (zobrazí se vám obrázek knihy a uloží se do inventáře). Dokud nebudete mít všechny knihy, nebudete moci odjet z Budapešti. Po zdárném nalezení všech knih nasedněte do vlaku - mapa směr Vladoviste.



Vladoviste - Den 5

Cikánka Luana je pryč. Vydejte se doleva, jakoby k hospodě - je to cítit spáleninou. Pokračujte rovně a promluvte si s Ionelem. Hrát s ním nemusíte - proberte třetí možnost otázky. Otočte se doleva a pokračujte na hřbitov.

Hřbitov: Jděte 2x dopředu - směrem ke kostelíku, koukněte na kostelík a na schodech oslovte opakovaně hrobníka. Pak se otočte - hrobník pronese nějakou poznámku o Marii - znovu se jej vyptejte, co říkal. Pak přejděte k Martině hrobce, prohlédněte si rozházené věnce, do hrobky nelze vstoupit - je zamknutá.

Špitál: Vraťte se do vesnice a zajděte do špitálu. Zazvoňte na zvonek - ale nikdo neodpovídá - vstupte dále, je to tam cítit tabákem. Ať půjdete kamkoliv - zhasne světlo. Vejděte potmě do kuchyně - vlevo pod stolem seberte zakrvavený kus látky, vedle kamen za závěsem seberte trychtýř a ze šuplíku měděný drát. Přejděte k zadním dveřím kuchyně a otevřete je. Venku si prohlédněte poraněného psa Fidela. Otočte se a jděte dozadu za domek - seberte kanystr. Všimněte si okénka vedle a pak vejděte do dřevěných dvířek.

Márnice: Po vstupu zahlédnete vzadu mizející postavu. Prozkoumejte police nalevo i napravo - ale všechny jsou prázdné. Postupte vpřed. Vpravo otevřete rakev s vysátým nebožtíkem. Otočte se doleva a v polici uprostřed najděte rakev, která není prázdná - otevřete ji. Objevíte tělo Janose. Prohledejte jeho vestu (ukrytá kresba) a koukněte i na obličej. Potom prošacujte obě kapsy kalhot - v levé si prohlédněte kuřácké potřeby a kousek lístku s čísly, z pravé kapsy seberte zlatý klíč a svazek klíčů. Pak se otočte a dole pod nohama otevřete poklop vedoucí do sklepa - sejděte dolů.

Sklep: Jděte dopředu. Na levé straně je generátor. Vlevo od něj je potrubí s benzínem - postavte tam kanystr a na něj trychtýř. Napusťte benzín a plný kanystr i trychtýř si opět vezměte. Otočte se a na stěně otevřete pojistkovou skříňku. Je zde 9 pojistek z toho jsou 4 spálené. Pojistky fungují zleva doprava takto:

Horní řada: kuchyně - fotokomora - chodba
Prostřední řada: laboratoř - vyšetřovna - Mariina ložnice
Spodní řada: neznámo

Oprava pojistek: Přesvědčte se, že je páka v poloze OFF (nahoře). Seberte 4 spálené pojistky a přemístěte je do spodní řady a jednu do horní nebo prostřední řady (úplně doprava). Použijte měděný drát z inventáře - potřebujete opravit proud v laboratoři a vyšetřovně (levá a prostřední pojistka v prostřední řadě). Pak sklopte páku dolů. Zaslechnete zvonit telefon - vyjděte ven a jděte skrz kuchyni ke vstupním dveřím k telefonu. Volá Von Kruger.

Mariin pokoj: Přejděte přes kuchyni opět na dvorek a doleva dozadu ke dveřím a otevřete si zlatým klíčem z inventáře. Uvnítř si na stropu všimněte, že chybí žárovka - ale světla je tam dost - nemusíte nic opravovat. Vedle prádelníku odhrňte hadr a nalezený obraz pověste nad prádelník doprava. Z krabice seberte kyselinu (acetic acid can). Zaměřte se na papouška a seberte pod ním zrní a na podlaze pírko. Prohlédněte si časopisy na posteli. Na prádelníku seberte kovovou krabičku a pinzetu. Prohledejte všechny šuplíky prádelníku (odsuňte prádlo) a ve spodním objevíte trezorek s číselným zámkem. Správná kombinace je 4768. Odsuňte figurky a prohlédněte si obrázky a text, seberte klíč 1415. Prohlédněte všechny obrazy na zdech - nepřehlédněte 2 obrazy nad postelí.

Přemístění obrazů: V jednom dopise Marta píše: "To find the key, carefully observe the order of the paintings on the wall." Budete muset obrazy správně umístit. Obrazy přemístíte uchopením za úchyty nad obrazy. Jako "odkládací" můžete použít místo po nalezeném obrazu na podlaze. Správné umístění je toto:

Vlevo nad prádelníkem: Funeral of Patroclus
Vpravo nad prádelníkem: Martha and Maria (obraz z podlahy vlevo od prádelníku)
V hlavě postele: Gymnosophist
Po straně postele: St. Sebastian

Při umístění každého obrazu použijte lupu a prohlédněte si dole na obraze název obrazu a označení vpravo dole na rámu. Značení je toto: Gymnosophist - A4, St Sebastian - A7, Funeral of Patroclus - B6 and Martha and Maria - AD8. Poté vyjděte ven - na střeše vidíte holuby. Dole na zemi je krmítko - nasypte jim zrní, které jste vzali papouškovi. Holubi slétnou dolů - prohlédněte holuba vlevo - má na noze zprávu a nějaký kablík (Schwartz filament). Vraťte se do špitálu, v kuchyni se otočte a přečtěte si nápis na skle ve dveřích, pak přejděte do vyšetřovny.

Sterilizace nástrojů: Postupujte stejně jako při sterilizaci před odběrem krve. V košíku s poleny najdete kladivo a kolík. Budete potřebovat čerstvý odběr krve - postupujte také stejně jako předtím - přibude vám lahvička s číslem 815 (umístěte ji rovněž do skříňky se vzorky krve).

Zámek na skříňce: Kód zámku byl změněn. Nová kombinace je 1042. Uložte lahvičku 815 s krví doprostřed police a všimněte si lahvičky s číslem 814 (nějak ubylo). Před sebou vidíte přístroje. Podívejte se dolů na podlahu, otevřete víčko baterie a dolijte kyselinu z inventáře. Všimněte si upáleného kablíku nalevo od přístroje - použijeme kousek drátu, nalezený na noze holuba. Nejdříve jej musíme známým postupem sterilizovat v hrnci v kuchyni. Sterilizovanou část (filament) pak vložíme nahoru do přístroje.

Test krve: Na stolku vlevo si přečtěte pokyny pro krevní testy (věnujte pozornost poslední straně). Vezměte do zkumavky vzorek krve z lahvičky ve skříňce a skříňku zavřete. Zkumavku umístěte do přední části přístroje, klikou nalevo zasuňte do zkumavky kontakty. Stiskněte tlačítko + (plus) ve spodní části přístroje. Seberte část nad zkumavkou a položte ji na sklíčko mikroskopu vpravo. Nahlédněte do mikroskopu a postupně mačkejte značky vpravo nahoře (jednu a pak druhou). Tyčinku seberte z mikroskopu, dejte ji zpět do přístroje nalevo a pákou ji ponořte. Pak stiskněte tlačítko - (mínus), sklopte páku dolů ještě jednou a pak stiskněte + (plus) a opět prohlédněte výsledek v mikroskopu. Seberte z mikroskopu sondu a dejte ji do zkumavky a stiskněte - (mínus). Potom můžete zkumavku odložit. Toto budete muset opakovat u všech vzorků - tj. 815 - 810. Hra si výsledky testů pamatuje - výsledky zapište až po dokončení posledního testu. Pokud se někde spletete, musíte 'vypláchnout' všechny vzorky a začít znovu... Šílené.

POZOR: Níže uvedené výsledky by měly fungovat, ale POUZE v případě, že provedete testy! NESTAČÍ jen opsat výsledky do tabulek v zelené knize! Navíc je háček v tom, že ani když vaše testy dopadnou stejně jako zde uvedené, NEMUSÍ TO FUNGOVAT a otec Arno stále hlásí, že jsou zadány špatné výsledky testů. Nevím jestli je to bug nebo jsem něco udělal špatně. V anglickém návodu se píše, že se musí znovu přepočítávat položka 'Marked granulocytes' - ale ani opakované pokusy nevedly k úspěchu (autor mi poslal SAVE).

Pořadí výsledků:
číslo - jméno - mononucl. - polynucl. - granulocytes - total - analysis
810 - M. Florescu - 100 - 0 - 6 - 1666 - Unknown anomaly
811 - Ionel Martinescu - 46 - 54 - 10 - 1000 - No anomaly
812 - Janos Pekmester - 89 - 11 - 7 - 1428 - Unknown anomaly
813 - Stephan Luca - 57 - 43 - 10 - 1000 - No anomaly
814 - Arno Moriani - 56 - 44 - 9 - 1111 - No anomaly
815 - Arno Moriani - 81 - 19 - 7 - 1428 - Unknown anomaly

Doplňujete 3 hodnoty: Marked Mononuclear granulocytes (polynucl. se doplní automaticky), Total of granulocytes a Analysis. Po zapsání správných výsledků uslyšíte nějaký zvuk a zůstanete zavřeni v místnosti. Na horní část dveří použijte kyselinu z inventáře a pak dveře otevřete. Jděte ven - na chodbě ještě proběhne automatický telefonát s prof. Krugerem. Ocitáte se před špitálem...

Hospoda: Přejděte naproti do hospody a promluvte s Ozanou. Klikněte na košík s česnekem - dostanete menší záchvat kašle. Vyjděte nahoru ke svému pokoji a otevřete dveře - uslyšíte varování. Je zde nastražená bomba - pokud byste šli dovnitř - zemřete. Naštěstí se 'vrátíte' znovu na totéž místo. Nelze pokračovat ani zpět ke schodům, ani po chodbě.

Bomba. Bomba: Nahlédněte dovnitř pootevřenými dveřmi a najděte 2 místa (viz obrázek), na která použijte 'thumbtack' z inventáře. Poté uchopte nůž a přeřízněte provázek od bomby. Vstupte dále - uvidíte odlétajícího ptáka a... BUM!

Seberte bombu ze dveří. Koukněte na stůl a nožem otevřete balíček od prof. Iriny. Je tam česnek, který z nějakého důvodu nesnášíte... Z inventáře použijte prázdnou krabičku, kterou jste sebrali v Mariině pokoji. Přečtěte si dopisy, které vám poslala profesorka Irina.

Ozana: Sejděte dolů za Ozanou, vyslechněte co vám řekne a pak seberte z pultu dopis od Janose. Pomocí lupy si dopis prohlédněte - všimněte si černé skvrny u podpisu Krugera. Poté jděte nahoru do Janosova pokoje (naproti vašemu) a prohledejte ho.

Janosův pokoj: Prohlédněte si vpravo od dveří na stole kalendář, přečtěte si dopis z nadace a brožuru s obrázkem uvnitř, pak seberte zapalovač. Na zásuvku stolu použijte svazek klíčů z inventáře. Najdete zde německý pas (není moc vidět) a několik obrázků Vladovy biografie.

Přejděte k malému stolku a všimněte si skříňky a listu papíru. Seberte ze stolu tužku a několikrát klikněte na papír - objeví se předtím skryté kódy - prohlédněte si čtyřpísmené kódy pod nadpisem September IV III I V II.

Dekodér: Na skříňku nalevo použijte opět svazek Janosových klíčů. Najdete zde dekodér a dopis (prozatím jej nechte v šuplíku). Na dekodéru je v horní části 5 segmentů, které jsou ve spodní části označeny římskými číslicemi IV III I V II - stejně jako papír s kódy vedle na stole. Jednotlivé segmeny jsou vzájemně vyměnitelné. Uchopením jednoho a klikem na další je přehodíte.

Zkontrolujte, aby segmenty byly ve výchozí poloze, tj. v pořadí IV III I V II. Pomocí koleček po stranách segmentů nastavte písmena SEPTE. Pak natypujte čtyřpísmenné kódy UARCQRVDUTDCKOHQYVIKYUQQ... atd. z papíru na stole. Při psaní sledujte zprávu, která se objevuje dole. Po napsání cca 10 kódů se zpráva automaticky dekóduje celá a uloží se v dokumentech (lupou si ji prohlédněte).

Dekodér 2: Nyní položte dopis ze šuplíku na list na stole (obsahuje další sadu kódů). Prohlédněte si důkladně lupou obálku (razítko známky 'August 28, 1920 from Munich') a v inventáři kus papíru s čísly (sebrali jste jej Janosovi z kapsy kalhot - Janos's note) a všimněte si, že čísla pro sobotu jsou zničena... Doporučuji pro jistotu hru uložit!

Nyní změňte pořadí segmentů nahoře tak, aby byly v pořadí II V IV I III. Potom na nich nastavte pomocí postranních koleček písmena A U G U S. Následně postupujte stejně jako předtím, tj. zapisujte sekvenci kódů z dopisu: YGROWRCFBJCDRZJDOPFG... atd. Zpráva se opět po zapsání 10 kódů automaticky doplní (přečtěte si ji v dokumentech).

Půda: Vyjděte na chodbu a po žebříku vylezte na půdu. V inventáři máte voskový váleček od Iriny. Pokud ještě nemáte v inventáři stříbrnou jehlici, zajděte si pro ni k Ionelovi (ven z hospody, 1x dopředu a pak vpravo, zahrajete si čáru...). Sestavte gramofon a vložte voskový váleček ze sejfu od prof. Iriny a vyslechněte obsah. Poté gramofon rozeberte - váleček se vám při odebírání rozpadne v ruce. Seberte gramofon a sejděte dolů, pak jděte do špitálu.

Špitál: Vstupte a přes kuchyň a dvorek, přejděte do márnice a pak do sklepa k pojistkové skříňce. Páku přesuňte nahoru do polohy OFF. Seberte jakoukoliv opravenou pojistku v prostřední řadě a přesuňte ji nahoru doprostřed (obnovíte proud ve fotokomoře). Pak zapněte pákou proud. Vyjděte nahoru a ven.

Fotokomora: V Mariině pokoji jsou dveře do fotokomory, kam jste předtím kvůli tmě nemohli vstoupit. Prohlédněte si Martin obrázek - poněkud nešikovně ho poškodíte kyselinou. Klikněte znovu na obrázek - máte jej v dokumentech a automaticky se odstraní z rámečku. Seberte z umyvadla houbu a očištěte rámeček - houbu vraťte zpět. Na poličce vpravo si prohlédněte návod.

Janosův dopis: Z inventáře položte do rámečku Janosův dopis a prohlédněte si černou skvrnu dole u podpisu a další dírky po špendlících pod některými písmeny stránky. Jsou to tato písmena: C C H H H H O O N A N A S H H O. Prohlédněte si názvy chemikálií v lahvičkách a přijdete na: C2H4O2, Na2S a H2O.

Postavte převrženou lahvičku vlevo na poličce a naplňte ji kyselinou z inventáře. Pak v levé misce smíchejte (po jedné dávce) Acetic acid (C2H4O2), Sodium sulfite (Na2S) a destilovanou vodu (H2O). Seberte houbu a namočte ji v umyvadle, potom houbu namočte do roztoku a potřete Janosův dopis v rámečku. Následně použijte pinzetu na skvrnu u podpisu v dopise (pokud pinzetu ještě nemáte, je vedle v pokoji na prádelníku). Získáte mikrofilm v pinzetě.

Příprava vyvíjecích lázní: Vyprázdněte všechny 3 misky opláchnutím v umyvadle. Pokud jste to ještě neudělali, prohlédněte si návod na polici. Pak do misek připravte roztoky (zleva - doprava):

  1. Vývojka: Smíchejte Hydroquinone, Metol, Sodium sulfite, alkaline mix a destilovanou vodu.
  2. Přerušovač: Připravte zředěný roztok kyseliny (Acetic acid a destilovaná voda).
  3. Ustalovač: Smíchejte Sodium thiosulfate a Potassium metabisulfite.
Zvětšenina mikrofilmu: Umístěte mikrofilm v pinzetě na skleněnou desku zvětšovacího přístroje. Rozstviťte červené světlo kliknutím na vypínač vedle žárovky. Nyní otevřete černou krabici nalevo od umyvadla, uchopte kleště před krabicí, klikněte do krabice a seberte fotopapír. Vložte jej dolů do zvětšovacího přístroje. Pak klikněte na vypínač dole pod zvětšovákem - fotopapír se automaticky exponuje. Uchopte kleště a fotopapír postupně ponořte do lázní - zleva doprava na: 12 s, 7 s a 7 s. Počítejte si v duchu čas. Pak fotku pověste nahoru na šňůru, odložte kleště a prohlédněte si svoje fotografické dílo pomocí lupy.

Vyjděte ven a jděte znovu do sklepa pod márnicí, v pojistkové skříňce vraťte pojistky tak, aby byly opět zapojeny 2 polohy nalevo v prostřední řadě (obnovíte proud ve skladu krve). Poté odejděte ze špitálu.

Cikánka Luana: Od špitálu jděte doprava, přes hřbitov padlých vojáků, na křižovatku s cikánským vozem, kde vás osloví Luana. Poté jděte směrem, který vám ukáže. Jděte chodníkem, kde jste dříve nemohli projít a všimněte si kamenné desky s nápisy (Lord Mircea XIII), položené jako lávka přes potok. Když ji otočíte, uvidíte nápis Duke Alexander VIII. Jděte ke kapli a nalevo si všimněte dalších dvou desek a prázdného místa po třetí desce. Prohlédněte si výklenek kapličky - připomíná výjev z Vladovy biografie - Punishment. Všimněte si, že na hodinách chybí číslice I a IX, v dolní části si přečtěte nápisy. Jděte zpátky za Luanou a promluvte s ní.

Nalezení mísy: the bowl that was stolen: Vraťte se do vesnice, jděte stále rovně a u zřízenin se dejte doprava - najdete tam chlapce Ionela. Dozvíte se, že mísu ukradli Ariel a Cedric. Pak zajděte do hostince a promluvte si s Ozanou (Arielova matka). Pak znovu zajděte na křižovatku za cikánkou Luanou. Po rozhovoru se vraťte do vesnice a jděte na hřbitov.

Hřbitov: Cestou si na hřbitově všimněte hrobníkovy lopaty, ale bez povolení si ji nevezmete. Promluvte s hrobníkem, sedícím na schodech kostelíka a pak mu dejte výměnou za lopatu zápalky. Z místa, kde jste vzali lopatu se otočte a jděte k hrobu s růžovým keříkem (Luciana Hartner). Použijte lopatu na desku hrobu a uvnitř seberte hrstku popela. Z růžového keříku si pomocí nože uřízněte květ (květ je možné také uříznout u cesty na hrad). Přejděte ke hrobce Marty a branku do hrobky si otevřete pomocí klíče z inventáře. Vstupte dovnitř, hrobka je prázdná, na stěně vlevo si prohlédněte nápis, vpravo na zemi pak seberte krucifix a prsten (obě věci jsou zhruba na stejném místě). Otočte se k východu a vlevo pod nohami si všimněte pohozeného klíče (nejde sebrat). Poté odejděte ze hřbitova.

Luaniny požadavky: Sejděte ze hřbitova a zajděte za Ionelem - dejte mu starý gramofon a za to si můžete vzít prak z pytle na zemi. Potom jděte opět za cikánkou Luanou na křižovatku a na bednu položte prsten, popel z hrobu, zakrvavený cár, červené bobule od hradu, Ionelův prak a růži. Poté se automaticky po animaci ocitnete ve svém pokoji v hostinci.

Hospoda: Dopíšete dopis Monsignoru Brigatimu, seberte jej ze stolu a pak sejděte dolů k Ozaně. Oznámí vám, že vám tam cikánka nechala prak (virguli), který seberete. Vedle na stěně je schránka na dopisy - vhoďte dopis a vyjděte ven z hostince.

Kaple: Jděte na křižovatku k cikánce Luaně - zjistíte, že zde už není ani ona ani její vůz. Dejte se doleva cestičkou ke kapli. V inventáři vyberte prak (slouží jako virgule) a držte jej před sebou.). Přejděte pře potok a všimněte si, kam ukazuje proutek. Když se podíváte kousek dolů - Arno ohlásí, že by tam měl kopat. Odložte proutek a použijte lopatu. Odkryje se vršek zlaté mísy a kus bomby! Nesahat! Hrábněte ručně jednou zleva a jednou zprava od zlatého předmětu (kurzor kolečka) a odhrňte hlínu. Po druhém hrábnutí Arno prohlásí, že potřebuje nějaký nástroj. Vraťte se do vesnice a zajděte na hřbitov za hrobníkem.

Hřbitov: Hrobník je pořád na schodech u kostela. Promluvte s ním - automaticky uděláte výměnný obchod - dostanete francouzák (nebude vás líbat). Vraťte se zpátky k bombě. Francouzák použijte na vršek bomby a táhněte myší směrem k sobě, až se klíč dotkne země. Odložte francouzák a odsuňte bombu z poháru. Pak si můžete pohár vzít a lupou si prohlédněte nápis na vnitřní straně. Přejděte ke kapli a postavte pohár do výklenku. Do otvorů v číselníku vložte nábojnice. Číselník obsahuje čísla 1 - 13. Postupně stiskněte číslice: 1-2-3-5-8-13. Otočením kamenné desky se uvolní vchod...

Jeskyně: Přečtěte si nápis na hraně desky a postupte dále - je tam tma. Použijte zapalovač z inventáře a zapalte pochodeň na levé straně vchodu. Jděte dopředu a pak doleva k sarkofágu a otočte lebkou. V animaci vidíte, že vás obklíčily krysy. Nemůžete se nikam hnout. Prohlédněte vnitřek sarkofágu - jen koňské kosti... a nápis na víku. V inventáři seberte kanyst s benzínem a nalijte ho do vody kolem sebe, pak použijte zapalovač... a sledujte, jak jsou zničeny krysy, ale zároveň i vchod do jeskyně.

Sarkofág: Jste uzavřeni v sarkofágu - použijte medailon s lebkou na otvor zámku. Sice odšroubujete kryt, ale pořád jste uzavřeni. Před sebou vidíte 4 ozubená táhla. Všechna musíte zasunout směrem do středu víka a pak víko nadzvednete. Východ je v plamenech - musíte na druhou stranu...

Bludiště: Přečtěte si nápis pod nohama. Sledujte římské letopočty na tabulkách nad průchody. Princip je v tom, že musíte jít cestou snižujícího se letopočtu. Postup je následující:

MDXCVII (1597)
CMLXXXVII (987)
DCX (610)
CCCLXXVII (377)
CCXXXIII (233)
CXLIV (144)
LXXXIX (89)
LV (55)
XXXIV (34) Zvolte: Advance in spite of risk...
XXI (21)
XIII (13)
VIII (8)
V (5)
III (3)
II (2)
Doprava skrz I (1)
Rovně skrz I (1)
Rovně pod neoznačenou tabulku.

Panel s mýtickými zvířaty. Duel: Spadnete k cele, promluvíte si s Janosem. Před sebou máte panel s pěti mýtickými zvířaty (vlevo nahoře - po směru hodinových ručiček): vodní had, bazilišek, gryf , dvouhlavá hydra a tříhlavý cerberus. Každá příšera 'přebíjí' jinou, soupeři nevidí tahy protivníka. Úkolem je dostat zadní pohyblivou stěnu za protivníky co nejblíže k nim. Až se Arnovi podaří dostat Janose 'na lopatky' - odmítne vykonat poslední tah (Janos takové skrupule nemá). Vítězná kombinace: 4111... a dále stále jedničky (dost dlouho to trvá). Další kombinace může být 4113... a dále jedničky. Je ovšem možné, že vaše kombinace bude jiná... Pak se otočte se doleva a jděte ke skříňce. Francouzákem ji otevřete. Použijte nůž a kroucením doleva (3x nadoraz) - vyšroubujte střední část. Až odpadne - seberte nahoře kus drátu. Bohužel - budete muset hrát ještě jednou... Promluvte znovu s Janosem. Mi pak stačilo stisknout symbol 4 a měl jsem dveře přístupné. Otevřete dveře - ocitnete s v prostoru se dvěmi puzzle: na levé a pravé stěně.

Řešení puzzle. Puzzle vlevo: Prohlédněte si výklenek a text nahoře nad puzzle: "Tears to tears. Sweat to sweat. Blood to blood." Úkolem je pospojovat stejné kapaliny bez toho, že by se cesty křížily. Seberte vpravo kelímek a najděte 2 stejná místa pro jednotlivé kapaliny (krev, pot a slzy) a pak je spojte pomocí malých ventilů mezi jednotlivými 'bazény'. Pokud se nechcete trápit, řešení je na obrázku. Až se vám podaří je všechny správně propojit, zablikají uvnitř pole 4 světlá místa a vrata se pootevřou.

Puzzle vpravo: Prohlédněte si stěnu s lebkami. Všechny kromě jedné mají na hlavě přilbici nebo jinou 'pokrývku' hlavy. 6 z nich má v hlavě hřeb. Úkolem tohoto puzzle je umístit hřeby do správných lebek a jako sedmý 'hřeb' použít injekřní stříkačku. Řešení: Umístěte v horní řadě 2 hřeby do lebek s turbanem, v prostřední řadě do lebky s turbanem a do lebky úplně vpravo, ve spodní řadě pak do lebky uprostřed a úplně vpravo (se špičatou přilbou). Následně seberte v inventáři injekční stříkačku a zabodněte ji do lebky uprostřed pole. Pak se otevřou dveře a máte volnou cestu dále.

Japonské puzzle: Pojděte dopředu - je tam studna, zakrytá mříží. Otočte se a vpravo dole zatáhněte za páku. Zapadne za vámi mříž, odsune se mříž nad studnou a dole před vámi se objeví panel s nápisem "Neobracejte se!" - jinak zemřete (na stěně za vámi se sice objeví řešení, ale není vám nic platné - opakujete hru s novým puzzle ). Otevřete panel na podlaze, objeví se další puzzle. Nahoře a nalevo jsou čísla, která označují, kolik je v daném sloupci nebo řadě černých políček. Čísla napravo a dole označují, kolik je v dané řadě nebo sloupci šedých políček. Pokud je v daném sloupci nebo řadě více čísel, znamená to, že barevná pole nejsou souvislá. Návod zde není moc platný, protože puzzle se generuje náhodně. Pomoc je zde v tom, že když 'zemřete' - tj. otočíte se a pak zkusíte řešit puzzle, vygeneruje se vám možná nové puzzle, které je zde uvedeno. Na obrázcích jsou některé možnosti řešení.

Puzzle 1.Puzzle 2.

Puzzle 3.Puzzle 4.

Až vyřešíte puzzle, otevře se mříž kudy jste přišli a ze zdi nad studnou se vysunou stupačky. Pokračujte směrem do studny a nahoru po stupačkách a uslyšíte hlášky o ztraceném náramku a zrcadle. Vylezte ze studny, na okraji studny seberte zrcadlo (nikam jít nemůžete) a sestupte zpátky dolů do studny. U velké lebky napravo si všimněte velkého háku a z inventáře na něj použijte drát. Sestupte dolů. Přímo pod nohama máte kostru - u velké kostry (patrně noha) vlevo musíte několikrát hrábnout, než trefíte na náramek. Pak vás vyleká příšera a automaticky prchnete nahoru - náramek přitom znovu upustíte!

Přejděte na druhou stranu studny a vlevo u dveří seberte kámen a hoďte jej dolů do studny. Ničemu to nepomůže, přejděte do místnosti, kde jste se utkali s Janosem (cestou seberte injekční stříkačku z puzzle). Promluvte s Janosem - dá vám zapalovač, jenom když mu seženete něco k pití. Dá vám na to alespoň láhev. Pokud do láhve naberete vodu ze dna studny anebo z puzzle pot nebo slzy, pošle vás znovu. Jděte tedy rovnou k puzzle a naberte do láhve ze zdroje krev (kliknout hned vedle kelímku). Pak vám dá zapalovač. Spusťte se znovu po laně dolů, použijte zapalovač na pochodeň napravo na stěně. Po průletu netopýrů ji znovu zapalte. Musíte znovu najít náramek - rukou to asi nepůjde, použijte klacík ve tvaru Y. Náramek je zhruba na stejném místě jako předtím - v horní části kostry chodidla.

Nádvoří hradu: Vylezte ven ze studny, nahoru na nádvoří hradu a na okraj studny položte zrcadlo a náramek. Po animaci se otočte a seberte znovu zrcadlo na studně, pak odvalte sloupy a seberte pírko u vašich nohou. Projděte zpřístupněným průchodem. Vidíte 7 sloupů, u každého je kamenná čertovská tlama. Vašim úkolem je do každé tlamy správně umístit předmět a na panel nad tlamou nakreslit správný symbol.

Sloup 1: Přejděte naproti ke sloupu, v jehož tlamě najdete lahvičku 814 - nechte ji tam (sloup je vpravo od zavřeného kruhového průchodu na zemi). Nahoru na panel vždy nakreslete symbol podle obrázků. Přejděte ke sloupu vlevo (a pak pokračujte vždy doleva). Další sloupy: 2 - řetízek, 3 - pírko, 4 - injekční stříkačka, 5 - nevložíte nic, ale nahoře zapálíte pochodeň, 6 - stará minkce, 7 - zrcadlo. Pokud vše provedete správně, otevře se kruhový průchod do podzemí a vy můžete pokračovat dolů.

Sloup 1.Sloup 2.Sloup 3.Sloup 4.

Sloup 5.Sloup 6.Sloup 7.

Dracula: Dole se otočte a jděte k sarkofágu. Přečtěte si nápis a klikněte na lebku a pak odsuňte desku - sarkofág se otevře. Klikněte na Draculu. Pak postupně použijte z inventáře co se dá (na pořadí nezáleží) - hostie, svěcenou vodu, krucifix, červené bobule, růži, česnek ve skříňce a kolík s kladivem. Během procedury vás vyruší Kruger (můžete jít k žebříku a popovídat si s ním, ale není to nutné, jenom zdržuje). Potom sarkofág zmizí a přijde Marie (Marta). Pak přijde Dracula a začne vám pokládat otázky. Na každou otázku je správná jen jediná odpověď.

Otázka 1: How shall I judge your deeds?
Odpověď: I had no choice. It was the only way to come to you.

Otázka 2: Twice your enemy Janos was at your mercy and you spared him. Why?
Odpověď: Yes, I spared Janos and now I am here before you.

Otázka 3: You desire her, do you not?
Odpověď: Yes, I desire her.

Otázka 4: Who gave me immortality?
Odpověď: Lilith the rebel.

Otázka 5: Do you fear me?
Odpověď: I do not fear you since I have come here!

Otázka 6: Tell me, Priest, you can't have come with the absurd idea of fighting me?
Odpověď: Like Siegfried, I was resolved to do anything to reach my goal...

Po závěrečné odpovědi následuje animace + animace v roce 1943 a konec pěkné adventury.

Related Games Dracula 5: The Blood Legacy
Dracula 4: The Shadow of the Dragon
Dracula 2: The Last Sanctuary
Dracula: Resurrection
Dracula: Reign of Terror
Dracula: Unleashed
Dracula



Diskusia Príspevkov: 10 Hodnotenie
879 hlasov

100
60
20

80
40
0
48
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2022 ABCgames.net 
Facebook
 ABCgames.CZ | SK | E-shop hry |