GAMESCHEATSTRAINERSWALKTHROUGHSCD COVERSWALLPAPERSSCREENSHOTSDOWNLOAD

OTHER
CALENDAR
FORUMS
COMPANIES
TOP 10

BUY GAMES
USER
Login
Registration


Users
Games Store
ABCgames
Contact, RSS, Cooperation
STATISTICS
Games:
Cheats:
Trainers:
Walkthroughs:
Localizations:
CD covers:
Wallpapers:
Screenshots:
Download:
21409
5455
5063
1438
1600
7352
6159
13167
1687

Online 1467 users

Walkthroughs > The Elder Scrolls 4: The Shivering Isles


Zobrazení:49247
Autor návodu:Andrej Eperješi, ABCgames.sk

Hlavný príbeh

1. A Door in Niben Bay
Po nainštalovaní datadisku Shivering Isles nemusíte začínať novú hru, stačí si nahrať vašu poslednú uloženú pozíciu. Nič výnimočné sa najprv nedeje, no stačí, aby ste sa chvíľu venovali niečomu inému, alebo si proste deň pospali a dostanete správu, že ste začuli chýry o zvláštnej bráne, ktorá sa objavila na ostrovčeku v Nibenskom zálive. Ak sa vám nechce, nemusíte čakať na správu a môžete sa rovno vydať bránu nájsť. Je na ostrovčeku východne od Bravilu (priamo nad písmenom „L“ v nápise „Bravil“ na mape). Zájdite tam teda, najjednoduchšie do Bravilu a na ostrov doplávajte.
Na ostrove vybehnite hore k portálu v kamennej hlave. Z portálu vybehne Belmyne Drelth a v šialenstve zaútočí. Netreba sa báť, strážca pri portáli, Gaius Prentus je nesmrteľný a zabije ho. Potom vás len varuje, že každý kto bránou prešiel a vrátil sa – sa vrátil šialený a skončil ako mŕtvola. No on je tu len ako varovanie, takže ak chcete vojsť, môžete. Prejdite portálom.
Dostanete sa do malej miestnosti, kde za stolom sedí muž menom Haskill. Ponúkne vám, aby ste sa posadili. Sadnite si na stoličku oproti nemu a oslovte ho. Je to správca Lodra Sheogoratha. Oznámi vám, že jeho pán hľadá smrteľníka, ktorý by bol jeho šampiónom v istých záležitostiach. Máte sa rozhodnúť, či vstúpite, alebo nie. Potom ho oslovte znova a povedzte mu, že prijímate. Haskill odíde a miestnosť sa zmení na stovky motýľov. Vstup na ostrovy Sheogoratha vám bol povolený.


2. Through the Fringe of Madness
Zbehnite cestou dolu a môžete naraziť na prvého nepriateľa nového typu. Inak pokračujte cestou do dediny Passwall. Tam sa môžete niekoho spýtať na bránu, alebo proste sami vybehnúť cestou nad dedinu k bráne, ktorú stráži beštia Gatekeeper. Uvidíte, ako sám pozabíja skupinu dobrodruhov, z ktorých prežije len ich orskský kapitán a ten utečie naspäť do Cyrodiilu. Môžete s ním skúsiť bojovať, ale zabiť ho je takmer nemožné, pretože je príliš silný, príliš odolný a dopĺňa si život.
Pohovorte s ľuďmi v dedine o strážcovi brány a zistíte, že Jayred Ice-Veins plánuje, ako sa ho zbaviť. V krčme sa od Dredhwen môžete dozvedieť tiež to, že strážca útočí na každého okrem ženy menom Relmyna Vernim. Tá je ubytovaná tu v krčme na poschodí, tak za ňou zájdite a pohovorte si s ňou. Nie je veľmi zhovorčivá a zistíte, že ona vytvorila strážcu v záhrade Mäsa a kostí (Garden of Flesh and Bone) a že sa jej vydaril, nie ako jeho bratia. Je proti jeho zničeniu, takže vás automaticky nemá v láske a odporučí vám pohovoriť si s jej učnicou Nanette Don, ak teda chcete s niekým hovoriť. Na stole v jej izbe je tiež list, ktorý píše Sheogorathovi, tak si ho môžete prečítať. Potom zájdite za Nanette.
Pohovorte si s Nanette o strážcovi. Ak nechce hovoriť, tak si zvýšte obľúbenosť a zistíte, že strážca má chybu, zraňujú ho Relmynine slzy. Tiež dodá, že Relmyna ho navštevuje každú noc okolo polnoci a vždy je z neho dojatá.
Potom zájdite za Jayredom. Má dom na začiatku dediny. Povie vám, že aj on chce dostať strážcu a tak by ste sa mali spojiť. Vraj najlepšie ako niekoho zabiť, je použiť jeho vlastné kosti, no a strážcove kosti sú v Záhrade mäsa a kostí, kde ho Relmyna stvorila. Brána je však zamknutá a on sa cez ňu nevie dostať. Zatiaľ ho nechajte tak.
Počkajte si na noc a krátko pred polnocou choďte k bráne. Okolo trištvrte na dvanásť môžete uvidieť aj Relmynu, ako kráča k bráne. Sledujte ju a uvidíte, ako sa rozpráva so strážcom. Pri odchode nechá na zemi svoju vreckovku. Tú si vezmite a získate jej slzy (v inventári ako fľaštička s jedom).
Teraz sa vráťte za Jayredom a povedzte mu, že ste pripravený. Zájdite s ním k Záhrade mäsa a kostí. Vypáčte bránu (najjednoduchší zámok) a vnútri spoločne zlikvidujte troch obrých kostlivcov. Z mŕtveho strážcu si Jayred vezme pár kostí. Za pár hodín sa máte za ním zastaviť, bude mať hotové kostené šípy. Stačí však, aby zašiel do svojho domu a o chvíľu má šípy hotové. Oslovte ho, vezmite si od neho dvadsať kostených šípov a povedzte mu, nech vás nasleduje. Choďte k bráne a zaútočte na strážcu. Kostené šípy ho dosť zraňujú a znižujú jeho obnovovanie života, celkovo ho robia viac zraniteľným. Jayred po ňom strieľa, takže šípy nájdu svoj účinok. Vy pokiaľ nie ste zameraný na streľbu, môžete na neho kľudne útočiť aj svojimi sečnými zbraňami. Nezabudnite použiť Relmyne slzy ako jed či už na šípy, alebo na váš meč (či inú zbraň). Keď ho dorazíte, tak si z jeho tela vezmite kľúč k bránam do Mánie a Demencie.
Objaví sa Haskill, okomentuje váš úspech a môžete sa ho popýtať na oblasti za bránou. Potom urobte svoju voľbu a prejdite bránou, ktorou chcete.
Keď prejdete bránou, sú vám už ostrovy plne k dispozícii s voľnou možnosťou pohybu. Môžete ich do sýtosti preskúmavať, no ak chcete pokračovať v príbehu, tak sa vydajte do hlavného mesta ostrovov s názvom New Sheoth, kde sídli Sheogorath.
V meste vstúpte do hradnej časti a tam do hlavnej siene, kde na tróne sedí Sheogorath osobne. Pri ňom postáva Haskill. Oslovte ho a zadá vám úlohu.


3. A Better Mousetrap
Dostali ste od Sheogoratha prívesok Charity of Madness, zariadenie Attenautor of Justice a knihu Manual of Xedilian. Prečítajte si knihu a pohovorte si o úlohe aj s Haskilllom. Máte zájsť do oblasti Xedilian a tam obnoviť jej funkčnosť, aby sa postarala o nevítaných návštevníkov. Vydajte sa na juh podľa mapy a vstúpte do Xedilianu.
Po vstupe si niektoré dvere musíte otvoriť stlačením tlačidla na stene, takže buďte všímavý. Postupujte priamo vpred až narazíte na Grummitského šamana. Ten má magickú palicu, ktorú mu vezmite, keď ho zabijete. Z nej získate prvý kryštál. V oblasti kde je šaman je aj podstavec Judgement Nexus, tak do neho kryštál vložte.
Tým sa vám otvoria dvere oproti podstavcu. Prejdite nimi a pokračujte až na koniec, kde aktivujte spínač v stene pri zavretých dverách. Prepadne sa pod vami podlaha a vy spadnete do chodby pod ňou. Pokračujte touto chodbou a na konci zabite šamana, ktorému zase vezmite jeho magickú palicu, získate kryštál a ten vložte do nexusu, čím sa vám otvoria dvere oproti nemu.
Pokračujte ďalej chodbami až od ďalšej oblasti. Tam zas priamo k tretiemu šamanovi, kde ho zase zabite, vezmite mu kryštál a vložte do nexusu, čím sfunkčnili systém a otvorili ste si neďaleké dvere. Už len pokračujte opäť priamou cestou na koniec, kde nájdete hromadu kryštálov označených ako Resonator of Judgement. Ich aktivovaním naladíte správne rezonátor a oblasť opäť funguje tak, ako má. Napravo sa vám otvoria dvere, za ktorými prejdite teleportom.


4. Baiting the Trap
Objavíte sa pri správcovi dungeonu, ktorým je Kiliban Nyrandil. Vysvetlí vám, že rezonátor funguje ako magický privolávač, ktorý tak ako siréna k sebe vábi dobrodruhov, ktorí sa sem odvážia vstúpiť. Jednotlivé miestnosti Xedilianu obsahujú zariadenia, ktoré umožňujú vyvolať udalosť demencie, ktorá osobu usmrtí, alebo udalosť mánie, ktorá osobu privedie do šialenstva a tá sa potom stane plnohodnotným obyvateľom Chvejúcich sa Ostrovov.
V tejto prvej miestnosti choďte k dvom tlačidlám. Do miestnosti pred vami vstúpia traja dobrodruhovia. Ak stlačíte zelené tlačidlo, tak ich napadne hromada malých Gnarlov. Pobijú ich, ale Lewin to nezvládne a zabijú ho. Ak stlačíte červené, tak Gnarl narastie do obrých rozmerov a lučištník/ zlodej Lewin Tilwald sa zblázni. Potom prejdite teleportom k ďalšej miestnosti.
Tu sa zvyšní dvaja dobrodruhovia zastavia pri klietke s pokladom. Ak stlačíte zelené tlačidlo, tak aktivujete ohnivú pascu a Syndelius to neprežije. Ak stlačíte červené tlačidlo, tak sa do miestnosti vsype hromada kľúčov a mág Syndelius Gatharian sa z toho zblázni. Prejdite teleportom k poslednej miestnosti.
V poslednej miestnosti ak stlačíte zelené tlačidlo, tak sa objavia zombie a zabijú orkského bojovníka. Ak stlačíte červené, tak spôsobíte, že si bude myslieť, že je mŕtvy a z toho sa bojovník Grommok gro-Barak zblázni. V tejto časti je inak aj Kalibanov byt, v ktorom je pár nových kníh a kde ho aj neskôr môžete nájsť, ak budete chcieť.
Prejdite teleportom a od Kilibana dostanete ako odmenu orkov meč (cez deň je to Dawnfang a v noci je to Duskfang) a tiež jeho denník. V neďalekej truhlici si môžete vziať ďalšie predmety, ktoré už dobrodruhovia potrebovať nebudú. Vyjdite von do chodby a napadnú vás traja rytieri (Knights of Order). Zabite ich a vráťte sa za Kalibanom, ktorý vám o nich niečo povie.
Vezmite si z tých rytierov srdcia. Ak narazíte vonku na ostrovoch na žiariace kryštály, v okolí ktorých sú ďalší takýto rytieri, tak niekoľko tých sŕdc môžete použiť na zablokovanie tých kryštálov a tak získať poklady, ktoré sú v nich ukryté.


5. Understanding Madness
Vráťte sa do paláca a oslovte Sheogoratha. Za odmenu vám darujú kúzlo, ktorým si k sebe kedykoľvek môžete na jeho ostrovoch privolať jeho správcu Haskilla. Máte to hneď vyskúšať, tak si to skúste. Sheogorath je tým pobavený a povie vám, aby ste to skúsili ešte raz, tak to zopakujte. Potom ho môžete vyvolať kedykoľvek, keď budete chcieť radu. Znova ho oslovte a teraz vám povie o čo ide. Jyggalag je daedrický princ poriadku a chystá sa na Greymarch, čo je niečo ako apokalypsa – aspoň tak vám to vysvetlí Sheo. Chce od vás pomoc pri záchrane jeho ríše, no aby ste ju mohli chrániť, potrebujete jej najprv porozumieť. Preto vás vyšle, aby ste navštívili vládcov dvoch častí jeho ríše. Vojvodkyňa Syl vládne Demencii (quest „Lady of Paranoia“) a vojvoda Thadon vládne mánii (quest „Addiction“). Navštívte ich a splňte ich úlohy.


6. Addiction
Vyhľadajte v Dome Mánie jej vodcu, vojvodu Thadona a pohovorte si s ním. Je buď v trónnej sále, alebo v záhrade za sálou (ak je vo svojich komnatách, musíte počkať, lebo tam nesmiete). Rozhovor je pomerne náročný, no zistíte, že chce, aby ste mu navrátili jeho kalich (Caliche or Reversal). Veľa z neho nedostanete, tak si potom pohovorte s argoniánkou Wide-Eye. Zistíte, že máte ísť do Dunroot Burrow, ktorá je severozápadne od mesta. Vydajte sa tam.
Zájdite do Dunroot Burrow a pred vchodom je Elytra. Zabite ju a z jej tela si vezmite Felldew. Ten zjedzte a vstup do dungeonu sa vám otvorí. Vstúpte. Po chvíli účinok Felldewu odznie a vy začnete cítiť abstinenčné príznaky. Začnú sa vám znižovať jednotlivé štatistiky a napokon ubúdať zdravie. Aby ste tomu zabránili, zjedzte ďalší Felldew, ktorý nájdete opäť v niektorých Elytrách tu v dungeone. Tým sa vám hodnoty vrátia do normálu a vy sa cítite fajn, proste ste závislý na Felldewe. Postupujte troma samostatnými oblasťami tunelov. Preskúmajte ich celé, v odľahlých chodbách môžete nájsť amber na tvorbu zbraní a brnení. Inak je cesta celkom jednoduchá. Prejdite až do poslednej oblasti, ktorá je už pevnosťou vytvorenou ľuďmi. Nájdete v nej pár závislákov, ktorých sa zbavte. Na podstavci tu nájdete kalich. Vezmite si ho a zbavíte sa efektov závislosti. Dverami vyjdite von a dostanete sa priamo von, takže sa nemusíte vracať celú cestu tunelmi. Pred vami nájdete jeden z kryštálov rytierov Poriadku, tak ak chcete, môžete ich zničiť a odstaviť kryštál (tým že doň umiestnite srdcia rytierov).
Napokon sa vráťte do mesta a odovzdajte kalich Thadonovi.


7. The Lady of Paranoia
Teraz zájdite do domu Demencie a nájdite jeho vodkyňu, vojvodkyňu Syl. Cez deň je väčšinou v trónnej sále, inak je občas vo svojich komnatách, kam sa nedostanete. Oslovte ju. Je presvedčená, že niekto chystá niečo proti nej a máte zistiť, kto sú zradcovia. Menuje vás jej veľkoinkvizítorom a pošle vás za Herdirom. Ten je v celách poniže trónnej sály (vedie tam chodba napravo). Oslovte ho a pridá sa k vám ako váš donucovač. Keď sa budete s niekým zhovárať, tak sa ho spýtajte na konšpiráciu a keď nič nepovie, môžete prikázať Herdirovi, aby danú osobu mučil (zasiahne ju bleskami). Ak niekoho budete mučiť trikrát a nič nepovie, tak zrejme nič nevie. Môžete zvoliť koho chcete. Najjednoduchšie je začať Kithlanom, to je Redguardský správca vojvodkyne Syl. Mučte ho a povie, že Anya sa chovala podozrivo. Anya Herrick. Nájdite ju, je to slúžka lady Syl. Mučte ju a prezradí vám meno Ma´zaddha. Tento Khajiit má v meste Blis svoj dom, tak ho pohľadajte, vypočujte a mučte. Zistíte, že vám nič nepovie, pokiaľ nebudete mať aspoň nejaký dôkaz.
Skúste vypočuť ľudí v meste, niektorí vám povedia (napríklad. Khajiitský žobrák Bhisha, zbrojárka Cutter, krčmárka Sickly Bernice), že Ma´zaddha sa v noci stretáva s Nerlene, kapitánkou stráží vojvodkyne Syl. Počkajte si do polnoci. Vtedy do mesta vstúpi Nerlene a stretne sa s Ma´zaddhom poniže jeho domu pod terasou. Môžete sa schovať za zábradlím nad nimi, alebo za krabice pod schodmi. Vypočujte si ich rozhovor. Potom oslovte Ma´zaddhu a prizná sa. Povie vám, aby ste sa za ním zastavili ďalšiu noc a dovtedy že sa pokúsi získať mená tých, čo ho najali na vraždu Syl.
Prijdite k nemu okolo ďalšej polnoci a nájdete ho zavraždeného. Prehľadajte ho a vezmite si jeho kľúče. Choďte na poschodie do jeho izby a v skrinke nájdete Ma´zaddha´s Crinkled Note a Narlene´s Ceremonial Shortsword. Oslovte Nerlene a povie vám, že za tým stojí Muurine, nie ona. Už len zájdite do Blisu za Muurine, vypočujte ju a prizná sa vám. Oznámte svoje zistenia Syl. Povie vám, aby ste ju nasledovali do mučiarne. Nasledujte ju tam teda a uvidíte, ako popraví Muurine za jej zradu. Vám za odmenu daruje luk Ruin´s Edge. Tiež môžete orabovať mŕtvu Muurine.


8. The Cold Flame of Agnong
Vráťte sa za Sheogorathom a ten vám dá ďalšiu úlohu, zapáliť plameň Agnonga. V tom vám môžu pomôcť len nesmrteľné strážkyne z pevnosti Cylarne.
Zájdite do pevnosti Cylarne. Na vstupnom nádvorí stojí Vika zastupujúca temné Mazken (Dark Seducers) a Chuna zastupujúca zlaté Aureals (Golden Saints). S oboma si môžete pohovoriť a obe vám dajú kľúč od dverí v pevnosti a tiež vám povedia, že každá zo strán chce zničiť tú druhú. Tu sa musíte rozhodnúť, ku komu sa pridáte.
Tiež zistíte, že v pevnosti sú dva oltáre, oltár zúfalstva (Despair) a oltár nadšenia (Rapture) a každá z dvoch skupín ovláda jeden. Aby vám vodkyňa jednej zo skupín pomohla, chce, aby jej skupina ovládla oba oltáre.
Keď vstúpite do záhrady Aurealiek, tak si vypočujte rozhovor ich vodkyne Aurmazl Kaneh s jej pobočníkom Mirelom a zistíte, že chcú zaútočiť na mazkenky hlavnou chodbou. Môžete si o tom s nimi pohovoriť. Potom zájdite do podzemia u mazkeniek a oslovte ich vodkyňu Grakedrik Ulfri. Zistíte, že očakáva útok hlavnou chodbou a sú pripravené ho odraziť.
Teraz sa rozhodnite. Ak sa pridáte k mazeknkám, tak ponúknite pomoc Ulfri. Tá očakáva útok tak jej môžete povedať, že im pomôžete pri obrane a proste čakajte, kým aurealsky zaútočia hlavnou chodbou a spoločne ich zničte. Tiež jej môžete povedať, nech pripraví pascu v podzemných tuneloch. Potom zájdite za Kaneh, vodkyňou aurealiek a povedzte jej (klamte), že jej chcete pomôcť a že vhodný útok by bol cez podzemie. Pridajte sa k nim a postupujte podzemím. Tam ich napadnú mazkenky. Aurealky bojujú s nimi a napadnú aj vás. Tak, či tak, keď padnú všetky aureálky, tak ste uspeli.
Ak sa pridáte k aurealkám, tak oslovte ich vodkyňu Aurmazl Kaneh. Ponúknite jej pomoc pri útoku hlavnou chodbou. Môžete si to uľahčiť tak, že Ulfri poviete, že aurealky navediete podzemím do pasce a Ulfri presunie svoje jednotky tam (no priamy útok sa mi zdal jednoduchší, padlo menej aurealiek a zvládli to celé úplne samé). Tak, či tak, vstúpte s aureálkami k podzemnému oltáru a keď padnú všetky mazkenky, tak ste vyhrali.
Nech sa už spojíte s kýmkoľvek, napokon jedna strana vyhrá. Potom si pohovorte s víťaznou vodkyňou a požiadajte ju o plameň. Vodkyňa sa pre slávu Sheogoratha obetuje na oltári a plameň vzplanie. Na dvore vy vstúpte do plameňa a vzplaniete. Takto odneste plameň do mesta.
V meste vstúpte do Sacellum Arden-Sul, čo je miestny chrám. V chráme sú samozrejme dvaja kňazi Dervenin (pre Bliss, reprezentujúci Mániu) a Arctus (pre Crucible, reprezentujúci Demenciu). Obaja vás žiadajú, aby ste zapálili plameň na ich strane. Zvoľte si jedného a povedzte mu, že zapálite plameň pre neho. Ten vám otvorí výklenok na jednej strane chrámu a vy doň vstúpte, čím prejde plameň z vás do výklenku.
Ak zapálite plameň pre Arctusa a demenciu, dostanete od neho za odmenu šaty Raiment of Intrigue (zvyšujú speed, security, sneak a luck).
Ak zapálite plameň pre Dervenina a mániu, dostanete od neho za odmenu šaty Raiment of Arden-Sul (zvyšujú inteligenciu, silu vôle a pridáva kúzlo štít a odolnosť pred paralýzou).


9. Ritual of Accession
Po zapálení plameňa sa v chráme objaví Sheogorath. Oslovte ho. Už viete, že chce, aby ste sa stali novým vodcom ostrovov, ktorý porazí Jyggalaga. Teraz sa máte stať vojvodom, alebo vojvodkyňou jeden z dvoch častí mesta. Pohovorte si s kňazmi Arctusom a Derveninom a zistíte, že aby ste sa stali vládcom, musíte uskutočniť rituál – čo sú dva questy „Ritual of Mania“ a „Ritual of Dementia“. No vládnuť môžete len jednému. Keď si vypočujete o oboch rituáloch, znovu oslovte Sheogoratha a povezte mu, pre čo ste sa rozhodli a to sa stane vašim ďalším questom.


10a. Ritual of Dementia
Rozhodli ste sa nahradiť Syl a stať sa vládcom demencie. Od kňaza Arctusa sa dozviete, že by ste si mali pohovoriť so Sylynými asistentmi, Anyu a Kithlanom. Pohovorte si s oboma o Syl a o jej nahradení. Ponúknu vám pomoc. Kithlan vám dá kľúč od jej komnát a Anya Herrick odláka pár stráží. Vstúpte do záhrady pred Sylynou komnatou. Dve strážkyne tam zostali, tak ich buď obíďte, alebo zabite. Vojdite do Sylynej komnaty a nájdete ju na posteli mŕtvu. Prezrite jej telo a objaví sa Kithlan, ktorý vám povie, že je to len atrapa a pravá Syl ušla. Vyjdite naspäť do záhrady a naľavo od dverí jej komnaty otočte sochou Sheogoratha. Otvorí sa tajný prechod do Xirethardu.
V prvej časti si dávajte pozor na magické strely. Stačí ich preskočiť, alebo sa im vyhnúť na bok. Pokračujte a ďalej sa budete musieť prebojovať cez pár strážkyň. Postupujte do ďalšej oblasti. Tam v zabarikádovanej miestnosti nájdite na stene tlačidlo, čím si otvoríte tajný prechod a pokračujte chodbami. Na konci nájdete Syl. Bojujte s ňou a zabite ju. Vezmite jej srdce (môžete aj jej unikátne kladivo) a vráťte sa naspäť do chrámu v meste. Tam ho vložte na oltár a keď zhorí, tak vám Arctus oznámi, že ste vládcom demencie. Oslovte Sheogoratha.
Objaví sa Thadon a keď zistí, že je Syl mŕtva, rozhodne sa pridať k Jyggalagovi. Odíde do Fringu, ktorý vraj už obsadili Jyggalagovy rytieri. Potom, keď odíde, znova oslovte Sheogoratha a dá vám Ring of Lordship, prsteň vašej hodnosti vládcu a tiež získate kúzlo, ktoré vám umožní vyvolať na 60 sekúnd Dark Seducerku.


10b. Ritual of Mania
Rozhodli ste sa nahradiť Thadona a stať sa vládcom mánie. Kňaz Dervenin vám poradí osloviť Wide-Eye, asistentku Thadona. Musíte ho otráviť a podľa tradície by to mali byť tri kusy jedu Greenmote. V malých dávkach pôsobí ako droga a jednu dávku si Thadon dáva do večere. Pohovorte si s Wide-Eye. Povie vám čo robieva cez deň, ako si číta, na obed ide po tajné zásoby Greenmotu a večer do kníhkupectva. Kde je však sklad Greenmotu vám nepovie. Sledujte ju krátko pred dvanástou hodinou na obed a uvidíte, ako vo vstupnej záhrade paláca otvorí pomocou sochy tajný prechod do sila.
Vstúpte tam aj vy. Dávajte si pozor, pretože ste v zakázanej oblasti a ak vás chytia, je to zločin. Plížte sa teda a vyhýbajte sa ostatným. Mne sa zdala najlepšia cesta po pravej strane. Tam sa najmenej stretnete so strážkyňami a dá sa tadiaľ preplížiť celkom bezpečne a dostanete sa tadiaľ aj priamo k silu. V sile si vezmite dva kusy greenmotu a preplížte sa naspäť von. Teraz vstúpte do domu mánie a do Thadonovej záhrady. V záhrade sa opäť nenápadne dostaňte do jeho komnát. Vypáčte dvere, vstúpte a opäť sa plížte. Na chodbách sú totiž dve strážkyne. Vyhnite sa im a preplížte sa do kuchyne, ktorá je na ľavej strane, vedľa jeho spálne. Tam mu vložte greenmoth do jedla aj do fľaše vína. Potom sa opäť preplížte von a zo záhrady sa už len vráťte do trónnej sály. Počkajte si do večera, okolo ôsmej začnú jesť. Kľudne sa posaďte a počkajte si, kým jed zaúčinkuje a Thadon zomrie. Vezmite si jeho krv (môžete aj jeho unikátnu korunu) a vráťte sa do chrámu v meste. Tam vložte jeho krv na oltár a keď zhorí, tak vám Drevenin oznámi, že ste vládcom mánie.
Objaví sa Syl a keď zistí, že je Thadon mŕtvy, rozhodne sa pridať k Jyggalagovi. Odíde do Fringu, ktorý vraj už obsadili Jyggalagovy rytieri. Potom, keď odíde, znova oslovte Sheogoratha a dá vám Ring of Lordship, prsteň vašej hodnosti vládcu a tiež získate kúzlo, ktoré vám umožní vyvolať na 60 sekúnd Goden Saintku.


11. Retaking the Fringe
Sheogorath vám zároveň udelil novú úlohu. Máte zájsť do Fringu a zabezpečiť jeho opätovné prevzatie jeho strážkyňami. Zájdite k bránam pri Fringy (Gates of Madness) a prejdite nimi. Zistíte, že celá dedina Passwall bola zmenená a dobytá. Vstúpte do dediny a pomôžte svojim jednotkám poraziť rytierov (vašimi jednotkami sú buď aurealky, alebo mazkenky, v závislosti od toho, či ste vládcom demencie, alebo mánie. Taktiež tu máte aj ich komandérku pod svojim vedením. Golden Saintky vedie Aurig Desha, Dark Seducerky vedie Grakendo Udico).
Keď porazíte rytierov, osloví vás komandérka. Objasní vám situáciu a povie, že sa treba pripraviť na útok. Môžete rozdať rozkazy tým čo prežili sami, alebo to nechať na ňu.
Ak teda chcete, udeľte rozkaz každému osobitne. Môžete prikázať stiahnuť sa a útočiť lukom, držať pozíciu so sekerou, alebo útočiť s mečom. Pár pomocníkov s mečmi neuškodí a zvyšok môže strieľať. Keď ste pripravený, povedzte to komandérke a nepriatelia, ktorí zo zdvorilosti čakali s útokom, kým sa pripravíte, zaútočia. Tri vlny, každá s troma rytiermi. Zničte ich a znova vás osloví komandérka. Musíte uzavrieť neustály prísun nepriateľov, takže máte zájsť do ruín Xeddefenu. Oni zostanú chrániť Passwall, ako poslednú zábranu vpádu na ostrovy. Zájdite teda neďaleko do ruín a vstúpte do dungeonu pod nimi.
V pravej časti zabite kňaza a vezmite mu kľúč s ktorým sa dostanete ďalej. Pokračujte cez množstvo rytierov až do poslednej úrovne ruín, kde stretnete Sheldena, samozvaného starostu Passwallu. Poprosí vás o pomoc, tak mu povedzte, nech sa k vám pripojí (je bohmi vyvolený, takže je nesmrteľný a tak sa o neho ani nemusíte veľmi starať). Zbehnite dole k centrálnemu kryštálu. Už ste mohli na takéto kryštály naraziť na ostrove na rôznych miestach a vždy je rovnaký postup ako ich uzavrieť. Vložte do nich tri srdcia rytierov (tých ste už cestou zabili dosť, takže by ste mali mať aj dosť sŕdc). Vložte ich aj do tohto a zastavíte ho. No zároveň sa tým začne rozpadať celá oblasť. Utekajte preč a dávajte si pozor na padajúce kusy stropu a stĺpov. Keď vybehnete konečne von, tak sa vráťte ku komandérke. Pri nej zničte ešte pár rytierov a oslovte ju. Pošle vás naspäť za Sheogorathom, takže sa za ním vráťte do mesta a oznámte mu svoj úspech.


12. Rebuilding the Gatekeeper
Aby ste zabezpečili ostrovy pred ďalšími útokmi z vonku, máte pomôcť Relmyne Verenim vytvoriť nového strážcu brány, takého, akého ste zničili pri vstupe na ostrovy. Zájdite do pevnosti Xaselm. Po vstupe sa musíte prebojovať pár podlažiami s nemŕtvymi nepriateľmi až do spodnej časti, kde nájdete Relmynu. Je to zvrátená sadistka, ktorá robí pokusy na ľuďoch. Povezte jej, že Sheogorath potrebuje nového strážcu brány a hoci vás nenávidí za vraždu jej predchádzajúceho strážcu, podriadi sa vôli svojho lorda a pošle vás po štyri prísady, ktoré potrebuje. Tiež vám dá kľúč, ktorý vám otvorí dvere tu, neďaleko jej pracovne, ktoré vedú priamo von (do oblasti „Tajný vstup do Xaselmu“) a tak vám uľahčia cestu dnu aj von.
Vráťte sa do Fringe a neďaleko dediny vstúpte do záhrady mäsa a kostí, kde ste už boli predtým. S kľúčom od Relmyny si môžete otvoriť vstup do dungeonu, ktorého dvere boli pre vás doteraz neprístupné. V dungenoe prehľadajte niekoľko podlaží a pozbierajte štyri prísady. Máte ich označené na mape, stačí k nim prísť a vziať si ich. Cestu vám samozrejme sťažujú nepriatelia a jedno menšie bludisko, ktoré sa však dá ľahko prekonať. Keď máte všetky štyri, tak sa vráťte za Relmynou.
Tá vás ešte pošle vybrať vhodné časti tela pre tvorbu nového strážcu. Na výber máte pár druhov a celkovo máte vybrať vhodný pár nôh, ľavú ruku, pravú ruku, torzo, hlavu a srdce. Vyberte tie, čo sa vám zdajú vhodné a vráťte sa s nimi za Relmynou. Teraz sa máte presunúť k bráne šialenstva vo vstupnej časti ostrova (Gate of Madness). Prejdite tam a objaví sa tam aj Relmyna. Oslovte ju, keď zastane pred sochou a začne rituál tvorby strážcu. Postupne vás bude inštruovať čo máte robiť. Najprv vhoďte do tekutiny časti tela strážcu a potom jednotlivé prísady, ktoré ste získali v záhrade mäsa a kostí. Napokon privolá Flesh Atronacha (získate shopnosť vyvolať si na pomoc Flesh Atronacha), ktorý sa zmení na strážcu (keď kliknete na strážcu, môžete získať ako bonus jednu zo schopností, ktoré mu poskytujú časti jeho tela, ktoré ste mu sami vybrali). Hotovo, už len zájdite oznámiť Sheogorathovi splnenie úlohy.


13. The Helpless Army
Konečne zistíte viac o hroziacom nebezpečenstve (a aj niečo o Jyggalagovi, ktorý bol akosi nadpočetný pri šestnástich daedrických princoch). Váš rozhovor preruší vojak, ktorý prosí o pomoc, pretože ich základňu obsadili rytieri Jyggalaga.
Ak ste vládcom mánie, je to Dark Seducer. Musíte sa vydať do oblasti Pinnacle Rock, ktorému momentálne velí mazkenka menom Adeo. Základňu napadli rytieri a vedie ich vojvodkyňa Syl. Zajali kapitánku menom Dylora, ktorú máte zachrániť.
Ak ste vládcom demencie, tak je to Golden Saint. Musíte sa vydať do oblasti Brellach, ktorému momentálne velí aurealka menom Issmi. Základňu napadli rytieri a vedie ich vojvoda Thadon. Zajali kapitánku menom Staada, ktorú máte zachrániť.
Zájdite do danej oblasti, oslovte dočasnú veliteľku a pridá sa k vám s dvoma ďalšími bojovníčkami. Vstúpte do pevnosti a postupujte ňou, až nájdete kapitánku pevnosti. Neďaleko nej je zvon, ktorý použite a tým oslobodíte kapitánku. Tá sa k vám tiež pridá. Máte wellspring, zdroj, ktorý privádza tieto bojovníčky naspäť do ríše Sheogoratha z hlbín Oblivionu, keď sú zabité. Máte zabrániť, aby sa tam nepriatelia dostali pred vami a prerušili tento zdroj oživovania. Keď vstúpite do Hall of Devotion, tak vaše spoločníčky zomrú, pretože nepriatelia prerušili zdroj ich oživovania.
Postupujte až do haly so zdrojom. Tam sú štyri zvony, v každom rohu jeden. Všetkými zazvoňte a kryštál pokrývajúci zdroj sa rozpadne. Bojovníčky ožijú. Pomôžte im zlikvidovať zvyšok nepriateľov v pevnosti. Potom si pohovorte s veliteľkou, ktorá vám poďakuje a získate možnosť vyvolať jednu z nich na pomoc (takže už môžete obe, keďže ako vojvoda sta sa naučili vyvolávať bojovníčky pod svojim vedením). Tiež dostanete brnenie bojovníčok, ktoré ste zachránili (ľahké brnenie Dark Seduceriek, alebo ťažké brnenie Golden Saintiek). Oznámte úspešné splnenie úlohy Sheogorathovi.


14. Symbols of Office
Vráťte sa za Sheogorathom. No ten je preč a prišiel Jyggalag. Pohovorte si potom s Haskillom. Treba dokončiť to, čo mal v pláne Sheogorath, spraviť nového Sheogoratha (nie daedrického princa, len mocného vládcu ostrovov) z vás. No na to potrebujete symbol moci, teda jeho palicu. No keď sa vytratil, vytratila sa sila aj z nej. Musíte vytvoriť novú. Zájdite na Haskillovu radu do Knifepoint Hollow. Vstúpte a neďaleko vstupu otvorte kryštálové dvere pomocou kryštálu od Haskilla. Za nimi je starec Dyus, ktorý vám povie, že na výrobu palice potrebujete dve veci. Vetvu z prastarého stromu a Cirtiine oko. Zájdite najprv po vetvu do oblasti Milchar. Tam vstúpte do časti Nexus a z nej do Grove of Relfection. Tam prejdite ku koreňom stromu tieňov pri malom jazierku. Tam sa objaví vaša tieňová kópia. Zabite ju (seba) a tým preukážete svoju hodnotu. Nezabudnite si z tela svojej kópie vziať tieňový meč Shadowrend. Potom si z koreňov stromu vezmite vetvu.
Teraz sa vráťte von a choďte do oblasti Howling Halls. Tu to môžete prejsť buď klasickým expanzívnym štýlom a všetkých pozabíjať, alebo to prejsť s trochou elegancie. V prvej oblasti zabite troch apoštolov (keď si oblečiete rúcho prvého, ďalší na vás neútočia a môžete ich ľahšie dostať) a vezmite si ich tri dýky. Oblečte si ich rúcho a prejdite ďalej. V ďalšej oblasti je khajiit Ra´kheran, ktorý vás spozná ako vojvodu a cudzinca, no ponúkne vám pomoc. Chce sa zbaviť Ciirty tiež, pretože je posadnutá pomstou Sheogorathovi a nehľadá „svetlo“. Potrebuje ale zbrane, tri dýky pre seba a svojich dvoch spoločníkov. Dýku už máte od troch apoštolov zo vstupnej časti, tak mu ich odovzdajte. Bežte s ním za jeho dvoma spoločníkmi, kde im dá dýky. Oslovte ho a nasledujte ho s ostatnými do komnaty Ciirty. Tam ju napadnú, tak im pomôžte zabiť ju a jej asistenta Luminaryho Kaza. Potom môžete vyrabovať jej komnatu, vziať si jej oko a vrátiť sa von.
Vráťte sa do Knifepoint Hollow za Dyusom. Ten vám zhotoví palicu, ktorú však ešte musíte ponoriť do fontánky v trónnej sále hradu, aby bola plne funkčná. Vráťte sa do hradu a oslovte Haskilla.


15. The Roots of Madness
Zistíte, že niekto sa dostal k zdroju a zrejme ho otrávil. Okolo fontány sú kryštály a nemôžete ju použiť. Musíte ísť zistiť, čo je so zdrojom. Prejdite dverami v strome za trónom a dostanete sa do chodieb pod hradom. Tu nájdete Gnarlov. Zistíte, že niektorí sa starajú o toto miesto a neútočia na vás. Ďalší sú zas divokí a útočia. Na niektorých miestach vám cestu blokujú kryštalické dvere, ktoré dokážu Gnarlovia (opatrovatelia, čo neútočia) otvárať, takže ich potrebujete, aby ste sa cez dvere dostali (na niektorých miestach nájdete zariadenia nazvané Ganrl Chysalis, ktoré rodia týchto Ganrlov opatrovateľov, takže ak nie je žiadny poruke a potrebujete ho, môžete si ho vytvoriť). Tiež ich môžete otvoriť pomocou kryštalických črepín (Crystal Shard), ktoré získate od kňazov Rádu. V tejto centrálnej oblasti nájdete niekoľko malých jazierok pri koreňoch stromu, ktoré otrávili kňazi svojimi kryštálmi. Keď kňaza zabijete, jazierko očistíte a u kňaza nájdete črepinu. Podstatné je, aby ste navštívili oblasti mánie a demencie a v oboch očistili tamojšie, väčšie jazerá. Tam je aj viac kňazov, aby to bolo náročnejšie. Pri druhom jazere, ktoré budete čistiť nájdete vojvodkyňu Syl (ak ste vodcom mánie, nezabudnite na jeho kladivo), alebo vojvodu Thadona (ak ste vodcom demencie, nezabudnite na jeho korunu), takže danú osobu zabiť spolu s ostatnými kňazmi. Keď sú obe jazerá čisté, vráťte sa naspäť hore, do trónnej sály a použite fontánku za trónom, aby ste sfunkčnili svoju palicu.


16. The End of Order
Keď dotvoríte svoju palicu, ako symbol svojej moci, tak vás osloví vaša bojovníčka s tým, že chce s vami hovoriť veliteľka stráží. Bežte k dverám a tam vám povie, že priamo na nádvorí hradu sa vytvorili kryštalické obelisky. Prevezmite velenie a vybehnite von. Tak ako predtým, uzavrite oba obelisky (vložte do každého tri srdcia rytierov Rádu) a bojujte s nepriateľmi. Keď obelisky uzavriete, príde osobne Jyggalag a jedným razom zabije všetky vaše bojovníčky. Bojujte s ním. Teraz si môžete vyvolať na pomoc koho chcete a používajte ľubovoľné zbrane a sily. Zničte ho. Potom vám povie pár príbehových detailov, ktoré mnohé osvetlia a tiež vám oznámi, že ste sa stali novým Sheogorathom, vládcom ostrovov.


17. The Prince of Madness
Vy ste teraz novým princom šialenstva. Zájdite za Haskillom, ktorý vám povie, aké výhody a povinnosti vám z toho vyplývajú. Povinnosti sú brániť svoju ríšu. Z času na čas sa za ním zastavte a povie vám o útoku na nejakú dedinu, kam môžete poslať bojovníčky, alebo sa tam vybrať osobne. Za úspešnú záchranu máte aj finančnú odmenu. Výhod máte viacero. Získali ste kúzlo návratu do zámku, ktoré vás chráni po dobu dvoch minút a prenesie vás do zámku, ak vám klesne život pod štvrtinu. Tiež máte kúzlo, ktoré vám umožňuje meniť počasie (mnohé kúzla z ostrovov fungujú len na ostrovoch). Na tróne nájdete Sheogorathove šaty. Môžete sedieť na tróne, ktorý je určený len pre Sheogoratha. Máte k dispozícii Dark Seducerky a Golden Saintky z ktorých si jednu (môžete naraz obidve z každého typu jednu) môžete vziať so sebou na cesty. V trónnej sále máte k dispozícii liečiteľku, ktorá vás zdarma kedykoľvek vylieči. Haskill vám môže na vašu žiadosť privolať tanečnicu, ktorá vám pre potešenie zatancuje. Takže si užite svoje nové pôsobenie, ako vládca ostrovov.



Vedľajšie questy

New Sheoth

The Antipodean Hammer
V hlavnom meste ostrovov, New Sheoth, v časti Blis je obchod so zbraňami Cutter´s Weapons, ktorý vedie elfka Cutter a v časti Crucible je obchod s brnením The Missing Pauldron, ktorý vedie ork Dumag gro-Bonk. Obaja vám povedia, že ovládajú umenie spracovania vzácnych materiálov. Cutter vie spracovať Madness Ore a Dumag zase Amber. Obaja vám dajú zoznamy, na ktorých sú jednotlivé časti brnenia a zbrane, ktoré je možné z týchto materiálov vyrobiť a tiež koľko kusov daného materiálu na každý predmet potrebujete. Z amberu získate ľahké brnenie a z madness ore zas ťažké.
Tiež vám obaja povedia, že ich majstri vytvorili matrice, ktoré obsahujú postupy, ako vytvoriť daný predmet s dodatočnými magickými účinkami. Na to, aby ste si mohli nechať takýto predmet vyrobiť, musíte tie matrice nájsť. Sú poskrývané v rôznych častiach celých ostrovov. Tak ako aj suroviny amber (ktorý občas nájdete u gnarlov) a madness ore (ktorú občas nájdete u grummitov).
V ponuke na výrobu u oboch máte vždy len tie zbrane a brnenia, na ktoré máte dostatočný počet surovín. Tento quest je jeden z tých, ktoré nemôžete splniť, pretože stále máte k dispozícii oboch majstrov na výrobu týchto špeciálnych predmetov.

Brithaur
V meste, v časti Crucible začujete od ľudí niečo o Brithaurovi, popýtajte sa a zistíte, že s ním má problém Earil, ktorý vlastní obchod Earil´s Mysteries. Zájdite za Brithaurom, ktorý sa poneviera po meste a pohovorte si s ním. Je to evidentne zlodejíček, ktorý vám povie, že je zberateľ a potrebuje pre skompletizovanie svojej zbierky päť perál (flawless pearl). Teraz sa rozhodnite, čo spravíte. Môžete mu dať perly. Tie nájdete náhodne na rôznych miestach, niekedy ich môžete kúpiť a celkom často ich nájdete aj v telách malých močiarnych jašterov Baliwogs. Ak teda chcete, keď získate päť perál, tak mu ich odovzdajte a on vám sľúbi, že už viac kradnúť nebude.
Môžete ho zabiť, vziať si jeho srdce a to doniesť Earilovi ako dôkaz, že už nebude robiť problémy.
Ak ste už postúpili v hlavnom príbehu a máte vysoké postavenie v meste, tak zájdite do domu demencie a oslovte Kithlana. Povedzte mu o Brithaurovi a on vám povie, že sa o to postará. Nechá ho zavrieť (no časom sa môže dostať z dungeonu, keďže tu nie sú väzenia) a tým je problém vyriešený.
Nech to vyriešite akýmkoľvek spôsobom, zájdite napokon za Earilom a povedzte mu, že s Brithaurom už problém nebude a on vám dá finančnú odmenu.

The Coming Storm
V meste obchodu Things Found šéfuje Khajiitka Ahjazda. Hovorí o prichádzajúcej búrke a aby sa na ňu pripravila, potrebuje tri veci, prsteň, amulet a nohavice.
Nohavice (Calming Pants) má žobrák Fimmion v časti Bliss. Je ochotný vymeniť ich Sweetrols. Tie sa hľadajú na ostrovoch pomerne ťažko. Možno ich má nejaký obchodník v ponuke, no u mňa ich nemal nik. Našiel som ich v dome Ervera Devaniho v dedinke Deepwallov, no vziať mu ich je krádež. Keď dáte Fimmionovi koláč, tak vám dá svoje nohavice.
Prsteň (Ring of Desiccation) je v časti Crucible, v múzeu (Museum od Oddities). Na poschodí vo vitrínke, stačí ho ukradnúť.
Amulet (Amulet of Disintegration) je v časti Milchar. Tam pohľadajte svätyňu, kde je uprostred urna (Diligence Crux), okolo ktorej horia tri plamene. Nedá sa otvoriť. Povyše na plošine je rituálna fakľa (Ritual Torch), ktorú však nemôžete vziať (ako vám hra napíše, nik ju nemôže vlastniť, ale ktokoľvek ju môže vziať). Nemôžete si ju teda vziať do inventáru, ale môžete ju držať tak, ako chytáte a presúvate ostatné veci (klávesou „Y“). Takto ju chyťte a použite na tri svietniky v miestnosti a všetky tri ich ňou zapáľte. Keď horia všetky tri, môžete si vziať z urny uprostred amulet.
Keď máte všetky tri veci, tak ich zneste Ahjazde. Za odmenu vás naučí kúzlo Ahjazda´s Paranoia. Ak budete chcieť, môžete od nej tie veci potom kúpiť, alebo jej ich ukradnúť. (Prsteň potom môžete zadarmo vrátiť naspäť do múzea).

Final Resting
V meste, v časti Crucible je chlapík menom Hirrus Clutumnus, ktorého keď oslovíte, tak sa s vami chce stretnúť v noci kvôli istej záležitosti. Okolo jedenástej až polnoci zájdite neďaleko brány z mesta ku kanálu, kde vás už bude čakať a pohovorte si s ním. Je v hlbokej depresii a chce zomrieť, no nechce sa zabiť sám, aby neskončil ako duch na Kopci samovrahov, takže ho máte zabiť vy. No tiež to nechce kruto, chce, aby to vyzeralo ako nehoda, aby nevedel, že to prichádza. Hirrus sa často zdržuje na schodoch, ktoré vedú k vstupnému nádvoriu paláca. Schody sú vysoké a bez zábradlia, čiže dosť nebezpečné. Keď na nich bude postávať a dívať sa na mesto z okraja, tak ho oslovte a strčte ho dole. Pád ho samozrejme zabije. Pri vás stojaca strážkyňa len poznamená, že to sa tu deje často (čo potvrdzuje pár kostí, ktoré sa váľajú dole pod schodmi). Z jeho tela si vezmite kľúč od jeho domu a zájdite tam. Na poschodí v jeho dome je šperkovnica, v ktorej je ďakovný list (za jeho zabitie) a prsteň (Ring of Happiness). Zobratím tejto odmeny je quest kompletný.

A Liquid Solution
V meste, v časti Crucible je hostinec Sickly Bernice´s Taphouse. Jeho majiteľka Sickly Bernice vám povie, že zomiera a keď sa na to spýtate, povie vám, kde sa dá nájsť liek. Zaznačí vám na mape oblasť Knotty Bramble, v ktorej je jazierko Aquanostrum, ktorého voda by mala byť liekom na jej chorobu. Tiež vám dá svoju špeciálnu fľašu, do ktorej máte vodu nabrať. Zájdite teda do tej oblasti, v ktorej je množstvo Grummitov. Prebojujte sa do druhej časti, kde je jazero. Zájdite k soche uprostred jazera a automaticky získate do fľašky vodu. Tú zaneste naspäť do mesta Bernice, ktorá vám za odmenu daruje prsteň Circlet of Verdure (zvyšuje zdravie a odolnosť a pridáva odolnosť voči chorobám a jedom).

Ushnar´s Terror
V meste, v časti Crucible je ork Ushnar gro-Shadborgob. Zistíte, že sa bojí mačiek a štve ho, že ho stále sleduje žobrák Bhisha, ktorý ja Khaiit a teda ho desí aj on. Od Bhishu zas zistíte, že má rád psov a keďže psov tu má práve Ushnar, tak ho sleduje. Môžete Bhishu zabiť, podplatiť, aby odišiel, alebo mu to nariadiť, ak ste postúpili v hlavnom príbehu a získali v meste postavenie. Keď ho len pošlete preč, tak sa proste usadí v druhej časti mesta, Blisse. Keď je preč, alebo mŕtvy, tak to oznámte Ushanarovi, ktorý vám za odmenu daruje psa. Je to Skinned Hound, ktorý vás bude nasledovať.

Falling Awake
V meste, v časti Bliss je chlapík menom Amiable Fanriene. Stále sa pred niečím kryje a keď ho oslovíte zistíte, že sa bojí, že na neho spadnú steny. Chce spať niekde v bezpečí, no nevie kde. Zájdite za žobrákom menom Uungor (za ním vás pošlú a iní, ak si s nimi pohovoríte) a navrhnite mu, aby si vymenil miesto na spánok s Amiablem. Zvýšte si u neho dostatočne obľúbenosť a súhlasí. Oznámte to Amiablemu a dostanete za odmenu zvitok Burst of Might (zvyšuje silu, odolnosť a dáva kúzlo štít).

Work Is Never Done
V meste, v časti Bliss je muž Tove the Unrestful. Najčastejšie sa zdržuje u seba doma. Pracuje na lodi, ktorú má na poschodí v dome a chce od vás kliešte (Calipers, alebo Tongs). Je na vás, či mu ich donesiete, tento quest je len taká blbosť. Pre ukončenie questu mu musíte priniesť 100 kusov (je jedno, či calipers, alebo tongs), za každý kus dostanete 5 zlatých a ak mu prinesiete aj viac ako sto kusov, zaplatí vám aj za tie. No zaplatí vám len raz, keď mu ich odovzdáte, ako náhle má sto, alebo viac, tak ukončí quest, s tým, že už nič také nepotrebuje, lebo na lodi už nepracuje. Ide len o to, že si takto môžete privyrobiť.

Fork of Horripilation
V meste, v časti Bliss žije argonian Big Head. Je maniak na vidly a podobné záležitosti a hľadá jednu špeciálnu vidličku – Fork of Horripilation (práve od neho ste ju mohli získať v hre Morrowind v rámci úlohy práve pre Sheogoratha, keď ste chceli získať kopiju Bitter of Mercy). Vidlička je v tábore Longtooth Camp, ktorý je neďaleko od Gates of Madness, smerom na sever popri ceste. (Ak ste ho ešte neobjavili, tak vás k nemu navedie žobrák z časti Crucible, Bolwing) Keď ju získate (buď ju má u seba heretik, alebo je na stole v tábore), tak mu ju doneste. Za odmenu si zvoľte jednu z troch vlastností (Blade, Alchemy, alebo Sneak) a tú vám zvýši. Vidličku mu potom môžete ukradnúť, no stále je to questový predmet, ktorého sa nezbavíte.


Split
Split je dedina, ktorú nájdete pri ceste pod jazerom, ktoré je na mape severne od nápisu „The Hill of Suicides“ Nad tým jazerom je pevnosť Milchar.

The Great Divide
V dedine zistíte, že majú problém. Niekto magicky vytvoril kópiu každého obyvateľa, akurát, že nie identickú, ale jeho protipól – no a vzhľadom na to, ako veci fungujú na ostrovoch, tu je teraz každý ako osoba z mánie a aj rovnaká osoba z demencie. (dodám, že tento quest sa mi nepodarilo prijať po prejdení celého hlavného príbehu). Pohovorte si vodcom, ktorým je Horkvir Bear-Arm. Je jedno, s ktorou verziou si pohovoríte, obaja chcú, aby ste zabili všetkých z tej druhej strany. Rozhodnite sa pre jednu stranu (mánia, alebo demencia) a získate tým quest. Zabite všetkých z druhej strany. No bežné zabíjanie sú vraždy, takže to spravte nenápadne, keď sú sami doma, najlepšie v noci, keď spia. Keď zabijete všetkých z opačnej strany (a nikoho z tej, ktorú ste si zvolili), tak sa stavte za Horkvirom a dostanete finančnú odmenu.


Felmoor
Táto farma je pri ceste vedúcej južne od Gates of Madness. Leží na mape pri nápise Pinnacle Road.

Everything in its Place
Na farme pracujú khajiitka Kishasi a khaiit Ranarr-Jo. Pohovorte si s Kishashi a získajte si jej dôveru. Buď jej dajte päť plodov z húb, ktoré tu pestujú, alebo si proste u nej zvýšte obľúbenosť. Keď vám verí, dá vám lyžicu, ktorú máte odniesť Ranarr-Joovi. Zaneste mu ju a uzná, že vám Kishashi verí. Povie vám, že Cindanwe, ktorá vedie farmu ich sleduje, číta im myšlienky a ďalšie paranoidné veci. Máte sa Cindanwe zbaviť a tiež chce Jo od vás jej denník. Môžete sa jej zbaviť dvoma spôsobmi. Buď ju klasicky zabijete, alebo ju na dlho zamestnáte. Pre ten druhý spôsob stačí, ak vojdete do jej domu a rozhádžete jej všetky veci. Buď pomocou ručného presunu (klávesa „Y“), alebo nejakým deštrukčným kúzlom, ktoré vytvára tlakovú vlnu. Keď jej dostatočne rozhádžete dom, tak dostanete o tom správu. Cindanwe skončí v zúfalej snahe dať veci do poriadku a vy ste tým splnili túto časť úlohy. Keď sa jej zbavíte, tak vám za to Jo dá prsteň Ring of Mind Shielding (odolnosť voči mágii). Ešte máte získať jej denník. Ak ju zabijete, tak je spôsob jasný. Inak jej ho môžete ukradnúť, alebo ak máte u nej dostatočnú obľúbenosť, tak vám ho požičia. Za denník dostanete od Joa knihu, ktorá vám zvýši niektorú z vašich vlastností.


Vitharn
Táto pevnosť je na južnej strane ostrovov. Na mape je na písmenku „S“ z nápisu Shallow Grave.

Ghosts of Vitharn
Keď zájdete do oblasti Vitharn, zistíte, že v nej bojujú proti sebe dve skupiny duchov (len jedny z nich sú nepriateľskí voči vám). Choďte k hlavnej bráne do pevnosti a zistíte, že je zablokovaná. Choďte naľavo od brány, za múrom je v strome vstup do podzemných tunelov. Prejdite tunelmi a vstupnou časťou do Vitharn Keep a tam stretnete grófa Ciriona. Povie vám, že zlyhali pri obrane tejto pevnosti a teraz trpia v neustálom kolobehu boja duchov. Máte im pomôcť prelomiť ten kolobeh. Poobzerajte sa tu. V kaplnke nájdite tlačidlo na stene, stlačte ho a v tajnej miestnosti si vezmite duchársku dýku (Dagger of Depletion), v barakoch, kde sú postele nájdete na jednej z visiacich postelí bábiku (Desideratus Doll) a napokon v zbrojnici, za zamknutými dverami nájdete tulec šípov (Althel´s Arrows). Keď máte všetky tri veci, vyjdite von, do oblasti Bailey.
Na nádvorí čakajú duchovia na útok fanatikov. Medzi duchmi je aj duch elfskej lučištníčky Althel. Dajte jej jej šípy (Altehl´s Arrows). Tiež je tam duch kňaza, Hloval Dreth. Dajte mu dýku (Dagger of Depeltion) a nechajte ho, nech vás ňou raz bodne, aby si doplnil magicku. Ešte je tu vojak Desideratus posadnutý svojou bábikou. Pri jednej z brán je žiariaci plameň. Vhoďte do neho bábiku a oznámite jej spálenie Desideratusovi. Tým ste posilnili odhodlanie a vybavenie troch z obrancov, aby si mohli splniť svoje povinnosti. Odsledujte párkrát útok na pevnosť, kým nedostanete správu, že ste zmenili osudy tých troch, no stále zostáva tretí. Máte si o tom pohovoriť s grófom.
Cirion vám povie, že aj on zlyhal pri obrane a utiekol. Dá vám svoju prilbu, aby ste ho zastúpili v rozhodujúcej chvíli a tak zabránili dobytiu pevnosti. No pokým ju máte, ste spútaný ich kliatbou a nemôžete odísť. Vybehnite znova na dvor a zaujmite pozíciu pri Altehl. Zdola vybehnú nepriatelia, zabite jedného, čo sa rúti na vás (Devoted Ghost Fanatic) a tým opravíte aj Cirionovo zlyhanie. Cirion vám poďakuje a za odmenu vám ponechá svoju helmu, už bez kliatby. Duchovia dojdú pokoja a vy splníte quest.


Hale
Je to malá dedinka severovýchodne od oblasti Milchar. Je na pobreží severnej časti ostrova, vedie k nej cesta z rázcestia, povyše je polostrov The Isle of the Flame.

To Help a Hero
V dedine je redguard menom Pyke. Zistíte, že je to Rytier Tŕňa (Knight of Thorn) z Cheydinghalu (aj vy môžete byť členom toho spolku, no žiadny dialóg k tomu nie je). Skúmal ostrovy, no zaľúbil sa do Zoe Malene, ktorá žije tiež tu v dedine a rozhodol sa tu zostať. No rád by získal späť svoj rytiersky medailón, ktorý stratil v jaskyni Fetid Grove. Označí vám ju na mapke, tak tam zájdite. V jaskyni je množstvo Grummitov, cez ktorých sa prebojujte do druhého podlažia. Tam v ich malom tábore nájdete v truhlici jeho medailón. Zaneste mu ho naspäť a za odmenu dostanete Thorn Shield (Štít so symbolom Rytierov Tŕňa).

Related Games The Elder Scrolls: Blades
The Elder Scrolls VI
The Elder Scrolls Online: Gold Road
The Elder Scrolls Online: Necrom
The Elder Scrolls Online: High Isle
The Elder Scrolls V: Skyrim - Anniversary Edition
The Elder Scrolls Online: Blackwood
The Elder Scrolls Online: Greymoor
The Elder Scrolls Online: Elsweyr
The Elder Scrolls Online: Summerset
The Elder Scrolls Online: Morrowind
The Elder Scrolls: Legends
The Elder Scrolls V: Skyrim - Special Edition
The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited - Orsinium
The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited - Imperial City
The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited
The Elder Scrolls Online
The Elder Scrolls Anthology
The Elder Scrolls V: Skyrim - Legendary Edition
The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn
The Elder Scrolls V: Skyrim - Hearthfire
The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard
The Elder Scrolls 5: Skyrim
The Elder Scrolls IV: Oblivion (5th Anniversary Edition)
The Elder Scrolls 4: Knights Of The Nine
The Elder Scrolls 4: Oblivion
The Elder Scrolls 3: Bloodmoon
The Elder Scrolls 3: Morrowind - Game of the Year Edition
The Elder Scrolls 3: Tribunal
The Elder Scrolls 3: Morrowind
The Elder Scrolls 3: Morrowind - Collector's Edition
The Elder Scrolls Adventures: Redguard
An Elder Scrolls Legend: Battlespire
Daggerfall
The Elder Scrolls 2: Daggerfall
The Elder Scrolls: Arena



Diskusia Príspevkov: 17 Hodnotenie
812 hlasov

100
60
20

80
40
0
50
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2022 ABCgames.net 
Facebook
 ABCgames.CZ | SK | E-shop hry |