Walkthroughs > Dark Messiah of Might & Magic
Schopnosti
Pri schopnostiach musíte rátať nielen s tým, čo by ste radšej v hre využívali, ale aj s tým, že niektoré zbrane vyžadujú, aby ste ovládali niektoré konkrétne schopnosti a tam si už musíte rozhodnúť, či uprednostníte schopnosť, ktorú chcete a oželiete zbraň, alebo naopak.
A. Bojové schopnosti
1. Melee Combat
Prvý level: Umožní vám útočiť rýchlejšie, sériou bežných útokov, ktoré vám však nepriateľ môže vykryť. Umožňuje vám silný útok, pri ktorom môžete nepriateľa na chvíľu omráčiť.
Druhý level: Umožňuje vám pri boji odzbrojiť nepriateľa mocným útokom. Taktiež vám umožní používať štíty, ktoré sú na vykrývanie účinnejšie než zbrane.
Tretí level: Umožňuje vám mocný útok z výskoku, ktorý môže ochromiť nepriateľa. Tiež máte šancu preraziť sériou bežných útokov nepriateľovu obranu. A napokon máte možnosť kruhového útoku, pokiaľ je okolo vás viacero nepriateľov. No musíte mať na to naplnený adrenalín, potom sa zohnúť a spraviť mocný útok.
2. Archery
Prvý level: Máte možnosť zoomu (priblíženia, zameriavania) pri streľbe s lukom.
Druhý level: Znižuje výkyvy zameriavača a umožňuje tak vyššiu presnosť streľby.
Tretí level: Zvyšuje rýchlosť „prebíjania“, teda rýchlejšie zakladáte nový šíp po vystrelení.
3. Strength
Prvý level: Poškodenie, ktoré spôsobíte, sa zvýši o 2 body.
Druhý level: Poškodenie, ktoré spôsobíte, sa zvýši o 3 body.
Tretí level: Poškodenie, ktoré spôsobíte, sa zvýši o 6 bodov.
4. Critical Hit
Prvý level: Zvyšuje šancu na kritický zásah pri mocnom útoku o 2%.
Druhý level: Zvyšuje šancu na kritický zásah pri mocnom útoku o 4%.
5. Adrenaline
Najdrahšia z bojových schopností, no pre bojovníka veľmi vhodná. Rýchlejšie sa vám nabíja adrenalín a čo je hlavné, pri jeho naplnení máte možnosť dvakrát vykonať fatalitu (okamžité zabitie nepriateľa).
B. Magické schopnosti
1. Dark Vision
Toto kúzlo vám umožňuje nočné videnie. Máte ho k dispozícii od začiatku hry, nestojí vás manu a môžete ho ľubovoľne zapínať a vypínať. Je veľmi užitočné pre každého hráča, pretože často narazíte na tmavé oblasti, či chodby, kde sa hodí posvietiť si.
2. Flame Arrow
Ohnivé šípy sú jednoduchým kúzlom, ktoré spôsobuje priemerné zranenia a je u mága v podstate náhradou luku. Na serióznejší boj treba viac šípov, čo žerie manu. Taký bojový magický základ.
3. Telekinesis
Telekinéza je zaujímavé kúzlo, ktoré vám samozrejme umožňuje pohybovať predmetmi na diaľku, priťahovať si nedostupné predmety, no aj hádzať predmet do nepriateľov. Keď máte plný adrenalín, môžete pohybovať dokonca aj živými nepriateľmi. (Treba zakúzliť kúzlo na predmet a keď zažiari, stlačiť ľavé tlačidlo myši, aby ste ho uchopili). Samozrejme sa týmto kúzlom dosť spotrebováva mana použitím aj držaním predmetu. Preto sa hodí bojovníkom ako doplnok pre získanie nedostupných vecí, či riešení niektorých hádaniek a pre mága môže mať zas využitie aj v boji pri vrhaní predmetov po nepriateľoch.
4. Heal
Liečenie, ktoré, ako inak, lieči vaše zdravie. Toto kúzlo sa hodí každému, mágovi aj bojovníkovi, šetrí liečivé nápoje a keďže sa vám mana sama regeneruje, môžete ho používať priebežne. Samozrejme stojí dosť many, no aj bojovník s jej malou zásobou si tak môže pri boji prilepšiť.
5. Charm
Okúzlenie. Spôsobí, že jeden nepriateľ bude krátky čas bojovať pre vás, teda na vás neútočí, ak je sám a môžete ho zabiť, alebo bude bojovať proti ostatným vašim nepriateľom. Ak ho však napadnete, tak kúzlo pominie, preto je vhodné útočiť na istotu.
6. Sanctuary
Svätyňa vytvorí na krátky čas okolo vás magický štít a kým trvá, ste nezraniteľný fyzickým aj magickým útokom.
7. Weaken
Oslabenie spôsobí u nepriateľa na istú dobu slabosť a on sa pohybuje pomalšie a aj jeho zásahy spôsobujú menšie poškodenie.
8. Freeze
Zmrazenie má prostý účinok. Zmrazí nepriateľa a ten neútočí, ani sa nehýbe. To vám poskytne čas na útok, alebo jeho zhodenie, ak ho zmrazíte niekde na okraji vyššej plošiny. Keď však zaútočíte, kúzlo pominie a nepriateľ sa zas hýbe. Ak kúzlo použijete na zem, vytvorí sa ľadová plocha, na ktorú, keď nepriatelia stúpia, tak sa šmyknú, čo vám poskytuje šancu na priamy útok na nechránenú obeť.
9. Fire Trap
Ohnivá pasca je pasca, ktorú umiestnite na zem a keď sa k nej priblíži nepriateľ, tak exploduje ohnivým výbuchom, ktorý zraní, alebo zabije nepriateľa. Stačí ju umiestniť nepriateľovi do cesty, alebo mimo jeho trasu a nalákať ho tam strelným útokom.
10. Fireball
Ohnivá guľa je klasické útočné kúzlo, v tomto prípade silnejšou verziou ohnivých šípov. Spôsobuje aj mierny plošný výbuch a je pomerne silná. Pri plnom adrenalíne okamžite zabije nepriateľa. Voči ohňu sú zvlášť slabší ľudia a zvieratá.
11. Lightning Bolt
Blesk je len inou verziou ohnivej gule. Proste silné útočné kúzlo. Voči blesku sú zvlášť slabší orkovia, goblini a kyklopy. Pri plnom adrenalíne zakúzlite reťazový blesk, teda blesk preskakuje z jedného nepriateľa na druhého.
12. Inferno
Inferno je plošné útočné kúzlo. Vysiela ohnivý prúd v smere, v ktorom stojíte a ten zraňuje každého, kto mu stojí v ceste. No kúzlo je silným požieračom many a preto dlho nevydrží, preto treba zvážiť, či sa oplatí.
C. Rozličné schopnosti
1. Stamina
Táto schopnosť zvyšuje mieru vašej výdrže, čiže vám umožňuje dlhšie behať, dlhšie zostať pod vodou a samozrejme viac kopať, čo má zrejme najväčší prínos, keďže je to veľmi uľahčujúci spôsob zabíjania.
2. Endurance
Schopnosť vhodná pre bojovníka, no na prvých leveloch prakticky pre každého.
Prvý level: Zvýši maximum vášho života na 60.
Druhý level: Zvýši maximum vášho života na 70.
Tretí level: Zvýši maximum vášho života na 80.
3. Poison Resistance
Odolnosť voči jedu. Niet čo dodať k účinkom. No celkom zbytočná vlastnosť, pretože jedom útočí len pár nepriateľov a jedu sa môžete zbaviť protijedom. Taktiež vás jed úplne nezabije, hoci je veľmi nepríjemné, ak vám zníži život na minimum v blízkosti nepriateľov.
4. Vitality
Umožňuje postupnú regeneráciu života. Tu si treba rozmyslieť, či sa oplatí investovať do tejto vlastnosti, pokiaľ používate liečivé nápoje a kúzlo liečenia a nespoliehate sa na samoobnovovanie.
5. Alertness
Ostražitosť je pomerne užitočná vlastnosť pre rôzne typy. Pokiaľ chvíľu stojíte bez pohnutia, tak vám vo vašej blízkosti vysvieti cenné predmety (aby ste ich nezabudli, ak ste si ich nevšimli) a tiež tajné predmety (spínače, páky), ktoré zvyčajne sprístupnia nejakú tajnú oblasť.
6. Magic Affinity
Pre kúzelníka veľmi vhodná schopnosť.
Prvý level: Zvýši maximum vašej many na 40.
Druhý level: Zvýši maximum vašej many na 70.
Tretí level: Zvýši maximum vašej many na 100.
7. Mana Regeneration
Vyššia regenerácia many, ktorá sa kúzelníkom rozhodne hodí. Počas niektorých bojov sa istotne nevyhnú nedostatku many, ktorý môžu riešiť nápojmi na obnovu many, či ústupom, no celkovo to ušetrí nápoje, aj čas.
8. Stealth
Prvý level: Znižuje hlučnosť vašich krokov, aby ste sa mohli lepšie plížiť.
Druhý level: Umožňuje vám robiť prekvapivý mocný útok dýkami od chrbta nepriateľa, pokiaľ o vás nevie.
Tretí level: Umožňuje vám lepšie sa ukrývať v tieňoch.
9. Burglar
Zlodejstvo, ktoré vám umožňuje páčiť zámky. Nie je to nevyhnutná schopnosť, hoci sa občas môže hodiť, lebo nie ku každému zámku sa dá nájsť kľúč.
Zbrane
A. Meče
Meče sú verným priateľom bojovníka, vyvažujú rýchlosť aj silu v boji s nepriateľom.
1. Short Sword
Krátky meč. Základná zbraň, ktorú získate na začiatku hry.
Poškodenie: +2
Vyžaduje: Nič
2. Long Sword
Dlhý meč. Môžete si ho zhotoviť vo vyhni v tretej kapitole, ktorá sa nachádza v podzemí pod skladom. Tam nájdete aj Steel Bar, ktorý potrebujete na jeho ukutie. Ďalšiu tabličku nájdete v piatom leveli.
Poškodenie: +3
Vyžaduje: Melee Combat 1
3. Naga Silksword
Nájdete ho v tretej kapitole v podzemí pod skladom v jednej z bočných miestností.
Poškodenie: +3
Bonus: 3% šanca na kritický zásah.
Vyžaduje: Critical Hit 1
4. Cleaver
Sekáč. Túto zbraň používajú orkovia v chráme, kam sa dostanete v piatej kapitole.
Poškodenie: +7
Vyžaduje: Strength 2
5. Superior Naga Silksword
Vylepšený hodvábny meč Naga. Nájdete ho v tajnej miestnosti v chráme v piatej kapitole. Tá sa vám otvorí, keď umiestnite pomocou telekinézy sochu na podstavec. Bez tohto kúzla tento meč získate v piatej kapitole v chatke pri vyhni na skalnej stene na hore nad chrámom.
Poškodenie: +6
Bonus: 4% šanca na kritický zásah.
Vyžaduje: Critical Hit 2
6. Souldrinker
Ťahač duší je meč, ktorý nájdete v piatej kapitole, na hore nad chrámom v bazéniku pod schodmi, ktorými vystupujete hore nad chrám.
Poškodenie: +4
Bonus: Pridáva život pri úspešnom zásahu nepriateľa.
Vyžaduje: Strength 3
7. Earthfire Sword
Meč Zemského ohňa si môžete ukovať sami vo vyhni z tabuľky ohnivého zlata (Flamegold Bar), ktorú nájdete na lodi v štvrtej kapitole. Je na plošine nad rebríkom, ktorým sa dostanete k balistom. Najbližšia vyhňa je potom v piatej kapitole na hore nad chrámom, oproti chodbe, v ktorej spojazdníte výťah. Ďalšiu tabličku nájdete v siedmej kapitole v truhlici s vašimi vecami a neďaleko nej je aj vyhňa.
Poškodenie: +6
Bonus: +12 proti nepriateľom so slabosťou voči ohňu.
Vyžaduje: Strength 2
8. Sword of the Dragonclaw
Meč dračieho pazúra. Nájdete ho v šiestej kapitole, v podzemnej hrobke, v hale, kde nájdete druhý drahokam The Maiden´s Eye.
Poškodenie: +9
Bonus: +18 proti nemŕtvym.
Vyžaduje: Strength 3
B. Štíty
Môžete ich používať jedine v kombinácii s mečom. Vykrývate nimi zásahy a tiež nimi môžete udierať. Štít nepoužívate automaticky, takže ak striedate zbrane a chcete používať štít, tak si ho dajte medzi predmety rýchlej voľby. Potom stačí zvoliť štít a spolu s ním vytasíte aj posledne používaný meč.
1. Stonehelm Guard´s Shield
Štít Stonehelmských stráží. Tento štít nájdete v prvých kapitolách v meste Stonehelm. Používajú ho mestské stráže a neraz visia aj na stenách.
Odolnosť: 180
Vyžaduje: Melee Combat 2
2. Black Guard´s Shield
Štít čiernych stráží. Nájdete ho neskôr v druhej a tretej kapitole. Používajú ho samozrejme niektorí ľudskí nepriatelia.
Odolnosť: 180
Vyžaduje: Melee Combat 2
3. Orc Shield
Orkský drevený štít. Nájdete ho v štvrtej kapitole pri chráme, používajú ho orkovia.
Odolnosť: 60
Vyžaduje: Melee Combat 2
4. Orc Buckler
Orkský kovový okrúhly štít. Nájdete ho v štvrtej kapitole pri a v chráme, používajú ho orkovia.
Odolnosť: 240
Vyžaduje: Melee Combat 3
5. Wooden Shield
Drevený štít. Celkom jednoduchý drevený štít, ktorý používajú goblini v chráme v piatej kapitole.
Odolnosť: 120
Vyžaduje: Melee Combat 2
6. Earthfire Shield
Štít zemského ohňa. Nájdete ho v šiestej kapitole, v tajnej miestnosti pri sarkofágu, ktorým skočíte do podzemia, v ktorom budete bojovať s lichom. Dostanete sa tam, ak kúzlom telekinéza umiestnite sochu na podstavec. Taktiež ho nájdete v siedmej kapitole v jaskyniach s goblinmi za jaskyňou kyklopa, v krabici.
Odolnosť: Nezničiteľný
Bonus: Zvyšuje ochranu pred ohňom.
Vyžaduje: Melee Combat 3
7. Lightning Shield
Štít bleskov. Nájdete ho v siedmej kapitole na začiatku, kde sa preberáte, skočte do vody a podvodným tunelom sa dostanete do tajnej oblasti. Taktiež ho nájdete v tejto istej kapitole v jaskyniach s goblinmi za jaskyňou kyklopa, v bazéne.
Odolnosť: Nezničiteľný
Bonus: Zraňuje bleskom nepriateľa pri úspešnom vykrytí, či zásahu štítom.
Vyžaduje: Melee Combat 3
8. Vampire Knight´s Shield
Štít vampírických rytierov nájdete až v ôsmej kapitole a používajú ho samozrejme vampírickí rytieri bojujúci pre nekromancerov.
Odolnosť: 240
Vyžaduje: Melee Combat 3
C. Palice
Palice sú slabšie a pomalšie než ostatné zbrane, no majú veľký dosah a sú vhodné voči viacerým nepriateľom. Môžu ich zhodiť, či omráčiť.
1. Wooden Staff
Drevená palica. Základný typ zbrane, získate na začiatku hry.
Poškodenie: +1
Vyžaduje: Nič
2. Combat Staff
Bojová palica. Nájdete ju v tretej kapitole, v podzemí pod skladom, pred kováčskou vyhňou.
Poškodenie: +2
Vyžaduje: Melee Combat 1
3. Staff of Reflection
Palica odrazov. Nájdete ju na začiatku štvrtej kapitoly na móle. Pri silnom útoku strieľa blesky. Pri blokovaní pohlcuje nepriateľské magické útoky a nabíja sa tak.
Poškodenie: +2
Vyžaduje: Magic Affinity 1
4. Staff of Firelord
Palica ohnivého lorda. Nájdete ju v piatej kapitole, v hornej časti v interiéri chrámu, neďaleko haly s kyklopom.
Poškodenie: +3
Bonus: +6 proti nepriateľom so slabosťou voči ohňu.
Vyžaduje: Melee Combat 1
5. Soulreaver Staff
Plieniteľ duší je palica, ktorú nájdete v piatej kapitole, v chatke na skalnej stene, hore nad chrámom, keď sa tam vyveziete opraveným výťahom.
Poškodenie: +2
Bonus: Kradne nepriateľom manu a pridáva nositeľovi.
Vyžaduje: Magic Affinity 3
6. Shadowsteel Staff
Palicu tieňovej ocele môžete nájsť na konci piateho levelu, keď získate pavúčí kľúč a vrátite sa na poschodie nad halou s kyklopom a otvoríte dvere so symbolom pavúka.
Poškodenie: +5
Vyžaduje: Melee Combat 2
7. Staff of Dragonbone
Palica z dračej kosti. Môžete ho získať v deviatej kapitole, ak sa rozhodnete v kostole zbaviť vašej spoločníčky Xany.
Poškodenie: +7
Bonus: +14 proti nemŕtvym.
Vyžaduje: Magic Affinity 3
D. Dýky
Dýky sú menej silné než meče, no sú omnoho rýchlejšie. Dýky ako jediné môžete použiť na okamžité zabitie nepriateľa, pokiaľ sa k nemu odzadu priblížite nepozorovane.
1. Daggers
Dýky. Základný typ zbrane, získate na začiatku hry.
Poškodenie: +1
Vyžaduje: Nič
2. Poison Kriss
Jedovatý Kriss. Nájdete ich v tretej kapitole, v podzemí pod skladom zabodnuté v zradcovi. Spôsobujú nepriateľovi otravu pri silnom útoku.
Poškodenie: +2
Vyžaduje: Stealth 3
3. Gutting Kriss
Tieto dýky nájdete v piatej kapitole, v hornej časti v interiéri chrámu, neďaleko haly s kyklopom.
Poškodenie: +4
Bonus: 4% šanca na kritický zásah.
Vyžaduje: Stealth 2
4. Lightning Daggers
Bleskové dýky. Tieto dýky nájdete v piatej kapitole v jaskyni na skalnej stene nad chrámom, alebo neskôr ku koncu piatej kapitoly za dverami so symbolom pavúka, keď získate pavúčí kľúč.
Poškodenie: +4
Bonus: +8 proti nepriateľom so slabosťou voči bleskom.
Vyžaduje: Melee Combat 2
5. Shadowsteel Daggers
Dýky tieňovej ocele. Nájdete ich v siedmej kapitole. Na začiatku krátko potom, čo získate svoje veci, tak sú pri malom tábore orkov v zamknutej truhle, ktorú vypáčte, ak máte tú schopnosť. Ak nie, tak ich ešte nájdete v tejto istej kapitole v jaskyniach s goblinmi za jaskyňou kyklopa, v truhlici.
Poškodenie: +6
Vyžaduje: Stealth 3
6. Daggers of Frost
Dýky ľadu nájdete v siedmej kapitole, v tajnej miestnosti v hale s orkami, kam sa dostanete po spustení sa lanovkou.
Poškodenie: +2
Bonus: Zmrazuje
Vyžaduje: Stealth 2
7. Daggers of Dragonfang
Dýky z dračieho pazúra. Môžete ho získať v deviatej kapitole, ak sa rozhodnete v kostole zbaviť vašej spoločníčky Xany.
Poškodenie: +7
Bonus: +14 proti nemŕtvym.
Vyžaduje: Stealth 3
E. Luky
Luky sú klasické zbrane umožňujúce útok na diaľku.
1. Bow
Luk. Základná zbraň, ktorú nájdete na začiatku hry.
Poškodenie: +2
Vyžaduje: nič
2. Long Bow
Dlhý luk. Nájdete ho najprv v tretej kapitole pri vnikaní do skladu na hradbe pred skladom. Neskôr u orkov v piatej kapitole.
Poškodenie: +4
Vyžaduje: Archery 1
3. Elven Bow
Elfský luk. Nájdete ho v štvrtej kapitole, v lodi, v časti s balistami, predtým než vyjdete na palubu.
Poškodenie: +5
Bonus: 3% šanca na kritický zásah.
Vyžaduje: Critical Hit 2
4. Rope Bow
Povrazový luk. Nájdete ho v piatej kapitole, v podzemí pod chrámom pri pokuse o vstup do chrámu. Keď vystrelíte šíp z tohto luku do dreveného povrchu, tak sa tam zabodne a zostane z neho visieť lano, po ktorom môžete šplhať.
Poškodenie: +1
Vyžaduje: Nič
5. Poison Bow
Jedovatý luk. Nájdete ho v piatej kapitole, v podzemí pod chrámom pri pokuse o vstup do chrámu. Je v chodbe oproti tej, kde nájdete Rope Bow. Ten budete potrebovať pre získanie tohto luku. Druhý nájdete neskôr tiež v piatej kapitole na vrchole vežičky pri výstupe na horu nad chrámom. Vytvára oblak jedu.
Poškodenie: +2
Vyžaduje: Archery 2
6. Bow of Fiery Rage
Luk ohnivej zúrivosti nájdete v siedmej kapitole, v otvore v stene kam sa dostanete cez tajnú miestnosť. Je to v hale, do ktorej dopadnete po úteku pred gigantickým červom.
Poškodenie: +7
Bonus: +14 proti nepriateľom so slabosťou voči ohňu.
Vyžaduje: Archery 3
7. Bow of Winter´s Breath
Luk zimného dychu nájdete v siedmej kapitole, v chodbe, ku ktorej sa dostanete, keď sa prvýkrát zveziete lanovkou.
Poškodenie: +2
Bonus: Zmrazuje
Vyžaduje: Archery 2
8. Bow of Dragonhorn
Luk z dračieho rohu. Tento luk môžete získať v deviatej kapitole, ak sa rozhodnete v kostole zbaviť vašej spoločníčky Xany.
Poškodeni: +8
Bonus: +16 proti nemŕtvym.
Vyžaduje: Archery 3
F. Ostatné
Len pár zaujímavostí, na ktoré môžete naraziť.
1. Pickaxe
Krompáč. Nájdete ho na zemi, v podzemí pod skladom v tretej kapitole.
Poškodenie: +2
2. Hook
Hák. V štvrtej kapitole na lodi ich používajú nepriateľskí mágovia.
Poškodenie: +3
3. Club
Kyjak. Používajú ho goblini zavretí v klietkach, v podpalubí na lodi v tretej kapitole.
Poškodenie: +3
4. Endless Quiver
Je to artefakt, ktorý nájdete v ôsmej kapitole. Keď pôjdete chodbou od ciel s ghúlmi do knižnice, tak v bočnej miestnosti ich nájdete v truhlici.
Účinok: Nepotrebujete viac šípy do luku, pokiaľ máte tento artefakt v inventári.
Brnenia
1. Wizard Robe
Čarodejova róba. Nájdete ju v druhej kapitole v miestnosti pri audienčnej sále. Tiež v jednej z kajút na lodi v štvrtej kapitole.
Trieda Zbroje: +1
Bonus: +10 mana
Vyžaduje: Magic Affinity 1
2. Assassin´s Grab
Vrahov stisk. Nájdete ho v tretej kapitole pri vnikaní do skladu na hradbe pred skladom.
Trieda Zbroje: +1
Vyžaduje: Stealth 1
3. Chainmail Armor
Krúžkové brnenie. Nájdete ho v tretej kapitole v podzemí pod skladom v jednej z bočných miestností.
Trieda Zbroje: +2
Vyžaduje: Endurance 1
4. Plate Armor
Plátová zbroj je k dispozícii v piatej kapitole v rozpadajúcej sa chatke na skalnej stene na hore nad chrámom.
Trieda Zbroje: +3
Vyžaduje: Endurance 2
5. Arcane Robe
Tajomnú róbu môžete nájsť na konci piateho levelu, keď získate pavúčí kľúč a vrátite sa na poschodie nad halou s kyklopom a otvoríte dvere so symbolom pavúka. Taktiež ju získate v siedmej kapitole na vrchole miestnosti, ktorú zatopíte vodou po úteku pred veľkým červom.
Trieda Zbroje: +2
Bonus: +20 mana
Vyžaduje: Magic Affinity 3
6. Master Thief´s Outfit
Oblek majstra zlodeja nájdete v siedmej kapitole, v diere v stene v hale, ktorú zatopíte vodou.
Trieda Zbroje: +2
Bonus: Zvyšuje Stealth
Vyžaduje: Stealth 3
7. Shadowsteel Armor
Brnenie tieňovej ocele. Nájdete ho v siedmej kapitole. Keď sa zveziete druhýkrát lanovkou, tak choďte na koniec terasy k drevenej búdke a v stene nad ňou.
Trieda Zbroje: +4
Bonus: +10 život
Vyžaduje: Endurance 3
Prstene
1. Ring of Arcane Brilliance
Prsteň tajomného dôvtipu. Nájdete ho prvýkrát v tajnej skrýši za kozubom v hrade v druhej kapitole. Znova ho nájdete v tretej kapitole, v tajnej chodbe za vyhňou.
Účinok: +10 mana
2. Ring of the Phoenix
Prsteň Fénixa. Nájdete ho v sklade v tretej kapitole. Než vstúpite do skladu, tak vylezte na otvorenú plošinu pod strechou zvonku a tam je na trámoch pod strechou. Druhý nájdete v piatej kapitole v prvej chatke na skalnej stene na hore nad chrámom.
Účinok: V prípade zabitia vás oživí, no sám sa tým zničí.
3. Ring of the Weaponmaster
Prsteň zbrojmajstra. Nájdete ho v tretej kapitole, v podzemí pod skladom.
Účinok: Pridáva 2% šancu na kritický zásah.
4. Ring of Might
Prsteň Moci. V štvrtej kapitole na plošine nad rebríkom, ktorý vedie k balistom.
Účinok: +1 Poškodenie
5. Ring of Regenration
Prsteň regenerácie. Nájdete ho v piatej kapitole, v chráme, v prvej hale naľavo na oltári.
Účinok: Obnovuje zdravie.
6. Ring of Fireprotection
Prsteň ohnivej ochrany nájdete v piatej kapitole, v chatke na skalnej stene, hore nad chrámom, keď sa tam vyveziete opraveným výťahom.
Účinok: Zvyšuje ochranu pred ohňom.
Misie
Prológ
Ste Sareth, učeň mága Pheringa. Aby ste si otestovali svoje schopnosti a to, čo ste sa od neho naučili, tak sa s ním vydávate hľadať artefakt, ktorým je Shantirijský kryštál. Prejdite chodbou a na konci v miestnosti naľavo je uprostred miestnosti Spider Key. Vezmite si ho (E). Vložte ho do otvoru v žiariacich dverách. Za nimi potiahnite páku naľavo na stene a prebehnite chodbou za otvorené mreže (prebehnite, teda Shift), než sa opäť spustia dole. Za nimi je slepá chodba, v ktorej je jeden drevený stĺp. ten skopnite (F) a zo zrútenej plošiny sa spustí reťaz. Skočte na ňu a vylezte hore a zoskočte z reťaze na plošinu pred vami. Hore vylezte ešte o jednu plošinu vyššie a na konci odpracte tri krabice (chytiť „E“ a odhodiť myšou) za ktorými je malý tunel. Keď sú krabice preč, rozkopte (F) dosky, ktoré tunel blokujú, zohnite sa (Ctrl) a vlezte doň. V tuneli je tma, tak použite kúzlo nočného videnia (Dark Vision). Preleziete do miestnosti, v ktorej napravo vylezte na kváder a z neho ďalším, krátkym tunelom do osvetlenej chodby.
V nej vybehnite hore k truhlici, otvorte ju a vezmite si meč (E) Short Sword. Chyťte meč do rúk (kolieskom si vyberáte z dolného menu), otočte sa a naľavo preseknite povraz, ktorý držal sarkofág. Ten sa uvoľní a vyrazí dosky, ktoré blokovali cestu. Prejdite za nimi a skopnite nemŕtveho pred vami (F), zoskočte k nemu a bodnite ho ešte na zemi, čím ho nadobro zničíte. Potom sa objaví ďalší, s ktorým už normálne bojujte a zničte ho.
Prejdite dverami, ktoré vám Phering otvorí. Pred vami je nepriateľský vojak a je chrbtom k vám, tak ho môžete skopnúť dole. Nie je to veľká výška, tak ho to nezabije. Tu si nacvičte boj. Po tomto vojakovi ich ešte zopár totiž príde. Môžete ich odkopnúť do ohňa, čo ich zraní, alebo ich kopnúť a naraziť na kovové ostne na stenách, ktoré sú v aréne dole. Tiež môžete zničiť trámy plošiny so sudmi a tie nechať dopadnúť na nepriateľa. S mečom bojujte stláčaním tlačidiel myši a zadávaním smeru pohybovými klávesami. Podržaním útoku robíte silný útok. Keď sa vám naplní ukazovateľ adrenalínu, môžete použiť ľubovoľný útok a priamo nepriateľa zabiť. Taktiež keď leží na zemi, tak ho môžete priamo zabiť, než vstane.
Po boji prejdite otvorenými dverami. Tam je krabica so symbolom draka. Takých nájdete v hre mnoho a viete, že každá krabica s týmto symbolom ukrýva niečo pre vás. Rozbite túto a získate dva liečivé nápoje. Potom vyskočte na reťaz a vlezte hore. Hore otvorte pavúčím kľúčom dvere a vstúpte do miestnosti s kryštálom. Váš majster Phering vám dá spoločníčku Xanu a pošle vás do mesta Stonehelm za čarodejom, lordom Menelagom.
Chapter 1: The Gates of Stonehelm
Prichádzate do mesta a keď sa zastavíte kvôli formalitám pred hlavnou bránou, neznámi útočníci napadnú mesto. Trosky z veže, ktorú zasiahol katapult, vám splašili koňa a vás po páde vtiahli dnu vojaci. Tam sa už postavte na nohy a utekajte na nádvorie. Bránu prerazí kyklop a padací most na zámku vtiahnu, takže si musíte nájsť inú cestu. Bežte doprava a pri budove, pri ktorej stojí vojak, vyskočte na visiacu reťaz. Vylezte ňou hore a cez okno skočte do budovy. Vnútri vybehnite za chlapíkom, čo na vás volá hore. Zabijú ho trosky po zásahu katapultom, no vy bežte stále hore a na povale vylezte po rebríku pod strop, prejdite po doskách a na konci skočte z okna von a zachyťte sa povrazu pred vami. Z neho skočte na terasu oproti.
Napravo sú otvorené dvere. Ak ich hneď nezavriete, vybehne ghúl, bude bojovať s vojakom a zabijú sa navzájom. Potom vybehnú ďalší traja a zabijú vás. Takže ich rovno po dopade na terasu zavrite pákou na stene. +1 Skill Point.
Vstúpte dovnútra a pokračujte s vojakom do miestnosti s balistom. Vojak sa začne venovať ranenému a vám káže použiť balistu, ktorý je v okne. Chopte sa ho a zasiahnite pár strelami kyklopa. To ho oslabí natoľko, že ho už vojaci sami dorazia. +3 Skill pointy.
Môžete si vziať vojakov meč, zo stola list, nejaké potraviny a pod schodmi knihu (A Bestiary of Ashan). Pod schodmi si tiež otvorte mreže tým, že budete otáčať kolesom na stene (držte tlačidlo myši) a potom prejdite chodbou pred vami.
Preberiete sa v miestnosti s vojakmi. Môžete si vziať meč, luk, palicu a poničte dve dýky a štít. Vybehnite von z budovy. Teraz sa môžete poobzerať po meste. Získať nejaký proviant z krabíc, pokochať sa grafikou a architektúrou. Napokon choďte k bráne, pri ktorej sa zhovára mladá dievčina s dvoma vojakmi. Je to Leanna, neter lorda Menelaga. Už o vás vie, tak vás zavolá so sebou. Počkajte, kým vám stráž otvorí bránu a vstúpte s ňou k jej strýkovi. Povečeriate v ich spoločnosti a odoberiete sa k spánku +2 Skill pointy.
Chapter 2: The Gleam of a Cold Knife
V noci vás prebudí sluha s tým, že sem vtrhli nepriatelia a všetkých pozabíjali. Jeden z nepriateľov sa rúti rovno na vás, tak ho zabite. Môžete si otvoriť okno a pozrieť sa na ďalších, čo čakajú na nádvorí. Vybehnite von. Pri týchto nepriateľoch si môžete pomôcť. Naľavo môžete zhodiť zo striešky sudy, môžete ich kopať do ohňa, alebo do panela s bodcami. Taktiež je tu žeriav, ktorého kolom môžete otočiť a tým otočíte aj žeriav a na ňom zavesená krabica môže zraniť, či zabiť nepriateľov.
Pokračujte okolo budovy. V tieni dostanete radu, že podľa toho, nakoľko sa vám zafarbí obvod zameriavača, tak natoľko ste viditeľný. Takže sa môžete neraz boju aj vyhnúť a preplížiť sa okolo nepriateľov. Prejdite chodbou do záhrady. Plôtiky s rastlinami môžete preliezať. Vojakov pri bazéne môžete dokopať do ohňa, alebo na bodce. Pokračujte ďalej podchodom a hore schodmi popri zavretých dverách. Na konci dorazíte k mrežiam, ktoré môžete otvoriť pákou, no dovedú vás na nádvorie, kde ste tento level začali. Pri mrežiach sú padacie, drevené dvere, ktoré si otvorte a vojdite nimi pod budovu. +1 Skill point.
Vpravo v pivnici je nejaká výbava. Pokračujte naľavo chudobou. V hale s dvoma vojakmi uprostred máte napravo pri roztrhanom závese na zemi tajný spínač, ktorý vám otvorí dvere do tajnej komory. Inak naľavo potiahnite páku na stene a prejdite hore schodmi popri mŕtvej slúžke k dvom ďalším nepriateľom. Nezabudnite prezerať aj skrine, kvôli dodatočnej výbave. Pokračujte ďalej dverami nad schodíkmi priamo do jedálne s pár vojakmi. Z jedálne choďte dverami naľavo od skrine s výbavou do audienčnej sály.
Naľavo nad schodmi môžete preseknúť povraz, čím uvoľníte na nepriateľov luster. Najprv choďte do miestnosti oproti dverám, ktorými ste sem vošli. Tam nájdete na stole dve knihy (The Book of Ghouls a The Book of Sorcerous Mastery) a Čarodejovu róbu (Wizard Robe, +1 Armor Class, +10 Mana, vyžaduje 1 Magic Affinity). Taktiež si na krbe pozrite zvláštny svietnik (Strange Candelabra). Vezmite si ho a prezrite si pravú stranu krbu. Tam máte možnosť položiť ho (na poschodí nájdete ľúbostný list, v ktorom sa o tom píše), tak ho položte a otvorí sa vám tajná skrýša. +1 Skill Point. Prezrite si skrýšu a vezmite si z nej veci a prsteň (Ring of Arcane Brilliance, +10 mana). Potom sa vráťte do audienčnej haly.
V hale vyjdite hore ľavým schodiskom a hneď nad ním prejdite dverami v stene na ochodzu nad jedálňou, kde vás čaká nepriateľský lučištník. Zbavte sa ho a za ním prejdite hore schodmi. Vedú o poschodie vyššie. Najprv vybehnite úplne hore schodmi a navrchu nájdete starý kľúč (Old Key) a list s príkazmi (Discarded Orders). Potom sa vráťte poniže a vyjdite na poschodie, kde pobite ďalších nepriateľov. Pri stoličkách je ľúbostný list (Love Letter), ktorý vás oboznámi s trikom so svietnikom.
Tu máte aj možnosť sa im vyhnúť, alebo si to pre zaujímavosť skrátiť. Blízko pri schodoch je na stene páka, ktorou otvoríte poklop nad vami a spustí sa k vám lano. Vylezte po ňom, prejdite po trámoch hore na koniec, pákou si otvorte dvere a ste pri dverách, ku ktorým vedú aj schody. No keď ste už hore na trámoch, choďte do rohu miestnosti a tam pozoskakujte na knižnice. V rohu sú totiž z oboch strán poličky s knihami, za ktorými je secret area s výbavou. Proste zoskočte dole, vezmite si zo stola pár zvitkov, nápoj kamennej kože a knihu (The Thonnish Manuscript) a potom potiahnite páku, ktorá na chvíľu odsunie jednu policu s knihami a môžete prejsť naspäť do haly.
Vybehnite hore schodmi vedúcim k dverám a na medziposchodí odsuňte pri krabiciach poklop na stene. Za ním môžete preliezť na stropné trámy v audienčnej hale. Na druhej strane trámov je truhlica s dvoma fľaštičkami. Potom sa vráťte naspäť po trámoch na schody a konečne hore prejdite dverami a za nimi vylezte rebríkom na strechu.
Na streche je nepriateľ, ktorého môžete zabiť, alebo skopnúť dole na dvor. Je tu aj vežička, ktorej dvere môžete otvoriť starým kľúčom (Old Key), ktorý ste si mohli vziať poniže, ako som písal. Vo vežičke je na poschodí len truhlica s nejakou výbavou. Vráťte sa dole na strechu a prejdite po vrchu strechy pri veži. Prejdite na koniec a tam zoskočte na plošinu naľavo k oknu. Otvorte ho a vlezte ním dnu. Na povale vás čakajú dvaja nepriatelia a ďalší poniže. Ešte tu na povale môžete vyliezť po reťazi na trámy pod stropom, kde je krabica s výbavou. Inak zbehnite do izby pod vami a z nej schodmi dole. V miestnosti pod schodmi je len výbava, prejdite chodbou do miestnosti na konci, kde je aj nepriateľ. Dvere sú tu zamknuté, tak vylezte oknom na rímsu. Z nej prelezte na susednú a z nej skočte na rímsu na vedľajšej stene. Prejdite po nej ku schodom, schodmi hore a otvorte okno. +2 Skill Pointy.
Tam uvidíte, ako zabijú Menelaga a ukradnú shantirský kryštál. Nechajte Leannu pri tele jej strýka s tým, že sa stretnete pri lodi a vydajte sa prenasledovať ghúla, ktorý ukradol kryštál. Vylezte von oknom, vylezte hore dvoma rebríkmi, prejdite cez strechu, zoskočte dole do zničenej chodby za ghúlom, prebehnite po múre a skočte dole oknom.
Chapter 3: Dead Man´s Trail
Pokračujte v prenasledovaní ghúla. Nesmiete sa príliš zdržovať, lebo vám inak utečie príliš ďaleko a skončíte. Vybehnite von na strechu a vlezte do okna na nej. Cez povalu vyjdite von a preskočte na strechu oproti a oknom vlezte dnu. V miestnosti si môžete zo skrine vziať fľaštičku a vybehnite von dverami. Vykopnite dosky a po položených doskách prejdite na strechu oproti. Na jej konci vyskočte vyššie na susednú strechu, prejdite ňou a vyskočte ešte vyššie na strechu vedľa. Prejdite na jej koniec a po doskách na plošinu. Prejdite ňou a z nej do neďalekej otvorenej povaly. Tam po doskách vybehnite k oknu a z neho sa spustite na strechu pod vami a preskočte na strechu oproti. Z nej vylezte na strechu napravo a z nej vlezte oknom dnu. Z povaly skočte na reťaz pred vami, vylezte po nej a skočte na plošinu oproti. Vybehnite hore a dierou v streche prejdite na druhú stranu a skočte na terasu s mŕtvym strážcom. Z terasy skočte naľavo na reťaz a z nej opäť na strechu za ňou. Prejdite po lešení a doskách až k múru na pravej strane. Pri múre vylezte hore po kvádroch a hore vylezte na plošinu naľavo a vstúpte do budovy. Zbehnite dole schodmi. +2 Skill Pointy.
Vylezte oknom na rímsu pod ním. Pred vami je sklad, do ktorého sa máte dostať. Máte viac možností. Môžete ísť napravo po rímse a zoskočiť na dvor za plotom (tam nájdete aj magickú muchotrávku). Tu si otvorte poklop na zemi, vlezte do kanála a na konci vylezte hore rebríkom. Tak sa dostanete do skladu. Druhá možnosť je normálne zoskočiť na dvor pod vami, ísť pred sklad a pozabíjať stráže. Jednému vezmite kľúč (Warehouse Door Key) a otvorte si dvere. Pri boji na dvore si môžete pomôcť zlomením podpery naľavo od dverí, na ktorej je krabica a tú zhodiť na nepriateľov. Taktiež sa môžete vyhnúť priamemu boju, ak uprednostníte mágiu, či luk. V tom prípade vylezte na krabicu a na striešku pri nej, skočiť na visiacu reťaz a vyliezť po nej na poschodie, na priestor nad skladom.
Než vstúpite, môžete získať pár vecí. Na poschodí nad skladom vylezte na trámy pod stropom pomocou krabíc. Hore je pri mŕtvole pár vecí do výbavy a prsteň Fénixa (Ring of the Phoenix, ktorý vás v prípade zabitia oživí, no sám sa tým zničí). Naľavo na dvore je pri hradbe rebrík, ktorým sa dostanete na terasu. Hore prejdite na jej koniec do malej miestnosti a tam na vás čaká brnenie Vrahov stisk (Assassin´s Grab, +1 Armor Class, zvyšuje stealth, vyžaduje 1 Stealth). Tiež je tam nejaký výbava a dlhý luk (Long Bow).
Napokon si kľúčom otvorte dvere skladu a vstúpte do vnútra. +1 Skill Point.
Tam pobite osadenstvo a jednému nepriateľovi vezmite dvere od padacích dverí (Trap Door Key). V zadnej časti sú jedny, ktoré vedú do kanálu a za sklad (kadiaľ som popisoval jednu z dvoch ciest do skladu) a druhé sú v hlavnej hale. Tie odomknite a vlezte dole. +1 Skill Point.
Dole dorazíte k veľkým sudom, o ktoré je opretá bojová palica (Comabat Staff). Za dverami pri sudoch je vyhňa. V nej si môžete ukuť vlastný meč. Napravo na stolíku je kniha s popisom postupu (Tome of the Dragon Smithy) a tiež si vezmite kus ocele (Steel Bar). Na kovadline je kladivo (Hammer), ktoré si tiež vezmite. Oceľ vložte do kotlíka, ktorý je napravo pri vyhni. Točením kolesa presuňte kotlík nad oheň. Naľavo použite mechy, ktorými rozdúchate oheň, ten sa rozhorí a roztopí oceľ. Znova otočte kolesom aby ste presunuli kotlík a vylejete roztavenú oceľ do formy. Napravo na stene potiahnite páku a schladíte oceľ vodou. Vezmite si čepeľ (Blade) a položte ju do ohňa. Keď sa rozžeraví, tak ju vezmite a a položte na kovadlinu. Vyberte kladivo a udrite po nej. Potom si ju znova vezmite a položte do zariadenia na stolíku (Tools for making a sword hilt), kde vyrobíte rukoväť a máte hotový dlhý meč (Long Sword).
V rohu miestnosti je za sudmi a doskami otvor, ktorý vás dostane do jaskynnej chodby. V nej môžete nájsť prsteň (Ring of Arcane Brilliance, +10 mana). Vedie ku koncu oblasti a vyhnete sa tak dlhšej chodbe so štyrmi nepriateľmi, no aj pár veciam, tak sa vráťte pred vyhňu a pokračujte normálne chodbou. V prvej časti s dvoma nepriateľmi je dvojo dverí. Za prvými máte prsteň (Ring of Weaponmaster, 2% šanca na kritický zásah), Naga Silksword (vyžaduje 1 Critical Hit) a krúžkové brnenie (Chainmail Armor, +2 Armor Class, vyžaduje 1 Endurance). Za druhými dverami je mŕtvola zradcu, ktorý vpustil nepriateľov do mesta, čo dokazuje list (Handwritten Note). Taktiež si môžete vziať jedovaté dýky, ktorými je prebodnutý (Poison Kriss, vyžadujú 3 stealth).
Pokračujte cez ďalších dvoch nepriateľov do miestnosti s mrežami, za ktorými je voda. Tu sa stretávajú obe cesty, ktorými ste mohli ísť. Ďalej sa dostanete do veľkej haly, v ktorej je Arantir, vodca nepriateľských žoldnierov. Nemôžete ísť za ním priamo, lebo vás hneď zabije. Po bokoch sú cely so zajatými ľuďmi, tak potiahnite páku, čím cely otvoríte a ľudia sa dajú na útek. To na chvíľu odláka Arantira s vojakmi od shatirijskeho kryštálu. Vezmite si ho a utekajte naspäť do chodby, z ktorej ste prišli. Vráťte sa trochu naspäť a zistíte, že mreže pri vode sú preč. Vlezte teda do vody a vydajte sa temnou chodbou. Zažijete víziu, kde bude váš majster Phering trochu iný a vaša spoločníčka Xana bude démon.
Chapter 4: Across the Sea of Blood
Stretávate sa s Leannou, ktorá vám povie, že loď obsadili nepriatelia a mali by ste ju ovládnuť a zbaviť nepriateľov, aby ste sa spolu mohli vydať na ostrov pátrať po lebke tieňov. Takže vyjdite na mólo. Rovno pred vami je palica Staff of Reflection. Zabite prvého nepriateľa pri vás. Ďalšieho nalákajte šípmi. Ak zaujmete pozornosť lode, tak vás rozstrieľajú balistami, preto takto opatrne zlikvidujte dvoch strážcov na móle. Potom prejdite k žeriavu (môžete rovno preplávať a pri ňom vyliezť hore) a otočte kolesom. Tým otočíte žeriav a aj plošinu, ktorú drží, pod strieľňu pre balistu. Skočte na plošinu, čo drží žeriav a týmto otvorom vniknite do lode.
V podpalubí máte pod sebou nepriateľa. Môžete preseknúť lano, čo drží zavesenú krabicu a tú tak zhodiť na neho. Zlezte dole, prebite dosky a za nimi prejdite dverami do ďalšej miestnosti. Zabite vojakov a vezmite im kľúč (A Simple Key), ktorým otvorte dvere a pokračujte ďalej k dvom čarodejom, ktorí bojujú s hákmi a vrhajú po vás ohnivé šípy. Po boji vylezte hore, prejdite do vedľajšej miestnosti a dole dverami von. V ďalšej miestnosti sú klietky s goblinmi a pár nepriateľmi. Naľavo je na stĺpe páka, ktorou otvoríte klietky a goblini zaútočia na vojakov a čarodeja. Za pákou je tiež krabica, ktorú môžete na nepriateľov zhodiť. Môžete goblinom pomôcť a pokiaľ ich nezasiahnete, tak na vás útočiť nebudú. Po boji vezmite nepriateľom kľúč (A Key). Na druhej strane miestnosti vylezte hore rebríkom a otvorte si tým kľúčom dvere. Za nimi je rebrík hore. Najprv sa pozrite hore a nad sebou uvidíte priečinok s vrecom. Vylezte tam a nájdete tam Flamegold Bar a prsteň (Ring of Might, +1 Damage). Potom vylezte hore rebríkom. Hore pobite nepriateľov aj v okolí pri balistoch a tým sa zbavíte balistickej hrozby. +2 Skill Pointy.
V kajute napravo je Čarodejova róba (Wizard Robe) a zhrdzavený kľúč zavesený na stene (A Rusty Key). Týmto kľúčom si otvoríte priestor v strede časti s balistami, kde sú krabice a truhlica s výbavou. Na ľavej strane, pri mrežiach oproti balistom je elfský luk (Elven Bow). Napokon vyjdite dverami von na palubu. Vylezte rebríkom na hornú palubu a tam pozabíjajte všetkých nepriateľov. Tým ste získali kontrolu nad loďou. +2 Skill Pointy.
Príde Leanna s mágom. Začnú pripravovať loď na plavbu, no dorazia ďalší nepriatelia. Máte im zabrániť dostať sa na loď a taktiež pozor, aby nezabili Leannu. Môžete s nimi bojovať priamo na móle a skopávať ich do vody (čo je veľmi jednoduché na úzkom móle), no otravujú tí s lukmi. Taktiež môžete skočiť do podpalubia a použiť balistov a nimi strieľať po nepriateľoch na móle, čím si ušetríte vlastnú výbavu aj námahu. Keď všetkých pozabíjate, dostanete o tom správu. Vráťte sa k Leanne a nasledujte ju do kajuty, kde sa vám poďakuje. Po rozhovore vytiahnite kolesom pri vás kotvu a môžete vyplávať. +3 Skill Pointy.
Chapter 5: The Temple of Spider
Vydajte sa spolu s Leannou a čarodejmi po pláži do priesmyku. Narazíte na zraneného vojaka. Pokračujte a ocitnete sa pred chrámom, kde sú medzi budovami orkovia. Bojujú silnými mečmi - sekáčmi a s vlastnými štítmi. Leanna vás bude sprevádzať a liečiť. No nesmú ju zabiť. Môžete jej povedať (E), aby čakala, nechať ju tak mimo nebezpečia a sami bojovať s orkami, alebo ich nalákavať k nej. Postupne ich všetkých zabite. +1 Skill Point.
Potom sa k vám automaticky Leanna pripojí a vydá sa k vstupu do chrámu. Brána je zavretá, tak máte nájsť iný spôsob, ako ju otvoriť. Povyše brány je otvor v podlahe, tak doň skočte a ocitnete sa v podzemí. Prejdite chodbou a v miestnosti vás napadnú lietajúce chobotnice. Po boji sa dajte naľavo, vlezte do tunela, vyrazte dosky a za nimi pri mŕtvole orka si vezmite Rope Bow - keď vystrelíte šíp z tohto luku do dreveného povrchu, tak sa tam zabodne a zostane z neho visieť lano. Môžete sa priamo odtiaľto dostať preč, no môžete si tiež odskočiť po ďalší luk. Vráťte sa do miestnosti, kde ste bojovali s chobotnicami a vydajte sa tunelom oproti. Na konci sa pozrite nad seba, streľte šíp s lanom do dreva nad vami, vylezte hore a získate otrávený luk (Poison Bow). Potom sa vráťte do miestnosti, kde ste získali Rope Bow. V diere v stene je reťaz, ktorú potiahnite a tak otvoríte hore mreže. Tam sa pozrite nad seba a cez dieru v strope streľte šíp s lanom do drevenej dosky nad vami. Vylezte hore. +1 Skill Point.
Prejdite na nádvorie a tam vás napadne drak. Utekajte s Leannou do pevnosti. Mág Tergon to nezvládne. Vnútri zabite dvoch orkov. Vyjdite do hornej časti a zabite ďalších orkov. Nasledujte Leannu k vstupu do chrámu, kde sa stretnete s rytierom Duncanom. Vstúpte do chrámu za Leannou.
Vstúpte do veľkej haly. Naľavo je na oltári nejaká výbava a prsteň (Ring of Regeneration, obnovuje pomaly vaše zdravie). Mreže na schodoch sú spustené, tak musíte nájsť iný vstup. Choďte k ohňu pod plošinu s mrežami. Tam streľte šíp s lanom do brvna nad vami, vylezte hore a skočte na plošinu. Naľavo od mreží je páka, ktorú potiahnite a otvoríte tieto mreže, ako aj tie na schodoch a Leanna sa dostane k vám. Ďalej však musíte sami. Prelezte trosky a za nimi zabite ďalších orkov. +1 Skill Point.
Po zabití orkov k vám prilezie aj Leanna. Telekineticky odprace skalu blokujúcu páku. Potiahnite páku a zdvihnú sa mreže. Pokračujte chodbou za nimi. Dorazíte do miestnosti so sochami. Všetky sú na podstavcoch, len jedna je na zemi a neďaleko prázdny podstavec. Ak ovládate kúzlo telekinézy, tak ju pomocou tohto kúzla chyťte a položte na podstavec. Tým sa vám v zemi otvorí tajná schránka, kde máte hromadu fľaštičiek a Superior Naga Silksword.
Pokračujte do haly s goblinmi. Naľavo je socha, ktorej drevené podpery keď zničíte, socha spadne a môžete tak dostať goblinov. Po boji zničte podpery aj druhej sochy napravo od vstupu a tá po páde vytvorí most na hornejšie poschodie, priamo do tajnej oblasti, kde máte výbavu v truhlici. Potiahnite páku a dostanete sa na terasu, kam vedie aj reťaz z haly. Tu máte ďalšiu truhlicu, ktorú otvoríte, len ak máte schopnosť páčiť zámky, no sú v nej len tri protijedy. Pokračujte na rázcestie. Naľavo je chodba s pákou, ktorá otvorí mreže a máte tak skratku naspäť k Leanne. Napravo je chodba, do ktorej keď vojdete, tak sa uzavrie a začnú sa na vás zasúvať steny. Pekne vražedná pasca. Vytiahnite Rope Bow a vystreľte do dreveného trámu na strope šíp s lanom a vylezte po ňom nad steny. Keď sa steny stretnú, začnú sa opäť rozchádzať a mreže sa otvoria. Ďalej za touto chodbou zistíte, že goblini uzavreli mreže, takže musíte nájsť inú cestu. Vráťte sa za Leannou.
Keď sa budete zhovárať, dorazí Paokai, drak, ktorého ste stretli pred chrámom. Keď vnikne dnu, zaujmite jeho pozornosť streľbou z luku, nech neohrozuje Leannu, ktorú by inak rýchlo zabil. Keď zaútočí na vás, tak bežte do chodby, ktorú ste pred chvíľou preskúmavali. Páku na zavretie mreží má aj z vnútornej strany, takže sa schovajte za stenu vchodu, aby drak strčil za vami hlavu. Vtedy potiahnite páku a spustené mreže ho zabijú. +2 Skill Pointy.
Leanna vám telekinézou otvorí dieru v zemi. Skočte do nej a dole sa vydajte cez chodby plné pavučín. Dávajte si dobrý pozor na pavúkov. Skoro vždy útočia v skupinách, sú rýchli a najmä vás napádajú jedom, čo vám znižuje život a oslabuje zmysly. Prebojujte sa priamou cestou do veľkej jaskyne, kde máte rázcestie. Cesta napravo vedie do slepej chodby s podzemnou riekou, kde na konci nájdete mŕtveho orka s pár protijedmi, čo sa ráta ako tajná oblasť. Napravo pokračujte normálne ďalej a dostanete sa z pavúčích jaskýň.
Keď vyleziete z jaskýň, ste na križovatke. Pred vami je povyše plošiny. Streľte šíp s lanom do trámu nad ňou a vylezte po ňom hore získať nejakú výbavu. Inak sa dajte napravo, kde je vežovitá stavba. Musíte sa dostať hore. Pozor však na ďalších pavúkov. Vybehnite po doske na zemi a skočte z nej na reťaz. Vylezte hore a skočte na plošinu pri stene. Prejdite na jej koniec, kde máte aj nejaké nápoje. Tam na konci streľte šíp s lanom do brvna nad vami. Vylezte hore a skočte na neďalekú plošinu pri stene. Tam streľte šíp s lanom opäť do brvna nad vami, ale zopár šípov aj do spodnej časti plošiny nad vami. Proste si vytvorte cestu z povrazov, aby ste mohli popreskakovať na reťaz visiacu za plošinou. Stačia tak dve tri laná. Po nich preskáčte na reťaz a po reťazi vylezte hore a skočte na tú plošinu. Z plošiny prejdite do vstupu v stene a za ním pozoskakujte po plošinách dole do diery. +1 Skill Point.
Postupujte chodbou. Pôjdete popri jazierku, na dne ktorého je truhlica s výbavou, ktorá sa ráta ako tajná oblasť. Pokračujete chodbami hore. Na jednom mieste je napravo otvor vedúci k priepasti, no na jeho konci je nad vami trám, do ktorého môžete streliť lano a vyliezť si po nejaké nápoje. Inak pokračujte hore chodbou až na koniec a tam skočte do nádrže s vodou. V nej naspodku nájdite páku, ktorú potiahnite, čím vpustíte do nádrže ďalšiu vodu, tým stúpne hladina až k okraju a vy môžete vyliezť. Prelezte cez okienko a skočte dole ku goblinom, ktorých pozabíjajte.
V zadnej hale za goblinmi sa objaví kyklop. Nemusíte s ním bojovať, je to voliteľná úloha, no sú za to dva body. Ak sa rozhodnete s ním bojovať, tak vedzte, že mu treba útočiť jedine na tvár, aby to schytal do tváre a oka. Môžete využiť luk, no to je pomalé a zdĺhavé. Útočte buď mágiou, alebo mečom. Mágiou stačí mieriť na hlavu. Mečom je to ťažšie. Musíte uhýbať jeho útokom a sekať, keď sa nakloní k vám. Taktiež môžete využiť to, že keď po vás chňapne, či udrie o zem, tak je na krátku chvíľu hlavou nižšie, čo môžete krásne využiť. Keď ho dosť doráňate, tak na chvíľu zostane omráčený tvárou pri zemi. Vtedy použite mocný útok a bodnite ho do oka, čo ho zabije. Pre zjednodušenie dodám, že keď som sa postavil tesne k stene pri soche (vedľa druhej sochy, ktorú môžete na kyklopa zhodiť), tak sa postavil predo mnou, no neútočil, len tam stál a bolo možné ho bez riskovania zložiť. +2 Skill Pointy.
Potom schodmi vybehnite do hornej časti chrámu (Upper Temple). Hore máte dve časti spojené mostom. V tej prvej, kde vyjdete hore, choďte vpred a po ľavej strane vstúpte do otvorenej miestnosti. V nej je truhlica, cestou ku ktorej si dajte pozor na plameňomety v stenách. Napravo od truhlice je diera v stene, ktorou sa dostanete do susednej miestnosti, kde je palica Staff of the Firelord. Potom prejdite mostom na druhú stranu. Je tu na zemi socha a okolo podstavce so sochami a jeden prázdny. Podobná hádanka, akú ste už plnili. Ak máte kúzlo telekinézy, tak tú sochu chyťte a odneste na podstavec. Tým sa vám pri podstavci otvorí v zemi schránka s nápojmi. Tu na druhej strane zídite k rebríku a vylezte po ňom hore. V chodbe pred vami je truhlica, v ktorej je Gutting Kriss. Pokračujte chodbou ďalej. +1 Skill Point.
Vyjdete na schody na skalnej stene. Vyjdite nimi hore a vstúpite do jaskyne. Vnútri naľavo potiahnite páku a zistíte, že výťah nejde, tak ho musíte opraviť. Oproti výťahu je baranidlo. Trikrát ho použite a vyrazíte dvere, za ktorými je výbava a v sarkofágu uprostred sú Lightning Daggers. Vráťte sa naspäť k vchodu a druhou cestou pokračujte nahor schodmi pri skalnej stene. Hore prejdite oproti a vybehnite hore vežičkou. Na jej vrchu je Poison Bow. Hore z veže prejdite po moste na druhú stranu. Ak ste most strhli vy, alebo orkovia, tak prejdite napravo po skalnej rímse a na jej konci vystreľte do brvna nad vami šíp s lanom a vylezte na plošinu hore. Vstúpte dovnútra a vo vode pod schodmi nájdete meč Souldrinker. Potom vybehnite hore schodmi.
Pokračujte hore schodmi až úplne hore, kde vstúpite do chatky na skalnej stene. V nej nájdete na stole Ring of Phoenix a na treťom poschodí Wizard Robe. Z druhého poschodia prejdite na terasu a po skalnej rímse prejdite ďalej až do jaskyne s pavúkmi. Prejdite jaskyňou a dostanete sa na strechu chatky. V streche je diera zakrytá doskami, ktoré rozkopte a skočte dnu. Tu si dávajte pozor. Táto chatka je nejaká nanič spravená a začne sa rozpadať. Musíte postupovať opatrne, ak si chcete vziať veci, ktoré sú v nej. Môžete si na viaceré pomôcť kúzlom telekinéza. Pri okne je truhlica (v ktorej je len mana nápoj a pár zvitkov) a na zemi Plate Armor. To sa pre bojovníka oplatí získať, takže sa opatrne priblížte, uchmatnite ho a bežte späť.
Prejdite do susednej chatky, do ktorej ste sa nemohli dostať predtým priamo. Teraz môžete vykopnúť barikádu a sprístupniť si cestu k začiatku. V ráme okna, v ktorom je vhodený stôl, je zabodnutý Naga Superior Silksword. Tiež tu nájdete dve knihy (A Book About Demons; Holy Psalms) a denník (A Logbook). Môžete vyliezť pomocou šípu s lanom na poschodie, kde sú dve fľaštičky. Inak prejdite do jaskyne. Na rázcestí choďte najprv na pravú stranu a tam na konci potiahnite pri stroji páku, čím spojazdníte výťah. +2 Skill Pointy.
Na opačnej strane rázcestia je vyhňa. V tejto kapitole ste mohli nájsť ďalšiu oceľ na ukutie dlhého meča (Long Sword). No ten už zrejme máte. V štvrtej kapitole na lodi ste mohli nájsť ohnivé zlato (Flamegold Bar). To vložte do kotlíka, ktorý je napravo pri vyhni. Točením kolesa presuňte kotlík nad oheň. Naľavo použite mechy, ktorými rozdúchate oheň, ten sa rozhorí a roztopí kov. Znova otočte kolesom, aby ste presunuli kotlík a vylejete roztavený kov do formy. Napravo na stene potiahnite páku a schladíte oceľ vodou. Vezmite si čepeľ (Blade) a položte ju do ohňa. Keď sa rozžeraví, tak ju vezmite a a položte na kovadlinu. Vyberte kladivo (Hammer, leží na kovadline) a udrite po nej. Potom si ju znova vezmite a položte do zariadenia na stolíku (Tools for making a sword hilt), kde vyrobíte rukoväť a máte hotový dlhý meč Earthfire Sword. Teraz sa musíte vrátiť celú cestu naspäť, takže sa vráťte k chatkám, schodmi vo vysokej veži zídite dole a po schodoch na skalnej stene zbehnite dole až k výťahu. Teraz sa naň postavte, potiahnite páku a odvezie vás.
Hore, kde vás vyvezie výťah, máte dve cesty. Najprv sa dajte naľavo. Tam nájdete ďalšiu chatku na skalnej stene. Pomocou šípu s lanom vylezte na poschodie. Tam cez dieru v stene skočte na visiace lano. No trám, o ktorý je pripevnené, sa začne trhať, takže šplhajte rýchlo hore, než sa odtrhne a aj s lanom spadne. Hore preskočte z lana na rímsu ďalšej chatky. Prejdite po nej dookola a vstúpte dovnútra. Tam môžete nájsť Ring of Fireprotection a palicu Soulreaver Staff. Vráťte sa k miestu, kde ste vyliezli na túto chatku. Streľte šíp s lanom do zvyšku trámu, z ktorého kus s lanom predtým odpadol. Po tomto lane zlezte dole a naspäť do chatky, z ktorej ste prišli. Potom sa vráťte k výťahu a choďte druhou stranou.
Jednou pákou si otvorte mreže a druhou vysuňte most. Do držiaka umiestnite shantarijský kryštál, ktorý dodá energiu celému chrámu. +3 Skill Pointy.
Vtedy sa objaví skupina orkov. Ich vodca Arantok vás vyzve na čestný súboj, v ktorom nesmiete používať mágiu (inak sa na vás vrhnú aj ostatní orkovia) a ak zvíťazíte, môžete odísť. Buď bojujte len s ním zbraňou, alebo ľubovoľne so všetkými. Arantok má viac života a viac sa blokuje, ale pripadal mi ako ostatní orkovia. Porazte ho a vezmite si jeho pavúčí kľúč (A Spider Key). Otvorte si ním dvere so symbolom pavúka a odíďte. Zvezte sa výťahom.
Ste dole neďaleko Leanny. Než sa za ňou vrátite, môžete skočiť naľavo do haly, kde ste bojovali s goblinmi a kyklopom. Na poschodí chrámu sú tam dvere so symbolom pavúka, ktoré teraz môžete pavúčím kľúčom otvoriť. Nájdete tam Lightning Daggers, Arcane Robe a Shadowsteel Staff. Potom sa vráťte za Leannou. Tá začne nadvihovať hlavnú bránu svojou magickou silou. Objavia sa dvaja ghúlovia. Zabite ich. Môžete si pomôcť ich zhodením do diery, ktorou ste predtým odchádzali. Keď ich zabijete, Leanna otvorí bránu. Prejdite za ňu a objaví sa Arantir, s ktorým ste sa už stretli v Stonehelme. Zabije Leannu. Za vami nemôže kvôli zavretej bráne. Vy pokračujte ďalej.
Chapter 6: The Altar of the Skull
Teraz sa musíte dostať k Lebke tieňov. Pokračujte chodbou k zavretej bráne, za ktorou vidíte pavúčí trón. Skočte do diery pred bránou a pod zemou pobite zombíkov. V strede môžete zhodiť stĺp a tým pádom aj pár sarkofágov zhora. Tam môžete potom vyliezť pomocou šípu s lanom, no je tam len výbava. V bočnej miestnosti si vezmite drahokam na stene - Moonsilk Crystal. Potom s týmto drahokamom vylezte do sály s trónom. Na začiatku a na konci podzemnej haly sú nad vami drevené trámy, kam môžete vystreliť šípy s lanom. Keď vyleziete k trónu, umiestnite doň Moonsilk Crystal. +1 Skill Point.
Trón sa otočí k dverám napravo a otvorí ich. Vstúpte do hrobiek. Pred vami je na sarkofágu Superior Naga Silksword. Choďte doľava a tam doprava. V prechode medzi miestnosťami rozbite kryptu napravo a za ňou je tajná oblasť s truhličkou. V susednej miestnosti je na stene oproti lano, ktoré drží nad vami trs dreva. Pretnite lano (lepšie prestreľte šípom, či kúzlom) a drevo ako baranidlo vyrazí stenu pred vami. Je tam hala so zombíkmi. Tam sa môžete dostať aj sprava, ak chcete. Napravo a naľavo, prejdite hromadu trosiek a do uzavretej miestnosti. Cestou si dajte pozor na pasce. Tam na konci nájdete Chainmail Armor. Pákou na stene si otvoríte dvere do rovnakej haly, kam vedie preborená stena. V strede haly sú v sarkofágu jedovaté dýky (Poison Kriss). Pri ňom je aj truhla, no je zamknutá a odomknete ju, len ak máte schopnosť páčiť zámky, no je v nej len jeden protijed. Hore na lešeniach po obvode haly sú nejaké magické muchotrávky. Napokon prezrite rohy haly a v jednom nájdete cestu ďalej.
Prejdite chodbou do ďalšej veľkej haly. Bojujte so zombíkmi a využívajte pasce na stenách vystreľujúce bodáky. Môžete tam zombíkov proste nalákať, alebo dokopať. Na stene vo výške žiari druhý drahokam. Môžete ho získať jednoducho telekinézou, ak ju ovládate, ak nie, tak si vystreľte pár šípov s lanami do trámov hore, prelezte po nich až k drahokamu a vezmite si ho - The Maiden´s Eye. +1 Skill Point.
Potom zbehnite dole schodmi a až na dno haly. Tam sa dajte doprava až na koniec, kde vás pod dvoma kvádrami čaká ghúl. Vylezte na kvádre a pomocou šípov s lanami vylezte hore. Je tam hrobka, kde je na sarkofágu Sword of the Dragonclaw. Potom potiahnite páku a otvorí sa vám poniže brána. Zlezte teda naspäť dole na dno haly a prejdite bránou skôr, než sa zatvorí.
Ste v hale, kde je opäť množstvo zombíkov. V strede je hromada kvádrov na sebe naukladaných a na ich vrchole je Ring of Fire Protection. Vo vode je na sarkofágu Ring of Arcane Brilliance. Na stene oproti bráne je nad vodou koleso, ktorým otočte a otvoríte mreže dole vo vode. Než sa zatvoria, skočte do vody a prejdite nimi. Za mrežami pokračujte zatopenými chodbami so zombíkmi až na koniec do slepej haly. Je tu jedna socha na zemi, ktorú môžete umiestniť na podstavec, ak ovládate telekinézu. Odsunie sa stena a odhalí tajnú oblasť s výbavou a štítom Earthfire Shield. Inak odsuňte veko na sarkofágu v strede haly a skočte doň.
Prepadnete sa nižšie do ďalšej zatopenej oblasti so zombíkmi. Prejdite na jej koniec a tam vás čaká Lich. Dá sa s ním celkom dobre bojovať, akurát sú nepríjemnými zombíci, ktorí útočia a čo horšie, otravujú vás jedom. No môžete ho zabiť hneď mocným útokom, tak si ho môžete celkom nabiť, než k nemu vstúpite, dobiť si ho na ňom a doraziť ho. Zabite ho. +2 Skill Pointy.
Potom si vezmite z jeho sarofágu drahokam - The Soul of the Crone. +1 Skill Point.
Prejdite za jeho sarkofág. Tam si môžete vziať palicu Staff of Firelord. Potom skočte na reťaz a vylezte ňou hore.
Pokračujte na rázcestie. Tam sa dajte napravo hore schodmi. Hore zabite na terase pár ghúlov. Po boji zbehnite na terasu poniže. Tam máte naľavo Ring of Regenration. Potom z terasy skočte dole, priamo do vody v strede, aby ste si neublížili. Vylezte z vody a na brehu nad vami je v otvorenom sarkofágu posledný, štvrtý kryštál - The Matron´s Heart. +1 Skill Point.
Potom vyskočte na reťaz a vylezte po nej hore. Tam skočte na zvyšok mostu (prípadne cez susednú reťaz). Na moste potiahnite páku a prejdite za otvorené mreže.
Ste v miestnosti úplne na začiatku tejto kapitoly. Opäť vylezte hore k trónu, tak ako predtým. Vložte do trónu všetky tri drahokamy. +1 Skill Point.
Potom prejdite dverami, ktoré vám trón otvoril. Dorazíte do haly, kde je Skull of Shadows. Napadne vás skupina pavúkov, tak ich všetkých pozabíjajte. +2 Skill Pointy.
Po porazení pavúkov si vezmite Skull of Shadows. Zistíte to, čo ste už zrejme dlhšie tušili. Ste Temný mesiáš, démoní lord je váš tatko a Xana je démon obývajúci vaše telo. Máte tatka priviesť na svet. Objaví sa Arantir a tak ako zabil Leannu, zabije teraz aj vás.
Chapter 7: Fire In the Blood
Preberáte sa v jame, kam orkovia hádžu mŕtvoly. Zistíte, že ste sa spojili s Xanou, aby vám zachránila život. To sa podarilo a naviac ste získali nejaké jej schopnosti. Teraz sa môžete meniť do jej démonickej podoby (V) a využívať na boj jej pazúre (bežný útok) a chvost (mocný útok). No má to svoju cenu. Keď ste v démonickej podobe Xany, tak vám postupne, pomaly ubúda život. Keď však niekoho zabijete, tak sa vám zas život doplní. Preto, keď nemusíte a zvlášť, keď len skúmate chodby, tak buďte sám sebou. Xana vám povie, že vám vzali veci, no nebojte sa, o chvíľu ich získate naspäť.
Z jamy vedú dve cesty. Jedna skalnou cestičkou hore k dvom orkom a chodbou k mostu. Druhá vedie cez vodu k mlynu, na ktorý vylezte rebríkmi a výskokmi a dostanete sa hore po skale tiež k mostu (takto sa akurát vyhnete tým dvom orkom). Potom priamou cestou pokračujte chodbou až do osvetlenej miestnosti za mreže, kde si v truhlici nájdete svoj batoh s celou výbavou. +1 Skill Point.
Tiež pri ňom nájdete Flamegod Bar a neďaleko aj vyhňu, ak ste si ešte neukuli Earthfire Sword. Než pôjdete ďalej, môžete sa ešte vrátiť do jamy, kde ste začali túto kapitolu. Tam skočte do vody a naľavo je podvodný tunel, ktorý vás dovedie k truhle s pár nápojmi a pri truhle je aj Lightning Shield. Vráťte sa k truhlici, kde ste získali vaše veci a pokračujte ďalej. Narazíte na pár orkov pri ohni. Je tam aj zamknutá truhlica, ktorú môžete jedine vypáčiť, ak máte tú schopnosť a obsahuje Plate Armor, mana nápoj a Shadowsteel Daggers. Pokračujte ďalej popri vyhni až do jaskyne s kyklopom.
Zabite ho podobným štýlom, ako ste sa zbavili aj toho v chráme v piatej kapitole. Máte tu viac priestoru na manévrovanie, čo vám to uľahčí. Pomôcť vám tiež môžu dve miesta v jaskyni. Napravo od vstupu môžete zničiť drevenú podperu a zhodíte tak dole krabice. Naľavo od vstupu môžete pod previsom preseknúť lano, čo uvoľní trs dreva. Krabice aj drevo môžu zložiť kyklopa, ktorého potom dorazte bodnutím do oka. Po porážke kyklopa choďte na opačnú stranu jaskyne a tam si kolesom na stene otvorte mreže. Pokračujte za nimi ďalej. +2 Skill Pointy.
Na konci dorazíte do šachty. Vylezte ňou úplne hore. Vždy si nad sebou nájdite pekný trám, do ktorého streľte šíp s lanom a vylezte po lane na pár dosák, z ktorých proces zopakujte, kým sa nedostanete hore. Prejdite jaskyňou s pavúkmi, hornou časťou jaskyne s kyklopom a pokračujte ďalej.
Dorazíte do jaskyne goblinov. Pobite ich a prezrite si to tam. V krabici nájdete Earthfire Shield, v truhlici Shadowteel Daggers a vo vode poniže Lightning Shield. Po boji a prezretí jaskyne choďte napravo hore na lešenie a tam uvoľnite koleso, čím spustíte dole k vám reťaz. Skočte na ňu a vylezte hore. Prejdite ďalej tunelmi.
Prejdite ďalej a skočte do vody. Vylezte von a vyjdite do jaskyne. Prejdite na dosku a z nej s rozbehom skočte na most pred vami. Objaví sa obrovský červ, ktorý začne most rúcať. Bežte vpred a preskakujte chýbajúce pasáže. Dobehnite až na posledný kus mostu. Na druhú stranu ešte neskáčte, je to ďaleko. Počkajte si chvíľu a celá plošina s vami sa nahne smerom k druhej strane a tak sa na ňu dostanete. Vbehnite dovnútra a hore schodmi. Hore vyjdite opäť na okraj, tak popri červovi bežte doľava. Pôjdete popri malej jaskyni, v ktorej si môžete oddýchnuť a vziať z truhlice aj nejaké nápoje. Potom vybehnite von a bežte ďalej doľava. Na konci prejdite po drevených schodoch na susednú terasu. Po jej okraji bežte až za roh na koniec. Tam cesta končí. Všimnite si na stene oproti vám otvor a nad ním drevený trám. Streľte doň šíp s lanom a keď k vám červ nebude strkať hlavu, skočte na lano a vylezte do toho otvoru. Dnu pokračujte ďalej. +3 Skill Pointy.
Prejdite až na koniec do sčasti zatopenej haly. Napravo je cesta ďalej. Najprv však vystreľte šíp s lanom do brvna nad otvorom v stene, vylezte tam a skočte dnu. Vnútri je tajná oblasť s pár zvitkami. Nevracajte sa k lanu, ale prejdite ďalej a vyjdete na plošinu nad halou. Pod vami je úzka rímsa, tak na ňu doskočte. Z tej rímsy vstúpte do tunela, v ktorom nájdete luk Bow of Fiery Rage. Potom sa vráťte naspäť dole do haly a prejdite do miestnosti napravo.
Tu môžete vyliezť do otvoru v stene nad pákou pomocou šípu s lanom. Tam nájdete Master Thief´s Outfit. Taktiež tam môžete skočiť, keď bude stúpať voda. Potom potiahnite páku na stene a miestnosť začne zaplavovať voda. Vám stačí postaviť sa na pár dosiek, ktoré tvoria plť a cestou nahor zabíjať pár otravných lietajúcich chobotníc.
Hore vlezte do otvoru v stene, vylezte vyššie na drevenú plošinu a pomocou šípu s lanom vylezte na drevenú konštrukciu povyše. Tam nájdete Arcane Robe a Ring of Fire Protection. Potom vstúpte do jaskyne a pokračujte ňou ďalej. +2 Skill Pointy.
Pokračujte k lanovke, nastúpte do nej, otočte kolesom a zvezte sa. V chodbe, pri ktorej zastanete, je luk Bow of Winter´s Breath. Zvezte sa nižšie druhou lanovkou. Choďte na koniec terasy, na pri ktorej ste pristáli a tam nájdete drevenú búdu. Streľte šíp s lanom do trámu nad vami a vylezte na strechu tej búdy. Tam v stene nájdete brnenie Shadowsteel Armor. Potom zbehnite dole schodmi k orkom, ktorých pobite. Na krabicu pri plošine so sudmi môžete vyliezť pomocou šípu s lanom a hore vstúpiť do miestnosti s truhlou s nápojmi. Potom choďte v miestnosti s orkami naľavo, hore schodmi nad ďalšiu plošinu so sudmi. Tu trčí zo steny vysunutý kváder. Zatlačte ho a otvorí sa tajná miestnosť. V nej je truhla s pár nápojmi a dýkami Daggers of Frost. No treba si tie veci vziať a vypadnúť z tej miestnosti skôr, než vás zabije spúšťajúci sa strop. Pokračujte ďalej a hore schodmi. Tam na vás spustia zhora valec, tak bežte hore oproti valcu a schovajte sa mu vo výklenku napravo. Pokračujte.
Dorazíte von medzi skaly. Streľte šíp s lanom do stromu a vylezte na plošinu pri ňom. Preskočte na susednú plošinu a prejdite tunelom. Keď opäť vyjdete von, dajte sa doľava, tam streľte šíp s lanom do stromu oproti, skočte na lano a zlezte po ňom na plošinu poniže. Teraz už len pozoskakujte po plošinách dole. Dole vám Xana poradí, aby ste pred spojencami neukazovali svoju démoniu podobu, inak sa obrátia proti vám. Už len dobehnite na pláž, kde vás čaká mág a rytier Duncan, ktorým oznámite smrť Leanny a tí sú odhodlaní vás nasledovať pri jej pomstení. +2 Skill Pointy.
Chapter 8: In the House of Ashes
Ste opäť v podzemí pod mestom Stonehelm. Prejdite ďalej do časti, kde ste prvýkrát stretli Arantira a videli ste ho otvoriť portál. Ten je stále otvorený, tak ním prejdite a dostanete sa do mesta nekromancerov. Prebojujte sa tam do veľkej haly. Z nej vedú dve cesty, ale obe sa neskôr stretávajú a obe vedú k celám. Rozdiel je len v tom, že pravá cesta je kratšia a má menej nepriateľov. Ešte pred cestou si napravo môžete prezrieť spálňu nekromancerov a na posteli nájdete knihu (Shadwyn´s Treatise of Improbable Reconciliatious). Potom prejdite do ciel. Tam okrem pár nepriateľov sú v celách zavretí ghúlovia. Môžete ich otvoriť, no nie je to potrebné, lebo s nimi budete musieť bojovať a v celách nič cenné nie je. Prejdite z ciel chodbou vedúcou do East Quarters. Tam v chodbe si všimnite druhú miestnosť po boku, na ktorú narazíte. V nej v truhlici nájdete Endless Quiver (nekonečné šípy). Pokračujte chodbou do knižnice.
V knižnici si môžete na jednotlivých poschodiach prečítať knihy na podstavcoch a samozrejme bojovať s nekromancermi a ich vampírickými bojovníkmi. Prebojujte sa až úplne na dno knižnice. Dole prejdite na cvičište a za ním do miestnosti, kde si vezmite Black Orb. +1 Skill Point.
Než odídete, napravo ešte môžete zhodiť kresbu zo steny a za ňou je pár nápojov. Vráťte sa cez cvičište do knižnice a otvorte orbom dvere oproti vám. Za nimi prejdite do laboratória. Tam nájdete na stole Soulreaver Staff. V miestnosti napravo sú cely. V prázdnej za posteľou je skrýša s nápojmi. V miestnosti za ňou sú Shadowsteel Daggers. Pokračujte ďalej z laboratória chodbou. V miestnosti naľavo je Plate Armor a zamknutá truhlica. V nej je len pár nápojov. Ďalšie voľne pohodené sú za kresbou opretou o stenu. Pokračujte chodbou až k jame.
Pokračujte popri Leanne, ktorú ste objavili živú. V ďalšej chodbe začujete z modlitebne, že ich cieľom je obetovať všetkých v Stonehelme, aby zabránili príchodu démonov. Zvláštne spôsoby má občas dobro pre svoju realizáciu. Ak pôjdete po chodbe na koniec, tak tam v zamknutej truhlici nájdete Shadowsteel Armor, ak ju vypáčite. Inak prejdite do modlitebne, kde pobite nepriateľov. Potom si otvorte mreže otáčaním kolesa pri nich. Za mrežami pokračujte na koniec chodby a zvezte sa dole výťahom.
Dole prejdite za jamu a tam je Arantirova izba. Svietnik na ľavej strane vám otvorí tajnú miestnosť s hromadou zvitkov. Podstatný je jeho denník. Je to veľká kniha na podstavci (dosť neosobný denníček). V nej zistíte, ako aktivovať portál z tejto strany. +3 Skill Pointy.
Vráťte sa pred jeho izbu a zbehnite dole schodmi smerom k jame. Na konci sa zvezte do jamy výťahom. Dole pobite pár pavúkov. Prejdite do veľkej jaskyne a tam na váš čaká obrovský pavúk. Zabite ho. Zdal sa mi ľahší než kyklopovia. Sekajte, uhýbajte sa, môžete behať aj popod. Strelné a magické útoky sú tiež dobré. Zabite ho. +3 Skill Pointy.
Na konci jaskyne nájdete v pavučine uväznenú Leannu. Môžete ju zachrániť, nechať tak, alebo zabiť (čo veľmi poteší Xanu). Je to na vás. Ak ju zachránite, tak bežte spolu naspäť k výťahu a ním hore k Arantirovej izbe. Pri nej otvorte pákou mreže a vybehnite hore. Pokračujte ďalej priamou cestou cez nepriateľov a výťahom hore. Dostanete sa na úplný začiatok, kde ste prešli cez portál. Než odídete, môžete ešte prezrieť miestnosti po bokoch balkóna veľkej haly, ktoré už teraz môžete otvoriť pomocou čierneho orbu, ktorý ste získali dole. Je tam však len bežná výbava a jedna kniha (A Guide to Arcane). Napokon aktivujte portál. Leanna vám povie, že zostáva, aby ho zapečatila. Na druhej strane, v podzemí Stonehelmu prejdite na začiatok tejto kapitoly, teda k vode a za ňou prejdite temnou chodbou ďalej.
Chapter 9: City of Flames
Prejdite tunelom, vylezte hore rebríkom a stretnete vášho známeho rytiera Duncana. Vybehnite s ním hore ulicou a bojujte proti ghúlom. Udržať ho nažive je naozaj náročné, musíte strhnúť pozornosť všetkých nepriateľov na seba a zabíjať ich čo najrýchlejšie. No nechať ho zomrieť môžete tiež, nič sa tým nestane, je to na charaktere hráča. Nad schodmi, ktorými ste prišli, je spojovacia časť budovy s oknami. Nad jedným je drevený trám. Vystreľte doň šíp s lanom a vylezte hore na rímsu pri okne (inak takto sa môžete vyhnúť boju s ghúlmi, ak nechcete bojovať a pomôcť Duncanovi). Ak preskáčte na rímsu pri poslednom okne, za ním je tajná miestnosť s výbavou. Inak vstúpte do miestnosti za oknom, pri ktorom ste vyliezli po lane. Tam vyjdite von oknom na druhej strane a skočte na krabicu pod vami. Prejdite k mostu a za mostom sa prebojujte až hore k domom uzatvárajúcim cestu. Tam keď porazíte všetkých ghúlov, tak vám dvere jedného domu otvorí Percy, Duncanov synovec. Nájdete tu vnútri luk Bow of Fiery Rage. Percy vám sľúbi, že vám pomôže dostať sa do Nekropolisu. +2 Skill Pointy.
No cestu blokuje nemŕtvy kyklop. Máte ho zničiť, alebo nájsť inú cestu. Ak chcete, tak bojujte, ako ste už mali možnosť a zničte kyklopa. Druhá možnosť je náhradná cesta. Vybehnite k námestiu a skočte do otvoreného kanála. V kanáli choďte doprava a vykopnite mreže. Preskočte do chodby oproti. Vylezte hore do budovy. V budove vylezte hore na povalu a oknom vyjdite von na strechu. Cez dieru v stene vlezte do susednej budovy zo strechy a v nej zbehnite dole, kde nájdete na stole kľúč. Ten vám otvorí aj dvoje dverí na poschodiach, za ktorými máte nejakú výbavu. Taktiež vám otvorí aj vchodové dvere, za ktorými čaká Percy. Prebehne budovou, po streche do susednej a von za námestie. Sem príde aj priamo cez námestie, ak zabijete kyklopa, je to za jeden. Za ktorúkoľvek z možností (len jedna odmena, aj ak spravíte obe) získate 3 Skill Pointy.
Percy vám otvorí dvere, tak s ním prejdite ďalej.
Zbehnite dole a preskočte trhlinu v moste. Pokračujte hore ulicou na námestíčko, kde pozabíjajte nepriateľov. Po boji za domom vylezte na reťaz a skočte na cestu povyše. Tu môžete ísť aj hore, aj dole. Cesta nahor vedie do kostola. Tam vás privíta mág Delan. Na zábradlí vonku máte Shadowsteel Armor. V kostole je bazénik so svätou vodou. Už pri vstupe vás Xana začne prosiť, aby ste to nerobili. Tu sa musíte rozhodnúť, ako chcete pokračovať. Ak vstúpite do vody, zbavíte sa Xany, vypudíte ju zo svojho tela. Prídete tým samozrejme o možnosť meniť sa do démonej podoby. No získate tak tri zbrane (Sfaff of Dragonbone, Bow of Dragonhorn a Daggers of Dragonfang) a 3 Skill Pointy.
Ak nechcete prísť o Xanu, tak proste do vody nevstupujete. To, či zostanete s Xanou, alebo nie, bude mať vplyv na záver hry. Rozhodnutie je vaše.
Potom choďte dole cestou pod kostol ku skupine vojakov a prebojujte sa cez ďalších nepriateľov. Pokračujte lineárnou cestou až do domu na konci. Vstúpte doň. Nájdete v ňom Master Thief´s Outfit, Lightning Shield a na povale nejaké zvitky. Potom vyjdite von z budovy a vonku musíte zabiť pár obyvateľov mesta, z ktorých sa stali zombíci. Pokračujte ďalej, až sa opäť stretnete s Percym.
S Percym pokračujte spoločne až k budove, do ktorej vojde a pripraví sa, aby vám mohol otvoriť mreže vedúce do Nekropole. Na poschodí v budove je nejaká výbava. Pri budove, do ktorej Percy vošiel, sú v plote dvere. Prejdite nimi a vybehnite hore, kde vás na dvore čaká pár nepriateľov. Pobite ich a potom točte kolesom, aby ste naplnili vodu v kanále. Vráťte sa dole k budove s Percym a skočte do vody, ktorej hladinu ste zdvihli a doplávajte k mrežiam. Tie vám Percy otvorí, tak vlezte do chodby a pokračujte ňou. +2 Skill Pointy.
Vylezte z vody, do ktorej ste skočili a vybehnite hore schodmi. Von sa dajte napravo a hore kopcom. Opäť sa ukáže drak Pao Kai. Bežte hore a vstúpte napravo do budovy. Na poschodí je balista. Použite ho a pár strelami zabite draka. +2 Skill Pointy.
Potom vyjdite ešte o poschodie vyššie a nájdete tu koleso, ktorým točte. Na dvore sa otvorí brána (vidíte ju z okna). Musíte do nej dobehnúť, než sa zavrie. V rohu miestnosti prerazte na zemi dosky a skočte do miestnosti pod vami. Tam otvorte dvere a bežte do brány, než sa zavrie. Za bránou stretnete Leannu. Vnútri kolesom otvorte mreže a za nimi choďte dole chodbou. +2 Skill Pointy.
Pokiaľ ste nechali Xanu vo svojom tele, tak Leanna spozná, že je vo vás démon. Rozhodne sa neriskovať, či si zvolíte dobro, alebo nie (to majú s Arantirom spoločné) a napadne vás, aby ste sa ako poznačený démonmi nedostali k lebke. V tomto prípade ju musíte zabiť.
Epilóg
Ste v Nekropole. Po pár krokoch sa vám prihovorí duch Isthvana a poprosí vás, aby ste uvoľnili jeho telo, aby tak mohol dôjsť pokoja. Postupujte priamou cestou. Keď narazíte na prvého nepriateľa, lučištníka, tak za ním pôjdete dole schodmi. Napravo pri schodoch je rímsa, na ktorej je kamenný držiak, v ktorom je skobou zachytená reťaz. Je to jedna z dvoch reťazí držiacich Isthvanovo telo. Vytiahnite držiak a uvoľníte reťaz. Pokračujte ďalej priamou cestou, až uvidíte jeho telo visieť pred vami. Napravo vstúpte do veže. Chýbajú schody, tak skočte na reťaz, vylezte hore a skočte na schody. Hore ste sa dostali na plošinu nad jeho telom. Naľavo sú dve kamenné oblúky. Medzi nimi je druhý kamenný držiak, v ktorom je reťaz držaná kolíkom. Zájdite tam a vytiahnite ho, čím úplne uvoľníte jeho telo.
Potom zájdite k veľkej soche rytiera držiaceho meč. Naľavo pri soche je páka. Otvorí vám ukryté schodisko. Zbehnite ním dole. Časť schodov chýba, tak použite šíp s lanom a po lane zlezte dole. Tam zájdite k žiariacej jame a Isthvan vám poďakuje. +2 Skill Pointy.
Prejdite za žiariacu jamu a popri sarkofágu s mana nápojmi až ku skupine zombíkov. Za nim na vás čaká ešte aj nemŕtvy kyklop. Po boji choďte k stĺpu uprostred. Napravo sú dosky, na ktoré vystreľte šíp s lanom a vylezte hore na prostred stĺpu. Máte tam trochu výbavy. Inak preskočte na rímsu za stĺpom pri stene a po nej choďte po pravej strane (smerom k priepasti) ďalej, aby ste sa dostali za priepasť. Tam pozoskakujte dole k nepriateľom, ktorých sa zbavte. Vyskočte tam na visiacu reťaz, vylezte trocha hore a skočte do diery v stene.
Vydajte sa vpred chodbou. Na konci sa pred vami zavrú mreže a v chodbe začnú sršať plameňomety. Vylezte na pravej strane hore do výklenku a počkajte si, kým sa mreže opäť otvoria. Potom nimi prebehnite von. Ďalej máte naľavo dve okná vedúce na rímsu nad halou s pekným množstvom vojakov. Ak útočíte na diaľku, tak ich môžete ostreľovať zhora. Inak k nim zlezte a pobite ich ručne. Dole pokračujte jedinou možnou cestou k štyrom lichom. Jeden je Isthvanov otec a ak ste mu pomohli, tak vás jeho otec očakáva ako priateľa a pomôže vám v boji s troma lichmi. Zabite ich a pokračujte ďalej. Zbehnite dole dlhým schodiskom cez hromadu nepriateľov. Dole zahnite do chodby napravo a pokračujte, až stretnete Leannu. Tá sebecká mrcha pozná skratky, o ktorých vám nič nepovedala. Ak ste si ponechali Xanu vo svojom tele, tak samozrejme Leannu nestretnete, keďže ste ju zabili.
Pokračujte spolu, až do sály s oltárom, na ktorom je Lebka tieňov a pri nej Arantir. Musíte s ním bojovať. Je ako silní mágovia, takže nič výnimočné. Porazte ho. Potom sa uzavrie do magickej bariéry a povolá nemŕtveho draka Pao Kaia. To je ten silný boss konca hry. Tu rozhodne odporúčam streľbu (luk, alebo kúzla), pretože drak je väčšinou vo vzduchu. K zemi sa priblíži, len keď na vás fyzicky útočí, takže zasiahnuť ho ručnou zbraňou je pomerne náročné. Bojujte s ním, pokým ho nezapudíte. Vtedy bariéra okolo Arantira zmizne. Opäť s ním bojujte, pokým znovu nevytvorí bariéru a znovu nepovolá draka. No tentokrát už s ním nemusíte bojovať tak ako po prvý raz. Stačí mu dať pár silných rán a zmizne a opäť môžete bojovať s Arantirom. Toto opakujte, kým Arantira neporazíte. To je koniec.
Teraz ešte nasleduje vaše rozhodnutie. Vezmite si lebku z oltára a rozhodnite sa, čo s ňou spravíte. Či máte so sebou svoju lásku Leannu, alebo svoju lásku Xanu, rozdiel je v tom nepatrný. Každá z nich vám bude radiť neoslobodzovať vášho otca, aj keď každá z iných dôvodov. Ak chcete byť dobrák, tak ju položte opäť na oltár a uväzníte tak svojho otca. Ak ste zloduch, tak prejdite za oltár, vybehnite hore schodmi a hoďte lebku do jamy. Tak svojho otca oslobodíte. Viaceré zakončenia sú chvályhodné, ale pätnásťsekundové animačky na záver hry, to je pomerne hanba. A pritom vám ukáže len konkrétny úkon (oslobodenie/uväznenie - Leanna/ Xana) a nič viac o vašom osude aspoň v najbližších pár dňoch, nie to budúcnosť. Veľmi odfláknuté.
| Návody | Autori |