GAMESCHEATSTRAINERSWALKTHROUGHSCD COVERSWALLPAPERSSCREENSHOTSDOWNLOAD

OTHER
CALENDAR
FORUMS
COMPANIES
TOP 10

BUY GAMES
USER
Login
Registration


Users
Games Store
ABCgames
Contact, RSS, Cooperation
STATISTICS
Games:
Cheats:
Trainers:
Walkthroughs:
Localizations:
CD covers:
Wallpapers:
Screenshots:
Download:
21409
5455
5063
1438
1600
7352
6159
13167
1687

Online 4582 users

Walkthroughs > Thief 3: Deadly Shadows


Zobrazení:143460
Autor návodu:Andrej Eperješi, ABCgames.sk

1. časť | 2. časť | 3. časť


Mesto - Deň siedmy

Old Quarter

Nájdi Inšpektora Drepta v Auldale, aby si sa dozvedel niečo o strige, ktorá na teba nastražila pascu v Keeper Compound. Vstúp do Dreptovej dielne cez okno.
Objavíte sa v Old Quarters, v byte na strechách. Vyjdite von a zlezte po stene pri krčme na ulicu. Choďte na verandu Ramienovho domu (kde ste predtým zháňali pomoc). Tam sa vydajte na severe. Popod strechu vedie úzka cesta po trámoch. Prejdite a cestou bude naľavo list. Prečítajte si ho, je to posledná vôľa architekta Shalebridge Cradle. Získate poznámku, že má jeho mapu u seba v hrobe, v katakobmách Fort Ironwood. Pokračujte, bude jedna odbočka naľavo, tá vedie do strážnice, v ktorej si nezabudnite vziať ďalšie Značkové víno (150). Prejdite týmto prechodom pod strechou až do ulice, v ktorej je brána s Auldale. Postavte sa na potrubie a skočte za roh budovy napravo (východ) na drevenú plošinu. Z nej skočte na stenu na konci a zlezte za strážcu brány. Ak sa vám nechce hrať na Tarzana, tak sa proste nejako zbavte strážcu a prejdite si tam po ulici. Napokon choďte do portálu do Auldale.
To je popis, kam ďalej, no než sa tam vydáte, ešte tu máte pár vecí.
Pri Ramienovom dome, pri dverách je krabica a nad ňou list. Niekto píše Ramienovi, aby odpratal telo z krčmy v dokoch a sľubuje odmenu. Ak to chcete splniť, tak skočte do krčmy v dokoch. Na poschodí je telo. Preložte ho a vodným šípom zmyte krv zo zeme. Potom vyneste telo von a hoďte ho do mora. Pozor, nech vás nik nevidí, inak zavolajú stráž. Keď sa zbavíte tela, tak sa vráťte a v krabici pod listom vás čakajú tri Zlaté mince (po 75).
Potom si ešte spomeňte na list od architekta. Vráťte sa a choďte do pevnosti Fort Ironwood. Ak ste spojenci, tak kľudne vojdite, ak nie, tak tajne.


Fort Ironwood

Pevnosť si preskúmajte ľubovoľným spôsobom, teraz sme tu kvôli katakombám. Vo vstupnej hale je dvojo dverí. Tie napravo by vás doviedli k výťahu do katakomb, dvere naľavo (juhovýchod) majú schody priamo do katakomb, tak nimi zbehnite. V prvej miestnosti je zombie. Tiež sa tu stretnete s Hammer Hauntmi, mŕtvymi Hammeritmi, ktorí nenašli pokoj a strašia. Nie je to samostatná misia a všetko sú to nemŕtvi, tak som sa nestaral o nejakú tichú akciu. Prebehol som cez pár miestností, nalákal k sebe pár nemŕtvych a tri Flash bomby splnili svoj účel. No kľudne sa môžete zakrádať. V prvej miestnosti je teda Rubínový kalich (100). Choďte na juh a v tejto hrobke sú po oboch stranách truhly dve Strieborné sošky (po 50). Choďte na západ a v tejto časti je Hammer Haunt. Hneď naľavo od dverí je malá miestnosť. Vnútri je truhla s obyčajnými šípmi a na poličke je Zlatá dýka (50). Choďte odtiaľto na sever. Tu je Keeperský symbol. Aktivujte ho a za ním je pár šípov, mína, Bronzová soška (50) a Zlatá miska (125). Dole pod vami sú dvaja zombíci, tak ich odtiaľto zhora môžete bezpečne dostať. Dole treba ísť, no poďme okľukou, kvôli poriadku. Vráťte sa do vstupnej miestnosti. Choďte na sever. Pár nových nepriateľov. V tejto časti je dvojo schodísk, jedny veľké na severe a menšie na západ. Choďte najprv tými na západ (pred nimi napravo je miestnosť s výťahom, ktorý som spomínal). Dole v miestnosti pod nimi sú v truhlici tri Medené mince (po 25) a v peci je Rubínový prsteň (75). Potom sa vráťte a choďte dolu veľkým schodiskom. Pod nimi, pred dverami je na stole Strieborný svietnik (50). Prejdite dverami hneď napravo od nich, v rohu je na zemi Zlatý nuget (150). Tu sú tí dvaja zombíci, ak ste ich nezničili zhora. Potom nájdite otvorenú truhlu s menovkou architekta a vezmite si mapu Shalebridge Cradle. Vráťte sa do mesta a choďte do cieľovej Auldale.


Auldale

Po vstupe sa pred vami dvaja civili zhovárajú. Zahnite na sever na námestie (plaza). Na východnej strane námestia sa zhovárajú dvaja ľudia, nejaký Jimmy a kovofalšovateľ. Po rozhovore sa vám objaví poznámka o tom, že chlapík neotvorí svoj obchod, pokiaľ je Jimmy the Knife nažive. V jeho dome je dosť cenností a máte dve možnosti, ako doň vojsť. Prvá je, že otvorí dvere. To dosiahnete tak, že sa zbavíte Jimmyho. Nemusíte ho zabíjať, stačí ho omráčiť, opustiť lokáciu a vrátiť sa. Dvere na opačnej strane námestie, oproti miestu ich rozhovoru boli predtým zapečatené doskami, teraz sú voľné a môžete ich vypáčiť, no chlapík je vnútri. Druhá možnosť je cez kanál. Hneď za námestím je most cez rieku. Vylezte po stene, na ktorej je aj tabuľka s nápisom Canal. Po nej hore a napravo prelezte na rímsu. Z nej vyskočte na rímsu nad vami (vyskočte, nelezte). Potom prejdite po rímse úplne doľava, na západ a zlezte dole. Ste za mrežami okolo mostu. Tu je mriežka, ktorú otvorte a cez kanál sa dostanete do zadnej izby. V nej je Socha mačky (100). V prednej izbe (dvere medzi nimi treba tiež vypáčiť d,ľ-h,p-d,d,ľ-d,p) sú na pulte Diamantový kalich (150), Zlatá vidlička a lyžička (po 75), Zlatý náramok (125), Medená urna (100) a Diamantový náhrdelník (100).
Inak sa presuňte do juhovýchodnej časti mesta. Tam je zavretá krčma a oproti nej malá ulička vedúca k priekupníkovi. V juhovýchodnom rohu tohto nádvoria, oproti krčme je okno so znakom Kladiva, teda Hammeritov. Tam kliknite na okno a spustí sa animácia, v ktorej vám Inšpektor Drept povie, čo vie o strige a odporučí vám ju hľadať v Shalebridge Cradle.
Ak chcete, tak ešte pobehajte mestu, u Landlorda sú na stole dve Medené mince (po 25). Napokon choďte do Old Quarters a vstúpte do Shalebridge Cradle.



Misia 9 - Robbing the Cradle
Korisť - 32 kusov. Hodnota 2650.
Nepriatelia - super zombie, personál.
Hlavný cieľ - zistiť informácie o strige.


Outer Cradle

Objavíte na dvore pred domom. Veľa tu toho nie je. Akurát vo fontáne sú vodné šípy. Inak zamierte na pravú stranu domu a otvorte dvere do pivnice. Zídite dole schodmi. Tam postupujte trochu na sever a zahnite doprava (východ) a vyjdite hore točitými schodmi. Hore sa dajte doprava a opäť vyjdite po schodoch nahor. Získate poznámku, že počujete záhadné búchanie z povaly. Vstúpte na ňu a naľavo si všimnite obraz a kliknite naň. Dievča na ňom vyzerá ako to, čo ste videli u Caducy. Je to Lauryl a poprosí vás o oslobodenie jej ducha.

Nájdi v pivnici nádobu s Laurylinou krvou a vhoď ju do odpadovej rúry. Tá je vo vstupnej hale.
Než opustíte povalu, tak si z krabice pri duchovi vezmite poistku (fuse). Zídite dole schodmi na poschodie, ešte nie až do pivnice, ide sa kradnúť. Dajte sa na východ a vstúpte do dverí Treasurer´s Office. Vnútri sú dva Strieborné svietniky (po 50, 1% a 3%). Na stole je Diamantový kalich (150, 9%) a v trezore je prvá špeciálna korisť, hrobové červené - GRAVECOURT RED (150, 15%). Vyjdite von z miestnosti a choďte dole schodmi na severe a tam ďalšími až do vstupnej haly (Lobby). Na poličke naľavo od ďalších schodov sú dva Strieborné svietniky (po 50, 16% a 18%). Potom vyjdite tými schodmi na západe opäť hore. Tam vybehnite ďalšími schodmi do spálne. Vnútri sú na krbe dva Medené svietniky (po 25, 19% a 20%). Na konci je truhla a v nej Nefritová Tiara (50, 22%) a Mešec s peniazmi (50, 24%). Tiež sú tu dve Heealth Potionsy. Vráťte sa dole do vstupnej haly.
Prejdite chodbou na severe, až k zavretej bráne. Zlezte dole rebríkom. Ste na pivničnej úrovni, na ktorej sú aj schody na dvor, ktorými ste prišli. Vy zlezte ďalším rebríkom ešte nižšie. Na chodbe von sa dajte najprv doprava a vstúpte do miestnosti. Na poličke oproti sú dva Medené svietniky (po 15, 25% a 26%). Na poličke napravo je viacero nádob, no len jedna sa dá vziať. Tú si vezmite, je to Laurylina krv. Vráťte sa na chodbu a postupujte na jej opačnú stranu. Tam na konci je generátor. Vyberte z neho starú poistku a zahoďte ju. Potom doň vložte novú poistku, z povaly. Vráťte sa po rebríkoch do vstupnej haly a naľavo (východ), pod schodmi je odpadová rúra, do ktorej krv vhoďte. Tým sa jej krv dostala mimo budovu.
Teraz vás požiada o nájdenie jej nočnej košele.

Získaj Laurylinu nočnú košeľu z White Hall a spáľ ju v márnici.
Zo vstupnej haly sa vráťte na sever, nad rebríky vedúce do pivnice. Teraz, keď ste vymenili poistky a spustili generátor, tak môžete zavreté dvere otvoriť prehodením páky na stene. Na východe je Staff Tower. Vybehnite hore a z poličky si vezmite dva Zlaté svietniky (po 75, 29% a 32%). Potom len zbehnite dole a prejdite portálom.


Inner Cradle

V predošlej časti nebolo nikoho, tu vás čakajú noví nepriatelia. Sú to nemŕtvi (zabíja ich svätená voda a Flash bomby, ale aj míny, či ohnivé strely), zrejme zombíci, ale sú v nejakej látke a silnejší, aj odolnejší. Na ich spozorovanie vám poviem (ale to isto spozorujete sami), že v ich blízkostí blikajú elektrické svietidlá. V celej časti ich je len osem. Ja som ich vždy pri prvom stretnutí likvidoval. V tejto časti sa dosť nabeháte a jednoduchšie si zapamätáte prostredie, keď sa nebudete musieť poza nich plížiť.
Prejdite rovno do Hall of Records. Tam sa dajte na východ. Na chodbe vypáčte dvere do Nursery tower. Vnútri je na pulte len jeden Strieborný svietnik (50, 33%), schody sú zavalené. Potom buď prelezte pult, alebo si to obíďte po chodbe do susednej miestnosti na severe. Je tam márnica (Morgue). Za dverami je výťah a oproti dverám na chodbe je rebrík. Inak tu v okolí zostupu do márnice sa pohybujú dvaja zombíci. Jednou z týchto ciest zostúpte dole do márnice, je tam tretí zombík. V peci je päť ohnivých šípov. Choďte do južnej časti márnice a tam pootvárajte miesta pre telá. V jednom je druhá špeciálna korisť, vak zlatých zubov - BAG OF GOLD TEETH (50, 35%).
Potom choďte naspäť hore a tam do severovýchodnej časti. Otvorte dvere s nápisom Treatment Room B: Lobotomy Theater. Tu sa pohybujú štvrtý a piaty zombík. V strede miestnosti, na stole napravo, je tretia špeciálna korisť, strieborné operačné nástroje - SILVER SURGICAL KIT (300, 47%). Teraz choďte do Treatment Room A: Wet-Wrap and Shock Therapy. Buď rovno z tejto miestnosti na západ a odzadu, alebo spredu, cez chodbu pred dverami. Vnútri je len jeden Strieborný svietnik (50, 49%).
Potom sa vráťte do Hall of Records a na juhozápade vyjdite hore schodmi do Observatory. Hore je šiesty zombík. Sú tam štyri obrazy. Poberte z nich celkovo osem Nefritov (po 100, 52%, 56%, 60%, 64%, 67%, 71%, 75% a 79%). Naspäť do Hall of Records a poslednou cestou na západ do White Hall. V jej južnej časti je siedmy zombík.
Vstúpte teda na západ a pri prvej príležitosti zahnite na juh a dojdite k výťahu. Vstupujete do Cely č.1: Seclusion Chamber, no1. Privolajte si výťah a vyvezte sa hore. Na okne je Strieborný prsteň (50, 81%). Tu hore však nie sú žiadne tlačítka. Dole sa dostanete tak, že pozoskakujete po potrubiach. Dole pokračujte na západ do prvej cely naľavo. Cela č. 2. Vnútri je Diamantový kalich (150, 86%). Ďalej na západ je sú cely 3 až 5. Cela č.3. Vnútri sú tri Machové šípy. Cela č.4, zatiaľ nič zaujímavé. Cela č.5. -v nej je za obrazom na stole Zlatá dýka (50, 88%). Garret tu poznamená, že sa mu stena oproti zdá falošná. Choďte teda v cele k južnej stene a poodhadzujte z nej kamenné kvádre a za nimi nájdete Laurylinu nočnú košeľu.
Než sa pohnete v rámci úlohy, poďme ešte dokradnúť. Choďte na severe a tam preskúmajte cely 9 - 6. V cele č.9 je pri stole Oil flask. V cele č.8 je Strieborný hrebeň (100, 92%) a Strieborné zrkadlo (125, 97%). V cele č.7 je posledný ôsmy zombík. Tiež je tu Zlatá minca (75, 100%) na stole za lebkami.
Potom choďte do márnice a do veľkej pece hoďte nočnú košeľu. Teraz vám povie, že aj keď je krv preč a košeľa zničená, tak dom má na ňu dosť spomienok, aby ju uvoľnil. Máte sa dostať do minulosti, aby ste jej pomohli. Na to treba využiť jednu z hračiek pacientov.

Nájdi jednu z "hračiek", ktoré spomínala Lauryl a prines ich na správne miesto, aby si vstúpil do spomienok budovy.
Treba teda nájsť jednu hračku niektorého z deviatich pacientov, čo tu boli a jej umiestnením na to správne miesto sa dostanete do minulosti, v tele toho konkrétneho pacienta. Preto so sebou nemáte ani svoje zbrane. V minulosti budú v budove strážci z personálu. Keď vás chytia, tak vás pošlú naspäť do cely a hračku vám vezmú. Potom sa objavíte naspäť v prítomnosti a máte možnosť nájsť ďalšiu hračku a pomocou nej sa presunúť späť. Ak miniete všetky hračky, tak pôjdete vo vlastnom tele a budete smrteľný. Noví strážci sú: traja vo White Hall, jeden v Lobotomy Theater, jeden v chodbe medzi Treatment Room A a B, jeden v Nursery tower, jeden v Loundry (miestnosť s krbom pred miestnosťou s portálom), jeden v márnici a jeden v Nursery tower.
Miesto, na ktoré treba hračku zaniesť, môžete zistiť z knihy v Hall of Records, kde je stručný popis o pacientoch. Najprv teda získajte hračku. Tu je ich zoznam.

Cela 1. Choďte do Treatment Room A: Shock Therapy a vnútri na stoličke je vosková maska - Vax Mask. Vezmite ju a zaneste do Cely č.1, Seclusion Chamber. Vyvezte sa tam výťahom a hore ju umiestnite na bábku visiacu zo stropu.
Cela 2. V tejto cele si vezmite zo stola tupý príbor - Blunt Utensils a zaneste ho na osvetlený tanier v strede miestnosti Meat Hall, v časti White Hall.
Cela 3. V tejto cele si vezmite nerozsvietenú sviečku - Unlit Candle. Zájdite s ňou do márnice a položte ju na operačný stôl pred pecou.
Cela 4. V tejto cele si vezmite bedničku na náradie - Clockworking Tools. Zájdite s ňou do Treatment Room A: Shock Therapy a vnútri ju položte na stoličku, na ktorej je Vax Mask.
Cela 5. V tejto cele si vezmite hrdzavý ďalekohľad - Rusty Telescope a zaneste ho na podstavec pre ďalekohľad do Observatory.
Cela 6. V tejto cele si vezmite urnu - Infant Ashes a zaneste ju do miestnosti, v ktorej je aj portál. Tam ju položte na stolík s kolieskami.
Cela 7. V tejto cele si vezmite trúchnivú vtáčiu búdku - Rotten Birdhouse a choďte s ňou do miestnosti s kozubom, pred miestnosťou s portálom. Tam medzi dverami do Hall of Records je rebrík. Vylezte hore na balkón a búdku umiestnite na poličku.
Cela 8. V tejto cele si vezmite pokazený gramofón - Warped Viktrola. Zaneste ho do Treatment Room B: Lobotomy Theater a položte na malý stolík naľavo.
Cela 9. V tejto cele si vezmite zo stola malú truhličku - Tinderbox a zaneste ju do miestnosti pred portálom, južne od Hall of Records. Tam ju vložte do krbu.

Keď úspešne vložíte jednu hračku na správne miesto, ste v minulosti. Najvhodnejšia je asi hračka z cely č.9, alebo 6, lebo je najbližšie k cieľu.

V spomienkach budovy nájdi Laurylin denník v Nursery Tower a spáľ ho v márnici.
Kde je Nursery Tower viete, tak sa tam vydajte. Pamätajte, ak vás nájde strážca a chytí, tak ste opäť v prítomnosti a musíte urobiť proces s ďalšou hračkou. V Nursery Tower vyjdite hore po schodoch, ktoré boli zasypané a preplížte sa poza strážcu na južný koniec miestnosti. Tam na zemi pri posteli je denník. Zobrať. Tiež si prečítajte list na rečníckom pulte pri posteli. Je tam písané, ako sa vyšetrovalo zmiznutie Lauryl a ako dieťa menom Drept vypovedalo, že to urobila striga. Oni podozrievali niekoho z pacientov. Týmto ste splnili aj hlavný cieľ misie.
Potom sa presuňte do márnice a hoďte denník do pece. Poslednou spomienkou tu v minulosti je krv, čo zostala po incidente.

Kým si v spomienkach budovy, nájdi Dissolution Serum v Treatment Room a použi ho na krvavú škvrnu na povale.
Sérum, ktoré hľadáte je v Treatment Room B: Lobotomy Theater. No priamo v strede je strážca. Sérum je na stolíku napravo, na ktorom bol aj Silver Surgical Kit. Prejdite tam radšej z Treatment Room A. Stade sa dostanete do severovýchodného rohu miestnosti a tam ste priamo pri stene, za ktorou je na stolíku sérum. Zlezte dole, vezmite ho a vráťte sa hore, nech vás nezbadá stráž. Potom sa vráťte cez portál do predošlej časti.


Outer Cradle

Tu si to tiež pamätáte. Noví sú len strážcovia. Jeden je v chodbách pred portálom, druhý vo vstupnej hale a tretí a štvrtý v chodbách na poschodí. Choďte na povalu (kde ste prvýkrát stretli ducha Lauryl) a použite na krvavú škvrnu sérum.

Stretni sa s Lauryl dole, vo vstupnej hale a opustite spolu budovu.
Zbehnite dole do vstupnej haly. Strážca tu už nie je, ale je tu Lauryl. Vydá sa k hlavnej bráne, tak ju sledujte. Vstúpi do portálu a zmizne, keď vstúpite vy, tak vás to nepustí. Tým sa vám zruší úloha. Lauryl vám povie, že je to preto, že ste tu boli dosť dlho a sami ste sa dostali do spomienok budovy.

Zamkni sa v klietke dole, v Pivnici, aby si sám vstúpil do spomienok budovy.
Choďte dole, do pivnice, do miestnosti, kde ste na začiatku vzali Laurylinu krv. Tam je jedna veľká klietka. Vstúpte do nej a zavrite za sebou dvere. Ocitnete sa v minulosti, ale teraz ste sám sebou, aj so svojimi zbraňami.

Vyskoč v "ústrety smrti" z otvoreného okna, z vrcholu Staff Tower.
Staff Tower je na východ od miestnosti s portálom. Predtým sa do nej nedalo dostať, teraz, v minulosti to ide. Lauryl vám poradí vyskočiť z okna a budova si bude myslieť, že ste zahynuli, keďže budete mimo nej a prepustí vás zo svojich spomienok. Prejdite v Staff Tower jedinou možnou cestou až k výťahu. Ním sa vyvezte nahor. Hore sú pri stole štyria strážcovia a za stolom otvorené okno. Vaša sebevražda bude mať aspoň svedkov. Rozbehnite sa po stole a vyskočte z okna.



Mesto - Deň ôsmy

Old Quarter

Nasleduj Laurylinho ducha, aby si videl, kam ťa zavedie.
Zrejme vás Lauryl zachránila a teraz ste sa obaja objavili opäť v Old Quarter. Sledujete ju. Netreba sa obávať stráží, každý, kto zazrie ducha kráčajúceho mestom, sa so strachom vzdiali. Zavedie vás do Fort Ironwood a v pevnosti dole, do katakomb. Ak ste tu predtým všetkých vykynožili, tak vedzte, že sa zrodili noíý Hammer Haunti aj zombíci, tak by ste mali mať nejakú ochranu (prípadne cestou do pevnosti si odbehnúť niečo kúpiť). V katakombách vás zavedie dole, do miestnosti, kde je pochovaný architekt, od ktorého ste získali mapu. Tu sa otvorí nová miestnosť. Vstúpte tam. Spustí sa animačka, v ktorej zrušíte Glyph na jej hrobe. Tu je jej telo. Tým ste zlomili kúzlo a Gamall, ktorú práve povyšujú na Keeperskú Prekladateľku, sa zmení na strigu. Keeperi konečne pochopia, o čo ide a aspoň sa už nebudete musieť na uliciach obávať Keeperských Enforcerov. Potom sa vám Lauryl poďakuje a konečne odíde na odpočinok. Keď odídete, tajná miestnosť s jej hrobom sa opäť uzavrie.

Striga zamaskovaná za prekladateľku Gamall, je tá, po ktorej si celý čas pátral. Vráť sa do Keeperskej Knižnice a informuj o tom Keeperov.
Cestou môžete prebehnúť mesto, ale už by ste mali mať peňazí viac než dosť. Akurát pravidelná návšteva u Landlorda nemôže uškodiť. Na stoličke má položenú Striebornú urnu (150). Inak sa presuňte opäť na Stonemarket Plaza a vstúpte do Knižnice. Tu sa v ďalšej animačke pozhovárate s Orlandom a Keepermi, ktorí sú zdrvení útokom strigy, ktorá okrem iného ukradla aj Builder´s Caliche a Jacknall´s Paw. Spomeniete, že tušíte, kde by sa mohla schovávať a hneď ste poverený nájsť a zabiť strigu a nájsť ukradnuté predmety, no za predchádzajúce správanie sa vám nik neospravedlní.


Auldale

Choď do Auldale zistiť, kde je Gamallin brloh a vnikni doň.
Získaj magický amulet patriaci pohanskej kňažke Dyan, ktorá je v Auldalskom parku.
Presuňte sa do Old Quarter a stade do Auldale. Tam choďte k mostu nad námestím. Pri moste je Pump Station. Dvere sú zarastené a nedajú sa otvoriť. Pri nich je nápis od pohanov. Vydajte sa teda do Auldalského parku. Ak ste nepriatelia, tak tajne a ukradnite amulet, ale myslím, že už by ste s nimi mali byť zadobre, tak vojdite normálne a kňažka vám sama povie, aby ste si amulet vzali. Vráťte sa s Dyaniným amuletom k Pump station a porast na dverách zmizne. Otvorte ich a vstúpte. Vnútri otočte ventilom, ktorý vypustí vodu z kanála. Tiež sú tu padacie dvere, ktoré otvorte a skočte do kanála. V juhovýchodnej časti môžete na zemi nájsť Medený nuget (50). Vydajte sa na západ a na konci narazíte na portál, ktorý vedie do Gamallinho brlohu.


Gamall´s Lair

Ukradni naspäť Builder´s Caliche a Jacknall´s Paw z Gamallinho brlohu.
Prehľadaj Gamallin brloh, aby si našiel stopy týkajúce sa Final Glyphu a prečo chce získať artefakty.
Nájdi a získaj Glyph of Unbinding, ktorý môže byť použitý na zničenie Gamalliných sôch.
Vstúpte dverami do miestnosti. V tejto prvej je akurát na poličke Strieborná vidlička (50). Vyjdite von a vyjdite hore schodmi. V miestnosti hore si prečítajte knihu na stole pred vami a zistíte info o Symbole vyslobodenia, ktorý umožní likvidovať sochy. Treba ho nájsť.
Choďte do dverí naľavo, na západ a prejdite cez dve miestnosti. V druhej je živá socha, ktorej sa vyhnite. V stolíku pri krbe je Strieborný svietnik, v krbe je Ohnivý šíp a na stolíku pri dvoch sochách Gargolov je Builder´s Caliche. Keď ho vezmete, tak choďte do dverí na severe. Tam je Gamallina izba. Môžete si prečítať jej denník. V truhlici je Health Potion a Strieborný kalich (50). Na stolíku pri posteli má knihy. Potiahnite tú úplne naľavo a otvoria sa tajné dvere. Za nimi vylezte po rebríku hore. Tam na zemi je Vzácna kniha (100). Potiahnite pákou na stene a otvorí sa ďalší prechod. Vystúpte na balkón a prejdite po ňom do susednej izby.
Tam stretnete v animačke Artemusa a spoločne zistíte, o čo strige ide. Chce získať artefakty, aby mohla zničiť Posledný Glyph, z ktorého má strach. Vy musíte získať posledné artefakty z múzea, skôr než ich získa ona.
Po animácii choďte k severnej stene, na ktorej je Glyph. Kliknite naň a získate schopnosť ničiť Blackjackom sochy (buď tajne odzadu jednou ranou, alebo štyrmi normálne). Vylezte po rebríku na balkón nad vami a vezmite si Vzácny portrét (150). Potom zložte dve sochy v miestnosti a vylezte po stene na balkón na južnej strane. Potom vyjdite na jeden z dvoch balkónov vedúcich na mininádvorie, na ktorom je veľká živá socha. Cesta, ktorou ste prišli, je uzavretá, preto zlezte dole na nádvorie. Uprostred na podstavci je Strieborný kalich (50). Dvere na západe vedú na chodbu, z ktorej sa môžete dostať naspäť do Gamallinej izby. V prejdite na východ (buď chodbou, na ktorej je živá socha, alebo priamo z nádvoria). V miestnosti na východe sú dve živé sochy. Zbavte sa ich a z podstavca v strede si vezmite Jacknall´s Paw. Tiež je tu na zábradlí položený Nefritový prsteň (50). Potom sa vráťte von do kanála a do Auldale.

Tam choďte pred múzeum. Predtým ste tu počuli rozhovor dvoch ľudí o tom, že chcú vniknúť do múzea cez tajnú chodbu. Oproti zavretému hlavnému vchodu do múzea je vchod, v ktorom je na zemi pred zavretými dverami mriežka. Zdvihnite ju a zlezte dole. Tam si prečítajte listy a zistíte, že Carmen Cantata má na predaj falzifikáty vystavených kusov, ktoré môžete vymeniť za originály a stráže si nič nevšimnú. Ak chcete, tak skočte do jej obchodu v Old Quarter (rovno oproti prechodu do Auldale) a kúpte Repliku Koruny, Srdca a mapu múzea. Potom sa vráťte do tajnej chodby a vlezte do múzea.



Misia 10 - Still Life With Blackjack

Korisť - 77 kusov. Hodnota 7750.
Nepriatelia - stráže.
Hlavný cieľ - ukradnúť Oko, Srdce a Kurshokskú korunu.


Porter Hall

Nájdi a ukradni Srdce.
Začínate na nádvorí. Pred dverami sú dvaja strážcovia a popred budovu sa prechádza jeden s fakľou. Keď sa tí dvaja dorozprávajú, postavia sa pred stĺpy. Vtedy si vystriehnite, keď bude ďalej strážca s fakľou a jednému z nich ukradnite kľúč. Vniknite do múzea. Dvere môžete aj vypáčiť, ale načo, keď je kľúč k dispozícii.
Vstúpte ľavými dverami. Vnútri na stolíku oproti je list. Prečítajte si ho a získate pár poznámok o bezpečnostnom systéme. Oproti pravým dverám je kniha, z ktorej získate poznámku o rozložení výstavných kusov. Na západnej stene nad gaučom je Veľký vzácny portrét (200, 2%). Strážcovi v tejto hale tiež vezmite kľúč.
Choďte na východ cez dvere a vezmite si zo stola Strieborný kalich (50, 3%) a Vzácny portrét (150, 5%) zo steny nad ním. Na schodoch nahor si vezmite zo steny ďalší Vzácny portrét (150, 7%). Nad schodami, na poschodí choďte do chodby na západ. Prechádza po nej strážca, no máte tam niekoľko schodísk a výklenok s gramofónom (dá sa pustiť), kde sa dá ukryť. Na prvom stolíku sú tri Medené Taniere (po 50, 8%, 9% a 10%) a tri Medené kalichy (po 25, 10%). Oproti tomuto stolíku je na stene Vzácny portrét (150, 11%). Na stolíku za gramofónom sú dva Medené kalichy (po 25, 12%), dve Zlaté misky (po 125, 14% a 15%) a Zlatý krčah (175, 18%).
Potom pokračujte ďalej chodbou na západ. V miestnosti za chodbou, je oproti vám, nad gaučom Vzácny portrét (150, 20%). Potom v tejto miestnosti zahnite k východnej stene, kde je vitrína. Zohnite sa pri nej a rozbite obuškom sklo. Vezmite si z nej Striebornú urnu (150, 21%), Medený tanier (50, 22%) a Zlatý kalich (75, 23%). Potom si prejdite za vitrínu a tam na zemi je prvá špeciálna korisť - CURATOR´S MONOCLE (500, 30%). Preplížte sa potom do izby ďalej na západ. Poza strážcu a zo stola si vezmite Medený svietniky (25, 30%) a zo steny nad ním Vzácny portrét (150, 32%).
Potom sa vráťte do chodby s gramofónom a choďte na východnú stranu. Tam v miestnosti je rovnaká vitrína, ako bola na západnej strane. Rozbite sklo a vezmite si Medený kalich (25, 32%), Medený tanier (50, 33%) a Medený náramok (75, 34%). V hale ďalej je jeden z vašich cieľov na ukradnutie, no je okolo neho elektrická ohrada. Dvaja strážci sa pred ním rozprávajú. Po debate jeden zostane tam a druhý pôjde pred vitrínu, ktorú ste práve vykradli. Vráťte sa do chodby s gramofónom. V chodbe je dvojo schodísk vedúcich nahor. Choďte tými bližšie, viac na východe.

Cestou hore schodmi si vezmite zo steny Vzácny portrét (150, 36%). Hore vstúpte do miestnosti prikrčený, plíživo, stojí tam totiž strážca. Prikradnite sa k nemu a vezmite si obraz za ním, je to druhá špeciálna korisť - ORBETTI FORGERY (200, 38%). Ak sa nechcete zdržovať, tak ho ovaľte. Ak nie, tak sa preplížte stredom miestnosti, pomedzi okná, k stolíku na ktorom sú dva Medené svietniky (po 25, 39%). Odtiaľ sa preplížte do miestnosti na severe. Tam sú na stene dva Veľké vzácne portréty (po 200, 41% a 44%). Do tejto miestnosti chodí strážca z prvého poschodia. Na východnej stene sú totiž schody, ktoré vedú na prvé poschodie, do haly so Srdcom. Zídite dole buď po schodišti, alebo po stene, aby vás nebolo vidno. Dole sa môžete dostať k podstavcu, na ktorom je Heart, no okolo neho sú štyri cievky, medzi ktorými je elektrické napätie. Teraz máte dve možnosti. Za prvé, pôjdete vypnúť hlavný spínač, ktorý je na západnej strane druhého poschodia (bližší popis o chvíľu) a potom sa vrátite sem. No je to časovo obmedzené a máte asi minútu, kým sa elektrina opäť nezapne. Druhá možnosť je omnoho jednoduchšia a odporúčam. Jednoducho vystreľte na jednu cievku vodný šíp. Voda to na chvíľu skratuje (no len na pár sekúnd). Túto krátku chvíľu využite na to, aby ste podišli k podstavcu, vzali Srdce, umiestnili falzifikát a stiahli sa z dosahu elektriny.

Nájdi a ukradni Kurshokskú korunu.
Od Srdca sa vráťte hore, na druhé poschodie. Tam prejdite na západnú časť. Môžete spojovacou chodbou, v ktorej je strážca, no doporučujem druhú cestu. Vráťte sa dole schodmi na chodbu s gramofónom. Prejdite na západ a ďalšími schodmi hore. Ste v západnej chodbe druhého poschodia. Hneď naľavo od dverí, ako vstúpite, je na soche Diamantový náhrdelník (100, 45%). Na západnej stene tejto chodby, tesne pred miestnosťou s ďalším strážcom, je na stene Vzácny portrét (150, 47%). O pár krokov ďalej, v severnej miestnosti je strážca a na stene za ním, nad gaučom je ďalší Vzácny portrét (150, 49%). Najjednoduchšie je ovaliť strážcu. Ak nechcete, tak si počkajte v tieni v chodbe a presne si nacvičte jeho trasu, presuňte sa naľavo, poza neho dozadu, napravo a von. V tej miestnosti je inak aj hlavný spínač elektriny. Stačí otvoriť dvere a potiahnuť páku.
Vráťte sa na prízemie a choďte na západ, do západného krídla. Len čo vojdete, tak je oproti vám socha, ktorá má na krku Diamantový náhrdelník (100, 50%) a hneď vedľa dverí je Vzácny portrét (150, 52%). Prejdite do miestnosti na západ, vedľa schodov vedúcich nadol. Vnútri je strážca. Oproti dverám je na stene Veľký vzácny portrét (200, 55%) a na stolíku sú Vzácne víno (100, 56%) a Rubínový kalich (100, 58%). V tejto miestnosti je v severovýchodnom rohu, na stolíku oproti schodom ďalšie Vzácne víno (100, 59%). Potom zídite dole schodmi pri tomto stolíku. V chodbe pod nimi je strážca. Keď pôjde smerom od vás, vstúpte a po pár krokoch zahnite do chodby naľavo, na západ. Tam je pri stolíku strážca, ale chrbtom k stolíku. Tak tam dojdite a vezmite si zo stolíka tri Medené taniere (po 50, 61%) a tri Medené kalichy (po 25, 62%). Na severe je tu portál. Budete ho potrebovať za chvíľu.
Potom sa vráťte do vstupnej časti západného krídla, pred miestnosť, z ktorej ste vzali vína. Tu choďte dole schodmi na západ, popred túto miestnosť. V hale pod schodmi je strážca a za ním vidíte na podstavci korunu a okolo nej elektrickú ochranu. Buď ju vypnite, ako pri predošlej, alebo použite vodný šíp. Doporučujem opäť vodu. Ak sa vám tu zdá priveľa svetla, tak zahnite do chodby napravo, keď bude stade strážca vychádzať. Na stene, za ktorou je koruna, hneď naľavo je mriežka. Otvorte ju a prejdite kanálom. Ústi priamo pred elektrickou bariérou. Tu na vás nik nevidí, pokiaľ sa strážca nepríde pozrieť pred bariéru a to máte dosť času. Vystreľte vodný šíp a rýchlo vezmite korunu a nahraďte ju replikou. Potom sa stiahnite.
Teraz sa potrebujete presunúť do ďalšej časti. Prejdite portálom. Buď tým tu dole, alebo tým na poschodí. Oba sú v ďalšej časti neďaleko od seba, takže to je jedno. Ja som si zvolil tento spodný.


Tesero Hall

Nájdi a ukradni Oko.
Objavíte sa na vonkajších terasách vnútorného nádvoria. Prejdite k dverám na severe. Od horného portálu je to pár krokov, od spodného je to jedno schodisko. Sú to dvere s nápisom To Tesero Hall. Nimi sa opäť dostanete do múzea, do jeho ďalšej časti. Vnútri zahnite naľavo, na západ. V kruhovej miestnosti sú na stoloch štyri Medené svietniky (po 25, 63%). Choďte ďalej na západ. Tam je balkón. V jeho južnej časti je spínač elektriny, ktorý stráži strážca. V severnej časti sú na malých stolíkoch dva Strieborné svietniky (po 50, 64%). Vráťte sa pred dvere, ktorými ste vstúpili do budovy a teraz choďte na východ. V prvej miestnosti sú dva Vzácne portréty (po 150, 66% a 68%). Potom z tejto miestnosti vyjdite na balkón. Na južnej stene je Veľký vzácny portrét (200, 71%). Ak podídete na okraj balkóna, nad halou pod vami, tak sa vám ozve Oko a navrhne vám prísť dole.
Potom choďte do dverí na severe balkóna. Keď vojde strážnik, vstúpte, je tam na podstavci Socha mačky (100, 72%) a keď vyjde von, tak pokračujte cez dvere na východ. Tam za dverami sa dostanete na ďalší balkón, na ktorom je za dverami strážca. Rýchlo sa schovajte do tmy, lebo ho zrejme rozruší otváranie dverí. Za chvíľu sa sem vrátite, tak si to tu treba pamätať, no kým vás hľadá strážca, tak prejdite dverami ďalej na východ. Tam sa dostanete do miestnosti s gramofónom, pri ktorom sú dva Medené svietniky (po 25, 73%). Na juhu pod týmto gramofónom je posledný balkón a oproti dverám je Veľký vzácny portrét (200, 75%). Po balkóne, až do miestnosti s gramofónom chodí jeden strážca. Tomu sa dá vyhnúť, ale pri tomto obraze stojí druhý. Toho neobídete. Takže ak chcete ten obraz, tak ho uspite plynom a telo schovajte do tieňa pod obraz, tam ho ten pochôdzkujúci strážca nezbadá.
Potom sa vráťte na balkón, z ktorého ste prišli, kde ste vyrušili toho strážcu medzi dverami a zrejme ho vyrušíte znova (pokiaľ nad ním nezhasnete sviečku). Tu choďte opäť na východ, ale už po tomto balkóne. Cestou narazíte na ďalší gramofón. Za ním je v stene výklenok a v ňom na podstavci je Diamantová tiara (200, 78%). Pokračujte ďalej na východ až ku schodom. Na stene pod nimi je Veľký vzácny portrét (200, 80%). Keď sa strážca vydá hore, choďte za ním, počkajte si v tieni a keď pôjde dole, vyjdite hore schodmi a vstúpte do dverí na juhu. Za nimi je na stolíku Strieborný svietnik (50, 81%). Pred stolíkom sedí strážca. Preplížte sa ďalej na juh popri západnej stene a tam vás v tieni nezbadá. Na konci chodby choďte hore schodmi do poslednej najvyššej miestnosti.
Toto je Riaditeľova kancelária (Curator´s Office). Vnútri si zo stolíka vezmite tri fľaše Vzácneho vína (po 100, 82%, 84% a 85%) a Strieborný kalich (50, 86%). Zo steny nad nimi si vezmite Veľký vzácny portrét (200, 88%) a o krabicu je opretý Vzácny portrét (150, 90%). Na písacom stole je Strieborný svietnik (50, 91%), Diamantový kalich (150, 93%) a Strieborná minca (50, 93%). Tiež je tam kľúčik. Teraz trochu predbehnem udalosti. V rámci príbehu treba ísť dole do Main Atrium a postaviť sa na dlaždicu v strede. Tam vám Oko prezradí, aby ste šli na balkón v riaditeľovej kancelárii. Je tam páka, ktorú keď potiahnete, tak sa z toho stredu zdvihne veľká socha s fakľou, v ktorej je vložené Oko. Tak to kľudne spravte teraz, vyjdite na balkón a potiahnite páku, alebo si zbehnite dole a vráťte sa sem.
Potom sa vráťte dolu schodmi až na balkón, kde bol gramofón pri tiare. Tu rovno pod schodami, ktorými ste zbehli dole, sú ďalšie, vedúce pod balkón. Choďte nimi dole. Dole je strážca za stĺpom pred sochou a ďalší pochôdzkuje po schodoch ďalej nadol. Napravo za stojacim strážcom sú na stole svietniky. Prelezte zábradlie k soche a tade obídete strážcu. Prelezte druhé zábradlie pri stole a vezmite si dva Medené svietniky (po 25, 94%). Potom choďte na schody, kde pochôdzkuje druhý strážca. Tu je našťastie tma. Než sa vydáte dole, všimnite si západnú stenu. Hore je balkón (bez akéhokoľvek prístupu) a na ňom je obraz. Vylezte po stene hore a vezmite si Veľký vzácny portrét (200, 97%). Potom už konečne zbehnite dole schodmi k bráne a otvorte ju pákou.
V hale sa postavte na stredný štvorec a Oko vás pošle do riaditeľovej kancelárie. To som popísal vyššie, ale je to tu, len pre upresnenie. Keď už je v strede haly veľká socha, pokračujte ďalej. Na južnej stene je páka a stojí pri nej strážca. Dá sa k nej preplížiť a potiahnuť ju. Spravte tak. Dve zavreté brány sa otvoria a otvorená, ktorou ste prišli, sa zavrie (ak ju zavriete a potom potiahnete páku, otvoria sa všetky tri). Vstúpte do miestnosti na západe. Sú tam traja strážci. Vstúpte dnu a pred vami sú dve skrinky s knihami. Vylezte na tú druhú a na vrchu je Zlatý prsteň (75, 98%). Za touto skrinkou je veľká socha, ktorá ma na krku medailón. Je to tretia špeciálna korisť - COETHE MEDALLION (150, 100%). Vystreľte naň obyčajný šíp a medailón spadne na podstavec k nohám sochy, kam naň dočiahnete (ak vystrelíte výbušný šíp, tak odletí na zem, ale priláka to pozornosť). Ak je na podstavci, tak sa priplížte, vyskočte, vezmite si ho a stiahnite sa do tieňa. Ten hluk priláka pozornosť strážcov. Keď sa to tam ukľudní, tak choďte k severovýchodnému rohu miestnosti, za gramofónom. Tam vylezte po stene na balkón nad vami.
Hore ste takmer na začiatku. Prejdite cez kruhovú miestnosť na východ a ste pred dverami, ktorými ste vstúpili od portálov do múzea. Pokračujte na východ na prvý balkón (kde ste čmajzli veľký obraz). Vidíte veľkú sochu, ktorú ste vystavili stlačením páky z balkóna kancelárie riaditeľa. Tu sa postavte na kraj balkóna a počkajte si, kým sa socha neotočí smerom k vám. Keď pôjde fakľa popred vás, tak z nej vezmite Oko. Pozor na strážcu, ktorý sem občas chodí. Keď získate oko, tak sa jednoducho stiahnite o miestnosť na západ a vyjdite von. Vráťte sa do portálu, toho nižšieho a prejdite do predošlej časti. Tam to už poznáte, tak sa len vráťte do vstupnej miestnosti a vyjdite von hlavným vchodom múzea. Vonku sa už pohybovať nemusíte, vyjdenie hlavným vchodom ukončí misiu.



Mesto - Deň deviaty

Len vylezte z tajného tunela a v animačke sa stretnete s Artemusom. Zistíte, že je to zase raz Gamall. Než to zistíte, tak príde aj Orland a chce vám povedať pravdu, no vtedy ho Artemus-Gamall zabije. Kým to spraví, vy sa zatiaľ schováte. Po animačke je mesto plné Gamalliných sôch. Sochy sú po celom meste, civili pred nimi utekajú, aby boli následne zabití. Stráže, pohani a Hammeriti s nimi bojujú, aby boli následne zabití. Jediný, kto ich môže poraziť, sú kňazi a šamani. Okrem sôch na vás v meste striehne aj samotná Gamall, vo svojej zmutovanej podobe. Vždy striehne v blízkosti monumentu, do ktorého idete umiestniť jeden zo získaných artefaktov, takže ak narazíte na ňu, tak viete, že monument je blízko. Gamal je nezničiteľná, či už vami, či kýmkoľvek iným. No ak by ste nutne potrebovali nejaké vybavenie, tak všetci obchodníci fungujú, napriek všeobecnej panike a vy môžete nakupovať, aj predávať.

Umiestni Srdce do Bradshawovho Monumentu v Auldale Plaza
Ste v Auldale, tak sa vydajte na námestie. Samozrejme je tam Gamall. Keď pôjde dole ulicou, tak prebehnite na východnú, osvetlenú stranu. Prelezte zábradlie na miesto, kde sa kedysi vyhrážal Jack Knife jednému chlapíkovi. Sú tam sochy držiace misku. Nad ňu umiestnite Srdce. Potom sa opatrne presuňte nižšie a už len dobehntie do portálu do Old Quarter.

Umiestni Kalich na Cataclysm Memorial vo Fort Ironwood.
Ste v Old Quarter. Tu je pár Hammeritských kňazov, ktorí ulice prečistia od sôch, no nie všetky, tak pozor. Vydajte sa do pevnosti Ironwood. Vnútri choďte do zadných dverí napravo a hore schodmi (pozor socha). Tam zlezte dole na cintorín. Buď sa preplížte pomedzi sochu a Gamall, alebo aspoň sochu zničte. Pamätník je to súsošie v strede cintorína. Umiestnite naň kalich a vráťte sa naspäť do pevnosti a do Old Quarter. V ňom prejdite do dokov.

Umiestni Paw na Prvý Landing Marker.
V dokoch sa musíte presunúť na opačnú stranu, ako ste sa objavili, až pred krčmu. Cestou bude niekoľko sôch. Pred krčmou sú dve móla. Choďte na to vzdialenejšie od krčmy, teda bližšie pre vás, zo strany, z ktorej prídete. Pri krčme je aj Gamall, ale keď budete rýchly, tak bude zaneprázdnená bojom so strážcami. Vy dobehnite k prvému Prístavnému ukazovateľu, teda trámu s tabuľkou a umiestnite tam Paw. Potom sa vráťte do Old Quarter.

Umiestni Korunu do skladovacieho priestoru v základoch Hodinovej veže v Stonemarket Proper.
Z Old Quarter sa premiestnite do Stonemarkete Proper. Vonku by mala bojovať Gamall so všetkými, čo sú tu. Prebehnite preto na severozápadný koniec ulice, k zamknutému vstupu do hodinovej veže. Tam je kruh, do ktorého umiestnite korunu. Naspäť sa radšej vráťte cez klenotníkov dom, na ulici je asi už len Gamall. Na druhej strane dobehnite do portálu a choďte do Stonemarket Plaza. Túto čast len prebehnite a choďte do South Quarter.

Umiestni Oko do Fontány v South Quarter.
Keďžte ste sem vošli zo Stonemarket Plaza, tak to máte k fontáne len kúsok. Cestou je jedna socha. Pri fontáne je samozrejme Gamall. No tu vám to už môže byť jedno. Len dobehnite k fontáne a umiestnite do kruhu Oko. Spustí sa animácia, v ktorej bude odvrátený Temný vek. Striga zrejme nebola zničená, ale oslabená. No celé mesto bolo zachránené. Po udalostiach Garrett vrátil Kalich Hammeritom a Paw pohanom. Sám získal pri zakladaní Oka tetovanie Keeperov, ktorí opustili svoju knižnicu a vydali sa nevedno kam. Napokon si nájde aj potenciálneho učňa. Zdá sa, že všetko dobre skončilo.



Výbava

1. Blackjack

Je to v podstate obyčajný drevený obušok. V boji nemá prakticky žiadny význam. No pokiaľ sa zakrádate tieňmi, môže vám veľmi pomôcť, pretože ním môžete omračovať nepriateľov. Stačí sa prikradnúť za osobu a keď budete dosť blízko, Garret zdvihne ruku a vtedy môžete udrieť. Zasiahnutý je omráčený a nepreberie sa, kým nedohráte level. Pokiaľ osoba nie je kľudná a obzerá si okolie s tasenou zbraňou, pretože ste ju zrejme vyrušili, tak ju nemôžete omráčiť (aj keď sa jej preplížite za chrbát), pokiaľ sa neukľudní. Blackjack má účinok len na ľudských, živých nepriateľov.


2. Dýka

Keď sa za niekoho prikradnete, tak má využitie, ako Blackjack. Jednou ranou zabijete nepriateľa (platí to isté, čo pri Blackjacku). No nepriateľ po zásahu zvykne vykríknuť, tak to nie je vhodné, pokiaľ sú v okolí ďalší nepriatelia. Inak s ňou môžete bojovať. Počet zásahov závisí od typu protivníka. No boj na blízko by mal byť len krajnou možnosťou, pretože váš život rýchlo ubúda a vy zase s dýkou odoberáte nepriateľom život pomaly.


3. Luk

Luk je klasika. Stlačíte tlačidlo, Garret nasadí šíp a zamieri. Ak hneď nevystrelíte, tak sa prepnete do zameriavacieho pohľadu a mieri sa vám lepšie. Ak už zamierite a nechcete vystreliť a teda prísť o šíp, tak stlačte skok a Garret šíp stiahne.

3.1: Broadhead šípy - klasické šípy na zabíjanie. Môžete ich nájsť na rôznych miestach, v truhlách, poličkách a tak. Pokiaľ ľudského, živého nepriateľa trafíte priamo do hlavy, tak je na mieste mŕtvy. No len v prípade, že je v normálnom móde a nehľadá vás. Potom počet zásahov závisí od nepriateľa. Pokiaľ sa netrafíte, ale šíp sa zabodol do dreveného podkladu, môžete si ho vziať naspäť. Potom, čo sa dostanete do Keeper Library, získate Hammerské posvätenie na vaše šípy a môžete nimi zabíjať Rust Mites - to sú tie veľké chrobáky, ktoré ste mohli vidieť po meste. Tým sa zvyšuje ich náklonnosť k vám. Maximum 30 šípov.

3.2: Ohnivé šípy - tieto šípy môžete počas misií nájsť zväčša v ohniskách, veľkých svietnikoch a proste tam, kde to horí. Sú veľmi silné a zabijú väčšinu protivníkov na jeden, dva výstrely. Pozor, keď máte tento šíp v luku a natiahnutú tetivu, tak vydáva šíp svetlo a po zásahu nasleduje hlasný výbuch. Vhodný na ničenie Zombie. Okrem boja ho môžete využiť na zapálenie zhasnutých sviečok, faklí, ohnísk a podobne. Maximum 15 šípov.

3.3: Plynové šípy - tieto šípy sa vyskytujú voľne veľmi málo, ak, tak na nejakých vyvýšených miestach. Treba sa pozerať hore a väčšinou ich získate len pomocou Rukavíc na lezenie, ktoré si môžete kúpiť až po vstupe do dokov. No netreba sa báť, tieto šípy sa dajú kúpiť aj v obchodoch. Tento šíp má skvelú vlastnosť, každý živý tvor po jeho zásahu padne uspatý na zem. Živých nepriateľov ním uspíte, či sú v normálnom móde, či v bojovom. Maximum 5 šípov.

3.4: Machové šípy - voľne sa vyskytujú rôzne po zemi. Reprezentujú element zeme, preto pozerajte trávové trsy, ale aj voľnú pôdu. Po vystrelení na akýkoľvek povrch vyrastie v okruhu zásahu mach. To slúži na to, že keď sa pohybujete po machu akoukoľvek rýchlosťou, nevydávate žiaden zvuk. Ak potrebujete väčší machový koberec, môžete použiť viacero šípov, ale je tu ešte jedna možnosť. Vystreľte vodný šíp, na kraj machového porastu a mach sa sám rozrastie. V boji majú tiež využitie. Keď ním zasiahnete nepriateľa, tak zostane na chvíľu ochromený, dusiaci sa a nevydávajúci zvuky (aj dvaja, ak sú v momente zásahu pri sebe). To vám slúži skôr na útek, alebo likvidáciu nepriateľa niečím silným na jeden zásah, lebo, keď sa dusí, tak ho nemôžete ani omráčiť obuškom, ani vyradiť dýkou. Keď sa dostanete do dokov a prečítate si list od veľkňaza pohanov, tak budete môcť strieľať machové šípy na špeciálne nárožné kamene budov, rôzne rozmiestnené po meste, ktoré sa potom zmenia a tým si zvýšite obľúbenosť u pohanov. Maximum 20 šípov.

3.5: Noisemaker šípy - nájsť voľne tieto hlučné šípy je ťažké asi tak, ako nájsť plynové šípy, preto sa treba spoliehať na obchody. Tieto šípy majú len jedinú vlastnosť a to lákať k sebe každého v okolí. Po vystrelení, respektíve po zásahu čohokoľvek, začne šíp vydávať hlasný zvuk, ktorý priláka k sebe nepriateľov aj z väčších vzdialeností, než vami bežne vydávané zvuky. Bojové využitie nemá žiadne. Maximum 5 šípov.

3.6: Vodné šípy - tieto šípy sa okrem broadhead šípov vyskytujú voľne najčastejšie. Prezerajte akýkoľvek zdroj vody, či už je to malá mláka, alebo vodný kanál. Útočiť sa s nimi nedá, ale ak ním trafíte nepriateľa, tak si všimne, že je zrazu mokrý a spozornie (preto sa nimi neodporúča zhášať fakle v rukách nepriateľov). Tieto šípy majú pre vás ohromné využitie, lebo robia tmu a tá je vašim priateľom. Môžete ich použiť na uhasenie všetkých otvorených plameňov (sviečka, fakľa, ohnisko, krb). Uzavreté lampy, elektrické či magické svetlá sú ním však nedotknuteľné. Taktiež ním môžete umývať stopy od krvi na podlahe, aby si ich nik nevšimol (no podľa mňa radšej niekoho omráčiť, ako zabiť. Je to tichšie a netreba upratovať). Maximum 25 šípov.


4. Flash Bomb

Keď hodíte na zem túto bombu, vybuchne do silného, oslepujúceho svetla, ktoré oslepí všetkých v blízkom okolí, okrem vás. Nepriatelia však po prvom zásahu zase vidia a nemôžete ich ani omráčiť, preto tú chvíľu, kým nevidia, využite na to, aby ste sa stiahli niekam, kde vás neuvidia ani potom. Ostré svetlo, ktoré z nich vzniká môžete použiť na likvidáciu nemŕtvych. Nemŕtvi sú pekné potvory, preto je táto vlastnosť dobrá, lebo týchto bômb dosť nájdete v leveloch a sú celkom lacné v obchodoch. Maximum 20 bômb.


5. Výbušná mína

Keď ju hodíte pred seba na podlahu, zostane prichystaná a keď sa k nej ktokoľvek priblíži, exploduje a jej sila je naozaj poriadna. Zrejme na zabitie každého stačí jedna. Nenájdete ich veľa, ale dostať ich v obchodoch, kde ich sile zodpovedá aj ich cena. Maximum 5 mín.


6. Oil Flask

Fľaša s olejom, ktorú keď hodíte na zem, zostane po nej olejová škvrna. Každý, okrem vás, kto na ňu stupí, sa šmykne a spadne. V prípade, že olej zapálite ohnivým šípom, bude spôsobovať zranenie tým, ktorí sa šmyknú, alebo cez oheň prebehnú (vrátane vás). Tatiež ho možno využiť na konkrétnych miestach, kde pošmyknutie znamená pád z výšky, alebo pád do mora a tak sa zbavíte nepriateľa nadobro. Maximum 5 fliaš s olejom.


7. Plynová bomba

Toto je niečo podobné, ako plynový šíp. Nemôžete s tým útočiť tak ďaleko ako so šípom, ale na rozdiel od šípu má bomba väčší dosah. Na mieste výbuchu sa objaví oblak plynu na pár sekúnd a každý, kto sa tam v tej chvíli nachádza, bude uspatý. Tak skvelému účinku zodpovedá aj cena v obchodoch. No pár ich nájdete aj voľne v misiách. Maximum 5 plynových bômb.


8. Svätená voda

Táto voda slúži len na ničenie nemŕtvych. Nemôžete ju kúpiť. Získať ju môžete len u Hammeritov. Nejaké tiež získate na lodi Abysmal Gale.


9. Mechanické oko, lockpick

Tieto dve hračky máte od začiatku. Pomocou klasických šípok dopredu a dozadu môžete využiť svoje mechanické oko ako ďalekohľad. A lockpick je samozrejme na páčenie zamknutých zámok.


10. Health potion

Jednoducho nápoj, ktorý vám zvyšuje zdravie. Dosť ich nájdete voľne, dajú sa aj kúpiť. Množstvo zdravia, ktoré vám vylieči, závisí od nastavenej obtiažnosti. Maximum 10 fľašitičiek.


11. Climbing Gloves

Po vstupe do dokov je na južnom konci ulice priekupník Unercurrent Sam Swarthy, ktorý vám tieto rukavice predá za 2000. Pomocou nich môžete loziť po kamenných stenách. Dosiahnuť vyššie miesta, ukryť sa na stene a podobne.



Frakcie

V hre je niekoľko záujmových skupín, z ktorých každá sleduje svoje vlastné ciele. Potom, čo sa dostanete do Keeper Library, sa vám sprístupní ponuka Faction. Dve významné frakcie sú najprv voči vám nepriateľské. Treťou sú Keeperi, pre ktorých pracujete. Na hru to nemá žiaden vplyv a vôbec sa s frakciami nemusíte zaoberať. No keď je voči vám frakcia nepriateľská, znamená to, že len čo vás jej členovia zbadajú, tak vás začnú naháňať a budú vás chcieť zabiť. Pokiaľ zmeníte ich postoj voči vám na neutrálny, znamená to, že na vás neútočia, ale nemáte prístup do ich centier. A až keď ich presvedčíte o svojej priateľskosti a ich postoj bude spojenecký, tak až potom môžete vstúpiť do ich hlavných stanov. Počas misií sú však všetci nepriatelia, vaše vzťahy platia len v meste.


Pohani

Ich viera je spojená s prírodou a snažia sa o život v harmónii s prírodou a preto sú v spore s Hammeritmi ktorý presadzujú pokrok. Pohani sú zväčša pomaľovaní a potetovaní. Bežne bojujú s mečmi a ich šamani kúzelnými strelami.
Ich náklonnosť si znížite okrádaním a útočením na ich príslušníkov.
Zvýšite si ju, keď vystrelíte do ich kokonu (pred ich základňou, vyzerá ako prírodný portál) akýkoľvek elementálny šíp (voda, oheň, zem, vzduch). A tak isto, keď do pohanmi označených nárožných kameňov budov vystrelíte Machový šíp.

Lokácie týchto kameňov:

South Quarter
Medzi zavretou bránou do dokov a Pavelock Prison je odparkovaný vozík. Kameň je na rohu budovy naľavo od vozíka
V Black Alley, pri dverách budovy medzi oboma priekupníkmi.
Na pravej strane brány, cez ktorú idete k vstupu do Stonemarket Plaza. Tam, kde stáli chlapi Lady Elizabeth.

Stonemarket Plaza
Napravo od prechodu do Stonemarket Proper je lampa a strom. Na rohu budovy pod stromom.
Keď sa od vstupu vydáte na sever, popri krčme, tak napravo sú pri krčme stĺpy a pod nimi naukladané sudy a bedne. Tu na rohu krčmy.

Stonemarket Proper
Na rohu budovy, presne oproti zavretej bráne do Old Quarter.

Doky
Oproti vstupnému portálu, roh budovy nad vchodom do uličky, kde sídli Dhalia.
Keď budete pred kovovým podkladom, oproti krabiciam, na ktorých bol pohanský stromček (a za nimi je čln), tak naľavo je malá úzka chodba. V nej na rohu.
Keď vstúpite do oblasti s krčmou, tak hneď na rohu budovy napravo. Oproti rohu krčmy.

Old Quarter
Na rohu budovy pred bránou do Auldale, oproti dverám s vývesnou tabuľou.
Na ľavom rohu budovy oproti vchodu do Fort Ironwood.

Auldale
Oproti oknu inšpektora Drepta, na rohu, ako sa ide k priekupníkovi, oproti krčme.
Na námestí, pod znakom s nápisom Plaza.
Južne od hlavného vchodu do múzea, na rohu ulice, ktorou sa ide k mostu.


Hammeriti

Veria v Tvorcu, ktorý stvoril ich a požehnal ich, aby tvorili ďalej. Uznávajú kladivo, pretože slúži aj na tvorenie, aj ako zbraň. Preto všetci Hammeriti používajú ako zbraň len kladivo. Občas aj ich kňazi, no tí viacej kúzelné paličky. Chodia oblečení v červenom.
Ich náklonnosť si znížite okrádaním a útočením na ich príslušníkov.
Zvýšiť si ich náklonnosť môžete zabíjaním nemŕtvych (to sa môžete vyšantiť na Abysmal Gale) a zabíjaním Rust Mites - tých veľkých chrobákov, čo lozia po meste. Pre tento účel vám posvätili Broadhead šípy.

Lokácia chrobákov:

South Quarter
Medzi zavretou bránou do dokov a Pavelock Prison.
Južne, juhovýchodne od fontány.
Pred portálom vedúcim do Stonemarket Plaza.

Stonemarket Plaza
Od portálu choďte rovno popri krčme. Tu lozí popred krčmu, alebo v prvej uličke naľavo.
Na Terces Courtyard, na schodoch oproti Gargolovi.

Stonemarket Proper
V uličke medzi priekupníkmi Marlou a Berthou.

Doky
V uličke, kde sídli Dhalia.
Naľavo od člna (kde bol pohanský stromček) je za mrežami pasáž, v ktorej lozí.
Na balkóne, napravo od krčmy. Vylezte na balkón po rebríku.

Old Quarter
Východne od budovy Keeper Compound
Pred bránou do Dokov.

Auldale
Tajný tunel do múzea. Poniže hlavného vchodu do múzea je vchod, v ktorom je na zemi pred zavretými dverami mriežka. Zdvihnite ju a zlezte dole.
V Pump station, pri moste. No dostanete sa tam len v rámci príbehu, v ôsmom dni.



Väzenie - Pavelcok Prison

Toto je minilevel, do ktorého sa môžete dostať v meste. Keď sa dostanete do roztržky s mestskou strážou, tak dôjde samozrejme k boju. Keď zomriete, tak máte ešte jednu šancu, pretože vás zachránili a poslali do väzenia.

Dostať sa z väzenia.
Tvoje vybavenie je v depozitári zabavených vecí, južne od tvojej cely. Získaj ho späť.

Uteč z Pavelock Prison.
Objavíte sa v cele. Najprv sa príde pohľadom na vás pokochať Warden Stout, šéf stráží. Keď odíde, bude tu pochôdzkovať obyčajný strážnik. Buďte pripravený, má na opasku kľúče, tak mu ich ukradnite. Keď odíde, otvorte si celu. Choďte na juh, napravo. V miestnosti so sediacim strážnikom si vezmite kľúč z poličky pri dverách (ak preskúmate vchod do kanála, tak v ňom nájdete Health Potion). Týmto kľúčom si otvorte mrežované dvere do depozitára a vnútri si vezmite batoh, v ktorom sú vaše veci. Tiež je tu Flash bomb a Rubínový kalich (100). Otvorte trezor v stene (ľ,d,ľ,h,d) a vnútri je Strieborná minca (50) a Vzácne víno (100). V truhle pred mrežami je ďalšia Flash bomb. Potom sa vydajte na severe, hore schodmi a vypáčte dvere. Za nimi je jeden strážca. V tejto miestnosti sú tiež Health Potion, Flash Bomb, pár Broadhead šípov zapichnutých v sude a na stole Noisemaker šíp. Pokračujte ďalej. V ďalšej časti je len strážca a v tej ďalšej aj strážci, aj Flash bomb na sude a na truhle napravo Oil Flask. Naľavo od zavretých dverí je páka, ktorou ich zdvihnete a prejdite ďalej. V ďalšej časti je Flash Bomb a napravo na zemi Medený nôž (25). Keď vyjdete schodami hore, tu sú už traja strážci, vrátane Wardena. V zadnej miestnosti je tu na stole Nefritový kalich (75) a v truhlici Mešec (50). Na stole je tiež zoznam väzňov a súpis zločinov, za ktoré sedia. Ste tam aj vy. Z tejto časti sú už len jedny schody vyššie. Nad nimi je hlavná brána a strážca. Ak ste sa z väzenia dostali potichu a v tajnosti, tak zrejme nechcete vyradiť ani tohto strážcu. Dole pri schodoch, ktoré sem vedú, je napravo vchod do kanála. Zohnite sa a vstúpte. Na jeho konci je rebrík, ktorým keď vyleziete, dostanete sa naspäť do mesta, do South Quarter.

1. časť | 2. časť | 3. časť

Related Games Thief 4
Thief 2: The Metal Age
Dark Project 2: The Metal Age
Thief Gold
Thief Gold: Premier Collection
Thief: The Dark Project



Diskusia Príspevkov: 27 Hodnotenie
1553 hlasov

100
60
20

80
40
0
53
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2022 ABCgames.net 
Facebook
 ABCgames.CZ | SK | E-shop hry |