Walkthroughs > Worms 4: Mayhem
Návod zatiaľ nie je kompletný, bude postupne dopĺňaný.
(Posledná aktualizácia: 2.9.2006)
Nové zbrane:
Kladivo - Pribije worma do zeme (doslova ho priklincuje), 40 života dole, worm sa už nemôže pohybovať ani používať niektoré druhy kontaktných zbraní.
Stacionárny guľomet - Automatický guľomet s detektorom pohybu. Berie od 4-100 života a je schopný strieľať a zostreľovať letiacich wormov. Nie je nezničiteľný. Životnosť je asi 50 životov cca.
Gas granade - Plynový granát s jedovatým plynom.
Jedovatý šíp - Otrávený šíp s plynom - ako v hre Thief III, jed berie 10 života/ťah.
Redbull - Narastú wormovi krídla s ktorými lieta, lieči nemoc, ale nepridá život!
Bombardovanie - Priletí helikoptéra a zhadzuje nálože.
Samonafukovací panák - Bábika, ktorá si vykračuje, keď narazí na worma nafúkne sa a vyletí do veľkej výšky, kde exploduje a chudáka pustí na zem. Je ovplyvnený vetrom.
Sniperica - Klasika, 40 život/1 zásah, dobrý zoom. Poveternostná situácia nehrá rolu.
Dynamit - Zbraň, ktorú tvorcovia na dlhú dobu vynechali. Berie 75.
Bublina - Obrana pred všetkým mimo vody.
Kamikadze - Worm sa priviaže k silvestrovskej rakete a ovláda sa ako superovca. Vysoká kadencia!
Peace breaker - Hodí hovno, ktoré vybuchne.
Help - Dá info o zbrani.
Šialené kravy - Pohľad z bombovnice helikoptéry, určíš 4 miesta zoskoku kráv. Oni vyskočia padáčikom, ktorý potom zmizne a oni padajú nadol.
Betónový osol - Gigantická betónová socha. Kde padne, tam sa začne prebárať až na dno. Ak padne na worma, definitívne ho zabije.
Fat bomba - Vrtuľník zhodí strašne tlsté vypasené americké decko na budovu.
Ufóni - Priletí ufo a vyzdvihne šťastlivca. Berie aj tých, čo sú poblíž neho. Uberie mu asi polovicu života a vyblednutého ho vypľuje nazad. Taký červ už nemôže používať kontaktné zbrane.
Čo sa zmenilo:
Teleport je súčasťou sveta. Dá sa voľne používať ale aj vypnúť.
Ninja lano sa používa presne tak ako vo WORMS2, čiže 2D pohľad napr.
Utopenec exploduje a vytvorí kruhy na vode.
Víťaznému teamu urobia ohňostroj.
Jatpack je lepšie ovládateľný.
Wormovia sú rýchlejší a ľahšie sa pohybujú.
Editor zbraní ponúka možnosť vytvorenia si svojej vlastnej vysnívanej zbrane (napr. revolver s puškohľadom a zásobníkom zo samopalu).
Item shop ponúka predaj všetkých druhov zbraní, terénov, vlasov, hlášok, okluliar, prilieb ,...a charakteristika tajomnej postavy profesora.
Na mape worms sveta Pribudlo aj Česko aj Slovensko!
Stacionárne prvky sú ako stavby, rýchlo sa postavia za 1 kolo.
Kamikaze.
Výbuchy menia terén. Je ľahšie vyhĺbiť dieru do zeme až po vodu.
Štuchnutie môže ubrať aj 50 života (ale to sa musí nastaviť v automate).
Chorý worm nie je taký presný, napr. s bročkou ako zdraví.
Zdravie mu klesá nie každé kolo, ale za ťah, ktorý urobí ktorýkoľvek worm. To znamená čím viac teamov, tým rýchlejšie umiera.
Redbull ho vylieči z choroby, ale život nepridá.
Superovca sa dá vynikajúco ovládať, dlho letí, exploduje cca po minúte.
Vo svetoch sú "automaty na míny", ktoré ľubovoľne vyhadzujú míny. Doslova pršia.
Niektoré zbrane proste nie sú v skirmish móde, sú dostupné iba v niektorých misiách a typoch hier.
Čo odbudlo (oproti Worms 3 a Worms: Forts Under Siege):
Navádzaný holub
Teleport
Mexikanos fazule
Mortar
Giant laser
Supperhippo
Katapult
3itý katapult
Armagedon
Samopal
Pištoľ
Sekera
Molotov kokteil
Flusátko (tá slamka s jedovatým šípom)
Zemetrasenie
Lotériový airstrike
Tchor
Misie
Tutoriál 1
Počet nepriateľov: 3
Počet vašich:
Extra úlohy: -
S partou študentov wormskej akadémie máte na profesora urobiť dojem. Proti vám stojí pár študentov z konkurenčnej akadémie. Zabite ich. Oni sa brániť nebudú a ani na vás útočiť. Zbrane si pozbierajte.
Tutoriál 2
Vaša trieda je teraz na športovom ihrisku. Prosti vám stojí banda miestnej futbalovej triedy. Sú celkom presný a sú všade rozlezený. Pozbierajte si zbrane a postupne ich vyzabíjajte.
Tutoriál 3
Profesor vás zavedie na tajné laboratórium, kde vyvinuli nových terminátorov. Stane sa nehoda a oni obživnú. Vašou úlohou je ich zničiť. Máte však aj nové zbrane. Najprv postavte stacionárny gulomet na to miesto, kde profesor a jeho kolega spustili celú akciu. Potom už len ničte roboty systematicky. Ak sa robot pohne, gulomet ho rozstriela. Nebudú sa chcieť pohnúť, takže ich donútite. Máte pár brokovníc a milión granátov. Stačí nech sa posunú o milimeter a ak budú v dostrele tak ... Keď ostane posledný začne si uvedomovať vážnosť situácie a začne triafať po gulomete. Pozor gulomet je zničiteľný, ale pár rán vydrží.
1. Diner might
Máte vyhodiť reštauráciu do vzduchu pomocou TNT a brokovnice. Nič ťažkého.
2. Sneaky bridge thieves inc.
Počet nepriateľov: 3
Počet vašich:
Extra úlohy: -
Ukradnite náradie robotníkom, aby nemohli pracovať. Pohoda.
3. Building site saboteurs
Počet nepriateľov: 3
Počet vašich: 2
Extra úlohy: -
To isté čo predtým, ale musíte sa dostať na jedno extra miesto. Vyštverajte sa hore a padáčikom sa miesto zoskoku. End.
4. The crate escape
Počet nepriateľov: 3
Počet vašich:
Extra úlohy: -
5. Destruck and serve
Počet nepriateľov: 3
Počet vašich:
Extra úlohy: -
Ste pred sídlom CIA. Okolo sídla sú agenti. Nie sú celkom zlí, tak treba ísť takticky a nezdržovať sa vo väčších skupinách vedľa seba. Pohodová misia.
6. Storm the castle
Počet nepriateľov: 3
Počet vašich:
Extra úlohy: -
Ocitáte sa v stredoveku a rytieri vás ostreľujú šípmi. Rytierom velí Merilin, ale ukáže sa až na konci. Všetkých zabite a za čarodejom si spravte schody z travenzí.
7. The windy wizards
Počet nepriateľov: 3
Počet vašich:
Extra úlohy: -
Podobne ako predchádzajúca misia. Nepriatelia sú na obláčikoch. Zostreľ ich.
8. Rob in the hood
Počet nepriateľov: 3
Počet vašich:
Extra úlohy: -
9. Joust About it
Počet nepriateľov: 9
Počet vašich: 3 + profesor
Extra úlohy: zobrať súčiastku do časostroja
Nachádzate sa uprostred rytierskeho turnaja. Proti vám stoja 3 vlny po 3 wormoch.
Tá prvá je taká, že majú po 25 života. Dovolené zbrane sú Fire punch, Prod a Baseball bat Druhá vlna: Oni majú 60 života. Zbrane: Granáty (nekonečno), 10X bazuka, 1X riadená strela.
Tretia vlna: Oni 75. Zbrane: brokovnica (nekonečno), 1X sniper, 3 šípy.
V kole je vždy 1 lekárnička s 25 životmi. Počítač si ich nikdy neberie. Keď ju vezmete vy, objaví sa ďalšia. Keď prežijete 3 vlny, vezmete presýpacie hodiny, ktoré sú ukryté v kráľovskom hľadisku.
10. Nice to siege you
Počet nepriateľov: nekonečno v 2 teamoch (Archers, Infantry)
Počet vašich: 3 + profesor
Extra úlohy: Udržať 15 minút profesora nažive.
Zbrane:
tlsťoch 1X
4X basebalkovka
3X TNT
4X míny
15X bazuka
vaši chlapci majú po 125 života, profák 250
Dosť hustá misia. Myslím že netreba dodávať, že máte čo najdlhšie naťahovať čas. Používajte míny. Prídite k wormovi, počkáte kým nebudete mať poslednú sekundu, položíte mínu a vypadnete. Máte pár bejzboloviek, tak ak sa vydrápete na horu, pár týpkou pošlite z útesu do vody. Ak padne do vody, neobjaví sa znova. Ak vybijete celý team, objaví sa na novo. Zbraní je pomerne dosť, ale naťahujte. Ak dôjdu míny, použite TNT, bazooku, atď... Raz za čas budete musieť zničiť worma pri katapulte, lebo v nasledujúcom ťahu vystrelí na profesora a vezme aj 180 života. Oni majú zvyčajne 15 života, tak to nebude problém, akurát budete musieť zliezť dole a popraviť ho. Katapulty budú každé 3 ťahy. Cluster bomb, ktoré budú na profesora letieť, mu výrazne neuberú. Keď čas vyprší, máte vyhrané a vy cestujete časom ďalej. Stroj dostane behom letu zásah šípom a pri ceste bude mať tvrdé pristátie na divokom západe.
11. Mine all mine
Počet nepriateľov: 4
Počet vašich: 2
Extra úlohy: -
Zbrane:
basaball bat nekonečno
3X ninja lano
2X parachute
2X jet pack
Ste na divokom západe a potrebujete zlato ako palivo do časostroja. Zbrane nemáte, okrem basebaloviek. Na zemi sú míny a výbušné jedovaté sudy. Takže najprv sa vydajte k tomu čo je najbližšie k vode. Obíďte mínu, pripravte pálku. Nabehnite na mínu a jak začne tikať, odpáľte ju na worma vedľa suda. Schovajte sa za palmy, inak vás nepriateľ odbrokovnicuje do vody. V nasledujúcom ťahu ak budete mať šťastie, kovboj si zaskáče. Na druhého kovboja prídite bližšie a prásknite mu bejzbolkou po sude s jedom. Otrávite sa, ale on zdochne. Na predposledného tá istá taktika s mínou. Na posledného použite jatpack, vyleťte hore, doplňte healt a odpálkujte old četrhenda do vody.
12. Ghost hill graveyard
Počet nepriateľov: 10
Počet vašich: 1
Extra úlohy: získať 4 nugety
Počet vašich životov: max 250
Zozne:
Cluster bomb 5X
Fire punch nekonečno
Dynamit 2X
prod nekonečno
bazuka nekonečno
sv. ručný granát 1x
Začínate sám niekde v arizonskej bani. Potrebujte 4 nugety. Vidíte jeden, tak ho vezmite. Objaví sa ale duch, ktorý má 25 života a nechce sa ho vzdať. Tak mu dajte po tej jeho frankenštajskej papuly (fire punch). Po tom ako ho zabijete, objaví sa ďalší nuget, na opačnej strane za mostom. Najprv ale postavte traverzu na to, aby ste si zobrali život. Vezmite nuget a zjavia sa 2.duchovia. Jeden má 50 a druhý 25 života. Navrhujem použiť dynamit. A potom ich ručne utĺcť. Padákom ma dostanete dole, tam kde končí banský vozík je ďalší nuget. Neber ho, ale otoč sa a pozri na zapečatenú baňu. Znič drevené dosky a vnútry nájdeš lekárničku +75 život a suprofcu. Potom sa vráť k nugetu. Teraz tu budú 3. Všetci po 100 životoch. Po ich smrti sa ďalší nuget objaví úplne hore. Bazuky máte požehnane, tak si spravíte schody zo steny. Pár dobre mierených rán a už len vyšplhať. Vezmite nuget a je tu várka posledných strašidiel. Šéf má 125 a ostatní po 100 životoch. Takže tu je zoznam vecí, ktoré použijete : TNT, bazuku, bazuku, ohnivú päsť, snipericu a bazuku.
13. Tin can wally
Počet nepriateľov: 0+4
Počet vašich: 1
Extra úlohy: Zostreliť terče.
A ste opäť na divokom západe. Sekundy utekajú, zvon odbíja poludnie. Proti vám stojí šerif, ktorý má posledný kúsok zlata, ktorý potrebujete. Tak si to s ním rozdáte v súťaži, kto je presnejší. Máte nekonečno sniperíc a brokovníc. Pri poslednom ciele, omylom postrelíte šerifa. On zomrie práve pred svojimi 4 synmi. Odprisahajú vám pomstu. Našťastie majú málo životov (15) a brokovnicou ich postrieľate.
14. Doom canyon
Počet nepriateľov: 5
Počet vašich: 1
Extra úlohy: Pozabíjať všetkých
Zoznam toho, čo máte vo vačku:
4x travenza
nekonečno šťuchnutí
nekonečno granátov
Skupinka banditov, ktorých poslala predošlá skupina, si vás chce odkempiť v kaňone. Takže nestrácajte čas. Voda stúpa a vy ste na najkrajnejšom bode. Zbraní nie je veľa, tak vylezte hore. Tam uvidíte jedného, príjdite k nemu a zhoďte ho z útesu do vody. Podobne aj ostatných. Ale musíte prekročiť most. Toho najspodnejšieho worma si nevšímajte, lebo on sa nakoniec utopí, takže keď vyzabíjate všetkých okrem toho spodného, urobte si kryt z travenzí a čakajte.
15. Hight noon hijinx
Počet nepriateľov: 3+5
Počet vašich: 1+5
Extra úlohy: -
Našli ste tábor banditov. Ste zalezený za saloonom. Musíte sa dostať k 3 bedničkám, bez toho aby vás uvideli. Vašou misiou je otvoriť bránu a privolať posily z vašej triedy. Najprv postavte travenzu a po nej prejdite na druhý hotel. Ak spadnete do zorného uhlu wormov, tak sa zdvihnú od ohňa a vás zabijú. Ak však padnete, a ste stále kvázi zalezení asi tak v strede steny kde ste, sa po stĺpe dostanete späť. Na druhom hoteli sa vyplazte hore po ďalší tools. Potom hore smerom k ďalšiemu toolu. Je tam padák, tak skočte ním do stodoly, presnejšie za ňu. Je tam dynamit a brána. Po explózii budete mať v teame viac ľudí. Zbrane začnú pršať a začína obyčajná vojna. Keď sa budete chcieť dostať hore na strechu, vojdite do domu a po travenze čo vybudujete, sa dostanete nahor. Pozor na zem. Je veľmi tenká, takže sa môže stať, že po pár granátoch budete mať tam jazierka. Zo vyhladení tábora, prídu posily banditom. Profesor spojazdní stroj času a vy pekne kľudne nasadnete a fofrem uletíte. Potom váš Einsatrin zistí, že zlato sa mu vlastne ani neoplatí ako palivo, a že sú lepšie diamanty. Vaša ďalšia zastávka bude v oriente.
16. Turkish Delights
Počet vašich: 4
Počet nepriateľov: 4
Extra úloha: dostať banditov za mreže
V Arábii má miestna polícia problémy s Alibabavovou bandou, ktorá kradne šperky. Vašou úlohou je dostať 3 grázlov za mreže, respektíve ich dotiahnuť na checkpoint. Máte k dispozícii všetky kontaktné zbrane. Aliovci majú každý po 400 životoch, takže sa ich nesnažte zabiť. Na stánku s ovocím je bednička s 1 bazukou, ktorá sa tam objaví každý ťah. Možno stratíte pár dobrých chlapov, ale misiu prejdete veľmi rýchlo.
17. No room for error
18. Carpet capers
19. Traitorous Waters
Vašou úlohou je tento krát ochrániť civilistov na pobreží pred útokom lodí. Máte iba bazuku a musíte zostreľovať delá, alebo lode tak, aby sa potopili. Vietor sa neustále mení, takže musíte byť presný. Ak nestrafíte, odnesie si to jeden z 9 civilistov. Neďaleko vás sú aj debničky, ale neoplatí sa ich brať.
20. Gibbon Take
Tak a ja tu posledná misia na oriente. Vašou úlohou je pozbierať všetky diamanty, ktoré nakradol Ali a vrátiť ich sultánovi. Veľký Ali je na najvyššom mieste, všetko pozoruje, ale neútočí. Vlastne idete len vy. Najprv vylez a pozbieraj 6 klenotov. Potom v bedničke je nindža lano, ktoré je síce nekonečné, ale nie je to tak celkom pravda. Je len na pár použití. Máte sa takto dostať k ďalším 2 diamantom. Ak spadnete, lano nemáte a môžete ísť odznovu. Možno sa to nezdá, ale je to náročná hra. Potom sa vám lano vymení za jet pack. Vyleťte na palmu a vezmite diamant a ďalšiu krabičku, tento krát s krídlami. A teraz je dôležité doletieť na začiatok mosta, tam je tiež bednička. Lieta sa tak, že vždy v pravidelných intervaloch musíte stlačiť 2X space, aby zatrepotal krídlami. Manévrovať je zcela nemožné, lebo to ide len hore a dole, minimálne dopredu. Keď sa dostanete k bedničke pred mostom, je tam 1 jet. Podlezte bránu - mína sama zmizne. Je tam bednička s ninja packom. Tak a teraz sa rôznymi kombináciami dostaňte za Alim úplne hore. Je pri ňom posledný diamant.
Keď budú všetky klenoty vrátené sultánovi, odmení vás a vy budete mať palivo. Ali pôjde pekne do basy, ale to už nieje váš problém. Naložíte si veci a idete. No vypláva vám papier, kde vláda zrušila projekt cestovania v čase a máte sa okamžite vrátiť späť. Rozkaz splníte a idete, no nevedomky sa ocitáte v praveku. Idete von pozrieť sa ako vyzerá tráva v 21. storočí a potom to príde. Prečo by ste sa mali vracať, keď ste všade ešte neboli. Profesor zavre dvere a cestuje preč. Avšak ako boli otvorené dvere nastúpil do timebusu čierny pasažier. Je to malý nenažraný raptor, ktorý kusne proferora do riti. Ako sa profesor bráni, napáli to do sopky a mašinu rozbije. Je nahnevaný že ostal v praveku...
21. Fast food dino
Máte jetpack na 100 sekúnd a musíte pozbierať všetku zeleninu po ostrove. Voda stúpa, ale vám to môže byť ukradnuté, lebo zelenina tak nízko zas nebude. Je ich asi 10 a keď vezmete jednu, čas sa vám pripočíta. Neoplatí sa pristávať, lebo vzlietnutie by zaberalo mnoho času. Keď to zkolektujete, misia končí.
22. Escape from tree rex
Profesor zaliezol do jaskyne, pretože sa na ostrove objavili prawormovia. Spočiatku sú 2 po 25 živote, no zbrane sú ďaleko. Jatpackom alebo krídlami vyleťte k prvej krabici a vezmite 2 bazuky. Vráťte sa nazad jetom a zabite flinstovnovcou. Po ich smrti príde ďalšia várka 3 dinowormov so 100 životmi. Padákom sa dostaňte na strom s krabicou. Je tam 2X bejzbolka. V nasledujúcom ťahu sa krídlami dostaňte k najbližšiemu nepriateľovi a odpáľte ho preč. To už vás zaregistrujú a čaká vás tvrdý útok clustrbombou. Ostáva posledná rana, tak sa dostaňte k tomu na druhom prehistorickom výťahu. A prásk ho do vody. Potom už jen sa dostať na strom, kde sú ďalšie 2 bejzbolky a toho posledného dokaličiť. Po prvej rane ostane stáť na mieste, takže sa nezľaknite prečo ešte nepláva s rybami. Až po poslednej pálke bude koniec. Ešte však musíte ísť do jaskyne po zbabelého profesora.
23. Chute to victory
24. The land that worms forgot
| Návody | Autori |