Walkthroughs > Melior Annis
1) Povolania, rasy a presvedčenia:
No, tak, povolanie nech si vyberie každý sám, len aby odpovedalo jeho hernému štýlu. Každá rasa má svoje výhody, rovnako ako presvedčenie, takže znova vec názoru.
2) Budovy:
Najskôr jednoznačne postavte farmy, doly a podobné budovy, vyrábajúce základné suroviny, zlato, potraviny apod. spolu s obrannými vecami ako hradby. Nasledujú budovy zabezpečujúce mágiu, ako magická veža alebo alchymistická dieľňa (takzvaní antimágovia nech toto ignorujú). Nasledovať by mali (konečne;-)) stavby vyrábajúce vojakov a až nakoniec také vecičky ako napríklad cirkus, ktoré zvyšujú prínos zlata, many atď.
3) Mágia:
Rozhodne ju používajte najviac ako je to možné ! Samozrejme, nie je to povinnosť, aj antimágovia môžu byť najlepší, ale mágia je zrejme najsilnejšia pomôcka, a pokiaľ sa v nej stanete dobrými, máte spolovice vyhrané. Silne doporučujem!
4) Jednotky:
Urobte si jednotky so silnou obranou, abyste mali v čase výstavby vašej ríše zabezpečenú dobrú obranu a aby vás nikto neprekvapil nečakaným útokom a nezničil vás skôr, ako vám je milé (no, zničenie vám nebude milé asi nikdy;-)). Až keď máte ekonomickú situáciu hotovú, spravte si silnú útočnú armádu a začnite vojnové ťaženia.
5) Aliancie:
Výborná vec. Všetko to spojenectvo, paktovanie, obchody a priateľstvo NEMôŽE byť na škodu, práve naopak. Preto sa hneď na začiatku snažte vstúpiť do aliancie a pokiaľ vás tam prijmú, spravíte obrovský krok vpred. A ešte jedna rada na záver: nerobte aliancie, pokiaľ nemáte rešpekt, pretože to veľa stojí, a pretože nebudete nikoho vali mať.
6) Aukčná sieň:
Fajn vec, pokiaľ ste v núdzi a máte zbytočnú pôdu, neváhajte, ale predsa len, pokiaľ máte veľa financií, ceny za pár hektárov nie sú nijak závratné, a pôda sa zíde vždy, takže tí bohatší o tomto nerozmýšlajte.
7) Beštiár:
Tak toto je skvelý obchod, niekedy sa tu za lacnú cenu objavia fakt dobré jednotky, ale dávajte si pozor, abyste si na svoje pomery nedali toho príliš veľa, lebo jednotky vás opustia a zlato je v lufte. A osobne si predsa len myslím, že vyrábanie jednotiek vo vlastných dielniach je výhodnejšie. Ale je to najlepší obchod.
8) Manabanka:
Celkom užitočný obchodík, aj keď vlastné vyrábanie many je o dosť výhodnejšie. Ale tak drahé to nie je, takže mágovia môžu občas použiť tieto služby, keď majú nedostatok many a nemôžu čakať na ďalšie ťahy. Antimágovia nech to ignorujú.
9) Gnómska banka:
Využívajte lenv núdzovo, v krajnom prípade !!! Vrcholne nevýhodna inštitúcia, hoci dokáže požičať až 25000 zlata, byť zadĺžený je vážne hnusná situácia a patrí k najhorším v celej hre, takže radšej choďte do aukčnej siene.
10) Chrám:
O užitočnosti chrámu nie je možné pochybovať. Selena si za zvýšenie populácie pod desaťtisíc nepýta ani halier, takže ak máte populáciu pod spomenutú hodnotu, modlite sa dovtedy, kým vám nad tú čiaru populácia prebehne. Keď máte populáciu nad desaťtisíc, Selena odmieta vyslyšať modlitbu, ale čoskoro budú zavedené obety, nad ktoré sa zvlášť teším.
11) Brány:
Nesmierne chytľavá vecička predstavujúca ďalšiu motívaciu. Pokiaľ chcete prejsť bránu, musíte poraziť strážcu brány, ktorí predstavujú najsilnejších protivníkov. Na porazenie strážcu potrebujete naozaj SILNÚ ARMÁDU a naozaj SILNÚ MÁGIU (ktorú ale na strážcu nemôžete použiť !!!). Ale rozhodne to stojí za to. Keď prejdete bránu, dostanete OVEĽA vyšší okruh mágie a stanete sa o triedu lepším mágom. Na záver o bránach pár slov: mágovia bojujte, antimágovia ignorujte.
Tak to by bolo k tejto skvelej hre asi všetko. Podrobnejšie popisy nájdete v príručke, ktorá je graficky i obsahovo veľmi pekne spracovaná.
Poznámka: Pokiaľ ste si situáciu pokašľali, a neviete, kde zrušiť provinciu, je to v položke Dane. Tiež ma táto situácia zastihla a musel som vyhľadať rady na fóre.
| Návody | Autori |