GAMESCHEATSTRAINERSWALKTHROUGHSCD COVERSWALLPAPERSSCREENSHOTSDOWNLOAD

OTHER
CALENDAR
FORUMS
COMPANIES
TOP 10

BUY GAMES
USER
Login
Registration


Users
Games Store
ABCgames
Contact, RSS, Cooperation
STATISTICS
Games:
Cheats:
Trainers:
Walkthroughs:
Localizations:
CD covers:
Wallpapers:
Screenshots:
Download:
21427
5455
5063
1438
1600
7352
6163
13184
1687

Online 6417 users

Walkthroughs > Syberia 2


Zobrazení:102153
Autor návodu:Štefan Bukovina

Úvodom by som chcel napísať o čo vlastne v tejto hre ide – a to hlavne pre tých, ktorí nemali česť hrať prvý diel. Tak ako v predošlom dieli aj tu hráte za právničku Kate Walker. V jedničke mala za úlohu prevziať továreň na výrobu hračiek po zosnulej Anne Voralberg avšak sa dozvedela, že jej brat Hans je nažive. A tak sa vydala na dlhú cestu za ním. Na svojej ceste stretáva ľudí, ktorí sa s ním stretli a nachádza mnoho jeho vynálezov. Na konci Hansa konečne nájde a získa aj jeho podpis. No namiesto plánovaného návratu do New Yorku sa rozhodne ísť s Hansom za jeho detským snom – Syberiou. Toľko k úvodu keďže hra úzko nadväzuje.


ROMANSBURG

V intre sa dozvedáte niečo o Syberii a aj to ako vás v New Yorku zháňajú. Po intre zájdite za Hansom a pokecajte s ním. Pri odchode z vlaku zatelefonuje Oskar, tak sa za ním vydajte k lokomotíve. Cestou vás privíta plukovník Emeliov Goupatchev. Pokračujte za Oskarom a pohovorte s ním. Musíte natočiť vlak. Takže zatočte kľukou a zatiahnite za páku. Znovu s Oskarom pokecajte. Odísť ale nemôžete lebo vám treba uhlie. Tak sa vráťte o obrazovku späť a doprava k plniču uhlia. Zatiahnite za páku – nefunguje. Pozdĺž vlaku dojdite až na koniec k bráne, ktorá sa ale nedá otvoriť. tak sa vrátťe a vojdite do dverí, do ktorých vošiel plukovník. Tak sa s ním porozprávajte a spýtajte sa ho na uhlie. Dozviete sa, že musíte počkať na údržbu, ktorá príde tak za týždeň až za 2. No vy toľko času nemáte. Pozrite na pult napravo a zoberte kľúčik. Vráťte sa k dverám preskúmajte automaty na cukríky. Z toho napravo pomocou kľúča vyberte mince. Piatu mincu vhoďte do prvého automatu, otočte spínačom a vypadnú vám cukríky. Do stredného vhoďte druhú mincu, otočte a vypadnú rybie cukríky. Choďte späť k plniču uhlia. Porozprávajte sa s dievčaťom – Malkou pod vami. Za cukríky vám dá kľúč k bráne. Hoďte jej tie prvé a kľúčom odomknite bránu. Zostúpte dolu schodmi – vo videu uvidíte ako na vás Marson poslal súkromného detektíva. Choďte za Malkou a porozprávajte sa. Potom zájdite doľava k spodnej časti plniča uhlia. Zoberte prázdny kanister a preskúmajte generátor – treba vám palivo. Vráťte sa k Malke a teraz vstúpte do kabaretu napravo. Hoďte reč s majiteľom Cirkosom. Vyjdite von a pokračujte cestou doľava až k dreveným vrátam. Zazvoňte. Bratia Ivan a Igor majú palivo ale nechcú vám ho dať. Tak choďte o obrazovku ďalej a pozrite sa bližšie na plagát vľavo. strhnite ho a vstúpte do dvora. Z bedne vypusťte zviera youkiho (niečo medzi tuleňom a psom). Ivan ho začne naháňať a vy môžete pokojne zobrať kanister aj s palivom. Teraz sa vráťte ku generátoru, naplňte ho a stlačte tlačítko. Choďte hore k už funkčnému plniču uhlia a zatiahnite za páku. Dobehne za vami Oskar, že Hans niekde zmizol. Vydajte sa za Cirkosom a vo videu uvidíte ako Hans omdlie. Zájdite do obchodu za Emeliom a poproste ho o pomoc. Lieky nemá ale povie vám, že nablízku sa nachádza kláštor. Vydajte sa za Malkou a potom za Cirkosom – spýtajte sa ho na Malku a vráťte sa za ňou. Tá vám dá žetón. Choďte k plagátu, ktorý ste strhli a pokračujte ďalej až k mostu. Tu vložte do zásobníka žetón. Zatiahnite za páku a zoberte plátno. Vráťte sa do vlaku k Hansovi a použite ho na neho. Znovu choďte do obchodu a poproste Emeliova o pomoc – potrebujete nejaké šaty lebo by ste asi umrzli kým by ste prišli do kláštora. Stiahne vám rebrík vedúci na povahu, tak ním vylezte a vezmite šaty. Vráťte sa do vlaku a vojdite do dverí naľavo. Kate sa prezlečie. Teraz už možete ísť do kláštora. Pokračujte cez most, pri ktorom ste brali plátno až ku kláštoru. Zatiahnite za lano ale mních vás nepustí dnu pretože ste žena. Pokračujte doprava až k vode a porozprávajte sa s mníchom. Je veľmi fascinovaný vtákom Merula Alba – Biela vrana. Choďte do obchodu a kúpte píšťalky. Vráťte sa k mníchovi a dajte mu striebornú píšťalku. Odíde a tak zoberte rúcho. Teraz už možete zatiahnuť za lano. Mních vám spustí výťah tak nastúpte.


KLÁŠTOR

Hore choďte jedinou cestou až na nádvorie. Tu vstúpte do kaplnky (dvere naľavo – tie ktoré vidíte v animácii). Pokračujte až dozadu a pokecajte s patriarchom. Po rozhovore a videu sa znovu porozprávajte s patriarchom. Prejdite doprava a do jediných dverí za Hansom. Pohovorte s ním – dozviete sa, že jediný človek, ktorý mu môže pomôcť je brat Alexei Toukanov. Vyjdite a vyspovedajte mnícha, ktorý načúval. Dá vám zvitok a nejakú mincu zo skla s mamutom. V liste je uvedené, že kľúč sa nachádza v oku mamuta. Vráťte sa a vezmite kefu pri vedre. Choďte smerom k výťahu a z fúrika zoberte záhradnícke nožnice. Znovu sa vráťte späť a z nádvoria smerom dole. Zamierte k bielemu stromu na cintorín. Pokračujte až ku hrobom a ten jediný, ktorý sa dá preskúmať preskúmajte. Nožnicami odstrihnite vetvy, ktoré ho obopínajú. Vezmite ich a vráťte sa až k výťahu a pozrite na časť vľavo. Je to stroj na výrobu sviečok. Zoberte zápalky a vetvy hoďte do kotla. Otvorte formu na sviečku (1), vložte do nej knot (2), formu (1) zatvorte, zatiahnite za rúčku (3) a otočte kohútikom (4). Formu (1) znovu otvorte a vyberte hotovú sviečku.

Teraz sa vráťe do kaplnky. Prejdite o obrazovku ďalej a bližšie pozrite na obraz vľavo. Na knihu použite kefu. Zapamätajte si ten obrázok, lebo je to riešenie hádanky, ktorú budete riešiť. Choďte smerom na cintorín ale vojdite do dverí vpravo – do knižnice. Zostúpte dolu a zoberte do rúk tyč, ktorá je napravo. Svietniky stiahnite tak ako na stene, ktorú ste zošúchali. Otvorí sa okno. Vystúpte úplne hore a preskúmajte ho. Vložte doň mincu s mamutom. Stlačte panely v tomto poradí: dolný, ľavý, horný a pravý. Teraz choďte tam, kde svieti svetlo z okna a preskúmajte stenu na mieste, kde má mamut oko. Stlačte tlačítko uprostred kruhu. Otvorí sa tajná skrýša. Vezmite z nej knihu a zpoza nej stojan na sviečku – youkol relic. Teraz sa vráťte k Hansovi. Na stôl dajte stojan, doň sviečku a zapáľte ju. Po rozhovore znovu vojdite do kaplnky. Teraz už možete ísť úplne dozadu, kde zoberte kľúč, ktorým otvorte mreže vedľa vchodu do kaplnky. Zatiahnite za lano – zazvoníte. Teraz choďte na cintorín a rakvu nasmerujte na dieru v stene. Už sa len vráťte za Hansom. Patriarchovi sa asi váš odchod páčiť nebude a bude vás chcieť zastaviť ale nepodarí sa mu to.


ROMANSBURG 2

Porozprávajte sa s Hansom a dá vám mechanické srdce, ktorým musíte opraviť kone u Cirkosa. Tak tam choďte a do voľného miesta dajte toto srdce. Trikrát ním otočte. Teraz musíte založiť každú zo štyroch rúrok do správnej diery – každá može ísť do troch. Hornú ľavú rúrku strčte do diery napravo, hornú pravú hneď vedľa, dolnú ľavú do stredu a dolnú pravú do hornej. Teraz znovu zatočte srdcom. Kone ste opravili ale čo sa nestalo, Ivan s Igorom ukradli vlak. Musíte ich dohnať. Ocitnete sa na stanici. Pri bráne zatihnite za páku. Nastúpte do tohto servisného vozidla. No nemáte pohon, tak sa vydajte za Cirkosom a spýtajte sa ho či si môžete požičať youkiho. Vojdite do Ivanovho a Igorovho dvora. Zavolá Oskar a dá vám vedieť, že bude udržovať najnižšiu rýchlosť. Youki je tu. Choďte k nemu a nalákajte ho na rybie cukríky. Zo stola vzadu možete ešte zobrať noviny. Teraz sa vráťte hore k servisnému vozidlu a konečne odídete.


LES

Vo videu uvidíte ako sa most zrúti. Nezostáva vám teda nič iné ako pokračovať peši. Pokračujte jedinou možnou cestou až k rieke, kde youki vyplaší bobra. Choďte ešte ďalej a zoberte suché drevo. Vracajte sa späť až ku kameňom, kde je primrznutá ryba. Položte tu drevo a zapáľte ho. S rybou sa vráťte k rieke a dajte ju youkimu. Bobor sa vráti a dokončí čo začal. Cez strom prejdite na druhú stranu a pokračujte rovno okolo spadnutého mosta až k domu. Aké prekvapenie – zavolá vám mama. Vojdite dnu a z police nad krbom zoberte knihu, martiošku a sekeru. Prejdite do zadnej časti domu a preskúmajte kuchyňu. Vezmite nádobu na ryby a vyjdite druhými dvermi. Zostúpte k mólu a kliknite na udicu. Musíte chytiť oranžového lososa. Problém je v tom, že sa tu vyskytujú 4 druhy lososov. Keď som robil tento návod tak som sa veľmi natrápil kým som ho chytil. Mal by sa dať chytiť na tú zelenú návnadu v prvom rade alebo na prvú v druhom. Aspoň tak mi to fungovalo. Potom treba hodiť udicu máte na výber 3 časti obrazovky – mne fungovala pravá časť. Možno vás to bude stáť trochu námahy tak skúste aj iné časti. Ak náhodou nechytíte oranžového lososa možete ho dať zožrať youkimu. Ak sa vám to ale podarí vráťte sa do domu a skúste výjsť dverami, ktorými ste tu vošli. Problém – je tu medveď. Otvorte okno a hoďte mu lososa – odíde. Ak by ste mu hodili iného tak by ho odhodil. Teraz sa vráťte až k spadnutému mostu a použite naň sekeru. Drevo s lanom hoďte na konár. Na druhej strane pokračujte jedinou možnou cestou. Youki utečie tak ho nasledujte až k stene. Tu na vás bude chcieť Ivan s Igorom zhodiť balvan. Po ich neúspechu použite sekeru na stenu a lezte. Napíšem postup ako som liezol ja lebo na niektorých miestach treba ísť do strán. Takže: 3 x hore, 2 x doprava,4 x hore, 4 x doľava, 2 x hore, 2 x doprava, 2 x hore, 2 x doprava, potom už len hore. Teraz choďte k sebe – skoro vás prejde Ivan s Igorom na skútri. Pokračujte ale touto cestou až k veži. Vylezte na ňu a otočte radarom o 180°. Zlezte a v búde zapnite radar a vysielačku. Teraz sa vráťte a choďte doľava. Postupujte rovno ako sa dá až k vraku lietadla. Prejdite dopredu a skúste zobudiť pilota – ak sa vám zdá nejaký známy máte pravdu – je to Boris z Komkolzgradu (Syberia 1). Vráťte sa o obrazovku späť a pozrite na kokpit. Zapnite tieto kontrolky: 1, 2, 4 (oba prepínače), 5 a 6. Získate prvú časť frekvencie. Teraz vypnite kontrolky 2 a 5 a zapnite 3 a 7. Získate druhú časť frekvencie.

Vráťte sa späť k veži a nastavte frekvenciu. Stlačte tlačítko na mikrofóne a konečne zobudíte Borisa. Ešte sa pozrite na radar a zapíšte približné súradnice bodu (85 a 15). Vráťte sa k Borisovi a porozprávajte sa s ním. Môže vám pomôcť. Tak nasadnite do kokpitu a zadajte súradnice: ľavá hodnota je okolo 85 a pravá 15. Taaaaaaaak a už ste pri vlaku. Pristúpte k vlaku a zavolá vám plukovník Emeliov, že sa na vás vypytoval nejaký muž. Zo snehu vytiahnite Oskara – je nejaký zmrznutý. Vojdite do zadného vozňa. Choďte úplne dozadu a z podlahy zoberte plány vlaku a zo stolu olej. Vráťte sa k Oscarovi a naolejujte ho. Vráťte sa dozadu ale vlakom ani nehne. Znovu choďte za Oskarom a ten vám povie, že treba odpojiť zadný vozeň. Zamierte na miesto, kde je hracia skrinka a zavolajte Oskarovi. Otvorí vám panel tak ho preskúmajte. Stlačte tlačítka takto: horné, dolné a stredné. Tak a znovu pokračujete v ceste.


PRED YOUKOLSKOU DEDINOU

Youki znovu utečie. Choďte smerom k soche mamuta a potom doľava dole. Zavolá Oskar aby ste si dávali pozor. Preskúmajte skúter a zoberte handry. Pozrite na sovu a do úst jej strčte handry. Teraz choďte napravo od lokomotívy a porozprávajte sa s Igorom. Odíde preč a z miesta kde bol pristavený skúter zoberte tzv. mačky (topánky na chodenie po ľade). Choďte hore smerom k mamutovi až dozadu. Odzadu zaútočí Ivan – zavolajte Oskarovi, ten začne trúbiť. Keď sa otočí preskúmajte sane s klami. Nožom, ktorý tu je odrežte lano. Vo videu vidíte ako sa ľad pod vami prepadne a vy sa ocitnete v youkolskej dedine.


YOUKOLSKÁ DEDINA

Z domu vyjdete von a pohovorte s náčelníkom. Napravo od dverí sú parohy. Pokračujte doprava a k sebe. Tu je naľavo kožený remeň. Kate si automaticky z neho a z parohov vytvorí prak. Vráťte sa obrazovku späť a choďte k bubnom. Prakom odstreľte cencúľ z ponad ozubeného kolesa. Ten ho zablokuje a vy môžete prejsť ďalej. Na polici napravo od Hansa sa nachádza maska – zoberte ju. Naľavo od postele zo stolíka zoberte cylinder – prayer wheel. Porozprávajte sa šamankou – na to aby ste mohli prebrať Hansa k životu musíte získať ovocie duchovných dverí. To pochádza zo stromu, ktorý leží pri predkoch. Vráťte sa k miestu, kde ste zobrali remeň a pokračujte doľava. Tu zoberte fľašu a zo zeme zátku (dole vľavo). Fľašu zaveste na háčik a zatočte kľukou. Znovu zatočte kľukou a zoberte fľašu – už s vodou. Teraz choďte k sebe a prezrite si ohradu. Zoberte rybiu kosť. Pokračujte doprava a rovno. Ďalej prejdite cez most pod koľajnicami a postupujte smerom k jaskyni (dopredu). Vojdite do pravej časti jaskyne a na stojan zaveste cylinder. Zatočte ním a vezmite ho späť. Priletí vták - Harfang, ktorý vás prenasleduje dlhšiu dobu. Teraz sa vráťte ku vchodu do jaskyne a prejdite do ľavej časti až na jej koniec. Preskúmajte ľadovú stenu a zátkou zapchajte dieru vpravo dole. So stojanom, ktorý je tu zopakujte to isté, čo v pravej časti jaskyne. Znova priletí Harfang. Znovu preskúmajte stenu – nastal rozdiel. Myš ušla do voľnej diery. Teraz vytiahnite zátku a strčte ju do 2. diery zľava, myš prejde ďalej, znovu ju vytiahnite a strčte do diery úplne naľavo. Teraz nalejte vodu do ľavej hornej diery. Myš odtrhne nejaké bobule. Ešte strčte do pravej hornej diery kosť z ryby a zo zeme vezmite bobule, ktoré myš pustí. Vráťte sa k šamanke a pokecajte s ňou.


VALADILENE – SEN

Ocitli ste sa v dedine Valadilene v oddobí Hansovej mladosti. Prejdite až na koniec jaskyne a zo zeme zoberte plyšového mamuta. Vráťte sa späť a vyjdite z jaskyne. Choďte rovno a cez rieku. Pokračujte jedinou možnou cetou až do parku a porozprávajte sa s dievčaťom. Zistíte, že dievča je Anna Voralberg a je sestrou Hansa. Pokračujte ďalej do dediny. Choďte rovno až narazíte na bránu vpravo. Prejdite ňou a pokračujte pravou cestou. Vstúpte do domu a vojdite do obývacej izby. Porozprávajte sa s Hansovým otcom. Dozviete sa, že s Hansom nemôžete hovoriť, lebo je za trest zamknutý v podkroví. Choďte opäť za Annou a tá vám povie, že jej otec odchádza do továrne presne o 7.15. Vráťte sa späť do domu a v hale preskúmajte hodiny – nejdú. Porozprávajte sa ešte s Voralbergom a vráťte sa k nim. Najprv preskúmajte dolnú časť. Treba nastaviť ciferník na 2.45, čas ktorý ukazujú hodiny. Páčky fungujú takto: ak stlačíte ľavú tak skočí dopredu na najbližšiu štvrťhodinu resp. trištvrtehodinu a ak sa už nachádza na štvrťhodine resp. trištvrtehodine skáče o polhodinu (príklad – ak je na ciferníku nastavený čas 1.30 a stlačíte ľavú páčku raz skočí na 1.45 a keď ju stlačíte znovu skočí na 2.15). Teraz pravá páčka: ak ju stlačíte skočí na celú hodinu resp. polhodinu a potom keď už sa nachádza na celej hodine alebo polhodine skáče o polhodinu (príklad – ak je čas 1.45 skočí na 2.00 a pri ďalšom stlačení skočí na 2.30). Potom otočte ľavou aj pravou figúrkou a rozkývte kyvadlo. Hodiny konečne idú. Ešte nastavte spodný ciferník na 7.15 a zatiahnite za pravé závažie. Kliknite na zvonček medzi figúrkami. Hansov otec odíde a zanechá kľúč. Vezmite ho a vyjdite hore schodmi. Odomknite dvere vedúce na povalu a vojdite. Prejdite dozadu a dajte Hansovi mamuta. Povie vám, že musíte pre neho otvoriť Oskarovo srdce. Kliknite na stôl a prebudíte sa.


YOUKOLSKÁ DEDINA 2

Teraz musíte dostať Oskara a vlak do dediny. Choďte až k ohrade a teraz doľava a rovno. Vyjdite rebríkom. Pokračujte rovno až pokiaľ nenarazíte na lokomotívu. Skúste ju zaháknuť ale nejde to lebo hák je ťažký. Vráťte sa späť o 2 obrazovky k dvom mužom a pokecajte. Boja sa Oskara a preto vám nepomôžu. Choďte do lokomotívy a Oskarovi dajte masku. Teraz vám už tí dvaja pomôžu. Vráťte sa ešte k lokomotíve, preskúmajte upevnenie a naviňte lano. Vracajte sa späť až pokiaľ nenarazíte na schody. Vyjdite nimi hore a choďte k sebe. Zatiahnite za pravú páku a teraz choďte doľava, dole rebríkom až k mostu. Prejdite ním a vyjdite hore schodmi. Vojdite do lokomotívy a teraz povedzte Oskarovi o srdci. Odíde k Hansovi tak ho nasledujte. Vašu cestu preruší len telefonát Marsona. U šamanky kliknite na chytač snov – vo Valadilene je 7.15. Teraz preskúmajte Oskara na posteli. Jeho srdce si predstavte ako ciferník hodín a stlačte tlačítka zodpovedajúce číslam 7 a 3. Jeho srdce sa otvorí . Teraz stlačte ešte tlačítka zodpovedajúce číslam 3, 6, 9 a 12. Vyberte kľúč a zamierte do lokomotívy. Na panel (1) použite kľúč. Teraz použite páky a ventily v tomto poradí. Najprv 2, 3 – naberie sa voda. Potom 4, 2 a 5 – naberie sa uhlie, ďalej 6 a 7 – utvorí sa para a nakoniec 8 - para sa vypustí a rozmrazí loď.


Choďte späť dole schodmi, doprava a cez most až dozadu. Porozprávajte sa s náčelníkom a ten vám povie, že si ešte máte zobrať youkiho. Vráťte sa k ohrade, prezrite a otvorte ju. Teraz už môžete ísť na loď.


NEZNÁMY OSTROV

Stroskotali ste na neznámom ostrove plnom tučniakov (čo je veľmi zvláštne keďže pokiaľ viem tak tučniaky žijú na juhu a nie na severe). Zlezte dole z lode a pokračujte doprava. Choďte hore a zoberte kel z narvala. Vráťte sa o obrazovku späť a pokračujte doľava kde na kotvu ten kel použite. Čo sa ale nestalo – na lodi bol čierny pasažier Ivan. Tučniaky vám uvoľnili cestu, tak tam choďte. Teraz doľava a do hniezda dajte matriošku. Vráťte sa späť a doprava. Na štrbinu použite znovu kel. Ste v podpalubí. Odsuňte sud a vojdite do dverí. Rebríkom bližšie k Hansovi vyjdite hore. Zoberte hák a vráťte sa späť do podpalubia. Vyjdite naň, hák použite na sťažeň a zakvačte oň lano. Zlezte dolu a zatiahnite za páku. No konečne ste sa zbavili toho bastarda Ivana.


SYBERIA

Konečne ste tam, kde ste celú hru smerovali. Choďte doprava a rebríkom hore. Priblížte sa k postave. Zo zeme zoberte medailón, vráťte sa späť k lodi a pokračujte ľavou cestou. Choďte až k sebe a z bedne vezmite 3 kamene. Teraz cestou hore. Napravo je ďalší kameň a kvet syberijskej trávy. Vráťte sa späť do lode a kvet dajte youkimu. Ešte choďte do podpalubia a prezrite si plátna a hlavne to s vyobrazením mamuta. Teraz pokračujte cestou, kde ste získali 4. kameň. Pri bráne zatiahnite za páku, youki nastúpi a otvorí ju. Nasledujte Hansa a pristúpte k prístroju. Preskúmajte ho bližšie. Vezmite posledný kameň. Chýbajúce kamene musíte vložiť tak, aby poradie zodpovedalo vnútornému kruhu na medailóne. Zatočte kľukou a vezmite kľúč.

Zájdite za Hansom a porozprávajte sa – musíte zahrať mamutom pieseň. Pokračujte jedinou cestou. Tu prezrite pravú časť prístroja a použite kľúč. Vytiahnite ho a strčte ho do spodného radu do 2. diery zľava. Ešte preskúmajte ľavú časť prístroja. Spomínate na plátno v podpalubí? Teraz to budete potrebovať. Hviezda značí, že diera má byť úplne otvorená, kruh, že má byť polootvorená a nič, že má byť zatvorená. Horný rad: naľavo – úplne otvorená, stred – polootvorená, pravá – úplne otvorená. Dolný rad: naľavo – polootvorená, stred – zatvorená a vpravo – úplne otvorená. Ešte stačí zatiahnuť za páku napravo na tejto obrazovke a môžete sa kochať outrom. Blahoželám – dohrali ste túto skvelú hru.

Related Games Syberia: The World Before
Syberia 3
Syberia



Diskusia Príspevkov: 106 Hodnotenie
1527 hlasov

100
60
20

80
40
0
53
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2022 ABCgames.net 
Facebook
 ABCgames.CZ | SK | E-shop hry |