GAMESCHEATSTRAINERSWALKTHROUGHSCD COVERSWALLPAPERSSCREENSHOTSDOWNLOAD

OTHER
CALENDAR
FORUMS
COMPANIES
TOP 10

BUY GAMES
USER
Login
Registration


Users
Games Store
ABCgames
Contact, RSS, Cooperation
STATISTICS
Games:
Cheats:
Trainers:
Walkthroughs:
Localizations:
CD covers:
Wallpapers:
Screenshots:
Download:
21427
5455
5063
1438
1600
7352
6163
13184
1687

Online 5232 users

Walkthroughs > URU: Ages Beyond Myst


Zobrazení:14821
Autor návodu:Kamil Petroš

Úvod

Toto je kompletní průvodce celou hrou, včetně řešení všech hádanek. Některé hádanky ve hře jsou tak obtížné, že jsem musel přeložit průvodce hrou, který napsal Orlando Soares. (Díky Orlando.)

Základním úkolem ve hře je navštívit několik světů (věků) a v každém tomto světě najít a stisknout sedm plátěných symbolů (Journey Cloth). Závěrem hry pak získáš přístupový kód, který ti umožní splnit hlavní úkol.

Ve hře se pozice tvé postavy neukládá, ale můžeš se přenést k symbolu, který jsi stiskl v daném světě jako poslední. Neplatí to však ve tvém skutečném světě ve kterěm hru začínáš. Vždy se však uloží každý aktivovaný symbol, poloha předmětu, stroje nebo vyřešená část hádanky.



Kapitoly

A. Pouštní propast
B. Ostrov v mracích
C. Teledahn (svět s houbami)
D. Gahreesen (pevnost)
E. kadish Tolesa (svět s hodinovými mechanismy)
F. Eder Gira
G. Eder Kemo
H. Finále

Jednotlivé kapitoly obsahují odstavce 1 - 7 a v každém odstavci je postup pro nalezení příslušného plátěného symbolu.


A) Pouštní propast

1) Hra začíná v poušti s vyhaslou sopkou v dálce. Otoč se. Před sebou uvidíš plechovou ceduli, která je opřená o plot z ostnatého drátu. 1.symbol je na zadní straně této cedule.

2) Běž k úpatí sopky z pravé strany směrem k přívěsnému vozíku. Vyslechni si muže. který odpočívá pod stříškou karavanu. Karavan pak obejdi a na zadní straně uvidíš 2. symbol.

3) Pokračuj dále, podél úpatí hory kolem propasti a větrníku až k obrovské kostře, kde na vnitřní straně čelisti najdeš 3. symbol.

4) Vrať se zpátky k propasti a slez po žebříku dolů na kamennou římsu, z které uvidíš dva visuté mosty křižující propast. Vydej se na ten vpravo. Most pod tebou praskne a ty spadneš na dno rokle. Otoč se doprava a jdi až k dalšímu rozbitému mostu visícího na stěně rokle. Vylez po žebříku nahoru ke dvěma výklenkům ve stěně, ten před tebou skrývá 4. symbol, v tom druhém výklenku je dopis od Atruse.

5) Otoč se a vydej se podél zdi po římse doprava. Na konci seskoč dolů k mostu o třech prknech. Přejdi po něm na druhou stranu. Pokračuj vlevo a znovu seskoč dolů na římsu. Vyšplhej po rozbitém mostě. Nahoře vstoupíš do skalního příbytku. Pro- hlédni kresbu pod deskou opřenou o zeď vedle dveří. Uvidíš čtyři znaky. Tyto čtyři znaky budeš potřebovat ke spuštění projektoru naproti dveří. Nejprve, sem však budeš muset přivézt energii. V této místnosti se otoč vlevo a projdi po schodech dolů do další místnosti. Je tu mechanismus, z kterého vychází hřídel nahoru. Zatáhni za páku a tím hřídel odbrzdíš. Nyní musíš vystoupit z rokliny na povrch k větrníku. Vrať se po schodech do první místnosti projdi vchodem a sestup na dno rokliny. Jdi doprava, až ke stromu s tlačítkem, za kterým se nachází východ z tohoto věku. Před stromem vystup k malému schodišti vpravo. Pak podél stěny kolem mostu, jenž vede k rumpálu s dalším symbolem, který je zatím nedostupný. Přes další most je lépe přeskočit, abys nepropadnul mezerou mezi deskami. Na druhé straně vylez po žebříku ven z rokle. Běž k větrníku a zatlač do dřevěně páky tak, abys větrník roztočil proti směru hodinových ručiček. Vrať se stejnou cestou zpět do místnosti s projektorem. Po vstupu do místnosti, zavři dveře stisknutím modrého tlačítka vedle dveří. Přístup k přístroji na druhé straně místnosti, (ten s modrým tlačítkem, ne ten se zeleným). Pokud jsi se přístroje zatím nedotýkal, tak bude stačit nastavit jen jedno tlačítko, to vpravo. Musí na něm být symbol, který vypadá jako oko, přes které jsou řasy. Pokud jsi tlačítka mačkal, tak je nastav podle malby na stěně vedle vstupních dveří. Pak stiskni modré tlačítko. Projektor, zobrazí dívku jménem Yeesha a ta, po delší řeči zviditelní 5. symbol na stěně místnosti. Po skončení projekce, se opět dotkni symbolu.

6) Projdi do vedlejší místnosti a stiskni modré tlačítko na zdi. Projdi otevřenými dveřmi po mostech na dno rokle a již známou cestou se dostaneš ke dveřím místnosti s projektorem. Na zavřených dveřích najdeš 6. symbol.

7) Sestup znova na dno rokle, otoč se doprava a jdi až ke stromu. Potom vystoupej po schodech nahoru. Přeskoč přes první most tak, abys nepropadl mezerou na konci. Dostaneš se k rumpálu. Na zemi sešlápni dřevěný pedál. Vědro na kterém je 7. symbol sjede dolů. Seskoč k vědru a dotkni se posledního symbolu.

Nyní můžeš jít ke stromu a otevřít dveře stisknutím tlačítka na stromě. Vstup do díry a slez po dřevěném žebříku dolů. Projdi chodbou až na konec. V místnosti najdeš podstavec s knihou. Tato kniha tě přenese na ostrov v mracích. Rozluč se s roklinou a pak se dotkni obrazu v knize.


B) Ostrov v mracích

Tento svět je výchozí pro zbytek hry. Kdykoli se ti stane něco špatného,tak sem budeš automaticky přenesen do tohoto světa. Ostrov není nijak velký. Je tady tvůj dům a čtyři dřevěné sloupy. Jdi k domku a otevři dveře. Uvnitř nalevo vedle okna uvidíš malou páčku, pomocí které zvedneš žaluzie na oknech. V šatníku si můžeš vyměnit svůj oděv. Vpravo je knihovna s knihou, ve které jsou popsány čtyři světy:
  • Teledahn (svět s houbami)
  • Gahreesen (pevnost)
  • kadish Tolesa (svět s hodinovými mechanismy)
  • Eder Gira / Eder Kemo (vulkány a zahrada)
Důležité v této knize je číslování stránek. Ve hře je nutné znát číselnou soustavu. Proto doporučuji opsat znaky na jednotlivých stránkách a doplnit k nim příslušné číslice. Je tu ještě jedna knihovna. V této knihovně se budou ukládat knihy, které najdeš. Běž ven před domek ke sloupům a dotkni se znaku na každém z nich. Ten se otevře. Uvnitř každého sloupu najdeš knihu, která tě přenese do jednoho ze světů. Můžeš použít knihy jednu po druhé a přenést se do světa a pak zase zpět na ostrov. Knihy budou uloženy v knihovně, a ty si pak můžeš vybrat svět do kterého vstoupíš. Plánek zobrazuje uložení knih ve sloupech.
   Dům
1       4
3       2
1 - Teledahn (oranžový znak)
2 - Gahreesen (modrozelený znak)
3 - kadish Tolesa (fialový znak)
4 - Eder Gira / Eder Kemo (zelený znak)


C) Teledahn

Otevři knihu ve sloupu s oranžovým znakem, nebo běž do knihovny a vysuň knihu ve třetí zásuvce zleva a stiskni obraz v knize. Ta tě přenese do světa Teledahn.

1) Nacházíš se uvnitř chatrče. Na podlaze je poklop, který zatím ještě nelze zvednout. Vyjdi ven z chatrče a obejdi ji. Na zadní stěně najdeš 1. symbol.

2) Vrať se před chatrč a jdi rovně k výtahu. Je to tlačítko pro přivolání výtahu, ale to také nefunguje, protože v tomto světě ještě není energie. Zahni doprava a jdi až k odbočce. Tam zahni vlevo, po rampě pokračuj na další odbočku, na které zahneš vlevo. Dostaneš se na plošinu slunečního kolektoru. Jsou zde také tři páky, blikající tlačítko a periskop. Toto zařízení napájí generátor, který dodává energii strojům v tomto světě. Nejprve stiskni třikrát tlačítko. Tím se vysune kolektor nahoru. Obejdi na druhou stranu plošiny k periskopu. a podívej se něj. Pomocí čtyř tlačítek teď musíš nejen přesně zaměřit slunce, ale také nastavit správnou rychlost otáčení periskopu, tak aby neustále sledoval dráhu slunce. Potom uveď do chodu stroj. Ze tří pák fungují jen dvě. Zatáhni za ně. Roztočí se obrovské hřídele, které pohání ostatní stroje. Teď sejdi dolů z plošiny na rampu, po které jsi přišel. Jdi až k odbočce a tam se dej vlevo. Běž až na konec, kde narazíš na páku, která ovládá lanovku. Vlevo je schodiště vedoucí k rampě, z které se dá vstoupit do přistavené nádoby lanovky. Zatáhni za páku a rychle, než se dá lanovka do pohybu utíkej po schodech dolů a nastup do nádoby. Máš na to asi 5 sekund. Pokud nestihneš nastoupit musíš se vrátit k páce, lanovku zastavit tak, aby nádoba byla přistavena u rampy a znovu celou akci opakovat. Lanovkou se dostaneš do operačního střediska, kde se vlevo nachází ovládací pult a zdviž. Vpravo jsou tu dvě pozorovatelny. Na stěně najdeš 2. symbol.

3) Pokud chceš, můžeš použít teleskopy a potěšit se pohledem na Teledahn. Jdi ke zdviži a sešlápni pedál na zemi. Zdviží, která je nyní odbrzděna se dá sjet dolu k chatrči, ve které jsi začínal. Nejprve jdi k ovládacímu pultu, kterým bude nutno odjistit poklop uvnitř chaty a vypustit vodu ze zatopené části pod chatrčí. V horní časti ovládacího panelu se nachází kontrolky zobrazující, které části tohoto zařízení právě běží. Páka vlevo spouští lanovku a přepínač vedle páky, přepíná lanovku mezi nepřetržitým chodem a zastavením. Pákou u prostřed vypustíš vodu pod chatrčí přepínačem vpravo odjistíš poklop v chatrči. Zatáhni za páku uprostřed o otoč přepínačem vpravo. Nyní jdi do zdviže, kde je modré a žluté tlačítko. Modré nahoru, žluté dolů. Stiskni modré tlačítko a vyjeď zdviží do horního patra. V této místnosti je další periskop, okna s okenicemi, které můžeš otevřít pomoci páky vedle okna. Nalevo tohoto okna se nachází 3. symbol.

4) Na stole leží různé nákresy zvířat, mechanismů a jeden plánek důležitý pro řešení další hádanky. Ten doporučuji obkreslit. Na podstavci je umístěno akvárium s osvětlením. Přidrž tlačítko osvětlení delší dobu. Po uvolnění tlačítka sjede čelní panel podstavce. V podstavci je ukryta další kniha. Dotkni se obrazu v knize. Ocitneš se v místnosti se dvěma odděleními. V první oddělení jsou na zdi tři obrazy, ve druhém je stůl s mapou a deníkem. Pokud se chceš dovědět více o tomto světě, můžeš se dát do čtení. V této místnosti je další teleskop, vedle kterého leží teleportační kámen. Tento kámen, tě přenese na pařez stojící uprostřed vody. Je to slepá ulička ve hře. Odtud by ses musel zpět teleportovat pomocí knihy, kterou máš u sebe na ostrov v mracích a odtud pomocí knihy v knihovně do místnosti s akváriem. Vrať se do prvního oddělení a pomocí knihy se přenes zpět do místnosti s akváriem. Vedle akvária leží na podlaze první Relto stránka. Dotykem se přidá do tvé knihy. Pokud tuto a další Relto stránky aktivuješ (svítí jasně zeleně), tak přidá něco na ostrov v mracích. Tato Relto stránka přidá střechu na domku. Nyní jdi do zdviže a sjeď až do spodního patra, tam kde se nachází chatrč. Vstup do chatrče a zvedni poklop na podlaze. Slez po kovovém žebříku dolů na plošinu a pak po dalším žebříku až na dno nádrže. Vydej se vodovodním potrubím až k místu, kde je potrubí děravé. Protáhni se dírou vpravo a vystoupej po kamenném schodišti nahoru. Nyní jsi v místnost s nášlapnými deskami na podlaze. U vstupu do místnosti je na zdi 4. symbol.

5) Nyní je nutné vyřešit 1. hádanku. Vezmi obkreslený plánek z místnosti s akváriem a ke znakům doplň číslice z knihy, která se nachází v knihovně na ostrově v mracích. Měl by jsi získat takový to nákres:
dveře           dveře
 ___             ___
|   |           |   |
|   | 4         |   | 2
|___|           |___|
 ___             ___
|   |           |   |
|   | 7         |   | 6
|___|           |___|
   ___         ___
  |   |       |   |
  |   | 1     |   | 3
  |___|       |___|
         ___
        |   |
        |   | 5
        |___|
Co dál? Pohlédni skrz mřížové dveře vpravo na sestavu placek na stěně. Tři jsou dole a čtyři jsou nahoře. Každá z nich odpovídá jedné nášlapné desce. Předpokládám, že jsou číslované zleva doprava od 1 do 7. Je nutno zatížit ty desky u kterých je placka nahoře. Z toho vyplývá, že se jedná o desky dva, čtyři, šest a sedm. Po zatížení desek kameny, se otevřou oboje mřížové dveře. Projdi dveřmi a potom sklop jednu z placek (nejlépe druhou). Oboje dveře se zavřou, ale otevřou dveře na protější straně. Dveřmi projdeš do chodby, která ústí na dřevěném balkónu. Sestup po schodech dolů doprava a pokračuj dál po dřevěném ochozu až prknům, které ti zahrazují další cestu. Rozběhni se proti překážce a skoč. Ta se trochu převáží. Pak zatáhni za páku vpravo. Desky se sklopí úplně. Pokračuj stále vpřed po kamenných schodech do přístavu. Vedle dveří vlevo nad římsou je 5. symbol. Vyskákej po bednách vpravo nahoru na římsu, pak přeskoč nad dveřmi na další římsu k 5.symbolu.

6) Seskoč dolů a otevři dveře a vejdi. V místnosti je kovové schodiště, několik beden a schody, pod kterými je teleportační kámen. Zatím se ho nedotýkej, vrátíš se sem, až přijde čas. Jdi nahoru po kovovém schodišti, projdi dveřmi do chodby a pokračuj kolem velký vrat až na rozcestí, kde najdeš 6. symbol.

7) Odboč doleva do chodby, která tu mírně klesá. Dostaneš se na kovovou rampu která vede až k zaměřovači střelné zbraně. Ovládání je podobné jako u slunečního kolektoru, navíc je tady jen spoušť a zoom. Pohlédni do přístroje a pootoč ho mírně doleva. Měl bys uvidět pytle s pískem visící na lanech. Musíš prostřelit hlavně dva pytle nejblíže k žebříku. Po úspěšných zásazích se žebřík spustí dolů. Běž zpátky do chodby a pokračuj až na křižovatku, na které odbočíš doleva. Dojdeš k páce, která ovládá kovovou barieru ve vodě. Vrať se kousek zpátky a jdi doprava a zastav se na konci rozbité rampy, která ční nad povrchem. Tam poskoč na místě. Rampa se sklopí dolů a tím zprůchodníš cestu mezi chatrčí a přístavem. Vrať se zpátky, projdi chodbou kolem velkých vrat přes místnost až do přístavu. Pokračuj dál a vylez po žebříku nahoru. Vstoupíš do místnosti, ve které najdeš poslední 7. symbol. Opět se ho dotkni.

Projdi dveřmi a sestup po schodech, jenž vedou dolů k tajným dveřím. Otevři je a vstup do místnosti dole. Pak projdi po kovovém schodišti, chodbou k velkým dveřím. Tam stiskni symbol ruky na dveřích. Až se dveře otevřou, projdi temnou chodbou do jeskyně Bahro. Vyslechni co ti říká Yeesha a počkej, až symbol muže na stěně přestane svítit. Pak stiskni symbol ruky na zdi vedle, totem za tebou zmizí. Pak skoč dolů do prázdna. Budeš přenesen na ostrov v mracích.


D) Gahreesen

1) Jdi do domku, vyber knihu z druhé zásuvky v knihovně a stiskni obraz v knize. Přeneseš se do světa Gahreesen. Objevíš se uprostřed šestiúhelníkové místnosti. Projdi jediným východem a pokračuj až na křižovatku. Tam zahni doprava a jdi až ke dvěma signalizačním kuželům. Projdi dveřmi vpravo do místnosti, ve které jsou na zdi skříňky. Zahni vpravo a v poslední skříňce najdeš teleportační kámen. Dotkni se ho. Přenese tě na balkón odkud se ti naskytne první pohled na město. Odtud, se přenes pomocí své knihy na ostrov v mracích. Všimni si, že v knihovně přibyla nová kniha. To odpovídá spojení, které jsi našel. Přenes se zpátky a jdi do místnosti se skříňkami a tam projdi dveřmi vlevo. V této místnosti je modře svítící přístroj. Dotkni se panelu přístroje, tím zprovozníš dveře a výtahy v tomto komplexu. Projdi dveřmi do další místnosti. V podlaze je tu veliká puklina, přes kterou přeskoč a pak, na opačné straně místnosti mezi troskami spadlého stropu najdeš i 1. symbol. Samozřejně ho stiskni.

2) Otoč se zpět a seskoč do pukliny, tam leží druhá Relto stránka. Tato přidá k domku dříví a kamení. Přenes se pomocí knihy zpátky k 1. symbolu. Projdi dveřmi vpravo do chodby a tam zahni vpravo. Jdi stále dopředu až dorazíš k trhlině na pravé straně zdi. Protáhni se škvírou do další místnosti. Po žebrech na zdi před tebou, vylez nahoru na římsu. Nalevo na zdi je 2. symbol.

3) Nyní seskoč dolů a vylez po žebrech na protější zeď. Přejdi po římse na desku a po ní přes rozbořenou zeď nahoru. Tam přejdi po další desce. Projdi dírou na chodbu, kde stojí ochranná zábrana. Za ní je další puklina ve zdi. Vejdi a na konci uvidíš pohybující se zeď. Počkej až se v této zdi objeví trhlina a rychle do ní skoč. Pak se otoč a čekej, a až se objeví vchod do místnosti tak tam rychle skoč. V této místnosti je na podlaze obrovské ozubené kolo se dvěma pedály. Napravo je rozvaděč se čtyřmi tlačítky a vedle něj vlevo na zdi je 3. symbol.

4) U zadní stěny uprostřed místnosti je na podlaze nášlapná deska a velký válec generátoru proudu. Jsou zde také dvoje dveře. Zapni klávesu "Caps lock", protože pro vyřešení tohoto úkolu budeš muset běhat. Nejprve si pořádně vyzkoušej funkci všech tlačítek a pedálů. Pak se postav na nášlapnou desku u válce a počkej až válec vyjede úplně nahoru. Pak utíkej k rozvaděči a stiskni tlačítko úplně vlevo (označené třemi tyčemi) a hned běž zpátky na nášlapnou desku u válce. Tam počkej až válec dosáhne horní úvratě a spěchej se šlápnou jeden pedál u ozubeného kola. Hned se vrať na desku a zase čekej až válec vyjede nahoru. Potom se rozběhni k druhému pedálu, na který opět šlápneš a okamžitě zpátky na desku. Zase počkej až válec dosáhne vrcholu. Teď doběhni k rozvaděči a stiskni druhé tlačítko zleva (označené ozubeným kolem). Ozubené kolo se vysune a roztočí se. Tím se začne pohánět generátor, jenž dodá energii zdvižím a automatickým dveřím. Teď už v klidu stiskni zbývající dvě tlačítka a tím zapneš zdviže a dveře. Tuto místnost opusť dveřmi nalevo. Postupuj chodbou stále dopředu, projdi další dveře, až k místu s puklinou ve stěně vedoucí k pohyblivé zdi. Zahni do místnosti vpravo. Postav se na prkno a skoč dolů do místnosti s puklinou v podlaze, přes kterou přeskoč na druhou stranu. Projdi dveřmi a u přístroje na zdi se otoč doprava. Dveřmi před tebou dojdeš k výtahu. Stiskni tlačítko uprostřed dveří. Výtah tě vyveze na horní plošinu, která se pomalu otáčí. Je odtud je nádherný výhled na okolní krajinu s vodopády,skalami a jezerem. Až se vynadíváš, postav se k výtahu zády. Kousek od tebe vlevo, vede z plošiny visuté rameno. Jdi na jeho konec a počkej až se rameno co nejvíce přiblíží ke skalní věži, na které je vidět 4. symbol. Rozběhni se a přeskoč na skálu a stiskni symbol.

5) Když se otočíš, popojdeš až ke kraji skály a podíváš se dolů, uvidíš bránu, kterou později opustíš tento svět. Teď, ale musíš, přeskočit na jedno z ramen, která ční z druhé budovy. Postav se na kraj skály, co nejblíže k otáčející se budově. Počkej, až se rameno přiblíží a pak s rozběhem přeskoč. Pokračuj až ke dveřím a vejdi do budovy. Běž po schodech, projdi dveřmi až na křižovatku. Doprava a doleva vede okružní koridor kolem celé budovy. Před tebou je jedna ze šesti místností, to podle toho, kterou stranou jsi přišel. V budově jsou tři druhy místností: kontrolní, zasedací a dozorčí. Každá je tu dvakrát a ty leží na protilehlý stranách. Důležité jsou jen ty zasedací. Poznáš je podle velikého kulatého stolu uprostřed. V jedné je 5. symbol a ve druhé teleportační stránka, která tě přenese na jiný balkón nad městem.

6) Nejprve najdi zasedací místnost se symbolem a dotkni se ho, pak jdi do druhé zasedací místnosti, dotkni se stránky. Z balkónu se přenes pomocí knihy na ostrov v mracích. Pozor odtud se přenes do Teledahn. Vejdi do místnosti s kovovým schodištěm a stiskni teleportační kámen pod schodištěm. Přeneseš se do vězení v Gahreesen. Nacházíš se uvnitř vězeňské kobky kde je i 6. symbol na zdi a 3. Relto stránka, která přidá za domek vodopád. Po přidání stránky do tvé knihy, stiskni symbol a seskoč do díry v podlaze.

7) V katakombách najdi žebřík vedoucí nahoru a vylez nahoru. Obejdi budovu a vejdi do dveří. Běž do prostřed místnosti a vylez po jednom žebříku na vrchol budovy. Tady najdeš na zadní straně jednoho z vnějších kamenných pilířů 7. symbol.

Přenes se na ostrov v mracích. Odtud se přenes zpět do Gahreesen. Musíš použít obrázek v knize, aby ses dostal do šestiúhelníkové místnosti. Odtud jdi do místnosti s modře svítícím přístrojem na zdi. Pak projdi dveřmi naproti a nastup do výtahu. Po plošině přejdi na visuté rameno a odtud přeskoč na skalní věž. Tam stiskni 4. symbol,.aby sis zajistil svou pozici pro případ pádu do hlubin. Ze skalní věže s rozběhem skoč na nižší skalní věž a odtud k bráně. Stiskni symbol ruky a vejdi do temné chodby. V jeskyni Bahro na tebe opět promluví Yeesha, počkej, až symbol muže na zdi přestane svítit. Pak stiskni symbol ruky vedle a totem zmizí. Skoč dolů do nicoty. Budeš přenesen na ostrov v mracích.


E) kadish Tolesa

1) V knihovně vyber knihu ze čtvrté zásuvky, otevři ji a stiskni obrázek. Budeš přenesen do světa kadish Tolesa. Začínáš vedle obrovského kmene stromu u kterého jsou dva obloukové průchody. Jeden nalevo s lampou a druhý vpravo je rozbitý. Projdi tím nalevo do kruhového sálu. Obejdi kolem schodů celý sál až k propasti, kde na pilíři najdeš 1. symbol.

2) Vrať se zpět ke schodům po kterých vystoupej do polorozbořené stavby. Nalevo jsou ovládací prvky mechanického stroje a vpravo kniha do kadish galerie. Knihu otevři a stiskni obrázek. Nyní se nacházíš v Kadish galerii. Tady najdeš nápovědu pro všechny hádanky tohoto světa. Dobře si prohlédni všechny obrazy. Pokud můžeš, tak si vytiskni obrázky, nejlépe barevně, nebo si alespoň udělej kreslené poznámky. Po prohlídce se přenes pomocí knihy v galerii zpět. Pohlédni do přístroje. Nastav obruče podle horní části obrazu. Je to ten obraz v galerii se třemi kruhy nad sebou.
        ___________
       /           \ 
     /       |       \
   /         |         \
 /           |           \
|            |            |
|            |            |
|    ___    /-\  \        |
|   |   |   | |   |-      |
|   |   |   \_/   |       |
|   |    \       /        |
|    \  /  \___/          |
 \     \           /\    /
   \     \_______/    \/
     \               /
       \___________/
Vrať se ke kmeni stromu a pokračuj dál pod rozbitým obloukem až na křižovatku, kde odbočíš doleva. Projdi pod velkými hodinami do dalšího sálu. Po stupínkách nahoru a pak doprava. Na podstavci stavby je 2. symbol.

3) Obejdi stavbu a před schody zahni vlevo. Najdeš tady další teleportační kámen. Ten použij. Přenese tě na balkón, odkud se ti naskytne další pohled na město. Pomocí své knihy se přenes zpět. Obejdi stavbu a po schodech vejdi dovnitř. Použij přístroj a nastav ho podle prostředního kruhu na malbě.
         _________
       /           \
     /    ___|__     \
   / \   /       \   / \
 /    \/           \/    \
|       \            \    |
|         O           |   |
|    ___   O      |   |   |
|   |   |    \    |-  |   |
|   |   |      \  |       |
|   |    \      \/        |
|    \  /  \___/  \       |
 \     \           /\    /
   \     \_______/   \ /
     \               /
       \ _________ /
Pak sejdi dolů po stupínkách a vrať se na křižovatku. Odtud pokračuj přímo, do sálu s třetím přístrojem. Ten nastav podle spodního kruhu na malbě.
        ___________
       /           \
     /    ___|___    \
   / \   /       \   / \
 /    \/    ___    \/    \
|          /   \     \    |
|        /     / \    |   |
|       |   O \   |   |   |
|       |___|\|   |___|   |
|       |   \_/\          |
|        \       \        |
|       /    O    \       |
 \    /      |      \    /
   \/        |       \ /
     \       |       /
       \___________/
Pokud jsi vše nastavil správně, dveře na konci tohoto sálu se otevřou. Projdi otevřenou kruhovou místností do chodby a tam stiskni na zdi vlevo modré tlačítko. Kruhová místnost se pootočí a zablokuje cestu zpět. Přesto se vrať do této místnosti kde najdeš 3. symbol.

4) Pokud by ses sem vracel od začátku světa, budeš muset opět nastavit mechanismy. Pokračuj vpřed na balkón. Nacházíš se ve válcovité místnosti se spirálovitým chodníkem vedoucím dolů. Vydej se doprava a téměř dole je pět balkónů a na každém z nich je modré tlačítko. Tlačítka ovládají světla a stínítka u stropu. Musíš stisknout jen některá tlačítka tak, aby na podlaze vznikl světlý vzor jako na obraze v galerii. Ostatní musí být vypnuta. Sejdi dolů po schodech. Musíš dojít do středu místnosti tak, aniž bys šlápnul na kterékoli osvětlené místo na podlaze. Pokud jsi to zvládl, osvětlená cesta na podlaze vytvoří schodiště vedoucí k východu. Sestup po schodech. Projdi dveřmi a běž po dalších schodech nahoru. Je tady modré tlačítko. Nedotýkej se ho, pokud nechceš řešit tuto hádanku znovu, až se sem zase budeš vracet. Pokračuj vpřed klikatým koridorem až k jezeru. Projdi kolem schodů a přeskoč průrvu. Najdeš další Relto stránku. Po dotyku se stránka přidá do tvé knihy. Tato stránka dovolí růst borovicím kolem domku, ale musí být použitá i stránka s deštěm. Vrať se přes průrvu na schody. Před tebou stojí velká pyramida. Obejdi ji zprava a najdeš 4. symbol ukrytý ve výklenku na zdi pyramidy.

5) Vrať se před pyramidu a vejdi dovnitř. Jdi stále rovně až na balkón, kde je modré tlačítko. Po jeho stisknutí se rozsvítí v místnosti světlo které osvítí podlahu před tebou. Záchytný bod k této hádance je malba s kruhem a kuželem světla svítícím shora dolů. Důležitý na obraze je strom nahoře. .Počkej jednu až dvě minuty a stiskni tlačítko znovu. Barva podlahy se změní na modrozelenou a tím i znaky na dlaždicích podlahy. Úkolem je přejít po podlaze na druhou stranu místnosti po správných dlaždicích. Otoč se a sestup po schodech dolů doleva, na pravý okraj místnosti. Před tebou je šestiúhelníková dlaždice a na ní je symbol stromu. Jak už jsem naznačil důležitý je tady strom. Vejdi na dlaždici a překroč na další dlaždici se symbolem stromu. Pozor na některý symbolech visí z koruny liány a nebo má strom tři kmeny - takto označené dlaždice nejsou ty pravé. Ta poslední správná dlaždice je výtah, který se s tebou rozjede směrem dolů. Pokud se ti nepodařilo najít správnou cestu zkus to takhle. Stoupni si před 1. dlaždici se stromem a udělej tyto kroky dopředu, dopředu vlevo, dopředu, dopředu vlevo, dozadu vlevo, dopředu vlevo, dopředu, dopředu vpravo, dopředu, dopředu vpravo. Vystup z výtahu, ale modré tlačítko na zdi nemačkej. Jdi vpřed a napravo najdeš 5. symbol.

6) Pokračuj do další místnosti, v které uvidíš čtyři pilíře, čtyři páky s resetovacím tlačítkem a čtyři protizávaží. Každá páka zvedne jeden pilíř nahoru o jeden krok. První páka zleva ovládá nejbližší pilíř a čtvrtá ten nejdál. Druhá a třetí páka ovládá pilíře mezi. Pilíře musíš zvednout tak, abys po nich mohl vylézt nejdřív do otvoru pod stropem a pak k žebříku u stropu haly. Při zvedání pilířů protizávaží sjíždí dolů. Až dosáhnou nejnižší úrovně musíš použít tlačítko aby se vše dostalo do původní polohy. Nejprve nastav pilíře tak, abys mohl vylézt do otvoru pod stropem. Zatáhni za čtvrtou páku čtyřikrát, za třetí páku třikrát a za druhou páku jednou.. Pak vylez po pilířích až nahoru do otvoru, kde najdeš 6. symbol.

7) Zahni vlevo a sestup po schodišti dolů. Zatáhni za páku dole a otevři tajné dveře. Vrať se k pákám a stisknout modré tlačítko. Pilíře sjedou do spodní polohy.

Nápověda k pokračování je na obraze s otáčejícím se kruhem, na kterém jsou barevné číslice a čtyři barevné válce uprostřed. Barevné válce představují jednotlivé pilíře a ke každému válci patří tři čísla stejné barvy od jedné do čtyř. Z toho vyplývá, že u každého válce jedno číslo chybí. U červeného chybí č. 1, u bílého chybí č. 4, u zeleného chybí č. 1 a u modrého chybí č. 2. Tím vznikla kombinace čísel 1-4-1-2. Zatáhni tedy a první páku jednou za druhou páku čtyřikrát za třetí páku jednou a za čtvrtou páku dvakrát. Pilíře vyjedou nahoru a ze strupu se spustí kovové prstence s žebříkem. Vylez po pilířích nahoru k žebříku a pokračuj dál k dalšímu sálu s poslední hádankou. Postupuj po chodníku ke konzole se šesti tlačítky. Na levém je znak pro číslo 1. Musíš najít kombinaci pro stisknutí tlačítek ve správném pořadí . Vzpomínáš si na otáčející se hranoly o třech stranách v kadish galerii? Na každém z nich, byla skupina tří symbolů - po jednom symbolu na každé straně. Pod každým hranolem byl sloupek a na něm znak čísla od 1 do 6 reprezentující tuto skupinu. Podívej se na panel. Nad každým tlačítkem jsou čtyři stejné nebo podobné symboly jako na hranolech v galerii. Nyní je nutno, symboly na panelu převést na číslice a zjistit, která čísla u každého tlačítka chybí. Vznikne tato tabulka:

č. tlačítka: 1 2 3 4 5 6
č. na tlačítku: 2 3 4 6 4 5 6 6 6 6 2 5 2 6 3 1 1 4 3 5 4 3 5 2
chybějící čísla: 1 5 1 2 3 1 3 4 4 5 2 6 1 6

Je důležité zjistit chybějící čísla, protože pomocí těchto čísel dostaneš pořadí v němž mají být tlačítka stisknuta. První tlačítko je na panelu označeno znakem 1, to znamená, že musí být stlačeno první. Tak že, můžeš odstranit číslo 5 u tlačítka 1 a číslo 1 u tlačítka 6 a vznikne tato tabulka:

č. tlačítka: 1 2 3 4 5 6
chybějící čísla: 1 2 3 3 4 5 2 6 6

Z této tabulky vyplývá, že šesté tlačítko bude stlačeno naposled. Můžeš tedy z tabulky odstraní číslo 6 u pátého tlačítka.

č. tlačítka: 1 2 3 4 5 6
chybějící čísla: 1 2 3 3 4 4 5 2 6

Dále je jasné, že páté tlačítko bude v pořadí druhé. Odstraň číslo 2 u tlačítka 2.

č. tlačítka: 1 2 3 4 5 6
chybějící čísla: 1 3 3 4 4 5 2 6

Druhé tlačítko má pořadí 3, tak že odstraň 3 u tlačítka 3.

č. tlačítka: 1 2 3 4 5 6
chybějící čísla: 1 3 4 4 5 2 6

Nakonec tačítko 3 má pořadí 4, tak že odstraň 4 u tlačítka 4.

č. tlačítka: 1 2 3 4 5 6
chybějící čísla: 1 3 4 5 2 6

Nyní už znáš kód, stiskni tedy tlačítka v daném pořadí a dveře nad schody se otevřou. Jdi po schodech nahoru a vstup do místnosti. Kromě pokladu, kostry, dopisu a knihy do galerie, je na zadní stěně místnosti 7. symbol. Vyskákej po bednách nahoru a stiskni poslední symbol.

Nyní již můžeš odejít z tohoto světa. Jdi ven a vrať se zpátky k ovládacímu panelu. Stoupni si tak, aby byl panel po tvoji levé ruce. Jdi dopředu k okraji plošiny. Podívej se dolů a kousek pod tebou uvidíš rouru vedoucí směrem k vratům. Seskoč dolů na rouru a opatrně postupuj až na její konec. Tam seskoč dolů na kamennou plošinu. Stiskni symbol ruky na vratech a pokračuj vpřed do jeskyně Bahro. Yeesha ti podá další informace. Počkej, až symbol muže na stěně přestane svítit a pak stiskni symbol ruky vedle a totem zmizí. Skoč dolů do prostoru. Budeš přenesen na ostrov v mracích.


F) Eder Gira

Uvnitř chaty otevři knihu v páté zásuvce a přenes se do světa Eder Gira, země vulkánů, gejzírů a vodopádů. Eder Gira má denní a noční cykly. V závislosti na době bude buď světlo a nebo tma.

1) Objevíš se na místě se dvěma gejzíry a dvěma dřevěnými poklopy. Vystup do poloviny svahu za tebou a otoč se zpět. Na skále nad tebou uvidíš symbol. když se postavíš na gejzír pod symbolem, bude tě mírně nadnášet. Sestup zase dolů a sešlápni pedál u gejzíru vpravo. Poklop gejzír uzavře. Jdi po svahu nahoru a tam zahni doprava. Běž pomalu k okraji a podívej se dolů. Pod tebou uvidíš malou římsu. Budeš muset velice opatrně na římsu seskočit. Dávej pozor aby jsi nepadnul do lávy dole. Na skále za tebou je 1. symbol.

2) Odtud na protější skalisko k dalšímu gejzíru. Neskákej, jen zapni běh a po dopadu hned krok zpátky. Zmáčkni pedál A otoč se. Pak s rozběhem přeskoč na protější plošinu, kde jsou další dva gejzíry, oba uzavři. Pokračuj jedinou možnou cestou přes most k poslednímu gejzíru. Přiklop víko, které začne nebezpečně poskakovat. Jdi dál po cestě až dorazíš na místo, kde jsi začal. Poslední nezakrytý gejzír, bude mít dostatečný tlak, aby tě vyhodil do vzduchu. Vstup do gejzíru a tlak tě vynese nahoru ke 2. symbolu.

3) Seskoč dolů a jdi do místa kde jsou dva gejzíry vedle sebe a sešlápni pedál poklopu na tom blíže ke skalní štěrbině. Ještě jednou se vrať na začátek a tam zavři poklop gejzíru, který tě vynesl vzhůru. Běž zpět ke skalní štěrbině vstup do páry vycházející z odkrytého gejzíru. Ten tě přehodí na druhou stranu zdi. do nové oblasti. Postupuj po cestě pod oblouky a mezi obrovskými žebry. Dostaneš se do místa s jezerem a vodopády. Pokračuj v chůzi až ke kruhové stavbě, kde na dřevěném postavci leží kniha do Eder Kemo - svět zahrad. Ještě předtím, než se tam přeneseš, projdi přes malý tok směrem k vodopádu. Najdeš teleportační kámen do místnosti která je skladištěm. Toto je opět slepá ulička ve hře, zatím tam nechoď. Projdi za vodopád, do tmavé jeskyně. Vlevo z ní ústí malý tunel. Před tunelem, na pravé straně, stojí parní generátor světla. Ten zapni. V jeskyni najdeš dřevěný předmět ve tvaru stoličky. Ten musíš dotlačit do nejužšího místa ve vodě, poblíž kruhové stavby tak, aby jsi mohl po stoličce přejít (ne přeskočit) suchou nohou. Důvod je jednoduchý. K cestě do další části jeskyně musíš projí temným tunelem a k tomu budeš potřebovat světlo. Kde ho však vzít? V další části tohoto světa (Eder Kemo) poletují světlušky, které budou s tebou cestovat. Potíž je však v tom, že nesnášejí vodu, skoky a běh je vyplaší. Po vytvoření mostu, jdi do kruhové stavby a pomocí knihy se přenes do Eder Kemo.


G) Eder Kemo

V tomto světě občas zaprší, což způsobí nesnáze při stěhování světlušek, které nesnáší déšť a prostě uletí. Stojíš uprostřed kamenné vyhlídky. Vystup na schody před tebou a běž po kamenném oblouku až do velké otevřené zahrady s obrovským kamenem na kterém je 3. symbol.

4) Vpravo od kamene je pavilon obklopený stromy vypadající jako bambus. Za pavilonem vpravo je malá ulička se stromy a na konci je skále 4. symbol.

5) Vrať se do zpět na cestičku mezi obrovským kamenem a pavilonem, jdi doprava směrem od fontány vlevo. Pokračuj kolem vrat napravo, které jsou východem z tohoto světa. Projdi malým tunelem do další zahrady a na rozcestí odboč vpravo. Jdi jen malý kousek po cestě a vlevo uvidíš kruhovou stavbu s kamennou lavicí. Na skále uvidíš pár kreseb a lampu. Vylez na kamennou římsu, která vede k lampě. Na rameni lampy najdeš 5. symbol.

6) Slez dolů na chodník a pokračuj vpravo po schodech dolů. Zde je háj s rostlinami, které vystřelují obláčky semen do vzduchu. Vpravo je dřevěný pavilon se schůdky. Dojdi až ke schůdkům, před kterými zahni vlevo za skálu ke kulatému kameni. Otoč a uvidíš na zdi 6. symbol.

7) Vrať se na chodník a vydej se vpravo k dalšímu tunelu. Na římse nad tunelem najdeš knihu o králi Shomatovi. Když stojíš u této knihy nad tunelem a pohlédneš zpět na pěšinu, po které jsi přišel, měl bys vidět na nízké plošině vpravo vedle cesty další stránku do tvé knihy. Tato plošina vypadá dost nepřístupně. Sestup po římse kousek doprava a před sebou uvidíš mezi dvěma rostlinami špičatý kámen. S rozběhem na něj vyskoč (rostlina nejblíže ti pomůže zastavit). Odtud zase s rozběhem přeskoč na plošinu se stránkou. Vlož stránku do knihy. Tato stránka přidá ozdoby na tvou chatu. Seskoč dolů na zem a běž si pochytat pár světlušek. Vrať se po schodech nahoru do hájku, kde stojí hřibovité stromy s liánami. Tady poletuje mrak světlušek. Projdi několikrát mezi světluškami a ty začnou poletovat kolem tebe. Světluškám se nelíbí rychlý pohyb a skoky, proto musíš jen CHODIT. Jeden skok ale vydrží, ten však budeš potřebovat pro překonání potůčku u vodopádu v Eder Gira. Také nemají rády páru, tak buď opatrný až se vrátíš do Eder Gira, protože se objevíš před parním otvorem. Nyní se vydej po schodech dolů do tunelu, nad kterým jsi našel knihu o králi Shomatovi. Během cesty tě nesmí překvapit déšť, jinak světlušky uletí a ty je budeš muset znovu pochytat. Za tunelem přejdi po kamenech ve vodě a vejdi místnosti na konci chodníky. Tam se pomocí knihy na přenes zpět do Eder Gira.

Vyhni se parnímu otvoru, přejdi po mostě který jsi vytvořil a přeskoč vodu u vodopádu (jeden skok světlušky vydrží) do jeskyně. Projdi temným tunelem do další jeskyně kde zapni další generátor světla. Na zdi najdeš páku, která otevře velké dveře. Vejdi do místnosti a pokračuj pod vodopádem ven do malého jezírka. Světlušky jsou samozřejmě pryč, ale nezoufej v Eder Kemo je jich ještě dost. :-) Jdi do leva a projdi pod dalším vodopádem do jeskyně, kde najdeš další dvě stoličky. Zatlačit obě do jezírka. Odtud pak až ke kraji tak, aby přepadly do jezera dole. Seskoč dolů do jezera a zatlač postupně obě stoličky do místa, kde jsi musel přeskočit do jeskyně. Stoličky musí vytvořit most, po němž se dá přejít beze skoku. Zkus přejít přes oba mosty suchou nohou. Vrať se do Eder Kemo, posbírej další světlušky, a vrať se do Eder Gira. Znovu se vyhni parnímu otvoru, přejdi přes malý potok a pak po druhém mostě do jeskyně. Projdi tunelem nahoru do osvětlené místnosti a tam odboč doleva. Další chodbou dojdeš na římsu. Pokračuj dál až k malému toku, který padá do jezera dole. Toto je to místo, kde můžeš udělat ten jediný skok se světluškami. Na druhé straně, pokračuj podél stěny do jeskyně, kde je další generátor světla. Po zapnutí se místnost zalije světlem. Na světlušky už můžeš konečně zapomenout. V místnosti je na zdi 7. symbol.

Vyjdi z jeskyně ven a seskoč dolů. Pak jdi k teleportačnímu kameni a přenes se do nové místnosti, která je slepá ulička hry. Je tady několik stolů s knihami, nepoužitelný symbol pod dopisem a teleskop, kterým ti umožní pohled na město. Prohlédni si všechny věci a pak se přenes na ostrov v mracích. Všimni si nové výzdoby tvé chaty. Pak uvnitř použij knihu v šesté zásuvce k přenesení do zahrad. Z kamenné vyhlídky dojdi do otevřené zahrady s obrovským stojícím kamenem a znovu stiskni symbol na kameni. Tímto si trochu zkrátíš příští cestu. Pokračuj vpřed k vratů vpravo a stiskni symbol ruky, počkej až se otevřou a vejdi do temné chodby, vedoucí do jeskyně Bahro. Opět si vyslechni co Yeesha povídá a počkej, až symbol muže na stěně přestane svítit. Pak stiskni symbol ruky vedle a totem zmizí. Seskoč zas dolů do prázdna.


H) Finále

U chaty na ostrově v mracích si všimni, že se totemy vysunuly z podstavců nahoru. Teď je důležité, co ti naposled řekla v jeskyni Yeesha. Její slova byla: "Vrať zpátky, to co jsi vzal." To znamená, že musíš projít přes všechny čtyři světy do jeskyně Bahro a tam opět stisknout symbol ruky na stěně.

Začni světem Gahreesen. V příslušné knize stiskni plátěný symbol na první straně a měl by ses přenést na skalní věž mezi dvěma rotujícími budovami. Tak jako předtím, přeskoč na nižší skalní věž a odtud na plošinu s bránou. Tak stiskni symbol ruky a projdi do jeskyně Bahro. Ta je nyní zbarvena do oranžova. Stiskni symbol ruky na stěně pozoruj, jak se totem znovu objeví. Obkresli si na kus papíru symbol na podlaze. Skoč do volného prostoru. Před chatou uvidíš mezi totemy prasklinu v zemi.

Jdi do chaty a vyber knihu Teledahn a stiskni plátěný symbol na první straně. Měl by ses objevit v přístavu. Projdi místností po schodech do chodby až k bráně vedoucí do jeskyně Bahro. Stiskni symbol ruky na stěně a další totem se vrátí. Okopíruj symbol na podlaze a k němu si poznač jméno tohoto světa. Skoč nicoty. Prasklina mezi totemy se o něco zvětší.

Pokračuj plátěným symbolem v knize do světa Kadish Tolesa. Vyjdi ven z místnosti a běž po schodech dolů kolem panelu na rouru a po ní k bráně. Stiskni symbol a pak jdi do jeskyně Bahro. Znovu, stiskni ruku na stěně. Namaluj si symbol na podlaze a poznač jméno světa. Skoč dolů. Prasklina u chaty bude ještě větší.

Pokračuj plátěným symbolem v knize do světa kadish Tolesa. Vyjdi ven z místnostia běž po schodech dolů kolem panelu na rouru a po ní k bráně. Stiskni symbol a pak jdi do jeskyně Bahro. Znovu, stiskni ruku na stěně. Namaluj si symbol na podlaze. Skoč dolů. Prasklina u chaty bude ještě větší.

Teď projdi přímo do Eder Kemo. Objevíš se ve velké otevřené zahradě s velkým kamenem. Běž k vratů a zase stiskni symbol. V jeskyni Bahro se dotkni symbolu ruky na zdi. Poslední totem bude svém místě. Okopíruj symbol na zemi. Poznač si i polohu všech čtyř symbolů na zemi a pak skoč do díry. V zemi na ostrově bude teď obrovská prasklina.


Pouštní propast

Úkol v jeskyni Bahro je splněn a konečně můžeš skočit do pukliny v zemi a vrátit se zpět do propasti v poušti. Po dopadu na zem, obejdi vulkán a sestup po dřevěném žebříku dolů do propasti. Přes první most vstup do skalního příbytku a vstup do místnosti s projektorem. Tady musíš vložit symboly které byly na podlaze v jeskyni Bahro a spustit poslední zprávu od Yeeshi. Na kamenné desce s modrým tlačítkem nastav symboly do stejné pozice, tak jak byly nq podlaze v jeskyni Bahro. Je jedno, který symbol bude nahoře nebo dole, hlavně musí být symboly umístěny správně vedle sebe. Pak stiskni modré tlačítko. Hologramem se zobrazí Yeesha, která pronese závěrečnou řeč, ve které bude mluvit o posledním daru, kterým je déšť. Pak ti nabídne knihu. Dotkni se obrazu v knize. Potom jdi k přístroji se zeleným tlačítkem a dotkni se stránky která se objeví. Stránka se přidá do tvé knihy. Tato stránka spustí déšt. Pak jdi přes most na druhou stranu a po žebříku vylez ven z rokliny. V animaci uvidíš bytosti Bahro jak se vracející zpět do jejich jeskyně. Stiskni knihu Uru a při poslechu hudby Petera Gabriela si přečti závěrečné titulky. Na vnější straně knihy najdeš blahopřání ! Dokončil jsi hru Uru: Ages Beyond Myst. Doufám, že sis to užil stejně jako já.

Related Games Myst Online: Uru Live
URU: The Patch of the Shell
URU: The Complete Chronicles
URU: To D'ni



Diskusia Príspevkov: 1 Hodnotenie
536 hlasov

100
60
20

80
40
0
46
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2022 ABCgames.net 
Facebook
 ABCgames.CZ | SK | E-shop hry |