Walkthroughs > Vampire: The Masquerade - Redemption
Není to nijak zvlášť složitá hra, ale i tak si zasluhuje, aby na ni byl
sepsán tento průvodce, jenž si klade za cíl zpříjemnit vám těch několik
dní, které s hrou strávíte, a upozornit vás na určité vychytávky a zlepšováky,
které vám ji ještě ulehčí.
Stručný popis základních ovládacích kláves
Ačkoliv hra obsahuje možnost automatického posunu a dorovnávání kamery,
nevyužívejte ji a raději se naučte kameru obsluhovat sami pomocí numerických
kláves. (Pokud kameru ovládáte sami, můžete se "dívat za roh",
což vám nejednou zachrání život.)
I když se to na první pohled nezdá, je Vampire, hlavně v ovládání
velmi podobný Diablu. Pokud si tedy pamatujete klávesové zkratky, budou se vám
hodit. Pro ty, kteří by snad Diablo neznali (není možná), se ně ale podíváme
podrobněji:
- Levé tlačítko myši slouží k pohybu a k boji a pomocí pravého tlačítka
používáte jednotlivé speciální schopnosti.
- Klávesy "F1-F5" slouží k aktivaci předmětů uložených do
quick slotů.
- Klávesy "1-6" slouží k přepínání mezi šesti nejpoužívanějšími
schopnostmi.
- Pomocí klávesy "I" aktivujete inventář, který opět jako by
z oka vypadl hře Diablo.
- Stisknutím klávesy "D" spustíte okno, ve kterém jsou vedle
sebe přehledně seřazeny všechny disciplíny, které ovládáte.
- Klávesa "F" aktivuje schopnost Feed, kterou využijete hlavně
ze začátku hry. Po její aktivaci je ještě třeba pomocí pravého tlačítka
myši označit nějakého člena party a vámi zvolený upír se mu zakousne
do ruky a začne sát krev. (Tuto schopnost není třeba nikterak rozvíjet,
protože ji víceméně nevyužijete.)
- Stisknutím klávesy "Q" vyvoláte deník, do kterého se
zapisují jednotlivé úkoly. (Pokud dostanete nějaký nový úkol, bude
ikona deníku orámována červeně, což vás má upozornit na to, abyste
se nezapomněli podívat, co máte dělat.)
- Klávesa "G" umožňuje nakázat každému, aby zůstal stát
tam, kde stojí, anebo při opětovném stisku, aby se naopak připojil.
Tuto funkci využijete hlavně ve Vídni, kde budete jednou z lokací procházet
za dne (jak známo, upíři denní světlo zrovna nijak zvlášť nemiluj, a
i když je algoritmus chování postav velmi dobrý, občas se stane, že se
počítačem ovládaní členové vaší party slunečním paprskům zbytečně
vystaví, což je stojí poměrně hodně zdraví. Pomocí vhodného použití
klávesy "G" těmto ztrátám zamezíte. Funkci této klávesy také
využijte ve chvíli, kdy bude mít některá vaše postava málo zdraví a
bude hrozit, že by mohla v boji zemřít. Je tedy výhodnější, zvlášť
nemáte-li žádný svitek se schopností Awaken (oživen, uklidit ji někam
do rohu a pokusit se úroveň dokončit bez ní.
- Klávesa "R" slouží k "regrupnutí" skupiny.
- Neocenitelným pomocníkem je také klávesa "H", jež vám zpřístupní
schopnost léčení. (Nemusíte si ho tedy dávat mezi šest nejpoužívanějších
schopností a jedno místo tím pádem ušetříte.)
- Klávesa "Z" umožňuje prohlédnout si scénu z vlastního
pohledu. Musíte ji ale držet neustále stisknutou. Jedná se tedy spíše
o okrasnou funkci, ale i tak patří autorům za její implementaci velký dík.
- Zajisté také oceníte klávesu "F11", která dokáže vypnout
lištu s postavami a zpřístupnit vám tak ničím nerušené zážitky,
kdy se budete moci kochat nádhernou grafikou a stavbou jednotlivých úrovní.
(Nevhodné v bojích, protože nevidíte, jak jste na tom se zdravím.)
- Klávesa "F12" slouží k típání obrázků.
- Pomocí klávesy "Tab" se můžete přepínat mezi jednotlivými
členy. (K tomu samému účelu slouží i klávesy "F6-F9".)
- Klávesa "C" vám zpřístupní charakterové vlastnosti právě
ovládané postavy.
- Za pomoci klávesy "Backspace" můžete pohodlně zavřít jakékoliv
otevřené menu,
- Funkci klávesy "M" asi odhadne každý. (Vyvolává mapu.)
- klávesa "mezerník" slouží k zastavení hry během boje, což
vám umožní rozdat jednotlivým postavám příkazy.
Obecné taktické rady
- Předměty v truhlách se generují náhodně při vstupu do lokace.
Jakmile do ní tedy jednou vstoupíte, už se nezmění.)
- Jako člověk hrajete jen chvilku, takže si nedělejte nějaké veliké zásoby
léčivých lektvarů a raději je prodejte.
- Využívejte rohů v kombinaci s ručně ovládanou kamerou. Taková nečekaná
rána obouručákem do vazu vyvede z rovnováhy i toho největšího tvrďáka
a vy budete mít dost času zasadit mu ještě dřív, než se vzpamatuje, pár
dalších.
- Neustále s sebou noste velkou zásobu krve, protože nemůžete nikdy vědět,
kdy se bude hodit. (To platí hlavně ve Vídni, kde budete postupem času
uvězněni a poměrně dlouho se nedostanete do žádného obchodu.)
- Jakmile to bude jen trochu možné, kupujte si místo normálních lahviček
s krví nebo krevní plasmou účinnější krevní kameny, perly anebo vaky
s krví. Nikdy si ale nekupujte žádné speciální flaštičky, které vám
kromě krve přidají i dočasné bonusy k vlastnostem. Za prvé jsou neuvěřitelně
drahé a za druhé je stejně většinou najdete v podzemích.
- Snažte se vyvarovat přílišného válečné běsnění, protože hrozí,
že se dočasně pominete a postava se stane neovladatelnou. Jakmile vystoupá
ukazatel frenzy (záchvatu zuřivosti) za polovinu, použijte schopnost léčení
(i když budete zdrav, která ho celkem dost srazí. Když se vás přeci
jen zmocní zuřivost, začnete většinou útočit na své spolubojovníky
anebo se budete, a to v lepším případě, pokoušet někoho chytit a vysát.
S přísunem čerstvé krve se vše navrátí do normálu, ale to už je většinou
pozdě.
- Spíše než jednoruční používejte obouruční zbraně, které nepřáteli
způsobují větší zranění a rychleji ho tak zlikvidujete. (Jakmile to
bude možné, zakupte Dread Greatsword, což je obouruční meč, který po
zásahu způsobuje u nepřítele strach. Já osobně jsem ho používal až
do konce hry.)
- Pokud bude některá z vašich postav ovládat střelnou zbraň, hrajte za
ni. Kdybyste ji neovládali, občas se stane, že se postaví tak nešikovně,
že střlí do ostatních členů skupiny. Pokud chcete používat střelné
zbraně u více postav najednou, je dobré, aby měli zbraně na dálku všichni.
Tím zajistíte, že si vzájemně nepolezou do rány.
- Do devadesáti procent hry je lepší používat zbraně na blízko, které,
ač se to může zdát neuvěřitelné, nadělají v řadách nepřátel více
škody.
- Sbírejte všechny předměty, které naleznete, a prodávejte je. Peněz
není nikdy dost.
- U počítačem ovládaných postav mějte zapnutou funkci auto healing a
auto buff, a když půjde do tuhého, zapněte auto damage a auto special. Ušetříte
tím poměrně dost krve. (AŽ vyjde patch, mějte všechny tyto funkce
vypnuté a udělujte příkazy manuálně během pauzy, kterou vyvoláte
mezerníkem.)
- Zjistěte si, která postava má u obchodníků ty nejlepší ceny a
nakupujte a prodávejte s ní.
- Funkce auto attack je příjemná, ale pokud budete na nepřítele myší
klikat, bude rychlost vašich úderů (střelby) větší. U některých
zbraní (např.: motorová pila) se vyplatí držet levé tlačítko myši
stisknuté a budete útočit pořád.
- Nebojujte s větším počtem nepřátel, protože i jen dva, co využívají
nějaké speciální schopnosti, mohou v pohodě zlikvidovat celou vaši
partu. Snažte se tedy nepřátele vylákávat po jednom.
- Na odpovědích de facto nezáleží, takže ať zvolíte jakoukoliv,
dostanete se vždy dát.
- Uložit hru je možné jen do speciálních křížů, kterých je ve hře
všehovšudy pouze pět. (Dva v Praze a po jednom v každém dalším městě.)
Dále pak se hra ukládá při každém přechodu z lokace do lokace, ale
takto uložená pozice se pokaždé přemazává. (Ke správě autosavů
slouží program Legacy Explorer, který si můžete stáhnout na internetových
stránkách a použití patche by mělo zajistit, že budete moci ukládat
kdekoliv.)
- Hlavně těm postavám, které využívají hodně své schopnosti, kupte
co nejdřív nějaké předměty, které jim umožní jejich levnější použití.
(Náhrdelníky, prsteny atd...)
Vybrané speciální schopnosti a svitky
Schopnosti suplují ve hře Vampire the Masqurade Redemption magii a je jich
celkem velký počet. (Doopravdy užitečných je jich ale jen několik.) Manu
zase nahrazuje krev.
Svitky
- Velmi důležitý je ze začátku svitek Spirit's Touch, který vám umožní
identifikovat předměty.
- Dalším svitkem, bez kterého se určitě neobejdete, je Awaken, pomocí
něhož dokážete oživit padlého čtena.
- Třetím nejdůležitějším svitkem je Walk the Abyss, což je obdoba
kouzla Town Portal z Diabla. Pomocí něj vytvořte dimenzionální bránu,
kterou se přenesete do místa, kde si můžete uložit pozici, a zpět.
(Pozor, v určitých lokacích nejde použít.)
- Ostatní svitky, které lze zakoupit, se občas také hodí (například
Summon Elemental, Summon Soul, Prisoner of Ice) a v některých momentech,
hlavně dál ve hře, se bez nich neobejdete.
- Většina dalších svitků přinese nejvíce užitku, když je prodáte.
Schopnosti
- Každou schopnost můžete ovládat na pěti různých úrovních. Čím
vyšší, tím účinnější
- Bezkonkurenčně nejčastěji používanou schopností je Blood Healing
(5). Snažte se tedy co nejdříve dosáhnout páté úrovně, což vám
zajistí, že za jedním použitím této schopnosti získáte více zdraví.
Ostatní schopnosti z disciplíny Common není třeba rozvíjet, protože se
bez nich docela dobře obejdete.
- Z disciplíny Animalism je nejzajímavější schopností Beckoning (10),
jež vám umožní vyvolat si na pomoc vlky. (Nejvíce zběhlý je v této
disciplíně Erik.)
- Disciplína Auspex obsahuje zajímavých schopností několik. První je
Aura Perception (5), pomocí které uvidíte, jak na tom nepřítel je.
Druhou je Spirit's Touch (15) a třetí Psychic Projection (2O) umožňující
průzkum lokace v astrální formě.
- Velmi zajímavou disciplínou, ze které jsou užitečné prakticky všechny
schopnosti, je Blood Magic. Blood Rage (10) způsobí zaměřenému nepříteli
ztrátu krve, Blood Potency (15) je zase dobré použít na začátku nějakého
tuhého boje, protože způsobuje, že ostatní schopnosti stojí dočasně
méně. Theft of Vitae (2O) je také velmi užitečná, protože pomocí ní
můžete nepřátelům krást krev a používat ji jako svou vlastní. Konečně
Couldron of Blood (25) způsobuje, že se nepříteli, kterého se dotknete,
krev začne vařit, což má pro něj většinou neblahé následky.
- Celerity (30) zajistí vyšší rychlost pohybu a rychlejší útoky.
- V disciplíně Dominate je nejúčinnější schopnost Possesion (20),
která vám umožní chvilkově ovládnout upíra stejné nebo vyšší
generace.
- Fortitude (20) zvýší vaši odolnost proti poškození.
- Disciplína Hands of Destruction obsahuje několik schopností, které
jsou si prakticky rovny. První Decay (5) způsobuje dotykem nepříteli
zranění, druhá Acidic Touch (15) způsobuje stejné, jen trochu větší
zranění a Atrophy (20) způsobuje kromě zranění i ztrátu síly a
obratnosti.
- Z disciplíny Lure of Flames jsou užitečné všechny schopnosti. Torch
(5) vyvolá magické světlo, Firball (5) je klasický ohnivý přítel,
který vám pomůže rozhodnout nejednu bitku, Flame Ring (15) vytvoří
kolem postavy ohnivý kruh, Immolate (20) způsobí vybranému nepříteli
nepříjemné popáleniny a konečné Fire Storm (25) spustí ve vámi označené
lokaci hotové ohnivé peklo.
- Disciplína Mortis obsahuje víceméně jen dvě opravdu užitečné
schopnosti. Tou první je Summon Soul (20), kterou vyvoláte na pomoc duchy.
Druhou je Plague Wind (i5), se kterou vytvoříte jedový obláček.
- Z disciplíny Obfuscate jsou zajímavé schopnosti Cloak of Shadows (10),
což je chvilková neviditelnost, a Mask of a Thousand Face (10), pomocí níž
si získáte nepřítelovu podobu.
- Potence (20) zvýší poškození, které způsobíte nepříteli.
- Z disciplíny Prothean se vám bude ze začátku hodit schopnost Feral
Claws (10), kterou přeměníte své ruce v ostré drápy. Také občas využijete
Shape of the Beast (20), pomocí které se změníte ve vlka. Spíše pro
pobavení je potom schopnost nazvaná Mist Form (25), kdy se změníte v obláček
mlhy.
- Disciplína Presence obsahuje jednu z nejužitečnějších schopností.
Je jí Entrancement (10), pomocí níž získáte nad zvoleným nepřítelem
kontrolu a můžete s ním udělat špinavou práci, aniž byste si ušpinili
ruce.
Číslo v závorce udává, kolik stojí daná schopnost krve.
| Návody | Autori |