OTHER | ||
CALENDAR FORUMS COMPANIES TOP 10 BUY GAMES | ||
USER | ||
Login Registration Users | ||
Games Store | ||
ABCgames | ||
Contact, RSS, Cooperation | ||
STATISTICS | ||
Online 5750 users | ||
Zobrazení: | 27647 | |
Autor návodu: | Jirka Storm Nehyba (Abecedaher.cz) |
Konzole v Unreal funguje v podstatě stejným způsobem jako ta v Quaku či
jeho pokračování. Jde o uživatelsky velmi příjemné prostředí, jež hráči
umožňuje nastavit velké množství funkcí přímo počas hry, bez nutnosti
složitě nastavovat v setupu či editovat ini soubory.
Konzole v Unrealu je přístupná shodně s Quakem - stisknutím "~".
Následující výčet příkazů není ani zdaleka kompletní a najdete v něm
jen to nejnezbytnější. Řadu příkazů je možné nastavit daleko přehledněji
v základním menu, zde jsou pro případ snadného bindování k libovolné klávese.
Rozsáhlejší seznamy najdete (pochopitelně v angličtině) na těchto stránkách:
http://www.planetunreal.com/game/console.shtm
http://unreal.epicgames.com/console.htm
http://www.avault.com/cheat/unrealcons1.asp
BRIGHTNESS - | nastavuje jas, cykluje mezi deseti hodnotami, možno nastavit i v menu |
CHAT - | umožňuje poslat text spoluhráčův při multiplayerové hře. |
CANCEL - | ruší předchozí "open" příkaz a ukončí pokus o spojení k síťové hře. |
CDTRACK x - | přehraje příslušný CD track z vloženého CD |
CONSOLE FULL - | přepne konzoli do fullscreen (přes celou obrazovku) |
CONSOLE HIDE - | schová konzoli |
CONSOLE SHOW - | aktivuje konzoli |
DEBUG CRASH - | ??? testuje stabilitu pomocí "appError" |
DEBUG EATMEM - | ??? testuje paměť až do úplného zaplnění |
DEBUG GPF - | ??? testuje "general protection fault" |
DUMPCACHE - | zobrazí obsah paměti "Gcache" |
EDITACTOR CLASS | classname - počas hry edituje parametry nejbližšího monstra (ale i zbraně či předmětu) udaného typu |
ENDFULLSCREEN - | přepne do okna |
EXEC filename - | spustí a aktivuje příslušný soubor v adresáři "system" |
EXIT - | ukončí běh programu |
FLUSH - | vymaže kompletní obsah paměti (cache), veškeré stínování, textury aj. generuje znovu |
HIDEACTORS - | uschová veškerá monstra, zbraně, předměty ap. |
JUMPTO x y z - | v UnrealEd přemístí výhled do příslušné lokace |
LOADGAME num - | Nahraje uloženou hru na příslušné pozici (0-9) |
MUSICORDER num - | Spustí příslušnou část hudby (0=ambient, 1=akce, 2=napětí) |
OBJ CLASSES - | zobrazí veškeré v daný okamžik aktivované classy |
OBJ GARBAGE - | vyčistí všechny již nepoužívané objekty |
OPEN URL - | spustí lokální mapu (např "unreal.unr") případně internetový server (např. "unreal.epic.com") |
REPORT - | uloží informace o současné herní situaci (obtížnost, lokaci x,y,z aj.) do clipboardu. Vhodné pro betatesting |
SAVEGAME num - | uloží hru do příslušné pozice (0-9) |
SHOT - | típne screenshot a uloží ho do adresáře system |
SOCKETS - | v síťové hře zobrazí seznam používaných socketů (UnetConnections) |
TOGGLEFULLSCREEN | zapne\vypne fullscreen |
VIEWUP - | zvětší velikost konzole |
VIEWDOWNN - | sníží velikost konzole |
Bindování kláves pro určité příkazy probíhá primárně v příslušném
menu advanced options (Advanced Options / Advanced / Raw Key Bindings). Zde k požadované
klávese uveďte příslušný příkaz z konzole - např. ´jump´ nebo ´say
"ja te dostanu!!"´. Chcete-li bindovat více příkazů k jedné klávese,
příkaz zní ´Jump | Say "Come get some!"´. Chcete-li bindovat akci
pro odtisknutí klávesy (sakryš, jak to jen přeložit;-), no snad to pochopíte),
bude to ´OnRelease Fire´.
I bindování však lze provádět přímo na konzoli a to ve formátu "SET
INPUT <tlačítko> <akce>", tedy například pro střelbu na
enter to bude SET INPUT Enter Fire. Další údaje najdete opět ZDE.
Command Line parametry
Zde najdete více či méně konkrétní popis zbraní, monster a předmětů, jež vám pomůže orientovat se ve hře, zjistit co je pro kterou situaci nejlepší a čím se před kterým monstrem nejlépe bránit.
Zbraně
Zbraně jsou samozřejmě postupně k dispozici ve hře. Jen pro informaci je
pod názvem každé zbraně i její "herní" název, takže cheat
"summon jméno" jí aktivuje ve hře. Každá ze zbraní má dva módy,
implicitně používané levým a pravým tlačítkem myši.
Dispersion Pistol
summon dispersionpistol
Typ účinku: projektil
Účinek primární střelby: 15 jednotek
Účinek sekundární střelby: různý
Dispersion pistole je první zbraň se kterou se ve hře setkáte a je to rovněž
zbraň, se kterou začínáte v multiplayeru. Je vhodná na monstra, která mají
méně než 300 hitpointů a v okamžicích, kdy nemáte munice nazbyt. Její
kapacita je totiž neomezená, resp. sama se dobíjí - původních 50 "nábojů"
může být sice rychle spotřebováno, nicméně dobíjení je celkem rychlé.
V sekundárním módu je možné na několik sekund zbraň nabít a najednou
vystřelit až pět jednotek energie. Přesto doporučuji využívat spíše
primární střelbu, vzhledem k malé rychlosti je totiž při výstřelu pěti
střel větší pravděpodobnost zásahu, než při výstřelu jedné silnější
střely. Dispersion Pistol může být vylepšena několika různými upgrady,
jež zvyšují vedle účinku i její kapacitu. I v nejlepší formě je však příliš
pomalá na seriózní přestřelky - spolu s energy amplifierem je však
naprosto smrtící.
Auto-Mag
summon automag
Typ účinku: instantní
Účinek primární střelby: 17
Účinek sekundární střelby: 17 (dvojnásobně rychlejší kadence ale menší
přesnost)
Auto-Mag je něco mezi pistolkou a brokovnicí. Přestože jde jen o druhou zbraň,
je věrným průvodcem celou hrou, především z důvodu velkého množství
munice a ještě více kvůli instantnímu účinku, který jí předurčuje pro
boje proti potvorám, jež jsou dostatečně chystré na úskoky před energickými
střelami. Zbraň má kapacitu dvou zásobníku po 10-ti kulkách, poté se krátce
nabíjí. V sekundárním módu zbraň střílí dvojnásobnou rychlostí, ovšem
není tak přesná. Auto-Mag je vhodný na krátkou a střední vzdálenost.
Stinger
summon stinger
Typ účinku: projektil
Účinek primární střelby: 14
Účinek sekundární střelby: 14
Stinger užívá střepy z Tarydia - poměrně hojně rozmístěné v celém
komplexu Unrealu. Stinger je rovněž zbraní, jejíž funkčnost by se dala přirovnat
ke kulometu. Přestože jde o projektily, je velmi účinná i na Skaarje, neboť
tito jen těžko uskakují. Později je však nahrazena podobnými zbraněmi s
lepším účinkem. Sekundární mód se naopak podobá brokovnici - najednou
vystřelí několik nábojů. Je velmi vhodný na blízkou vzdálenost, na střední
a velkou je takřka nepoužitelný.
ASMD
summon asmd
Typ účinku: projektil
Účinek primární střelby: 55
Účinek sekundární střelby: 30
ASMD je jednou z nejlepších zbraní Unrealu především díky "special
mode". Ale popořádku - primární mód střílí velmi rychlou (takřka
instantní) dávku energie celkem slušného účinku, sekundární totéž, ovšem
daleko pomaleji. Trik je v tom, vystřelit do pomalé dávky primární střelu
- což způsobí efekt podobný BFG, snad jen daleko více prostorově omezený.
ASMD je sama o sobě výtečná zbraň (nicméně munice není nazbyt), s energy
amplifierem je smrtící.
Eightball Gun
summon eightball
Typ účinku: výbušný projektil
Účinek primární střelby: 85
Účinek sekundární střelby: 100
Eightball Gun není nic jiného než propracovanější raketomet a podle toho
je s ním třeba zacházet - může ublížit i střelci, mířit je lepší
nikoliv do cíle ale na zem pod něj. Není to však jen jednoduchý raketomet -
neboť do něj lze "ládovat" až šest raket najednou (zbraň vystřelí
v okamžiku kdy pustíte tlačítko, tedy klidně po jedné, třech či pěti umístěných
raketách, po plném obsazení vystřelí automaticky). Sekundární zbraní je
granátomet, jež je o něco více účinnější, logicky se s ním hůře míří
a nemá tak daleký dosah.
Munice do Eightballu je v Unrealu poměrně dost, jeden běžný zásobník má
12 raket, kapacita je 48, což není špatné - zvyknete-li si však používat
zbraň na jistotu s největším možným počtem nábojů, nezbude vám nic -
osm sebeúčinnějších střel není nic převratného. I přes slušný účinek
nedoporučuji především začátečníkům a mírně pokročilým užívat
raketomet na Skaarje a jiné chystré příšery, lehce uniknou (a pokud přece,
tak znovu radím střílet pod nohy). Raketomet má ještě jednu unikátní možnost,
a sice zaměřování. Držíte-li kurzor zhruba sekundu na cíli, pípne,
kurzor se změní v červenou značku a střela se automaticky zaměří.
Pochopitelně neletí za roh, ale na větší vzdálenosti je v otevřených
prostorách velmi úspěšná.
Flak Cannon
summon flakcannon
Typ účinku: projektil
Účinek primární střelby: 70 na střelu a blízkou vzdálenost
Účinek sekundární střelby: 30 na útržek po detonaci
Proč se nepřiznat, Flak Cannon je mou nejoblíbenější zbraní. Pravda, na větší
vzdálenost je takřka neškodný (spíše úplně neškodný, díky gravitaci
střela nikam nedolétne), z očí do očí je ovšem velmi, velmi účinný a
jedna dvě střely soupeře v deathmatchi hladce usměrní tam kam patří. Primární
mód střílí skupinu šrapnelů, jež mají schopnost odrážet se od stěny
(pozor, můžou zranit i "odesílatele").
Sekundární mód střílí jakýsi granát, který však ihned po dopadu na zem
či zeď exploduje a rozletí z něj opět skupinka šrapnelů. Velmi vhodný na
monstra, jež jsou za rohem. Časem začnete při tomto způsobu střelby počítat
nikoliv s granátem, ale s úlomky a budete k neporažení. Flak Cannon rulez
;-).
Razorjack
summon razorjack
Typ účinku: projektil
Účinek primární střelby: 30
Účinek sekundární střelby: 30
Zvláštní zbraň, tenhle razorjack. Velmi účinná, když je v rukou zručných
a Razorjacka znalých střelců ;-), v opačném případě však raději sáhněte
po jednodušších zbraních. Municí jsou jakési disky, jež se několikrát
odrazí od stěny, stropu, země či čehokoliv jiného a mohou tedy zranit i
autora. jejich výhoda tedy odpovídá právě jejích schopnostem (hlavní výhoda
je střelba za roh) - sekundární mód navíc umožňuje daleko lépe manévrovat
a umisťovat střely. Účinek odpovídá uvedeným údajům, nicméně nemá-li
cíl brnění, můžete mu jednou ranou useknout ruku či hlavu.
GES BioRifle
summon gesbiorifle
Typ účinku: projektil
Účinek primární střelby: 60
Účinek sekundární střelby: různý
Podivná zbraň, jež má ovšem rovněž svoje místo v arzenálu Unrealu.
Municí je jakýsi hnusný zelený sliz, jenž je v podstatě časovanou a zároveň
proximity bombou. Střela na zemi vydrží několik sekund, poté vybuchne -
pokud však přes ní přeběhne důvěřivé monstrum či chudák protihráč v
multiplayeru, rozhodně nečeká. Vybuchne i v okamžiku, kdy vystřelíte dva
"náboje" (dá-li se to tak nazvat) na stejné místo. Vřele doporučuji
při úniku před pronásledovatelem (pochopitelně nestřílet před sebe, ale
za sebe při couvání). Sekundární mód umožňuje střílet větší koule
slizu, nicméně podobně jako u základního blasteru i zde doporučuji používat
primární mód - máte tak větší pravděpodobnost zásahu.
Assault Rifle
summon rifle
Typ účinku: instantní
Účinek primární střelby: 45 (100 pokud do hlavy)
I Campeři mají v Unrealu svou vlastní zbraň. je jí právě Assault Rifle,
jež je unikátním nástrojem všech sniperů. Cožpak o to - primární mód připomíná
spíše pistolku, byť byste byly nepříjemně překvapeni vysokou účinností,
ovšem sekundární mód z tohoto nástroje činí výtečnou smrtící zbraň.
Umožňuje totiž zoomovat přesně tak jak potřebujete, až do velmi vysokého
detailu a pak přesně vystřelit. Trefíte-li se do hlavy, získáváte bonus
odměnu ;-). Zbraň je velmi vhodná na lepší příšery, munice je však málo,
takže neplýtvejte tam kde opravdu nemusíte.
10.) Minigun
summon minigun
Typ účinku: instantní
Účinek primární střelby: 17
Účinek sekundární střelby: 17 (dvojnásobně rychlejší kadence)
Minigun rozhodně nedostala správné jméno. Pravda, na to, že jde o poslední
zbraň to není zas až taková sláva, jinak však rozhodně patří mezi ty
nejlepší, či přesněji nejúčinnější. Jedna jediná kulka z tohoto rychlého
kulometu totiž ubere celých 17 hitpointů, přičemž za sekundu jich stihnete
vypotit celých 5. Sekundární mód pak střílí dvojnásobně rychle, takže
bude cíl za jedinou vteřinu lehčí o bezmála 100%. Stačí se jen trefit.
Inventorář je v Unrealu bohatší než v Quaku II či Duke Nukemu 3d, nemluvě o prvním dílu Quaka. Je otázka, zda je to dobře, nicméně faktem je, že některé předměty nejsou nezajímavé. Většinou nejsou volně k dispozici, ale najdete je s pomocí Nali kamarádů, jež vám často otevřou tajné prostory. Některé z nich se užívají instantně (brnění), některé máte na později.
Předmět: | Trvání: | Využití: |
Assault Vest | do vyčerpání | ochrana proti útokům, hodnota 100 % |
Energy Amplifier | do vyčerpání | čtyřnásobně zvýší účinnost ASMD a blasteru |
Asbestos Suit | do vyčerpání | ochrana před horkem, především lávou |
Dampener | do vyčerpání | zbraně jsou téměř neslyšné |
Toxin Suit | do vyčerpání | ochrana před kyselinou |
Flare | 10 sekund | světlice, zviditelní okolí |
Kevlar Suit | do vyčerpání | zvýšená ochrana proti útokům |
Flashlight | 60 sekund > | baterka |
Bandages | okamžité | 5 % health |
Searchlight | cca 10 minut | světlomet |
Nali Healing Fruit | okamžité | max 28 % health |
Force Field | 15 sekund | silové pole |
Super Health Pack | okamžité | 100 % health |
Invisibility | 50 sekund | Neviditelnost |
Shield Belt | do vyčerpání | absorbuje všechna zranění až do hodnoty 100 % |
Jump Boots | 3 skoky | zvyšuje výšku a délku doskoku (cca 6x) |
Dispersion Pistol | nekonečné | upgrade pro zák.zbraň - zvyšuje účinnost a kapacitu |
Nali Fruits Seeds | okamžité | zasadí Nali Healing Fruit |
Scuba Gear | 60 sekund | dýchací přístroj do vody |
Universal Translator | nekonečné | překládá veškeré zprávy a texty |
Voicebox | 10 sekund | vydává zvuky souboje |
Level 1 - Vortex Rikers (Vortex2.unr)
Dřív než půjdete k výtahu vpravo zkuste sjet výtahem nalevo (páka v rohu)
a zahrát si na elektrikáře ;-).
Vyjeďte výtahem na ochoz, seberte "Universal Translator" a pokračujte
větracím potrubím (bacha na exploze) až na rozšrotovaný můstek, kde vejděte
do "Armory". Slintáte na ten armor a nevíte jak ho sebrat, co? Tak já
vám poradím: stoupněte si pod modrý čudlík na stropě a vyskočte.
Spokojení? Jako blechy.
Pokračujte jedinou možnou cestou až do místnosti s červeným světlem na
stropě, prolezte dírou po rozbitém větráku, použijte páčku na pravé zdi
a svezte se na transportní plošině. V poslední místnosti splňte příkaz
na zdi (rozbijte sklo) a skočte do šachty.
Level 2 - NyLeve's Falls (NyLeve.unr)
Únik z vězeňské lodi jste zvládli v pohodě, ale odteďka už to bude jen a
jen horší.
Vylezte ven, jděte doprava pro nějakou munici a potom prozkoumejte chatrč před
vámi, kde je přeužitečná pistole (Auto-Mag) a další náboje. Kráter
zanechaný lodí opusťte po prknech a vydejte se do tunelu, kde po zabití
raketometných zmetků (Brute) můžete jít dál, nebo sjet výtahem dolů a
prozkoumat údolí - v tomto případě nezapomeňte jít do dolu za chatrčí a
vzít armor.
Na druhém konci tunelu s Bruty se můžete stavit ve skladišti, nebo jít
rovnou dveřmi na protější straně údolí do dalšího kola.
Level 3 - Rrajigar Mine (Dig.unr)
Na konci chodníku v rohu jeskyně je malý tunel, v němž se skrývá armor.
Přisuňte malou bednu k těm větším a vyskočte po ní pro náboje.
Jděte do vchodu s červenými runami, sjeďte výtahem a pokračujte až na
konec chodby, zmačkněte dvě červená tlačítka a vraťte se. Cestou zpátky
vás čeká (ne)milé překvapení v podobě originál Skaarja, který by se zdál
být trochu zajímavější nebýt toho, že je stejně měkký jako ti ostatní.
Červenými tlačítky jste vypnuli silové pole ve druhé jeskyni, ale než
budete pokračovat, doporučuji odpálit sud na výstupku v rohu a prolézt dírou
do menší místnůstky s lékárničkou.
O patro níž najděte Skaarja a zabte ho abyste tudy potom mohli projít s
domorodcem, který vás dovede k nové zbrani - Stingeru.
U jámy s lávou střelte do červeně blikajícího čtverečku na protější
stěně, čímž si vytvoříte cestu na druhou stranu, kde odstřelte sudy a
vejděte do další místnosti, tam pohněte pákou nalevo a potom zatlačte čtyři
červená tlačítka na sloupu uprostřed, vyjeďte výtahem nahoru a dejte se
jedinou možnou cestou kupředu.
Za chvíli se dostanete na konec cesty, kde zničte bedny blokující výtah,
pohněte červenou pákou atipického tvaru a vyjeďte o patro výš (takové
tvary vídám vždy při deliriu tremens :-)). Dalšího domorodce obejděte a
zabte Skaarja u počítače. Jednejte rychle, protože pokud se domorodci nic
nestane, tak vám v rohu otevře místnost s armorem.
Na konci uličky skočte dolů a přejděte přes most vlevo, ovšem pozor na
padající kusy, nejlepší je vylézt na konstrukci, ta drží spolehlivě (a
navíc jsou nahoře náboje). Na druhém břehu si skočte pro Shield Belt a
jestli chcete, tak hupsněte do lávy a doskákejte pro 50 nábojů a lékárničku.
U druhého mostu potkáte dalšího domorodce, který by vám otevřel komůrku
s upgradem pro Dispersion pistol nebýt toho, že se lekne každého výstřelu
a zdrhne. Debil.
Pobijte pár Skaarjů, ve čtverečné místnosti vyjeďte výtahem na ochoz, po
kterém se dostanete k Shield Beltu a nábojům a opodál pokračujte jiným výtahem
nahoru. Na lávce si dejte pozor na větrák (u rozbitého zábradlí držte úkrok
doleva), rozstřelte sklo na konci a zmačkněte tři žlutá tlačítka, načež
se vraťte a vejděte do nově otevřených dveří napravo.
Level 4 - Depths of Rrajigar (Dug.unr)
Přejděte most, zmačkněte červené tlačítko a naskočte do vagónku. Na
druhé straně je domorodec, který by vám mohl pomoct k ASMD na začátku
kola.
Dejte se doprava a v rohu střelte do malé bedýnky tak, aby spadla na tu nižší
a aby jste mohli vyskočit pro náboje a megahealth, zmačkněte další červené
tlačítko a skočte do druhého vagónku, který vás vyveze nahoru (připravte
se na Brutusalní přivítání). Přejděte most a pokračujte jedinou možnou
cestou do skladiště, najděte dvě cisterny a použijte příslušné páky,
načež jděte na most, odstraňte Skaarja a zmačkněte další páku, otevírající
dveře napravo. Ještě než skočíte dolů hupsněte na bednu s Shield Beltem.
Level 5 - Sacred Passage (Passage.unr)
Nečumte na ty vrata! Skočte do jezírka, najděte průplav a pronikněte dovnitř obezdění, kde můžete jít do vchodu ve skále, zmačknout tlačítko na ornamentu v rohu a ve vodní nádrži sebrat náboje. Důležitější ale je použít nášlapný čudlík u zdi venku a dostat se na druhou stranu, pomocí páky pustit vodu do bazénku a vejít do vrat za vámi.
Level 6 - Chizra - Nali Water God Temple (Chizra.unr)
Rozstřílejte čtyři řetězy pod vodou (palte na jejich konce) a až vyplave
dřevěná deska, tak na ni hupsněte a výskokem zatlačte páku čouhající z
trámu nad vámi, načež skočte do zpřístupněné díry.
Vylezte po trámu nahoru a na konci chodby zasuňte vyčnívající kámen, načež
vyjeďte výtahem nahoru. Konečně nová zbraň - ASMD! Zatlačte další vyčnívající
kámen ve výklenku nalevo od toho kterým jste se sem dostali, skočte o patro
níž a opět zamáčkněte vyčuhující šutr, tentokrát napravo (na druhé
straně dveří je také takový a také vpravo). Dejte se chodbou napravo a skočte
si z mostu (bacha na zelené salamandry, či co to tam dole je), potom jděte k
ornamentu uprostřed jezírka a po jeho použití odejděte jediným východem
(hlavně nechoďte uprostřed uličky!!!), vyjeďte výtahem nahoru a dejte si
pozor na přerostlé komáry - jsou nejen ohavní, ale také dost nebezpeční.
Zamáčkněte šutr nalevo a na sníženém sloupu vyjeďte do chodby, jež ústí
v nedávno navštívené místnosti (pokud jste si hru neuložili a nejeli s
rodiči na nucený víkend na chatě), znovu proskočte podlahou a místnost
opusťte nyní otevřeným průchodem.
Pokud chcete armor a náboje, tak skočte do jámy a prozkoumejte vodu. Ven se
dostanete tak, že v chodbičce zacpete jazyk xichtu mezi ohníčky a svezete se
výtahem nahoru, kde je ještě nějaké střelivo do ASMD. Nahoře jednou z
postranních chodeb dojděte na druhou stranu (pozor na natažené tyče, vyskákejte
po šutrech čouhajících ze zdi) a otevřete vrata pomocí kvádru naproti
nim.
Vaším úkolem je najít a ukrást Eightball Gun, zbraň kterou místní Nali
lidičky považují za posvátnou a drží ji na příslušném oltáři, tak
hurá do toho, máte dvě možnosti, jak se k "fofrkanónu" dostat.
První varianta je tato: u megahealthu za vraty se dejte chodbou vlevo, přejděte
přes dřevěný kliky-háko-most a v další místnosti sejděte po nakloněné
plošině ze stejného materiálu, použijte páku, vraťte se nahoru a využijte
služeb transportu.
Druhá možnost je tato: u megahealthu za vraty jděte doleva, doskákejte do
haly se soustavou dřevěných mostů a zatlačte dva šutry vyčnívající z
podstavců s modrým plamenem, potom jděte ke dveřím, použijte tlačítko v
právě otevřené komůrce a projděte dveřmi.
V obou případech projděte dveřmi napravo od Eightballu, po poházených
balvanech vyskákejte do haly s bazénem a zaplavejte si. Po zjištění, že máte
nečistou duši, vám nezbude nic jiného než se utkat s démonem hvězd
(prachsprostý Skaarj). Za vodopádkem si vezměte megahealth a vraťte se k
Eightballu, kde bude nyní přístupná páka potřebná k vytvoření cesty k němu.
Po jeho sebrání odejděte dveřmi které se otevřou, vlezte do teleportu a
proskočte otvorem před vámi.
V místnosti s Eightballem jsou ještě jedny dveře, za nimiž můžete skočit
do vody a doplavat pro armor, nebo skočit na malou pyramidu, sešlápnout
podstavec na zemi a jít do místnůstky s raketami.
Level 7 - The Ceremonial Chambers (Ceremony.unr)
Využijte mříží dokud jsou zavřené a postřílejte zmetky za nimi.
Skočte dolů, jděte doleva a pak doprava, u pravé zdi skočte do vody a malou
chodbičkou se dostaňte k dýchacímu přístroji. Potom se vraťte a projděte
dveřmi u mostu, za nimiž je Eightball Gun. Pod mostem skočte znovu do vody a
pohněte pákou, načež plavte přímo za nosem (do dlouhé chodby), kde budou
otevřené mříže a za nimi další páka, ovládající všechny mříže na
začátku kola - za těmi nahoře najdete armor a megahealth a za jedněmi z těch
dolních cestu vpřed.
O kus dál si přivolejte výtah a sjeďte dolů, doplavte k podivnému
artefaktu, který za použití páky vystřelí lano - vylezte po něm, pak po
prknech a v jeskyni hupsněte na vor, dostaňte se na druhou stranu, zatlačte
jazyk přiblble se tvářící sošky a skočte do jámy.
Level 8 - Dark Arena (Dark.unr)
Rychle zmizte, nebo vás ti šmejdi na stropě dostanou! Sejděte po schodech a
zatlačte ornament za sudem, projděte kamenným portálem a vychutnejte si další
exteriér.
Nyní máte opět dvě možnosti, jak proniknout do pevnosti.
První varianta: vejděte hlavní branou, zabijte dva Skaarje a ve druhém patře
pak projděte dveřmi, dostaňte se pod širé nebe a skočte dolů do arény,
kde se utkáte s Titanem.
Druhá možnost je tato: obejděte hradby a za pláckem s ukřižovanými se
prosmýkněte mezi zdí a skálou, za pomoci výbušniny odstraňte povolené
balvany a úhledně vyrubanou únikovou chodbou :-) pronikněte do vězení,
dejte se doleva a za rohem projděte dřevěnými dveřmi, vyjděte po schodech
a použijte páku, načež se svezte výtahem a najděte vchod do arény (vlevo
je to kratší).
Po zabití Titana prolezte dírou ve zdi, na druhé straně stlačte páku a
odejděte dveřmi do dalšího kola.
Level 9 - Harobed Village (Harobed.unr)
Prozkoumejte osadu a v každém případě se podívejte i do kostela, kde se v
modlící síni natlačte na vyčnívající kousek zdi v pravém rohu a až
sjede, tak vyjděte po schodech, přeskočte na ochoz a vyjeďte výtahem do věže,
kde na vás čeká zbraň snů (alespoň těch mých) - Flak Cannon. Za oltářem
je armor.
Na hřbitově za kostelem jsou hroby (to je ale divné, že?) a jeden z nich má
na zadní straně tlačítko, po jehož použití se zpřístupní schodiště
do podzemí, do velké jeskyně s municí a energií.
Po prozkoumání kostela jděte dál a až budete za vodou, tak projděte dveřmi.
Level 10 - Terraniux Underground (TerraLift.unr)
A je to tady - začíná ta pravá techno párty. Metaláci již horečnatě snižují
hlasitost hudby na minimum a s nepopsatelnými křečovými záchvaty urychleně
hledají nejbližší Cdčko Megadetů či Mejdnů aby si zachránili drahocenný
sluch (patřím mezi ně :-))).
Teď ale vážně. Tlačítkem vpravo přivolejte výtah a vyměňte si zdvořilosti
s členem uvítacího výboru, načež projděte dveřmi a bezpečnostním systémem
(na alarm se vykálejte, stejně po vás půjdou), zmačkněte dvě tlačítka,
vraťte se k výtahu a použijte ho.
Nahoře úplně všechny zabte, projděte jedinými dveřmi v této sekci a
stiskněte tlačítko.
Level 11 - Terraniux (Terraniux.unr)
Vyjděte ven z místnosti, skočte do prázdné nádrže pod vámi a jděte ke
kulatým dveřím, za nimi se dejte doprava a vejděte do havarované nádrže,
vyjeďte výtahem napravo a po schůdkách vejděte do chodby. Přímo před vámi
jsou dveře do centrální nádrže, v níž najdete pár dobrůtek.
V poloprázdné nádrži zmačkněte červené tlačítko a projděte dveřmi
které jste právě odemknuli, za nimi najdete výtah na zahradu (Hydroponic
Gardens), kde jděte na kteroukoli stranu a držte se u zdi - za chvíli se otevřou
dveře za kterými jsou další, jež vedou do místnosti s armorem uprostřed.
Skočte dolů na plošinu s runou uprostřed a počkejte dokud nevyjede úplně
nahoru, kde najdete upgrade pro Dispersion pistol a spoustu jiných užitečných
věcí.
Až to poberete, tak se dostaňte do "Greenhouse C", zmačkněte čudlík
a skočte do vody v další místnosti, proplavte dveřmi, které se vlivem vaší
blízkosti otevřou, na další křižovatce se dejte doleva a za dveřmi pokračujte
dokud nespadnete do místnosti s novou zbraní - slizometem. Zbavte se primitivních
nepřátel, došoupejte bednu k rouře s megahealhem a skočte pro něj, načež
stiskněte dvě tlačítka na zdech a odejděte dveřmi.
Tuto část kola již znáte, takže se vraťte do "Greenhouse C" a
projděte dveřmi, které předtím nešly otevřít (Noork's Elbow pass), sjeďte
výtahem nalevo a jste na konci.
Level 12 - Noork's Elbow (Noork.unr)
Sejděte do údolí a v jedné z chatrčí seberte megahealth, načež pokračujte jedinou možnou cestou až k chrámu, ale než do něj vkročíte, tak skočte do vody nalevo a najdete otvor ve zdi, za kterým je velmi užitečné tajné místo - skrývá totiž Flak Cannon, ASMD a ještě pár drobností. Až zde budete hotovi, tak vejděte do chrámu.
Level 13 - Temple of Vandora (Ruins.unr)
Na dvorečku se studnou zabte Skaarja a v chodbě se dejte doleva, sejděte po
schodech a skočte do vody, kde proplujte jeskyní a dostanete se k megahealthu
a upgradu pro Dispersion Pistol.
Po návratu vyplavte z vody, ignorujte Naliho a rychle běžte chodbou dál,
zabte Skaarja a teprve potom se vraťte pro Nali kamaráda, který vám otevře
skrýš s dalším megahealthem a odejde se modlit. Pokračujte chodbou nalevo
od skrýše, prozkoumejte dvě místnosti za dřevěnými dveřmi (v té první
jsou náboje a v té druhé armor) a na křižovatce jděte rovně. U vody můžete
hupsnout do člunu, ale je lepší jít hezky po svých kolem kanálu (ve člunu
se totiž blbě uhýbá). Na druhé straně projděte sloupovou síní vpravo,
na konci zmačkněte tlačítko, vraťte se a přejděte přes most, za kterým
teď bude otevřená brána. Šlápněte na dlaždici na zemi a po zažehnutí
"Torch of Tranquility" se vraťte na výše zmíněnou křižovatku,
kde vyšlapejte po schodech nahoru, projděte branou napravo a sejděte po schůdcích
vlevo, vlezte do místnosti a rozstřelte truhlu, v níž najdete Shield belt.
V další chodbě Skaarj před bojem zmačkne tlačítko, které tak musí zůstat.
Vyjděte po schodech, přejděte dřevěnou lávku a za dalším schodištěm
navštivte nejprve místnost vpravo, kde hoďte světlici do vany s vodou, čímž
otevřete vrata, za nimiž je neviditelnost. Až se dostanete zpět na dvoreček
se studnou, tak jděte doleva a tam kde jste předtím odbočovali ke schodům
vlevo, se tentokrát dejte doprava a dojdete ke kaňonu za chrámem, na jehož
druhém konci je další stavba, v níž se opět utkáte s Titanem. Až tohoto
drobečka spořádáte, tak z amfiteátru odejděte chodbou naproti pódiu a máte
to za sebou.
Level 14 - Trench (Trench.unr)
Poberte hromadu zbraní od mrtvých spoluobčanů, sklouzněte se po skále dolů,
vypořádejte se s Titanem a ostatní havětí, dojděte k lodi a stoupněte si
na červeně osvícené místo, načež pro vás přijede výtah a vyveze vás
nahoru (hlavně nezapomeňte včas seskočit).
Uvnitř korábu dojděte k zelenému panelu (na straně bez robota) a po hlasové
správě stoupněte na tlačítko v podlaze, nechte se vyvézt nahoru, přelezte
na držák který k vám přijede a dojeďte na ochoz, kde projděte dveřmi do
nákladového prostoru.
Level 15 - ISV - Kran Deck 4 (IsvKran4.unr)
Posbírejte potřebné předměty, použijte panel naproti dveřím a vyjeďte výtahem
nahoru.
Sotva uděláte pár kroků, spustí se alarm a vyhrne se na vás horda Skaarjů,
se kterými si jistě hravě poradíte a až to uděláte, tak skočte do větrací
šachty (ne na větrák), která se otevře v podlaze. Hned za první zatáčkou
najdete novou zbraň - Razorjack. Opodál vyjeďte výtahem a pokračujte
ventilačkou až k modře osvětlenému místu, kde skočte na most uprostřed,
použijte panel, střelte do světla nad větrákem a seberte ASMD, načež skočte
do vody, na dně v bedně seberte armor a baterku a vyplavte na lávku, jednou z
větracích šachet prolezte zpět na začátek kola a znovu vyjeďte do druhého
patra, kde nyní budou otevřené dveře.
Ve skladišti jděte doleva, přivolejte si výtah a vyjeďte nahoru, použijte
panel a vyjděte po sníženém můstku do dalšího patra, kde se na vás opět
vyhrne horda Skaarjů. Po použití panelu sejděte zase dolů a nově otevřenými
dveřmi vlezte do dalšího kola.
Level 16 - ISV - Kran Deck 3 and 2 (IsvKran32.unr)
Otevřete dveře, projděte těmi na druhé straně velké místnosti, vyjeďte
výtahem, přejděte ochoz ve velké místnosti a pomocí panelu otevřete velká
červená vrata, za nimiž vyjeďte dalším výtahem nahoru. Vrhne se na vás
nová horda Skaarjů a po jejich likvidaci se zpřístupní kóje po stranách.
Když se přímo naproti výtahu podíváte přes okraj podlahy, tak uvidíte
bednu v níž je Shield belt. Seberte náboje a megahealth, použijte všechny
panely a vraťte se na ochoz ve velké místnosti, kde nyní budou odemčené
dveře a za nimi chodba.
Z této chodby vedou jedny dveře do sekce "COOLANT SYSTEM CONTROL" a
odtud další (na fotobuňku) do místnosti s dvojími lichoběžníkovými dveřmi.
Za každými z nich je jeden velký a jeden malý panel - nenechte se zmást, důležitý
je menší, který aktivuje pumpy na odsávání odpadu.
Až zde budete hotovi, tak se vraťte na chodbu a jděte do sekce "
CONTAINMENT FIELD GENERATOR", která už není zaplavená odpadem, projděte
dveřmi na fotobuňku a v další místnosti se dejte doleva. Za vraty sjeďte výtahem
o jedno patro níž a projděte na druhou stranu. Pole kolem zlatého jádra
odstraníte tak, že rychle dvakrát za sebou použijete panel. Zničte obě jádra
(pozor, bouchá to!) a vraťte se nahoru.
Najděte výtah s nápisem " ENGINE POWER CORE CONTROL" a použijte
ho. Ve "strojovně" (zase někdo viděl Star Trek :-) jsou dva výtahy
- ten blíž k východu vede k několika předmětům a ten druhý k místnosti
se dvěma panely, po jejichž použití se zasunou dva válce a naskočí motor.
Až zde budete hotovi, tak se vraťte na chodbu, najděte místnost s
"Turbo" výtahem a hurá do dalšího kola.
Level 17 - ISV - Kran Deck 1 (IsvDeck1.unr)
Hned na začátku taková menší rozcvička - 2O Skaarjů. Pokud máte dost
munice, tak jsou celkem v pohodě a nejlepší taktika je asi tato: vyjděte ze
začáteční místnosti aby si vás všimli a rychle zaběhněte zpátky, stůjte
u dveří kterými jste přišli z minulého kola a čekejte. Jakmile některý
z těch vlezlých ještěrů otevře dveře, napalte mu raketu mezi oči, případně
mezi půlky. Pokud si je nepustíte k tělu, tak jdou zvládnout v pohodě.
Jestliže jste lemra a neumíte zabít pár Skaarjů, nebo jste vyplýtvali všechnu
munici v předchozím levelu, tak doporučuji bleskurychlou akci: vyběhněte na
chodbu, projděte místnosti označené 1, 2, 3 a v každé zmačkněte čudlík,
načež naklusejte k elektrické bariéře, tlačítkem ji vypněte a na druhé
straně ji zase rychle zapněte.
Projděte chodbou na druhou stranu, vyjděte na rampu, rozstřílejte bedny a za
nimi se dejte doprava, kudy dorazíte k panelu - zmačkněte ho, skočte dolů a
vlezte do velkých dveří, které se otevřely.
V místnosti kde se nacházíte jsou dvě tlačítka - použijte nejdřív to
dole a až se otevřou vrata, tak si tím horním uvolněte cestu do noclehárny
("CREW BERTHS").
Za noclehárenskými dveřmi je most a pod ním spousta kyseliny, ale na začátku
můžete skočit dolů, nejlépe doprava, kde je větrací šachta a v ní výtah,
jež vás dopraví k armoru, skákacím botám, munici a energii. Po tomto
refreshnutí se vraťte na most a jděte stále rovně (po stranách jsou jen dvě
noclehárny s municí).
V místnosti na konci mostu jsou po stranách dva výtahy, použijte je a nahoře
vlezte do zatopené části, hupsněte do vody a šlápněte na žlutý kousek
na dně, čímž se odsune mříž a vy budete moct doplavat dolů k tlačítku
které vypíná silové pole na můstek.
Po zmačknutí se vraťte na chodbu a jděte doprava, vyjeďte na můstek, použijte
jedno z tlačítek na zdi a skočte dírou dolů, kde na vás čeká teleport do
dalšího kola.
Level 18 - Spire Village (SpireVillage.unr)
Tohle kolo by se klidně mohlo jmenovat Souboj s Titány, tito drobečkové jsou
tu totiž tři.
Prvního potkáte hned v osadě a až se s ním vypořádáte, tak se vydejte kaňonem
vstříc dalším dvoum. Na toho posledního je dobrá tato taktika: stoupněte
si do mezery mezi skálou a chatrčí a střelte do něj, on půjde směrem k vám
a nebude moct projít, takže bude bezmocný. Než se vydáte dál, tak v chajdě
seberte armor a další užitečnosti.
Na konci zabte Skaarja, vyskočte ke klíči v zámku a projděte branou.
Level 19 - The Sunspire (TheSunspire.unr)
Jděte jedinou možnou cestou až do budovy (dva číhající Skaarje je dobré
z velké dálky sejmout pistolí). Uvnitř můžete jít chodbou vlevo do
"CHAMBERS OF HONOUR" pro slizomet, nebo chodbou vpravo do další
stejnojmenné místnosti s armorem (obě věci jsou schované v truhle nebo ve váze).
Ze vstupní místnosti dveřmi před vámi vejděte do "PRIMARY
ASCENSION", vyjeďte výtahem až nahoru, dejte se rovně a projděte dalšími
dveřmi do místnosti zvané "CISTERN", skočte do vody a proplavte
tunelem do tmavé chodbičky, na jejímž konci jsou dveře vedoucí do černočerné
místnosti. Zde se poprvé setkáte s hnusnými Nali pavouky, zvanými Pupae -
pozor na ně, jsou ohavní, otravní a hrají si na skokany. Z místnosti vedou
dvě chodby, dejte se tou vlevo a držte se pořád u levé stěny, dokud
nedorazíte do osvětlené oblasti.
Skočte z ochozu a ve tmě pod ním najděte páku, po jejímž použití vyjede
oltář a za ním bude Minigun. Po sebrání zbraně jděte do chodby nalevo od
páky (stojíte-li zády k ní) a vyjeďte výtahem nahoru (pokud tam není, tak
znovu použijte páku). V horním patře nejprve zajděte pro nějakou munici a
potom se dalším výtahem znovu svezte o patro výš.
Máte-li sportovního ducha, tak jděte chodbou dál a udělejte si panoramickou
túru podél skály (co se výhledu týče, je o co stát). Jestli jste líný
civilizační produkt, tak se svezte výtahem vpravo a budete nahoře cobydup
(je pravda, že vás nahoře hospoda nečeká a tudíž se nemusíte držet
hesla "žiju zdravě, chodím do hospody pěšky"). V dalším patře
použijte ještě jeden výtah a budete téměř na vrcholu.
Postup v posledním patře je tento: projděte chodbou ven, vyčistěte to tu od
zmetků, zničte všechny sudy a posbírejte to co z nich vypadne, pak vylezte
na horní část hradeb a po úzké zídce vpravo dojděte na konec, skočte dolů
a posbírejte trochu munice a energie, načež se prosmýkněte kolem vnější
strany hradeb zpátky do bezpečí, v malé chodbičce seberte megahealth a vraťte
se do budovy.
Projděte chodbou do místnosti "CHAMBER OF CRYSTALS") a pohněte pákou,
načež rychle vyběhněte ven na hradby a vlezte do transportní rakve, jež vás
vynese do nebe :-).
Level 20 - Gateway to Na Pali (SkyCaves.unr)
Vzhůru k nebeskému městu...
Dejte se tunelem, projděte dveřmi nalevo a pokračujte po mostě až k podzemní
řece. Skočte do vody, plavte doleva a za vodopádem najdete skrýš se
snajprovkou, pákou a dalším mrtváčkem (ten už tu asi leží dlouho, ještě
že neexistuje žádný hardwarový 3D Smrad). Použijte páku a plavte po
proudu až do další velké jeskyně, kde vejděte do tunelu a jedinou možnou
cestou se dostaňte na konec kola.
Level 21 - Na Pali Haven (SkyTown.unr)
Vyjděte ven, pokud máte málo energie, tak vylezte na výstupek přede dveřmi,
přeskočte plot a posbírejte nějaké Nali rostliny, jinak jděte do jediných
dveří které jdou otevřít, vlevo pohněte pákou a druhými dveřmi pronikněte
do stájí. Jděte ke dveřím v protilehlém rohu, otočte kolem a naběhněte
do dveří, které se otevírají nalevo, vykoste Krally, ve druhém patře pohněte
pákou a vraťte se ven, po schodech nalevo vyjděte ke dveřím, jež byly vidět
z okna u páky a budete ve velkém sále. V pravém rohu je upgrade pro
Dispersion pistol, vlevo cesta dál.
Pozor, za rohem číhá Skaarj. Otevřete dveře, na druhém konci ochozu další
a v místnosti za nimi ještě jedny, pohněte pákou a skočte do díry vzniklé
v podlaze, zabte Skaarje a jděte dál.
Rozstřelte prasklinu na zdi, zlikvidujte pár Pupae a po schodech nahoru, v místnosti
za dveřmi vyjděte do dalšího patra, v knihovně projděte dveřmi nalevo a
pohněte pákou za nimi (mříží na zemi je vidět co se otevírá), načež
sejděte zase dolů a dveřmi v protilehlém rohu místnosti vyjděte na ulici.
Dejte se doleva a po hlavní třídě dojděte až k nádrži s vodou, sejděte
dolů a v tunelu najděte prasklinu, rozstřelte jí a dírou pronikněte do
sklepa, kde zabte Skaarje a chodbou dojděte do krčmy. V krbu je tlačítko, jež
otevře dveře vedle baru, za nimiž je v truhlách Flak cannon s náboji.
Za barem je další čudlík - zmačkněte ho, jděte do druhého patra a
prozkoumejte všechny pokoje, v jednom je dýchací přístroj a v dalším páka,
kterou pochopitelně použijte (zničte okno a uvidíte co otevírá). Až to uděláte,
tak sejděte zase dolů a dveřmi naproti schodům vyjděte ven z hospody, dejte
se doleva a projděte prvními dveřmi které potkáte. Za nimi jděte doprava
stále podél hradeb, dokud nedojdete k megahealthu, potom se vraťte a to samé
udělejte na druhé straně prostranství, kde je pro změnu armor.
Poblíž vozíku jsou dveře, ale nejdou otevřít, takže projděte těmi
vedle, vlezte do místnosti nalevo (otevřeno z krčmy) a pohněte pákou, pak
se vraťte ke dveřím co nešly otevřít a za nimi najdete výtah (tlačítko
vedle dveří). Vyjeďte nahoru, dojděte do kontrolní místnosti na konci
chodby a stoupněte si k pultu, až vám zapípá translátor, tak se vraťte
ven (výtahové tlačítko je za sloupem) a máte-li dýchací přístroj, skočte
do vody a vplavte do tunelu pod vodopádem.
Level 22 - Outpost 3J (Mountain Fortress) (SkyBase.unr)
Máte dýchací přístroj? Pokud ano, tak jste vysmátí a pokud ne, tak jste v
pr(censored).
Vyplavte z tunelu a jděte do jediných dveří které jdou otevřít, rovnou za
nosem a v kontrolní místnosti použijte panel (z okna je vidět co se otevírá),
načež se vraťte dolů (nejrychlejší je skočit z mostu do vody) a vejděte
do otevřené místnosti, tlačítkem na zdi přivolejte výtah a vyjeďte
nahoru, použijte další tlačítko a budete v hangáru.
Zmačkněte tlačítko pod ochozem, vyjeďte nahoru a dojděte do kontrolní místnosti,
použijte levý terminál, vraťte se do hangáru a odejděte levými dveřmi.
Brzy se dostanete do místnosti s generátorem silového pole - sjeďte dolů a
vypněte ho terminálem na levé straně, načež projděte velkými vraty a za
chvíli budete v kostele.
Nezdržujte se modlením, u sochy doprava a pak doleva, v temném koutě jsou
dveře a za nimi schody. V patře s barevnými okny je v jednom rohu vyčnívající
cihla - zatlačte jí a v jiném rohu se otevřou tajné dveře, za nimiž je výtah
kterým se dostanete k raketometu.
Vraťte se na cestu a dojděte do kontrolní místnosti, použijte terminál a
sejděte zpátky k soše, nalevo od ní je další temný kout a v něm tlačítko,
které nyní funguje a otevře vám cestu do katakomb. Sejděte dolů a vlezte
do nejvzdálenějších dveří, zabte Skaarja, použijte poslední terminál a
vlezte do teleportu.
Level 23 - Velora Pass (Sleeping Giant) (VeloraEnd.unr)
Zabte Skaarje, posbírejte věci z beden a vydejte se údolím nahoru. Až seberete upgrade pro Dispersion pistol, tak vzbudíte sladce spinkajícího drobečka. Zbavte se toho šmejda, skočte na trůn a potom počkejte, než vyjede most po kterém se dostanete dál.
Level 24 - Bluff Eversmoking (Bluff.unr)
Pohněte pákou napravo a vyjděte ven, Nali vám ukáže další dvě páky, díky
nimž se dostanete ke klášteru.
Pokud to chcete mít rychle za sebou a munice vás nezajímá, tak tento
odstavec klidně přeskočte. Nevražděte žádného Naliho, naopak se jim snažte
zachránit život. U hlavní brány se dejte doprava a jděte pořád podél
zdi, dokud nedojdete na hřbitov, kde se dá jeden sloup odsunout a pod ním je
tlačítko, jež odsune víko od velkého hrobu a odkryje výtah. Sjeďte dolů
a cestou ve výklenku seberte Flak cannon s náboji. Duch Naliho vám otevře všechny
podzemní hroby ve kterých sice nejsou mrtvoly, ale zato zde najdete
neviditelnost, Stinger s náboji, ASMD s náboji a slizomet. Až vás to tu přestane
bavit, tak skočte do vody a vyplavte ven.
Jděte otvorem nalevo od hlavní brány a dojděte ke dřevěné plošině, ze
které skočte doleva pro snajprovku, hupsněte zpátky, jděte doprava od plošiny
a za zídkou seberte Shield belt.
Pod vámi je cesta vedoucí do podzemní budovy - sklouzněte po skále a jděte
tam. V jednom rohu je voda a hned vedle tunel, kterým dojděte k celám, skočte
do vody a malým tunelem doplavte ke žlutému kříži, pokračujte dál a za
chvíli vyplavete studnou ven.
Projděte dveřmi, vyjděte po schodech a skočte z ochozu dolů, Naliové vám
napravo i nalevo od sochy otevřou tajné místnůstky s municí, Shield beltem
a zrcadlem. Vyjděte ven, vlezte do věže nalevo a pákou si přivolejte výtah,
vyjeďte nahoru a další pákou otevřete hlavní bránu, načež sjeďte zase
dolů a jděte na jedinou stranu, kde jste ještě nebyli.
Sejděte po schodech a na ochozu jděte po trámu, přeskočte laserové paprsky
a vypněte je pomocí barevného panelu, vyjděte hlavní branou ven a dejte se
znovu cestou dolů do podzemní budovy, tentokrát nejděte k celám, nýbrž
skočte do vody a vejděte do tunelu.
Je jedno jak přesně poplavete, ale musíte se dostat do jeskyně s dřevěným
mostem, vylézt na něj a jít do tunelu. V rohu je výtah zpět na hřbitov a
vlevo kulatá plošina - použijte páku visící ze stropu, sjeďte dolů a
projděte dlouhým tunelem, na konci vyjděte po točitých schodech do velkého
sálu a použijte oba barevné panely. Až to uděláte, tak vlezte do druhého
tunelu, na jehož konci je výtah který vás doveze přímo před zvonici.
Vejděte dovnitř, pohněte pákou nalevo a až se výtah rozjede, tak skočte
do díry pod ním. V mezipatře jsou nějaké náboje a energie, dole armor a
upgrade pro Dispersion pistol. Ven se dostanete dalším výtahem, který vás
vyveze za věž.
Vraťte se do zvonice a tentokrát vyjeďte nahoru, použijte dvě páky a až
se budete vracet, tak skoro dole skočte na ochoz a dojděte na transportní plošinu,
jež vás doveze do dalšího tunelu, kterým stačí už jen projít a jste na
konci kola.
Level 25 - Dasa Mountain Pass (DasaPass.unr)
Za dveřmi jděte doleva a asi v půlce místnosti najdete otevřenou bednu se
Shield Beltem. Na konci vlevo je páka pro druhé dveře.
Dojděte k mostu, spusťte ho pákou na pravém sloupku a na druhé straně jděte
do levé chodby, kde je spousta munice a armor. Až to poberete, tak se vraťte
ven, sejděte po trámu nad propastí a skočte do jeskyně, ve vodě najděte díru
a proplavte k výtahu, přivolejte si ho (bacha na Krally) a vyjeďte k páce co
otevírá hlavní bránu, otevřete jí a proběhněte než se zavře. Na konci
chodby vlevo další pákou otevřete druhá vrata, za nimi jsou ještě jedny a
za těmi konečně budova, kde přeplavte na druhou stranu, vyjděte po schodech
a dveřmi napravo hurá do dalšího kola.
Level 26 - Cellars at Dasa Pass (DasaCellars.unr)
Jděte doleva, skočte do vody a malým tunelem doplavte pro megahealth, pak
vylezte po trámu a otočte pákou, vraťte se a vejděte do nyní otevřené místnosti,
zabte pár Krallů, vyjeďte výtahem napravo a nahoře otočte kolem, skočte
dolů, projděte otevřenou bránou a v místnosti nalevo pohněte pákou, která
otevře další dveře. Všimněte si také průhledných vrat za kterými
pochoduje Brutus, sem se později budete vracet.
Jelikož je všechno zavřené, musíte jít do kulaté místnosti na konci
schodiště, to je ovšem past. Na sloupu uprostřed je vysunutá cihla, zmačkněte
jí a ve zdi se otevře tajná chodba co vede nahoru na sloup. Až tam vylezete,
tak počkejte až vás vzteklý Titán svým běsněním vyhodí do vzduchu a
skočte do studny uprostřed, kde jsou náboje do slizometu a Flak cannon a kam
byste se jinak museli dostat chodbou kterou jste minuli na schodišti. Po zabití
obrzmetka ze shora skočte do výklenku nad vchodem, stiskněte tlačítko a
odejděte pryč.
Na konci schodiště je vlevo Skaarj a páka, po jejímž použití se vysunou mříže
za dveřmi napravo (pokud jste zády k páce). Vyjděte do místnosti, vlevo
pomocí páky přehoďte závaží a na druhé straně vlezte na výtah, který
vás vyveze nahoru. Na druhém konci římsy zmačkněte čudlík, skočte dolů,
vezměte si megahealth a pod vodou pohněte další pákou, načež se vraťte
na chodbu a jděte uvolněnou chodbou v protější místnosti.
Není to nutné, ale můžete nejprve sejít po schodech vpravo, dole se dát
chodbou vlevo (mříží si nevšímejte), nahoře pak pohnout pákou, skočit
na bednu a když budete šikovní, tak odsud i k megahealthu. Důvod proč sem půjdete
však spočívá v dýchacím přístroji. Krallů si nevšímejte, protože se
neustále objevují noví.
Až tady skončíte nebo se rozhodnete sem vůbec nejít, tak skočte do bazénu
na druhé straně místnosti kde začíná schodiště, proplavte rozbitou mříží
vpravo, plujte doleva, na další křižovatce doprava a pak se dejte dírou na
dně, která vás dostane do kulaté místnosti s armorem, megahealthem a pákou.
Tu pochopitelně použijte a vraťte se k průhledným vratům o kterých jsem
se již zmiňoval. Tentokrát budou otevřené.
Další dveře otevřete pákou, za nimi jděte doprava, otočte kolem a vyjeďte
výtahem nahoru, zajděte do postranní místnosti pro nějaké Nali kytky a
potom běžte po ochozu na druhou stranu, projděte chodbou a připravte se na
docela početný uvítací výbor. Až budete hotovi, tak se otevřou vrata v
protilehlém rohu místnosti a chodbou za nimi dorazíte ke dvěma Brutům se
kterými si jistě hravě poradíte. Pákou si přivolejte výtah, nahoře jděte
po ochozu k další páce a tou otevřete cestu ke konci kola.
Level 27 - Nali Castle Canyon (NaliBoat.unr)
Jděte dopředu, skočte do člunu, přestřelte lano a doplujte k mlýnu (uvnitř je raketomet a ve sklepě Flak cannon). Zabte Skaarje, vemte mu RazorJack a dojděte do druhé jeskyně.
Level 28 - Nali Castle (NaliC.unr)
Přeplavte na ostrůvek s mrtvým Nalim a ASMD, vraťte se a vzhůru na hrad.
Kdybyste náhodou spadli do vody, tak napravo od mostu k hradu je pod vodou
roura, kde stačí zničit mříže a proplavat.
Projděte branou a jděte doleva, za otevřenými dveřmi se držte levé stěny
a v místnosti s modrým kobercem zatlačte modrou knihu v knihovně napravo od
krbu, což způsobí otočení dvou knihoven vedle vás a vyběhnutí dvou Krallů.
Až je zabijete, tak znovu zatlačte knihu a protočte se s knihovnou, za kterou
najdete megahealth.
Z modrokobercaté místnosti vyjděte druhým východem a na křižovatce se
dejte doprava, dojděte do kuchyně a zahněte znovu doprava, dojděte ke schodům
a pod nimi najdete Energy Amplifier, který se vám bude převelmi hodit v dalším
kole.
Až ho seberete, tak jděte zpět na křižovatku a projděte rovně, za sochou
Naliho je svatyně, jděte k oltáři a zmačkněte tlačítko (neboli přečtěte
knížku), načež se vraťte do místnosti s červeným kobercem, vyjděte
nahoru a dejte se doleva, projděte pokoje ve kterých je munice a energie, dojděte
do zvonice pro armor a potom vstupte na uzavřené nádvoří (vchod na konci
chodby), zabte dva Bruty, vyšlapejte nahoru, zabte raketometného Skaarja a jděte
s Nalim pro megahealth a Shield belt. Vyjděte po schodech, vyjeďte výtahem a
užijte si dlouhé kulaté schodiště, na němž potkáte dva Skaarje, jednoho
se Stingerem a jednoho se slizometem. Nahoře si vychutnejte souboj s obrzmetkem
Gasbagem a až ho odprásknete, tak se vraťte do místnosti s červeným
kobercem na začátku hradu.
Napravo od sochy u vchodu do svatyně je kulaté schodiště vedoucí do podzemí
- sejděte tam, jděte stále níž a níž, nezdržujte se osvobozováním Nali
blbečků, kolem gilotýny a houpajícího se ostří až na konec kola.
Level 29 - Nali Castle - Warlord (NaliLord.unr)
Hned za rohem si v truhle vemte Shield belt a vzhůru na warlorda.
Nejvřeleji doporučuji použít Dispersion pistol (nejlépe plně upgradovanou)
v kombinaci s Energy Amplifierem (k mání v předchozím kole). Až se hajzl
rozhodne opustit bojiště, tak přejděte přes most a za dveřmi do dalšího
kola.
Level 30 - D Crater (DCrater.unr)
Zmačkněte čudlík napravo, vyjeďte nahoru, v bednách nalevo seberte
megahealth a baterku, přeběhněte přes skladiště a na druhé straně projděte
chodbou, na jejímž konci je napravo panel co zapíná generátor. Budiž světlo.
Až něco uvidíte, tak zmačkněte druhý panel v této místnosti, čímž
sice spustíte alarm, ale taky si otevřete cestu dál. Vraťte se do skladiště,
v bedně nalevo seberte skákací boty a vyskočte na obě hromady beden, na
kterých je Shield belt a armor.
Vyjděte po rampě, na konci horní chodby použijte panel a vyjeďte výtahem
nahoru, vlezte do teleportu a na druhé straně vběhněte do dveří nalevo.
Level 31 - Mothership Basement (ExtremeBeg.unr)
Na křižovatce doprava a dorazíte k řadě paprsků, za nimiž je megahealth a
náboje, ale nevím nevím...
Druhá cesta vede do místnosti s výtahem uprostřed, který vás dostane do
dalšího kola.
Level 32 - Mothership Lab (ExtremeLab.unr)
děte jedinou možnou cestou do větší místnosti, zmačkněte tlačítko
napravo a vyjeďte výtahem nahoru, dojděte do místnosti se zamčenými dveřmi
a dvěma elektrickými stěnami (to jsou teleporty), projděte tunelem se zelenými
pruhy, zmačkněte tlačítko a vraťte se. Vlezte do teleportu nalevo a jděte
dál.
Až vyjdete pár schodů a budete na mostě pod nímž jsou hluboko dole červené
fluktuace, tak se podívejte přes pravý okraj a uvidíte výčnělek na němž
je megahealth. Skočte pro něj a rychle přehupsněte na nejbližší rouru, z
té pak do výklenku se Shield beltem a výtahem zpět na most.
Jděte dál a až vyjedete dalším výtahem, tak se dejte doleva, vyjděte na
rampu vpravo a zmačkněte čudlík, načež se v místnosti za silovým polem
objeví zmutovaný Skaarj, se kterým nemusíte bojovat, ale je škoda ho nechat
žít (zvlášť pokud máte Energy Amplifier). Po zmačknutí tlačítka najděte
teleport a teleportujte se do místnosti kde jste se teleportovali poprvé,
projděte nyní odemčenými dveřmi, sjeďte výtahem dolů a projděte dalšími
dveřmi, v místnosti na konci chodby šlápněte na černou desku a vyjděte po
vysunutých schodech, zmáčkněte další čudlík, seberte megahealth, vraťte
se k točitému výtahu a odejděte druhými doory.
Level 33 - Mothership Core (ExtremeCore.unr)
Opatrně seberte Shield belt, vyjeďte výtahem nahoru a jděte doleva. Za dveřmi
pokračujte až k zamčeným dveřím. Budete muset zabít hodně Skaarjů než
se otevřou a až se tak stane, pokračujte tudy dál.
Dojděte k výtahu, nahoře je jedno kudy půjdete, ale na rozvětveném mostě
přejděte přes zelené silové pole a použijte panel, načež projděte nově
otevřenými dveřmi. Megahealthek... mňam... Jenomže než k němu dojdete tak
vás napadne Skaarj. Zabte ho, vyjeďte výtahem nahoru, vpravo jsou lehce překonatelné
paprsky a za nimi Shield belt, vlevo tlačítko co znovu otevře cestu k
megahealthu.
Po jeho sebrání se vysune most, za nímž je chodba s tlačítkem - zmačkněte
ho, vraťte se na rozvětvený most a vejděte do posledních otevřených dveří,
na konci chodby je další kolo.
Level 34 - Skaarj Generator (ExtremeGen.unr)
Nyní vás čeká celkem pohodový boj se sedmi Skaarji, je tu spousta místa na uhýbání a třemi teleporty se dostanete k Shield beltu, armoru, dvěma megahealthům, skákacím botám a hlavně Energy Amplifieru, takže brnkačka. Až je pobijete, tak se na vás vyřítí (nebo VYŘITÍ?) warlord, kterého též v pohodě dostanete a uprostřed místnosti sjede výtah, který vás dopraví do malé místnůstky se třemi paprsky - zničte je a zničili jste generátor.
Level 35 - Illumination (ExtremeDGen.unr)
Celé kolo spočívá v tom, abyste zdrhli co nejdál od bortícího se generátoru a odešli dveřmi kterými jste předtím přišli.
Level 36 - The Darkening ( ExtremeDark.unr)
Zapněte světlomet, vyjděte ze dveří a držte se u pravé stěny. Za chvíli
dojdete k hromadě dobrůtek - poberte je, sjeďte výtahem dolů a budete v
Mothership Lab. poberte další věci včetně Shield beltu a jděte známou
cestou do Mothership Core (furt rovně).
V Mothership Core vyjeďte výtahem, jděte doprava a cestou k dříve zamčeným
dveřím posbírejte megahealth a další věci v komůrce kde dřív bylo silové
pole (to samé můžete udělat tam, kde předtím řádily modré paprsky, je
tam armor a náboje). Vyjeďte červeným výtahem nahoru a jděte do vrat
nalevo.
Vpravo si přečtěte textovku, potom vylezte na můstek a jděte směrem k
nouzovému generátoru, který se sám nahodí a vy budete moct odejít druhými
dveřmi.
Level 37 - The Source Antechamber (ExtremeEnd.unr)
Jděte do dveří vlevo (vpravo je Skaarj), v půlce chodby zmačkněte čudlík a vraťte se k mřížím v hlavní místnosti. Jakmile se k nim přiblížíte, otevřou se a vy budete moct vyjet výtahem nahoru, v postranních komůrkách sebrat nějaké náboje a armor a nakonec skočit do díry za zeleným silovým můstkem.
Level 38 - The Source (QueenEnd.unr)
Vyjděte libovolnými dveřmi, posbírejte to co potřebujete a jděte ke kulatým
dveřím.
Jakmile se přiblížíte k prostředku místnosti, tak vyskočí královna. Nyní
máte dvě možnosti: pokud si tuto "bossku" chcete vychutnat, tak použijte
skákací boty a vyskočte na ochoz, kde vás nebudou opruzovat Pupae a najdete
tam megahealth a Shield belt. Až vás začne nahánět, tak do ní palte čím
chcete.
Druhá možnost je tato: pokud to chcete mít rychle za sebou a jít na pivo,
tak zapněte Energy Amplifier, vpalte královně jednu normální střelu a máte
od ní pokoj.
Až bude matka Skaarjů mrtvá, tak projděte nově otevřenými dveřmi a
vlezte do únikového modulu.
Level 39 - End Game (EndGame.unr)
Nyní už nemusíte dělat nic, jenom si vychutnat nádherné enginové outro.
© 99-2022 ABCgames.net |