OTHER | ||
CALENDAR FORUMS COMPANIES TOP 10 BUY GAMES | ||
USER | ||
Login Registration Users | ||
Games Store | ||
ABCgames | ||
Contact, RSS, Cooperation | ||
STATISTICS | ||
Online 4882 users | ||
Zobrazení: | 46892 | |
Autor návodu: | Lukáš Krupa |
Zajímají vás fantasy RPG hry. Pak se podívejte na stránky Fantasy & Sci-fi Heaven odkaď tento návod pochází.
Pro start hry máte několik možností. Můžete importovat svou partu z libovolného „sejvu“ ze SoA, včetně pozice Final Save. Rovněž lze začít hrát s nově vytvořenou postavou, další si můžete brzy přivolat. Datadisk lze také přiinstalovat a pokračovat v hraní SoA s tím, že některé novinky můžete používat už v základní hře, případně můžete celou hru začít od začátku a budete mít k dispozici i kit Wild Mage. V takovém případě budete mít již při hraní SoA přístup do lokace Watcher´s Keep, takže s popisem tohoto dungeonu začneme. Nezapomeňte, že jakmile začnete hrát děj datadisku, již nebudete mít možnost návratu na mapu SoA (ale dungeon Watcher´s Keep se přenese, takže ho můžete během SoA „načít“ a v datadisku dokončit). Také upozorňuji na to, že pokud stisknete TAB, zvýrazní se vám všechny dveře, truhly, výklenky a vůbec vše, co lze otevřít. Tuto funkci hojně využívejte. Ale dost úvodních řečí, je čas vypravit se odhalit tajemství starobylé stavby Watcher´s Keep.
Jděte do JV části lokace, kde je vstup do budovy (To the Top of the Temple). Promluvte si s Odrenem. Dozvíte se, že je potřeba obnovit ochranné pečeti věznící starobylou bytost a ocitnete se na vrcholu chrámu. Zde je vchod do dungeonu (Entrance to the Watcher´s Keep). Promluvte si se sestrou Garlenou, můžete s ní obchodovat (kromě jiného má výbornou beznábojovou kuši Firetooth +4). Promluvte s bratrem Polem, dá vám Holy Symbol a Ritual Scroll. Poté vstupte do prvního podlaží dungeonu. V celém dungeonu budete nacházet spoustu magických předmětů. Většina ze speciálních magických předmětů (mají obvykle své jméno a většinou na ně upozorňuji v návodu, včetně výše zmíněné kuše Firetooth) je složkou receptů na mocnější artefakty, takže i když se vám bude zdát předmět jako takový slabý, nechte si ho pro pozdější vylepšení.
Velké dveře vedoucí do hlavního sálu nechte být a jděte dveřmi na JZ. V místnosti s Archiverem seberte z truhly Paladin´s Bracers a pokračujte až do knihovny. Seberte Handwritten Note, dva Tattered Parchment, případně Elminster´s Ecology (kniha o potvorách a jejich slabinách) a Golem Manual. V další místnosti seberte Bell a History of Imprisoned One, případně Case of Plenty. Projděte do hlavního sálu. V JZ stěně jsou kromě dveří, kterými jste přišli, ještě jedny. Vstupte do nich, ocitnete se v kuchyni. Seberte svíčku. Vraťte se do sálu a projděte dveřmi v SV stěně blíž k východu ven. V místnosti seberte modrý Wardstone, jděte do místnosti na JV a seberte zelený Wardstone a Tattered Parchment, v další místnosti vezměte Handwritten Note a Key. Jděte do místnosti za druhými dveřmi v SV stěně hlavního sálu, ocitnete se v malém pokojíku. Seberte Tinderbox, Handwritten Note a Old Slippers, hodí se i Quiver of Plenty a Ammo Belt (můžete do něj dávat šípy, šipky a prakule stejně jako třeba svitky do Scroll Case). Jděte do kuchyně a použijte Tinderbox na pece (prostě klikněte na pece). Objeví se Archivist, pořádně ho prokecněte. Jděte do velkých dveří v SV stěně hlavního sálu, dvakrát klikněte na sarkofág, promluvte s Priestem, dejte mu bačkory (Slippers) a pak prohlédněte sarkofág (klik). Jděte do SZ části hlavního sálu a z oltáře před sochou seberte Holy Book. Tím oživíte čtyři sochy poblíž a musíte je pobít. Pak do oltáře vložte Holy Book, Bell a Candle. Poté proveďte rituál dle informací ze svitků – Ring the Bell, Ring the Bell, Light the Candle, Open the Book, Ring the Bell. Poté na vás zaútočí zbylé sochy, pokud nebudete boj zvládat, klidně utečte a boj vyřešte nadvakrát (či navíckrát). Až sochy vyrubete, seberte předměty, které po nich zbudou, mimo jiné Usuno´s Blade +4 a Foebane +3). Po rituálu se aktivuje portál uprostřed hlavního sálu a můžete pomocí něj projít do dalšího patra.
Nejprve si ujasníme uspořádání tohoto podlaží. Uprostřed je kulatá místnost (v té se objevíte), na SZ vedou dveře do Fire Library, na SV do Air Library, na JV do Slim Library a na JZ do Ice Library. Z těchto knihoven vedou vždy dvě chodby, a to do laboratoří. Ty jsou uspořádány takto: na S je Air Lab, na V je Slim Lab, na J je Ice Lab a na Z je Fire Lab. V centrální místnosti je levý portál vedoucí ven a pravý, který je zatím nefunkční. Promluvte si s Chromatic Demonem a přistupte na jeho nabídku. Jděte na SZ (do Fire Library) a seberte Fire Library Note a Handwritten Note. V chodbě na SV pokecejte s Impem. Jděte dál na SV do Air Lab, otočte kolem a pobijte elementály (je lepší elementály vylákat ven než s nimi bojovat uvnitř). Po jednom z nich zbude Air Scepter. Jděte ještě jednou otočit kolem a vydejte se do Air Library. Seberte Air Library Note a Handwritten Note. Teď by měly být otevřeny dveře mezi Air Lab a Air Library (dveře mezi Air Lab a Fire Library musí být zavřené). Z Air Library jděte na JV – do Slim Lab. Vybijte slizy a hada – zbude po něm Slime Scepter. Z kulaté nádrže uprostřed seberte Poison Flail Head, hodí se k magickému řemdihu Flail of Ages. Jděte do Slim Library a seberte Key a Slime Library Note. Otevřete všechny dveře mezi Air Lab, Air Library, Slim Lab, Slim Library a Ice Lab. Pak jděte do Ice Lab a pobijte strážce, seberte Horn a Ice Scepter. Pak vyčistěte Ice Library a seberte Horn, Ice Library Note a Handwritten Note. Jděte do Fire Lab a nalákejte postupně čtyři elemetnály do Ice Lab, kde se rozpadnou. Poté jděte do Fire Lab zabít ohnivého obra a seberte Fire Scepter a Helm of Rock. Pak jděte do centrální místnosti a osvoboďte démona z jeho vězení, z vděčnosti na vás zaútočí. Zabte ho a seberte Portal Key, Circlet of Netheril a Ixil´s Spike. Pravým portálem můžete projít do třetího podlaží.
Promluvte si s elfím šílencem. Na podlaze v místnosti je směrová růžice, která je orientována trochu jinak, než jak označuji směry já. Ignorujte ji a používejte stále značení nahoru=sever, nahoru doprava = severovýchod atd. Portál na SZ vás může odnést zpět do druhého patra. Jděte z místnosti s růžicí do JV portálu a pokecejte s Elfem. Sešlete na něj Heal, čímž ho zbavíte šílenství. Uprostřed místnosti seberte Bard´s Gloves a z hromady v S části seberte Madman´s Journal a Scepter of Radiance. Portál na JV vede ven z dungeonu, portál na SZ do místnosti s růžicí. Toto podlaží je složeno z několika místností propojených navzájem portály, v některých místnostech nefungují kouzla, v jiných je kouzelní provázeno divokým efektem. Následující cesta vás neprovede po všech místnostech, ale je to nejkratší cesta, jak se dostat do dalšího patra. Začněte v místnosti s růžicí na podlaze. Jděte na SV, ocitnete se u obelisku. Pokud se zákonně dobrou postavou dvakrát na obelisk kliknete, získáte paladinský meč Purifier +4. Jděte na SV a zabijte Tahazzara. Seberte jeho srdce a Scepter Gem, z výklenku vyberte poklad. Jděte na SZ, ocitnete se zpět u obelisku. Jděte na JV a pobijte sukuby. Jděte na JV a zabijte Karashura, seberte jeho srdce a Scepter Gem, ze skříňky vyberte poklad. Pokračujte na JV, ocitnete se v místnosti se sloupem. Jděte na JZ a pobijte bandu Tieflingů. Vydejte se na SZ a pobijte Demon Knighty. Jděte dál na SZ, rychle zabijte hlavního Wrighta, osvobodíte tím nebohé Wright Slave. Prohledejte místnost, seberte hlavně White Dragon Scales a Journal. Poté jděte znovu na SZ, ocitnete se v jeskyni. Promluvte si s Gambling Cambionem Aesgerethem. Pokud chcete, můžete si s ním zahrát o magický meč či o svitek Wish, ale příliš to nedoporučuji. Zahrajte si s ním o Gem a vsaďte jeho svobodu. Sice prohrajete, ale žezlo bude složeno. Pokud chcete, můžete Aesgeretha vyprovokovat k boji. Po jeho zabití získáte Scepter Gem (a žezlo se vám také složí) a úchylné karty Deck of Many Things na tři použití (obvykle záporný efekt, kladný efekt, záporný efekt). S kompletním žezlem projděte portálem ve V části jeskyně, ocitnete se v dalším podlaží.
Promluvte si s Garstonem v podivném stroji, asi se nevyhnete kouzlounebo několika potvorám. V této hlavní velké místnosti je portál ven, portál do nižšího patra (zatím není aktivován) a čtyři východy, na SV, SZ, JV a JZ. Jděte do místností na SV, vyčistěte je (na magické golemy platí jen nemagické zbraně !), v první si všimněte tří barevných kamenů na zemi a ve druhé z bazénku seberte Blue Oil. Pak jděte z hlavní místnosti se strojem na SZ (Illihid Encampment). V sídle Mindflayerů postupujte takto: vyčistěte první místnost, jděte na Z, ze skrýše seberte Illithid Rod, vraťte se do první místnosti, jděte na J, vyčistěte, v jedné z cel po obvodu místnosti pokecejte s učedníkem (Apprentice), jděte na J, pobijte šmejdy, seberte z mrtvoly Illithid Rod, vraťte se do místnosti s celami a jděte na Z, seberte z bazénku Red Oil, vyřiďte poslední psioniky a máte to – vraťte se do velké místnosti se strojem. Nyní se vydejte na JV (Gythianki Encampment). V této lokaci postupujte následovně. V první místnosti seberte z truhly Flint and Tinder, pokud chcete, můžete vyčistit místnost na JV. Z první místnosti jděte na JZ, vymlaťte nepřátele a ze stolu vezměte Handwritten Note. Pokračujte na JV, pobijte gythianky a z mrtvoly kapitána seberte Diary of Carston´s Apprentice a Angurvadal +4. Z fontánky vezměte Purple Oil a ze skrýše Montolio´s Clasp. Na JV vedou schody k drakovi, na JZ k demi-lichovi. S drakem Saladrexem si můžete slušně pokecat, nebo ho vyprovokovat a zabít (stejně je zlý), zbude z něj Staff of the Ram +4. S demi-lichem si pokecat nemůžete, zato po tuhém boji získáte kromě 20 tisíc a pokládku v sarkofágu také Dagger of the Star +4. Nyní se vraťte do hlavní místnosti se strojem. Jděte na JZ, zničte truhly-mimiky a prohlédněte si tři barevné kameny. Jděte dál na JZ a zapalte pochodně dle barevných kamenů, takže vlevo fialová, červená, červená a vpravo červená, fialová, modrá. Otevře se brána na SZ, za ní jsou dveře do místnosti. Pobijte minotaury (po jednom zbude Axe of Unyielding) a salamandery a prohledejte bedny – naleznete Clay Golem Page a Crystal Malet. Vraťte se ke stroji a použijte na sklo Crystal Malet (uhoďte 6x). Promluvte s Garstonem, můžete ho zabít nebo pustit, tak jako tak získáte jeho deník (Garston´s Journal). Použijte stroj podle zápisků: push triangular button, turn red dial, pull medium lever. Portál do dalšího patra je aktivován. Ještě než stroj opustíte, můžete si zlepšit svoje postavy dle poznámek (Handwritten Note). Každé zlepšení funguje jen jednou, a to na postavu, která stroj používá. Zde je seznam kombinací (uvádím jen klíčové označení ovládacího prvku, takže místo „pull short lever“ jen „short“ a podobně).
Až se vyřádíte se strojem, projděte portálem do dalšího podlaží.
Ocitnete se ve velké místnosti. Na V, J a Z vedou dveře, jsou tu dva portály (zpět do čtvrtého patra a ven) a uprostřed místnosti je pečeť se znakem boha Helma, k jejímuž otevření je zapotřebí tří klíčů. Jděte do dveří na Z. V místnosti je Globe Machine a okolo 4 barevné sloupy. Použijte stroj a postupně mačkejte barevná tlačítka, na pořadí nezáleží. Vždy po stisknutí tlačítka získáte příslušnou kouli a objeví se několik slabších potvor. Až budete mít čtyři barevné koule, vložte je do sloupů kolem stroje, je samozřejmě nutné dodržovat barvy (modrou kouli do modrého sloupu atd.). Až to provedete, získáte Mind Key. Jděte do místnosti na J. Promluvte s duchem (Helmite Ghost) a jděte plnit zkoušky. Čekají vás tři (troje dveře). Za dveřmi na JZ vás čeká místnost plná orků, po jejich likvidaci seberte z bazénku Ixil´s Nail. Za dveřmi na J je zkouškou boj s drakem, z jeho mrtvoly seberte Warrior´s Skull a katanu Hindo´s Doom +3. Za dveřmi na JV vás čeká hravý imp – na jeho hádanku odpovězte 7 a poté si zahrajte hru. Začněte odebráním 2 mincí. Podle toho, kolik odebere mincí imp, zahrajte další tah – je nutno, aby zbylo 5 mincí. Tím už jste vyhráli, bez ohledu na to, kolik nyní imp odebere, můžete v dalším tahu odebrat tak, aby zbyla jedna mince. Vraťte se k duchovi, dostanete od něj Heart Key. Nyní jděte do místnosti na V. Dojděte k oltáři a použijte ho (musíte mít Warrior´s Skull). Nyní ovládáte postavu na cestě bludištěm, postupujte následovně. Jděte na sever, jděte na sever, zabijte ducha a otevřete truhlu, jděte na východ, jděte na jih, prohledejte místnost, jděte na východ, zaútočte na psa a prohledejte místnost, jděte na jih, otevřete truhlu, zaútočte na kostlivce, otevřete truhlu (získáte hůlku), jděte (zpět) na sever, jděte na západ, jděte na sever, jděte na východ, otevřete stůl, jděte na sever, použijte svitek, jděte na západ, prozkoumejte truhlu a projděte chodbou do krypty, použijte hůlku a máte to. Prošli jste tuto malou hru na hrdinu, čímž získáte Spirit Key.
Jděte do hlavní místnosti a postupně odemkněte zámky v malých sloupech kolem kruhu. Po použití Mind Key vás čeká boj s několika Rilmani, zbude po nich Club of Detonation. Po použití Spirit Key na vás zaútočí lich a ohnivé lebky, z lichovy mrtvoly seberte Erinne Sling +4 a Serpent Shaft). Nejtužší boj na vás čeká po použití Heart Key, z mrtvol různorodé tlupy si můžete vzít luk Taralash +4 a Gauntlets of Extraordinary Specialization). Nakonec otočte kolem, otevře se vám portál.
Vstupte do portálu a ocitnete se ve vězení. Promluvte si s Imprisoned One a souhlaste s jeho návrhem. Jeden portál vede do horních pater, druhý ven. Projděte ven a jděte nahoru na střechu budovy. Promluvte si s Odrenem (řekněte, co vám Imprisoned One řekl) a až odejde, promluvte si s Ghostly Apparition, dostanete Helm´s Scroll. Můžete se teď na vše vykašlat a odejít, nebo můžete přečíst zvenku svitek a obnovit tak pečeti (což je asi nejlepší). Třetí možností (je za ni nejvíce zkušeností) je návrat do vězení a bitva s Demogorgonem – princem démonů. Po tuhé zapářce v dungeonu Watcher´s Keep se dnes vydáme po hlavní dějové linii. Děj přímo navazuje na závěrečné události hry Shadows of Amn. V reakci na události v okolním světe vás královna Ellesime zavede na elfí posvátná místa, do Tethyrského lesa...
Klikněte na nejbližší kamennou hlavu. Po troše povídání se objevíte v severní části mapy a za chvíli se utkáte s Illaserou a jejími pohůnky. Po vítězství jí nezapomeňte vzít věci, zejména Sylvain Chain +2 a Boots of Speed. Po chvíli se objevíte v Propasti (pokud nestihnete pobrat předměty, nezoufejte, přenesou se s vámi do Propasti).
Promluvte si se Solar a se Sarevokem, přistupte na jeho podmínku, otevře vám jeden z pěti průchodů. Navíc ho můžete nabrat do družiny, je to schopný fighter na 18. levelu, ale jeho přesvědčení je chaotic evil. Groteskní sochy (Fate Spirit) na S stěně vám při použití umožní formou rozhovoru povolat postavy z hry Shadows of Amn, které pak můžete nabrat do družiny. Toto místo bude odteď vaším domovem, kdykoliv se sem můžete teleportovat pomocí speciální dovednosti Plane Pocket. Po hlavní místnosti poletuje imp Cespennar, pokecejte s ním. Tento imp vám může skládat či vylepšovat magické artefakty.
Zde je seznam artefaktů, které Cespennar vylepší či z nich udělá nový předmět jen s pomocí peněz (obvykle 5000): White Dragon Scales, Paladin´s Bracers, Quiver of Bolts, Blue Dragon Scales, Erinne´s Sling.
K většině artefaktů je kromě peněz potřeba více předmětů, zde jsou všechny mně známé recepty:
Projděte otevřenými dveřmi na SZ, ocitnete se v první zkoušce. Promluvte s Gavidem a pak vymlaťte vše, co na vás naběhne. Pak se vraťte do hlavní místnosti a projděte branou na S.
Ocitáte se v obleženém městě. Pobijte stráže, tomu se nevyhnete. Promluvte s Melissan. Pak promluvte s chlapcem opodál a oživte jeho otce (můžete to udělat později, až budete mít namemorované potřebné kouzlo). Jděte do malé věže u S hradeb, po vyslechnutém rozhovoru promluvte s kapitánem Samandem (pokecejte hlavně o Mateovi), z knihovny si můžete vzít dva super léčivé lektvary. Sejděte po schodech do žaláře, promluvte se žalářníkem a pokecejte v cele s Mateem. Jděte do chrámu uprostřed města a promluvte se Sestrou Farielle. Kromě léčení a předmětů se jí poptejte na cestu do hradu, dá vám klíč. Kupte si svěcenou vodu. Navštivte dům u velkého schodiště (SV od chrámu) a promluvte si s Mirnielle Santele, ukáže se, že jejího syna drží jako rukojmí vykutálený Kiser. Jeho dům je V od chrámu, hned tam jděte a s Kiserem promluvte. Pak jděte za Errardem (je na SV hradbách) a vše mu řekněte. Magicky zjistí, kde je unesený mladík, a pošle vás zpět za Kiserem. V podzemí jeho domu už na vás čeká i se svými kumpány. Vyřiďte je, prohledejte mrtvoly (vezměte hlavně Secret Jail Door Key, hodí se i Shakti Figurine), z jedné skříňky seberte Starfall Ore a pak vyhledejte v několikrát zatočené chodbě Ardica. Vraťte se za Mirnielle a promluvte s ní. Zajděte do hospody, u barmana můžete obchodovat (mj. Boots of Speed a Yamato +4), sbírat klevety a odpočívat. Promluvte si s číšnicí (Waitress) a vyřiďte dva vojáky poblíž. Oberte je a znovu si promluvte s číšnicí, pokecejte hlavně o stokách. V hostinci si pokecejte s Viekangem, Peltjem, Pyrgamem a Volem. Opusťte hostinec a vlezte do zamčené budovy JZ od chrámu. Jsou to kasárna, pobijte všechny vojáky (několikrát jim přijdou posily) a z jedné truhly seberte černý klíč. Tímto klíčem můžete otevřít poklopy do stok, které jsou v ulicích města tři. Jděte do Z části města, pokecejte s Ralisarem a vstupte do budovy Arcana Archives (SZ od chrámu). Promluvte si s Lazarusem a slibte mu pomoc při hledání knihy, ještě se ho optejte na stopy. Vyjděte na ulici a promluvte si s nedaleko stojícím chlapcem Squipem. Optejte se ho na knihu a dejte mu pět zlatých. Pak zastrašte opodál stojící vojáky, kteří buzerují elfy. Promluvte s elfy a slibte jim pomoc. Jděte do chrámu, promluvte o elfech s Farielle, vraťte se k elfům a řekněte jim, že se mohou schovat do chrámu. Pak jděte do hospody a promluvte si s Hectanem. Pak jděte za Lazarusem, vykecejte z něj svitek a jděte ho dát Hectanovi (měli byste mu říci, že použití svitku je nebezpečné, jinak vám klesne reputace). Dostanete knihu, kterou odneste Lazarusovi. Odteď zde můžete obchodovat, Lazarus má spoustu kouzel (včetně 9. levelových), hodí se i Boots of Speed, Bag of Holding, Scroll Case a Potion Case. Teď je čas na trochu dungeonění. Jděte do domku J od chrámu a sestupte do podzemí. Na stole jsou šípy a šipky +3, v nedaleké místnosti prakové kule +3. V podzemí je pár tajných stěn a několik zamčených dveří, budou na vás také vyskakovat upíři. Za SV stěnou se vám zjeví duch (Prison Spirit), opodál seberte ze sudu lebku. Vnější chodbou projděte do Z části lokace, opět se vám zjeví duch. Poblíž jsou dvě místnosti – v jedné ze stolu seberte Rusted Amulet a ve druhé na stůl (má to být hrob) dejte tento amulet a lebku. Znovu se objeví duch, pokud u sebe máte svěcenou vodu, tak hrob očistíte. Poté vám duch otevře místnost v S části, kterou předtím nebylo možno odemknout. Uvnitř je upír a na stole Bronze Ioun Stone, který se bude hodit vašemu mágovi. Jděte do J části lokace, zabte Phlydian a projděte průchodem na JZ.
Promluvte si s Asmayem a jděte až do zděné část., Dávejte pozor na pasti a zlikvidujte stráže. Z cel osvoboďte tři vězně (naproti jedné cele je v chodbě na zdi skrýš s prakovými kameny +3) a vstupte do skladiště. Vyčistěte jej od vojáků a z jedné truhly seberte Fflar´s Scabbard. Dveře na SV vedou do mučírny a do místnosti se schody do horních pater paláce. Dveře na SZ vedou do místnosti s tajným průchodem do stok.
Není tady vlastně nic důležitého. Kromě cesty do paláce odtud vedou tři východy do města (poklopy) a po chodbách se poflakují různí nepřátelé, většinou ozbrojení magickými zbraněmi. Tuhý boj vás čeká v kulaté centrální místnosti. Pokud chcete, tak stoky vyčistěte, pokud ne, vystoupejte z podzemí paláce po schodech nahoru.
V prvním patře vás čeká družina vojáků a čaroděj. Schody vedou dál nahoru, pokud si chcete odpočinout ve městě, lze odsud odejít na JZ (brána do města). Naházejte na sebe ochranná kouzla a vyjděte nahoru, ocitnete se ve velké místnosti. Shlédněte hádku Melissan versus Gronmir a pak si užijte boj. Poté vás čeká rozhovor s Melissan. Nezapomeňte řádně prohlédnout mrtvoly, zejména Gronmir má u sebe výborné věcičky. Pokud máte ještě náladu jít do města, stačí vyjít po schodech nahoru – ocitnete se na hradbách. Až budete hotovi, použijte schopnost Pocket Plane a vraťte se do svého dočasného domova. Při odchodu z Pocket Plane si můžete vybrat, kam půjdete.
Pobijte vojáky, kteří přepadli obchodní karavanu. V SZ rohu mapy pokecejte s Karthis al-Hezzarem, můžete u něj obchodovat. Kromě zbraní a kouzel nabízí schránky na flakónky, na svitky a na gemy. Můžete koupit i Obsidian Ioun Stone. Přes můstek v J části mapy projděte do V části, pobijte obry a další darebáky a opusťte lokaci V okrajem. Můžete pokračovat do další lokace na V, nebo se podívat do lokace Watcher´s Keep. Jak postupovat v tomto dungeonu se můžete dozvědět v první části návodu (ale jít tam můžete samozřejmě kdykoli, a ani nemusíte Watcher´s Keep projít na jeden zátah).
Promluvte si s Gorionem a poté se pusťte do bitky s Master Wraithem. Nějaký čas po tomto setkání bude chtít Aerie odejít z vaší družiny, lze ji ale ukecat, aby zůstala. Po boji jděte do chrámu, pobijte kostlivce a z úkrytu za dlaždicí u SV stěny seberte Nymph´s Tear. Po schodech jděte do horní části a promluvte s Nyalee – slibte, že přinesete její a Yaga-Shurovo srdce.
Pobijte ohnivé obry a partu prťajzlíků v S části. Jděte do SV části lokace, kde je vstup do Yaga-Shurovy jeskyně.
V této lokaci se kromě elitních obrů a dalších neřádů budete potýkat i s ohnivými trolly (na jejich doražení je potřeba kyselina či chlad) a s Burning Many (kouzlí strach, takže je nutno před boji s nimi nahodit protistrachová kouzla typu Resist Fear). Vpravo a vlevo jsou malé místnosti se zlatou koulí, u schodiště kousek nad nimi jsou dva zavřené průchody. Zatím vše nechte být a jděte po schodech až nahoru, k podivnému stroji (Device). V místnosti SZ od stroje je schránka s Hammer Wardstone a Girdle of Fire Giant Strength, v místnosti na JV od stroje je schránka se Skull Warstone. S oběma wardstony běžte do dolních místností a použijte zlaté koule (několikrát na ně klikněte) – otevřou se průchody v prostřední části schodiště. V místnosti vlevo seberte ze schránky Flame Wardstone, vpravo Blood Wardstone a Psion´s Blade +5. Použijte stroj, otevře se cesta dál nahoru na SV. Projděte do dalšího patra. V hlavní místnosti sejměte Berenna a jeho obry a seberte Baalor´s Claw. Ve třech schránkách jsou různé poklady, nad ohništěm v S části místnosti je Yaga-Shurovo srdce, seberte ho. Dveře dál na S otevře jen extrémně silná postava, můžete použít flakónek obří síly, jichž se několik po místnosti povaluje. V další místnosti zabijte Imixe a spol, má u sebe Ravagar +4 a Amulet of Master Harper. Na podstavci uprostřed místnosti je skrýš – seberte Yaga-Shura´s Journal, Beating Heart a Bag of Plenty +1. U stěny je otrokyně, osvoboďte ji a prokecněte. Kousek od ní je skrýš ve stěně, ve které je mj. Stone Golem Page. Vraťte se do chrámu v Mirském lese, pokecejte s Nyalee a dejte jí obě srdce. Po krátkém rozhovoru ji budete muset zabít.
Přejděte most a hned se pusťte do Yaga-Shury. Až bitvu vyhrajete, nezapomeňte si kromě jiného vzít Shuruppak´s Plate, Shield of Order +4 a Runehammer +4. Po boji budete na chvíli přeneseni do Planar Pocket a po rozhovoru se vám otevře další zkouška (spočívá jen v boji, ovšem není to žádná legranda). Na bojišti si promluvte s Melissan, doplní vám mapu o nové lokace.
Touto lokací musíte projít do její V části, abyste mohli pokračovat do vesnice Amkethran. Bude vás tu obtěžovat horda vojáků, důvod vám napoví úvodní rozhovor s jejich velitelem Tombelthenem a také svitky Notice a Bounty Notice, které můžete sebrat.
Mapa vesnice je celá odkrytá a obsahuje všechny důležité body, takže budete mít lehkou orientaci. Ve vesnici vás čeká několik zajímavých epizod. Hádkou a bojem s kapitánem Erelonem získáte zkušenosti a Darkfire Bow +4, o kus dál se můžete zapojit do sporu Saemona a žoldáků – Saemon uteče a vy budete muset pobít žoldáky. V JV části pomozte knězi, který bojuje s mnichem. Poté dejte knězi peníze na jídlo pro chudé. Poblíž je chrám s knězem Chyil, můžete se tu léčit a podobně. Podle mapy najdete domek kováře Kerricka a magické archívy II, můžete obchodovat se starým známým mágem Lazarusem. V taverně promluvte s barmanem Zakeem (info, obchod, drby, spaní) a slibte Marlowemu, že ho navštívíte v jeho domě. Kousek do hospy vás požádá o pomoc Omar Haraad, pobijte žoldáky a zachraňte jeho dceru Asanu. Promluvte s Omarem, dostanete Montolio´s Cloak. Jděte do Smuggler´s Cave, zasáhněte do hádky a pobijte mnichy. Promluvte s Carrasem, můžete s ním obchodovat. Jděte na horní plošinu v SV části a navštivte Marlowa. Promluvte s ním a slibte mu pomoc proti lichovi. Vydejte se do Cave fo Death a promluvte s lichem. Vyslechněte si jeho verzi a vraťte se pokecat s Marlowem. Po rozhovoru se ocitnete u liche a dostanete duši dívky. Potom můžete Marlowa nechat napospas lichovi nebo se do toho vložit a liche zabít. Až liche porazíte, promluvte s Marlowem a duši mu dejte. Otočte postupně čtyřmi kulatými podstavci (vždy se objeví několik nepřátel) a poté zkusmo projděte dveřmi na horních plošinách. Poslední dveře nejdou otevřít, klíč k nim získáte později. Je to tajná cesta do kláštera. Jděte ven k branám do kláštera (Monastery Bill Gates) a promluvte si s Balthazarem. Získáte nové lokace do hlavní mapy.
Promluvte si s dřevorubcem a vydejte se do JZ části lokace. Pobijte partu drowů a jděte do SV části, kde si prohlédněte hroby. Vraťte se za dřevorubcem a pořádně s ním promluvte. Ukáže se, že je to drow, zabijte ho i s jeho kumpány. Prohlédněte chatu, z truhly seberte Rune of Clangeddin. Jděte na S, je tam odmaskovaný vchod do podzemí. Směle vstupte.
Pobijte Myconidy, pavouky a Umber Hulky a postupujte na SV. Přes most dojdete na rozcestí, vydejte se do Drow Barracks. Zabijte Thelyn´sse a jeho vojáky a seberte Drow Guards Key a Amulet of Cheetah Speed. S klíčem můžete na rozcestí otevřít cestu do tunelů. V North Tunnels vás čekají bitvy s hlubinnými trpaslíky a Slave masterem, v South Tunnels se musíte probít přes pavouky (pozor na pasti-pavučiny). Obě cesty vedou na křižovatku se čtyřmi východy: na JZ do South Tunnels, na JV do North Tunnels, na SZ do Lich´s Lair a na SV jsou zamčené dveře. Jděte do lichova doupěte a liche Odamarona zabijte. Seberte Drow Wardstone, Heart of the Damned a Eye of Tyr (Powel Gem). V místnosti čouhá ze zdi několik „něcojakotrubek“. Z jedné lze sebrat Skull of Lich. Vraťte se na křižovatku a projděte dveřmi na SV. Promluvte si s Diaythou a jděte do JV dveří. Zabijte elementálního prince a jděte do dveří na SZ. Sejměte kněžku a její poskoky, seberte Darksteel Shield +4. Pak jděte do hlavních dveří na SV. V boji jeden na jednoho zabijte kapitána Egeissaga (má u sebe String of Gond) a promluvte si se Spectatorem (je to váš kámoš z města Sahuaginů v BG2:SoA). Vydejte se na SV. Z kulaté místnosti vedou dveře na JV a V (vedou do malých místností, v každé je jeden psionický šmejd) a dále na SV. Cestou na SV se dostanete do místnosti s Mithykylem a dalšími silnými Mindflayery, ale neměl by to být problém. Dále na SV vedou dveře do místnosti se Sendai. Čeká vás dost tuhý boj, po vítězství nezapomeňte sebrat Wong Fei´s Ioun Stone a Studded Leather of Thorns +6. Po boji budete opět na chvíli přeneseni do Pocket Plane a po vyprávění se vám odkryje další zkouška (test spočívá v rozhovoru s vaší vlastní nevinností a v boji se Slayerem, pohoda). Ze Sendaina úkrytu vede přímá cesta na povrch pomocí portálu.
Promluvte si s Draconisem a pusťte se do boje. Až mu poteče do bot, změní se v draka a do bot začne téci vám. Pro tento boj je každá rada drahá, dost záleží na složení vaší družiny, ale rozhodně neuškodí, pokud své slabší postavy ochráníte kouzlem Protection From Energy a budete mít v zásobě pár Death Spellů na otravné Invisible Stalkery. Z Draconisovy mrtvoly vezměte Draconis´ Head a Tzu Zan´s Bracers (jen pro mnichy) a projděte branou na SV do podzemí. Vyčistěte jeskyni (budu ji nazývat úvodní jeskyní) a z Wyverna seberte Empty Breath Potion Flask a svitek Stone to Flesh (bude se hodit). Všechny dveře jsou zamčené, takže jděte k nejzápadnějšímu bazénku a proplavte do další lokace (klikněte na bazének). Pobijte salamandery a vstupte do místnosti na JZ. Použijte nádrž – naplní vám Breath Potion Flask. Vraťte se do úvodní jeskyně a proplavte nejvýchodnějším bazénkem. Vyčistěte celou lokaci, od vynoření jděte na Z, pak na S a na V. Otevřete vězení a promluvte s mnichem, než zemře, dá vám provaz. Z jeho mrtvoly seberte Hindo´s Hand. Pokud chcete, vymlaťte Olhydru v nejzápadnější místnosti, jinak se vraťte do úvodní jeskyně. Proplavte severnějším prostředním bazénkem a přes oči se probijte až do SZ části. Promluvte si s čarodějem (Iycath the Mad) a přistupte na obchod. Proplavte bazénkem V od zkamenělců, pobijte Beholdery a seberte Eyestalk. Vraťte se, jděte na S do laboratoře (lze tam proplavat bazénkem Z od zkamenělců) a dejte čaroději Eyestalk. Dostanete Reverse Scroll, ze stolu seberte Juggernaut Golem Page. Pak na zkamenělce sešlete Stone to Flesh a promluvte s nimi. Pokud máte tuto lokaci vyčištěnou, pošlete je domů. Vraťte se do úvodní jeskyně a proplavte posledním (tedy prostředním jižním) bazénkem. Promluvte s dračicí Fll´Yissetat, přečtěte svitek, dostanete Abazigal´s Wardstone. Jděte na V a vstupte do hlavní jeskyně. Pobijte salamandery a nakonec si to rozdejte s Abazigalem. Stejně jako jeho syn Draconis se po chvíli změní v draka. Ale pokud na sebe naházíte Protection From Lightning, měli byste ho zvládnout. Po jeho smrti budete opět na chvíli přeneseni do Planar Pocket, dozvíte se nějaké informace a otevře se vám čtvrtá zkouška (rozhovor s Cyricem a po chvilce souboj se třemi jeho nohsledy). Z Abazigalovy mrtvoly seberte Blue Dragon Scales, Electric Flail Head a Gram the Sword of Grief. Poté jeskyni opusťte portálem poblíž. Na povrchu se setkáte s Elminsterem.
Po návratu do vesnice na vás stále budou útočit Balthazarovi vojáci. Nedaleko brány do kláštera je i kapitán, po jehož zabití můžete sebrat klíč k bráně. Projděte do hospody a pokecejte s barmanem o cestě do kláštera. Odkáže vás na Faheeda a Majiru, jděte za nimi (domek na útesu vedle Marlowe´s Home). Promluvte s Faheedem, získáte klíč. Je to klíč od dveří v Cave of Death, za nimiž je cesta do kláštera. Do kláštera ale můžete jít rovnou hlavní branou a na ochozu použít dveře na V. Tak jako tak, setkáte se s Balthazarem a čeká vás bitka, není to ale nic strašného. Po boji budete opět na chvíli přeneseni do Pocket Plane a po rozhovoru se vám odkryje další (poslední) zkouška – tuhá bitka s Ravagerem (doporučuji nevšímat si kostěných čepelí, případně jim nechat na hraní pár elementálů, a co nejdřív hrubou silou rozsekat Ravagera). Z Balthazara v podstatě nic zajímavého nezbude, takže pokud jste se vším hotovi, přeneste se do Pocket Plane. Nyní vás čeká finále. Při odchodu z Pocket Plane si můžete vybrat, zda-li se vrátíte do normálního světa, nebo zda půjdete do závěrečné lokace – na Bhaalův trůn. Před rozhodujícím střetnutím se dobře vyspěte a vybavte, jelikož už není cesty zpět ani možnost odpočinku.
Boj s Melissan je sice celkem snadný, ale než ji zabijete, tak uteče. Jděte na JZ ostrůvek, pobijte vzdušné elementály včetně prince a použijte bazének. Opět vás čeká boj s Melissan a opět z něj uteče. Postup opakujte na JV ostrůvku, čekají tu na vás ledoví elementálové. Poté následuje další boj s Melissan a její další útěk. Poslední ostrůvek je na SV a po jeho vyčištění od ohnivých elementálů a použití bazénku vás čeká opravdu závěrečný boj. Všechny boje s Melissan (kromě prvního) jsou dost tuhé, pokud nebudete zvládat, přeměňte se ve Slayera a vyřiďte si to s ní osobně, ostatní zatím mohou zaměstnávat její pomocníky. Po závěrečném vítězství vás již čeká jen rozhovor se Solar a těžké rozhodnutí, zda se stanete bohem a opustíte své přátele, nebo se Bhaalovy esence vzdáte a stanete se normálním smrtelníkem. Poté již jen filmeček a dojemné povídání o dalších osudech vašich parťáků...
© 99-2022 ABCgames.net |