OTHER | ||
CALENDAR FORUMS COMPANIES TOP 10 BUY GAMES | ||
USER | ||
Login Registration Users | ||
Games Store | ||
ABCgames | ||
Contact, RSS, Cooperation | ||
STATISTICS | ||
Online 2174 users | ||
Zobrazení: | 10033 | |
Autor návodu: | Ing. Miroslav Moucha (Cheater.cz) |
Nedávno jsem si znovu pustil starší gamesu Strife, a protože jsem nikde nenašel na tuhle hru návod, tak jsem se rozhodl jeden napsat. Strife je 3D akce, někdo by mohl říct další klon Dooma, ale má něco navíc, je tak trochu laděný do adventury. Mohl to být docela zajímavý směr vývoje, kterým se mohly adventury ubírat místo toho, aby splynuly s 3d akčními hrami. Škoda, že se toho někdo další neujal.
Pár poznámek na úvod:
1) Nečekejte podrobný návod ve stylu jdi doprava, doleva atd, ani nebudu detailně popisovat co se kde dá sebrat. Spíše zde najdete popis úkolů a způsob jejich řešení a také upozornění na chyby, kterých se musíte vyvarovat.
2) Pokud jste ve městě (TOWN), zásadně nestřílejte. Jedinou ranou totiž spustíte alarm a způsobíte si zbytečné problémy. Nejlepší je hned při jakémkoliv příchodu do města vyměnit zbraň za nůž.
3) Jediné zbraně, které můžete ve městě bezpečně použít, aniž byste způsobili poplach jsou nůž a otrávené šípy (POISON BOLTS)
4) S kýmkoliv můžete hovořit. Stačí přijít k dotyčnému a stisknout mezerník.
A teď už vzhůru do dobrodružství.....
1) Rowan a Beldin
Až se zbavíte dvou strážných a vyjdete ze dveří na ochoz, potřebujete ze všeho nejdříve pomoc. Tu najdete hned v místnosti u ochozu, kde už na vás čeká Rowan. Promluvte s ním a dostanete jednak kuši (kterou zase radši hned schovejte, abyste zbytečně neprovokovali strážné) a jednak první úkol. Máte jít do svatyně (SANCTUARIUM) a přinést Rowanovi prsten od Beldina, který je tam vězněn. Vyjděte opět nan ochoz, na jeho konci jsou schody dolů k nádrži, ale tam zatím nepůjdeme. Dejte se doleva úzkým průchodem a potom po schodech dolů do města. Hned po levé ruce budete mít dveře do taverny, kterou zatím necháme být a půjdeme dolů k mostu. Most nebudete přecházet, ale dáte se doprava přímo ke svatyni. Přede dveřmi stojí voják, takže hupsněte dolů k řece na plošinu, odkud vede chodba do svatyně. Nejdříve musíte jít pomocí krátké výtahové plošiny do pravé části, kde najdete jednak tlačítka, která zpřístupní lávku do levé části svatyně a jednak po pravé ruce místnost s kalichem (CHALICE), jejíž dveře jsou chráněny silovým polem. Později najdete ve svatyni tlačítko, kterým toto silové pole zrušíte, a mohli byste kalich sebrat, ale předtím vás důrazně varuji - je to cesta do pekel ! Takže raději pokračujte po lávce do levé části svatyně, kde ve dveřích po levé ruce najdete Beldina. Pokecejte s ním, seberte něco peněz a pak - nemáte jinou možnost - Beldina zabijte a sebrte prsten, který z něho vypadne. Zpět do města se můžete dostat po schodech, které jsou ještě kousek za Beldinovou celou a zpřístupní se tlačítkem na sloupu uprostřed místnosti.
Nejkratší cestou běžte odevzdat prsten Rowanovi, dostanete něco peněz a hlavně komunikátor, jehož prostřednictvím budete dostávat zprávy od agenta s přezdívkou Blackbird (Vrána). Tyto zprávy, na které budete upozorňováni hláškou "INCOMING MESSAGE" i popis úkolů, které máte právě plnit si můžete zobrazit klávesou "W".
2) Macil
Nyní máte najít šéfa vzbouřenců Macila, který je v podzemí pod starou radnicí (OLD TOWN HALL). Běžte dolů do města, přes most a hned vlevo máte starou radnici s probořenými dveřmi. Jděte dovnitř a najděte jednookého muže jménem Geoff. Řekněte mu heslo : "I NEED GOLD.", a on vám otevře průchod do podzemí k Macilovi. Až ho najdete (stačí jít pořád rovně), tak si s ním promluvte a přijměte jeho úkol. V opačném případě se totiž změní ve vašeho nepřítele a začne po vás ihned střílet. A v této chvíli je na vás ještě příliš silný, věřte mi. Dostanete nějaké klíče a peníze, se kterými máte jít za zbrojířem, který se jmenuje Irale. Když vyjdete z radnice, pustíte se přímo rovně do průchodu se dvěma krámky. Hned za průchodem vlevo jsou dveře, za kterými na vás čeká Irale. Za získané peníze si od něj kupte novou zbraň a můžete jít za starostou (GOVERNOR). Musíte zpátky přes most a hned doprava. Ze vstupní chodby můžete jít doleva a dalšími dveřmi dolů do místnůstky, kde můžete posbírat nějaké věci a potom doprava k výtahu, který vás dopraví až ke starostově kanceláři. Promlvte si s ním.
3) Starosta Mourel
Pokud jste mě v první části - ve svatyni - neposlechli a sebrali jste kalich, máte smůlu. Starosta vás obviní ze zlodějství a svatokrádeže dřív, než stačíte vůbec otevřít ústa. Buď můžete odejít a toulat se po městě až do úplného zblbnutí (žádné dveře se totiž pro vás už neotevřou a vaše jediná možnost jak sledovat tento návod, bude použít čít ELVIS na procházení zdí) a nebo vybrat jednu ze dvou možných odpovědí :
To je ovšem dost chabá obhajoba, takže starosta okamžitě zavolá stráže, které vaši hru rychle ukončí.
Pokud jste chybu neudělali a kalichu jste se nedotkli, tak vás starosta přijme do svých služeb a zadá vám první úkol. Opět máte na výběr dvě odpovědi :
Podle toho, jakou odpověď zvolíte, bude vypadat další pokračování hry. Pokud zvolíte první odpověď, Tak vás starosta pošle nejprve zničit přívod energie v nádrži, po druhé odpovědi půjdete hledat Derwina do skladiště (WAREHOUSE), které je v elektrárně (POWER STATION). Máte ho jenom zabít a přinést starostovi jeho ucho. To je vše. Po splnění tohoto prvního úkolu již pokračujete v obou případech stejně - do vězení (PRISON).
Vyběhněte zpět na ochoz, ale místo k Rowanovi jděte nyní doleva po schodech dolů. Tady najdete McGuffina. Můžete mu položit jednu otázku, v zásadě je jedno kterou. Potom stiskněte páku na zdi, hladina v nádrži poklesne a objeví se otvor ve zdi na protější straně. Přeběhněte tam, rozstřelte přístroj a odpadlou část sberte. Chodbičkami na druhé straně se dostaňte zpět do města. Zaběhněte do staré radnice za Geoffem, kde na vás bude čekat pár modrých vojáků. Ty musíte pobít (nejlépe otrávenými šípy, máte-li je, abyste nespustili poplach) a pak už můžete předmět odnést starostovi. Dostanete další úkol. Máte jít do vězení (PRISON), najít tam Wardena Montaga a osvobodit všechny vězně.
Elektrárnu (POWER STATION) najdete ve městě, kousek od Irelova krámku. Hned na první křižovatce jděte doprava ke skladišti. Po obou stranách panelu s postranními nápisy WAREHOUSE najdete malé místnosti s modrými tlačítky. Stiskněte je a v hlavní chodbě se otevřou vchody do skladiště. Běžte dovnitř a najděte Derwina. Můžete s ním pokecat, ale potom ho stejně musíte odpravit, sebrat jeho ucho a odnést je starostovi Mourelovi, který vám za to dá průkaz pro návštěvu vězení.
1) Warden Montag
Vězení je na druhé straně řeky. Od mostu půjdete rovně a po schodech nahoru a jste u něj. Uvnitř nejprve pobijte vojáky, z jednoho vypadne Id karta se kterou se dostanete dál. Než půjdete po schodech dolů do vězení zajděte do dveří vpravo, kde najdete Wardena Montaga. Pokecejte s ním a pak ho zastřelte, abyste z něj dostali klíč od vězení. Běžte dál do vězení, mačkejte páky v chodbách kolem hlavního nádvoří až se vám otevře vchod ke kobkám v podzemí a k hlavní kontrolní místnosti (MAIN CONTROL). Od ní se dejte doleva k vězeňské kapli a po schodech nahoru dojdete do soukromého apartmá soudce Wolenicka. Odpráskněte toho arogantního hajzla a vemte si jeho ruku. Běžte zpět ke dveřím MAIN CONTROL a dovnitř. Oběhněte všechna tlačítka s otiskem ruky a vězňové jsou volní. Vraťte se kousek zpět do místnosti, ze které vede chdba s celami po obou stranách. Proběhněte mezi celami a po schodech dolů k teleportu. Tím se dostanete k Macilovi, který má pro vás nový úkol. Máte jít do elektrárny (POWER STATION), kde ve skladišti (WAREHOUSE) najdete Wornera, agenta rebelů a v elektrárně máte zničit enrgetický krystal (POWER CRYSTAL).
2) Worner a elektrárna
Elektrárnu (POWER STATION) najdete ve městě, kousek od Irelova krámku. Pokud už v té době byl ve městě spuštěn poplach, bude město plné vojáků a vy se budete muset k elektrárně doslova probít. Hned na první křižovatce jděte doprava ke skladišti. Po obou stranách panelu s postranními nápisy WAREHOUSE najdete malé místnosti s modrými tlačítky. Stiskněte je a v hlavní chodbě se otevřou vchody do skladiště. Běžte dovnitř a najděte Wornera. Pokecejte s ním a můžete jít do elektrárny. Hned za dveřmi navštivte malou místnůstku vpravo. Jednak tady z mrtvého vojáka vypadne další klíč a jednak zde získáte novou zbraň. Pak vás čeká dlouhá cesta chodbami a místnostmi elektrárny. Po stisknutí spousty pák a tlačítek se dostanete konečně do místnosti s jakýmsi sloupem uprostřed. Oběhněte ho po plošinkách a výtahem vyjeďte nahoru. Promluvte s obsluhou, která vám dá Id kartu, abyste mohli stisknout tlačítko na stěně. Ve sloupu uprostřed místnosti se objeví žlutý krystal. Nyní ho můžete v pohodě rozstřelit a vyběhnout ven z místnosti hlavními dveřmi. Vráťte se do města.
V komunikátoru se vám objeví zpráva, abyste se stavili u Irela. Má pro vás zprávu, že může předělat plamenomet vojáků tak, aby byl použitelný i pro vás, ale musíte mu ho přinést. Pak se ještě stavte u medika (dveře na druhé straně průchodu s krámky), kde si můžete doplnit zdraví. Potom už na vás čeká další zpráva, že se máte vydat do stok (SEWERS), kde budete mít za úkol vyhledat Werana, který si říká RAT KING, Krysí král.
3) Weran
Jděte kolem staré radnice a pořád dál podle řeky. Dojdete ke vchodu do stok. Stiskněte tlačítko, vlevo za vámi se otevřou velké dveře a vám už nezbývá, než skočit dolů. V první větší místnosti se dvěma zavřenými dveřmi nejprve proběhněte vodou na druhou stranu. Po schodech nahoru a tam najdete tlačítko, které otevře ony dvoje dveře. Běžte k nim a vejděte do pravých dveří. Proběhněte chodbou a dojdete do prostory, kde jsou dva zamřížované vchody, za nimiž jsou ukryté výtahy. Jděte nejprve do výtahu vlevo. Až se opět dostanete do vody, tak se držte neustále vpravo až dojdete do velké podzemní místnosti s tmavě červenou podlahou. Na jejím konci jsou dveře - doupě Krysího krále. Pošle vás pro uniformu strážce. Musíte se vrátit až k výtahům a tentokrát použijete pravý. Cestou stisknete jedno tlačítko a doběhnete až zpět do lokace TOWN. Tam je přede dveřmi strážce. Toho zabijte, seberte jeho uniformu a odneste ji Weranovi. Za to dostanete nefunkční plamenomet. Jděte do města k Iralovi a on vám ho spraví. S touto zbraní se již nemusíte bát žádného poplachu. Takže si můžete jít sebrat i kalich do SANCTUARIA, ale bohužel opravdu nevím, k čemu vám bude. Jedině jeho pomocí múžete objevit jednu tajnou místnost. Můžete totiž kalich odnést Harrisovi do TAVERNY, ale pozor ! NESMÍTE mu ho dát !! V rozhovoru s ním vyberte odpověď, kterou se sháníte po slíbených penězích. Ty vám Harris nedá, takže vy mu nedáte kalich a zabijete ho. Tím se zpřístupní tlačítko na zdi, kterým otevřete tajnou místnost, kde se dá posbírat pár užitečných věcí. Pokud nechcete, aby po vás potom všechny stráže střílely, tak vám doporučuju zanechat zde kalich a jít dál bez něho.
Nyní se vraťe do Weranova podzemí s červenou podlahou. Weran vám otevřel tajnou chodbu (červené schody dolů). Dole přeskočte stoku a z protější plošiny nahoru. Proběhněte dlouhou chodbou až na křižovatku. Naproti vám za rohem jsou troje dveře, ale všechny zamčené. Doleva je tajný vchod do stok ze hradu (CASTLE) a po levé ruce máte malou místnůstku s tlačítkem a teleportem za mřížemi. Stiskněte tlačítko a jděte do vchodu do hradu. Po schodech dojděte až ven k velké nádrži. Obejděte ji na druhou stranu. Po levé ruce uvidíte zatím zahrazený vstup do opravářské nádrže (RECLAMATION TANK). Za dveřmi na druhé straně velké nádrže je tlačítko, které tento vchod uvolní. Běžte dovnitř a otočte kolem vpravo. Hladina v nádrži klesne a vy skočte dovnitř. Jste opět ve stokách, jen v jiné části. Zde musíte najít řídící panel, který zničíte několika ranami. Brána do hradu z města je otevřená. Nyní se vraťe k Macilovi a podejte mu hlášení. Než se vydáte za plněním nového úkolu, projděte se trochu a najděte střelnici (TRAINING WEAPON) a místního lékaře (MEDIC), který vám doplní staminu a zdraví.
4) Hrad a programátoři
Dalším úkolem je doručit zprávu programátorům, kteří jsou uvnitř hradu. Vchod do hradu najdete, když půjdete kolem taverny nahoru po schodech a pořád rovně. Programátoři jsou celkem tři. Jeden je v počítačové místnosti - od hlavní brány doleva až na konec k velkým dveřím, za nimi po schodech nahoru a do malých dveří ve stěně. Druhý programátor je v místnosti za trůnním sálem (AUDIENCING ROOM), která je ve druhé části hradu za vodním příkopem. Až od prvního programátora vyběhnete zase na nádvoří, jděte doleva a držte se pořád vlevo. Určitě neminete příkop ani most. Za mostem po levé straně je Audiencing Room. Ten třetí je v podzemních patrech hradu, kam se dostanete, když půjdete zpět přes most přes vodní příkop a potom směrem doprava a vběhněte hned do prvního otvoru vlevo (po několika schodech). Postupujte chodbou až k výtahu, který vás dopraví do podzemí (TRAINING FACILITY). Na konci chodby vlevo je programátor.
Nyní by se měl otevřít přístup do sídla programátorů (PROGRAMMER KEEP). To se nalézá ve druhé části hradu za mostem - stačí jít pořád rovně až ke dveřím. Za dveřmi už dostanete další zprávu - vyhledat hlavního programátora a zabít ho. ZA druhými dveřmi jděte doprava a v trojúhelníkovém sále skočte na oltář uprostřed. Před vámi se otevřou další dveře. Nyní jste v komplexu, kde se skrývá hlavní programátor. Najdete ho někde v posledním sále, jak se vznáší ve vzduchu. Boj s ním bude dost tuhý, ale neklesejte na mysli. Odměnou vám bude nejen další ukončená část hry Strife, ale také první část ultimátní zbraně.
1) Oracle
Dalším úkolem je najít Oracle v BORDERLANDS. Nejdříve ovšem pokonzultujete s Macilem, který se přesunul sem do hradu. Pak vyjděte z hradu ven (jako byste chtěli jít do města a hned po pravé ruce budete mít otevřený vchod do Borderlands. Dojděte na velké nádvoří s kamennou stavbou uprostřed. Dobře si toto místo zapamatujte, budete se sem ještě vracet. Odtud jděte doleva chodbou do místnosti s hnědým blokem uprostřed. Někde v boční místnosti získáte klíč k velkým dveřím a v následujícím komplexu chodeb a místností musíte najít na stěnách tři trojúhelníky s červenou tečkou uprostřed. Jejich stisknutím se otevře vchod k Oraclovi. Popovídejte si s ním a dostanete další úkol - zabít temného biskupa v obsidiánové věži, který má další část ultimátní zbraně. Skočte do teleportu vedle Oracla a od výše zmíněného kamnného bloku jděte na nádvoří s kamennou stavbou (v ní se nyní objeví další teleport k Macilovi) a pokračujte dále na opačnou stranu, k budově nazvané COMMONS. V ní je klíčník (KEY MASTER), od kterého dostanete klíč ke dveřím hned vedle kamenného bloku.
Poznámka: v budově COMMONS jsou velké dveře na klíč BRASS KEY, který byste měli dostat od Macila. Jimi se dostanete do města (lokace COMMONS), kde jsou všechny známé instituce - medic, zbrojíř, kovář nabízející brnění a taverna. V budově vedle vodopádu naleznete šéfa téhle lokace - Richtera. Opět platí to, co pro město na začátku hry - nestřílet, jinak spustíte poplach. Sice už máte Podstatnou část ultimátní zbraně, takže by pro vás neměl být problém se ubránit, ale proč si zbytečně přidělávat problémy, že ?
2) Bishop
Ode dveří jděte dopředu až do členité místnosti s vodou. Musíte se dostat na centrální plošinu s podivným strojem, vedle něhož je zelené tlačítko. Tím si otevřete vchody k velkým dveřím naproti tlačítku. Běžte tam a skočte do dalšího teleportu. Až vyjdete opět na volné prostranství, dostanete do komunikátoru další zprávu - máte se nejprve stavit v nemocnici (HOSPITAL) a potom najít místo, kde se skrývá BISHOP. Dojděte tedy do nemocnice - je skoro přesně naproti vám. Promluvte s doktorem a jděte ven. Výtahem se dostaňte na plošinu vedle místa, kudy jste do této lokace přišli a oběhněte po plošině na druhou stranu. V malé místnosti najdete páku, která zruší silové pole před velkými dveřmi a můžete jít dovnitř. Nyní jděte do dveří hned za vámi - WAREHOUSE - tedy opět nějaké skladiště. Musíte je proběhnout celé, nejprve prvním výtahem nahoru a pak po schodech dolů k velkým dveřím. Tady musíte oběhnout celé skladiště a dostat se do nižšího podlaží. Až budete mít všechno prozkoumáno, vraťte se do města a jděte do dveří hned naproti skladiši - SECURITY. I tento objekt musíte projít celý křížem krážem. Pak teprve se zpřístupní věž biskupa (BISHOP+S TOWER), která je na druhé straně za nemocnicí. Tady už nezbývá, než najít tajemného biskupa a načechrat mu peří. Další kousek ultimátní zbraně je váš a můžete co nejkratší cestou utíkat zpět k Oraclovi. Tam se dozvíte, že další kus skládačky má kupodivu váš někdejší spojenec MACIL. Pomocí dvou teleportů se snadno dostanete až k němu a zlikvidujete ho. Další úkol splněn a znovu rychle k Oraclovi pro další úkol.
3) Lorrimaster Surgeon
Další díl zbranmě má Surgeon, ke kterému se máte dostat teleportem, který pro vás Oracle otevřel po vaší levé ruce. Hurá do něj. Libovolným výtahem sjeďte dolů. Naproti je další výtahová plošina, která vás zaveze ke dvěma zamřížovaným vchodům. Vaše další bloudění ovšem započne u výtahu na opačné straně. Musíte projít systémem teleportů a postiskávat všechna tlačítka, abyste se dostali do výše zmíněných zamřížovaných vchodů. Tady vás čeká pokračování, abyste se dostali k dalšímu teleportu, který je ukrytý v budově naproti vám a je zpočátku nepřístupný. Za dveřmi této budovy uvidíte dvoje schodiště a troje dveře. Musíte se dát schodištěm vpravo, abyste došli ke zmíněnému teleportu. Jím se dostanete přímo k doupěti dalšího bosse a po jeho zničení obdržíte další kousek ultimátní zbraně. Vraťte se k Oraclovi abyste zjistili, že i on je zakukleným ufounem a zničte ho také. Tím je ultimátní zbraň kompletní. Zároveň obdržíte další pokyn do komunikátoru, abyste se šli podívat, co ochraňoval a skrýval předposlední boss Lorrimaster Surgeon.
4) Vesmírná loď
Známým teleportem a již jednou absolvovanou cestou se vraťte do místa, kde jste před chvílí zabili Lorrimastera Surgeona. Dojděte k oltáři před zelenou stěnou a mezerníkem ho aktivujte. Otevře se vám vstup do lodi. Nejprve se musíte vypořádat s e čtyřmi menšími roboty, potom v další místnosti s jedním velkým robotem a potom skočte do šedivého vchodu na opačném konci místnosti, než jste přišli. Dojdete do kruhové místnosti, jejíž podlaha jen vlastně celá jedna výtahová plošina. Nahoře je místnost, kde můžete ještě posbírat nějaké věci a pak už se dopravte plošinou dolů do velké místnosti, na jejímž konci už jsou dveře do vlastního doupěte Entity - závěrečného bosse celé hry. Zlikvidujte ho a máte vystaráno.
Tak to by byla celá hra Strife v kostce. Nejsem si jist, jestli pořadí uvedených úkolů je vždy stejné, ale jejich řešení určitě.
© 99-2022 ABCgames.net |