OTHER | ||
CALENDAR FORUMS COMPANIES TOP 10 BUY GAMES | ||
USER | ||
Login Registration Users | ||
Games Store | ||
ABCgames | ||
Contact, RSS, Cooperation | ||
STATISTICS | ||
Online 10027 users | ||
Zobrazení: | 12947 | |
Autor návodu: | Zbyněk Chomát (Abecedaher.cz) |
OUTPOST je realistická simulace životaschopné kolonie na povrchu nehostinné planety. Tato strategická hra je založena na současném výzkumu NASA, a na její podobě spolupracoval Bruce Balfour, bývalý System Manažer NASA - Ames Research Center. Balfour také stvořil oceněného NEUROMANCERA, a THE DAGGER OF AMON RA od Sierry.
Musíš zachránit lidstvo od hrozící záhuby, zvolit novou planetu z celé galaxie možných, a stvořit na jejím povrchu kolonii. Tahle kolonie bude konečnou výspou humanity, a tvoje schopnosti vůdce zaručí, zda lidský druh přežije, či ne.
Kolonie musí být vedena jako každé jiné pozemské město. Krátkodobé cíle jsou: program budování, recyklace odpadu, využití planetárních zdrojů, zvládnutí náhodných událostí, jako jsou např. pády meteoritů. Také můžeš plnit dlouhodobé cíle: civilizační pokrok, vynálezy nových technologií, pozemní práce na utváření povrchu planety, zabezpečení obchodu mezi koloniemi. Jak si vše zorganizuješ, záleží na tobě - jsi velitel.
OUTPOST je založen na skutečnosti, ale je to také hra, to znamená neschází humor a občasná dramatizace situací pro tvé pobavení. Ve hře se počítá s předpokládaným vývojem naší reality v příštích 50 letech. Každopádně model, technologie a vědecký pokrok byly pečlivě zváženy. Typy planet jsou reálné planety našeho slunečního systému. Ne zcela shodné, ale podobné.
Model užitý v OUTPOSTu pochází ze skutečného světa, se všemi souvislostmi. Náhodné události přicházejí nikým nepředvídány, žádné dvě hry nejsou zcela shodné. Je to strategická hra, kde neběží reálný čas. Tvůj tah může trvat okamžik, nebo půldruhého týdne. Máš dost času na rozváženou.
Jakmile dorazíš na zvolenou planetu, najdeš v pravém dolním rohu obrazovky ikonu, v podobě planety s obíhajícím měsícem. Jakmile na ikonu klikneš levým tlačítkem myši, uběhne jedna časová jednotka. Urychlení času uspíší těžbu v dolech, produkci potravin, stavbu silnic a továren, a tak podobně. Urychlení času také urychlí epidemie, přírodní katastrofy, vyčerpání přírodních zdrojů. Navíc poklesne morálka populace, protože budou mít posit, že pokrok není dostatečně rychlý. Proto čas urychluj jen v případě, že jsi si jistý tím, že je uděláno vše, co má být uděláno.
Je samotný začátek 21. století. Vládní financování NASA stále od devadesátých let 20. století slábne, a vesmírný program je ponechán v rukou mezinárodních společností. Najednou se objeví problém, který se řítí na Zemi.
Obrovský asteroid, nazvaný sdělovacími prostředky Vulcan`s Hammer (Kladivo Vulkánovo) podle staré sci-fi novely, se řítí přímo na nás. Je velice pravděpodobné, že se planeta srazí s jeho miliardami tun a bude zničena. Jen jediná společnost se rozhodne postavit kolonizační raketu. Je sestavena na oběžné dráze kolem Země, a je vypravována z atmosféry Jupitera. V té době začne na rodné planetě obrovský zmatek, ale je příliš pozdě stavět další raketu. Hrozící zničení Země znamená dvě věci: tvoje společenství se stává poslední baštou lidstva, a že se nemůžeš obrátit na ostatní, kteří přežili, o pomoc. Nejsou další, kteří by přežili.
Tvoje kolonie je omezena na 200 lidí, většina z nich má nějaké schopnosti ke stvoření nové civilizace. Budete spát 50 let, po celou dobu letu k jinému slunečnímu systému. Jakmile se vzbudíš, vyšleš dopředu průzkumné sondy, které by měly opatřit data, potřebná k výběru planety k osídlení.
Po přistání si bude určitá skupina osadníků myslet, že tvoje vedení není to správné, přesvědčí další. Vznikne tak asi z poloviny cestovatelů vzbouřenecká kolonie. Mohl jsi tomu zabránit, ale měl jsi příliš mnoho práce se zajištěním holého přežití. Nepřátelské planety mají písečné bouře, útoky meteoritů, a mnoho dalších rizik, která tě vyřídí, když si nedáš pozor. Nemluvě o tom, že hlavní každodenní starostí je jídlo a vzduch na dýchání. Mezitím tě posádka hlídá, jaký jsi to vlastně velitel. Jakmile selžeš, klesá morálka. Jakmile poklesne morálka pod určitou mez, odchází tví kolonisté k rebelům. Takže nesmíš selhat.
Nu, veliteli, máš nyní vše potřebné, abys mohl řídit osud lidstva. pohodlně zasedni, uvolni se, nasaď si přílbu, a modli se za milosrdenství osudu.
Začátek
Vítej v OUTPOSTu, realistické simulaci strategie kolonizace kosmu. Tvým posláním je obydlit nehostinnou planetu ve vzdáleném hvězdném systému. Začneš volbou hvězdného systému, který se stane tvým domovem. Vyšleš VLBI satelity do čtyřech hvězdných systémů, aby našly ten nejslibnější. Tyhle informace tě zastihnou na Jupiteru, zatímco se bude loď připravovat na cestu; na jejich základu se rozhodneš, který ze čtyřech systémů budeš kolonizovat. Můžeš odeslat ULBI satelity pro informace o planetách ve zvolené sluneční soustavě.
Difficulty Level (stupeň obtížnosti)
Na začátku hry stanovíš stupeň obtížnosti. Můžeš ovlivnit mnoho různých podmínek během hry. Nevlídnost zvolené planety, obchodní ceny, míra pomoci od AL ADVISER (AL poradce), stupeň poškození kolonie během katastrof, častost takových katastrof, kolik rebelů uteče, nakolik je kritické obyvatelstvo při tvém nesprávném rozhodnutí. Při první hře asi zvolíš nízkou náročnost hry.
Packing (balení)
Milý Veliteli, dostal jsi peníze, máš plán kolonie, a také omezení váhy transportu. Takže je čas si pečlivě vybrat vše, co si vezmeš s sebou. Bohužel si nemůžeš vzít všechno. Raketový motor by s velkou zátěží na palubě nedosáhl potřebného tahu a nedoletěli byste včas. Chceš vzít navíc 50 kolonistů místo extra dávky potravin? Chceš vzít tenhle druh satelitu? Jaké tam bude počasí? Nemůžeš tam zatelefonovat, máš prostě jedinou možnost - učinit správné rozhodnutí.
Některé předměty budou automaticky zahrnuty. Musíš např. vzít 100 kolonistů. V okamžiku, kdy začneš vybírat doplňující náklad, máš 172 kreditů a 78 váhových jednotek k dispozici. Můžeš si vybrat z následujícího seznamu.
Náklad | H | C | VÝHODY, VLASTNOSTI |
Colonists (50) | 1 | 1 | Kolonisté budou po přistání stavět továrny, apod. |
Food | 1 | 1 | Jedna jednotka nakrmí 10 kolonistů, dokud nebude fungovat zemědělství |
Life Support | 1 | 3 | Při haváriích udrží kolonisty naživu |
Colonist Lander | 9 | 16 | Jeden LANDER dopraví 50 kolonistů na jedné cestě k nové planetě. |
Cargo Lander | 10 | 17 | Transportuje náklad o váze 20 jednotek na jedné cestě k planetě |
Seed Factory | 10 | 18 | Poskytuje základní energii, roboty, zdroje pro výrobu a bydlení |
Tokamak Reactor | 10 | 20 | Zabezpečí energetické požadavky |
Solar Power Satelite | 8 | 15 | Pro některé planety, bezpečný, čistý a spolehlivý zdroj energie |
Solar Reciever Array | 5 | 10 | Jsou potřeba dva k zabezpečení funkce sluneční elektrárny |
Geological Probe | 4 | 14 | Shromažďuje data pro nejlepší přistání |
Weather Satellite | 4 | 12 | Shromažďuje data o místním počasí, i informace o větších událostech v meteorologii |
Interstellar Probe | 0 | 15 | Pošle zpět data o možných nových planetách |
Communications | 4 | 11 | Umožní tvým robotům, zejména robotům-objevitelům, navigaci na cestě kolem planety |
Orbital Observer | 6 | 13 | Studie planety z oběžné dráhy |
ULBI Probe | 0 | 14 | Opatří kvalitní data o cílovém slunečním systému |
Sondy a satelity
Při výběru sond a satelitů musíš zvážit,která data budeš potřebovat k rozumné nové planety. Tvoje loď samotná může opatřit základní přehledná data o topografii, chemickém složení a geologii, podle kterých dokáže tvůj AL (palubní počítač) rozhodnout o nejlepším místě k přistání. Satelity a sondy opatří ještě více informací, a umožní tak ještě informovanější rozvahu nad místem přistání. Navíc zůstanou v činnosti i po přistání. Na to nezapomínej při nakládání.
Jestliže zabalíš ULBI sondy, začnou k tobě proudit data na cestě mezi Jupiterem a cílovou sluneční soustavou. Data se budou týkat jednotlivých planet. Jakmile se jednou rozhodneš pro nejslibnější planetu, můžeš vyslat INTERSTELLAR PROBE, pokud sis ji zabalil. Opatří ti detailní údaje o vybrané planetě. Planeta s nízkým stupněm nehostinnosti nabízí až 25 míst k přistání, zatímco úplně nevlídná planeta má třeba i jedno takové místo.
Jakmile se octneš na oběžné dráze, vypustíš průzkumné sondy. Jakmile přistaneš, aniž bys je vypustil, sami se nevystřelí. Proto je nezapomeň vypustit, dokud neopustíš loď, ať si o tobě nemyslí kolonisté, že jsi idiot.
Okno tvého světa
Když ses rozhodl pro planetu, kterou budeš kolonizovat, levý horní roh obrazovky bude obsahovat obrázek planety, kterou nazveš svým domovem. Tlačítky na jeho dolním okraji můžeš planetou otáčet. Kliknutím na prostřední tlačítko se objeví možná místa přistání jako malé čtverečky. Jsou nejlepší po zeměpisné stránce, z hlediska vybudování dolů a osad. Když klikneš na některý ze čtverečků, zvolíš tím umístění budoucí kolonie. Když klikneš pravým myším tlačítkem do okénka planety, můžeš změnit její jméno dle vlastní potřeby.
Po zvolení místa přistání se objeví na obrazovce dvě další okénka. Prostřední okno - TILE PICKER - ukazuje poklop SEED FACTORY (první budova, se kterou se začíná osídlení). Okno vpravo nahoře ukazuje oblast přistání z perspektivy. Červené body jsou místa, vhodná pro dolování. Okno se nazývá SITE MAP. Zde také můžeš změnit jméno oblasti.
Jakmile najdeš vhodné místo pro založení kolonie na SITE MAP, uprostřed shluku míst vhodných k těžbě, nebo vedle velkého dolu, klikni levým myším uchem na zvolené místo. Na SITE MAP se objeví malý čtvereček. Kosočtvercová TILE MAP uprostřed obrazovky, ukazující povrch planety, se přesune na zvolené místo. Na SITE MAP se takhle zobrazená oblast objeví jako čtverec.
Pohyb po povrchu: v malých vzdálenostech se pohybuj klikáním na šipky po stranách TILE MAP, větší přesuny dělej klikáním na SITE MAP. Nejvíce času strávíš pochopitelně na
Jakmile se usadíš do určitého místa na povrchu planety, klikni na SEED FACTORY v okénku TILE PICKER. Kursor tvaru šipky se změní na kosočtvercový kursor. S ním můžeš najet nad TILE MAP uprostřed obrazovky, a kliknout levým tlačítkem. Na TILE MAP se objeví SEED FACTORY, první továrna. V okénku TILE PICKER už není nic.
SEED FACTORY je automatizovaná a robotizovaná továrna, která je schopná, bez přiložení lidské ruky, vyrábět další továrny. Jakmile přistane, vyjedou 4 roboty: ROBOMINER, ROBODIGGER, ROBODOZER, EXPLORER. Začnou pracovat bez tvého pokynu. Po dvou tazích budou 3 z nich (mimo EXPLORERu) plně k dispozici pro tebe. Můžeš je zapojit do svých plánů.
Jakmile se budovy stanou dostupné k umístění, objeví se v TILE PICKER okně. Když uděláš všechno, co jsi chtěl v tomto kole udělat (a vyčerpáš vše z TILE PICKER), bude toto okénko prázdné. Musíš tedy popostrčit čas kliknutím na ikonku v pravém dolním rohu obrazovky. Vkročíš tak do dalšího kola.
Tvůj první úkol je prostý: vydržet bez toho, aby tě zabila epidemie, hladomor, nedostatek vzduchu, písečná bouře. Abys přežil, musíš mít: těžené suroviny na stavbu a provoz tvých zařízení, CHAP FACILITY k zásobení vzduchem, AGRICULTURAL DOMES k zajištění potravin, energii, chráněné podzemí, a DIRT (DISASTER INSTANT RESPONSE TEAM) k potlačení následků katastrof. Všechny tyto struktury potrubím, aby bylo zajištěno zásobování. Později ve hře se ti bude dařit, ale na počátku je úspěchem přežít každé kolo.
Stavěj různá zařízení při první příležitosti. Všichni si budou myslet, že jsi nejlepší, když jim zajistíš místo k bydlení a potraviny. Postav první budovy v tomto pořadí: AGRICULTURAL DOME, CHAP, POWER FACILITY, STORAGE TANKS, RESIDENTIAL UNITS. Později budou kolonisté vyžadovat MEDICAL FACILITIES, RESEARCH LABS, PARKS. Co jednotlivá zařízení dělají?
Povrchové struktury:
Budova | Popis | Lidí |
Agricultural dome | Zdroj potravin. | 1 |
Chap facility | Výroba nezbytných plynů a vody. | 4 |
Command center | Klíčová budova, nutná ke startu. | 1 |
Communications tower | Zlepší komunikace. | 1 |
Dirt facility | Pomáhá zmenšit škody při katastrofě | 3 |
Factory | Vyrábí roboty, materiál na silnice | 1 |
Hot laboratory | Pro potencionálně nebezpečné pokusy | 2 |
Mass driver Pro | vystřelování na oběžnou dráhu | 1 |
Mine | Těžba rudy pro výstavbu | 1 |
Monorail | Dopravuje rudu, zdroje, pasažéry | 1 |
Monorail station | Stanice jednokolejky na konci dráhy | 1 |
Nanotechnology facility | Odstraní závislost na surovinách | 2 |
Police | Sníží kriminalitu, zvýší MORALE | 2 |
Road | Umožní transportovat suroviny | 0 |
Robot command | Komunikuje s roboty,nařizuje opravy | 1 |
Seed factory | Vyrábí roboty a zpracovává rudu | 0 |
Solar powersat receiver | Zachycuje energii ze solárního satelitu | 1 |
Smelter/ore processor | Zpracuje rudu na suroviny | 3 |
Spaceport | Vypouští satelity a nákladní lodi na oběžnou dráhu | 4 |
Spew facility | Recykluje odpad | 2 |
Storage tanks | Uskladnění pro zpracované suroviny | 0 |
Terraforming facility | Vyrábí dýchatelnou atmosféru | 4 |
Tokamak fusion | Zdroj bezpečné a spolehlivé energie | 1 |
Trade mission | Umožní obchod, vybudováno obchodním partnerem | 1 |
Tube | Spojuje budovy | 0 |
Warehouse | Uskladní léky, roboty, pohon. hmoty | 1 |
Podzemní struktury:
Administration | Umožní vybudovat výzkumné nebo průmyslové základny | 1 |
Commercial | Obchody s luxusním zbožím | 2 |
Geothermal power plant | Čistý zdroj energie | 1 |
Laboratory | Bezpečné pokusy | 2 |
Light industry | Vyrábí léky, oděvy, luxusní zboží | 2 |
Medical facility | Snižuje úmrtnost při katastrofách | 2 |
Mine shaft | Vystavěno ROBOMINERem | 0 |
Park/reservoir | Bezpečné prostředí na hraní | 0 |
Police | Snižuje kriminalitu, zvyšuje MORALE | 2 |
Recreational facility | Zajišťuje zábavu pro kolonisty | 1 |
Red light district | Zajišťuje zábavu pro kolonisty | 2 |
Residential | Domov pro kolonisty | 1 |
Spaceport warehouse | Vystavěn pod SPACEPORT | 1 |
Tokamak containtment | Vystavěn pod reaktorem | 0 |
University | Vzdělání pro kolonisty | 2 |
Povrchové struktury:
Budova | Výstav. | Morál. | Produkuje | Odolnost |
Agricultural dome | 5 | +1 | 20 | |
Chap facility | 6 | 0 | Potraviny | 10 |
Command center | 3 | 0 | 50 | |
Communications tower | 2 | 0 | 5 | |
Dirt facility | 5 | +1 | 0 | |
Factory | 6 | 0 | Roboty,cesty, pohon.hmoty,apod. | 10 |
Hot laboratory | 5 | -1 | Výzkum | 20 |
Mass driver | 9 | 0 | 20 | |
Mine | 7 | 0 | Vytěžená ruda | 30 |
Monorail | 7 | 0 | 30 | |
Monorail station | 6 | 0 | 30 | |
Nanotechnology facility | 5 | +1 | Nejsou třeba suroviny | 20 |
Police | 4 | +1/-1 | 20 | |
Road | 2 | 0 | 0 | |
Robot command | 3 | 0 | 30 | |
Seed factory | 2 | 0 | Roboty | 0 |
Solar powersat receiver | 4 | 0 | Energie | 20 |
Smelter/ore processor | 7 | 0 | Produkuje suroviny | 10 |
Spaceport | 7 | 0 | 30 | |
Spew facility | 8 | +1 | Mnohoúčelová hmota | 40 |
Storage tanks | 2 | 0 | 0 | |
Terraforming facility | 9 | +5 | dýchatelný vzduch | 20 |
Trade mission | 1 | 0 | Obchod | 0 |
Tube | 1 | 0 | 0 | |
Warehouse | 2 | 0 | 5 |
Podzemní struktury:
Administration | 2 | 0 | Zvýší produktivitu | 10 |
Commercial | 3 | +1 | 10 | |
Geothermal power plant | 9 | 0 | Energie | 20 |
Laboratory | 4 | 0 | Výzkum | 20 |
Light industry | 4 | 0 | Léky, oděvy,zboží | 20 |
Medical facility | 4 | 0 | Prodloužení života | 20 |
Mine shaft | dle terénu | 0 | Vytěžená ruda | 20 |
Park/reservoir | 3 | +1 | Zábava | 10 |
Police | 3 | +1/-1 | 20 | |
Recreational facility | 4 | +1/kolo | Zábava | 20 |
Red light district | 4, nebo spontánně | +2/kolo | Zábava | 0 |
Residential | 3 | +1/-1 | 10 | |
Spaceport warehouse | 2 | 0 | 5 | |
Tokamak containtment | dle terénu | -1/0 | 0 | |
University | 4 | +1/kolo | Vzdělání | 20 |
Krize se na nové planetě dají nutně očekávat. Různě se s nimi vypořádáš. Pokud jsi vypustil satelity, které pomohou předpovídat přírodní katastrofy, tím lépe. Ostatní nehody nejsou tak předvídatelné, a větší chyba z tvé strany může kolonii zcela zničit. Kolonisté samozřejmě sledují tvé schopnosti, a morálka se zvýší nebo sníží dle tvých velitelských schopností.
Jedním druhem akce během katastrofy je evakuace podzemí. Pokud se rozhodneš evakuovat, povrchové továrny na dvě kola sníží produkci. Nezapomeň informovat obyvatelstvo, jinak ti, kteří přežijí, budou mohutně demoralizováni.
DIRT Facility snižuje škody od nepředvídatelných událostí, jako jsou exploze meteoritů, apod. Oblast, kde DIRT působí, je ohraničená. Obecně platí, že DIRT ochrání struktury v okruhu 5 polí. Čím je objekt blíže, tím dříve se mu dostane pomoci, tím více lidí přežije, tím menší jsou škody.
Mor
Nezáleží na tom, jak často kolonisté kloktají, nemohou se plně ochránit před zárodky z vesmíru, které způsobují morové rány. Pokud epidemie vypukne, máš asi 20 kol na příslušná opatření. Pokud máš podmínky pro postavení MEDICAL FACILITY (prodlouží čas na příslušná opatření na 40 kol), nebo máš vědce pracující na protilátce v jednom z výzkumných center (RESEARCH FACILITY), kolonie může přežít.
Nezapomínej, že jednokolejná dráha (MONORAILS) roznáší infekci, takže se hodí buldozerem dráhu zničit. Pokud to učiníš rychle, můžeš izolovat mor jen na jednu kolonii.
Účinky počasí
Pokud máš na oběžné dráze meteorologický satelit, budeš informován o nebezpečí slunečních ožehnutí, písečných bouří, elektrických bouří a ostatních nebezpečných vrtochů počasí. Bez satelitu musíš mít štěstí a vyhnout se katastrofě. Některá další nebezpečí přicházejí bez varování, např. zemětřesení. Tabulka uvádí pravděpodobnost katastrof podle typů planet, ve škále od 1 do 10.
Typ planety:
Katastrofa: | Mer. | Ven. | Mar. | Moo. | Pho. | Cer. | Plu. | |
Solar Flare | Sluneční ožehnutí | 10 | 6 | 2 | 4 | 3 | 5 | 0 |
Meteorite Strike | Útok meteoritů | 7 | 1 | 4 | 7 | 7 | 7 | 5 |
Eartquake | Zemětřesení | 7 | 6 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Volcanic Eruption | Sopečný výbuch | 2 | 7 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 |
Wind Storm | Vichřice | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Sand Storm | Písečná bouře | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Elecrical Storm | Elektrická bouře | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Všechno si nemůžeš vzít s sebou ze Země, ale musíš s rozmyslem vzít to, co potřebuješ ke zřízení továren. V těch pak můžeš vyrobit vše, co potřebuješ k přežití, a později i k dalšímu rozvoji.
Jsou dvě základní kategorie továren: lehký průmysl, který je čistý a bez zamoření prostředí, takže může být i pod povrchem, a pak povrchové továrny, které vyžadují více základních surovin a energie, ale mohou kontaminovat okolí.
LIGH INDUSTRY, lehký průmysl:
SURFACE FACTORIES:
Navíc je pět typů speciálních továren (SPECIAL FACTORIES), které vyrábějí jen jeden druh výrobku.
Těžba lokálních surovin je nezbytná pro přežití kolonie. Každý typ planety má jiné složení rudy, které souvisí s hodnotou PLANETARY HOSTILITY (nehostinnost planety). Pokud si zvolíš planetu s vysokým indexem nehostinnosti, určitou kompenzací bude větší výskyt podzemních zásob nerostů.
Obecně je v každém dole (MINE) směs rud, obsahujících životní zdroje, kovy, minerály, také suroviny pro fúzi. (Je v tabulce níže). Nejčastější jsou KOVOVÉ RUDY A (METAL ORES A) a MINERALS A, následují rudy typu B, ještě vzácnější jsou rudy typu C, atd.
Informace o podzemních zdrojích
Z oběžné dráhy získá tvoje loď základní informace o indexu nehostinnosti sledované planety, o umístění ložisek minerálů, a základní data o planetě. AL vypracuje mapu místa přistání s červenými body v místech možné těžby.
Z oběžné dráhy můžeš vyslat GEOLOGICAL SURFACE PENETRATOR (geologická výzkumná pozemní sonda), která prostřednictvím AL dodá informace o maximální hloubce pro těžbu, o celkovém množství těžebných lokalit, a určitý přehled planetárního bohatství.
Těžba a zpracování rudy
EXPLORER ROBOTS (průzkumní roboti) prozkoumá možná těžební místa určená z oběžné dráhy. Zjistí přesnou koncentraci surovin v těžebním místě, a rovněž poznačí na mapě tato místa červeným bodem.
Doly produkují rudu po 100 až 400 kol, v závislosti na hloubce. Jakmile je místní sklad zaplněn 500 jednotkami, důl se dočasně zavře, jinak je produkce bez přerušení. Jakmile je ruda dopravena do SMELTER, začne zpracovávání.
Pro přežití je nutné těžit čtyři druhy surovin:
Skupina | Obsahuje | Složená z elementů |
Life support | voda, kyslík ostatní základní | Life Support A,B,C (LSA,LSB,LSC) |
Metal | stavební materiály | Metal Ores A,B,C,D (MOA,MOB,MOC,MOD) |
Fusion | palivo do reaktoru, jiná paliva | Fusion Elements A,B,C (FEA,FEB,FEC) |
Mineral, precious metal | suroviny, např. zlato, minerál, vzácný kov | Minerals A,B,C (MA,MB,MC), Precious Metals A,B (PRMA,PRMB) |
Processed metals | stavební materiály | Processed Metals A,B,C a D (PMA,PMB,PMC,PMD) |
Ostatní zdroje
Kromě vytěžené rudy jsou další zdroje, vyráběné tvými kolonisty:
Jedním z důležitých cílů je růst populace. Obyvatelstvo je nutno udržovat ve spokojenosti, aby pracovali a nepřeběhli v noci do nepřátelského tábora. Dobrou zásadou je dbát, zvláště v počátcích, na růst porodnosti.
Prvních 60 kol na nové planetě je tvrdých. Prakticky ale tohle tvrdé prostředí šlechtí odolnější lidskou rasu. Morálka klesá, když lidé umírají, ale stoupá, když se rodí. Reprodukce, rozmnožování, je dosti rychlé: v prvních 60 kolech mají kolonisté průměrně 6 dětí na každý pár. Nízká morálka zapřičiní nízkou porodnost a vyšší úmrtnost.
Po 60 kolech se sníží porodnost na průměr 4 děti na lidský pár. Pokud se porodnost a úmrtnost ustálí na nízkých hodnotách, můžeš začít plánovat dlouhodobý růst populace.
Struktura obyvatelstva:
Protože jeden tah (kolo) je jako 1 měsíc, trvá 252 tahů, než se z kojence stane pracující.
Kolonie se může zvětšovat a vzkvétat jen při dostatečných zdrojích surovin a energie.
Zdroje energie:
Zdroj | Výhody | Nevýhody |
Fuel cells | jednoduché a hned | jen pro roboty |
Geothermal energy | levná, čistá | vyžaduje nalezení gejzíru |
Seed factory | okamžitě využitelná | řada omezení |
Solar power satellite | vyrobí až 2000 jed./kolo | 2 přijímací stanice a jen blízko slunce |
Tokamak fusion reactor | účinný, 1000 jed./kolo | vyžaduje údržbu |
Jsou důležití. Nahrazují lidskou práci v mnoha odvětvích. Pokud musejí lidé dělat podřadné práce, morálka klesá. Pokud je roboti takto nahradí, mohou se lidé věnovat odborné práci - jako je výzkum. Pamatuj, že roboti nepřemýšlejí v abstraktních pojmech, proto nemohou zkoumat.
Robot command
Řídí roboty "v poli". Pokud ztrácíš kontakt se svými roboty, měl bys postavit REMOTE ROBOT COMMAND FACILITIES (řídící centrum robotů). Někdy ztratíš kontakt s roboty pro nerovnosti terénu. Není žádné preventivní opatření pro tyto události, musíš vyrobit náhradu za ztracené roboty.
Typy robotů
zboží | usklad.jednotek | |
CLOTHING | oblečení | 3 |
FUEL CELLS | pohonné kapsle | 2 |
LUXURY ITEMS | luxusní zboží | 3 |
MEDICINE | léky | 1 |
ROAD MATERIALS | na stavbu silnic | 3 |
ROBOTS | roboti | 3 |
ROBOTS & FUEL CELLS | roboti i s "baterkami" | 5 |
TRUCKS | vozidla | 6 |
Skladiště blízko SPACEPORT může uskladnit raketu nebo satelity.
Účinný dopravní systém je nezbytný pro přežití. Vytěžená ruda by nebyla na nic, kdyby se nedostala na místo určení. Existují dva bezpečné způsoby dopravy. Suroviny i lidé se dopravují vozidly, nebo jednokolejnou dráhou, a každý způsob má své výhody a nevýhody.
TRUCKS
Vozidla cestují po povrchu, netknutém i upraveném, a po silnicích každé kvality. Blátivé cesty jsou jen vyhloubené buldozerem, ale na silnice může být položen i silniční povrch (což zabere 2 kola). Výhoda takové silnice je rychlejší doprava. Můžeš narazit ale na výpadek dopravy na silnici - když má silniční mužstvo jednu z mnoha přestávek. V každém kole může TRUCK přejet 1 čtverec členitého povrchu, 3 čtverce upraveného povrchu, 4 bloky blátivé cesty, a 5 bloků upravené silnice.
Aktivní důl může uskladnit 500 jednotek rudy, pak je uzavřen. TRUCK uveze 100 jednotek z dolu do SMELTER, nebo ze SMELTER do STORAGE TANK. Pak může být surovina teprve použita.
MONORAILS
Jednokolejná dráha. Pohybuje se stálou rychlostí 6 čtverců na jedno kolo, a uveze 500 jednotek rudy nebo suroviny. Jakmile je dostavěna, terén nemá žádný vliv na rychlost, stejně jako kafíčka personálu. Přestávky jsou zde vzácnější.
Mají i nedostatky. Stavba je drahá a dlouho trvá, a každá zastávka vyžaduje vybudování nádraží. Poslouží k šíření epidemie - pokud jsi odkázaný na tento druh dopravy, může dojít k vyhubení kolonie morem, nebo při přerušení kolejí padne doprava na kolena. Pokud jsi ďábelský zabiják, pošleš do vzbouřenecké kolonie (se kterou jsi uzavřel obchodní dohodu) malý dárek - infekční zásilku.
Pokud kolonie zdravě rozkvétá, nadešel velký moment: začít s výzkumem, zvýšit morálku, začít s diplomacií, a se špionáží v konkurenčních koloniích, tak jak to dělali staří dobří politici na staré dobré Zemi. Jedním slovem, může začít rozkvět.
Informace
Aby ses mohl kvalitně rozhodnout, potřebuješ informace. Tvůj AL tě bude zásobovat různými zprávami kdykoliv. Pokud budeš chtít celkový přehled, budeš mít k dispozici EXECUTIVE SUMMARY REPORT, prostřednictvím AL nebo COMMAND CENTER. Tato zpráva zahrnuje počet aktivních dolů, současný stav zásob surovin, počet výzkumných laboratoří, počet AGRICULTURAL DOMES, a další. Je zde také DETAIL BUTTON (tlačítko, zobrazující detaily) o populaci - rozdělení na jednotlivé kategorie obyvatel. Později ve hře budeš mít více poradců AL ku pomoci. Pak budeš mít k dispozici MACROMANAGEMENT REPORT, který ti opatří údaje o každé kolonii. Budeš moci zadávat ukoly jednotlivým AL poradcům.
Kliknutím levým tlačítkem na většinu budov se objeví zpráva o ní. Zahrnuje zprávu o těžbě, výrobu v továrně, přehled o skladovaném zboží, apod. Přehled o výzkumné laboratoři ti umožní zadávat výzkumné úkoly.
HELP můžeš vyvolat kliknutím na lesklou kouli v levém dolním okraji obrazovky, nebo kliknutím na hlavní herní obrazovku, když je zde TILE MAP. HELP je kontext-sensitivní.
Informace jsou šířeny mezi obyvatelstvem prostřednictvím novin OUTPOST EVENING STAR. Pokud se něco závažnějšího stane, objeví se to v těchto novinách. AL komprimuje tyhle články a vypracuje z nich EXECUTIVE SUMMARY. Takto můžeš zjistit názory "člověka z ulice".
MACROMANAGEMENT
AL je reprezentován na obrazovce stříbrnou planetkou v levém dolním rohu. Poslouží ti v mnoha kritických momentech, včetně varování před katastrofami, a přístup k HELP souborům. Pokud dostatečně zkoumáš na poli počítačů, můžeš pak přepnout na macromanagement, a můžeš užívat několika AL manažerů.
Po začátku hry ses musel starat o každou maličkost, ale díky technickému pokroku přebírají AL manažeři administrativní úkoly, takže už se nemusíš starat o každý ucpaný záchod. Seznam obecných úkolů a priorit můžeš zadat každému manažeru, který se stará o určitou kolonii. AL potom plní úkoly až do doby, kterou jsi stanovil, nebo do vyčerpání rezerv.
Na počátku práce manažerů se nemůžeš na jejich práci spolehnout; teprve časem, až si zvykneš a ověříš jejich práci, můžeš se na ně spolehnout. Pokud jednáš s "nestabilním" ALem, můžeš ho pověřit výstavbou AGRICULTURAL DOME ve 200 tazích, abys po 200 tazích zjistil, že vystavěl COMMUNICATIONS TOWER. A pokud ho odhalíš v jeho neschopnosti, můžeš si být jistý, že i obyvatelé to myslí jinak, než jak tě AL informuje.
Morálka obyvatelstva závisí na mnoha okolnostech. Jasné zvýšení morálky ukazuje, že děláš dobře svůj job; vede to ke zvýšení porodnosti, menší úmrtnosti, zvýšení výroby. Pokles morálky má opačný efekt, je ukazatelem tvého selhání. Kolonisté utíkají do vzbouřenecké kolonie. Pokud tvoje kolonie živoří, rebelové ti budou škodit. A to je společenský rys, který bude tvůj politický život činit nejistým.
Když se pokusíš předpovědět, jak budou lidé reagovat, zamysli se, jak by ses ty sám cítil v dané situaci. Pokud by ti, například, někdo zapomněl říci, že se máš evakuovat z povrchu planety během solárního záblesku, budeš poněkut nabručený. Pokud tě někdo zahrne luxusním zbožím, morálka naskočí. Hrej si s tímhle modelem, a uvidíš.
MORALE má přímý dopad na produktivitu továren, proto ji musíš držet na maximu. Nejschůdnější přímou cestou k zvýšení morálky je luxusní zboží. Účinek má práce policie, stejně jako úroveň zločinnosti. technologický pokrok má pozitivní efekt, stejně jako výzkum; vybagruj staré továrny a postav nové. Cokoli děláš, nedopusť se chyby jako jeden presidentský kandidát v osmdesátých letech, který si myslel, že prorazí se vším. Číhají venku, sledují tě, ví o každém tvém kroku.
K výzkumu by ses měl postavit statečně. Jedno z měřítek vítězství je vybudování vesmírného programu pro kolonii. Toho nemůžeš dosáhnout bez pěkného kousku výzkumu ve všech oborech. Musíš také zkoumat pro dosažení normální atmosféry na planetě, což zvýší výrazně kvalitu života kolonistů a tak pěkně poskočí k lepšímu morálka.
Vědecký výzkum je klíčem k přežití a rozvoji tvé civilizace, a závisí na spoustě vědců, kteří si myslí, že jsou příliš dobří, než aby pracovali ve SPEW. Musíš je nasadit na výzkum v laboratořích co nejdříve, aby si udrželi vysokou morálku. Protože jejich MORALE závisí na jejich společenské pozici v kolonii, rychlost vědeckého pokroku bude přímo závislá na obecné hladině MORALE.
Když klikneš na aktivní laboratoř, dostaneš LAB REPORT, tedy zprávu z laboratoře. Řekne ti o problémech, které se vyskytly, co se právě zkoumá, a jak jsou s tím daleko. Můžeš také nařídit nové výzkumné cíle.
BASIC RESEARCH , základní výzkum, urychlí současné výzkumné projekty po 100 kolech. Na BASIC RESEARCH nemá cenu nasadit AL, protože postrádá intuitivitu. Je to vhodné v aplikovaném výzkumu v určitých oblastech.
Jakmile dokončíš výzkum dané oblasti v APPLIED RESEARCH (aplikovaný výzkum), výsledky jsou k dispozici pro blaho kolonie. Některé oblasti byly již zkoumány na Zemi, ale s sebou sis mohl vzít jen základní nezbytnosti, technologie musí být přizpůsobena, nebo určité věci musejí být znovu promyšleny a aplikovány na nové planetární podmínky. počet kol, nutných k dokončení jednotlivých oblastí aplikovaného výzkumu, se liší, a mohou být kladně ovlivněny nasazením AL.
TERRAFORMING
Je to proces vytvoření pozemských podmínek na nové planetě. Samozřejmě, že pokud dovedeš manipulovat klimatickými podmínkami nového domova a přizpůsobovat je domovu starému, tak to vůbec nebude špatné. Tví kolonisté by samozřejmě chtěli dýchat vzduch, a moc by jim to zvedlo MORALE. Nestačí však jen zahájit TERRAFORMING. Musíš uskutečnit rozsáhlý výzkum, a i tehdy nejsou některé planety prostě vhodné pro přeměnu ve starou dobrou Zemi. Nejlepší kandidáti jsou planety typu Mars, což by mělo ovlivnit tvoji volbu planety, jestli chceš uskutečnit TERRAFORMING.
Vzbouřenecká kolonie rozkvetla od doby, kdy jsi přistál. Vystačili s lidmi i zásobami. Možná, že bys nyní chtěl zakopat válečnou sekyru a zavést obchod k prospěchu obou stran. Jakmile začneš diplomatickou aktivitu, ať už se vzbouřenci, nebo mezi dvěma tvými koloniemi, tví obchodní partneři vybudují ve tvé kolonii TRADE MISSION (Obchodní misi). Nestojí tě to nic, jen jednoho zaměstnance ze tvé kolonie. Jakmile je TRADE MISSION postavena, můžeš začít obchodovat bez omezení. Výhodou je, že tvůj zaměstnanec může dodávat o druhé kolonii špionážní informace!
Obchoduje se na základě barteru. Uděláš nabídku, oni ji přijmou, nebo nepřijmou. Můžeš prodávat přebývající suroviny, budovy, doly, výzkum, lidi, roboty, a nebo i celou kolonii - počáteční rychlost obchodní výměny záleží na DIFFICULTY LEVEL, stupni obtížnosti, který jsi na počátku zvolil.
Jestliže máš přebytek toho, co jiná kolonie chce, můžeš získat monopolní postavení, můžeš zvýšit cenu, a eventuálně tak získat kladnou bilanci ve vzájemné výměně. Bohužel, stejné platí i opačně. Pokud se tak stane, dostaneš se do deficitu. Vyhýbej se deficitu a budeš mít převahu ve vzájemných jednáních.
Dokázal jsi přežít na nové planetě, a dokonce ji přivést k rozkvětu. Rád by ses dostal trošku dál, do jemných detailů hry, hlouběji do zákoutí komplexní strategie OUTPOSTu. Nebo bys jen rád věděl, jak hru obehrát. Ať tak či tak, tato kapitola ti nabízí náhled na některé aspekty hry. Pokud o ně nestojíš, nečti dál.
Cíle hry
OUTPOST se dá řídit. Byla zvolena taková strategie, že si ji můžeš upravit dle svých požadavků. Určíš si, kdy hru ukončit, a co je cílem hry. Pokud se chceš upnout k určitému cíli, můžeš si specifikovat svůj vesmírný program tak, že postavíš novou kolonizační vesmírnou loď. Můžeš se také dopracovat k cenným výsledkům nanotechnologie nebo terraforming (pozemšťovací) technologie. Nebo, pokud jsi lidového založení, se můžeš snažit o dokonalé štěstí kolonistů, kterému ani rebelové neodolají.
Morale
Ve snaze zachovat realistický pocit z OUTPOSTu, stvořili jsme lidi svéhlavé a nerozhodné, jak jen bylo možno. Pokud jsi velitelem kolonie, musíš snášet mručení, pokud je morálka nízká. Dobrá zpráva pro tebe: morálka je tam daleko stejná, jako tady na Zemi. Pokud jsi dobrý politik, můžeš lidmi manipulovat ke svému prospěchu.
Vždycky se musíš snažit udržet morálku svého obyvatelstva co nejvyšší. MORALE má přímý dopad na produkci v továrnách, rozmnožování obyvatelstva, úmrtnost, rychlost výzkumu, a počet odpadlíků. Nejúčinnějším nástrojem pro manipulaci s morálkou je zahrnout kolonisty luxusním zbožím. Možná máš několik továren, které vyrábějí stavební materiál na silnice, abys udržel dopravní systém účinný a rychlý. Co myslíš? Tvoji lidé chtějí roztomilé mluvící polštářky. Tak s těmi továrnami něco udělej! Čím víc budou mít lidé luxusních hloupostí, tím šťastnější budou!
Policie má vliv na MORALE. Její postavení můžeš sám definovat. Jsou nevlídní k lidem? To by negativně ovlivnilo morálku. Ale nevlídný policista také působivě sníží hladinu kriminality, což morálku zvýší. Benevolentní policie, zatímco morálku zvyšuje, na druhé straně nemá tolik sil v boji se zločinem.
RED LIGHT DISTRICT (čtvrť červených lucerniček, jak se slušně nevěstincům říká) také působí na MORALE. Je to nezvyklá struktura, protože ji můžeš buď postavit, nebo se založí sama při vyšší hladině zločinnosti. Každopádně zvyšuje morálku a porodnost, ale odebírá v každém kole dvě jednotky luxusních nesmyslů ze skladu, které by jinak byly rozděleny obyvatelům. Pokud zůstane míra zločinnosti vysoká, více a více obytných oblastí se bude měnit v RED LIGHT DISTRICT. Můžeš jejich výskyt snížit postavením více POLICE STATIONS blíže problémovým zónám.
vHUMANOID ROBOT WORKERS (pracovní roboti, náhrada za lidi) zvyšují morálku. Populace je ponejvíce složena z vědců, kteří se cítí příliš kvalifikováni na to, aby makali v továrně. Chtějí pracovat ve výzkumných laboratořích, ale v továrnách někdo dělat musí. Pokud opatříš na práci v továrnách roboty, uvolníš kolonisty pro výzkum, a ti se také budou cítit lépe.
lanetární zdroje
Začneš s těžkou hned, jak se loď dotkne povrchu planety, ale hloubení dolů je obtížné, a doly se brzy vyčerpají. Co dělat? Postav co nejdříve SPEW zařízení. Bude ti opatřovat zázračnou hmotu MPG, což je recyklát, který může nahradit ostatní suroviny.
Vesmírný program
Pokud chceš vyvinout vlastní vesmírný program, musíš nejprve intenzivně zkoumat na poli astrofyziky, EXTRATERRESTIAL MINING (mimozemská těžba), CELESTIAL MECHANICS (nebeská mechanika), STANDARD PROPULSION SPACECRAFT (rakety se standardním reaktivním pohonem), matematiky, WIND TUNNELS (testovací proudové tunely), SPACECRAFT TESTING AND ANALYSIS (testování a analýza vesmírných lodí). Po skončení výzkumů musíš postavit technologii, kterou jsi právě vyzkoumal. Pokud jsi hotov vzlétnout, udělej to a tak ukonči hru, nebo pokračuj ve hře a start si ponechej v záloze. Odstartování lodi je vždy tvým posledním velitelským rozhodnutím.
Technologický pokrok
Tvoje továrny pracují jak švýcarské hodinky, ale v okénku TILE PICKER se objeví nový typ továrny. Máš vyměnit starou fabriku za novou? Pokud máš šanci inovovat technologii výroby v továrně, pak vybagruj starou továrnu a postav novou, která bude vyrábět to stejné. Nová továrna bude vyrábět efektivněji a bude mít méně výpadků, a můžeš využít staré materiály ke zpracování na MPG. Dělnící budou vyrábět více, protože se jim bude nové pracoviště líbit. Jakmile poklesnou zásoby surovin, nebo pokud chceš dostupné suroviny věnovat na několik tahů pro určitý speciální účel, můžeš také zastavit produkci v nekterých nedůležitých závodech.
OUTPOST přímo miluješ, a chceš od něho víc. Více variant, více příležitostí pro vzájemné působení s konkurenčními veliteli, chceš více všeho.
Stvořili jsme OUTPOST, a mysleli jsme na budoucí rozšíření. Takto můžeme znovu upravit hru tak, aby sis ji přizpůsobil k vlastní spokojenosti. Pomocí rozšiřovacích programových modulů můžeme uvést nové technologie, a stvořit tak nejlepší simulační hru. Tak na tohle se můžeš těšit:
OUTPOST EXPANSION MUDUL #1:
Prvořadý úkol je zvýšit počet hvězdných systémů a typů planet. Bude určen pro zatvrzelé fandy, kteří strávili již tisíce hodin cestováním po všech hvězdných soustavách v první hře, a kteří kolonizovali už všechny planety. Také nabízíme vytvořené kolonie s různými problémy, takže skočíš rovnou do rušného děje a musíš vyřešit situaci. (podzim 94).
OUTPOST EXPANSION MUDUL #2:
Umožní hráči navrhnout a sestavit svoji vlastní planetu z knihovny součástí editorem terénu. Planety typu Venuše pro tebe nejsou dost obtížné? Vytvoř si jinou, se sopečnou činností. Vytvoř si tak nehostinnou planetu, jak si jen dovedeš představit. Uvidíš, jak dlouho vydržíš. Nebo si udělej snadnou planetu, kde prožiješ zlatá léta. (1995)
OUTPOST EXPANSION MUDUL #1:
Tenhle přídavek je určen pro sci-fi fandy, kteří chtějí přijít do styku s cizí rasou prostřednictvím objevů, obchodu, a/nebo speciálním bojem. (Chystáno pro 1995)
Klikni na jedno z míst přistání. V okně SEED LANDER klikni, a umísti tuto základnu na velkou mapu kliknutím levého tlačítka. Pokud se objeví hlášení "That is not possible on this terrain", tak zrovna zde to neůjde, a zkusíš to kousek vedle. Musí to být ale nejméně 3 pole od nejbližšího dolu.
Pokud máš problém s uložením stavu (SAVE), zkus to příští kolo. Kliknutím na symbol planety v levém dolním rohu aktivuješ AL (počítač), a ten ti předá informace v podobě novinového článku. A pak můžeš ukončit první kolo kliknutím levého tlačítka na symbol planety v pravém dolním rohu.
Uvidíš SEED LANDER, první základnu, a do všech čtyř stran z ní vybíhající přípojky různých vedení. Kliknutím na existující stavbu získáš přehled, o jakou jde budovu a kdy bude stavba dokončena. U dalších budov získáš i jiné podrobnější informace. Potom zvol ROBODOZER a nech ho urovnat políčko, sousedící s naší budovou. Na další sousední políčko nasaď ROBODIGGER k vyhloubení jámy. A ROBOMINER bude umístěn na nejbližší důl. V kole 2 je ROBODOZER hotov s urovnáváním; v případě tvrdšího terénu to trvá déle. Důležitý typ: nenechat roboty v žádném kole zahálet. Takže po urovnání terénu pustíme ROBODOZER na další pole. A takhle pokračujeme. V kole 4 bude SEED POWER hotov, a bude tak zajištěna energie pro osadu. V kole 7 je připraven SMELTER, v dalším je hotov s kopáním ROBODIGGER. Přepneme do 1. podzemního podlaží, a soustředíme se na zařizování "sklepa". Pozor: jen pole sousedící s výtahovou šachtou můžeme zarovnat a zde můžeme stavět. Proto zahaj stavbu výtahu z povrchu směrem dolů. V kole 8 můžeš znovu nasadit ROBOMINER. Pokud chceš prohloubit důl, nasaď robota v 1. podlaží pod zemí. Ale je lépe začít jinde a na povrchu. SEED FACTORY bude hotov v 9. kole. Nařiď tam vyrobit ROBODOZER. V dalším kole bude podzemní podlaží zarovnáno, a zařídíme pro ROBODOZER další práci; tam, kde je na povrchu také povrch vyrovnán. V kole 11 bude hotov COMMAND CENTER. Provizorní bydlení je zajištěno, takže můžeš přistát s CARGO- a COLONIST LANDER z příslušného menu. Maximálně však ve vzdálenosti 5 polí od SEED LANDER. Od kola 12 můžeš pak skutečně začít s výstavbou celé osady. Umísti v připraveném podzemním podlaží TUBE INTERSECTION. Rovné potrubí umožní napojit jen jednu stavbu, zato křižovatka (TUBE INTERSECTION) může připojit 3 stavby. V kole 12 můžeš zadat stavbu AGRIDOME a SPEW-FACILITY (zařízení pro recyklaci odpadu). Musíš mít ale připraveny 2 srovnané čtverce, ke kterým vedou roury.Také musíš mít CHAP-FACILITY (zásobuje vzduchem). V kole 13 je čas postavit na připraveném poli RESIDENTIAL-STRUCTURE. Dva tahy později je dokončena první obytná buňka, začni ihned se stavbou další. Také druhý důl by měl být dokončen. Pokud máš dostatek místa a zdrojů, můžeš stavět STORAGE TANKS a další POWER FACILITY. Vývoj však nesmí být překotný: přináší to jen nepříjemnosti. Využij první fáze rozmachu k výstavbě co nejvíce výtahů, zarovnání co nejvíce polí, apod. Druhý výtah musí začít pracovat v 16. kole, a musí být nachystáno bagrem 8 dalších podzemních polí. V tahu 17 následuje AGRIDOME, po půl roce od přistání je konečně co jíst. V kole 18 pohlédni na MASTER REPORT, aby ses dočetl že morálka zase po dlouhé době stoupá. Jakmile bude dostavěn CHAP, budou klesat i počet úmrtí. V kole 20 bude připraven i SPEW-FACILITY, který může chybějící suroviny nahrazovat náhradními. Pokud se zvýší úmrtnost, stavěj CHAP a SPEW.
Při tvojí expanzi do okolí narazíš na problém, že tě bude blokovat nepřístupný terén. V tom případě můžeš nechat explodovat ROBODIGGER (SELF DESTRUCT), takže se jedno pole srovná. Původní SEED POWER nevystačí věčně, v kole 151 dojde dech původním stavbám (SEED POWER, SEED FACTORY, SEED SMELTER). Zavčas se starej o náhradu. Volba zdroje energie záleží na podmínkách. V mnoha případech stačí jeden solární satelit a dvě přijímací energetické stanice. Jindy vystačíme s přivezeným reaktorem.
Přivezené roboty vydrží asi 200 kol. Přebytečné roboty skladujeme ve skladišti (WAREHOUSE). ROBOT COMMAND CENTER může kontrolovat až 10 robotů. První důl je vyčerpán po 250 kolech. Můžeš před koncem životnosti hrabat o jeden level hlouběji.
Jakmile bude MORAL tvých lidí mezi 800 a 1000, začnou rebelové utíkat - k tobě. Na opuštěné kolonie vzbouřenců zapomeň, nejsou na nic.
Pokud buduješ příliš pomalu, můžeš si to vynahradit výzkumem. Jediným cílem výzkumu je stavba vesmírné lodi. Během výzkumu se objeví možnost dalších staveb (celkem je jich asi 40 druhů), nebo získáš speciální schopnosti (varování před katastrofami, apod.) Někdy vyzkoumá pilný vědec nanotechnologii, se kterou je stavba rakety umožněna.
Některé záležitosti dějové, některé věci, nejsou v manuálu popsány vůbec, nebo jsou tam osvětleny jen nedostatečně. Proto nesmíš být překvapen, a pomoci si v nouzi sám. Stejně tak ukázaly zahraniční recenze, že některé věci nebyly do konečné podoby OUTPOSTu začleněny: týká se to jednokolejné dráhy (monorails) a ulice (což má kladný výsledek, že se epidemie nešíří), není moc rozvinuta diplomacie a obchod s povstaleckou kolonií, chybí macromanagement. Budou součástí rozšíření "Planet Pack", o kterých se v manuálu píše.
Related Games |
Outpost 2: Divided Destiny |
© 99-2022 ABCgames.net |