Walkthroughs > MechWarrior 4: Vengeance
Výzbroj
I když je to možná příliš velké zobecnění, základní pravidlo platící pro všechny hry ze série Mechwarriot je stále stejné, pokud jde o vybavení. Mechové a zbraně IS jsou k ničemu, naopak u klaunů jsou nejlepší. Ve všech hrách jo toto pravidlo velmi reálně reflektováno skutečností, že zbraně IS jsou dostupné ve větším množstvím a od samého začátku, zatímco k výzbroji z výroby Klaunů se dostanete až mnohem později a v menší míře. Nejinak je tomu i v MW 4, a tak kdykoliv se dostanete k nějakému výrobku z dílen Klaunů, neváhejte a začleňte jej do svého arzenálu. Snad jedinou nevýhodou, kterou mají zbraně Klaunů, je vysoká tepelná náročnost, v porovnání se zbraněmi IS - zatímco u IS si většinou nemusíte dělat starosti s teplotou. Pokud se, ale rozhodnete (a to by jste měli) vydat se cestou válečníka ve strojích Klaunů, budete si muset osvojit některá základní pravidla spojená s teplotou. Používejte zbraně velmi uváženě, před salvou ze zbraní generující vysokou teplotu se ujistěte že celková teplota je v normálu a přitom si nechte rezervu pro případ zásahu některou ze zbraní zvyšující teplotu. V případě potřeby používejte chladící kapalinu protože je vždy lepší vyplýtvat trochu kapaliny než zničit to nejcennější.
Teplota je vůbec zajímavý prvek, který můžete využívat i ke svému prospěchu. Některé nepřátelské mechy můžete donutit k přehřátí. Buď tak, že je necháte zahřát vlastní neopatrností, nebo jim trochu přidáte vlastními zbraněmi. Ideální je pro tyto účely třeba plamenomet, který je jinak celkem neúčinný.
Při výběru zbraní si uvědomte několik zásadních pravidel.
- Vysoce účinné zbraně (ER PPC, Gauss) jsou velmi silné, ovšem zabírají hodně místa, někdy generují velmi vysokou teplotu a hlavně mají velmi pomalou periodu dobíjení. Jsou ideální pro likvidování statických cílů (třeba dělové věže) a pro odstřelování stojících nebo čelně se blížících nepřátel z velké dálky. Pro boj zblízka jsou potom velmi nepraktické. V případě že minete (to se stane často) se čas nabíjení může stát osudný.
- Projektilové zbraně (AC, LBX AC ) jsou obvykle silnější než jejich energické protějšky, generují menší teplotu a mají vetší rychlost nabíjení . Ovšem omezení munice je v misích, ve kterých chybí MFB pro opravy a doplnění střeliva, často fatální. V žádném případě se proto nespoléhejte jenom na projektilové zbraně, ale udělejte si pro každého mecha vyváženou konfiguraci.
- Rakety vám doporučuji nepoužívat a radši na ně zapomeňte.
Taktika
Jde ve své podstatě o velmi lineární a přímočarou hru. I když si na mise můžete vzít různou konfiguraci mechů a můžete volit různé zbraně, náplň misí je vždy stejná, takže při několikátém hraní téže mise už budete vědět přesně, co vás kde čeká a kdo na vás v jaké chvíli nečekaně zaútočí. Opakování je v tomto případě nejlepší taktikou a veškeré následující rady Vám spíše doplní to co už sami dávno víte. Takže si pamatujte :
- Používejte MFB (Mobile Field Base) a později opravárenské plošiny často a pro všechny mechy ve své jednotce. Je lépe vážit cestu zpátky na základnu a opravit stroj, než se nechat zničit jen proto že stroj nebyl úplně v pořádku. Nezapomeňte že i svým Wingmanům můžete dávat příkaz k opravě a doplnění munice. V některých misích jsou opravárenské plošiny, před kterými musíte vypnout motor, aby byli opravy zahájeny.
- Při boji se držte blízko wingmanů. Je samozřejmé, že vaši počítačem řízení spolubojovníci nejsou tak dobří jako vy, málokdy sami někoho zlikvidují a naopak, často docházejí k újmě. Pokud ale budete postupovat koordinovaně a především koncentrovat palbu na jeden cíl, umožní vám to nejenom rychlejší zničení nepřátel, ale také zasažení z více stran (a některá rána tak zasáhne slabší pancíř v zadní části) a máte i dobrou šanci na přehřátí protivníka.
- Dávejte pozor na tzv."splash damage" - pokud stojíte blízko právě explodujícího mecha, je velká šance, že budete při výbuchu sami poškozeni. Snažte se toho vyvarovat, a pokud už má někdo na kahánku, raději rychle pryč.
- Při útoku na výsadkové lodi (Dropship) máte vždycky chvilku na to, abyste zničili mobilní energetické jednotky (APU) dříve, než loď načerpá dostatek energie k vlastní obraně. Zničení těchto APU je klíčové, protože palubní zbraně na těchto lodích jsou naprosto zničující. Naštěstí misí s útoky na výsadkové lodi je celkem málo.
- Často, ne-li prakticky neustále budete čelit obrovské přesile. Dobrý způsob, jak trochu vyrovnat šance, je poškodit nepřátelské mechy dříve, než se dostanou na dostřel vlastních zbraní. Ideální k tomu jsou rovné městské ulice, ve kterých není kam uhnout. Tady uděláte stokrát lépe, když si najdete rovný výhled na patrolující nepřátelské mechy a necháte je blížit se k vám po rovné ulici. Máte-li (a měli byste) mít dalekonosné zbraně (nejlepší k tomuto účelu je ER PPC), dokážete vypálit několik salv a dost možná i zničit protivníka dříve, než se přiblíží. Naopak, ničit byť i malé, ale rychlé protivníky v městské zástavbě, když je cíl každou chvíli "za rohem", je velice obtížné a frustrující.
- Někdy vám znalost prostředí při opakování mise může ušetřit spoustu starostí.Překvapivý výpadek do týlu nepřítele zažehná nebezpečí dříve, než vůbec začne být akutní - tak můžete někdy napadnout nepřátelské základny připravující se na útok dříve, než tyto přípravy skončí, a hlavně daleko od spojeneckých cílů, které máte sami chránit (dobrým příkladem tohoto triku je Operace 2, mise 3).
- A dobrá rada na závěr - na poslední misi si vezměte toho nejtěžšího mecha, kterého máte, a obrňte se skálopevnou trpělivostí, protože to budete potřebovat. Poslední souboj je totiž obtížnější než celá hra dohromady.
| Návody | Autori |