Walkthroughs > Ishar 3: The Seven Gates of Infinity
Tvým úkolem je zabít draka dřív, než zlý čaroděj Shandar může
vstoupit do tvého těla a zničit svět. Musíš to stihnout ještě před
"konjunkcí". Je třeba vyřešit mnoho dílčích úkolů ve více či
méně pevně stanoveném pořadí. Občas ti někdo napoví, jak pokračovat dál,
někdy musíš správné pokračování najít sám. Dá se najít dost stop,
ale bývají hodně ukryty. Dobře sleduj všechny zprávy a poslouchej, co si
lidi povídají.
PAMATUJ: v téhle hře hraje velmi důležitou úlohu ČAS.
- Nejlepší je začít hru s úspěšnou skupinou hrdinů z ISHARA II, nebo
si vytvořit partu alespoň tří osob. Nezapomeň na Paladina - zná
uzdravující kouzlo. Zařaď ho do první řady. Za něho potom mága
(magician) a duchovního (clerk). Panel bojovníků si nastav tak, abys viděl,
jak jsou na tom se silami a abys mohl rychle používat kouzla - u těch ,
kteří tuto možnost mají (včetně Paladina).Během hry se stane,že budeš
muset třeba některého hrdinu obětovat. Jestliže ho skupina nebude chtít
odvrhnout, musíš ho buď rovnou zabít, což může být nebezpečné,
nebo mu sundat všechno brnění a zbraně a poslat ho do boje v první řadě.
- Promluv si s mužem, kterého potkáš hned po startu a začni zkoumat všechno
v chudé části města tak, aby se ti obchody a hostince vyznačily na mapě.
Město je rozděleno zdí na chudou (vnější) a bohatou (vnitřní) čtvrť.Do
bohaté čtvrti je jenom jedna cesta. Obchody jsou otevřeny od 6 do 21
hodin,hospody neustále. Potřebuješ nakoupit nějaké jídlo a zbraně,
aby ses ubránil útokům různých zlodějů. Můžeš někdy ztratit
jednoho, více nebo i všechny hrdiny, takže často sejfuj. Aby sis obnovil
síly, musíš se najíst - buď v hospodě, nebo si jídlo kup v obchodě.
V hospodě se můžeš také vyspat - obnova psychické síly a zdraví. Tip
: ještě před spaním použij uzdravovací kouzla - zdraví se spaním moc
neobnoví, ale přibude ti 50 bodů psychické síly.Vypadá to, že síla
zlodějů se zvyšuje úměrně tvé vlastní, takže budeš ztrácet lidi
bez ohledu na to, jak rostou tvé zkušenosti. V hospodách poslouchej,
zapisuj si názvy hospod a koho tam můžeš naverbovat do skupiny.Také je
užitečné si zapisovat co se v kterém obchodě dá koupit - ušetří to
později čas při hledání určitého obchodu. Když někoho zabiješ,
sebereš mu peníze a získáš zkušenosti. Také můžeš získat několik
truhel s pokladem,ale musíš zabít více zlodějů. Další peníze můžeš
také získat doručením balíku z hospody The Hearth Inn do hospody The
Noisy Lyra Inn.Zloději se někdy znovu objevují na stejných místech, takže
budeš časem vědět, kde je můžeš očekávat.Zvyšováním zkušeností
se bude zvyšovat i počet kouzel, která máš k dispozici a také síla těch,
které máš z dřívějška. Poznámka: Jestliže jsi nebyl u astronoma,
neber s sebou Maltuse (je v hospodě The Silver Wolf daleko v jihovýchodní
části města). Kdybys s ním přišel ke kouzelníkovi, nechtěl by s
tebou mluvit, a ty by ses nikdy nedostal zpět.
- Po prozkoumání chudé čtvrti jdi do bohaté - potřebuješ 4000 za pas,
který musíš mít s sebou.Prozkoumej obchody, hospody, banku, knihovnu,
divadlo, a palác. Vývěsky jsou naproti obchodům, nikoliv nade dveřmi,
jako v chudé čtvrti. Zde, v bohaté čtvrti nejsou zloději, asi proto, že
ze všech udělali stráže - neútoč na ně !. Banky a knihovna jsou otevřeny
pouze přes den.
- Najdi obchod, kde můžeš koupit džbán vína a kup ho.
- Jdi navštívit astronoma (Typhus Mernith) v bohaté čtvrti(vyznačen na
mapě zelenou šipkou).Má otevřeno stále, ale je nemocný, dokud mu nedáš
nějaké víno. Potom ti dá balíček karet, abys je odnesl kouzelnékovi
í (Mather Fudius) v jihovýchodním konci chudé čtvrti. Jdi tam a seber a
přečti si papír, který visí na jeho dveřích. Dovnitř jít zatím nemůžeš.
- Jdi do hodpody Silver Wolf, poslouchej, kup Malthusovi nějaké jídlo a následuj
ho ke kouzelníkovi. Neodcházej, dokud konverzace nebude u konce. Potom vytáhni
balíček karet a dej ho kouzelníkovi, on ti ukáže první časovou bránu.
- První časovou bránou projdeš do velkého lesa, minus 73 let. Les je obýván
vosami a létajícími draky, s kterými musíš bojovat.Najdi mývala v
jihovýchodní části lesa.Může to zabrat chvíli času, les je komplex tří
velkých oblastí spojených úzkými průchody (vyznačeny na mapě). Mýval
ti řekne, že je kouzelník, kterému se nepovedlo kouzlo a on uvízl v mývalí
podobě. Dá ti pergamen.
- Vrať se k časové bráně č. 1 a projdi jí. Ukaž pergamen kouzelníkovi.
Řekne ti,kde najdeš polní láhev na míchání nápojů (vyznačí se na
mapě) a jaké ingredience budeš potřebovat. Kromě jiného také
ingredienci Keldonia Powder, která se nedá koupit v obchodě.Dostaneš ji
od muže v hospodě Big Troffer, když budeš poslouchat (volba listen) - dříve
však musíš mít u sebe polní láhev.
- Jdi k mývalovi, namíchej mu nápoj a dej mu ho vypít. Změní se v muže
a dá ti medailon.Jmenuje se Greem Dahilin (stejné příjmení, jako vlastník
divadla).
- Vrať se do města a jdi do divadla v bohaté čtvrti. Otvírá se ve 20
hodin. Vlastník divadla vás pozná jako hrdiny, kteří pomohli jeho dědovi
(mývalovi), ihned, jak mu ukážete medailon. Poví ti o časové bráně
č.2, která je otevřena mezi 2 a 4 hodinou (pouze na této straně, zpětný
průchod je možný kdykoliv).
- Jestli potřebuješ, najez se, odpočiň si, nakup zbraně, atd. Pak vstup
do časové brány č. 2. Přenese tě do močálu, minus 4322 let.
Prozkoumej ho a zabij všechny útočící tygry - seber jim kůže, můžeš
je později výhodně zpeněžit. Musíš najít a zabít indiánského náčelníka
a také najít velký diamant. Pak se vrať zpět do města.
- Až budeš vycházet z divadla, objeví se znovu muž, se kterým jsi
mluvil na začátku hry (Astar). Řekne ti,že jsi udělal dobře, že jsi
zabil náčelníka a že následkem toho je město trochu jiné, než bylo.
Také ti řekne, abys zašel do knihovny, kde můžeš získat další
stopy. Ve městě najdeš nový park (na jihu bohaté čtvrti), kde je
vystavený meteor, ale jeho vršek chybí.
- Jdi zpět do brány č. 2 a dostaneš se opět do močálu, ale v čase
+3725 let (podle stop v knihovně). Došlo zde k nějakým změnám.
Prozkoumej znovu močál a najdi chybějící část meteoru. Jestliže
najdeš meč chaosu, vyvaruj se ho použít (vše co má v názvu slovo
"chaos", může být nebezpečné).Jdi zpět do města a dej chybějící
část meteoru na své místo - časová brána č. 3 se objeví.
- Před vstupem do časové brány č. 3, kup pro každého kožichy a
provazy. Použij obojí,jinak bys mohl po vstupu do brány č. 3
zmrznout,nebo spadnout z ledové cesty. Čas je minus 1432 let. Najdi tři
květiny a směšně vypadající stroj (o kterém jsi se dozvěděl v
knihovně). Do levé části stroje dej diamant a vrať se do města. Pozor
na vlky ! Mohou útočit i zezadu. Vyplatí se umístit jako zadní voj někoho
silnějšího, nebo s lepším brněním, aby slabší členové skupiny
nebyli zabiti.
- Po návratu do města zajdi opět za Malthusem.Bude tě informovat o nové
časové bráně č. 4., která se objevila na severozápadě města. Odlož
provazy a kožichy vyměň za brnění. Najdi bránu č. 4. Není těžké
ji najít, je jen málo hlídaná. Záleží ale na tom, kdy do ní vstoupíš:
mezi 12 a 23 hod. tě přenese zpět o minus 9230 let,mezi 0 - až 11 hod
dopředu o 580 let. Jdi nejprve dopředu časem, když půjdeš zpět. narazíš
na zamčené dveře, od kterých zatím nemáš klíč.
- Nacházíš se ve velkém dungeonu, který je tvořen v podstatě šesti
sekcemi. První sekce je vstupní - vyhni se ohnivým koulím a najdi schody
jižně a dolů (ostatní dveře jsou stejně zavřeny).Bojuj s kostlivci a
najdi tlačítko (stisknout) a dva klíče. Také jsou zde různé poklady -
peníze, jídlo a zbraně.
- Jdi zpět do vstupní sekce a najdi a otevři dveře vedoucí na sever
(otevřel jsi je tlačítkem). Před vstupem do jasně osvětlené místnosti
musíš najít a zabít silného kouzelníka (použij ochranné kouzlo proti
ohni),abys mohl stisknout další tlačítko. Jakmile vstoupíš do místnosti
se světly, musíš rychle najít chodbu na severní straně, jinak budeš
dočasně oslepen. O dveře napravo se nestarej.
- Dveřmi, otevřenými tlačítkem,projdeš dolů do výrazně odlišné
sekce dungeonu. Zabij pavouky a najdi poklady včetně dalšího klíče.
Dej si pozor na místo, kde jeden z tvých mečů podlehne kouzlu a obrátí
se proti tobě. Použij ochranné protikouzlo (exorcism spell). Místo, kde
se to stane, se mění s každou novou hrou.Najdi dlouhou chodbu s valící
se kamennou koulí.Jdi chodbou, kamenné kouli se vyhni, a cestou najdi a
stiskni tlačítko. To otevře dveře poblíž konce chodby. Projdi jimi a
další dveře otevři klíčem. Projdi rychle do místnosti s blikajícími
světly a potom přijdeš do bludiště s mnoha dveřmi, které se otevírají
v určitou dobu (dvakrát za den, vždy po třech hodinách). Prostory za
prvními dveřmi (otvírají se v 0 a ve 12 hodin jsou zamořeny jedovatým
plynem. V bludišti je zde několikero hodin,které můžeš nastavit tak,
aby se vždy určité dveře otevřely nebo zavřely. Východ ze aplynované
oblasti je severně, ale najdeš ho až po více pokusech. Také zde můžeš
najít nějaké peníze. Je důležité najít co nejvíce peněz - budou se
ti hodit!
- Opusť zaplynované prostory a vstup do velké místnosti s ohnivými
koulemi. Projdi jí s použitím kouzla, ochraňujícího proti ohni. Bojuj
se strážcem a jdi na sever a potom na západ. Dveře otevři dalším klíčem.
Jdi dolů a vstoupíš do místnosti s lávou. Opatrně jdi po kamenech,
které jsou označeny kruhem. Pozor! S každým krokem po označeném kameni
sklouzne o něco níž zavěšená klec se ženou (Thina). Musíš
postupovat tak, aby se dostala na tvou úroveň,a to přesně v tom momentě,
kdy dojdeš až k ní. Pak bude moci uniknout a bude chtít pokračovat s
tvojí skupinou, takže pokud máš všech pět členů, musíš se někoho
zbavit. Thina je poměrně dost silná duchovní (cleric),takže se zbav někoho
s podobnými schopnostmi a nezapomeň mu předtím vzít všechny věci a
peníze, které má. Thinu zařaď někam do zadních řad skupiny. Zeptá
se tě,jestli jí pomůžeš najít Zoltara. Vrať se směrem k místnosti s
ohnivými koulemi ale místo, abys do ní vstoupil, jdi na jih. Posbírej
peníze a dýky, dokud nedojdeš až na konec. Dej se na jih neviditelnými
dveřmi a potom na jih a na západ. Zde je hodně strážců. Pokračuj
jihozápadním směrem dalšími neviditelnými dveřmi,vyhni se znovu ohnivým
koulím, jdi k jihu. Bojuj s posledními skupinami strážců - jestli na to
ještě máš, jinak se jim radši vyhni a utíkej na jih, dokud nedojdeš
do vstupní sekce s ohnivými koulemi (projdeš jednosměrnými dveřmi). Přes
časovou bránu vstup opět do města.
- Dej se doprava a potkáš znovu Astara, který ti řekne , co máš dělat
dál: najít Thinina přítele Zoltara a vzít oba do lesa. Jdi se na to
vyspat do hospody. Ve snu se ti zjeví Jon a řekne ti, kde najdeš uniformy
strážců, které použiješ, aby ses dostal nepozorovaně do paláce. Jdi
tam. Dům je zamčený. Klíč je ve fontáně za tebou.
- Obleč si uniformy a jdi do paláce. Pozor na to,aby všechny ženy ve
skupině měly přilby, jinak je stráže nepustí dál. Aby se mohl Zoltan
připojit, musíš svléknout a propustit někoho ze skupiny.Až ho najdeš,bude
nejdříve chtít, abys odešel. Sundej Thině (jeho přítelkyně) přilbu,
on ji pozná a půjde s tebou. Vezmi ho s sebou, jdi ven z paláce a obleč
si opět brnění.
- Jdi k časové bráně č. 1, ale před vstupem si vezmi všechny věci od
Thiny a Zoltara. Vstup dovnitř a toulej se kolem tak dlouho, až ti Thina a
Zoltar oznámí, že chtějí opustit skupinu a usadit se. Pak se vrať
branou zpět. Fudius ti dá druhý diamant, který potřebuješ do podivného
stroje.
- Po hospodách si najdi do skupiny nového duchovního (cleric) a bojovníka
(fighter), doplň jimi skupinu a vydej se k bráně č. 3 v parku. Obleč kožichy,
vstup dovnitř a probojuj se k podivnému stroji. Do něj pak vlož druhý
diamant. Vrať se do města, ale kožichy neodkládej.
- Vstup znovu bránou č. 3 zpět do ledových hor. Tentokrát se datum
posunulo dopředu o několik tisíc let. Všechno se trochu změnilo.
Prozkoumej to a najdi další dvě květiny (takže teď jich máš už pět)
a magický opasek.Až půjdeš kolem podivného stroje, všimneš si, že
dva diamanty opět chybějí. Nestarej se o to a vrať se zpět do města.
Použij opasek.
- Vezmi si opět brnění a jdi k bráně č. 1 (Fudius).Vstup dovnitř.
Datum bude +50 let.Najdi černé rytíře a kouzelníka. Najdi vnuka Thiny a
Zoltara a jeho ženu před chýší. Vnuk ti řekne příběh a dá ti zlatý
klíč.Jeho žena je čarodějka a očaruje tě ochranným kouzlem, jestliže
na chvíli postavíš skupinu před ní do jedné řady. Vrať se do města.
- Najdi bránu č. 4 (v severozápadní části města) a vstup do ní mezi
12 a 23 hodinou. Zlatým klíčem otevři dveře.Dej se na průzkum a najdi
jídlo, dýky, peníze a klíče.Dej pozor na modrý jed na podlaze.Někdy
se mu dá vyhnout úkrokem, jinak musíš použít kouzlo Cure poison
(protilék). Před vstupem do chodby s ohnivými koulemi jdi až do jihovýchodního
rohu. Stiskni postupně sérii vypínačů (celkem 4) a použij jeden klíč.Neboj
se toho, že se dveře za tebou zavřou. Musíš najít čtvercovou místnost
se sloupem uprostřed s 6 otevřenými okny. Odtud pokračuje chodba na
sever,ale je smrtelně nebezpečné do ní vstoupit, dokud neodložíš všechny
věci do oken (kromě lahvičky, která odložit nejde). Do každého okna
se dá uložit 11 věcí, ukládej stejné věci k sobě. Neboj se , dostaneš
je zpátky později.
- Vstup do chodby vedoucí na sever (nyní je bezpečná). Dej pozor na
kouzelníka, kterého musíš zabít kouzly (zbraně nemáš a lektvary jen
tak z ruky , bez ingrediencí, taky nenamícháš. Nebo jo ?). Najdi tlačítko
a stiskni ho. Najdeš jídlo a peníze.Jdi zpět,posbírej své věci a dej
se podle jižní stěny tak dlouho, až dojdeš opět k chodbě s ohnivými
koulemi.
- Jdi chodbou až na její jižní konec, použij klíč a vstup do malého
bludiště, plného netopýrů - vampýrů. Najdi severní východ a kouzelníka,
který udržuje magickou sílu netopýrů tak rychle, jak je stihneš zabíjet
(nesmíš útočit na kouzelníka). Kouzelník se nakonec rozplyne v dýmu a
zmizí.
- Vstup do dlouhé místnosti a jdi k severu. Náhle se zjeví stádo ďáblů
před tebou i za tebou. Bojuj jestli na to máš (nebo chceš),nebo se jim
vyhni a uteč dveřmi na severu. Jestli si vybereš boj, je lepší bojovat
postupně. Hned po vstupu do této místnosti jsou napravo a nalevo
neviditelné dveře. Když do nich vstoupíš, budeš bojovat vždy jen se třemi
ďábly. Tak tě nebudou moci později obklíčit.
- Vstoupíš do místnosti s lávou a kameny. Mezi kameny jsou mezery. Musíš
jít po kamenech, které jsou označeny kruhy. Vždy při vstupu na takový
kámen se někde objeví chybějící kámen a nakonec zkompletuješ celou
cestu vedoucí na sever k drakovi.
- Zabij draka, jestli se ti to podaří !! Má 2000 zásahových bodů. Můžeš
se vrátit do města abys obnovil své síly spánkem a jídlem. Drak své
zdraví nemůže obnovit, zatímco jsi pryč. Nejlepší je použít útočná
kouzla (zvláště mrazivé kouzlo - cold) ze vzdálenosti 3 až 4 kroků od
draka. Pak tě nemůže zasáhnout svými ohnivými koulemi. Drak také nemůže
postupovat dopředu proti tobě. Také můžeš použít ochranné kouzlo
proti ohni a vrhnout se na něj, chvíli s ním bojovat a zase se vrátit zpět.
Pokud půjdeš zpět do města, musíš se vyhnout všem ďáblům, zabít
dva netopýry a projít chodbou s ohnivými koulemi,tak to nenechávej na
poslední chvíli, ať ti ještě nějaké síly na cestu zbydou. To je
konec, ale neočekávej žádnou velkou oslavu na závěr. KONÉÉÉC
| Návody | Autori |