Blizzard za čtvrtstoletí existence značky Diablo vypiloval základní hratelnost k dokonalosti. Diablo IV je návyková sexy řežba, které bohužel k dokonalosti chybí nápaditější úkoly a lepší tempo vyprávění. Přesto nebyly pekelné brány už dlouho tak lákavé.
Diablo IV nie je veľmi originálny, ale je veľmi zábavný. Blizzard stavil na istotu a priveľmi neexperimentoval, skĺbil najefektívnejšie prvky z druhej a tretej časti a pridal nejaké menšie úpravy a vylepšenia. Hrateľnosť je už síce trochu zastaraná, ale po vhodných úpravách stále efektívna a dynamická. Silným prvkom je kvalitný a pomerne rozsiahly príbeh s novým antagonistom a obrovské množstvo rôznorodých úloh. Trochu hazardom je však inklinovanie k MMO, čo síce viac podnecuje k spolupráci hráčov, ale ak uprednostňujete nerušený sólo zážitok, toto vám voňať nemusí. Je škoda, že vývojári viac nevyužili potenciál ospevovaných koní, ale s tým ešte niečo môžu urobiť v niektorej z dvoch plánovaných expanzií. No a platenie za extra doplnky použitím reálnej meny vie niekoho rozčúliť, hoci je to len kozmetika, ktorú vám netreba. Podstatné ale je, že Diablo IV je hra, ku ktorej sa v najbližších rokoch budete radi opakovane vracať, čo znamená, že Lilith (spolu s Blizzardom) úspešne dosiahla svoj cieľ.