Phantom Doctrine mal blízko k veľkému úspechu. Mohla to byť skvelá ťahová stratégia, keby sa tvorcovia nedopustili fatálnej chyby. Chválime výber obdobia - studená vojna je neošúchaným, a pritom atraktívnym námetom - aj manažmentovú časť hry s koordináciou špiónov, operácií a základne. Ale je veľká škoda, že to celé vývojári pokazili ťahovými bojmi, ktoré síce majú dobrý taktický základ, ale súčasne absurdnú nereálnu balistiku a neustále sa spawnujúcich nepriateľov, ktorí vás zastrelia pokojne aj cez štyri miestnosti. Navyše je náplň misií skoro stále tá istá. Dokáže to znechutiť a zabíja potenciál inak veľmi nápaditého titulu, ktorý mohol skutočne patriť k tomu najlepšiemu z posledného obdobia vo svojom žánri. Namiesto toho vás však postupne otrávi úplne zbytočnými kazmi a nevyváženou hrateľnosťou. Mohla by to zachrániť jedine aktualizácia s výraznými úpravami bojov.
Příliš mnoho nesladěných a špatně odladěných systémů udusilo zábavnost. Phantom Doctrine dělá spoustu věcí dobře, ale výsledek je trochu jako když Pejsek a Kočička vařili dort. Proště občas nadchne, často nudí.