Walkthroughs > Dragon Age: Origins - Warden's Keep
Pevnosť strážcov je druhý z troch hlavných prídavkov k hre, ktoré sa dajú stiahnuť. Tieto prídavky sú naozaj miniatúry v porovnaní s pojmom „datadisk“ a ešte sú za to málo aj spoplatnené. Z tých troch prídavkov sa mi tento zdá najzaujímavejší (prípadne porovnateľný s Kamenným väzňom), hlavne kvôli príbehu, ktorý ponúka, hoci je tiež malý, ako ostatné, no ponúka príbeh a aj možnosti viacerých postupov a volieb pri plnení úlohy.
Vo vašom tábore je chlapík menom Levi Dryden. Povie vám, že mu Duncan sľúbil s niečím pomoc a teraz, keď je mŕtvy, obracia sa na vás. Povie vám, že jeho prastarká bola Sophia Drydenová, posledná vrchná veliteľka Strážcov vo Fereldene. Keď kráľ Arland vyhnal Strážcov z ríše, zabral Drydenovské tituly, majetky aj pôdu. Vedia, že to už nezískajú späť, ale chcú späť aspoň svoju česť, keďže boli vyhnaní len preto, že bránili kraj pred Pohromou, tak ako teraz vy. Stali sa obchodníkmi, aby si opäť vydobyli nejakú pozíciu. Chce, aby ste šli do starej pevnosti Strážcov, Vojakov hrot a našli dôkaz, čo očistí Sophiine meno. Z rozhovorov tiež získate Kódex 191: Sophia Dryden a Kódex 98: The History of the Drydens. Vydajte sa do novej lokácie na mape. Ak nie ste zlodej, tak si vezmite niekoho, kto vie vypačovať zámky. Nie je to samozrejme nevyhnutné, ale ak chcete vyrabovať pevnosť, treba to spraviť teraz, lebo keď ju prejdete, nebudete sa už do nej môcť vrátiť.
1. Vojakov hrot
Po príchode prehodíte pár slov s Levim, ktorý vás bude sprevádzať. Prejdite hlavnou bránou a uvidíte záblesk minulosti, ako sa armáda kráľa pokúšala dobyť pevnosť a vyhladovať Strážcov. Je tu narušený závoj medzi realitou a Únikom. Za bránou choďte naľavo hore na hradby a prezrite si tam sochu. Získate Kódex 99: The History of Soldier´s Peak: Chapter 1 (1/4). Tiež získate vedľajšiu úlohu „Prastará história“. V rámci tejto úlohy musíte aktivovať štyri predmety, teda teraz už len tri.
Prejdite ďalej na nádvorie a napadnú vás tri skupiny mŕtvol. V jednej skupine bude aj mŕtvola Strážcu. Keď ju zničíte, vezmite si od neho Antickú Kušu Strážcov (kuša siedmej úrovne). Potom prejdite do pevnosti.
2. Pevnosť
Po vstupe uvidíte duchov Strážcov a ich vodkyne Sophie. Keď duchovia zmiznú, môžete si na stene pozrieť dokument Výzva vzdoru (Statement of Defiance) s menami padlých. V ďalšej miestnosti je prízrak a dvaja nižší démoni. Na stolíku je list - Kódex 238: A Letter From Bann Mathuin Wulff. Naľavo sú baráky. Vojdite a zabite mŕtvoly, ktoré vedie Komandér Athlar. Vyrabujte to tu a prezrite si list na stolíku pri posteliach - Kódex 240: A Plea from Commander Athlar. Potom choďte z predošlej miestnosti doprava, do kuchynskej Haly. Tam je akurát truhlica s korisťou. Napokon choďte hore do Archívov. Zničte piatich démonov a aj démona Archivára. Potom si prezrite veľkú obhorenú knihu Archivára a uvidíte záblesk minulosti, no žiaľ nedozviete sa to najpodstatnejšie. Pri poličkách je na zemi ešte jedna malá kniha. Prezrite si ju, Kódex 100: The History of Soldier´s Peak: Chapter 2 (2/4). Prejdite vyššie.
3. Druhé poschodie a Avernusova veža
Tu je ďalší záblesk minulosti. Sophia chcela od ich mága Avernusa, aby povolal démonov na boj proti kráľovým mužom, no démoni sa v tom chaose zmätku, utrpenia a krvi obrátili proti Strážcom. Keď záblesk skončí, čaká vás boj s démonom a štyrmi Strážcami. Zabite najprv ich, pretože démona oživujú. Potom to ukončite aj s démonom. Z démona získate Dych zimy (palica pre mága, siedma úroveň). Povyše sú ešte tri mŕtvoly a pri sviečkach je fľaša malinového džemu. Prezrite si ju a máte Kódex 101: The History of Soldier´s Peak: Chapter 3 (3/4).
Potom vojdite do Veliteľkinej komnaty. Je tam ona, Sophia, ale je to len jej mŕtvola, posadnutá démonom.
A. Dohoda s démonom
Démon vám tiež ponúkne obchod. Zatvorí Závoj medzi realitou a Únikom, aby sem neprichádzali ďalší démoni, ak jeho necháte odísť do sveta (kde bude šíriť zlo). No aby mohol pracovať, potrebuje, aby ste sa zbavili Avernusa. Toto je rozhodnutie, ak ste darebák. Ak súhlasíte, choďte do Avernusovej veže. Na stole je tu kniha, Sophiin denník - Kódex 226: Sophia Dryden´s Journal. Potom prejdite na spojovací most hradieb. Tu pozor na pasce a skupinu mŕtvol. Vojdite do Avernusovej veže.
V prvej miestnosti zničte štyri mŕtvoly. Na stole je kniha - Kódex 239: Avernus´s Notes. Veľká kniha o schopnostiach je na zemi, prečítajte si ju a dozviete sa o Avernusových pokusoch na živých ľuďoch. No zdá sa, že uspel. Na stole je aj nápoj. Môžete ho zničiť, ak máte výhrady voči krvavej mágii, alebo ho vypiť. Ak ho vypijete, dá vám dve špeciálne schopnosti založené na krvavej mágii, pre každú postavu sú iné (mág, zlodej, bojovník).
Potom vojdite do haly. Od Avernusa sa dozviete niečo o rebélii. Kráľ bol darebák a tyran a tak sa proti nemu postavili na odpor. Potom mu povedzte, že ste sa spojili s démonom a bojujte s ním. Povolá si pár mŕtvol. Zničte ich všetkých a zabite Avernusa. Získate jeho unikátnu róbu. Než odídete, prezrite si mŕtvolu nabodnutú na stene na ostne. Kódex 102: The History of Soldier´s Peak: Chapter 4 (4/4). Dozvedeli ste sa, že veliteľ Asturian zrejme ukryl v pevnosti niečo cenné.
Vráťte sa späť na druhé podlažie a tam už čaká démon v Sophiinej mŕtvole. Je ochotný dodržať dohodu a uzavrieť závoj. No jeho „bratia“ mu v tom budú chcieť zabrániť, tak ho musíte ochrániť. Likvidujte démonov. Musí zavrieť štyri magické portály, ktoré sú na zemi. Keď sa na jeden postaví, objaví sa skupina démonov. Zničte ich. On sa presunie na druhý portál a objaví sa druhá skupina. Toto opakujte, až kým neuzavrie všetky štyri portály. Keď je po boji, závoj je uzavretý a Únik zažehnaný. Démon vás odmení, ak ste chceli informácie, tak vám povie pre Leviho, ako to naozaj bolo s jeho prababkou Sophiou. Ak ste chceli odmenu, tak vám ukáže tajnú skrýšu v Sophiinej izbe, na kozube, kde je 8 zlatých (a môžete ho zastrašiť, aby vám tiež povedal informácie pre Leviho). Napokon môžete démona prepusiť, alebo ho aj napriek všetkému zabiť (a získať brnenie / brnenie, rukavice, topánky / veliteľa Strážcov).
Prípadne môžete pri prvom rozhovore presvedčiť démona, aby uzavrel Závoj. Ale aj tak potrebuje, aby ste zabili Avernusa. Zájdite k nemu. Na zavretie závoja ho už nepotrebujete, takže sa vám vydá na milosť. Môžete ho poslať preč, alebo zabiť. Ak ho necháte žiť, musíte démona zabiť. Ak zabijete Avernusa, môžete nechať démona odísť do sveta, alebo ho tiež zabiť.
B. Dohoda s Avernusom
Ak odmietnete dohodu s démonom, tak ho napadnite. Povolá si pár mŕtvol Strážcov. Zničte ich. Z tela démona / Sophie získate Brnenie (brnenie, topánky, rukavice) veliteľa Strážcov. Na stole je tu kniha, Sophiin denník - Kódex 226: Sophia Dryden´s Journal. Potom prejdite na spojovací most hradieb. Tu pozor na pasce a skupinu mŕtvol. Vojdite do Avernusovej veže.
V prvej miestnosti zničte štyri mŕtvoly. Na stole je kniha - Kódex 239: Avernus´s Notes. Veľká kniha o schopnostiach je na zemi, prečítajte si ju a dozviete sa o Avernusových pokusoch na živých ľuďoch. No zdá sa, že uspel. Na stole je aj nápoj. Môžete ho zničiť, ak máte výhrady voči krvavej mágii, alebo ho vypiť. Ak ho vypijete, dá vám dve špeciálne schopnosti založené na krvavej mágii, pre každú postavu sú iné (mág, zlodej, bojovník).
Potom vojdite do haly. Od Avernusa sa dozviete niečo o rebélii. Kráľ bol darebák a tyran a tak sa proti nemu postavili na odpor. Mali dokonca podporu rodu Couslandovcov (čo je váš rod, ak ste ľudský šľachtic). Povie vám tiež, že robil pokusy, ako zdokonaliť účinky krvi Temnorodov na Strážcov. Vy zatiaľ viete iba vycítiť Temnorodov, no on dokáže viac. Spýtajte sa ho na to a povie vám, aby ste si preštudovali jeho poznámky, tam sa dozviete viac. Dohodnete sa, že budete spojenci, aspoň kým nezavrie závoj. Potom sa vydá do haly.
Než odídete, prezrite si mŕtvolu nabodnutú na stene na ostne. Kódex 102: The History of Soldier´s Peak: Chapter 4 (4/4). Dozvedeli ste sa, že veliteľ Asturian zrejme ukryl v pevnosti niečo cenné.
Vráťte sa do haly. Tam musí Avernus zavrieť štyri magické portály, ktoré sú na zemi. Keď sa na jeden postaví, objaví sa skupina démonov. Zničte ich. On sa presunie na druhý portál a objaví sa druhá skupina. Toto opakujte, až kým neuzavrie všetky štyri portály. Keď je po boji, závoj je uzavretý a Únik zažehnaný. Potom musíte rozhodnúť, čo s Avernusom. Môžete ho nechať odísť a pokračovať v jeho experimentoch v prospech Strážcov. Môžete ho nechať odísť, ale zakázať mu pokračovať v experimentoch. Môžete ho zabiť za jeho zločiny (a získať z jeho tela Avernusovu Róbu). Ak je s vami Morrigana, tak sa jej nepáči, ak ho zabijete (-5). Ak je s vami Wynne a necháte ho ísť, ale len tak, nech si robí čo chce, že ho súdiť nebudete, tak sa jej to nepáči (-3).
4. Záver
Po boji si nezabudnite vo veľkej hale prezrieť portrét Asturiana nad kozubom (ak ste našli všetky štyri kapitoly Histórie Vojakovho Hrotu). Odrecitujte pri ňom prísahu Strážcov a objaví sa Asturianova truhlica, v ktorej je meč Asturianova moc (šiesta úroveň), prilba Šedých Strážcov, Tieňový opasok a nejaké peniaze. Tým splníte vedľajšiu úlohu Prastará História.
Opustite oblasť a vráťte sa späť. Celé to tu vyzerá inak. Už sa tu Levi s rodinou trochu usadili. Pri Levim máte odkladaciu truhlicu. Je to jediná truhlica v hre, ktorá slúži ako vaša, kde si môžete odkladať veci, ktoré nechcete so sebou nosiť, ale nechcete ich ani predať.
Je tu aj Mikhael Dryden, Leviho brat. Je to skvelý kováč. V rámci tohto prídavku ste mohli mať náhodné stretnutie s dvojicou starších ľudí, ktorí našli supermana, teda, ehm, padlý meteorit s dieťaťom. Z meteoru ste si mohli vy vziať kus rudy. Tá vám bola až doteraz zbytočná. Dajte ho Mikhaelovi a spozná v ňom hviezdny kov. Môže vám z neho vykovať obojručný meč, alebo jednoručný meč. Meč nazve Starfang a je to poriadne silná zbraň (s možnosťou vloženia troch rún).
| Návody | Autori |