Walkthroughs > Fallout 3: Broken Steel
Prídavok Broken Steel rozširuje hlavný príbeh hry a umožňuje vám pokračovať (samozrejme len ak ste si nezvolili v úlohe „Take it Back!“ nespraviť nič a nezadať kód. To spôsobilo výbuch, zabilo vás a končíte) v hraní po splnení poslednej hlavnej úlohy základnej hry. Nadväzuje v hlavnom príbehu tam, kde ste skončili a môžete hrať ďalej (a aj po dokončení príbehu tohto prídavku môžete hrať ďalej bez obmedzenia). Hoci úlohy môžete prijímať až po dokončení hlavného príbehu základnej hry, mnoho iných prvkov tohto prídavku máte k dispozícii hneď po nainštalovaní prídavku Broken Steel. Hneď máte možnosť postupovať až na 30. úroveň a pridávať si nové perky. Noví nepriatelia sa budú objavovať na rôznych miestach spolu so starými, niektorí vojaci Enklávy budú mať nové brnenia a zbrane.
Novinky
Uvádzam zoznam nových prvkov v hre. Je to len stručný prehľad toho, čo je nové a kde to nájsť. Pri predmetoch uvádzam len stručný popis, no pri predmetoch, ktoré nie sú bežnými, ale objavia sa v hre len po jednom, dvoch kusoch, pri nich udávam podrobný popis ako ich nájsť priamo v návode.
Nepriatelia
Do hry sú pridané tri typy nových nepriateľov. Albino Radscorpion, Feral Ghoul Reaver a Sper Mutant Overlord. Sú to silnejšie verzie klasických nepriateľov ako sú škorpióny, divokí ghulovia a super mutanti. Títo nepriatelia sa objavujú pri iných skupinách týchto typov nepriateľov kdekoľvek v pustatinách a môžete na nich naraziť kedykoľvek hneď po nainštalovaní prídavku.
Je aj pár typov ľudských nepriateľov. Všeobecnými sú Enclave Hellfire Trooper. Môžu sa objaviť pri iných skupinách vojakov Enklávy na ktorých narazíte aj pri pôvodnej hre a naraziť na nich môžete hneď po nainštalovaní prídavku. Sú to silnejšie verzie Vojakov Enklávy. Vyzbrojení sú buď laserovými, či plazmovými zbraňami, alebo novým plameňometom Heavy Incinerator. Na sebe majú Enclave Hellfire Armor.
Ďalší noví nepriatelia sú tiež len iné verzie vojakov Enklávy a narazíte na nich jedine pri úlohách tohto prídavku. Sú to Security Officer (to isté čo Enclave Officer), Enclave Squad Sigma a samostatné postavy Enclave Sigma Leader a Armory Master.
Novinkou je ešte skupina Banditov. Sú to štyria banditi (podobná verzia ako Nájazdníci. Ako rovnošatu nosia Kovové Brnenie a prilby) a ich vodca Split Jack. Narazíte na nich len pri vedľajšej úlohe „Protecting the Water Way“.
Obleky
Enclave Hellfire Armor
Je to energo zbroj, silnejšia verzia Tesla Armoru. Majú ho na sebe niektorí Enclave Soldiers aj Enclave Hellfire Trooperi. Objavuje sa po nainštalovaní prídavku aj v pôvodnej hre pri úlohách „The American Dream“ a „Take it Back!“ a samozrejme aj pri hlavných úlohách prídavku.
Lag-Bolt´s Combat Armor
Upravená verzia brnenia Talon Combat Armor. Získate ho pri skrytej úlohe „Prekazené stretnutie“. Pridáva +10 akčných bodov a +10 k Veľkým zbraniam.
Lag-Bolt´s Shades
Slnečné okuliare. Získate ich pri skrytej úlohe „Prekazené stretnutie“. +3 Pláženie, +3 Páčenie.
All-Nighter Nightwear
Spodné prádlo, ktoré získate pri skrytej úlohe „Prekazené stretnutie“. Vyzerá rovnako ako Naughty Nightwear z pôvodnej hry, len má iné vlastnosti (+1 Odolnosť, +1 Charizma).
Police Hat
Policajná čiapka. V pôvodnej hre ju nosila Knock Knock v Little Lamplight, ale vy ste ju získať nemohli. Neposkytuje žiadne vylepšenia. Nájsť ju môžete v Old Olney S. Wilson Building pri úlohe „Shock Value“ a v prezidentskom metre pri úlohe „Who Dares Wins“.
Wig
Parochňa. Nič výnimočné, len tmavá pokrývka hlavy. Používa ju ghul Griffon a ďalšie nájdete v Museum Authority Building pri vedľajšej úlohe „The Amazing Aqua Cura“.
Lab Coat
Laboratórny plášť. Nosí ho Doktorka Enklávy, nepriateľská postava, no tak ako technici, neútočí, ale uteká pred vami. Narazíte na ňu pri poslednej úlohe hlavného príbehu. Pridáva +5 k Vede rovnako ako Lab Technician Outfit Je to v podstate rovnaký typ, len s iným názvom.
Composite Recon Helmet
Prilba, iná verzia Recon Helmet. Nosí ju Armory Master, ktorého nájdete pri poslednej úlohe hlavného príbehu. +1 k Vnímaniu.
Zbrane
Callahan´s Magnum
Unikátny magnum so zameriavačom. Malé zbrane. Získať ho môžete pri poslednej úlohe hlavného príbehu, ak ju ukončíte ako darebák.
Heavy Incinerator
Plameňomet vrhajúci hrče ohňa. Veľké zbrane. Používajú ho niektoré jednotky Enklávy.
Precision Gatling Laser
Špeciálna verzia Rotačného Laseru. Veľké zbrane. Používa ho Armory Master, ktorého nájdete pri poslednej úlohe hlavného príbehu.
Rapid-Torch Flamer
Špeciálna verzia plameňometu. Veľké zbrane. Nájdete ho v sklade (Adams Storage Facility) pri poslednej úlohe hlavného príbehu.
Slo-Burn Flamer
Špeciálna verzia plameňometu. Veľké zbrane. Nájdete ho v centrálnej časti mobilnej základne Enklávy pri poslednej úlohe hlavného príbehu.
Tesla Cannon
Energetické zbrane. Jednu získate pri poslednej úlohe hlavného príbehu, ďalšie môžete získať až po nej. Popis aj k nim je pri úlohe „Who Dares Wins“.
Tri-Beam Laser Rifle
Upravená laserová puška strieľajúca tri lúče. Používajú ju Super Mutant Overloardi.
Predmety
Aqua Cura
Obyčajná ožiarená voda predávaná ako čistá. Obnoví 10 bodov života a pridá 6 bodov radiácie. Narazíte na ňu pri vedľajšej úlohe „The Amazing Aqua Cura“.
Aqua Pura
Čistá voda, ktorú distribuuje Bratstvo Oceli v spolupráci s ochrankou mesta Rivet City potom, čo ste v pôvodnej hre úspešne spusitli čističku. Obnoví 20 bodov života. V podstate totožná voda s Čistou vodou (Purified Water) z pôvodnej hry. Ak ste však do čističky pri úlohe „Take it Back!“ pridali vírus FEW, tak je pre vás rovnaká, ako aj voda vonku nakazená týmto vírusom a znižuje o 2 body silu, o 1 bod inteligenciu a pri opakovanom pití privodí smrť.
Holy Water
Na svätú vodu môžete naraziť pri vedľajšej úlohe „Holy Water“. Jednu fľašu môžete vziať z tela mŕtveho žobráka pred Megatonom (pri začatí úlohy), druhú dostanete od Brata Gerarda. +20 bodov života, + 15 bodov radiácie. Ak ste však do čističky pri úlohe „Take it Back!“ pridali vírus FEW, tak je voda nakazená týmto vírusom a znižuje o 2 body silu, o 1 bod inteligenciu a stále pridáva 15 bodov radiácie.
Nové perky
Perky 21. – 30. úrovne
V hre môžete dosiahnuť maximálne úroveň 20. Ak máte aj prídavok Broken Steel, tak sa horná hranica maxima posúva na úroveň 30. Môžete si tak vybrať perky, ktoré ste predtým museli oželieť a tiež je pridaných pár nových perkov. Tieto nové perky sú špecialitky (tak trochu podvody) uľahčujúce veci, ktoré boli predtým trochu zdĺhavé, či problematické.
Perky 22. úrovne
Deep Sleep (Hlboký spánok)
S týmto perkom si plne odpočiniete (čo vám pridá aj 10 xp), nech už spíte kdekoľvek. Predtým to bolo možné len vo vašej vlastnej posteli (v Megatone, či v Tenpennyho veži), alebo v prenajatej posteli.
Vyžaduje: -
Puppies! (Šteniatka!)
Ak ste si obľúbili vášho psa Dogmeata, tak je toto niečo pre vás. Ak Dogmeat zomrie, tak sa pred Vaultom 101 objaví jeho šteňa. To môžete používať miesto Dogmeata a ak zomrie aj toto šteňa, objaví sa tam ďalšie, takže o psieho spoločníka neprídete.
Vyžaduje: -
Quantum Chemist (Kvantový chemik)
Každá desiata fľaša Nuka-Coly, ktorú získate, sa automaticky zmení na Nuka-Cola Quantum.
Vyžaduje: -
Perky 24. úrovne
Devil´s Highway (Diablova diaľnica)
Vašu karmu vám to nastaví na Veľmi zlú. Karmu môžete ovplyvniť rôznymi spôsobmi, takže je to perk z pohodlnosti.
Vyžaduje: -
Escalator to Heaven (Eskalátor do neba)
Vašu karmu vám to nastaví na Veľmi dobrú. Karmu môžete ovplyvniť rôznymi spôsobmi, takže je to perk z pohodlnosti.
Vyžaduje: -
Karmic Balance (Karmická rovnováha)
Vašu karmu vám nastaví na neutrálnu. Karmu môžete ovplyvniť rôznymi spôsobmi, takže je to perk z pohodlnosti.
Vyžaduje: -
No Weakness (Žiadna slabosť)
Všetky vaše základné vlastnosti, ktoré ste mali na menej než 5 bodov, nastaví na 5 bodov. Je dosť nepravdepodobné, že by ste mali niečo pod 5 bodov na 24. úrovni a ešte je tu aj perk „Almost Perfect“, takže tento je úplne zbytočný.
Vyžaduje: -
Perky 26. úrovne
Nerves of Steel (Nervy z ocele)
Zvyšuje rýchlosť obnovovania akčných bodov potrebných pre ťahový spôsob boja.
Vyžaduje: Agilita 7
Rad Tolerance (Radiačná tolerancia)
Neutrpíte postih z miernej radiácie. Pri miernej radiácii máte o bod zníženú Odolnosť. Keď už, tak sa viac oplatí použiť perk „Intense Training“ na zvýšenie Odolnosti. Ale celkovo radiácia nie je takým problémom, aby s na ňu takto míňal perk.
Vyžaduje: Odolnosť 7
Warmonger (Vojnový štváč)
Ihneď získate všetky schémy na ručne vyrábané zbrane a to z každej na všetky tri úrovne, takže sa nemusíte naháňať za schémami. Ak však poriadne prehľadávate herný svet, tak už pri 26. úrovni zrejme máte dosť týchto schém.
Vyžaduje: Inteligencia 7
Perky 28. úrovne
Party Boy / Party Girl (Lev večierkov)
Nehrozí vám závislosť z alkoholu.
Vyžaduje: -
Rad Absorbtion (Radiačná absorpcia)
Ak ste boli vystavený radiácii, ožiarenie vám pomaly samo klesá. Na 28. úrovni však už iste máte mnoho spôsobov, ako sa postarať o radiáciu.
Vyžaduje: Odolnosť 7
Perky 30. úrovne
Almost perfect (Takmer dokonalý)
Všetky vaše základné vlastnosti nastaví na 9 bodov (teda ak máte nejakú na 10, tak ju nezníži, zmení len tie, čo mali menej ako 9). Ak ste nepoužili ešte Bobbleheady, tak si môžete všetky maximalizovať, no neviem, či by niekto čakal 30 úrovní bez použitia Bobbleheadov. Pred aplikáciou tohto perku vyložte z inventára šťastnú biliardovú guľu, ktorú ste mohli získať v Big Towne, inak budete mať Šťastie na 9 aj s ňou a bez nej len 8.
Vyžaduje: -
Nuklear Anomaly (Nukleárna anomália)
Keď vaše zdravie klesne na 20 bodov (bodov, nie percent), tak vybuchnete ako malá atómka (v štýle Fat Man). Vás ten výbuch nezabije, ale zabije (respektíve zasiahne) všetkých okolo vás, vrátane vašich spoločníkov, či NPC, ak sú pri vás. Ak spôsobíte výbuch, napríklad vozidla, tak ten výbuch vám ublíži. Spoliehať sa na toto je dosť riskantné, pretože pri silnejších nepriateľoch vám tých 20 bodov života nemusí vydržať, môžu vás zabiť skôr, než vybuchnete, prípadne vás môžu dostať nepriatelia, ktorí sú dosť ďaleko od vás, aby ich ten výbuch zasiahol.
Vyžaduje: -
Hlavné úlohy
1. Death from Above
Na konci úlohy „Take it Back!“ ste mali pár volieb. Mohli ste vložiť vírus FEV od prezidenta Edena do čističky. Zadať spúšťací kód ste mohli vy, alebo ste mohli poslať Sarah Lyons a po nainštalovaní tohto prídavku ste mali možnosť poslať tam aj troch vašich spoločníkov (Fawkes, RL-3, Charon). Teraz už vaše voľby v závere majú zmysel. Preberáte sa dva týždne potom, ako ste v Jeffersonovom pamätníku aktivovali čistiaci systém. Medzi živými vás víta Owyn Lyons a povie vám, čo sa zatiaľ dialo. Čistá voda tečie a začínajú ju distribuovať obyvateľstvu pustín. Ak ste systém aktivovali vy, tak je tu aj Sarah, je síce v bezvedomí a ranená, ale žije. Ak ste poslali ju aktivovať systém, tak je Sarah mŕtva. Ak váš tím prežil pri ceste k pamätníku, tak všetkých nájdete opäť živých, buď pri pamätníku, alebo už naspäť v Citadele. Chýba akurát Vargas, ktorý niekam úplne zmizol aj ak bol ešte živý, keď ste vchádzali do pamätníka. Ak ste nevložili vírus FEV od prezidenta Edena, tak je voda, ktorá vyteká čistá a pitná pre všetkých. Ak ste vírus vložili, tak je nebezpečný pre všetkých, ktorý nie sú plne čistí a to sú väčšinou len tí, čo sa narodili vo Vaultoch a aj tam vyrastali. V rieke nájdete napríklad mŕtvych Mirelurkov. Na ošetrovniach v mestách nájdete ranených, ktorí trpia záhadnými problémami z vody. A navyše, je táto voda jedovatá aj pre vás. V prvom rade ste sa nenarodil vo Vaulte a v druhom rade ste pri svojich dobrodružstvách mnohé zažili, boli ste mutovaný perkami, ožiarený, ranený, takže už nie ste „čistý“. Napitie z takejto vody vám hneď znižuje niektoré štatistiky a opakované pitie vám spôsobí smrť. Owyn Lyons vás za vaše hrdinské skutky menuje Rytierom Bratstva Oceli, takže už nie ste len čestný, ale plnohodnotný člen. Ak ste aj nezničili Raven Rock, tak zistíte, že ho zničilo bratstvo s ich super robotom Liberty Prime. Predtým sa s Enklávou tolerovali a nepúšťali sa do otvoreného boja, no teraz sa to zmenilo a okrem super mutantov majú teraz problém aj s nimi. Naďalej bojujú proti Enkláve v čom im môžete pomôcť aj vy.
Ďalšie novinky sa môžete potom dozvedieť od Pisára Bigsleyho, ktorý dostal na starosť správu nad Jeffersonovým pamätníkom. Môžete si vypočuť hlásenia jednotlivých jeho asistentov o tom, čo sa deje. Bigsley je naštvaný, že dostal túto prácu, pretože má veľa povinností a málo zdrojov. Dozviete sa od neho, ako distribuujú vodu, ako pokračujú práce a podobne. Tiež vám povie, že doktorka Li odišla do Commonwealthu (odkiaľ prišiel aj doktor Zimmer v úlohe „The Replicated Man). Nejaké informácie môžete vytiahnuť z jeho počítača (treba ho hacknúť, zlá karma).
Ak súhlasíte, že im pomôžete, pošle vás Owyn za Pisárom Rotchildom. Zájdite za ním do Laboratórií a spýtajte sa ho, čo treba urobiť. Povie vám, aby ste ho nasledovali k mape, tak tam zájdite a tam vám povie pár vecí o tom, čo zistili o Enkláve a ako postupovali. Hlavné je to, že Enkláva má stále funkčnú komunikáciu, ktorú chcú odstaviť. Zistili, že zrejme vysielajú zo starého vojenského zariadenia v Rocklande. Paladin Tristan vedie tím, ktorý má oblasť zaistiť a vy sa máte k nemu pridať a keď zaistí oblasť, tak máte vniknúť s tímom dovnútra a získať akékoľvek údaje, čo nájdete. Po prednáške Rotchilda znovu oslovte a len vám povie, že informuje Tristana o vašom príchode.
Teraz sa vydajte do Rockland Car Tunnel. Je to v juhozápadnej oblasti mapy. Ak ste boli v Dunwich Building, tak odtiaľ to máte najbližšie. Zájdite k vchodu, kde vás čaká Rytier bratstva a zavedie vás dovnútra za Tristanom. Vnútri vás Tristan osloví, povie vám pokyny a vydá sa von na druhej strane. Choďte s ním a jeho ľuďmi. Vonku vás čaká Liberty Prime. Ten sa postará o nepriateľov, takže len postupujte s ostatnými a príležitostne im asistujte pri boji. Keď nepriatelia padnú, začne sa robot dobýjať do zariadenia. Vtedy sa objaví bombardovanie. Robot vás varuje, aby ste všetci ustúpili, takže sa spolu s ostatnými stiahnite. Bombardovanie je úspešné a vaša najväčšia bojová výhoda je zničená. Môžete osloviť hlavu zničeného robota, no už len zachytíte jeho heslá z boja. Tristan vás pošle dovnútra, aby ste zistili, čo sa dá. Robot ešte pred zničením spravil dieru do steny, takže dierou vojdite priamo do zariadenia (Satellite Facility).
Vnútri vás čakajú traja paladinovia Bratstva a hneď aj skupina vojakov Enklávy. Postupujte spoločne zariadením. Cesta je úplne lineárna, nie je kam zablúdiť, akurát vás zdržuje mnoho nepriateľov. Váš tím je dobrá pomoc, no pomáhajte im, sami toho zvládnu dosť, no ak im nepomôžete, pobijú ich. Na konci ceste dorazíte do počítačovej miestnosti s hlavným terminálom (Satellite Uplink Terminal). Aktivujte ho a stiahnite si odtiaľ údaje. Nemusíte sa vracať cestou, ktorou ste prišli (ak pôjdete späť za Tristanom, akurát vás pošle za Rotchildom, ako vám píše aj aktualizácia popisu úlohy), ale z počítačovej miestnosti vybehnite hore schodmi a dvere vás dovedú von, tajným vchodom v skalách naspäť do pustatín, takže sa môžete hneď rýchlym presunom vrátiť do Citadely a odovzdať stiahnuté údaje Rotchildovi. Je nešťastný zo zničenia robota. Údaje prijme a pošle vás za Lyonsom.
Zájdite za ním a podajte mu hlásenie. Tiež je nešťastný zo zničenia robota, tak po povzbuďte. Povie vám, že si vás Tristan vyžiadal na ďalšiu úlohu, takže sa máte hlásiť u neho.
2. Shock Value
Hoci bol Tristan pri vašom odchode pri základni Enklávy, teraz je už naspäť v Citadele, tak za ním zájdite a oslovte ho. Máte zájsť do Olney Powerworks a získať Tesla Coil. Spýtajte sa ho, či nemá niečo, čo by vám pomohlo, keďže Old Olney je nebezpečné miesto a pošle vás za Pisárkou Vallincourt, ktorá robí výskum technológie zabratej Enkláve. Je to nepovinná časť, ale prečo nie, zájdite do Laboratória za Vallincourtovou. Tá vám povie, že Enkláva robí testy na Deathclawoch, aby ich mohli ovládať. Dá vám rušičku ich signálu (Deathclaw Control Scrambler), ktorá by mala zaistiť, že nimi ovládaný Deathclaw bude pracovať pre vás.
Máte túto rušičku otestovať, no tiež je to nepovinná časť úlohy. Zájdite do Old Olney (zrejme ste tam už boli v hlavnej hre, je to hneď vedľa Vaultu 92). Juhovýchodne odtiaľ je pod mostom malý tábor enklávy, kde majú klietku s ovládaným Deathlclawom. Klietku môžete vypáčiť, alebo vziať kľúč dôstojníkovi Enklávy. Deathclaw vás bude sprevádzať a zabíjať každého, kto vás napadne. No žiaľ, nevydrží to dlho a keď sa vzdialite od tábora Enklávy, tak Deathclaw zomrie.
Potom len zájdite do Old Olney a vstúpte do kanálov pod ulicami (Olney Sewers). V kanáloch vás čakajú Deathlacawovia (sú tam, aj ak ste tu boli ešte pred začatím tejto úlohy a pobili ich). V severnej časti vstúpte do Old Olney Underground. Tam sú Wint a Kidd, dvaja ghulovia, ktorí vám len povedia, že utekajú pre Deathclawmi a odídu preč. Postupujte oblasťou. Skupina ghulov sa tu snažila vybudovať si nový domov, no padli za obeť Deathclawom na ktorých tu narazíte aj vy. Najprv budete míňať telá mŕtvych ghulov. Badger, Connelly, Dunbar, Carl a Sanders. U Dunbara nájdete aj list, kde píše, ako sa tu chceli usadiť. Carl má u seba oblek Wasteland Doctor Fatigues. Postupujte do zadnej časti, kde sú zničené podlahy. Prvú miestnosť ignorujte, poniže nič nie je, v druhej zíďte o poschodie nižšie a tam pokračujte lineárne až do Old Olney S. Wilson Building.
Tu vás ako nepriatelia čakajú vojaci Enklávy. Túto oblasť tvorí len obrovská hala, ktorá bola predtým troma poschodiami budovy, no preborené podlahy výrazne zmenili jej tvár. Na prvom poschodí choďte na sever, je tam jedna miestnosť, v ktorej je pár predvojnových peňazí, dve registračné pokladnice, trezor a na zemi je pri kostre Policajná čiapka (Police Hat, to len pre zaujímavosť, v pôvodnej hre ju nenájdete). Spred tejto miestnosti vyjdite po troskách o poschodie vyššie a tam pokračujte na sever a až do Olney Powerworks.
Keď vybehnete hore schodmi, naľavo sú dvere, ktoré môžete otvoriť, len ak hacknete terminál pri nich (veľmi ťažký). Za nimi sa dostanete priamo k svojmu cieľu. Ak ho hacknúť neviete, dá sa to obísť. Pokračujte opačnou stranou, dolu schodmi a do miestnosti na juhovýchode. Tam vybehnite hore schodmi. Medzi dvoma dverami je niečo ako mini kancelária, v ktorej je z metrových lístkov postavený domček. Dvere napravo vedú do rádioaktívnej chodby. Pri dverách je terminál, ktorý môžete hacknúť (ťažký) a deaktivovať pasce v chodbe, alebo si môžete pomôcť chemikáliami. Ak hacknete terminál, môžete deaktivovať aj robotov v miestnosti za chodbou, inak vás čaká boj s dvoma Sentry botmi. Prejdite touto miestnosťou a za ňou sú dvere do počítačovej chodby. Pri dverách je terminál, ktorého hacknutím deaktivujete pascu v chodbe. Pasca je prostá, keď vojdete, otvorí sa zadná stena s dvoma automatickými strieľňami. Nemusíte s nimi bojovať, stačí vám rýchlo dobehnúť na koniec chodby a aktivovať spínač, ktorým strielne opäť vypnete a otvoríte si aj dvere pri vás. Nimi sa dostanete k vášmu cieľu.
Ste v hale, v ktorej centre je šachta s elektrickými výbojmi a v jej centre je Tesla Coil. V miestnosti dole, pri vstupe do šachty je počítač. Ak ho hacknete (ťažký), tak môžete deaktivovať prúd a bezpečne si tak vziať cievku (v miestnosti s týmto počítačom je aj munícia do mimozemského blasteru). Ak ju totiž vezmete priamo, dostanete zásah elektrinou (takže nemajte život na minime). Ak neviete počítač hacknúť, môžete ešte v šachte s cievkou vypnúť tri spínače na stenách. Tým zredukujete elektrické výboje a keď si vezmete cievku, dostanete tiež zásah, ale slabší, ako keby prúd sršal naplno.
Rovno vedľa haly s cievkou je chodba, v ktorej je rebrík vedúci naspäť na povrch. Vyjdite von, vráťte sa do Citadely a dajte cievku Tristanovi.
3. Who Dares Wins
Tristan vám povie, že na základe údajov, ktoré ste stiahli zo satelitnej stanice Enklávy zistili, kde je ich centrála. Na leteckej základni Adams. Prístup tam je jedine cez prezidentské metro. Máte sa dostať na základňu, kde vám pripravia výbavu a ďalšie pokyny. Zájdite na Pennsylvania Avenue (pozrite popis Metra v návode na „Fallout 3“) a tam choďte k ruinám Bieleho Domu. Pred ním vstúpte do kanála (Utility). Po vstupe zabočte doľava a pokračujte až na západný koniec tunela, kde vojdite do Presidential Sub Level.
Pokračujte lineárne pár tunelmi a schodmi až do prvej priestrannejšej časti metra. Napravo za dverami je na lavičke mŕtvola, pri ktorej je Policajná čiapka (nič výnimočné, pre zberateľov, v pôvodnej hre nebola). Pokračujte dverami oproti do ďalšieho tunela metra. Tam postupujte tunelom na východ. Cestou tu budú nepriateľskí Sentry Boti. Na konci tunela zbehnite dolu servisnými schodmi a ste v ďalšom tuneli metra. Napravo od vás je zničený vlak, v ktorom nájdete pri mŕtvole na kufri Senátorskú identifikačnú kartu (Senate Employee ID). Už len pokračujte tunelom na východ. V bočnej miestnosti na juhu si môžete prečítať v počítači údržby tunela nejaké informácie. Prejdite na koniec tunela a tam v poslednej miestnosti je počítač M.A.R.Go.T.
Ak ho (ju) oslovíte, požaduje od vás identifikáciu. S dostatočne vysokou úrovňou Vedy ju môžete donútiť k reštartu a vašej akceptácii, s vysokým Rečníctvom ju môžete presvedčiť, že ste podpora americkej armády, o ktorú žiadali pre pár rokmi. A ak ste vzali identifikačnú kartu, tak vás identifikuje ako senátorského zamestnanca. Ak vás teda prijme, tak ju môžete vyspovedať o dianí v tuneloch. Zistíte, že vlak do leteckej základne je odpojený a odmieta ho spojazdniť, pokým trvá červený poplach kvôli narušeniu, ktoré spôsobili Ghulovia v stanici. No ak neutralizujete hrozbu, vlak opraví. Prejdite dverami za ňou, ktoré sú odomknuté. Ak sa jej správne neidentifikujete, tak sa zablokuje a spustí poplach. Napadne vás jeden Protectron a dve strieľne. Po ich zničení, môžete prejsť za ňou odomknutými dverami. Ak ju vôbec neoslovíte, dvere sú zamknuté (ťažká zámka) a musíte ich vypáčiť.
Prezidentské Metro
Ste v Presidential Metro. Tu prebiehajú boje medzi robotmi a ghulmi. Ak ste identifikovali M.A.R.Go.T. ako oprávnená osoba, tak sú k vám roboti priateľskí, ak ste s identifikáciou neuspeli, tak bojujete s Ghulmi aj s robotmi. Pozor, sú tu aj Feral Ghoul Reaveri. Sú síce silnejší, než ostatní Ghulovia, no nie sú extra výnimoční. No tu sa občas stáva, že sa nejako „zaseknú“ a keď do nich strieľate, tak sa divne trasú a sú chvíľu nesmrteľní. Výbušniny a oheň fungujú dobre, platí to len na ostatné klasické útoky. Váš cieľ je na konci tunela. Tam sú napravo schody vedúce do budovy Kapitolu. Dvere sú zatiaľ bezpečnostne uzavreté. Na lavičke pred nimi je pri mŕtvole nahrávka „I´am Sorry My Darling“, na ktorej sa žena lúči so svojim drahým, s ktorým sa mala stretnúť v hoteli La Maison Beaurgard vo východnom Georgetowne. Týka sa skrytej úlohy.
Oproti schodom vedúcim ku Kapitolu je miestnosť s vlakom vedúcim na leteckú základňu. Tiež je neaktívny. Ak ste zničili všetkých ghulov a správne ste sa M.A.R.Go.T. identifikovali, roboti vložia poistku naspäť na miesto a vlak je funkčný. Ak ste sa neidentifikovali, tak bojujete aj s robotmi. Tu na konci by mal byť robot „Presidential Metro Sentinal Unit“. Zabite ho a vezmite si z neho poistku (Main Fuse). Tú vložte do poistkovej skrine na stene pri vlaku. To obnoví energiu, aktivuje vlak, odomkne dvere vedúce do kapitolu a privolá ďalších dvoch sentry botov, ktorí vás napadnú. Nech sa už do vlaku dostanete tak, či tak, napokon nastúpte, aktivujte ho a odveziete sa k základni.
Tam len vystúpte a vybehnite von. Cestou vás už čakajú vojaci Enklávy.
Adams Air Force Base
Keď vyjdete z metra, naľavo je malá kontrolná kabína. Za ňou je pri múre krabica (Resupply Crate), v ktorej nájdete Tesla Canon, 50 nábojov do tejto novej zbrane a Rozkazy ako postupovať. Musíte sa dostať do ich Mobilnej Plošiny, ktorá je však uzavretá, takže treba nájsť terminál, ktorým ju otvoríte.
Teraz vás čaká cesta naprieč letiskom. Pristávacia dráha je uzavretá silovými štítmi, takže sa tam zatiaľ nedostanete a budete postupovať len po západnej strane, pomedzi niekoľko budov. Na budovách sú automatické strieľne. Sú to veľké, vylepšené verzie oproti klasickým, malým, ktoré ste nachádzali predtým a vedia byť naozaj nepríjemné. Skrátka sú nebezpečné a v kombinácii s vojakmi na zemi – buďte opatrní. Ak nechcete bojovať, môžete sa k vášmu cieľu preplížiť, stačí použiť pár Stealth Boyov, trochu šikovnosti a ste tam. Ak chcete bojovať, aj tak môžete pomalým postupom narobiť škody. Pri budovách so strieľňami narazíte na počítačové terminály, ktoré keď hacknete (všetky majú priemerné heslo), tak môžete strieľne buď deaktivovať, alebo zmeniť ich nastavenie, takže budú útočiť na všetko (na vojakov, na ostatné strieľne, aj na vás). Terminál pre najbližšie strieľne je hneď pri krabici s vašimi zásobami, druhý je pod budovou oproti na severovýchode, tretí je na streche tejto budovy, ostatné nájdete ďalej medzi budovami. Pri takomto záškodníctve máte ešte dve veci k dispozícii. Na streche budovy pred prvým nádvorím (na ktorom sú vojaci a štyri Vertibirdy) je tlačidlo privolávajúce bombardovanie, ktorým môžete vyčistiť toto nádvorie. V prostrednom nádvorí (pár áut, ďalší vojaci) je tiež pri stene na streche rovnaké zariadenie, ktorým môžete zbombardovať toto nádvorie. Bombardovať môžete opakovane. No a napokon v prvých budovách majú klietky s Deathclawmi. Môžete ich vypustiť na vojakov. No vojakov je tu dosť veľa, takže nenarobia príliš veľkú paseku.
Pokiaľ budete bojovať a nebudete strieľne likvidovať hackovaním, tak je na ne úplne skvelý Tesla Canon, ktorý ste dostali. Ako vyrazíte k prvej budove pred vami, naľavo pristane na trávnatej ploche Vertibird, z ktorého vystúpi pár vojakov. Na prvom nádvorí parkujú štyri vertibirdy a je tu skupina vojakov. Toto je taká najväčšia sila. Ďalej postupujte pomedzi budovy na sever a už vás čaká len pár skupín vojakov. Na severe je Veža leteckej Kontroly (Air Control Tower). To je váš cieľ. No ešte si môžete trochu prilepšiť do výbavy. Ak chcete rovno pokračovať, tak preskočte nasledujúci odstavec.
V prvých budovách nájdete dvoch vedcov Enklávy. Utekajú pred vami. Ak ich zabijete, jeden z nich má u seba disk „Flamer Fuel Stash Holotape“ a kľúč „Fuel Stash Container Key“. Odkazuje tam svojej sestre, že jej plameňomet nezohnal, no ukryl pre ňu aspoň palivo. Úkryt je za budovou naľavo (západne) od Veže leteckej kontroly. Do budovy sa vstúpiť nedá. Choďte za ňu a tam nájdete krabicu ukrytú za sudmi a pod starými pneumatikami. Je označená ako klasická Enclave Crate, no je zamknutá (veľmi ťažký zámok). Vnútri nájdete 400 kusov do plameňometu. V uzavretej budove v strede je pár stíhačiek. Do budovy sa dostanete len dierou v stene v jej zadnej časti. V budove nájdete pod stolom Mini Nuke. V juhovýchodnej časti základne je Adams Storage Facility, sklad. Aby ste sa tam dostali, musíte ísť až k Veži leteckej kontroly a od nej sa dá prejsť na pristávaciu dráhu, keďže spodné prechody blokujú silové štíty. Môžete si obísť dráhu po obvode, ak sa chcete vyhnúť nejakým preživším nepriateľom. Na budove skladu sú automatické strieľne, tak pozor. Vnútri je už len jedna jediná strieľňa, inak nik. Vnútri nájdete na stole Nuka-Cola Quantum, dve Mini Nuke, sedem rakiet, 48 náplní do plameňometu a muníciu (.308 Caliber). No hlavne je tu unikátny plameňomet Rapid-Torch Flamer.
Napokon vojdite do Veže leteckej kontroly. Dole je pod jedným stolom Nuka-Cola Quantum. Na vrchole veže použiť počítač „Enclave Field Research Terminal“ a aktivujte otvorenie vstupu na mobilnej plošine. Dávajte si pozor, preletí okolo pár Vertibirdov a jeden si vás zrejme všimne a vypáli na vežu pár rakiet. Ak sa dobre trafia, môžete to schytať aj vy. Potom zbehnite dole a choďte k veľkej mobilnej plošine. Na boku je otvorený vstup.
Mobile Base Crawler
Vnútri nájdete pár silových bariér, ale pri nich je vždy ovládací panel, ktorým bariéry deaktivujete. Napravo na prízemí je mechanik Stigs. Vraví, že je to len mechanik a pracuje pre nich, ale nie je s nimi, tak aby ste ho nezabíjal. Môžete byť na neho dobrý a povie vám nejaké informácie o základni. Potom sa dá na odchod aj so svojimi dvoma robotmi Hoover (Mr. Gutsy) a Sparky (Sentry Bot). Ak ho napadnete, tak bojujete so všetkými troma. Ak ho zabijete, má u seba aj prst (pri perku „Lawbringer“), takže zrejme patrí medzi zlé postavy, ale nič sa nedeje, keď ho pustíte. Proste s robotmi odíde a zmiznú aj z hry. Nájdete tu mnoho drobností, z ktorých dosť sa vám hodí pre vlastnoručne robené zbrane. V severnej časti je skladová plocha (Super Sledge, plazmové/ pulzné granáty, Buffout, Psycho, Laserová puška, munícia, Gatling Laser). Tu vás napadne elitná skupina vojakov Enklávy, tím sigma. Päť vojakov a ich vodca (nový typ nepriateľov, Enclave Squad Sigma a Enclave Sigma Leader.). Prejdite o poschodie vyššie na Launch Platform Base.
Launch Platform Base
Tu je hlavná časť s mnohými sekciami. Tabule s popismi na stenách vás povedú. Nepriateľmi sú tu roboti, vojaci enklávy a dôstojníci (bezpečnostný dôstojník „Security Officer“, no je to rovnaký typ postavy ako známy „Enclave Officer“). V stredovýchodnej časti, v zbrojnici (Armory) je zbrojár (Armory Master), ktorý má u seba Composite Recon Helmet a Precision Gatling Laser. Je tu aj prechod do zabezpečenej časti zbrojnice (High Security Clearance). Ak vypáčite dvere, tak za nimi je Heavy Incinerator, Minigun, Bojová brokovnica, Gatling Laser a hromada munície. Je tu aj truhlica (Gun Case) s ťažkou zámkou. Ak ju vypáčite, vnútri nájdete Alien Blaster a muníciu Alien Power Cell (jeden ste mohli nájsť aj v pôvodnej hre, toto je druhý voľne k dispozícii). V strede v Robotic Defense Control Center môžete hacknúť počítač a deaktivovať robotickú obranu. Na ošetrovni je Doktor Enklávy, ktorý má Laboratórny Plášť (Lab Coat, pridáva +5 k Vede rovnako ako Lab Technician Outfit, akurát má svojský názov). Je tu aj časť s klietkami, kde držia Deathclawa, ktorý vám tu bude pomáhať, ak máte rušičku z predošlej misie. V hornej časti nad klietkami Deathclawov je malá plošina s označením „Sensitive Electronics“. Tam nájdete plameňomet „Slo-Burn Flamer“. Keď sa vyšantíte s prezeraním tejto časti, vyjdite von na strechu základne. V severnej časti sú dvere, ktoré tam vedú, no sú zamknuté. Ak ich nechcete páčiť, tak v strednej, hornej časti je rebrík, ktorý vás tiež dovedie hore.
Na streche sa len prebojujte k vstupu do satelitnej veže. Čakajú vás tu automatické strieľne, roboti, vojaci a priletia aj dva Vertibirdy s výsadkami ďalších vojakov. Napokon vojdite do Satellite Control Tower. Vnútri je posledných pár nepriateľov, je to maličká oblasť, len vybehnite na poschodie a tam je hlavný ovládací panel (Satellite Uplink Terminal). V ňom si môžete vybrať, či chcete použiť orbitálny útok na Citadelu Bratstva, alebo na Základňu Enklávy. Samozrejme za vašu voľbu dostanete hromadu dobrej, alebo zlej karmy.
Zvoľte, cieľ a odpáľte. Potom vybehnite opäť von na strechu. Tu už po vás prišiel Vertibird Bratstva a ak Sarah Lyons prežila úlohu „Take it Back!“ tak je teraz už opäť prebratá z kómy a vedie tím, ktorý prišiel po vás. Nastúpite do stroja a letíte preč.
Záver - Darebák
Ak ste zničili Citadelu, tak po prílete vystúpite pred Citadelou a keď rytieri vidia, čo sa stalo, hneď im dôjde, kto je za to zodpovedný a napadnú vás. Ak je s nimi Sarah, napadne vás aj ona a musíte ich všetkých aj s ňou zabiť. Odteraz budú voči vám nepriateľskí všetci členovia bratstva, kdekoľvek na nich narazíte (Jeffersonov pamätník, Arlingtonská knižnica, Adamsova letecká základňa /ktorú strážia po porážke Enklávy/). Ak vojdete do Citadely, uvidíte len obrovský kráter. Na jeho spodku je vstup do zbrojnice Citadely (kam sa inak nemôžete dostať. Divné, ani ako člen Bratstva, jedine takto). Vnútri nájdete Callahanov trezor a počítač. Trezor môžete vypáčiť, alebo otvoriť cez počítač, ktorý však treba hacknúť. Vnútri je unikátny magnum so zameriavačom Callahan´s Magnum. Tiež sú tu dva Tesla Cannony, Alien Power Cell, plazmové granáty, Nuka Granáty, tri Mini Nuke, desať rakiet, laserové pušky, ostreľovačka a mnoho munície.
Záver – Hrdina
Orbitálny útok ste naviedli na základňu Enklávy. Keď ste nasadli do Vertibirdu, tak najprv ešte pristanete na streche budovy riadiacej veže. Tam môžete sledovať spolu s ostatnými zničenie základne. Keď je zničená, opäť nastúpte a vystúpite na nádvorí Citadely, kde vám Owyn Lyons vyjadrí svoju hlbokú vďačnosť za vaše hrdinské skutky pri Projekte Čistota a pri zničení Enklávy. Je tu aj Sarah (ak prežila úlohu „Take it Back!“) a tiež vám ďakuje. Podotkne, že keby bola situácia trochu iná, tak by ste mohli byť aj bližšími priateľmi. Získali ste čistú vodu pre všetkých, zničili ste hrozbu Enklávy, čo ešte by mohla chcieť. Je postapokalyptická budúcnosť a situácia už nejako výrazne lepšia nebude. Ženy... Tiež sú to Paladin Tristan a Pisár Rotchild, ktorí vám tiež poďakujú a majú pre vás ešte nejaké úlohy, ak máte záujem. V Laboratóriu Citadely nájdete na stole na prízemí dve Tesla Cannony. Tak a to už je úplný záver. Máte ešte na výber ďalšie štyri prídavky, no tie majú vlastné príbehy a hlavný osud Pustatín už nejak výrazne neovplyvníte. Škoda, keby ste sa ešte mohli postarať o Super mutantov, mohlo by sa začať s výraznejšou obnovu Pustatín.
Tesla Cannon
Tesla Cannon je jedinečná zbraň, ktorú ste dostali na pomoc pri tejto misii. Po splnení úlohy môžete nájsť ešte ďalšie takéto zbrane. Dve sú v Citadele (popis vyššie). Zvyšných osem je opäť v Adamsovej leteckej základni. Vráťte sa tam, cestu si môžete skrátiť cez budovu Kapitolu. V základni sa už ničoho nemusíte báť, nie sú tam nepriatelia a strážia ju členovia bratstva (vyvstáva otázka, prečo ste ju mali zničiť, keď ste ju mohli obsadiť). V základni hľadajte rovnaké krabice (Resupply Crate), ako bola tá prvá, v ktorej bol ten prvý kanón, ktorý ste dostali. Keď prejdete popred prvú budovu, pôjdete popri nepreniknuteľnom plote, za ktorým sú malé, zrejme obytné, domčeky. Na rohu je nákladiak, na ktorom je táto krabica. Za ním. keď zahnete, dostanete sa na prvé nádvorie medzi hangármi. Tam napravo, pri malom opevnení Enklávy, je druhá krabica. Pokračujte na sever a pri treťom hangári sú naskladané kontajnery. Je tam aj plošina. po ktorej sa dá prejsť popri tomto hangári. Na stene je nápis „Sector 28“. Pod týmto nápisom je pri kontajneroch a stene tretia krabica. Posledná, štvrtá je v opevnení z vriec s pieskom pred mobilnou základňou Enklávy.
Vedľajšie úlohy
1. The Amazing Aqua Cura
Túto úlohu môžete získať troma spôsobmi. V Jeffersonovom pamätníku si pohovorte s pisárom Bigsleym, ktorý má na starosti správu nad dodávkami vody. Spýtajte sa ho, prečo vodu distribuujú zadarmo a prečo ju nepredávajú, keďže by im peniaze pomohli lepšie zvládať dodávky. Súhlasí, že to by pomohlo, no starešina Lyons je proti tomu. Skúste ho presvedčiť, aby sa vám zdôveril, či si nič neulievajú bokom. Ak ho presvedčíte, tak vám povie, že ghul Griffon od nich vodu kupuje a oni to využívajú, pretože peniaze použijú na chod projektu Čistota. Druhý spôsob je hacknúť Bigsleyho počítač, dočítať sa o Griffonovi a spýtať sa ho na to. Tretí spôsob je ísť rovno do Múzea Histórie (kam pôjdete, aj keď sa o tom dozviete od Bigsleyho) a tam nájdete Griffona sami.
V Múzeu Histórie uvidíte, ako pred vstupom do Underworldu prezentuje Griffon svoj výrobok (Aqua Cura) ghulom. Presviedča ich, že je to voda, ktorá zlepší ich stav a predáva ju. Môžete ho presvedčiť, aby vám dal jednu vzorku zdarma. Ak ho nepresvedčíte, tak jednu fľašu kúpte za 10 viečok (fľašu môžete aj ukradnúť zo stola, no nič to nemení, nemôžete sa o tej vode zhovárať, pokiaľ ju nedostanete od neho). Váš PipBoy zistí, že voda je ožiarená. Povedzte to Griffonovi, no popiera to a odvoláva sa na to, že nemáte žiadny dôkaz o nejakej jeho nekalej činnosti. Ak ho slovne presvedčíte, tak vám povie, že čistú vodu predáva otrokárom, vydedencom a nájazdníkom, tým, s ktorými Bratstvo nič nechce mať. No keďže vy nemáte žiadny dôkaz, tak vám to je na nič. Môžete ho tiež presvedčiť, aby vám povedal, kto mu dodáva vodu, ale viete, že to je Bigsley.
Vráťte sa za Bigsleym a spýtajte sa ho na obchod s Griffonom. Bez presviedčania vám povie, že mu vodu nosia do budovy správy múzea (Museum Authority Building). Zájdite tam, je to na Promenáde, povyše Washingtonského pamätníka. Vnútri sú traja Ghulí strážcovia (nový typ postáv tohto prídavku), ktorí vás hneď napadnú, tak ich zabite. Na prízemí nájdete na holodisk (Griffon´s Bottling Instruction, jeden by mal mať u seba aj jeden zo strážcov). Vypočujte si ho a zistíte, že kázal svojim ľuďom, aby uskladnili čistú vodu kúpenú od Bigsleyho a aby prázdne fľaše naplnili obyčajnou, ožiarenou vodou a tú mu majú doručiť do Underworldu. Pri krabiciach z Aqua Pury a holodisku je skriňa, v ktorej nájdete nejaké šaty a Griffonove parochne.
Vráťte sa za Griffonom a konfrontujte ho. Máte tri možnosti, ako to ukončiť. Viete, že predáva Ghulom ožiarenú vodu, no im taká voda nevadí. Platí bratstvu a to potrebuje peniaze.
Môžete mu povedať, nech predáva pravú čistú vodu a že ho tak neprezradíte. Súhlasí a úloha je skončená.
Môžete mu povedať, že ho neprezradíte, ak vám bude platiť. Môžete žiadať jednorazovú platbu 300 viečok, alebo dostať každý týždeň 20 % zo zisku (160 viečok), alebo až 50 %, ak ho presvedčíte (400 viečok) a potom sa len raz týždenne zastaviť po peniaze.
Môžete mu povedať, aby sa ľuďom priznal, inak to spravíte vy. Počkajte si a uvidíte, ako svojmu publiku povie, že im predával obyčajnú, ožiarenú vodu. Dav sa naštve a pustí sa do neho. Dá sa na útek. Ak utečie do susednej haly, tam sa môže dať do boja proti nim, no dav ho zabije. Môžete jeho telo obrať o 600 viečok.
2. Protecting the Water Way
V Jeffersonovom pamätníku si pohovorte s pisárom Bigsleym. Je mrzutý, pretože má veľa práce. Ponúknite mu pomoc. Má dva problémy, s ktorými by ste mu mohli pomôcť. Jeden sa týka ochrany karaván s vodou do Rivet City, ktoré hlásia prepady banditov. Spýtajte sa bližšie na karavány a povie vám, aby ste sa pozhovárali s dôstojníčkou Lepelletierovou (ak zájdete za ňou rovno, tak vám povie o problémoch a môžete úlohu prijať aj od nej).
Zájdite k Rivet City. Pred vstupom na mostík vedúci na loď, dole pod schodmi má „kanceláriu“ dôstojníčka Lepelletierová. Povie vám, že niekto neustále prepadáva ich karavány s vodou. Teraz jedna mieri do Canterburry Commons a vašou úlohou je dohnať karavánu, ochrániť ju pred útokom a zistiť, kto za tými útokmi stojí. Ak si vypýtate odmenu, povie vám, že až po akcii. Môžete ju slovne presvedčiť, aby vám dala ako zálohu svoju plazmovú pušku.
Vydajte sa za karavánou. Najrýchlejšie to máte presunúť sa buď pod ňu do Irradiated Metro, alebo nad ňu do Dukov´s Place. Dobehnite tam a uvidíte boj, kde sú šofér karavány a brahmin mŕtvi (nikdy sa mi ich nepodarilo zachrániť, neviem, či sa to dá) a s troma banditmi bojujú dôstojníci Davis a Lorin. Niekedy je už po všetkom a banditi sú mŕtvi, niekedy sú zas mŕtvi dôstojníci. Proste si pred cestou uložte pozíciu a skúšajte, pokiaľ vám záleží na výsledku. Veľa sa však nemení. Ak dôstojníkov zachránite, tak sa len vrátia podať hlásenie Lepelletierovej a zmiznú z hry. Vy oslovte jedného z dôstojníkov a potom prehľadajte mŕtvoly banditov, nájdete holodisk „New Meeting Place“, z ktorého sa dozviete heslo a miesto, kde sa banditi stretávajú. Je to Wilhelm´s Wharf, miesto pri rieke, ktoré ste už mohli predtým počas hrania objaviť.
Narazíte tu na banditov. Prvou možnosťou je rovno ich napadnúť a zabiť. Ďalšie možnosti sa odvíjajú od toho, stať sa členom banditov. Oslovte ich vodcu Split Jacka. Povedzte mu, že sa chcete pridať k jeho bande. Povedzte mu správne heslo (Mirelurk stew) a prijme vás za člena banditov. Dostanete aj kovové brnenie a prilbu. Oblečte si toto brnenie, inak sa s vami nebude ďalej rozprávať. Potom ho oslovte a môžete ho presvedčiť, že to, čo robí, je zbytočné, pretože nik mu nebude platiť za ochranu pred krádežou vody, ktorá je distribuovaná zadarmo. Ak uspejete, tak to uzná, no naštve sa a povie, že musí vypustiť paru a zabiť všetko okolo. Vás teda nie, ste členom jeho bandy, ale ako prvá to schytá Grandma Sparkle, starká, čo prevádzkuje tento podnik, kde sa stretávajú. Potom sa vydajú preč smerom k Super-Duper Martu a cestou budú zabíjať všetko na čo narazia, pustinárov, nájazdníkov, super mutantov. Skôr, či neskôr ich niečo dostane. Ďalšia možnosť je vyzvať Jacka na boj o vodcovstvo. Máte na výber tri zbrane, palicu s klincami, olovenú rúrku, alebo bojový nôž. Bojovať môžete len so zbraňou, ktorú si zvolíte, ak ho napadnete niečím iným (hoci aj päsťami, ak o zbraň počas boja prídete), tak vás napadnú všetci ostatní banditi. Držte sa pravidiel a zabite ho. Ostatní vám potom povedia, že už nechcú nového vodcu, ale keďže ste ich zbavili Jacka, tak sa s vami podelia o zisk z vydierania Rivet City.
1. možnosť
Zájdite za Lepelletierovou. Ak ste zabili všetkých banditov, alebo presvedčili Jacka, nech prestane s útokmi, alebo ste zabili len Jacka pri boji o vodcovstvo, tak jej môžete povedať, že ste sa o to postarali a útoky prestali. Poďakuje vám, no na odmenu pre vás nemá prostriedky a pošle vás za Bigsleym. Zájdite za ním a dá vám slabú odmenu. Ak ste Jacka zabili v boji o vodcovstvo a ukončili to po dobrom, tak vás banditi, ak sa k nim vrátite, napadnú za zradu.
2. možnosť
Ak ste zabili Jacka pri boji o vodcovstvo, môžete to spraviť aj po zlom. Zájdite za Lepelletierovou a povedzte jej, že ste prišli vybrať peniaze za ochranu karaván a potom útoky prestanú. Môžete si vypýtať 500 viečok s tým, že to bude jednorazová platba pre vás a potom útoky prestanú. Ak sa potom vrátite za banditmi, tak vás napadnú, pretože ste ich zradili. Môžete jej tiež povedať, že bude platiť týždenne 200 viečok a útoky prestanú. Potom sa vám stačí zastaviť za banditmi raz týždenne po svoj podiel. Či už si vyžiadate peniaze pre seba, alebo týždenné výpalné, naštve ju to, pretože vám dôverovala a vy ste ju podrazil a aj keď súhlasí s vašimi podmienkami, povie vám, že ak ju ešte niekedy oslovíte, tak vás zabije. A naozaj, ak ju skúsite znova osloviť, tak vás napadne a aj ostatná ochranka mesta v okolí.
3. Holy Water
V Jeffersonovom pamätníku si pohovorte s pisárom Bigsleym. Je mrzutý, pretože má veľa práce. Ponúknite mu pomoc. Má dva problémy s ktorými by ste mu mohli pomôcť. Jeden sa týka Megatonu, žiadajú ďalšiu dodávku vody, hoci jednu dostali nedávno. Máte zistiť, čo je vo veci. Zájdite do Megatonu. V meste vám môže niekto z obyvateľov dať leták a spýta sa vás, či ste už počuli o novom kulte. Nemusíte však nikoho hľadať. Stačí vám vyjsť pred mesto a všimnite si žobráka prosiaceho o vodu. Vodu mu dá žena menom Rose. Chudák sa napije a zomrie. Je z toho šokovaná. Vraví, že vodu dostala v Springvale a že jej sa zdala čistá, preto mu ju dala, nechcela mu ublížiť. Je zronená a utečie preč. Zájdite teda dole do Springvale. Z jednej zo zničených budov si spravil kult svoju centrálu, Kláštor Svätého Svetla (Holy Light Monastery).
Keď sa priblížite, osloví vás Brat Gerard a daruje vám Svätú vodu (Holy Water). Ak sa s ním chcete rozprávať, musíte ju vypiť, inak sa s vami baviť nebude. Ak si s ním teda pohovoríte, tak vám povie, že do kláštora môžete vstúpiť, len ak budete ožiarený svätým svetlom atómu. Zjednodušene, musíte byť ožiarený radiáciou. Ak chcete, tak v ruinách domu nad kláštorom aktivujte spínač na pulte a pri vani sa odokryjú dve pasce vyžarujúce radiáciu. Tam vám stačí stáť a čakať, kým nebudete ožiarený. Keď budete ožiarený okolo 200 radov, tak máte možnosť presvedčiť Gerarda, aby vás vpustil. Ak budete ožiarený okolo 400, tak vás vpustí aj sám. Ak sa nechcete nechať vystavovať radiácii, tak mu môžete ukradnúť kľúč, alebo môžete proste vypáčiť dvere do kláštora (ťažká zámka).
Vnútri si pohovorte s Matkou Currie III. Z rozhovoru proste zistíte, že je presvedčená o kvalitách Ghulov a chce aj z ostatných ľudí spraviť ghulov, preto zaberá vodu, ktorú vozia do Megatonu a vystavuje ju radiácii. Zastaviť ju môžete troma spôsobmi. Môžete ich proste napadnúť a zabiť (nedostanete za to zlú karmu). Pre splnenie úlohy stačí zabiť ju. No ak zaútočíte, napadnú vás aj dvaja ľudskí ghulskí asistenti a aj dvaja silní, divokí ghulovia Šampión Atómu (Atom´s Champion, je to Feral Ghoul Reaver) a Slnko Atómu (Sun of Atom, je to Glowing One). Cestou von vás samozrejme napadne aj Gerard.
Ak to chcete vyriešiť mierovo, máte dve možnosti. Môžete ju slovne presvedčiť, aby s tým prestala. Môžete ju presvedčiť, že ste Prorok Atómu. Na to musíte byť ožiarený nad 800 radov (môžete použiť pascu tu dole, rovnaká, ako je tá hore pri vstupe). Keď máte dostatočné ožiarenie, uverí vám že ste prorok a súhlasí, že prestane kradnúť vodu a ponúkať ju ožiarenú ľuďom.
Keď to vyriešite, tak sa len vráťte za Bigsleym, oznámte mu vyriešenie problému a dostanete za odmenu 300 viečok.
Skryté úlohy
1. Paladin Jensen
Už v pôvodnej hre bola Pevnosť Bannister a mohli ste ju vtedy navštíviť (bližší popis je v návode na „Fallout 3“). Pevnosť je plná žoldnierov Talon Company a je tu aj ich veliteľ Jabsco. Jesnen nehrá žiadnu dôležitú úlohu, takže môžete pevnosť kľudne preskúmať aj sami, bez neho. Jensen sa objaví v pevnosti až po prejdení poslednej hlavnej úlohy hry „Take It Back!“ a len v prípade, že ste pevnosť ešte neprezerali. Ak ste tam už boli a zabili ste veliteľa Jabsca, tak sa vám Jensen neobjaví. Ak ste teda do Fort Bannisteru prišli až teraz, tak Jensen je zajatcom v jednom zo stanov. Pobite vonku žoldnierov a osloboďte ho. Poďakuje vám, no hneď sa rozbehne do pevnosti s tým, že tam má prácu. Je to somár a ešte aj slabý. Letí tam ako šialený (niekedy si ani nevezme zbraň) a dostanú ho väčšinou už prví nepriatelia. Udržať ho nažive je fakt ťažké. Ak chcete, tak než ho oslobodíte, vojdite do pevnosti sami, pozabíjajte väčšinu nepriateľov (kľudne aj všetkých, okrem Jabsca) a potom ho osloboďte. Jensen pobeží rovno do miestnosti, kde je Jabsco a napadne ho. Vtedy sa tu objaví pár ďalších členov bratstva, ktorí mu prišli na pomoc. A zároveň sa objaví aj pár nových žoldnierov (aj ak ste predtým všetkých ostatných pobili). Keď zabijete veliteľa, tak sa rytieri bratstva, aj Jensen, vrátia hore na povrch a zostanú čakať na dvore medzi stanmi. Nemáte s nimi možnosť žiadneho rozhovoru, nič. Zrejme vám ich sem dali ako pomoc, no je s nimi viac trápenia, než osohu.
2. Prekazené stretnutie
Pri poslednej hlavnej úlohe „Who Dares Wins“ budete v Prezidentskom metre, v ktorom sa aj preveziete metrom. Oproti miestnosti s vlakom, ktorým sa preveziete, sú schody, ktoré vedú do budovy Kapitolu. Pred dverami je na lavičke mŕtvola a pri nej nahrávka „Sorry, My Darling“. Je na nej hlas ženy, ktorá prosí toho, čo nájde túto nahrávku, aby ju doručil do hotela La Maison Beauregard vo východnom Georgetowne. Potom je už len odkaz pre toho, s kým sa mala stretnúť o tom, ako ju dostali, ako ju mrzí, že sa nestretnú a ako ho miluje. Zájdite teda do Gerogetownu (popis v časti „Metro“ v návode na „Fallout 3“) a choďte do hotela. Táto budova bola aj v pôvodnej hre, je to malý priestor, pár miestností, zvyšok zasypaný troskami a mohli ste tu naraziť na supermutantov. Teraz tu je chlapík menom Lag-Bolt. Objaví sa tu, až keď vezmete nahrávku, inak ho tu nenájdete. Je voči vám hneď nepriateľský, takže ho zabite. Vašou odmenou je jeho výbava. Má brnenie (Lab-Bolt´s Combat Armor; +10 akčných bodov, +10 Veľké Zbrane), okuliare (Lag-Bolt´s Shade; +3 Plíženie, +3 Páčenie), list (Lag-Bolt´s Note) a kľúč. Kľúčom si odomknete jeho kufor, ktorý je položený na biliardovom stole. V kufri je spodné prádlo All-Nighter Nightwear (+1 Odolnosť, +1 Charizma). Vyzerá rovnako ako Naughty Nightwear z pôvodnej hry, len má iné vlastnosti.
3. Súčiastky pre Rotchilda
Hoci bol Liberty Prime zničený, pisár Rotchild je rozhodnutý ho opäť opraviť. Keď splníte poslednú úlohu hlavného príbehu „Who Dares Wins“ (samozrejme po dobrom) a spýtate sa ho, či by ste mohli Bratstvu ešte nejako pomôcť, povie vám, že potrebuje Fotoaparáty a Senzorové moduly (Camera a Sensor Module). ktoré využije pri oprave. Za každý modul dostanete 75 viečok a 10 skúseností a za každý fotoaparát získate 100 viečok a 25 skúseností. Je to len možnosť, ako si privyrobiť. Nosiť mu tieto veci môžete donekonečna, no robot nikdy nebude opravený.
4. Krv pre Tristana
Keď splníte poslednú úlohu hlavného príbehu „Who Dares Wins“ (samozrejme po dobrom) a spýtate sa paladina Tristana, či by ste mohli ešte Bratstvu nejako pomôcť, povie vám, že prostým zabíjaním super mutantov. Keďže je hrozba Enklávy minimalizovaná, treba sa postarať o mutantov. A pomôcť mu môžete aj tak, že mu donesiete vzorky ich krvi, aby ju mohli analyzovať a zistiť, ako ich účinnejšie zabíjať. Proste, keď narazíte na supermutanta, zabite ho a v inventári bude okrem jeho vecí aj Vzorka krvi (Super Mutant Blood Sample). Ak sú ešte niekde telá mutatnov, ktorých ste zabili pred touto úlohou, vzorku u nich nenájdete. Vzorka nič neváži, takže môžete vzorky zbierať koľko chcete a zaniesť ich Tristanovi, len keď sa vám bude chcieť. Za každú vzorku dostanete 50 viečok a 10 skúseností. Opäť je to len možnosť, ako si privyrobiť, môžete mu nosiť vzorky donekonečna, na nič nové pri boji so Super Mutantmi neprídu.
| Návody | Autori |