Walkthroughs > Diamon Jones: Amulet of the World
Zobrazení: | 8173 |
|
Autor návodu: | ckrazYi |
Cairo
Hru začínate v bare s jednou mincou vo vrecku. Porozprávajte sa s barmanom a pokračujte doľava. Porozprávajte sa s Johnom Miltonom, ale nebude sa s vami baviť, kým mu nedáte fľašu vína. Dajte barmanovi mincu, dostanete za ňu fľašu oleja. Ten následne použite na barmana, odlákate ho, a tak neváhajte a vezmite fľašu vína z regálu vpravo. Tú dajte Miltonovi, povie vám svoj príbeh a zaspí. Vyjdite z baru, cestou vás ale zastaví Johnson a dá vám za úlohu ukradnúť z múzea starý dokument. Pred barom prehľadajte vozík s melónmi, nájdete v ňom kladivo, a tiež hnedú dosku napravo, pod ňou je dláto. Z baru sa dajte doprava, tam preskúmajte debničku pri stánku vpravo a vyberte z nej lano. Remeselníkovi dajte kladivo a dláto, získate rubín a tiež prístup k jeho náradiu. Pokračujte ďalej po ulici, prídete pred múzeum. Preskúmajte krík vľavo vzadu, nájdete v ňom páčidlo. Vojdite do múzea a prezrite si prvú vitrínu vľavo. Keď vás strážnik vyhodí, z rohu naľavo od schodov pomocou páčidla obite pár kameňov. Choďte do remeselníkovho stánku. Položte kamene na kovovú plochu, pomocou nástrojov do nich spravte dieru, kamene si vezmite a pripevnite ich na lano. Vráťte sa k múzeu, ale choďte k jeho ľavej stene. Na tyč nad okno vyhoďte lano a vyšplhajte sa po ňom. V minihre musíte stláčať pravé/ľavé tlačidlo myši hneď, ako sa objaví príslušná šípka. Zo smetného koša vyberte roztrhaný list, ktorý budete musieť zložiť. Nájdete na ňom kód od trezora, ktorý je za obrazom napravo. Čísla na lístku označujú, koľko dielikov treba v danom smere prejsť a nie konkrétne číslo, na ktoré sa máte dostať. Otočte teda ciferníkom 6x doprava, 4x doľava, 9x doprava, 7x doľava, 3x doprava, 2x doľava a stlačte medzerník. Ak ste to urobili dobre, trezor sa otvorí, inak musíte celý kód zadať odznova. Z trezora vezmite mapu a kľúč. V ľavej časti miestnosti vezmite zo zeme kladivo, vráťte sa ku stolu, kladivom odstráňte zámok na ľavej hornej zásuvke stola a vyberte z neho zbraň. Kľúčom otvorte dvere v ľavej časti miestnosti. Teraz hráte za Billyho, ktorý má za úlohu vziať mapu od Diamona. Choďte pre múzeum a porozprávajte sa s Andy Rainom. Pošle vás k zadnému východu z múzea. Tu už opäť hráte s Diamonom. 2x preskúmajte vozík s melónmi a potom odstreľte zábranu pod jeho pravým kolesom, tým sa zbavíte Billyho. Posuňte debnu pod okno a vylezte doňho. V miestnosti nájdete Fatimu, ktorú sa rozhodnete vziať so sebou. Zo stolíka s ovocím vezmite sponku a otvorte ňou dvere. Jazýčky zámku dvihnite v poradí 1, 3, 2, 5, 4. Na letisku si obzrite Fuffyho, ten je ale úplne opitý, musíte ho nejako prebrať k životu. Prejdite do zadnej časti hangáru. Z poličky vezmite šálku a preskúmajte všetky zásuvky. Mali by ste z nich získať zápalky, cukor, kávu, kanvicu a ampulku amoniaku. Vráťte sa do prednej časti hangáru. Do kanvice nalejte vodu zo šálky, kanvicu položte na varič, do kanvice dajte kávu a cukor a zapáľte varič. Kávu prelejte do šálky a dajte ju Fuffymu. Nepreberie ho to a tak lietadlom odletíte vy. V minihre sa musíte snažiť udržať lietadlo v rovnováhe, takže keď sa začne nakláňať doprava, stlačte držte ľavé tlačidlo myši a naopak. Tiež sa musíte vyhýbať vtákom, inak spôsobia vašu haváriu.
Pyramídy
Zo stanu vezmite poľnú fľašu, skrutkovač, fľašu petroleja a tyč. Otvorte zamknutý kufrík, kombinácia je 1, 4, 3, 2, 5. Vyberte z neho lano a 2 smaragdy. Z ruksaku vyberte 2 žlté dieliky a vložte do nich smaragdy a rubín. Na farebnej látke pred stanom leží zapaľovač. Pokračujte doľava, tam vložte tyč do otvoru pri vchode a zatiahnite za ňu. Preskúmajte oči sfingy nad vchodom a pomocou skrutkovača ich vyberte. Získané smaragdy vložte do žltý dielikov a tie vložte do dosky na zemi pred vchodom. Potom tú dosku preskúmajte a spustí sa minihra, v ktorej musíte dieliky uložiť na správne miesto. Po úspešnom zložení hlavolamu vojdite do pyramídy. Stretnete Mary Ocean, ktorá v nej bola zatvorená. Zatiahnite za pochodne, objaví sa rubín, ktorý si vezmite. Pokračujte do prvej miestnosti. Prebehnite po mostíku tak, aby vás netrafili kyvadlá. Na konci mostíku priviažte lano o kameň, zíďte po ňom dolu, vezmite modrý kameň v pravej časti obrazovky a do poľnej fľaše naberte vodu. Prejdite do druhej miestnosti. Preskúmajte mechanizmus, chýbajú v ňom 2 páky. Zatiahnite za ľavú fakľu pri vstupe do miestnosti, potom sa vráťte ku vchodu do pyramídy a zo sôch vezmite páky. Vložte páky do mechanizmu v druhej miestnosti, pomocou nich poskladajte most, vezmite topás a prejdite do tretej miestnosti. Do podstavcov vložte drahokamy, naľavo žltý, do stredu červený, napravo modrý. Na pravý podstavec nalejte vodu, na stredný nalejte petrolej a zapáľte ho. Potrebujete ešte symbol zeme – vyjdite pred pyramídu a naľavo od vchodu si naberte piesok. Vráťte sa do tretej miestnosti, dajte piesok na ľavý podstavec a vezmite amulet.
Londýn
Znovu hráte za postavu Billyho. Vezmite z barového pultu kocky a porozprávajte sa s kapitánom. Zahrajte si s ním kocky. Musíte sa počtom bodov priblížiť ku 30, ale nesmiete mať viac. Keď vyhráte peniaze, vyjdite z baru. Porozprávajte sa s policajtom a potom mu dajte peniaze. Choďte k hotelu a skúste do neho vojsť. Opäť hráte za Diamona. Prejdite do obývačky, kde vám Mary povie, že ide do Tibetu. Prečítajte si lístok na sekretári pri dverách. Vráťte sa do spálne, z okna uvidíte vašich prenasledovateľov. Prejdite do predsiene a skúste otvoriť dvere. V obývačke vezmite svietnik a zablokujte ním dvere. Prejdite do spálne, kde zo spodného hnedého kufra potrebujete vybrať zbraň – spustí sa minihra, ktorá je variáciou na hanojské veže. Musíte premiestniť kufre tak, aby väčší kufor nešiel na menší. Všetky kufre musíte presunúť na pravú stranu, nesmú ostať na stolčeku. Keď získate zbraň, otvorte okno a z postele zoberte posteľnú bielizeň. V obývačke vezmite zo stola obrus a v inventári ho spojte s posteľnou bielizňou. Získate povraz, priviažte ho k posteli a vyjdite oknom von. Musíte odmontovať mrežu pod schodmi, na to ale potrebuje odstrániť skrutky v správnom poradí. Skrutky sú v troch radoch, postup je nasledovný: stredná z horného radu, ľavá zo stredného radu, pravá zo stredného radu, pravá z dolného radu, pravá z horného radu, ľavá z horného radu, stredná z dolného radu. Prejdite vzniknutým otvorom a opusťte ulicu. Vojdite do baru. Porozprávajte sa s Fuffym a potom sa 2x porozprávajte s kapitánom. Uzavriete stávku, že ak v piatich kolách zostrelíte päť fliaš s ôsmimi nábojmi, tak vás kapitán vezme do Indie. Keď vyhráte, vyjdite z baru a choďte do prístavu. Preskúmajte čln zakrytý plachtou, nájdete v ňom hák. Porozprávajte sa s gentlemanom a choďte k lodi. 3x sa porozprávajte s námorníkom, povie vám, že je chorý. Preskúmajte krabice dole v strede obrazovky , je medzi nimi zapadnutá gentlemanova peňaženka. Použite na jej vytiahnutie hák, vezmite ju a zaneste ju gentlemanovi, za odmenu dostanete britvu. Ak ste sa rozprávali s námorníkom, tak už teraz môžete vziať vedro, ktoré skombinujte s hákom a naberte do neho vodu. Vodu vylejte na námorníka. Bude od vás chcieť, aby ste zohnali nejaký alkohol, inak loď nevypláva. V prístave vojdite do skladu, prezrieť si bedne naukladané v zadnej časti a použite na ne hák. V minihre musíte dostať debnu s rumom z ľavého horného okraja do pravého dolného okraja, odkiaľ ju už potom môžete vybrať. Hýbať však môžete iba s hnedými debnami. S debnou rumu sa vydajte za námorníkom, bude však od vás ešte chcieť, aby ste odviazali lodné lano. Prerežte ho britvou a opäť sa porozprávajte s námorníkom. Už bude všetko v poriadku, tak choďte do baru za kapitánom.
Tibet
Porozprávajte sa so sprievodcom. Všimnite si vtáka na streche drží zlatý prsteň. Vojdite do budovy, vezmite zo stola nožnice z porozprávajte sa s dievčaťom. Povie vám, že jej nápadník musí mať pekný oblek, zlatý prsteň a kyticu kvetov. Vyjdite z budovy a pokračujte ďalej do dediny. Porozprávajte sa so starým remeselníkom a dajte mu nabrúsiť nožnice. Vľavo vezmite metlu, nožnicami odstrihnite kvety pri budove a choďte ďalej k obchodníkovi. Porozprávajte sa s obchodníkom, odmietne vám dať oblek. Skúste oblek vziať, ale najprv obchodníka treba odlákať. Vráťte sa do dediny a porozprávajte sa s malým chlapcom. Súhlasí, že ukradne oblek, zatiaľ čo vy odlákate obchodníka. Choďte sa s obchodníkom porozprávať, keď skončíte, vyzdvihnite si oblek u chlapca. Vráťte sa k sprievodcovi, vezmite vrece zo zrnom spred maštale (pri stĺpe) a použite ho na Diamona. Keď ho nasype na zem, metlou strčte do vtáčieho hniezda. Keď vták začne zobať zrno, vezmite mu prsteň. Mali by ste už mať všetky potrebné veci pre nápadníka dievčaťa, tak ich dajte sprievodcovi a on vás vezme do hôr. Spred bane vezmite kladivo, z debničky vezmite dynamit, zapáľte ho zapaľovačom a hoďte ho medzi veľké skaly nad dierou v chodníku. Pokračujte ďalej, pri priepasti vezmite dosku a zo stromu odlomte vetvu. Skúste strom zvaliť nad priepasť, ale nepôjde to. Použite dosku na veľký kameň vľavo, preskúmajte medzeru pod kameňom, vložte do nej vetvu a zarazte ju hlbšie s pomocou kladiva. Prelezte strom, v minihre budete musieť udržiavať Diamonovu rovnováhu, podobne ako pri lietaní lietadlom. Pri ruinách chrámu vezmite z rozbitej vázy páku, poriadne preskúmajte piedestál s medzerou a potom do neho vložte páku. V minihre musíte balansovať s mostom tak, aby ste sa trafili do medzery na opačnom konci priepasti. Za mostom vezmite sekeru a pokračujte ďalej do džungle. Vezmite zo zeme vľavo palmový list a odstráňte ním piesok z kamenných tabuliek v piesku vpravo. Vezmite ich a všetky hoďte na chodník pred vami, aby ste spustili pasce. Potom môžte po chodníku prejsť ďalej. Prezrite si múry, zaklopte na bránu, vezmite lístok z katapultu (získate tým aj nôž) a choďte za Mary, nech vám ho preloží. Cestou späť ku katapultu sa zastavte pri padnutom strome a pomocou sekery opracujte drevenú dosku, získate časť katapultu. Pri kamennom moste preskúmajte kostru a nožom z nej odrežte lano. Vezmite aj páku na ovládanie mosta. Drevené rameno, lano a páku pripevnite na katapult. Vezmite tehlu pri bráne chrámu a podložte ju pod koleso katapultu. Vezmite kameň z hromady pri katapulte a spustí sa minihra, v ktorej musíte najprv zničiť pánty na bráne a potom trafiť do stredu brány, aby ste ju zničili. Keď sa vám to podarí, vojdite do chrámu. Mních vám povie o rozbitom mechanizme a dá dám banán. Vezmite zo zeme kameň, hoďte do po opici a tak získate malú nádobu. Prejdite cez most a zoberte drevené koryto pri múre a veľkú nádobu pri kameňoch. Veľkú a malú nádobu pripevnite na kamene, koryto pripevnite na konštrukciu pri kolese. Preskúmajte kameň medzi malú a veľkou nádobou, vráťte sa k mníchovi a prezrite si nádobu naľavo od neho. K kríku vedľa odlomte konár a pomocou neho dočiahnite nádobu, ktorú umiestnite do mechanizmu. Tým sa vám sprístupnia schody do chrámu.
Chrám
Porozprávajte sa s Mary. Vezmite mäso zo zeme napravo od Mary a dajte ho psovi. Porozprávajte sa s Mary, vezmite z lavičky vedľa sochy trúbku a zatrúbte ňou na mačku. Tým sa vám konečne podarí odlákať psa. Povedzte to Mary a prejdite bránou. Vezmite kladivo pri gongu, spod zeleného kríku pri chodníku vyberte časť stroja. Prezrite si nápis pri vstupe do chrámu a opýtajte sa Mary, čo je tam napísané. Choďte cestou k ubytovni, tak zo zeme zodvihnite phurbu a pomocou nej z múrov zoberte 2 ozubené kolesá. Vráťte sa k bráne a zo stĺpa naľavo pomocou phurby zoberte ozubené koleso. Choďte na dvor chrámu, prezrite si červené bubny naľavo a choďte k nim. Preskúmajte stroj a vložte do neho ozubené kolesá a kľuku. Zatočte kľukou a prejdite ku gongu. Na gongu sú rôzne body, predstavte si, že sú očíslované zľava odspodu od 1 do 7. Vezmite kladivo a udrite do bodov 2, 4, 3, 5. Ak ste to spravili správne, zatrasie sa obrazovka, ak nie, musíte znovu zatočiť bubnami. Keď sa vám to podarilo, vráťte sa k bráne a na soche Budhu nájdete kľúč, ktorým otvoríte dvere do chrámu. Po vstupe sa ocitnete v bludisku s rozmermi 5x5, v ktorom musíte nájsť 10 zlatých kúskov. Tiež sa v ňom nachádza mapa rozdelená na 4 časti, ak ich nájdete, môžete si v nej pozerať svoju aktuálnu pozíciu v bludisku. Začínate v ľavom dolnom rohu a východ je v pravom hornom rohu, kde vás čaká hlavolam, v ktorom musíte zložiť sochu draka z 10 kúskov, ktoré ste predtým zbierali v labyrinte. Drak má tvar písmena „S“, má rozmery 4x5, najnižšou časťou je ľavá predná noha a najvyššou je pravá zadná noha. Malou pomôckou nech vám je, že predné nohy draka majú 4 pazúry. Po zložení draka sa ocitnete v ďalšej miestnosti. Skúste ju prejsť, potom sa porozprávajte s Mary, vezmite zo zeme zlatý tanier a položte ho k soche so zlatými drakmi. Tým sa zvýrazní prvá kocka, na ktorú stúpte a potom postupujte 2x šikmo doprava hore, 2x šikmo doprava dole, hore, 2x šikmo doprava hore, šikmo doľava hore. Prejdite do ďalšej miestnosti, ocitnete sa v studni zavesený dole hlavou. Porozprávajte sa s Mary. Skúste dočiahnuť korene vľavo pomocou opasku, je však krátky. Požiadajte Mary, nech vám dá svoj opasok, ten spojte s vašim a pomocou takto spojených opaskov už korene dočiahnete. Hoďte mäso na uviazaný koniec vášho lana, potkan ho prehryzie a vy sa spustíte dolu. Vezmite zo zeme vašu tašku, získate britvu, pomocou ktorej si osloboďte nohy. Zodvihnite kúsok drievka, poleno a zhnité drevo, v inventári to všetko spolu spojte a nakoniec to použite s hromadou dreva vľavo. Keď zapálite oheň, preskúmajte tmavú časť steny. Zahráte si pexeso s čínskymi znakmi, správne dvojice sú (číslovanie začína vľavo hore a pokračuje doprava) 1+14, 2+15, 3+17, 4+23, 5+12, 6+19, 7+11, 8+27, 9+16, 10+29, 13+30, 18+28, 20+26, 21+22, 24+36, 25+37, 31+39, 32+38, 33+40, 34+35. Keď stena zmizne, zatiahnite za páku vpravo. Britvou uvoľnite Mary nohy, preskúmajte tmavú dieru v stene, zodvihnite fakľu, zapáľte ju a prejdite dierou v stene. Ocitnete sa v bludisku, začínate v pravom dolnom rohu, východ je v ľavom hornom rohu. V miestnosti plnej zlata vezmite batoh vedľa kostry, získate denník, ktorý si prečítajte. Na posledných dvoch stranách je napísané, že dvere sa otvoria s prvou rannou hodinou. Vezmite hodinovú ručičku z ľavej dolnej časti kopy zlata (získate tým aj mince). Druhú ručičku má pri sebe kostra, ktorá sa nachádza v labyrinte na obrazovke vpravo od východu z bludiska. Vložte ručičky do hodín a nastavte na nich 6:00. V ďalšej miestnosti preskáčte po kameňoch na druhú stranu a pomocou britvy osloboďte mníchov. Získate časť zvitku, druhú musíte nájsť. Pokračujte ďalej tunelom, z výklenku vezmite truhlicu a preskúmajte Raina. Hoďte mu zlatú mincu a keď sa zohne, omráčte ho truhlicou. Prehľadajte ho (získate revolver) a vojdite do okrúhlych dverí. Narazíte tam na Johnsona, oblak nad ním bude na vás vystreľovať modré gule. Musíte sa im vyhýbať a ak guľa trafí vázu, streľte do nej. Keď zničíte všetky vázy, zodvihnite zo zeme druhý kúsok zvitku.
| Návody | Autori |