Než se pustíte do hry samotné, je třeba zdůraznit pár věcí. Hra má velmi netradiční ovládání. Takže si jej nastavte tak, aby vám vyhovovalo (pokud vlastníte gamepad, budete to mít trochu snazší. I kamera trochu zlobí, někdy nevíte kam jít či skočit. Proto v návodu strany levá, pravá berte orientačně.
1. kapitola Sbírání divočáků
Po úvodní animaci se konečně dostanete do hry. Naši hrdinové se vydali na lov. Tato kapitola je výuková. Asterix rozbije všechny stohy se senem a dva vozy a posbírá helmy, které vypadaly. Potom přeskočí kládu. Potká prvního divočáka. Zde dá přednost Obelixovi a ten zpět. Doběhne k divočákovi a praští ho. Takto získá ještě čtyři. V další animaci potkají římského atleta Claudia Tvrdokožuse, pak se vrátí do vesnice. V animaci zjistí, že Panoramix je jakoby papírový, což mu následně potvrdí i římský špeh a našich hrdinů spojenec Sam Fišer.
2. kapitola Olympijská vesnička
Než se dostanou do vesnice, musí získat povolení ke vstupu. Nejdříve dojdou ke hlavnímu vchodu, kde se dozvědí vše potřebné. Potom poběží doprava k dalšímu organizátorovi. Po rozhovoru s ním podstoupí test zdatnosti. V první místnosti se probourají dveřmi, ve druhé Asterix vyskočí k lanovce a vejde. Obelix vezme provaz a začne tahat. Jakmile dotáhne lanovku na správné místo, Asterix vyskočí ke stroji a začne posilovat dokud neotevře dveře. Potom seskočí a proběhne. Ve třetí místnosti dotlačí kámen k vyvýšenině, kde ho s Obelixem zvedne nahoru, vyskočí a dotlačí kámen na desku. Sám se pak postaví na jednu desku u dveří, mezitím se Obelix postaví na tu druhou desku. Tím otevřou dveře. Test zdatnosti tedy mají za sebou.
Přeběhnou až na druhý konec, kde si chtějí vyzvednout průkaz - ten jim však starší organizátor nevydá dříve, než osvobodí deset holubů. Hned jedna klec stojí vedle. Obelix ji rozbije a zavolá si na pomoc Idefixe. Ten najde směr i těch zbývajících holubů. Nejdříve běží doleva - tam jsou dva, potom doprava - tam jsou tři, ale ještě pomlátí pár Římanů. Pokud mají málo života, doplní ho u automatu, ovšem za příslušný počet helem. Od automatu se vydají rovně. Tady seberou sáček s magnéziem. Asterix vyskočí na římsu a přeskáče po římsách na střechu, musí spěchat, protože jakmile mu magnézium dojde, spadne. Na střeše pak osvobodí zbytek holubů. Všimne si i zrcadla, které použije později.
Vrátí se zpátky ke staršímu organizátorovi a promluví s ním. Ten jim řekne, že průkazy už předal, tak se přesunou k hlavnímu vchodu. Následuje animace, kde se potkáte s Brutem, Lovestorixovým největším rivalem na hrách. Ale i Panoramix zde potká své přátele Druidy.
Asterix s Obelixem mají za úkol najit Lapiducha. Nejdříve vyběhnou po schodech, tam se setkají se Samem. Ten mezitím zjistil, kde se Lapiduch skrývá. Než se tam však dostanou, musí otevřít nejprve velká vrata, ta však otevřou jen když zažehnou tři pochodně. Jak jim Sam poradí, musí vyhrát ve třech disciplínách:
- disciplína je skok do dálky
- disciplína je běh
- disciplína je přetahovaná
Každá disciplína má tři fáze. Po každé vyhrané disciplíně se objeví jeden paprsek, který se díky zrcadlům dostane k pochodním a tím rozžhavíte pochodeň. Zbylé musí nastavit sami. Kousek od vchodu na sportoviště je písař, ten zapisuje již vykonané činy (ukládá se hra). Opět vyběhnou před vesnici a přes římsy Asterix nastaví zrcadlo na druhé straně. To je kousek před ním vpravo. Zase doběhnou do vesnice a dají se doleva, proběhnou kolem velkých stanů a dají se k průchodu, kde je Lovestorix se svým vozem. Než tam však doběhnou, vchod se zavře. Vyběhnou Římané. Nejdříve Římana omráčí a hodí do terče na zdi. Po odházení bude animace. Vyběhnou vlevo po schůdkách k lanovce a Asterix vleze dovnitř a Obelix odtáhne lanovku k druhému zrcadlu. Asterix nastaví paprsek na druhou pochodeň. Nyní se musí dostat k vratům.
Projdou po schodech, kde se sešli se Samem. Proběhnou přes menší vrata a vyskočí na bednu s okem. Když zabliká, oba použijí bombardovací skok. Toto opakují dokud se neotevřou druhá vrata. Vyběhnou ven a bouchnou do hrací skřínky, ta se otevře a zahraje melodii. Jejich úkolem bude stejnou melodii zahrát na Římanech. Nahoře budou noty různých barev - co nota, to jeden barevný Říman. Po odehrání se otevře vchod. Do něj Obelix natlačí kámen tak, aby mohl Asterix přeskákat. Na zdi u vrat jsou opět římsy. Asterix se díky nim a kvádru dostane k zrcadlu, které nastaví na poslední pochodeň. Vrata jsou otevřená. Proběhnou vraty až k lanovce, s jejíž pomocí si otevřou dveře na druhé straně. Dojdou na mítinku kolem písaře. Opět se setkají se Samem, ten jim řekne o VIP sektoru, kde je Brutus. Budou však vyrušeni římským velitelem, který přivolá posily. Po jejich eliminaci projdou až k bedně s okem. Zase budou muset využít bombardovací skok. Proběhnou pod kamenným mostem.
3. kapitola Tři Rudé cypřiše
Nejprve odehrají melodii na Římanech. Pak se rozdělí. Asterix půjde vlevo přes velké míče. Nemusí vůbec spěchat. Idefix mu bude cestu ukazovat. Až vyběhne na vrchol, praští do děla se žábou, samozřejmě za helmy. Vypadne žába/míč. Tu přihraje Obelixovi. Obelix bude muset trefit terč, který se otáčí a brání ho tři Římané. Po naplnění terče pobije Římany. Vyběhne kolem dřevěné konstrukce po kopečku, kde je druhý točivý terč. Pomlátí Římany a vrátí se na palouk čekat na přihrávku od Asterixe. Asterix mu přihraje míč. S míčem Obelix vyběhne k terči a střelí do něj, toto opakuje ještě jednou. Od druhého terče běží již oba hrdinové po stejném kopečku výš, tam cestou seberou magnézium a pokračují do vrat ve skále.
4. kapitola Lapiduchovo doupě
Po animaci vejdou do místnosti se dvěma terči a čtyřmi Římany. Dva Římané jsou obyčejní, dva barevní. Hlavní je ten žlutý, po jeho nekolikanásobném odhození do správného terče se otevřou oba průchody. Obelix proběhne průchodem u modrého terče a seskočí k tlačítku, na které zároveň šlápne. Jeho stisknutím se objeví římsa, která nebyla vidět. Asterix půjde druhým vchodem ke sloupu, kde jsou římsy. Přeskáče přes ně, ale musí si dát pozor na jezdící pily.
Po úspěšném zdolání pil vyskáče po dalších římsách o patro výš. Tady opět bude skákat. Než se však do toho pustí, počká si až točivý sloup na konci se bude posunovat doleva z jeho pohledu. Rychle začne skákat až bude na poslední římse před sloupem, přeskočí na něj. Ten mezitím se bude točit opačným směrem. Na sloupu přeručkuje až na konec a počká až sloup zastaví. Přeskočí na protější římsu a opět začne ručkovat po obvodu. Jakmile uvidí provazy, má vyhráno - skočí na protější plošinu a z ní pak už jen na tlačítko, které otočí most. Po mostě přeskáčou s Obelixem ke kvádru. Ten spolu zchodí a vyskáčou po plošinách do velkých dveří. Následuje animace a únik Lapiducha. Seběhnou k písaři a odtud po schodech k Idefixovi.
Obelix přitáhne kvádr. Asterix s jeho pomocí vyskáče na plošinu, pak přes další k malému průchodu. Vejde a zůstane stát u tlačítka. Mezitím se Obelix přesune na plošinu za roh. Asterix stiskne tlačítko. Tím vyzvedne plošinu i Obelixe ke kvádru. Obelix kvádr zchodí a vydá se k lanovce. Tu s Asterixem dotáhne k zavřeným dveřím. Asterix skočí ke hrací skřínce a bouchne. Obelix zahraje melodii na Římany, čímž Asterixe osvobodí. Spolu pak projdou velkými vraty. Opět animace.
5. kapitola Honba za Lapiduchem
Lapiduch zatím uniká. Naši hrdinové potřebují vůz, protože Lovestorixův je ještě zničený. Jeden stojí před vchodem. Asterix s Obelixem tedy pomlátí třicet Římanů, ale musí si s nimi pospíšit, jinak Lapiduch unikne. Potom si jeden z nich vezme zapřažený vůz a vydá se Lapiducha chytit. Naráží do jeho vozu a snaží se ho nacpat na překážky, jež jsou na cestě. Sám se jim vyhýbá a sbírá bonusy. Po zničení vozu Lapiducha se dozví více o portálech a klíči, který je otvírá.
6. kapitola Druhý den ráno
Lapiduch vám řekl, že klíč má Brutus, ten je ale ve svém sídle ve VIP sektoru. Tam se lze dostat jen z dalších vyřazovacích kol.
- disciplína Žábobal
- disciplína Král arény
- disciplína Hod kladivem
Po výhře v disciplínách se objeví stupně vítězů. Vítězstvím se odemknou zbylé dvě Oštěp a Římanofon, ty také musí Asterix či Lovestorix vyhrát. Proběhnou opět k velkým vratům, ta jsou však zablokovaná. Asterix proběhne k atletovi, který má na zádech velkou krabici. Toho došťouchá ke schůdku, aby mohl vyskákat k dělu se žábou. S jeho pomocí tam doskáče a bouchne, zase bude přihrávat žáby/míče Obelixovi. Obelix bude střílet do terče, jenž je na zdi. Po několika zásazích je most postaven. Běží až k VIP sektoru. Tam zlikvidují velitele dřív, než přivolá posily. Vyskáčou a projdou dále kolem domů a každý šlápne na jedno tlačítko a můžou pokračovat. Následuje animace s rozhodčím, poví vám o zbylých disciplínách a o závodě vozů.Také Sam vám poví nové informace. Vyjdou po schodech a vidí Římany, jak zničili posilující stroje a odřízli cestu dál. Seběhnou dolů. Asterix za helmy opraví stroj a začne posilovat, tím se začne točit terč. Do něj nahážou Římany a zároveň chrání stroj, aby ho zelený Říman nepoškodil. Tím postaví jednu část mostu, kde opraví druhý stroj a opět si zaposiluje. Tím rozpohybuje i terč za zábradlím. Asterix bude bránit stroj před modrým Římanem. Obelix mezi tím nahází Římany do druhého terče. Druhá část mostu postavena. Projdou průchodem.
7. kapitola Zoufalé hledání Bruta
Vyběhnou po schodech a bude animace. Opět Římané rozbili posilovací stroj. Asterix sebehně po schodech na pravé straně, doštouchá atleta s krabicí na vyznačené místo, potom vyskáče výš a přeskočí na střechu, pak na střechu, kde je Říman, toho vystřelí a opraví stroj, zaposiluje si a tím postaví most. Po mostu se snaží přeběhnout, to však jim nevyjde. Zastaví je velitel a dva Římané na spínačích. Ti jsou chráněni zábradlím. Obelix dostane nápad použít déšť Římanů. Asterix vyskáče z lavičky a přes fontánu k velkému průchodu. Projde do malého průchodu a zmáčkne tlačítko. Tím se otevře průchod pro Obelixe.
Obelix vymlátí devět Římanů do vzduchu. Popoběhne a jako cíl zvolí velitele. Toto udělá ještě dvakrát, akorát pokaždé na jednoho Římana stojícího na tlačítku. Proběhnou k lanovce, Asterix do lanovky, Obelix k provazu. Dotáhne lanovku k tlačítku, které stiskne Asterix. Otevřenými dveřmi projdou k Brutovu Paláci. Proběhnou po cestě a odbočí doprava, zde zchodí kvádr a seskočí. Obelix dotlačí kvádr k malému sloupku, potom skočí dolů, kde s Asterixem zvedne přes dva schody druhý kvádr. Ten pak dotlačí k prvnímu kvádru a opět ho zvednou. Asterix s pomocí kvádrů přeskočí na dům s rovnou střechou. Odtud na římsy a přes ně ke hrací skříňce. Bouchne do ní. Tady opět zahrají melodii. Po dohrání se otevřou dveře k lanovce. Asterix nastoupí a Obelix jej dotáhne k druhé lanovce a modrému terči. Objeví se Římané - dva obyčejní a dva modří. Obelix se soustředí hlavně na modré. Omráčí je a hodí Asterixovi. Asterix je pak hodí do terče. Až je hotovo, Asterix vejde do druhé lanovky a Obelix opět bude tahat. Cestou se zbavuje dotírajících Římanů. Asterix počká u červeného terče a Obelix akci opakuje, jen místo modrých budou červení.
Pak už jen vejdou do paláce.
8. kapitola Ztraceni v podzemí
Brut přichystal léčku, do které se Obelix s Asterixem chytli. Sam poví poslední informace a zmizí. Asterix sebere magnézium a proběhne malým průchodem. Šlápne na tlačítko, aby Obelix mohl přeskákat. Obelix přeskáče k terči. Asterix obět nahraje míče a Obelix je nastřílí do terče. Potom přeskáče o patro výš, stiskne tlačítko. Asterix přeskočí jámu a potom dále přes římsy. Na dalších římsách budou spolu s Obelixem spolupracovat. Obelix tlačítko dle potřeby stiskne nebo uvolní. Asterix po zdolání říms si na stroji zaposiluje a projde vchodem. tady se opět setká s Obelixem. Idefix je upozorní na tlačítko, na které se postaví Obelix. Asterix přeskáče k dalším římsám, přes které se dostane k dalšímu stroji. Opět si zaposiluje a tím zprovozní most. Vrátí se k Obelixovi a postaví se místo něho.
Obelix si přeskáče na druhou stranu a stiskne tlačítko. Asterix své tlačítko uvolní a opět přes římsy se dostane výš ke dveřím, kde stiskne tlačítko. Obelix povyskáče a přes most přejde k Asterixovi. Stiskne to druhé tlačítko. Otevřou se dveře. Obelix proběhne chodbou a zase stiskne tlačítko. Asterix proběhne přes pily k poslednímu stroji, naposled si zaposiluje. A proběhne i s Obelixem ven z podzemí. Potkají červeného Římana. Ten se přesune na nedostupné místo. Obelix/Asterix vezmou jiného Římana a hodí jej po tom červeném, ten seskočí. Proběhnou chodbou a praští do hrací skřínky, zahrajou melodii, vyjdou ven a zahodí kvádr.
9. kapitola Proti Brutovi
Obelix seskočí a pomlátí Římany, posune kámen blíž k lanovce. Asterix vyskáče po kameni a vleze do lanovky. Obelix zase kámen odsune k protějšímu domu. Vezme za provaz a díky kamenu vyskočí na dům a pak na střechu. Z ní na protější střechu. Udělali s lanovkou kolečko. Potom si přisune ty atlety s krabicemi, aby mohli pokračovat. Přeskočí pomocí krabic. Potom pokračuje až ke zdi. Asterix z lanovky vyskočí na římsy, ze kterých přeručkuje nad plošinu, kde se pustí. Zmáčkne tlačítko a tím otevře bránu na stadion. Tady Lovestorix/Asterix porazí Bruta v závodě vozů. V animaci Obelix Bruta vystřelí. Dopadne na palouk. Tady pomlátí Římany a jdou k lanovce. Asterix do ní vstoupí a Obelix jej dotáhne k velké bráně. Cestou mlátí další Římany. Asterix vyskočí, zmlátí Římana a tím uvolní tlačítko a brána je otevřená. Seskočí a oba projdou po cestě. Na jejím konci je jeden z organizátorů, ten jim nabídne za helmy, co mají, chvat tornádo. Potom pokračují dále.
Finále
Brutus si pomocí portálu vybudoval armádu. Tu musí naši přátelé zničit. Asterix může pomocí kouzelného nápoje vypustit ono tornádo, které si koupili za helmy, toto stále opakují, dokud armádu definitivně nezničí. Pak je Brutus již poražen. No a jak to s ním a našimi přáteli dopadne, to už znázorňuje závěrečná animace.