OTHER | ||
CALENDAR FORUMS COMPANIES TOP 10 BUY GAMES | ||
USER | ||
Login Registration Users | ||
Games Store | ||
ABCgames | ||
Contact, RSS, Cooperation | ||
STATISTICS | ||
Online 548 users | ||
Zobrazení: | 55953 |
Válečník
Síla: 250 maximum, + 1% na poškození na každé 3 body.
Magie: 50 maximum, 1 mag za jeden bod.
Obratnost: 60 maximum.
Vitalita: 100 maximum, 2 životy na jeden bod vitality.
Válečník je krvežíznivá osobnost preferující hrubou sílu před
inteligencí a magií. Mezi jeho nejlepší přátele patří dobré obouruční
zbraně a magická, maximálně nadupaná plná plátová zbroj (Armor Class
alespoň 200). Přestože je schopen naučit se téměř všechna kouzla, jejich
aplikace není zrovna moc efektivní, a tak je ve většině případů i zcela
zbytečná. Jediná kouzla, která jsem kdy s válečníkem používal, jsou
Town portal, Healing, Chain Lightning, Fire Wall, Teleport a Stone curse.
Rozhodně není na škodu mít v družině alespoň jednoho válečníka, zejména
na počátečních úrovních. Jeho základní vlastnosti je opravování poškozených
věcí.
Zlodějka
Síla: 55 maximum.
Magie: 70 maximum, 3 magy za dva body.
Obratnost: 250 maximum, + 1% na trefu za každé dva body a + 1 na
AC za pět.
Vitalita: 80 maximum, 3 životy za každé dva body.
Zlodějka balancuje kdesi na rozhrání mezi válečníkem a čarodějem.
Nalezne uplatnění zejména při boji na dálku (lukem), ale i při aplikace
magie (na vyšších úrovních Mana shield přijde vhod). Bývá dost často příčinou
konfliktu, hlavně svými šípy zasahujícími spoluhráče do zad, ale přesto
není špatné jednu v družině mít. Mezi její základní vlastnosti patří
schopnost odstraňování pastí.
Čaroděj
Síla: 45 maximum.
Magie: 250 maximum, 2 magy za jeden bod.
Obratnost: 85 maximum.
Vitalita: 80 maximum, 1 život za jeden bod.
Čaroděj je jedna z nejsilnějších postav ve hře a jen málokterý válečník
či zloděj se s ním může měřit. Přestože na nižších úrovních je
slabost sama, po dosažení přibližně třicáté se začínají jeho
schopnosti prudce zvyšovat a stkví se téměř neporazitelným (na deathmatch,
pokud nebojuje proti jinému mágovi). Mezi jeho základní kouzla patří Mana
shield, bez kterého nemá nejmenších šancí, Fireball jako nejlepší útočné
kouzlo, Chain Lightning pro jeho vysoký rozsah ničivosti a Teleport pro
vrozenou lenost. Mějte v družině radši jen jednoho čaroděje, protože
pokud jich bude víc, je vysoká pravděpodobnost, že se nebudou navzájem
tolerovat. Jeho základní vlastností je dobíjení magických holí.
Přestože ve hře existuje 19 základních typů nestvůr, jejich skutečný počet je vzhledem k různým variacím stejného typu (vzhledu) daleko vyšší. Variace se navzájem liší pouze vlastnostmi a barvou, jinak vypadají docela stejně.
Kostlivci (Skeletons)
Variace: Skeleton, Skeleton Captain, Burning Dead, Burning Dead
Captain, Corpse Axe, Corpse Bow, Corpse Captain, Horror, Horror Captain.
Tedy, jak vidíte, kostlivci jsou, co se týče variací, docela početná
rodinka. Vyskytují se v patrech 1-6 a nejlepší způsob, jak se s nimi vypořádat,
je bít je hlava nehlava (Holy bolt je ideální kouzlo). Pro čaroděje:
Burning Dead je odolný (později imunní) vůči ohnivým kouzlům a Horror vůči
bleskům. Jako jedna z mála příšer jsou kostlivci nebojácní a nikdy neutíkají
z boje.
Kulhalové (Fallen Ones)
Variace: Fallen One, Carver, Devil Kin, Dark One.
Kulhalové jsou malá, ošklivá a protivná stvoření vypadající jako skřet.
Poskakují v levelech 1-5. Pokud nemáte silnější zbroj, mohou občas docela
nepříjemně snížit váš počet životů. Jsou velice bojácní, a tak
zabijete-li v jejich blízkosti příšeru, rozprchnou se do dalekého okolí,
což někdy docela drásá nervy. Dark Ones jsou odolní vůči bleskům, takže
je radši bijte ohnivými kouzly.
Hopsalové (Scavengers)
Variace: Scavenger, Plague Eater, Shadow Beast, Bone Gasher.
Hopsalové jsou velice otravná stvoření vyskytující se v levelech 1-6. Mezi
jejich speciální vlastnosti patří útěk z boje (pokud jsou zranění) a následné
pojídání padlých mrtvol, čímž dosahují jistého stupně regenerace (WOW,
jak romantické). Působí na ně snad všechna kouzla i zbraně, takže se s
nimi vypořádejte dle svého gusta.
Zombíci (Zombies)
Variace: Zombie, Ghoul, Rotting Carcas, Black Death.
Zombíci jsou veskrze neškodná stvoření, která se pohybují velice pomalu,
čehož se dá obratně využít. Jedině Black Death je neskonale nepříjemná
příšera a rozhodně si ho nikdy, za žádnou cenu, nepouštějte k tělu,
protože s každým úspěšným zásahem vám odebere jeden život (permanentně)
a to je velice nepříjemná věc. Onehdy jsem šel s válečníkem, který měl
okolo 250 životů, na obtížnost Nightmare. Teleportem jsem se dostal do
klubka Black Deathů. Než jsem si stačil proklestit cestu ven, zbylo mi jenom
210 životů. Tomu se říká katastrofa, takže pozor na ně!!!
Létavci (Fiends)
Variace: Fiends, Blink, Gloom, Familiar.
Létavci patří do skupiny obtížného hmyzu a i tak je s nimi potřeba zacházet.
Vypadají jako přerostlé vrány, v klidu si poletují v levelech l-8. Jejich
jedinou výhodou je, že jsou tak malincí a obratní, že dá občas docela fušku
se do nich strefit, ale pokud se vám to povede, jsou téměř na 100% mrtví
vzhledem k jejich malému počtu životů. Jedině verze Familiar je o něco tužší,
protože dokáže na blízko používat kouzlo Lightning, vůči němuž je také
imunní.
Hidni (Hiddens)
Variace: Hidden, Unseen, Stalker, Illusion Weaver.
Hidden je sice legračně vyhlížející příšerka, přesto dokáže občas
docela slušně naštvat. Vyznačuje se schopností stát se neviditelnou. Většinu
variací porazíte docela bez problémů, krom poslední - tedy Illusion
Weavera, který je pro slabšího mága velkým problémem. Navíc je docela
odolný a později i imunní vůči ohni. Pokud Hidden prchne z boje a zmizí,
je vysoká pravděpodobnost, že se stihne alespoň částečně zregenerovat,
proto je nepouštějte z dohledu.
Klanové (Goat Clans)
Variace: Flesh Clan, Stone Clan, Fire Clan, Night Clan.
Klan je první ze zde uváděných příšer, s kterou byste mohli mít vážnější
problémy. Vyznačuje se opravdu vysokou rychlostí a obratností v boji. Nejlepší
obranou proti němu je rychlý útok anebo silná zbroj. Fire Clan je odolný,
později imunní vůči ohni, ale hlavně se občas vyskytuje ve verzi s Blood
Starem, a to je pak výhodnější (vyjma těch opravdu silných postav) sbalit
si kufry a zbaběle prchnout z bojiště.
Gargojlové (Gargoyles)
Variace: Winged Demon, Gargoyles, Blood Claw, Death Wing.
Gargojlové jsou poletující démoni, na které můžete narazit jak v katakombách,
tak i v Cave. Protože se pohybují docela pomalu, nebudou pro většinu
dobrodruhů představovat hrozbu. Pokud vás však dožene a strefí se, většinou
už nepustí. Jeho velkou výhodou je fakt, že se umí regenerovat (když ho
necháte chvíli v klidu, tak si sedne na zem a vesele regeneruje). Winged Demon
je odolný vůči ohni a Gargojl vůči bleskům.
Tlusťoši (Overlords)
Variace: Overlord, Flayed One, Mud Man, Toad Demon.
Tlusťochy je možno zařadit mezi odpočinkové příšery. Vzhledem k jejich
neohrabanosti a nemotornosti je možno použít téměř všechny způsoby
destrukce. Pokud se jim někdy vynímečně podaří útok, docela to zabolí.
Rohatci (Horned Demons)
Variace: Horned Demon, Mud Runner, Frost Charger, Obsidian Lord.
Rohatce je možno pokládat za vůbec jednu z nejpříjemnějších příšer. Vždycky
hezky vlezou do rány, nemají velkou sílu a je za ně poměrně hodně zkušeností.
Setkat se s ním je vždy taková malá oslava. Pouze Fros Charger je odolný vůči
bleskům.
Plivači (Pit Beasts)
Variace: Acid Spiner, Poison Spitter, Pit Beast, Lava Maw.
Plivači patří mezi nejhorší příšery, jaké je možno v Diablu potkat.
Plivají kyselinové koule, proti kterým není žádné větší obrany než úniku.
Pokud se vám dostanou na tělo, dokáží taky poměrně slušně zredukovat životy.
Osobně považuji velitele plivačů na úrovni Hell za nejdrsnější příšeru
vůbec. Lava Maw je imunní vůči ohni.
Ohnivci (Magma Demons)
Variace: Magma Demon, Blood Stone. Hell Stone, Lava Lord.
Ohnivci jsou podivně vypadající kulhající stvoření vrhající lávové zámotky.
Pro válečníka s vysokou odolností vůči ohni nepředstavují velkou hrozbu.
Mágům doporučuji blesky, protože většina z nich je proti ohnivým kouzlům
imunní.
Bleskači (Storm Lords)
Variace: Red Storm, Storm Rider, Storm Lord, Maelstrom.
Bleskači patří do kategorie relativně odpočinkových příšer. Jejich síla
nikterak nevybočuje z průměru a jedinou nevýhodu při boji s nimi představují
blesky, které metají s docela slušnou kadencí. Zvláště, je-li jich víc,
vyústí to občas v docela nepřehlednou bitku, kdy nemáte ponětí, co se
kolem vás děje. Jsou imunní vůči bleskům.
Ještěrohadi (Cave Vipers)
Variace: Cave Viper, Gold Viper, Fire Drake, Azure Drake.
Ještěrohadi se vyskytují převážně v úrovních Cave a Hell. Občas dokáží
člověku docela solidně zatopit (zvláště je-li jich hodně). Jedinou možností,
jak s nimi bojovat, je být dostatečně „silný„. Fire Drake je odolný vůči
ohni, Gold Viper vůči bleskům a Azure Drake je odolný vůči ohni i bleskům.
Démoni (Slayers)
Variace: Slayer, Guardian, Vortex Lord, Balrog.
Démoni jsou nejvyšší příšery, jaké je možné v této hře potkat. Vaší
maličkou postavičku převyšují o tři hlavy, takže jste při setkání s
nimi rádi, že jste rádi. A jakoby nestačila jejich velikost a síla, ještě
po vás plivají Inferno, takže není na škodu mít dostatečnou odolnost
(resistenci) vůči ohni. Nenechejte se zastrašit jejich velikostí a bijte je
hlava nehlava zbraněmi i kouzly. Pozor ale: jsou imunní vůči ohni.
Mágové (Advocates)
Variace: Counselor, Magistrate, Cabalist, Advocate.
Mágové mají jednu nepříjemnou vlastnost: dokáží zmizet (teleportovat se
) pryč ještě před tím, než přijde finále pořádného výprasku. Metají
po vás všechna možná kouzla od Charged Boltu až po Firebally, takže si dávejte
dobrý pozor. Ostatně i Lazarus patří mezi mágy - rozdíl je jen v tom, že
je „trochu„ odolnější a má silnější kouzla. Kromě Magistrátů jsou
všichni odolní vůči ohni a Cabalisti a Advokáti navíc imunní vůči bleskům.
Pokud budete hrát na obtížnost „Hell„ jsou Advokáti imunní proti všemu.
Ženský (Succubi)
Variace: Succubus, Snow Witch, Hell Spawn, Soul Burner.
Ženský v Diablu se mnoho neliší od těch, které známe ze světa za
obrazovkou, když jsou ve stavu „maximální naštvanosti„. Není s nimi žádná
dohoda, metají po vás Death Stary (doporučuji vysokou odolnost vůči kouzlům
- Magic) a prostě všemožně znepříjemňují život dobrodruha. Pokud
hrajete za válečníka, je nejlepší mezi ně vlítnout (zachumlovat se) a
rozdávat rány na všechny strany, než se rozutečou (popřípadě je zbaběle
nahnat do rohu). Snow Witch je odolná vůči bleskům, Hell Spawn je vůči nim
imunní a Soul Burner je hrozná... odolná vůči bleskům a ještě imunní vůči
ohni.
Rytíři (Black Knights)
Variace: Black Knight, Doom Guard, Steel Lord, Blood Knight.
Rytíři jsou asi nejsilnější (od slovo síla - tělesná) bestie v Diablu.
Pokud nejste dostatečně silní, radši si jich nepouštějte moc k tělu,
mohlo by vás to mrzet. Jinak Black Knight je odolný vůči bleskům, Doom
Guard vůči ohni, Steel Lord vůči ohni + imunní vůči bleskům a Blood
Knight je odolný vůči bleskům a imunní vůči ohni (to je hnus).
Mimo tyto základní typy příšer se budete občas setkávat s jejich náčelníky, s tzv. zdroji světla. To jsou nestvůry, které mají vlastní jméno (např. Pukerat the Unclean) a většinou jsou silnější než jejich rodoví příbuzní. Hlavní však je, že z nich vždycky vypadne nějaká magická věc, takže je radost s nimi spolupracovat...
Kouzla jsou popsána v manuálu (sice docela chudě co do podrobností, ale snaha byla), takže se jimi zabývat nebudu. Přesto si neodpustím pár poznámek typu, že mi docela chybí např. Identify, Nova, Apocalypsa a resurekce, tedy kouzla, která se není možné na Multiplayer naučit. Dále jistě víte, že čím je vyšší úroveň kouzla, tím je i dané kouzlo silnější, stojí méně magů atd... Maximální úroveň kouzel je 15, ale je možno ji překročit pomocí např: Thinking Capu, Angels Staff atd. Prostě věcí, které zvyšují kouzlům úroveň.
Oltáře jsou místa, po jejichž aktivaci se vždy něco významnějšího stane. Například se vám mohou zvýšit vlastnosti, úroveň kouzel atd., bohužel se mohou taky snížit. Nebudu zde vypisovat všechny, ale jen ty nejdůležitější a nejnebezpečnější + ohodnotím ty rozhodně kladné, - rozhodně záporné a? ty, které se hodí jen v určitých situacích typu: Mám čapku I/I s 4 AC, proto použiji Hidden Shrine a poté Gloomy, načež získám čapku II/II s 6 AC.
Abandoned | - | Zvýší obratnost o dva body |
Creepy | - | Zvýší sílu o dva body |
Eerie | - | Zvýší magic o dva body |
Eldritch | - | Přemění lektvary na žluté |
Fascinating | - | Ubere many a zvýší kouzla |
Glimmering | - | Identifikuje věci |
Gloomy | - | +2 na ACvěci - 1 damage zbraní |
Hidden | - | Jedna -10 odolnost,další +10 |
Magical | - | Vyvolá na vás Mana Shield |
Mysterious | - | Jeden atribut +5 ostatní - 1 |
Mystic | - | Vyplní vám inventář penězi |
Ornate | - | Sníží manu a zvýší kouzla |
Quiet | - | Zvýší vitalitu a dva body |
Sacred | - | Sníží manu a zvýší kouzla |
Secluded | - | Odkryje celou mapu |
Supernatural | - | Obnoví úroveň nad vámi |
Thaumaturgic | - | Doplní v truhlách peníze |
Weird | - | + 1 na Damage ke všem zbraním |
Related Games |
Diablo IV: Vessel of Hatred Diablo IV Diablo Immortal Diablo II: Resurrected Diablo III: Reaper of Souls Diablo III Diablo II: Gold Diablo II: Lord of Destruction Diablo II Diablo: Hellfire |
© 99-2022 ABCgames.net |