GAMESCHEATSTRAINERSWALKTHROUGHSCD COVERSWALLPAPERSSCREENSHOTSDOWNLOAD

OTHER
CALENDAR
FORUMS
COMPANIES
TOP 10

BUY GAMES
USER
Login
Registration


Users
Games Store
ABCgames
Contact, RSS, Cooperation
STATISTICS
Games:
Cheats:
Trainers:
Walkthroughs:
Localizations:
CD covers:
Wallpapers:
Screenshots:
Download:
21409
5455
5063
1438
1600
7352
6159
13167
1687

Online 3508 users

Walkthroughs > Dungeon Siege II: Broken World


Zobrazení:35212
Autor návodu:Andrej Eperješi, ABCgames.sk

Návod na tento datadisk som písal podobne, ako návod na Dungeon Siege 2. Takže, pre orientáciu som označil červenou farbou prvé získanie každého vedľajšieho questu a pre zberateľov zelenou farbou knihy, na ktoré som narazil. Návod je spísaný postupne, ako som prechádzal hru a na záver som ešte osobitne vypísal všetky vedľajšie questy pre väčšiu prehľadnosť.



Akt I

Chapter 1: Kanred the Mage
  • Pohovor si s Burkom.
  • Nájdi mága Kanreda a skús sa s ním dohovoriť.
  • Poraz mága Kanreda.
  • Vráť sa za Burkom do tábora Dryád.
Začínate v tábore Dryád rok po vašom poslednom pôsobení v hre. Oslovte Burka, ktorý stojí hneď pri vás. Povie vám o Kanredovi, svojom bratovi, ktorého zneužil temný čarodej. Dryády ho chcú zabiť a vás poprosí, aby ste ho našli ako prvý. To sa týka hlavného príbehu. Po rozhovore si môžete do zbierky hneď medzi knihy môžete zaradiť "Eva´s Journal", denník princeznej Evangeliny, vašej starej spoločníčky Evy, ktorý nájdete v stane pri Burkovi. Potom preskúmajte tábor. Dryád. V tábore sú dryády z mesta Eirulan. Hoci ste zabili Valdisa, sú na vás naštvané, pretože to spôsobilo len ďalší chaos v Aranne. Najmä to, že to zničilo ich domov, to, že ste mnohých zachránili, im je ukradnuté - nevďačné potvory. Nájdete tu v tábore aj známe tváre z pôvodnej hry. V tábore nájdete aj všetkých svojich spoločníkov z pôvodnej hry (ak ste si prenášali uložené pozície, tak máte niektorých so sebou, ak začínate datadisk ako novú hru, tak sú všetci tu v tábore), teda je tu Amren, Deru, Eva, Finala, Lothar, Sartan, Taar, Vix. Vo vašej blízkosti je aj Soram, ktorý vám povie, že jeho žena Eliza sa vydala po nejaké bobule pre ich chorého syna Arlena a ešte sa nevrátila, čím získate vedľajší quest "Missing". Obďaleč stojí trpaslík Yoren Glitterdelve, ktorý by bol rád, keby ste pre neho našli skupinu baníkov z Glitterdelve, miesta, kde žije. Tým získate vedľajší quest "Hunt for the Lost Dwarves". Vraj našli bohatú baňu zvanú Glorydeep Mine, o ktorej im dali vedieť a viac sa neozvali. Na pomoc pri ich hľadaní vám dá rubín, ktorý vykopali v tej bani - Glorydeep Ruby. Ďalej pri malom tréningovom cvičišti postáva trénerka Vireni, ktorá vám za istý poplatok môže resetovať vaše skilly a vy si môžete body v nich prerozdeliť podľa uváženia. Vedľajší quest "Lumilla´s Special Recipe" má pre vás aj stará známa očarovateľka predmetov Enchantress Lumilla. Naučila sa nejaké nové očarovacie prvky a poučí o nich aj vás, keď jej prinesiete isté predmety, ktoré požaduje. Ďalej v rohu tábora postáva Prírodovedkyňa Ithara. Chcela by preskúmať nové tvory, ktoré sa objavili po vašom nalomení sveta, takže jej máte priniesť vzorky piatich z nich a tým získate quest "Naturlaist Ithara´s Research". V podstate ide o známe tvory vrátane ľudí, no sú nejako poznačené, zmenené, bezduché, útočné, akoby k niečomu pripútané (Bound creatures). Pri krčmárke Leni nájdete knihu "The Great Work".
Za mostom sú predavačky, Duma predávajúca zbrane, stará známa Telinu, ktorá povýšila a predáva zbroj a čarodejka Dusi, pri ktorej tiež nájdete "Letters from Hesla" pre knižnú zbierku. Tiež tu nájdete teleport, truhlicu pre odkladanie vašich vecí a nekromancerku schopnú oživiť vás, či členov vašej party za istý poplatok. Napokon je tu Kerth of the F& K Society. Keďže zastupuje túto spoločnosť, môže vám dať špeciálne predmety za kódy z hry Dungeon Siege: Throne of Agony, pre PSP, alebo vám môže dať špeciálne predmety, za prastaré kamenné tabule, ktoré nájdete počas hry.
Po prehliadke tábora sa vydajte von južnou bránou do Blasted Valley. Po chvíli narazíte na obchodníka Tomasa. Nájdete pri ňom aj knihu "A Merchant´s Travels". Pohovorte si s ním a povie vám, že jeho obchodná partnerka, dryáda Anya zabila svoje spoločníčky, napadla aj jeho a vzala mu jeho veci. Požiada vás, aby ste ju našli a priniesli mu jeho veci, čím získate quest "Anya".
Pokračujte ďalej na juh a prebojúvajte sa cez nepriateľov. Sledujte okraje vašej cesty a záhyby. Kým dorazíte na koniec celej oblasti, mali by ste nájsť všetky tri suroviny, ktoré od vás chcela Lumilla. Krátko predtým, než dorazíte k mostu, je na pravej strane prevrátený voz a pár krabíc s nejakou výbavou. Ak ich preskúmate, napadne vás skupina Boggrotov. Pokračujte k teleportu. Za ním pokračujte ďalej na rázcestie, kde cesta napravo vedie k magicky uzavretej jaskyni a cesta naľavo cez most. Prejdite najprv naľavo cez most a pri prvej príležitosti odbočte opäť vľavo na maličký útes, kde má tábor Anya, the Sorrowfull a jej pár pomocníkov. Pobite ich všetkých. Keď Anyu zabijete, automaticky získate veci obchodníka Tomasa, tak mu ich môžete zaniesť. Za odmenu dostanete nejaké veci a môžete Tomasa odteraz využívať ako obchodníka.
Potom pokračujte cestou na juh k druhému teleportu a ďalej. Za druhým teleportom narazíte na rázcestie. Cesta naľavo vedie k opustenej bani (An Abandoned Mine). Vojdite do nej, choďte k zatvoreným dverám, kde si zapáľte fakľu. Uvidíte symbol, ktorý hľadá Yoren v rámci jeho questu o stratených trpaslíkoch. Potom sa vráťte na rázcestie a choďte napravo do Blighted Hills.. Popri ďalšom, magicky uzavretom vstupe do jaskyne, prejdite mostom k prvému teleportu Blighted Hills. Odtiaľ pokračujte ďalej k druhému, južnému teleportu Blighted Hills a za ním na konci oblasti nájdete Kanreda. Oslovte ho, ale má dosť problémy s rozprávaním a po pár vašich vetách vás napadne. Bojujte a zabite ho. Po boji dobehnú dryády, veľké hrdinky, ktoré, keď už je bezpečne, vás zdžubú, čo sa pletiete do ich vecí. Získate automaticky aj jeho zničené magickú palicu - Kanred´s Broken Staff.
Vráťte sa do tábora dryád a povedzte Burkovi, čo sa stalo s jeho bratom. Povie vám, že mág, ktorý školil jeho brata, sa v tábore objavil znova, no vyhnali ho. Opraví vám zlomenú palicu Kanreda, aby ste ňou mohli otvoriť magické bariéry do jaskýň, ktoré ste mohli nájsť cestou a tak získate Kanred´s Staff. Zároveň tým ukončíte túto kapitolu.


Chapter 2: The Mage´s Tutor
  • Použi Kanredovu palicu na magické bariéry uzatvárajúce jaskyňu v Blighted Hills.
  • Nájdi a konfrontuj Kanredovho mentora.
  • Poraz mordenského mága.
  • Pohovor si so strážkyňou Kirani o smere do Aman´lu.
Keď ste už v tábore, môžete poplniť pár vecí. Odovzdajte Lumille všetky tri suroviny, ak ste ich našli pri hľadaní Kanreda. Povedzte trpaslíkovi Yorenovi, čo ste zistili a bude to chcieť preskúmať osobne, tak ho vezmite do party. Teraz keď môžete zrušiť magické bariéry, môžete preskúmať tie zablokované jaskyne, čo ste predtým mohli nájsť. Choďte teleportom do Blasted Valley (North). Od teleportu choďte na západ a dorazíte k magicky uzavretej jaskyni. Teraz s Kanredovou palicou prejdete, tak do nej vstúpte. Prehľadajte jaskyňu a nájdete prastarú knihu Ancient Tome. Vezmite si ju a získate tým quest "The Ancient Tome". Pokračovať s tým budete potom naspäť v tábore dryád. Obďaleč južne je ďalšia cesta na západ k magicky uzavretej jaskyni, no v tej momentálne okrem nepriateľov a koristi nájdete jedine ďalšie uzavreté dvere, ku ktorým potrebujete heslo.
Vráťte sa na rázcestie, kde je hranica medzi Blasted valley a Blighted Hills a zájdite do opustenej bane spolu s Yorenom. Zaveďte ho pred zavreté dvere a objaví tajný spínač. Tým sa vám zároveň jeden zo symbolov na stene pri dverách stane aktívnym. Použite ho a otvoria sa dvere. Vstúpte dovnútra a z poličky vezmite knihu "The Wealth of Glorydeep Mine", čím sa posuniete v úlohe. Než sa dostanete k ďalšiemu postupu, môžete Yorena zo skupiny vyradiť, pokiaľ nechcete, aby s vami pokračoval.
Zájdite k neďalekému teleportu Blighted Hills (North). Môžete si ním odskočiť do tábora dryád, kde sa spýtajte čarodejky Nari na Ancient Tome, čo ste našli. Povie vám, že od vás potrebuje pár unikátnych vecí, aby mohla naplniť kúzlo, ktoré kniha obsahuje a dá vám knihu "Summoning the Spirits". Vráťte sa k tomuto teleportu a choďte na východ. Tam nájdete poslednú jaskyňu magicky zapečatenú. Vstúpte do nej, do Dusty Cavern. Prebojujte sa jaskyňou na koniec, až do Kelvaran Waste.
V Kelvaran Waste pokračujte krátkou cestou k prvému teleportu. Tam táborí dryáda Jorena. V jej stane leží na zemi kniha "The Disintegration of the Morden", tak si ju vezmite. Oslovte Jorenu, ktorá vám povie o beštii, čo tu žije a požiada vás o jej chytenie, čím získate quest "Greylok of the Kurgan". Pokračujte cestou ďalej a narazíte na tábor mordenských utečencov. V strede je ich vodca Lorksul of the Morden, tak ho oslovte. Zistíte, že z niekdajšej mocnej rasy je teraz len slabý a úbohý zvyšok, ktorý prežíva, ako sa dá. No niektorí z nich sa odtrhli, vravia si Ravageri a pracujú pre Temného Čarodeja. Požiadajú vás o pomoc, o nejaký chlieb, ktorý by ste im priniesli od dryád. Pokračujte cestou ďalej od tábora a dorazíte k teleportu - Kelvaran Waste (Central). Vráťte sa do tábora dryád a nájdite správkyňu, ktorou je Quartermaster Olara. Keď ju požiadate o stravu pre Mordenov, dá vám isté zásoby, no otrávené, aby sa ich mohli zbaviť týmto spôsobom - mnohé dryády sú kruté, surové a pomstychtivé stvorenia (nie nežné divožienky, ako na výveske u Starého elfa). Vráťte sa do tábora a je na vás, či im dáte len polovicu zásob bez jedu, alebo celé zásoby, aj s otrávenou časťou. Nech mu dáte čokoľvek, požiada vás o ďalšiu láskavosť. Ravageri silnejú a čoraz viac ich ohrozujú, tak im máte priniesť krv mága, ktorú používajú Ravageri. Pokračujte od tábora na východ, popri centrálnom teleporte a priamou cestou za teleportom do tábora Ravagerov. Tam automaticky získate quest "Morden Ravagers". Pobite všetkých nepriateľov v tábore a prejdite až na jeho koniec. Tam na vás poslední nepriatelia vyskáču z obradnej plošiny. Po boji na ňu vybehnite cez bočné miestnosti a po schodoch a hore si vezmite krv. Vráťte sa do tábora Mordenov a odovzdajte im ju. Po rozhovore s vyvolaným duchom mága oslovte znovu Lorksula pre dokončenie questu.
Vráťte sa k centrálnemu teleportu a od neho pokračujte na východ. Postupujte úzkou cestou a pri jedinej odbočke na sever odbočte a dostanete sa na malé priestranstvo s jaskyňou - A Kurgan Den. Pred ňou je na zemi pasca (Trap). Kliknite na ňu a vložíte tam mäso od Joreny. Objavia sa Kurganovia aj s vodcom Greylokom. Pozabíjajte ich.
Teraz sa už bez zdržovania iba prebojujte na koniec tejto oblasti. Pred koncom máte teleport Kelvaran Waste (East). Za ním vás ďalej čaká už len temný čarodej - Overmage of the Cinbri. Tento starý zradca vám povie, že chce priviesť naspäť do Aranny svoj ľud a ponúkne vám spoluprácu, čo samozrejme odmietnete. Zanechá vám tu teda svoje magické tvory, s ktorými bojujte a zabite ich.
Vráťte sa teleportom k Jorene a povedzte jej o zabití Greyloka. Za odmenu dostanete časť brnenia z jeho kože. Vráťte sa naspäť až do tábora dryád. Keďže čarodej povedal, že sa už postaral o elfov, musíte to preveriť. V tábore choďte za strážkyňou Kirani. Povedzte jej o hrozbe. Zapečatili cestu k elfom do Aman´lu, no Celia ju môže odpečatiť. Poviete Kirani, aká hrozba ich čaká a ona vám prezradí heslo k ich sochám, ktoré blokujú niektoré cesty, aby ste mohli nájsť Celiu a porozprávať sa s ňou.


Chapter 3: In Search of Celia
  • Zadaj heslo, ktoré ťa naučila Kirani strážnej soche v Arinth´s Heights.
  • Nájdi správkyňu Celiu.
  • Znič Cale´hela, zlého mága.
  • Presvedč správkyňu Celiu, aby ti otvorila cestu do Aman´lu.
Teraz, keď viete heslo k blokujúcim sochám, môžete si odskočiť. Premiestnite sa k teleportu Blasted Valley (North) a odtiaľ choďte na juh. Dorazíte k mostu, neprechádzajte ním, ale sa otočte doprava, na západ a choďte až do jaskyne Winding Cavern. V nej prejdite na jej koniec k soche blokujúcej cestu a povedzte jej heslo, ktoré viete od Kirani. Za dverami nájdete Elizu, no zistíte, že sa z nej stalo zlé stvorenie, ako aj z iných tvorov. Napadne vás, takže ju musíte zabiť. Po boji si ešte môžete prezrieť halu, máte tu štvoro dverí, pre bojovníka, strelca, bojového a prírodného mága na leveli 36. Inak sa vráťte k teleportu a môžete rovno skočiť za Soramom do tábora dryád a oznámte mu, že ste zabili jeho ženu. Obviní vás z vraždy. Môžete reagovať bojovo a vyzvať ho, alebo sa ospravedlniť a rozlúčiť. Tak, či tak, quest ste splnili, ale bez odmeny. Než sa poberiete tam, kam treba, ešte je jedna jaskyňa na začiatku oblasti Blighted Hills. Táto jaskyňa je tiež strážená sochou a teraz sa do nej môžete dostať. No ísť do nej vôbec nemusíte, sú tam len nepriatelia a korisť. Keď skončíte prehliadkami, vráťte sa do tábora dryád.
Prejdite z tábora dryád severnou bránou do oblasti Arinth´s Gore. Prejdite mostom a cestičkou do údolia pod most, ktorým ste práve prešli. Pokračujte cestou až k strmému zrázu, kde musíte ísť dole úzkou cestou. Dole ste na rázcestí. Cesta naľavo pokračuje ďalej (tiež do strmého kopca nahor), napravo končí ako slepá, ale na jej konci je zničená svätyňa many. Z nej si vezmite kameň naplnený manou pre quest Ancient Tome.
Teraz už len pokračujte ďalej a za teleportom až na koniec tejto oblasti, kde je jaskyňa zablokovaná strážnou sochou. Povedzte jej heslo a vstúpte do jaskýň Hak´uov. Prejdite jaskyňami na druhú stranu a vstúpite do Arinth´s Heights. Týmito kopcami pokračujte ďalej. Je to absolútne lineárna cesta, tak len bojujte a postupujte. Jediné, čo vás čaká medzi dvoma teleportami (Lower a Upper), je dryádska strážkyňa Rena. Povie vám, že jej sestry z hliadky sa zbláznili a povraždili utečencov. Ponúknite pomocnú ruku a získate quest "The Human Refugees". Údolie s dryádami je hneď za ňou, tak tam vstúpte a pozabíjajte krvilačné dryády. Na konci údolia na kopci je Jarden, jediný, ktorý prežil. Dá vám nejakú odmenu, aj keď je dosť mimo z toho, že je jediným, kto prežil. Pre dokončenie questu choďte oznámiť Rene, čo sa stalo. Je naštvaná, že ste zabili jej sestry, bez ohľadu na to, čo sa z nich stalo - tie dryády sú šialené.
Postupujte ďalej k Upper teleportu a napokon tretiemu, Summit teleportu. Neďaleko tretieho teleportu končí oblasť, kde čaká Celeb´hel. Naposledy ste sa s ním stretli ako s jedným zo starších vodcov mesta Aman´lu. Teraz je z neho šialený mág ako z Kanreda. Bojujte s ním a zabite ho. Po boji zase dobehnú dryády a sú naštvané, že zasahujete (sú to kravy). Jeho zabitím ste zároveň získali úlohu "Celeb´hel the Elder", ktorá však už prináleží k druhému aktu. Oslovte Celiu, ktorej sú vaše reči úplne ukradnuté, ale keďže cesta do Aman´lu znamená, že sa vás zbaví, tak vám ju rada otvorí.



Akt II

Chapter 1: Elves Under Siege
  • Stretni sa so správkyňou Celiou na druhej strane mostu, severne od tábora dryád.
  • Zájdi do Aman´lu.
  • Pohľadaj preživších elfov.
Vráťte sa do tábora dryád a pripravte sa na cestu. Potom choďte opäť severne z tábora, prejdite mostom a tam na vás čaká Celia. Oslovte ju a otvorí vám zablokovaný prechod do jaskyne. Je to The Passage to Aman´lu. Prebojujte sa jaskyňami na druhú stranu. Tu narazíte na posledné tvory potrebné pre quest "Naturalist Ithara´s Research", tak keď ich zabijete, môžete sa vrátiť do tábora dryád a splniť tento quest, čím zároveň získate ďalšiu časť tohto questu a to "Naturalist Ithara´s Research, Part II". Prebojujte sa jaskyňami až na koniec do Aman´lu. Mesto je zničené. Prebojujte sa ním na koniec do časti, ktorú preživší držia chránenú. Pri bráne je Dandel, tak si s ním pohovorte a napokon vás vpustí do mesta.


Chapter 2: The Familiars
  • Vydaj sa za západný les Vai´lutra a nájdi Familiar Surgeona.
  • Pohľadaj Familiar Surgeona v opustených elfských ruinách.
  • Znič Familiar Surgeona.
  • Vypusti Drianjulu z jej cely.
  • Pohovor si s Drianjulou.
Pri zničenej budove, ktorá je oproti vstupu do mesta, je elf Liranth. Oslovte ho a dá vám fľaštičku s elfskou svätenou vodou pre quest Ancient Tome. Potom vstúpte do tejto zničenej budovy a nájdete v nej elfa Kylisa. Kylis vám povie, že Minli the Faerie sabotuje opravy mesta, tak ju máte zneškodniť. Dá vám kusy kovu, máte ju nalákať na jeho lesk. Vráťte sa do predošlej, zničenej časti Aman´lu a zájdite na most. Tam vyhoďte z inventára na most kov, čo vám dal Kylis. Objavia sa víly, vrátane Minli, tak ich pobite a potom sa to vráťte oznámiť Kylisovi.
Pokračujte ďalej ku krčme, kde je teleport a nekromancer Roland. V krčme je obchodníčka Derowen. Tým služby pre vás v Aman´lu končia a ak chcete niečo iné, musíte si odskočiť do tábora dryád. V krčme ešte nájdete dve knihy, v poličke uprostred je "The Enemies of the Edhel" a na zemi napravo, pri Talainovi je "The Crimson Hunters". Naľavo je páka, ktorou sa môžete zviezť do podzemia a tam nájsť Arénu, ktorá stále funguje (žeby boli elfovia takí krvilační). Môžete vyhľadať Daesthaia, prihlásiť sa do zápasov, obhájiť svoj titul šampióna a tak získať quest "The Aman´lu Arena". V krčme je ešte Talain. Oslovte ho a poprosí vás, aby ste našli jeho spoločníkov z ich skupiny zabijakov, ktorí sa ešte nevrátili z lesa. Ak súhlasíte, získate quest "The Vai´kesh". Potom, keď skončíte s prehliadkou mesta, tak prejdite na západ k mostu vedúcemu z mesta a ním vstúpte do oblasti Western Vai´lutra Forest.
Chvíľu pokračujte za mostom lesom, kým dorazíte na väčšie priestranstvo. Naľavo, južne je vchod do ruín s nabodnutým elfom, no zatiaľ sa doň nemôžete dostať. Na opačnej strane, na severe je cíp, kde má tábor Ressa. Požiada vás o desať fľaštičiek elfej krvi. Ak súhlasíte, získate quest "Questionable Methods".
Pokračujte až k teleportu Western Vai´lutra Forest (South). Tu sa cesta rozdvojuje na severe a západ. Momentálne pokračujte na západ. Pokračujte cestou až za most, do oblasti Western Vai´kesh Forest, kde ste na rázcestí. Najprv choďte na juh do tábora priateľských Vai´keshov. Oslovte ich vodcu, ktorým je Rinerel of the Vai´kesh. Mrzí ho, že nasledovali extrémny príklad minulého proroka (s ktorým ste sa stretli v pôvodnej hre) a chce pomôcť. Povie vám že našli skupinu elfov, no z nich prežil len Benlir, ktorý tu pri ňom stojí. Ostatní sú mŕtvi. Ich telá uložili do krypty, od ktorej vám dá kľúč. To je pre postup v queste "The Vai´kesh". Vráťte sa na rázcestie a pokračujte druhou cesto na sever. Keď vybehnete na kopec, napravo máte vchod do krypty. Len ju preskúmajte a prezrite si mŕtve telá elfov, aby ste sa pohli v tomto queste.
Vráťte sa z krypty do lesa a pokračujte cestou ďalej. Po bokoch oblasti nájdete dva Windchimes (zvonkohry) na ktoré keď kliknete zachytíte hlas pre quest Ancient Tome. Inak pokračujte na koniec tejto oblasti, kde je neďaleko teleportu vchod do podzemia. Vstúpte do opustených efských ruín. Prejdite na ich koniec, kde čaká Despular, The Surgeon zodpovedný za familiarov, ktorí napádajú elfov aj Vai´keshov. Keď ho zabijete, získate kľúč a neznámy predmet. Potom vysloboďte z cely Drianjulu. Povie vám, že ten predmet otvára špeciálne dvere a tiež, že v oblasti je ďalší Surgeon. Jej záchranou, získanými informáciami a zabitím prvého Surgeona ste ukončili túto kapitolu.


Chapter 3: The Second Familiar Surgeon
  • Použi Surgeonov kľúč pre vstup do Calennorovej pevnosti.
  • Pohovor si s projekciou Nadmága.
  • Nájdi a znič druhého Familiar Surgeona.
  • Vráť sa za Danadelom do Aman´lu.
Môžete skočiť do Aman´lu povedať Talainovi, čo sa stalo s jeho druhmi. Ak ste už narazili aj na Bounded Elves, môžete zaniesť ďalšiu várku vzoriek pre Itharu do tábora dryád a prijať posledný quest "Naturalist Ithara´s Reserach, Part III". Inak sa vráťte k teleportu Western Vai´lutra Forest (South). Môžete sa od neho vrátiť kus cesty na juh k bráne s nabodnutým elfom. Teraz ju už otvoríte so Surgeonovým kľúčom. No vnútri nemáte nič nevyhnutné, jedine nepriateľov a korisť. Pre pokračovanie v hre sa dajte od teleportu na sever, teda druhou cestou, ako ste šli v predošlej kapitole.
Tu vás budú napádať už aj zmenení elfovia. Z niektorých ako predmet vypadávajú fľaštičky s ich krvou, čo mali prichystané pre lekára, tak ich nezabudnite zbierať pre Ressu v rámci jej questu. Postupujte až k ďalšiemu teleportu. Cestou po pravej, východnej strane nájdete vstup do podzemia, do The Vault of Therayne. S tým sa spája quest "Treasure Hunting".
Najprv vás čaká jednoduchá úloha, musíte oslobodiť ženu uväznenú v svetelnej pasci. Kliknite na všetky štyri stĺpy, aby všetky postupne zhasli. Potom oslovte oslobodenú Meraliss. Je to agentka F&K Society, spoločnosti, ktorá hľadá artefakty po celej Aranne. Bola tu zavretá cez tristo rokov a tak je trochu mimo, preto vás poprosí, či by ste za ňu nenašli artefakt, ktorý ukrývajú tieto oblasti. Súhlaste a dá vám kľúč pre ďalší prechod. Tam vás čaká ďalší hlavolam so zhášaním stĺpov.
1     2
  3 4
  5 6
7     8
Stlačte v ľubovoľnom poradí stĺpy 2, 3, 6, 7. Napadne vás Treelus, ktorého ste oslobodili. Zabite ho a získate artefakt. Odovzdajte ho Meraliss a úloha je splnená. Za odmenu vám dá nejaké unikátne veci a zlato. Aj keď je quest kompletný, môžete preskúmať oblasť ďalej.
V ďalšej miestnosti je tretí hlavolam.
    1   2
3   4   5   6
7   8   9   10
    11  12
Stlačte v ľubovoľnom poradí stĺpy 3, 4, 5, 6, 8, 9, 12. Napadne vás Gronk, ktorého ste oslobodili. Prejdite do ďalšej miestnosti s posledným hlavolamom.
    1    2
 3          4
  5       6
7             8
9             10
  11       12
 13         14
    15    16
Stlačte stĺpy v tomto poradí 2, 4, 5, 6, 7, 8, 14, 15, 16. Napadne vás Arixo, ktorého ste oslobodili. Zabite ho a otvorí sa posledná miestnosť s truhlicou. Poklad, ktorý v nej nájdete, je sáčková helma neznámeho komika. Ak ste čakali poklad, asi vás to nenadchlo.
No čo už, pokračuje sa ďalej. Keď dosiahnete teleport Western Vai´lutra Forest (North), môžete si odskočiť doplniť ďalší vedľajší quest, ak už máte 10 kusov elfskej krvi. Vráťte sa ním do prvého teleportu tejto oblasti (South) a odovzdajte 10 kusov krvi Resse. Teraz požaduje detské slzy. Vráťte sa do tábora dryád, ak si spomínate, jedno dieťa je hneď na mieste, kde ste začínali hru, pre jeho otca Sorama ste mohli plniť quest "Missing". Čokoľvek mu poviete, nakoniec sa rozplače a vy získate jeho slzy. Zaneste ich naspäť Resse. Teraz pre zmenu potrebuje zbraň napojiť na dušu šampióna. Lorethal, ktorý kedysi zachránil elfov, by sa na to hodil. Dá vám aj krvavý kameň (Bloodstone), na chytenie jeho duše. Premiestnite sa k teleportu Western Vai´lutra Forest (North), pokračujte na sever a keď sa bude dať, zabočte doprava, na východ. Tam je na konci vchod do podzemia. The Sepulcher of the Crimson Hunters je oblasť, v ktorej sa nachádzate. Prejdite na koniec prázdnymi halami a v poslednej miestnosti kliknite na Lorethalovu hrobku. Nie je nadšený, že ste ho na večnosť odsúdili do podoby ducha pripútaného ku kameňu. Celá oblasť za zaplní duchmi, ktorí sú samozrejme nepriateľskí a musíte sa prebojovať naspäť von do lesa. Potom zaneste kameň s jeho dušou Resse. Tá vykoná krátky rituál a potom ju znova oslovte. Quest je splnený, zbraň hotová a ona vám dá za odmenu pár unikátnych predmetov. Taktiež je ochotná sa k vám pridať, tak ak máte záujem, začleňte ju do svojej party.
Potom sa vráťte k teleportu Western Vai´lutra Forest (North) a pokračujte tentokrát ďalej na sever. Pokračujte a za mostom vstúpite do oblasti Calennor Wood. Tu po bokoch oblasti nájdete dva Windchimes (zvonkohry), na ktoré keď kliknete, zachytíte hlas pre quest Ancient Tome (ak ste ich už nezískali vo Western Vai´kesh Foreste). Pokračujte k teleportu. Za ním normálne cestou na severovýchod, no ešte predtým si odskočte na západ do údolia za Incantion Shrine. Tam nájdete skupinu Naldrunov s vodcom. Pobite ich a získate od nich Vílu zaliatu v jantári, čo potrebujete pre quest Ancient Tome.
Pokračujte cestou vpred a keď sa bude dať, odbočte doprava, na východ. Na konci vás čaká Celeb´hel. Zistíte, že ste zabili len jeho klon. Spravil si tri klony, aby mu pomohli získať veci, ktoré potrebuje k vykonaniu mocného kúzla a teraz ich potrebuje späť. Vráťte sa na hlavnú cestu a pokračujte ďalej na sever. Pokračujte k druhému teleportu Calennor Wood (North). Na konci, za teleportom vás čaká vstup do podzemia, do oblasti Calennor Stronghold.
Vstúpte najprv do miestnosti oproti vchodu do pevnosti a tam nájdete mŕtvolu, v ktorej je zabodnutá Vai´keshská čepeľ. Vezmite si ju a získate tým quest "The Vai´kesh, Part 2". Neskôr ho treba ukázať v Aman´lu. Pokračujte do miestnosti s troma ďalšími dverami. Vezmite si tie naľavo a v miestnosti za nimi potiahnite fakľu a otvoria sa tajné dvere. Za nimi si z vezmite jednu zelenú kocku z hromady ďalších. Pokračujte ďalej halami. V tej pred väznicou je napravo fakľa, ktorá odhalí tajnú miestnosť s otvormi pre kocky. Prejdite do väzenia. V poslednej cele napravo rozsvieťte fakle a otvorí sa tajná miestnosť, v ktorej nájdete Celeb´helovo telo, z ktorého si vezmite duševný kameň (Soulstone). Za väznicou ste na rázcestí. Najprv choďte doľava a fakľou na stene si otvorte tajnú miestnosť. V nej si z hromady kociek vezmite jednu purpurovú. Pokračujte druhou stranou rázcestia. Pokračujte chodbou do ďalšej väčšej miestnosti. V nej napravo použite fakľu a otvorí sa vám tajná miestnosť. V nej si vezmite z hromady kociek jednu žltú. So všetkými troma kockami sa môžete vrátiť do miestnosti pred väznicou a tam v tajnej miestnosti umiestniť do príslušných otvorov kocky a otvorí sa vám miestnosť s pokladom.
Inak sa len prebojujte na koniec pevnosti, kde čaká Baelusar, the Surgeon. Zabite ho. Potom sa vráťte naspäť do Aman´lu a oslovte Danadela, ktorému poviete o zničení Surgeonov. Je rád, no elfovia sú v posttraumatickom šoku a odmietajú bojovať za záchranu, takže je to na vás. Jediné, čo pre vás spraví, je, že otvorí portál do mesta Solanum, kde sídli Veľký vodca dryád.


Chapter 4: Solanum
  • Prejdi Dandelovým portálom do Solanumu.
  • Vstúp do audienčnej sály Veľkého vodcu.
  • Poraz Keiroka Hltača.
  • Prejdi Nadmágovým portálom.
  • Preskúmaj neznámu jaskyňu.
  • Oslov Stonepicka.
Než prejdete portálom, môžete si ešte doplniť pár vedľajších questov. Najprv choďte do krčmy a povedzte Talainovi o meči, ktorý ste našli v mŕtvom elfovi. Pošle vás spýtať sa Vai´keshov. Prejdite k teleportu Western Vai´lutra Forest (South), choďte na západ do Western Vai´kesh Forest a do tábora Vai´keshov, kde oslovte ich vodcu Rinerela. Ukáže sa, že sú to zradcovia a napadnú vás. Zabite ich a vstúpte do ich svätyne. Kľúčom, ktorý ste získali od vodcu, si otvorte dvere na konci haly oproti vstupu. Preskúmajte zadnú časť ich svätyne. V jednej z ciel nájdete Celeb´helovo telo, tak si z neho vezmite duševný kameň (Soulstone). Prejdite na koniec ich svätyne a zabite ich nového proroka. Potom vypustite z ciel všetkých elfských väzňov.
Choďte k teleportu Calennor Wood (North) a zbehnite na juhovýchod za Caleb´helom. Chce od vás, aby ste mu dali duševné kamene z jeho klonov. No je tam aj duch prastarého Azunita, ktorý vás oboch varuje, že kúzlo, ktoré chce Caleb´hel vykonať je kúzlo chaosu s hroznými následkami. Napokon máte možnosť, či mu dáte tie kamene, alebo nie. Ak mu ich dáte, tak ho nezdarené kúzlo roztrhá na kusy, no quest je splnený. Ak mu ich nedáte, tak uzná svoju chybu a je ochotný sa pridať k vám do party.
Inak sa len vráťte do mesta Aman´lu a prejdite portálom do Solanumu. Tam zistíte, že Veľký vodca dryád je prestrojený Nadmág. Vyvolá na vás potvoru zvanú Keirok, the Devourer. Bojujte s ním a zabite ho. Po boji prejdite portálom, ktorým poslal Nadmág dryády. Dostanete sa do povestnej bane Glorydeep Mine. Prejdite od portálu k teleportu a tam oslovte trpaslíka menom Stonepick.



Akt III

Chapter 1: The Dwarves of Glorydeep
  • Znič familiarského dozorcu menom Hopekiller.
  • Znič familiarského dozorcu menom Merciless.
  • Znič familiarského dozorcu menom Longwhip.
  • Znič familiarského dozorcu menom Stench.
  • Znič familiarského dozorcu menom Bloodgrin.
  • Znič familiarského dozorcu menom Rockfist.
  • Stretni sa so Stonepickom na moste vedúcom do Cinbri City.
Ste v bani Glorydeep. Konkrétnejšie ste v malom mestečku trpaslíkov, ktorí tu pracujú ako otroci. V prvej budove napravo, pri teleporte si môžete vziať knihu "Songs of the Stone". Ak nemáte v parte Yorena, tak si ho priveďte, nájdite v budovách trpaslíka menom Rockmover a oni dvaja si trochu pokecajú, čo ukončí Yorenov quest. Za mostom v druhej časti mestečka (Glorydeep Enclave) je v prvej budove napravo ďalšia kniha označená ako "Glorydeep, vol. 47", no keď si ju vezmete, tak v inventári, medzi knihami ju máte označenú ako "History of the Glorydeep Dwarves".
Teraz vstúpte do bane a prebojúvajte sa priamou cestou a likvidujte jednotlivých dozorcov.
Keď dorazíte k druhému dozorcovi, cesta pokračuje na východ. Zahnite naľavo, na sever a tam je trpaslík Strongspade. Požiada vás o záchranu najlepších baníkov, ktorých stráže zavreli. Tým získate quest "Captured Miners". Pokračujte cestou za ním. Tam vyčistite malú oblasť od nepriateľov a na konci troch cípov otvorte mreže trom trpaslíkom. Potom sa vráťte za Strongspadeom a oznámte mu splnenie úlohy.
Pokračujte ďalej. Tesne predtým, než prídete k tretiemu dozorcovi, povyše, východne stojí trpaslík Pitforger. Povie vám, že v tuneli za ním sú umiestnené nejaké výbušniny, no nemôže sa k nim dostať cez nepriateľov. Ponúknite mu pomoc a získate quest "The Explosives Tunnel". Prebojujte sa cez nepriateľov na koniec tunela za ním a tam napojte výbušniny na odpaľovacie zariadenie. Vráťte sa za Pitforgerom a oznámte mu splnenie úlohy. Ešte to máte odpáliť. Odpaľovač je obďaleč. Pokračujte cestou jaskyňou až k posledným trom dozorcom. Na kopci nad nimi je odpaľovač, ktorým zničíte neďaleké konštrukcie. Prebojujte sa na koniec oblasti, kde vás čaká trpaslík Stonepick. Pohovorte si s ním o tom, že ste ich oslobodili. Teraz vám vysunú most, aby ste mohli prejsť do podzemného mesta Cinbri.


Chapter 2: The Overmage of the Cinbri
  • Preskúmaj mesto Cinbri.
  • Preskúmaj centrum mesta.
  • Pohovor si s Nadmágom.
  • Poraz Nadmága.
  • Poraz Zaramothovo znovuzrodenie.
  • Pohovor si s Kirani.
Vstúpte do mesta Cinbri a na začiatku máte teleport. Potom sa len prebojúvajte lineárnou cestou cez jednotlivé miestnosti. Keď po pár miestnostiach prebehnete nádvorím a prejdete opäť do interiéru, vo veľkej hale nájdete na poličke Cinbryjský drahokam, čo je posledná vec, ktorú potrebujete pre quest Ancient Tome. Môžete si odskočiť so všetkými vecami potrebnými pre tento quest za Nari do tábora dryád. Tam tiež môžete dokončiť quest pre Itharu, ak máte všetky potrebné vzorky. Inak len pokračujte v Cinbri stále ďalej touto oblasťou. Je to dlhá cesta plná nepriateľov, tak len postupujte a bojujte.
Na konci dorazíte k obradnému kruhu, kde čaká temný čarodej. Po rozhovore vyvolá beštie, tak sa stiahnite, aby vaši neútočili na neho zbytočne, kým je nezraniteľný a pobite tie tvory. Keď ich pobijete, je chvíľu zraniteľný. Vtedy na neho zaútočte a tlčte ho, kým zas nebude nezraniteľný - vtedy opäť vyvolá tvory na pomoc, ktoré porazte. Toto opakujte, až kým mu takýmto spôsobom neminiete celý život.
Keď mu odoberiete celý život, nastane obrodenie Zaramotha a jeho duša sa spojí s mágovou. Teraz použite to najsilnejšie, čo máte a bojujte. Snažte sa vyhýbať niektorým jeho mocným útokom, ale inak len bojujte a míňajte dobré zásoby liečivých nápojov. Občas vyvolá ohnivý kruh, ktorý sa zvonku zmenšuje smerom dovnútra. Vtedy bežte k nemu, pretože krátko pred dosiahnutím jeho tela ohnivý kruh zmizne. Je to naozaj tuhý zápas. Keď ho zabijete, tak po boji oslovte dryádu Kirani, jedinú, ktorá to tu prežila. Rozhovor s ňou oficiálne ukončí datadisk a jeho hlavný príbeh. Potom nasledujú titulky, počas ktorých sa dozviete, ako skončili vaši jednotliví spoločníci v ďalších rokoch ich života.

Amren sa vrátil do Ehbu spolu s Yorenom a pomohol zorganizovať záchrannú výpravu baníckej gildy. Zvyšok svojho života strávil tam, medzi trpaslíkmi. Nikdy viac už nezískal opäť svoje vízie, no napokon sa zmieril so svojou stratou.
Deru sa vrátila do tábora dryád a zaujala významné miesto v novom Ráde dryád. No zistila, že jej chýba život dobrodruha, tak o pár rokov neskôr odišla so svojimi nasledovníčkami do severných oblastí, kde slúžila ako kapitánka rangerov kráľovnej Evangeliny.
Eva sa vrátila do severných oblastí, kde začala pracovať na obnove svojho kráľovstva a o pár rokov neskôr bola korunovaná za kráľovnú Evangelinu. Napriek odporúčaniam od svojich radcov, osobne viedla svoje armády po mnoho rokov.
Finala sa vrátila do Aman´lu a stala sa vodcom, ktorého jej ľud tak zúfalo potreboval. Pod jej vplyvom sa z Danadela stal uznávaný bojovník a spoločne znovu získali elfské územia v lesoch Vai´lutra a Vai´kesh.
Lothar sám putoval niekoľko rokov po Aranne. Chodil od mesta k mestu a pomáhal ľuďom znovu vybudovať ich domovy. Napokon objavil cestu do angolinských vrchov a zvyšok života strávil štúdiom s angolinmi.
Ressa sa dostala do sveta gildy pavúčích strážcov. Následne sa stala jednou z nechvalne najznámejších zabijačok v histórii a každý darebák sa obával jej mena.
Sartan sa vrátil do tábora dryád a ponúkol im pomoc pri vyrovnaní sa s ich stratou. Prekvapivo prijali jeho pomoc. No Sartan v dobrej viere sľúbil opäť raz viac, než toho mohol uniesť.
Taar zostala pár rokov s trpaslíkmi z bane Glorydeep a pomohla im obnoviť ich životy. V ďalších rokoch svojho života sa stala uznávanou prírodnou čarodejkou a učenkyňou a slúžila ako poradkyňa kráľovnej Evangeliny.
Vix sa stal široko-ďaleko známy pre svoje úžasné bojové schopnosti. No aj tak, pri všetkých tých tragédiách, ktoré ho v živote postihli, sa jeho myseľ nikdy úplne nezotavila.
Yoren sa vrátil do Ehbu spolu s Amrenom, aby informoval banícku gildu o osude baníkov z bane Glorydeep. Potom sa tešil dlhej kariére, ako uznávaný sudca a stal sa známy pre svoju múdrosť a čestnosť.



Sekundárne questy - Akt I

1. Hunt for the Lost Dwarves
V tábore dryád, kde začínate hru, je trpaslík Yoren Glitterdelve, trpaslík z Ehbu, ktorý hľadá skupinu trpasličích baníkov, ktorí objavili bohatú jaskyňu Glorydeep. Najprv máte nájsť nejaké stopy. Keď budete preskúmavať oblasť južne od tábora dryád, tak dorazíte na rázcestie, kde je zároveň prechod medzi Blasted Valley a Blighted Hills. Do Blighted Hills sa ide doprava, vy sa dajte na tom rázcestí doľava a na konci tej cesty narazíte na opustenú jaskyňu - Abandoned Mine. Vnútri si zažnite fakle na stenách a prezrite uzavreté dvere, kde nájdete požadované stopy. Vráťte sa za Yorenom, povedzte mu, čo ste objavili a bude sa chcieť na to pozrieť osobne. Pripojte ho k sebe do party a zájdite spolu s ním naspäť do bane. Zaveďte ho pred zavreté dvere a objaví tajný spínač. Tým sa vám zároveň jeden zo symbolov na stene pri dverách stane aktívnym. Použite ho a otvoria sa dvere. Vstúpte dovnútra a z poličky vezmite knihu "The Wealth of Glorydeep Mine", čím sa posuniete v úlohe. Než sa dostanete k ďalšiemu postupu, môžete Yorena zo skupiny vyradiť, pokiaľ nechcete, aby s vami pokračoval. Až v prvej kapitole tretieho aktu sa v rámci príbehu dostanete do Glorydeep mine. Vtedy si priveďte Yorena so sebou (ak ho v parte nemáte), v malom trpasličom mestečku nájdite v budovách trpaslíka menom Rockmover a oni dvaja si trochu pokecajú, čo ukončí Yorenov quest.


2. Missing
V tábore dryád, kde začínate hru, je chlapík menom Soram, ktorý vám povie, že jeho žena Eliza sa vydala po nejaké bobule pre ich chorého syna Arlena a ešte sa nevrátila. Poprosí vás, aby ste ju našli. Do tejto úlohy sa môžete pustiť, až keď budete v tretej kapitole prvého aktu. Až vtedy totiž zistíte heslo k sochám, ktoré blokujú prechody. Takže keď ste pripravený, premiestnite sa k teleportu Blasted Valley (North) a odtiaľ choďte na juh. Dorazíte k mostu, neprechádzajte ním, ale sa otočte doprava, na západ a choďte až do jaskyne Winding Cavern. Ak ju blokuje magická bariéra, tak ju zrušíte Kanredovou palicou, ktorú ste získali pri ukončení prvej kapitoly. V jaskyni prejdite na jej koniec k soche blokujúcej cestu a povedzte jej heslo, ktoré viete od Kirani. Za dverami nájdete Elizu, no zistíte, že sa z nej stalo zlé stvorenie, ako aj z iných tvorov. Napadne vás, takže ju musíte zabiť. Potom sa vráťte za Soramom do tábora dryád a oznámte mu, že ste zabili jeho ženu. Obviní vás z vraždy. Môžete reagovať bojovo a vyzvať ho, alebo sa ospravedlniť a rozlúčiť. Tak, či tak, quest ste splnili, ale bez odmeny.


3. Lumilla´s Special Recipe
V tábore dryád, kde začínate hru, je vaša stará známa očarovateľka predmetov Enchantress Lumilla. Naučila sa nejaké nové očarovacie prvky a poučí o nich aj vás, keď jej prinesiete tri konkrétne suroviny a to Ash Leaves, Sage Liniment a Gardenia Leaves. Lumilla vám v podstate vysvetlí, ako pomocou kombinácie istých ingrediencií, podľa špeciálnych receptov môžete vytvoriť unikátne predmety. Všetky tri tieto predmety nájdete južne od tábora dryád v oblasti Blasted Valley a Blighted Hills. Sledujte pozorne okrajové oblasti a záhyby, kam by ste možno ani nemuseli ísť a postupne narazíte na všetky suroviny. Potom sa s nimi vráťte do tábora dryád a odovzdajte ich Lumille. Lumilla vám vysvetlí, že môžete predmety očarovávať klasicky, ako doteraz, no konkrétne ingrediencie spôsobia tvorbu unikátneho predmetu. Daruje vám recept Lumilla´s Cooling Band a tiež aj prsteň na očarovanie. Použite u nej možnosť očarovania a očarujte ten prsteň so všetkými tromi surovinami, čo ste našli a získate presteň Lumilla´s Cooling Band. Takto môžete vytvárať predmety aj podľa ďalších receptov, ktoré v hre objavíte.


4. Naturalit Ithara´s Research
Táto dryáda, prírodovedkyňa Ithara, je v tábore dryád, kde začínate hru. V oblasti sa objavili zvláštne pozmenené tvory a ľudia. Sú agresívni a akoby na niečo napojení a preto to chce preskúmať. Máte jej priniesť vzorky z piatich takýchto tvorov. Sú to konkrétne Bound Terrak, Bound Human, Bound Fellspine, Bound Hak´u a Bound Hyena. Postupne, ako budete postupovať príbehom, narazíte na tieto tvory. Nemusíte nič robiť, stačí ich ako nepriateľov zabiť a z každého z nich po zabití automaticky získate jednu vzorku. Keď získate všetkých päť, vráťte sa do tábora dryád a odovzdajte ich Ithare. Chvíľu to potrvá, poslednú vzorku získate až v prvej kapitole druhého Aktu v oblasti The Pasage to Aman´lu. Keď máte všetky, odovzdajte ich Ithare a dostanete za odmenu brnenie a nejaké veci. Zároveň vám sprístupní ďalšiu časť tohto questu.


5. Anya
Keď opustíte tábor dryád, v ktorom začínate hru, tak sa vydajte von južnou bránou do Blasted Valley. Po chvíli narazíte na obchodníka Tomasa. Pohovorte si s ním a povie vám, že jeho obchodná partnerka, dryáda Anya, zabila svoje spoločníčky, napadla aj jeho a vzala mu jeho veci. Požiada vás, aby ste ju našli a priniesli mu jeho veci. Keď dorazíte k teleportu Balsted Valely (North), tak za ním pokračujte ďalej na rázcestie, kde cesta napravo vedie k magicky uzavretej jaskyni a cesta naľavo cez most. Prejdite najprv naľavo cez most a pri prvej príležitosti odbočte opäť vľavo na maličký útes, kde má tábor Anya, the Sorrowfull a jej pár pomocníkov. Pobite ich všetkých. Keď Anyu zabijete, automaticky získate veci obchodníka Tomasa, tak mu ich môžete zaniesť. Za odmenu dostanete nejaké veci a môžete Tomasa odteraz využívať ako obchodníka.


6. The Ancient Tome
Už počas prvej kapitoly ste mohli naraziť na magicky uzavreté jaskyne. Pri prechode do druhej kapitoly získate Kanredovu palicu, ktorá vám umožní zrušiť tieto bariéry. Prejdite k teleportu Blasted Valley (North) a od neho sa dajte na západ. Narazíte na jaskyňu. Prejdite cez bariéru a prehľadajte jaskyňu, kde nájdete prastarú knihu Ancient Tome. Vráťte sa do tábora dryád a oslovte čarodejku Nari. Povie vám, že obsahuje prastaré kúzlo na vyvolanie vodného ducha, zvaného Nymphara. Nari má záujem na jej vyvolanie, pretože by možno bola schopná vyvolať ducha historičky Arisi (s ktorou ste sa stretli v pôvodnej hre) a ktorej vraždu má Nari vyšetriť. Na vyvolanie Nymphary potrebujete svätenú vodu, kameň nabitý manou, uväznenú dušu, osamelý hlas a memento minulosti. Daruje vám knihu "Summoning the Spirits". Tieto veci budete získavať dlho a postupne počas hrania.
-- Mana Shrine Stone - Prejdite z tábora dryád severnou bránou do oblasti Arinth´s Gore. Prejdite mostom a cestičkou do údolia pod most, ktorým ste práve prešli. Pokračujte cestou až k strmému zrázu, kde musíte ísť dole úzkou cestou. Dole ste na rázcestí, na ktorom sa dajte vpravo. Cesta naľavo pokračujte ďalej (tiež do strmého kopca nahor), napravo končí ako slepá, ale na jej konci je zničená svätyňa many. Z nej si vezmite kameň naplnený manou (Mana-Infused Stone).
-- Vial of Aman´lu Blessed Water - Vstúpte do mesta Aman´lu. Nie do zničenej časti z jaskyne, ale do druhej časti, ktorú ešte držia preživší elfovia. Tam pri zničenej budove, ktorá je oproti vstupu do mesta, je elf Liranth. Oslovte ho a dá vám fľaštičku s elfskou svätenou vodou.
-- Elven Wind Chimes - v oblastiach Western Vai´kesh Forest a Calennor Wood nájdete elfské zvonkohry. Vezmite si kus (stačí jeden) z ktorejkoľvek z týchto dvoch oblastí a tým získate odpovedajúci predmet popisu Osalemý hlas (Lonely voice).
-- A Pixie Preserved in Amber - Zájdite k teleportu Calennor Wood (South), ktorý je za oblasťou Vai´lutra Forest. Za ním odbočte doľava, na západ do údolia za Incantion Shrine. Tam nájdete skupinu Naldrunov s vodcom. Pobite ich a získate od nich Vílu zaliatu v jantári, čo odpovedá popisu Uväznená duša (Suspended Soul).
-- Cinbri Gem - V poslednej kapitole tretieho aktu vstúpte do mesta Cinbri a na začiatku máte teleport. Potom sa len prebojúvajte lineárnou cestou cez jednotlivé miestnosti. Keď po pár miestnostiach prebehnete nádvorím a prejdite opäť do interiéru, vo veľkej hale nájdete na poličke Cinbryjský drahokam, ktorý je pradávnou súčasťou tohto mesta a teda zodpovedá popisu memento minulosti (Memento of the Past).
Keď získate všetky, vráťte sa za Nari a odovzdajte jej ich. Ona vyvolá Nympharu, ktorá privedie ducha Arisi. Tá vám povie, že ju zabil temný čarodej, ktorý sa vydával za ich vodcu. Sledovala ho, lebo mu nedôverovala a on ju odhalil. Tým je to vyriešené, quest splnený a vy dostanete aj svoju odmenu.


7. Greylok of the Kurgan
Keď dorazíte do Kelvaran Waste, tak pri prvom teleporte - Kelvaran Waste (West) - táborí dryáda Jorena. Povie vám o beštii, ktorá tu žije. Požiada vás, aby ste ju zabili a dá vám tiež červené mäso, aby ste ju mohli prilákať. Postupujte celou oblasťou Kelvaran Waste. Od teleportu Kelvaran Waste (Central) pokračujte na východ a tam úzkou cestou a pri prvej možnosti zahnite doľava, na sever. Dostanete sa na malé priestranstvo s jaskyňou - A Kurgan Den. Pred ňou je na zemi pasca (Trap). Kliknite na ňu a vložíte tam mäso od Joreny. Objavia sa Kurganovia aj s vodcom Greylokom. Pozabíjajte ich. Vráťte sa teleportom k Jorene a povedzte jej o zabití Greyloka. Za odmenu dostanete časť brnenia z jeho kože.


8. Morden Redemption
Keď budete v Kelvaran Waste, tak na ceste medzi západným (West) a centrálnym (Central) teleportom nájdete tábor mordenských utečencov. V strede je ich vodca Lorksul of the Morden, tak ho oslovte. Poprosia vás o nejaký chlieb od dryád, aby im dodal trocha sily. Vráťte sa do tábora dryád a nájdite správkyňu, ktorou je Quartermaster Olara. Keď ju požiadate o stravu pre Mordenov, dá vám isté zásoby, no otrávené, aby sa ich mohli zbaviť týmto spôsobom - mnohé dryády sú kruté, surové a pomstychtivé stvorenia (nie nežné divožienky, ako na výveske u Starého elfa). Vráťte sa do tábora a je na vás, či mu dáte len polovicu zásob bez jedu, alebo celé zásoby, aj s otrávenou časťou. Nech mu dáte čokoľvek, požiada vás o ďalšiu láskavosť. Ravageri silnejú a čoraz viac ich ohrozujú, tak im máte priniesť krv mága, ktorú používajú Ravageri (Vial of the Overmage´s Blood). Pokračujte od tábora na východ, popri centrálnom teleporte a priamou cestou za teleportom do tábora Ravagerov. Pobite všetkých nepriateľov v tábore a prejdite až na jeho koniec. Tam na vás poslední nepriatelia vyskáču z obradnej plošiny. Po boji na ňu vybehnite cez bočné miestnosti a po schodoch a hore si vezmite krv. Vráťte sa s krvou do tábora Mordenov a dajte ju Lorksulovi. Ten vyvolá ducha mága, ktorý pomáhal Valdisovi. Povie im, že boli stvorení Valdisom k ničeniu a zabíjaniu a bez jeho moci ich čaká neodvratný koniec. Potom oslovte znovu Lorksula, ktorý hoci je sklamaný z ich osudu, čo ich čaká, dá vám odmenu a quest je kompletný.


9. Morden Ravagers
Tento quest automaticky získate, keď v Kelvaran Waste vstúpite do tábora Ravagerov. V podstate pre tento quest nemusíte robiť nič. Stačí splniť questu Morden Redemption a spolu s ním splníte aj tento quest.


10. The Human Refugee
Keď budete postupovať severne od tábora dryád, dostanete sa do oblasti Arinth´s Heights. Tam medzi prvým a druhým teleportom (Lower a Upper) nájdete dryádsku strážkyňu Renu. Rena vám povie, že jej sestry z hliadky sa zbláznili a povraždili utečencov. Ponúknite pomocnú ruku. Údole s dryádami je hneď za ňou, tak tam vstúpte a pozabíjajte šialené dryády. Na konci údolia na kopci je Jarden, jediný, ktorý prežil. Dá vám nejakú odmenu, aj keď je dosť mimo z toho, že je jediným, kto prežil. Pre dokončenie questu choďte oznámiť Rene, čo sa stalo. Je naštvaná, že ste zabili jej sestry, bez ohľadu na to, čo sa z nich stalo - tie dryády sú šialené.



Sekundárne questy - Akt II

1. Naturalist Ithara´s Research, Part II
Keď splníte úlohu Naturalist Ithara´s Research, tak dostanete túto. Máte Ithare priniesť vzorky z piatich ďalších tvorov. Sú to konkrétne Bound Fettershin, Bound Taclak, Bound Taugrim, Bound Naldrun a Bound Elf. Postupne, ako budete postupovať príbehom, narazíte na tieto tvory. Nemusíte nič robiť, stačí ich ako nepriateľov zabiť a z každého z nich po zabití automaticky získate jednu vzorku. Keď získate všetkých päť, vráťte sa do tábora dryád a odovzdajte ich Ithare. Mali by ste ich mať ku koncu tretej kapitoly. Keď ich odovzdáte, tak vás odmení brnením a zlatom. Zároveň vám sprístupní ďalšiu časť tohto questu.


2. Celeb´hel the Elder
Tento quest získate, keď zabijete Celeb´hela na konci prvého aktu v tretej kapitole. Neskôr v ňom budete pokračovať až v tretej kapitole druhého aktu. Keď sa dostanete do oblasti Calennor Wood, tak od teleportu (South) pokračujte na severe a pri prvej príležitosti zahnite doprava, na východ. Na konci vás čaká Celeb´hel. Zistíte, že ste zabili len jeho klon. Spravil si tri klony, aby mu pomohli získať veci, ktoré potrebuje k vykonaniu mocného kúzla a teraz ich potrebuje späť.
Na konci oblasti Calennor Wood vstúpite do pevnosti Calennor Stronghold. Vnútri prejdite až do väzenia. V poslednej cele napravo rozsvieťte fakle a otvorí sa tajná miestnosť, v ktorej nájdete Celeb´helovo telo, z ktorého si vezmite duševný kameň (Soulstone).
Posledný kameň nájdete v rámci plnenia úlohy "The Vai´kesh, Part 2". Tam sa dostanete v tábore Vai´keshov vo Western Vai´kesh Forest do ich svätyne. Pri jej preskúmavaní sa dostanete k celám a v jednej z nich je Celeb´helovo telo, z ktorého si vezmite duševný kameň (Soulstone).
Keď máte všetky kamene, tak choďte k teleportu Calennor Wood (North) a zbehnite na juhovýchod za Celeb´helom. Chce od vás, aby ste mu dali duševné kamene z jeho klonov. No je tam aj duch prastarého Azunita, ktorý vás oboch varuje, že kúzlo, ktoré chce Celeb´hel vykonať je kúzlo chaosu s hroznými následkami. Napokon máte možnosť, či mu dáte tie kamene, alebo nie. Ak mu ich dáte, tak ho nezdarené kúzlo roztrhá na kusy, no quest je splnený. Ak mu ich nedáte, tak uzná svoju chybu a je ochotný sa pridať k vám do party.


3. Minli the Faerie
Keď dorazíte do Aman´lu, do tej časti mesta, kde sú preživší elfovia, tak vstúpte do prvej zničenej budovy a v nej je elf Kylis. Povie vám, že sa snaží znovu vybudovať mesto, no nepriatelia dostali na svoju stranu Minli a musíte ju preto zničiť, lebo sabotuje všetko, čo sa pokúšajú v meste opraviť. Dá vám kusy kovu, máte ju nalákať na jeho lesk. Vráťte sa do predošlej, zničenej časti Aman´lu a zájdite na most. Tam vyhoďte z inventára na most kov, čo vám dal Kylis. Objavia sa víly, vrátane Minli, tak ich pobite a potom sa to vráťte oznámiť Kylisovi. Dá vám za odmenu zlato a nejaký predmet.


4. The Aman´lu Arena
V Aman´lu, v časti s preživšími vstúpte do krčmy a naľavo potiahnite páku, čím sa zveziete do podzemia. Potiahnite páku pri stene a otvoria sa tajné dvere. Za nimi pokračujte až nadol. Dole stojí Daesthai. Oslovte ho, zistite si od neho, ako to v aréne chodí. Keď chcete bojovať, musíte si od neho kúpiť token, ten umiestniť na podstavec v strede haly a budete prenesený nižšie, kde vás čaká boj. Keď zabijete všetkých nepriateľov, tak potiahnite páku na stene a vyveziete sa naspäť hore. Za každý vyhratý boj získate kľúč, ktorý otvorí jednu z deviatich miestností s pokladmi v tejto hornej časti arény. Získate tam dobré veci, ktoré si môžete vylepšiť klasickým Save/load - ak sa vám nepáči to, čo vypadlo. Každý boj prináša samozrejme silnejších nepriateľov.
Celkovo máte 10 zápasov a ceny za každý jeden token sa tiež zvyšujú: 2000; 3000; 4000; 5000; 6000; 7500; 9000; 10000; 12000; 15000.
Keď zvíťazíte vo všetkých zápasoch, napokon znovu oslovte Daesthaia pre splnenie questu a (opätovné) menovanie za šampióna. Tiež vám dá naviac ako bonus Agallanský kamenný blok, za aký si môžete vziať nejakú zbraň od chlapíka v tábore dryád.


5. Questionable Methods
Keď vstúpite z Aman´lu do Western Vai´lutra Forest, po chvíli dorazíte na väčšie priestranstvo. Napravo, na severe na malom cípe, táborí Ressa. Pracuje na unikátnej zbrani a potrebuje pre jej dokončenie isté veci. Požiada vás o získanie desiatich fľaštičiek elfskej krvi. Keď budete v treťom akte pokračovať od teleportu Western Vai´lutra Forest (South) na sever, tak tam narazíte na nepriateľských elfov, z ktorých získate fľaštičky krvi. Keď ich budete mať 10, vráťte sa za Ressou a dajte jej ich. Teraz požaduje detské slzy. Vráťte sa do tábora dryád, ak si spomínate, jedno dieťa je hneď na mieste, kde ste začínali hru, pre jeho otca Sorama ste mohli plniť quest "Missing". Čokoľvek mu poviete, nakoniec sa rozplače a vy získate jeho slzy. Zaneste ich naspäť Resse. Teraz pre zmenu potrebuje zbraň napojiť na dušu šampióna. Lorethal, ktorý kedysi zachránil elfov, by sa na to hodil. Dá vám aj krvavý kameň (Bloodstone), na chytenie jeho duše. Premiestnite sa k teleportu Western Vai´lutra Forest (North), pokračujte na sever a keď sa bude dať, zabočte doprava, na východ. Tam je na konci vchod do podzemia. The Sepulcher of the Crimson Hunters je oblasť, v ktorej sa nachádzate. Prejdite na koniec prázdnymi halami a v poslednej miestnosti kliknite na Lorethalovu hrobku. Nie je nadšený, že ste ho na večnosť odsúdili do podoby ducha pripútaného ku kameňu. Celá oblasť sa zaplní duchmi, ktorí sú samozrejme nepriateľskí a musíte sa prebojovať naspäť von do lesa. Potom zaneste kameň s jeho dušou Resse. Tá vykoná krátky rituál a potom ju znova oslovte. Quest je splnený, zbraň hotová a ona vám dá za odmenu pár unikátnych predmetov. Taktiež je ochotná sa k vám pridať, tak ak máte záujem, začleňte ju do svojej party.


6. The Vai´kesh
V krčme v Aman´lu je elf Talain. Povie vám, že jeho priatelia z ich skupiny zabijakov sa nevrátili z obhliadky z lesa a poprosí vás, aby ste ich našli. Keď budete vo Western Vai´lutra Forest, tak od teleportu (South), kde sa cesta rozdvojuje, choďte na západ až za most, do oblasti Western Vai´kesh Forest, kde ste na rázcestí. Choďte na juh do tábora priateľských Vai´keshov. Oslovte ich vodcu, ktorým je Rinerel of the Vai´kesh. Povie vám, že našli skupinu elfov, no z nich prežil len Benlir, ktorý tu pri ňom stojí. Ostatní sú mŕtvi. Ich telá uložili do krypty, od ktorej vám dá kľúč. Vráťte sa na rázcestie a pokračujte druhou cestou na sever. Keď vybehnete na kopec, napravo máte vchod do krypty. Len ju preskúmajte a prezrite si mŕtve telá elfov, aby ste si potvrdili, čo už viete. Potom sa vráťte do mesta oznámiť Talainovi, čo sa stalo s ostatnými. Ukončíte quest a dostanete odmenu v zlate a nejaký ten predmet.


7. The Vai´kesh, Part II
Keď z Calennor Wood dorazíte do pevnosti Calennor Stronghold, tak do nej vstúpte a vnútri choďte do miestnosti oproti vchodu do pevnosti a tam nájdete mŕtvolu, v ktorej je zabodnutá Vai´keshská čepeľ. Vezmite si ju a získate tým tento quest. Rinerel vám povedal, že elfov zabili familiari a oni im chceli pomôcť, no toto môže niečo naznačovať. Vezmite meč do Aman´lu a ukážte ho Talainovi. Pošle vás za Rinerelom zistiť, o čo ide. Prejdite k teleportu Western Vai´lutra Forest (South), choďte na západ do Western Vai´kesh Forest a do tábora Vai´keshov, kde oslovte ich vodcu Rinerela. Ukáže sa, že sú to zradcovia a napadnú vás. Zabite ich a vstúpte do ich svätyne. Kľúčom, ktorý ste získali od vodcu, si otvorte dvere na konci haly oproti vstupu. Preskúmajte zadnú časť ich svätyne. V jednej z ciel nájdete Celeb´helovo telo, tak si z neho vezmite duševný kameň (Soulstone). Prejdite na koniec ich svätyne a zabite ich nového proroka. Potom vypustite z ciel všetkých elfských väzňov. Vráťte sa do mesta a oznámte to Talainovi pre ukončenie questu.


8. Treasure Hunting
Keď budete vo Western Vai´lutra Forest, tak choďte od prvého teleportu (South), preskúmajte oblasť na východe (pravú stranu) a nájdete vstup do podzemia, do The Vault of Therayne. Najprv vás čaká jednoduchá úloha, musíte oslobodiť ženu uväznenú v svetelnej pasci. Kliknite na všetky štyri stĺpy, aby všetky postupne zhasli. Potom oslovte oslobodenú Meraliss. Je to agentka F& K Society, spoločnosti, ktorá hľadá artefakty po celej Aranne. Bola tu zavretá cez tristo rokov a tak je trochu mimo, preto vás poprosí, či by ste za ňu nenašli artefakt, ktorý ukrývajú tieto oblasti. Súhlaste a dá vám kľúč pre ďalší prechod. Tam vás čaká ďalší hlavolam so zhášaním stĺpov.
1      2
  3  4
  5  6
7      8
Stlačte v ľubovoľnom poradí stĺpy 2, 3, 6, 7. Napadne vás Treelus, ktorého ste oslobodili. Zabite ho a získate artefakt. Odovzdajte ho Meraliss a úloha je splnená. Za odmenu vám dá nejaké unikátne veci a zlato. Aj keď je quest kompletný, môžete preskúmať oblasť ďalej.



Sekundárne questy - Akt III

1. Naturalist Ithara´s Research, Part III
Keď splníte úlohu Naturalist Ithara´s Research, Part II, tak dostanete túto. Máte Ithare priniesť ďalšie vzorky, no tentokrát vám neurčí, že z akých tvorov konkrétne. Poviem vám, že sú to Bound Dwarf, Bound Dryad, Bound Crawler a Bound Half-Giant. Po vzorku dryády sa musíte vrátiť do oblasti Arinth´s Heights, ktorá je nad táborom dryád (inde som už na nakazené dryády nenarazil), no ostatné tvory nájdete cestou k hlavnému cieľu. Crawlerov ako prvých a trpaslíkov, aj poloobrov až na konci v treťom akte, v bani Glorydeep Mine. Keď budete mať všetky štyri vzorky, vráťte sa s nimi k Ihare, odovzdajte jej ich a dá vám za odmenu ďalšie predmety. Quest je týmto definitívne splnený.


2. Captured Miners
Keď sa dostanete v treťom akte do Glorydeep Mine, tak budete postupovať likvidáciou dozorcov v rámci hlavného príbehu. Keď dorazíte k druhému dozorcovi, cesta pokračuje na východ. Zahnite naľavo, na sever a tam je trpaslík Strongspade. Požiada vás o záchranu najlepších baníkov, ktorých stráže zavreli. Pokračujte cestou za ním. Tam vyčistite malú oblasť od nepriateľov a na konci troch cípov otvorte mreže trom trpaslíkom. Potom sa vráťte za Strongspadeom a oznámte mu splnenie úlohy.


3. The Explosives Tunnel
Keď sa dostanete v treťom akte do Glorydeep Mine, tak budete postupovať likvidáciou dozorcov v rámci hlavného príbehu. Keď dorazíte k tretiemu dozorcovi, povyše, východne stojí trpaslík Pitforger. Povie vám, že v tuneli za ním sú umiestnené nejaké výbušniny, no nemôže sa k nim dostať cez nepriateľov. Ponúknite mu pomoc. Prebojujte sa cez nepriateľov na koniec tunela za ním a tam napojte výbušniny na odpaľovacie zariadenie. Vráťte sa za Pitforgerom a oznámte mu splnenie úlohy. Ešte to máte odpáliť. Odpaľovač je obďaleč. Pokračujte cestou jaskyňou až k posledným trom dozorcom. Na kopci nad nimi je odpaľovač, ktorým zničíte neďaleké konštrukcie.

Related Games Dungeon Siege III: Treasures of the Sun
Dungeon Siege III
Dungeon Siege II: Deluxe Edition
Dungeon Siege II
Dungeon Siege: Legends of Aranna
Dungeon Siege



Diskusia Príspevkov: 8 Hodnotenie
626 hlasov

100
60
20

80
40
0
59
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2022 ABCgames.net 
Facebook
 ABCgames.CZ | SK | E-shop hry |