GAMESCHEATSTRAINERSWALKTHROUGHSCD COVERSWALLPAPERSSCREENSHOTSDOWNLOAD

OTHER
CALENDAR
FORUMS
COMPANIES
TOP 10

BUY GAMES
USER
Login
Registration


Users
Games Store
ABCgames
Contact, RSS, Cooperation
STATISTICS
Games:
Cheats:
Trainers:
Walkthroughs:
Localizations:
CD covers:
Wallpapers:
Screenshots:
Download:
21427
5455
5063
1438
1600
7352
6163
13184
1687

Online 2008 users

Walkthroughs > Undercroft

 Game 
Walkthrough
Screenshots

Zobrazení:16429
Autor návodu:ckrazYi

  • Moja partia - dvaja bojovníci, mág a zabijak.
  • Neoplatí sa prespávať v hostinci, radšej si energiu dopĺňajte jedlom a nápojmi.
  • Pred bojom alebo vstupom na nebezpečné miesta sa vždy dobre zásobte, budete to potrebovať.
  • Pokiaľ sa vám minú zásoby alebo máte dosť peňazí na nákup lepšej výbavy, tak neváhajte a choďte nakupovať. Neskôr už nemusíte mať možnosť vrátiť sa späť.
  • Návod som písal priebežne počas postupu hrou, tak sa miestami môže stať, že sa nabeháte viac ako by bolo treba :) Ale snažil som sa také prípady minimalizovať.

I. Dediny

Nachádzate sa v podzemí. Urobte krok dopredu, narazíte na krysu, tak ju zabite. Preskúmajte hromadu haraburdia, sud a použite pohár od piva na mreže. Príde krčmár a povie vám, že ste sa včera opili a tak vás zavrel do pivnice. Aby ste to odčinili, musíte nájsť šesť sliepok, ktoré ste minulú noc rozohnali, a v poriadku ich doniesť majiteľke.
Vyjdite von z krčmy a hneď pred ňou sa nachádza pani, ktorá čaká na sliepky. Napravo na pozícii [6,4] sa nachádza žobrák, ktorému môžete dať 5 zlatých, on vám za to dá hrdzavý kľúč, ktorý našiel v pivnici. Ak chcete, môžete niekoľko zlatých hodiť do studne. Síce nič nezískate, ale trochu sa pobavíte. Na pozícii [3,4] sa nachádza mešťanka, ktorá vám dá úlohu - ísť za jej tetou Dalilou na východ a povedať jej, nech príde bývať do mesta.
Na [3,9] môžete nájsť alchymistov obchod, za ním na [1,7] vás Ukmar vyzve na súboj a keď ho porazíte, vyhráte 250 zl. Je to ale veľmi tuhý protivník, tak si to dobre rozmyslite a radšej to skúste až o niečo neskôr.
Naľavo od krčmy na [11,3] je na zemi papier. Zodvihnite ho a prečítajte, dozviete sa o falošnej stene v Myronovej záhrade. O kúsok ďalej na [10,1] je vchod do pivnice pod krčmou. čaká tam veľa nepríjemného hmyzu, tak pre vstupom sa na to treba pripraviť.

Na [14,11] je sud s nejakým jedlom a zlatom. Oproti na [9,12] je Myronovo železiarstvo. Vstúpte a Myron vám ponúkne prácu za 250 zl - zničiť červa v jeho záhrade. Vy to samozrejme prijmete, peniaze sa zídu. Naľavo od železiarstva na [8,16] je sliepka, vezmite ju. Potom choďte do záhrady, ktorá je hneď vedľa za bránou, ktorú otvoríte kľúčom od Myrona. Zoberte sliepku pred vami, na [4,14] sa nachádza liečivá rastlina odstraňujúca otravu. Zatraste jabloňou a pozbierajte jablká. Oproti jabloni na [4,15] je falošná stena, za ňou nájdete pár užitočností. Na [6,16] stúpite na hrable v tráve (narážka na názov firmy Rake in Grass) a hneď za nimi narazíte na červa. Zabite ho, zo zeme zoberte hubu a vráťte sa k Myronovi po sľúbenú odmenu. Teraz máte príležitosť zásobiť sa a ísť poraziť Ukmara.
Vyberte sa do pivnice pod krčmou. Prebite si cestu na [2,10] kde je truhla, ktorú vyrabujte a získate náhrdelník, opasok a peknú kôpku zlata. Nezabudnite v celej pivnici všetko preskúmať a pobrať čo sa dá, hlavne sliepku.
Vráťte sa do mesta a choďte k radnici, ale zboku. Na [13,11] kľúčom od žobráka odomknete dvere. Vstúpte, zatiahnite 2 páky na [13,8] a [12,6], zoberte sliepku a vráťte sa chodbou, ktorou ste prišli. Stena, ktorá tam bola, je preč a vy môžete pokračovať ďalej. Na [9,6] zoberte sliepku a za ňou prezrite truhlu. Teraz odvaľte kameň na plošinu na pozícii [4,10]. Postavte sa zaň a tlačte ho v smere pohľadu tým, že na neho kliknete. Pozor, aby ste ho nezatlačili tak, že s ním už nebudete môcť pohnúť. Keď zaťažíte plošinu, odkryje sa stena na [8,11]. Choďte tam, na križovatke sa vydajte najprv doprava, tam to prezrite, vráťte sa naspať a choďte druhou cestou. Na [11,11] vezmite sliepku, prezrite si truhlu a vráťte sa do mesta. Už by ste mali mať 6 sliepok, tak ich dajte pani pred krčmou. Teraz vás už strážnik na [11,5] pustí z mesta. Predtým si však nakúpte nejaké zásoby a výbavu.
Mimo mesta zbierajte bylinky a plody, sú dobrým zdrojom energie. Choďte na sever, narazíte na obelisk [24,2], ktorý dopĺňa magickú energiu. Potom sa vyberte na východ (teda stále rovno preč od mesta). Na [31,7] je oltár. Ak máte so sebou lebku, ktorá bola v podzemí pod krčmou, tak ju vložte do oltára, dostanete nejaké skúsenosti. Vpravo od oltára na [29,13] sa nachádzajú nejaké veci a tiež lebka, ktorú môžte znovu dať na oltár. Na [27,11] je obelisk so štyrmi tlačidlami. Ak stlačíte horný, prenesie vás do podzemia ku dverám, ktoré ale nepôjdu otvoriť. Ľavý vás teleportuje do mesta, z ktorého ste prišli. Pravý teleportuje do iného mesta, do Nighoru. A dolný teleportuje priamo pred obelisk v lese (teda ak ho stlačíte ako úplne prvý, nikam sa nepremiestnite). Vždy keď sa teleportujete, máte pred sebou iný obelisk. Tlačidlá na všetkých fungujú rovnako.
Ak ste vyskúšali tlačidlá, tak sa vráťte späť do lesa a skúmajte okolie. Smerom na juhozápad na [22,18] býva teta Dalila. Choďte sa ňou, ale pred jej domom je nepríjemný veľký pavúk. Zabite ho, choďte do domu a Dalila vám dá za odmenu nejaké veci. Rozhodne sa, že predsa pôjde bývať do mesta a vy tak máte splnenú ďalšiu úlohu.
Na [32,11] preseknite krovie a pokračujte uvoľnenou cestou. Mestečko Nighor môžete nájsť na [39,14]. Od kupca na [45,12] môžete dostať úlohu - priniesť list jeho spoločníkovi do mesta Dolbrad na východe. Žena na [47,10] vám povie, že v jaskyni na juhu žije démon, čo dýcha oheň. A to je pre vás samozrejme výzva. Lovec Voráček [41,9] vás požiada, aby ste mu našli psa, ktorý sa mu stratil pri jaskyni na severe. Dá vám aj mäso, ktorým ho môžete prilákať. Tiež si od neho môžte kúpiť pár vecí. Od Vrtkého Jorika [43,6] pri teleporte si tiež môžete kúpiť nejakú výbavu. Strážnik [45,7] vás nepustí ďalej, pokiaľ mu nedokážete nejakým predmetom, že ste dobrodruh, alebo si ako obchodník za 10000 zl. nenajmete doprovod.
Južne od mesta Nighor je tunel v skalách [33,19]. Vyberte sa tam a prejdite ho. Teraz budete potrebovať ľadové kúzla a ľadové zbrane, pretože sa stretnete s ohnivým démonom a na neho bežné zbrane moc neplatia. Zabite ho a v meste o tom môžete povedať tej žene, čo vám povedala o démonovi.
Vyjdite z mesta a dajte sa na sever popri oltári. Narazíte na mešťana [31,1], ktorý vám povie o svojom bratovi, čo sa stratil v hrobke. Nechoďte ale ešte do jaskyne, ale odbočte doľava a choďte na [28,4]. Tam na vás zaútočí pes. Porazte ho a odneste do mesta lovcovi Voráčkovi. Za odmenu dostanete jeho kušu. Teraz a vyberte do hrobky.
Pobite všetko čo sa hýbe. Na stene [6,17] nezabudnite stlačiť tlačidlo, odsunie sa stena a nájdete niekoľko užitočných nápojov. Prebite sa cez všetkých nepriateľov a na konci bludiska zo sarkofágu vezmite kostený kľúč. Na stene [12,16] je ďalšie tlačidlo, stlačte ho. Neďaleko od vás sa stratí stena, tak sa tam vyberte. Prebite sa na pozíciu [23,5], kde nájdete strateného brata. On vám za záchranu dá druhý kostený kľúč. Pokračujte v prieskume hrobky, na stene [7,1] stlačte tlačidlo a otvorí sa cesta ďalej. Na [4,3] zatiahnite páku, otvoria sa dvere za vami. Tam sú na stene 2 páky, ktoré otvárajú ďalšie dvere. Na [11,4] je ďalšia páka, zatiahnite ju. To isté aj na [1,3]. Na [1,7] zatiahnite obe páky, potom páku na [7,6]. Vedľa na [9,6] je teleport, ktorý vás prenesie do miestnosti plnej krýs, tak sa na to pripravte. Tam je na stene [23,13] tlačidlo, ktoré vám otvorí cestu k portálu, ktorý už poznáte. Vráťte sa späť cez teleport a prejdite dverami [5,8]. Do zámkov vložte kľúče. Nezabudnite zo steny [2,10] vziať certifikát hrdinu, ten vám umožní prejsť bránou v Nighore. Keď ste všetko pozbierali, vráťte sa do Nighoru a strážnikovi pri bráne ukážte váš certifikát, pustí vás von z mesta.



II. Temný hvozd

Dajte sa doľava a hneď narazíte na sochu mnícha. Vložte do nej syr a chlieb, otvorí sa vám cesta do Chrámu lesných mníchov. Dostanete úlohu - zničiť zdroj zlej sily neďaleko kláštora pomocou svätenej vody, ktorú vám mnísi dali. Okrem toho môžete u mníchov nakúpiť aj prespať. Vydajte sa teda do ohnivej jamy na [11,22]. Pred vstupom do nej môžete získať na oltári [12,20] požehnanie výmenou za trochu zdravia. V lávovej jame je plno príšer odolných voči ohňu, ale citlivých na chlad, tak si podľa toho pripravte zbrane. Prejdite si to tu a nezabudnite použiť svätenú vodu na obelisky a zdroje energie [3,10], [1,14], [10,9], [6,4], [9,8] [5,8] [13,13], [13,4]. Páka [6,11] otvára stenu na [3,12], páka na [10,9] otvára stenu na [8,9]. Snažte sa nájsť 2 červené rubíny, ak všetko pozorne preskúmate, nemal by to byť problém. Po pokropení všetkých zdrojov energie (sú 4) vás na ceste z lávovej jamy bude čakať Pán ohňa, ktorý vám dá pekne zabrať. Po jeho porazení vám už nič nebráni opustiť toto miesto a vrátiť sa do Chrámu lesných mníchov pre zlatú odmenu a skúsenosti.
V maringotke [1,26] môžete nakúpiť potraviny a šípy a tiež dostať úlohu priniesť 6 koží z vlka. Na [7,25] je horal, od ktorého si môžete kúpiť ohnivú sekeru. Na [6,28] začujete slabý nárek z juhu, tak sa tam vyberte. Na [13,31] je priechod na [13,39], kde sa dá nájsť šikovný luk. Na [13,35] nájdete vílu chytenú do pavúčej siete a môžete sa rozhodnúť, či ju zachránite alebo nie. Za záchranu dostanete drahokam, ktorý pridáva 10% magickej energie, ale treba ho držať ako štít. Na [6,42] zistíte, kto to volal o pomoc - nik iný ako Červená Karkulka :). Poprosí vás, či by ste ju neodprevadili ku starej mame, ktorej nesie chilli papričky na steaky. Keď budete súhlasiť, vrhne sa na vás Karkulka spolu z Babou Jagou, nemali by vám však robiť väčšie problémy. Po ich porazení môžete získať pár zaujímavých vecí.
Na [13,25] je strážnik, ktorý vás nepustí ďalej, pretože sa vyliala rieka a odporučí vám cestu cez Snežné hory. Na [1,13] je oltár pre uloženie pozostatkov k poslednému odpočinku. Krovie [5,13] sa dá prejsť a za ním je teleport [7,12], ktorému však niečo chýba. Neďaleko na [7,16] kamenný troll stráži vchod do jaskyne. V nej sa nachádzajú runové kamene [13,14] pre teleport a tiež nejaká výbava pre družinu. Po preskúmaní jaskyne môžeme runové kamene použiť na teleport a tým ho aktivujeme. Horný spínač presúva pred teleport, ľavý pred maringotku, pravý na [10,25] a dolný pred Zaklínačov zrub [8,31]. U zaklínača môžete nakúpiť, prespať a tiež dostať za úlohu naplniť vak z podzemného prameňa v jaskyni trollov. Na [5,9] narazíte na ohnivú bariéru, prekonáte ju vložením 2 rubínov z lávovej jamy do lebky. Ak budete pokračovať na [8,2] dostanete sa na cestu do Snežných hôr.



III. Aeronova strž

V chatrči [15,35] bývajú drevorubači, ktorých ale obťažujú vlci. Ak budete súhlasiť, že im pomôžete, pred chatrčou sa objaví horal Ron a on vás odvedie k vlkom. Zabite ich a vráťte sa za Ronom, odvedie vás naspäť k chatrči a v nej si vyzdvihnite odmenu. Vlčia jaskyňa je na [8,26]. V nej môžte na stene [7,2] naraziť na divné ryhy, s ktorými si zatiaľ neporadíte. Mesto sa nachádza na [20,29]. Ak sa vydáte doprava, narazíte na Edwina [23,25], ktorý vám sľúbi prezradiť tajomstvo, ak mu donesiete bylinky z Oglovho bludiska na juhu. Zbrane môžete kúpiť na [27,28]. Výbavu pre mága a nápoje dostať v stane [38,25]. Hneď za ním [39,24] narazíte na lesného trolla, ktorý vás požiada o vyslobodenie a dá vám Kúzlo pralesa, ktorí vám umožní prechádzať stenami so špeciálnym symbolom.
Lukostrelca, ktorý potrebuje nájsť svoj luk, stretnete na [34,26]. Jeho luk nájdete vo vlčej jaskyni za stenou so symbolom. Za jeho vrátenie vám dá celkom šikovnú kazajku. Stráž pri bráne [37,30] vám povie, že vás nepustí a pošle vás za druidom. V streleckej škole [35,33] si zoženiete luky a kuše. Hneď vedľa je Wizham šedý [33,33] s výbavou pre vrahov. Získať skúsenosti v streľbe na cieľ z luku alebo kuše môžete na [33,35]. Pred hostincom [31,31] stojí žobrák [31,32]. Ak mu dáte pálenku, povie vám, ako sa dostať k pokladu trollov. Ďalšiu výbavu pre bojovníkov si môžete zaobstarať v Lotharovom zbrojárstve [28,32]. Na [26,23] je portál, ale ten je zatiaľ nefunkčný.
Druid Ogla býva na [24,37], porozprávajte sa s ním. Hneď vedľa jeho domu je obelisk, ktorý vám doplní magickú energiu. Ak ste sľúbili Edwinovi pomoc, tak sa teraz dajte do Oglovho bludiska hneď neďaleko. Uložte si hru, lebo sa môže stať, že sa v bludisku zaseknete. Ak posuniete kamene zle a môžete sa vrátiť na začiatok bludiska, zatiahnutím páky sa kamene vrátia na pôvodné miesta. Pre prechod bludiskom posúvajte nasledovné kamene:
[28,44], [29,44], [29,43], [30,44], [30,45], [30,46], [28,46], [28,45], [27,45], [27,44], [28,44], [26,44], [26,43], [27,43], [25,43], [25,44], [23,45], [23,46], [24,47], [26,47], [26,48], [27,48], [28,48], [29,48], [27,50] zabiť trolla, [25,49], [25,50], [26,50], [25,51], [24,51].
Choďte za Edwinom a on vám povie o tajných Oglových skrýšach. Vyskúšajte niektoré rastliny a objekty v meste a získate trochu výbavy. Dôležitá je však studňa a socha zakladateľa. Zo studne vďaka zaklínadlu od Edwina získate kamennú barlu a zo sochy zakladateľa Jarný kameň. Barlu použite na sochu mnícha [2,26]. Otvorí sa vám cesta v skalách, tak sa po nej vydajte. Narazíte na vchod do starej zlatej bane [11,18]. V nej môžete ťažiť zlato, ale treba najprv nájsť krompáč. Pri dverách [4,6] je na zemi správa, prečítajte si ju. Na [2,21] je runový kameň, ktorý je možné použiť na teleport v meste a presúvať sa rýchlo medzi mestom a baňou.
Podľa poznámky, ktorú ste našli viete, že treba zatiahnuť za páky. Sú to tie páky, ktoré majú pri sebe slová také ako sú na podstavci zakladateľa v meste a teda páky [27,21], [23,21] a [22,19]. Otvorí sa stena [25,19] a za ňou okrem iných vecí nájdete kľúčik od zamknutých dverí, pred ktorými ležala správa. Choďte sa teda pozrieť, čo sa za dverami skrýva. Nájdete tam krompáč a lopatu, tak sa môžete pustiť do dolovania zlata. Z bane vyjdite východom [22,3], porazte ľadových trollov a postavte sa medzi obelisky na [30,3], tým dobijete jarný kameň. Teraz môžete odstrániť zával [26,6]. Vráťte sa ešte raz dobiť jarný kameň, aby ste odstránili zával [29,9]. Potom nájdite Rolandov tábor a v ňom Rolanda [36,6]. Prejdite stenou [29,11] a postupujte cestičkou až k zakliatemu trollovi [39,20], ktorý vám za vyslobodenie dá celkom silnú zbraň.
Teraz už môžete mesto opustiť cez bránu [39,29].



IV. Opustený cintorín

Zoberte a prečítajte si list [8,25]. Na [15,7] sa nachádza oltár, ktorý vás uzdraví podľa množstva zlata, ktoré ste ochotní obetovať, najčastejšie som používal 120 zl. Hrobár [5,3] vám povie o kráľovskej hrobke a pečati, ktorú potrebujete na vstup do nej. Časť pečate má, ale chce od vás, aby ste mu vyčistili pivnicu od hlodavcov. Prijmite to a vyčistite ju (vchod je z opačnej strany domu). Stlačte skrytú páku [5,1] a dostanete sa k menšej výbave. Prezrite aj zvyšok pivnice, vezmite 2 kľúče z truhly a vráťte sa za hrobárom. Má pre vás ďalšiu úlohu - doniesť fľašu vína z Ambriho hrobky [20,14]. Tam na [2,3] prejdite stenou a vstúpte do teleportu a dostanete sa k truhle v strede hrobky. Tam kliknite na oheň a ste späť v hrobke. Za stenou [11,2] je na zemi kľúčik, vezmite ho. Fľašu vína nájdete za stenou [10,10]. Zatiahnite za páku [11,7] a prejdite dverami [5.13]. Prehľadajte truhlu aj sarkofág a nezabudnite vziať kľúč. Pokračujte do vnútra hrobky [9,13]. Odomknite si dvere [4,13] aj [6,13] a prehľadajte sarkofág. Vráťte sa za hrobárom. čaká vás tretia úloha - v severovýchodnej časti cintorína treba zakopať rakvy, ktoré tam hrobár nechal.
Môžete navštíviť malú hrobku [10,13] a pobiť pár príšer. Na [32,17] sa nachádza rozbitý teleport, hneď pri ňom je ale aj runový kameň, pomocou ktorého bude zas fungovať. Keď ho použijete, presuniete sa na [14,5] neďaleko hrobárovho domu, stlačte obe tlačidlá, odstránia sa steny a vám sa tak urýchli prechod po cintoríne.
Prejdite katakombami, nezabudnite odblokovať dvere [13,7]. Prebúrajte stenu [17,2] a zoberte ozubené koleso z truhly [20,1]. Choďte do nižších katakomb [12,4]. Až sa dostanete pred veľkú miestnosť [9,5], tak dávajte dobrý pozor, nesmiete totiž stúpiť na červené plochy s mŕtvolami. Zatiahnite za páky [3,3], potom [3,7], znova sa vráťte ku páke [3,3] a už máte voľný prechod k sarkofágu, z ktorého vezmite časť pečate. Pri ceste naspäť pozor, asi budete musieť prejsť aspoň jedným červeným miestom s mŕtvolou. Vráťte sa do horných katakomb a prejdite do dolných katakomb vstupom [11,12]. Vyčistite to tam od krýs, prebúrajte stenu [11,11] a vyjdite do vyšších katakomb [15,6]. Tam z truhly [27,9] vezmite druhé ozubené koleso. Prebúrajte stenu [28,7] a odblokujte dvere [22,7]. Mali by ste už mať 2 ozubené kolesá, pomocou nich opravíte páku [20,9], za ktorú hneď aj zatiahnite. Vyjdite z katakomb [17,15]. Narazíte na ďalší liečiaci oltár [38,13], odblokujte si bránu [33,16] aj [33,10]. Na [37,20] je zombie, ktorý na vás nebude útočiť, ale bude chcieť svoj náhrdelník, ktorý jej ukradol Edward. V hlinenej nádobe [35,6] je kľúčik, vezmite ho. Vezmite náradie [37,7], ale zaútočia na vás nemŕtvi. Porazte ich a znova vezmite náradie. Tak vykopete hroby a splníte tretiu hrobárovu úlohu. Vyberte sa teda za ním a dostanete jeho časť pečate.
Vráťte sa do katakomb [34,13]. Na [39,4] sa v diere schováva obchodník, ale aby sa s vami bavil musíte mu dať nejaké jedlo. Na [40,6] je teleport, ktorý vás prenesie blízko vchodu do katakomb. Zoberte útržok papiera [39,4] a prečítajte si ho. Ďalší teleport [33,18] vás premiestni na cintorín neďaleko hrobárovho domu. Prejdite iluzórnou stenou [46,19] a prehľadajte to tam. Vojdite do nižších katakomb [45,14]. Dostanete sa k miestnosti, ktorá má na podlahe modré hviezdičky. Musíte si cez ne nájsť cestu, ak šliapnete vedľa, prenesiete sa ku vstupu do miestnosti. Miestnosť prejdete takto (stláčajte šípky): 3x dopredu, doprava, 3x dopredu, doprava, 2x dopredu, doľava, 2x dopredu (tu je miestnosť, keď môžete odbočiť, ale potom sa vráťte), doľava, 4x dopredu, doprava, 2x dopredu, doprava, 3x dopredu. Prenesiete sa na [12,27]. 4x dopredu, doprava, 4x dopredu, doprava, 3x dopredu, doprava, dopredu. Presuniete sa na [10,29]. 2x dopredu, doľava, 2x dopredu, doľava, dopredu a ste pri východe. Prejdite do vyšších katakomb [12,20]. Zatiahnite páku [45,8]. Z truhly [46,4] vezmite časť pečate. Zavrú sa však za vami dvere. Porazte nemŕtvych, zatiahnite sa všetky tri páky a dvere sa otvoria. Vyjdite z katakomb späť na cintorín.
Ak postupujete podľa návodu, mali by ste mať kľúč na otvorenie brány [9,25]. Vojdite do malej hrobky [13,25], zabite Edwarda a vezmite náhrdelník [3,12], ktorý zaneste zombie [37,20]. Zostane po nej zlatý kľúčik. Otvorte bránu [20,21], nájdete tam nejakú výbavu.
Ešte ostáva preskúmať hrobka rytiera Viga [20,12], tak s chuťou do toho. Stlačením tlačidla [2,12] zmizne stena [3,10], tak sa tam pozrite. Podobne stlačením [13,6] zmizne stena [14,5]. Dvere [8,15] otvoríte zatiahnutím pák, oproti ktorým je zapálená fakľa. Za dverami prezrite truhly a hlavne nezabudnite vziať časť pečate zo sarkofágu. Potom môžte hrobku opustiť.
Už by ste mali mať všetky štyri časti pečate potrebnej pre otvorenie Kráľovskej hrobky [26,27], tak na čo to zbytočne odkladať. Dostanete sa až po labyrint Kroga [12,20]. Tu vezmite veci [13,14] predchádzajúcich vykrádačov a prečítajte si denník. Poriadne si poprezerajte okolie. Na [22,16] je teleport, ktorý vás presunie neďaleko vchodu do Kráľovskej hrobky. Na stene [19,10] si pozrite nákres. Za dverami [14,17] stlačte tlačidlo [13,19], otvorí sa za vami stena. Zabite kostlivca a zoberte rubín, čo po ňom ostane. Mali by ste ich už mať 2 (prvý bol v zlodejských veciach). Vložte oba rubíny do lebky [22,13], otvoríte si cestu k teleportu [24,13]. Vstúpte do neho, prebite si cestu až ku sarkofágu a ako odmenu dostanete silnú halapartňu. Vráťte sa naspäť do labyrintu a vyberte sa do chrámu slnka [24,18]. Ten musíte prejsť podľa nákresu, ktorý ste videli na stene. Postupne stúpajte na plošiny [25,20], [26,21], [25,22], [23,22], [22,23] a [23,24]. Potom vstúpte do ďalšej časti hrobky. Tam na [23,8] máte teleport, ktorý vás v prípade potreby prenesie k domu hrobára. Pokračujte ďalej do vnútra hrobky.
Prejdite dverami [4,5]. Na [8,7] si prečítajte obe knihy. Potom použite schody [4,2]. Stlačte tlačidlo [4,18]. Za puknutou stenou [12,7] vezmite flautu [12,6]. Za dvojitými dverami [6,9] zoberte so sarkofágu [2,9] 2 ruky, lebku a sandále. Na podstavec [1,7] dajte sandále, na [1,7] pravú ruku, na [3,7] ľavú ruku a na [2,12] lebku.
Vráťte sa späť o úroveň nižšie [18,19].
Vyjdite po schodoch [12,2]. Na [25,7] stlačte tlačidlo, uvoľníte si cestu k teleportu na cintorín. Pokračujte ďalej chodbou v tvare slimáka, za puknutou stenou [34,10] stlačte tlačidlo [34,11], potom stlačte [34,10]. Za prasknutou stenou [30,11] si prečítajte nápis na stene a zapískajte na flautu. Za fakľou [30,13] sa objaví tlačidlo, stlačte ho a vstúpte do teleportu. Vráťte sa na [26,19], na [12,15] ďalší teleport k východu z hrobky. Vyjdite po schodoch [8,14] a odstráňte kladu [21,13], ďalšiu odstráňte na [26,22]. Aby ste otvorili dvere [14,29], zatiahnite všetkých 8 pák v okolí (niektoré sú schované za prasknutými stenami alebo rastlinami). Za dverami je iluzórna stena [13,28]. Stlačte [12,22], otvorí sa stena [11,24]. Odvaľte kameň, na [5,24] máte liečiaci oltár. Pokračujte cez dvere. Stlačte [13,17]. Na [2,17] je text zašifrovaný runami. Použite naň zvitok s runami, ktorý máte a prečítate ho. Správnou odpoveďou na hádanku je Nis a Oghal.
Choďte na [29,25] a tam kliknite na zhasnutú fakľu, vytvorí sa vám most cez vodu. Zo sarkofágu [35,38] zoberte cep a zabite golema. Tým získate povolenie 4. strážcu.
Vráťte sa na [18,19] a teraz vstúpte do teleportu [8,6]. Ocitnete sa v kráľovej hrobke. Zoberte zlato a skúste odísť. Ale kráľ vás nepustí a vy dostanete úlohu zničiť zlo v kláštore. Odložte zlato a vyjdite na cintorín. Kráľa stretnete na [27,21] a on vám otvorí cestu. Pripravte si poriadne zásoby, lebo dlho nebudete môcť nič kúpiť, a vyrazte za dobrodružstvom.



IV a 1/2. Pavúčí tunel

Tu nie je moc čo robiť, treba to len v zdraví prežiť, pozor hlavne na jed od pavúkov. Na [16,16] je liečivý oltár, teleport [16,3] vás prenesie neďaleko liečiaceho oltára.



V. Zničený kláštor

Hneď po východe z tunela si všimnite liečivý oltár [18,1] a teleport [20,1], ktorý vás premiestňuje na rôzne miesta v kláštore. Poriadne preskúmajte kam sa len dostanete, získate skúsenosti a tiež trocha výbavy.
Vydajte sa na [39,8]. Tam na strome visí zombie, ktorý vás požiada, aby ste ho zbavili iného zombie, ktorý mu okusuje nohy. On vám za to prezradí, ako sa dostať do zvonice. Okrem toho od vás môže nakupovať veci, tak si niečo aj zarobíte. Pobite v okolí všetkých nemŕtvych a vráťte sa k visiacemu zombie. Prezradí vám, že Prevor schovával kľúče za červenou knihou [20,12]. Vstup do knižnice stráži knihovník [28,2], ktorý ale nechce nikoho pustiť vstúpiť pred poludním. Vyberte sa na zvonicu a odomknite si dvere [8,6]. Vylezte až úplne hore a z truhly [14,0] vezmite kľúč. Skúste zazvoniť na zvon, ale zistíte, že zvon nemá srdce. Zíďte dolu, kľúčom si otvorte bránu [9,13] a preskúmajte to tam. Rozbite pavučinu [3,7], pobite pavúkov a zoberte srdce zvonu [3,4]. Vráťte sa na zvonicu, vložte do zvona srdce a 12x zazvoňte. Tým dosiahnete, že spred knižnice zmizne duch knihovníka vy sa tam môžete vydať. Stlačte [6,15], potom zatiahnite [10,17]. Narazíte na Spektry, proti ktorým musíte používať magické zbrane, najlepšie ohňové. Zoberte rubín [13,16], stlačte [12,15], zatiahnite [14,13]. Knižka [14,17] vás prenesie na [10,21], teleport [16,21] vás vráti naspäť.
Znova zatiahnite [10,17], stlačte znovu [6,15] a vydajte sa smerom na západ. Preskúmajte zelenú knihu [1,16], získate konár, preskúmaním červenej knihy [1,13] získate šupinu a modrej [1,11] perlu. Zatiahnite [2,17] aj [4,19]. Do otvoru v stene vložiť šupinu, konár a perlu (v tomto poradí). Získate bonus [2,20].
Stlačte [3,12] a prečítajte knihu [6,10]. Zistíte, že potrebujete nájsť zvláštnu sochu s výstupkami na natočiť ju na juh. Stlačte [3,10], zmizne stena [5,9]. Stlačením červenej knihy [5,7], otvorí sa cesta k teleportu, kde môžte získať výbavu pre kňaza a zaklínača. Stlačte [2,7] a [2,8] a na stene [3,3] uvidíte lebku, do ktorej treba vložiť 2 rubíny, zatiaľ však máte iba jeden. Choďte na [8,11], zatiahnite [8,13] a potom [8,10]. Stlačte červenú knihu [12,11]. Stlačením [16,10] sa dostanete k teleportu [16,8] a zároveň sa vytvorí teleport pri vchode do knižnice, takže sa budete môcť rýchlejšie presúvať.
Zatiahnite [9,8], zmizne stena za vami. Narazíte na množstvo teleportov. Vstúpte do [15,4] a stlačte [11,1]. Potom vstúpte do [13,5], tam do [16,2], zatiahnite [12,5] a zoberte rubín [9,6]. Cez teleporty sa vráťte do chodby, ktorou ste prišli. Stlačte [16,17] a vráťte sa do teleportu [16,8], stlačte znovu [6,15] a vložte druhý rubín do lebky [3,3]. Tým ste tu spravili čo sa dalo.
Socha, ktorú hľadáte, je mimo knižnice na [37,7]. Párkrát na ňu kliknite a otvorí s vám prechod do podzemia. Na [17,7] narazíte na okultistu, ktorý od vás bude chcieť priniesť Barlu Hadovku a za to vám prezradí vchod do skladov. Tiež u neho môžete nakupovať, tak to využite. Zoberte kľúč od Igora [14,1]. Stlačte [10,1], potom [5,7] a vezmite druhý kľúč [5,6]. Otvorte bránu [8,9] a pokračujte ďalej. Na [11,14] začujete volanie o pomoc. Liečivý oltár sa nachádza na [6,16]. Vyjdite rebríkom [19,22]. Ďalší liečivý oltár je na [8,15], zoberte kľúč [1,5] a stlačte [12,9]. Vráťte sa o úroveň nižšie. Odomknite [25,20], prejdite teleportom [32,17] a zatiahnite za páku. Vráťte sa teleportom späť, na [28,16] je vstup do podzemného kláštora.
Na [3,7] sa prepadnete o poschodie nižšie, zatiahnite páku. Aby ste sa odomkli cestu preč, musíte mať naraz zdvihnuté mreže pri ostatných štyroch celách. Postavte sa chrbtom k zamknutým dverám a označme cely zľava 1, 2, 3, 4. Otvárajte ich v tomto poradí 1, 4, 2, 1. Brána sa otvorí. Teraz si na 100% doplňte zdravie aj energiu, budete ho potrebovať. Akonáhle vyjdete po schodoch, prepadnú vás mnísi a zoberú vám zbrane a vybavenie. Musíte sa prebojovať preč holými rukami a za pomoci kúziel od mágov. V hromade kostí napravo je palcát, zoberte ho. V ľavej hromade je jeden chleba a jedno kuracie stehno. Zabite mnícha, odporúčam používať metódu Save - Load - uložte pozíciu, skúšajte ho čo najviac zasiahnuť, ak sa nepodarí, nahrajte atď. Po zabití mnícha vás čakajú 2 krysy. Keď ich zdoláte, preskúmajte miestnosť za nimi a zoberte nápoje. Otvorte [16,8] a zabite Wardera. Získate 2 kľúče, odomknite [18,10], vyliečte sa pri oltári ak potrebujete, a potom otvorte [23,6], zabite krysy a dostanete sa k svojmu vybaveniu. Zoberte aj palicu [26,7] a dajte ju mníchovi pri vchode do kláštora. Dozviete sa, že potiahnutím fakle [4,3] otvoríte bránu [3,1].
Teraz sa znova vydajte k prepadlisku, bude už zablokované a vy môžete po ňom prejsť. V celách narazíte na ľudí, pustite ich a s každým si pohovorte. Noblesný pán v poslednej cele vám povie, že mnísi práve odviedli nejaké dievča. Vydajte sa do podzemného chrámu [28,16]. Choďte až na koniec chodby. Keď vám mnísi napadnú, všetkých pobite. Zoberte čo ostalo po predstavenom, otvorte [6,2] a odíďte.



VI. Dolbrad

V tejto časti sa veľa úloh navzájom prelína, preto návod môže pôsobiť trochu chaoticky.

V temnej uličke [38,3] môžete nakúpiť výbavu pre vraha a zaklínača.
Vo zverinci [49,21] si môžete obstarať domáceho miláčika :).
U kováča [35,15] si môžete nakúpiť výstroj pre bojovníkov.
Rôzne palice dostať v Pustovníkovom raji [19,20].
V chráme [51,18] sa dajú nakúpiť nápoje a výbava pre kňaza.
V svete zázrakov [48,14] zas dostať veci pre mágov.
Cech lukostrelcov [53,11] ponúka kuše, luky a šípy.
Kupcovi [31,20] odovzdajte list, ktorý mu nesiete. Žene [18,20] sa stratil chlapec niekde pri ZOO, treba ho pohľadať. Preskúmajte strom [24,10], získate kľúč a chlapcov denník, ktorý si prečítajte. Dozviete sa, že sa rád hrával v juhozápadnej časti parku blízko studne.
Prečítajte si oznamy [36,36] (viackrát) a dozviete sa o stratenom pudlovi (je v kanáli [24,24], vstup je [37,28], vráťte ho v dome [29,19]) a krádeži v Pustovníkovom raji. Vojdite do predajní sekier [38,37], spýtajte sa obchodníka čo sa stalo a dozviete sa o Rimbrockovi, ktorý sa sekeru nezaplatil. Od predavača jabĺk [23,6] sa dozviete, že Rimbrock sa zdržiava v krčme u Šialeného záprdku. Choďte tam a zabite ho, sekeru odneste majiteľovi, ale on vám ju za odmenu daruje. Sekeru dajte obchodníkovi s jablkami a na jeho mieste sa objaví vchod do kanálov [23,5], do ktorých vojdite. Otočte kolesom [7,14], zatiahnite páku [6,16], stlačte [18,7], potom [16,6], [17,6] a ukáže sa koleso [16,6]. Zatiahnite [25,6] a otvoria sa dvere za vami. Zatiahnite [26,9], otvoria sa dvere [27,11], prejdite nimi a potočte kolesom [32,14]. Teraz potočte kolesom [16,5] a zatiahnite [15,12]. Prejdite dverami [11,7], zatiahnite [2,9], [2,15], [5,21] a vylezte rebríkom [1,20]. Odstráňte kladu [6,10] a uvoľníte si tým teleport. Chlapca nájdete na [30,3]. Kľúčom, ktorý ste našli v chlapcovej skrýši otvorte [10,29], v záhrade domu nájdete 3 nepríjemné kvety, ktoré zabite a zoberte to, čo po nich ostane (stačí zabiť jeden).
Na Malom námestí kanálnik [22,24] potrebuje pomôcť vyčistiť kanály od krýs, za sľub, že mu pomôžete vám dá kľúč od poklopu. Keď kanály vyčistíte, dostanete od neho helmu pre bojovníka. V kanáli [20,20] je na zemi papier s inštrukciami. Choďte ku krčme Veselá hus, na západ od nej [32,2] poklikajte na stenu, zmizne, a ukážu sa dvere a za nimi nájdete veľmi peknú kôpku zlata.
Porozprávajte sa s gladiátorom Razzikom [52,22]. Dostanete úlohu oslobodiť ho z otroctva u Khumraka [42,13] a môžete získať aj trochu skúseností výmenou za zdravie, ak sa necháte trénovať. Choďte za Khumrakom, vstúpte do arény a pobite všetko čo sa bude dať. Keď vyhráte, požiadajte o slobodu pre Razzika, dostanete zvitok, ktorý Razzikovi odovzdajte.
Krčmu u Šialeného záprdku môžete navštíviť na [51,25], žobrákovi [52,29] dajte drobné, dozviete sa o podivnom dome [54,31]. Choďte tam, pobite protivníkov a vojdite dnu. V dome je ukradnutý tovar z Pustovníkovho raja, tak to choďte povedať majiteľovi obchodu a dostanete tučnú odmenu.
Porozprávajte sa s alchymistom [48,27] a sľúbte mu pomôcť s démonom v pivnici [47,26]. Tiež u neho môžete nakúpiť. Po zabití démona sa alchymista presunie do svojho domu.
Teleport [41,7] umožňuje prenos do 4 častí mesta.
Krčma Veselá hus [35,2] vás už očakáva, tak neváhajte. Porozprávate svoj príbeh a dostanete informáciu o ľuďoch, ktorí vám môžu pomôcť dostať sa z mesta. Choďte tam [28,9] a dostanete za úlohu vybrať výpalné, 5 miest je na mape označených krížikom. Nie všade vám ho dajú dobrovoľne. Na [47,7] sa ukrýva konkurenčný gang, ktorý bude treba vybiť, v pivnici sa ukrýva šéf, od ktorého získate zlato a kľúčik na opustenie budovy. Taktiež na [23,2] to nepôjde bez boja - po odovzdaní peňazí sa na vás vrhnú príšery, čo boli predtým zavreté v klietkach. Po odovzdaní výpalného vás čaká druhá úloha - zničiť 2 tímy zabijakov v kanáloch a doniesť od nich prstene. Prvá skupina je pod prístavom [41,9]. Druhá je v kanalizácii za dverami [3,23], tam sa ale dostanete až po vypustení vodnej nádrže pri splnení úlohy o chýbajúcom chlapcovi. Po prinesení oboch prsteňov vás čaká tretia úloha - v dome oproti Duncanovmu obchodu so sekerami sa usadil nový gang a ten treba eliminovať. Do domu vlezte oknom [32,27]. Zabitím kata [9,9] získate kľúčik od dverí [7,12]. Za nimi stlačte [8,15]. Vydajte sa o poschodie nižšie [13,11]. Zabite kata [32,10] aby ste dostali kľúč k dverám [34,2]. Tam okrem iného čaká ďalší kat s kľúčikom. Ďalší dvaja čakajú na [30,5]. Odomknite [27,13] a zoberte súdok pušného prachu [23,14]. Vráťte sa a teraz choďte o poschodie vyššie [9,3]. Pred zatarasené dvere [16,6] položte súdok. Stlačte [19,4] a zoberte vybavenie. Za dverami [19,9] znovu narazíte na démona, ale z boja ani tentoraz nič nebude. Vráťte sa podať správu o splnení úlohy a čaká na vás posledná - vyčistiť Strašidelný dom [23,31]. Vstúpte doň a všimnite si obraz [2,8]. Choďte o ňom povedať alchymistovi. Vyrobí vás hľadača, ak mu odnesiete čiernu mačku zo zverinca a koreň ľudožravej rastliny (rastú v mestskom parku za domom v záhrade). Vráťte sa aj s "upravenou" mačkou do domu a prejdite obrazom. Ako portály fungujú všetky zrkadlá. Zatiahnite [5,12], stlačte [9,12]. Prejdite [2,11], stlačte [12,7] a [12,9], zatiahnite [8,4], stlačte [6,8]. Prejdite [8,2], tam [14,20]. Stlačte [2,18] a prejdite odkrytým teleportom. Tam stlačte [4,15]. Vojdite do [4,14], zatiahnite [18,11], potom stlačte [15,13] a vojdite do odkrytého teleportu. Stlačte [17,2] a [19,1] a [21,7]. Vojdite do [15,7], potom do [8,13]. Zoberte kľúčik [14,5], stlačte [14,3]. Choďte o poschodie vyššie [10,8]. Prejdite si celý obvod budovy, potom odomknite [4,10] a choďte rovno až kým nenarazíte. Kliknite pred seba a zasvietite fakľu. Podobne postupujte aj v ostatých tmavých miestnostiach. Zoberte črepy [13,8] a použite ich na rozbité zrkadlo [8,15] o poschodie nižšie. Prejdite opraveným zrkadlom a tam vstúpte do [6,19]. Zatiahnite [17,5] a prečítajte si knihu na stole. Získate prsteň a dozviete sa, že máte hľadať kľúč za modrou knihou [4,3] vo vstupnej hale. Všimnite si krvácajúci obraz [19,4]. Vojdite do podzemia [6,6] a odomknite si [11,9]. Preskúmajte to tu a choďte na [17,9]. Objaví sa pred vami na zemi symbol, o ktorom choďte povedať alchymistovi. Dáte mu prsteň, ktorý ste našli pod knihou a on ho očaruje. Vráťte sa do domu a nasaďte si prsteň. Choďte do podzemia a stúpte na znamenie. Objaví sa ďalšie [14,6], tiež naň stúpte a objaví sa [14,14], po ňom [9,16], [3,9], [4,4]. Prejdite prasknutou stenou [4,3], vezmite kľúč [2,2] a dotknite sa kostry. Kľúčom si odomknite [15,6]. Vráťte sa do vojvodovej študovne o poschodie vyššie a kliknite na obraz [19,4], potom ešte raz. Nachádza sa tu obelisk dopĺňajúci energiu [9,12]. Zničte kryštály [17,12], [8,10], [10,18], [9,22], [3,15], [3,21], [1,4], [15,3], [17,27]. Z truhly [1,27] vezmite kľúč k bráne [3,19], z truhly [1,1] kľúč k bráne [14,2]. Po rozbití kryštálov zabite vojvodu. Prebudíte sa naspäť v dome, tak vyjdite a choďte podať správu.

A to je koniec tejto skvelej hry. Dúfam, že ste sa bavili minimálne tak dobre ako ja :)




Diskusia Príspevkov: 8 Hodnotenie
647 hlasov

100
60
20

80
40
0
53
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2022 ABCgames.net 
Facebook
 ABCgames.CZ | SK | E-shop hry |