Walkthroughs > Gothic 2: Gold Edition
Chapter I | Chapter II | Chapter III, IV | Chapter V, VI | Ostatné
Chapter III: The Eye of Innos
Pred bránou z priesmyku vás napadne Seeker. Zabite ho. Títo Seekeri sú po celom NewWorlde a hľadajú vás. Nie sú zas až takí silní, ale dávajte si pozor. Keď sa k nejakému priblížite a on na vás zaútočí, kľudne ho zabite. Ale keď sa k nejakému priblížite a on neútočí, rozhodne sa mu vyhnite. Ak sa priblížite, pustí sa s vami do rozhovoru a potom zaútočí. Je rovnako silný, ako ostatní, ale stačí sa dvakrát stretnúť s týmito, čo vás prinútia k rozhovoru a hra vám napíše You Fell Stifled. Potom sa vám pri spánku nebude regenerovať ani život, ani mana. Jediný spôsob, ako to vyliečiť, je kúpiť od Pyrokara v Monastery Healing of Possession za 300 zlatých. Ak chcete, tak ich napadnite strelnou zbraňou. Potom sa už s vami rozprávať nebudú chcieť a môžete ich doraziť mečom.
Rytieri, ktorí strážili vchod do priesmyku, sú mŕtvi. Prehľadajte ich a vezmite si ďalšiu Runu, ktorá vám umožní sa sem teleportovať. Oproti na vás čaká Lester. Povie, že sa dosť vecí zmenilo a že Xardas sa chce s vami rozprávať. Dá vám ďalšiu Runu, s ktorou sa môžete teleportovať pred Xardasovu vežu. Urobte to a zbehnite sa s ním porozprávať. Povedzte o návšteve údolia (150 xp) a o získaní dôkazu pre lorda Hagena (150 xp). Povie, aby ste pokračovali, najdôležitejšie je získať Eye of Innos.
Potom sa vydajte do mesta, rovno za Lordom Hagenom. Ten je vám vďačný a dá vám list pre Pyrokara, ktorý v monastery stráži Eye a tiež vám dá Runu, s ktorou sa môžete teleportovať do mesta (super).
A. Khorinis
1. Diego´s Gold
Pred Matteovým obchodom stojí Diego, ktorý sa chce usadiť v meste a na to potrebuje peniaze. Tie má, ale nie so sebou. Ako jeho priateľ mu ich máte doniesť z Valley of Mines. Nechal ich tam na nejakom mieste, kde sa prekladá tovar. Dostaňte sa teda tam, pred jaskyňu, kde sa objavíte po Loadingu.
Ak sa na to cítite, dajte sa cestou doprava, dobehnite k rybníku a zoberte mešec so zlatom z jeho brehu. Cestou je ale veľa orkov.
Ak si na orkov ešte netrúfate, tak sa spred jaskyne dajte doľava hore kopcom a cez starý drevený most na druhú stranu. Tam vylezte na skaly pred vami. Po skalách postupujte doprava, až budete mať pod sebou malý rybník. Buď skočte rovno do vody, alebo si obehnite malý tábor nad rybníkom, tam je schodnejšia cesta, no z tábora aj tak skočte do vody. Na brehu vedľa dvoch orkov je jeho vak. Je označený ako Full leather satchel, ale v inventári je už ako Diego´s Old Leather Bag. Potom vybehnite na breh a pomedzi orkov sa dostaňte k malému táboru, čo ste videli zhora (tábor, dve dosky, sud a pár koží). Je nad drevenou konštrukciou, ktorá slúži pre obchodníkov (to, čo spomínal Diego). Naľavo v tábore je skalný cíp, po ktorom sa dá vyskákať znova na kopec. Keď ste hore, len sa vráťte po skalách tak, ako ste prišli. Zaneste vak (obsahuje 2000 zlatých) Diegovi (600 xp).
2. Diego´s Business
Len čo doručíte Diegovi jeho zlato, tak vás požiada, aby ste zaniesli list Gerbrandtovi. Jeho dom je hneď prvý napravo v Upper Quarter. Odovzdajte mu list (400 xp), jeho chytí panika a odíde. Potom sem príde Diego, ktorý si prevezme svoj nový dom. Povie vám, že Gerbrandt ho kedysi podrazil a teraz si prišiel po splatenie starého účtu. Gerbrandt odišiel do dokov a Diego už zostáva tu (300 xp). Tiež sa Diega spýtajte na váš podiel (My Share) a dá vám 500 zlatých. Potom sa u neho môžete učiť Dexterity.
3. Bennet is in Jail
V dokoch sa spýtajte Laresa, čo je nové. Bennet, kováč od žoldnierov bol zatknutý. Skočte do basy a pozhovárajte sa s ním. Spýtajte sa ho na všetko okolo prípadu. Bol zabitý Lothar a vyšetruje to sám Hagen. Bennet tvrdí, že je nevinný. Skočte za Hagenom a spýtajte sa ho na prípad, povie, že majú svedka, ktorým je Cornelius. Ten je v tejto budove, na poschodí. Ak sa s ním porozprávate, rozhodne vám nebude chcieť vyjsť v ústrety. Tu máte pár možností. Buď sa s ním rozprávajte, až kým budete mať možnosť povedať, že mu neveríte a potom sa spýtate, čo chce. Za 2000 zlatých vám dá svoj denník a utečie. Druhá možnosť je denník mu ukradnúť, ale musíte mať fakt vysoké dexterity. Tretia možnosť je zbiť, alebo ho rovno zabiť a denník mu zobrať. Je to podvodník a zato potrestaný nebudete. V denníku sa totiž píše, že Lothara zabili nejaký neznámi muži a ponúkli mu dvadsaťtisíc zlatých za to, že obviní žoldniera. Nech akokoľvek získate denník, prečítajte si ho a zájdite za Hagenom. Ten prepustí Benneta a vám bude vďačný (750 xp). Ak sa stavíte za Bennetom, dá vám z vďačnosti Amulet of Life (+40 zdravia).
Ak ste člen milície, môžete teraz požiadať o to, aby ste sa stali paladinom a bude vám vyhovené. Dostanete zbraň a Knight´s Armor.
4. Something Lost?
Za trhom, pred barakmi má hotel Hanna. Keď sa jej spýtate, ako sa darí, povie, že nevyzeráte na niekoho, kto sa zaujíma o ostatných. Zvoľte tretiu možnosť "Yeah, sure I do". Nežiadajte odmenu a prijmite úlohu. Stratila nejaký dokument v dokoch, pri Brahimovi. Skočte za ním, je to kartograf predávajúci mapy. Kúpte od neho A very old map. Ukazuje, kde je skrytý poklad. Môžete si to pozrieť a potom zaneste mapu Hanne (300 xp). Odmení vás 200 zlatými.
5. Sheep Thieves
Na Akilovej farme si pohovorte s Akilom, čo je nové. Nejakí banditi mu ukradli ovcu. Vydajte sa po ceste z Akilovej farmy na západ, smerom k mestu a pokračujte cestou k majáku. Po ľavej ruke máte najprv cestu k mestu, potom kopec. Držte sa tejto skalnej steny naľavo a dorazíte k jaskyni s troma banditmi. Po ich likvidácii v jaskyni povedzte ovci, aby vás nasledovala. Je rozumná a pôjde za vami. Vráťte ovcu Akilovi (200 xp) a dá vám 150 zlatých. Ďalších 150 zlatých vám dá, keď mu poviete, že ste sa postarali aj o tých banditov (400 xp).
6. Alone and Helpless
Zájdite na Bengarovu farmu. Je severne od priesmyku do Valley of the Mines. Bengar vám povie, že z priesmyku útočí množstvo potvor a jeho priateľ Malak vzal zo sebou všetkých mužov a opustili farmu. Bez ochrany a zamestnancov je stratený. Tiež spomenie, že na ochranu by bol vhodný žoldnier menom Wulf. Toho nájdete na Onarovej farme, sedí vonku na lavičke. Nemá čo robiť a nudí sa. Povedzte mu o práci na Bengarovej farme a súhlasí, no požaduje 800 zlatých. Dajte mu ich (300 xp). Keď idete na Onarovu farmu po ceste, napravo pred vstupom na farmu je na poli jaskyňa. Sú tam Field Raideri a kúsok pred jaskyňou na ceste cvičí Fenster. Za jaskyňou je priesmyk v skalách (je to nad Gromom, ak ste s ním boli). Tam sa skrýva Malak a muži z farmy. Oslovte ho (400 xp) a povedzte, že Bengar ho potrebuje. Bojí sa o bezpečnosť, ale keď mu poviete, že ste najali žoldniera na ochranu, tak súhlasí (300 xp). Ešte sa stavte za Bengarom a spýtajte sa na Malaka (200 xp) a Wolfa (300 xp), odmení sa vám 400 zlatými.
7. Healing For Hilda
Stavte sa na Lobartovej farme. Lobart vám povie, že jeho žena je vážne chorá. Pohovorte si s ňou, je slabá na to, aby mohla ísť za liečiteľom a poprosí vás, aby ste jej doniesli liek. Zbehnite do mesta za Vatrasom, dá vám liek a ten zaneste naspäť Hilde (300 xp). Poďakuje sa a dá vám 50 zlatých.
8. The Banished Farmer
Skočte na Sekobovu farmu (nad štyrmi poliami pred Onarovou farmou). Sekob vám povie, že v jeho dome sú štyria Seekeri a poprosí vás o pomoc. Choďte dnu, zabite ich a vráťte sa za Sekobom (400 xp). Dostanete len skúsenosti, ale ak si budete pýtať odmenu, dá vám ešte 250 zlatých. Ak sa vám nechce plížiť v noci, tak si nechajte tento quest, kým vás sem nepošle Xadras po jednu knihu v rámci questu Eye of Innos. Tá je v truhle v dome, ale keď vás uvidia hrabať sa v truhle domáci, tak nebudú radi. Zoberte knihu a potom oznámte Sekobovi zabitie Seekerov.
9. A Sextant
Túto úlohu vám zadá Ramirez, samozrejme, len ak ste člen gildy zlodejov. Požiada vás, aby ste mu priniesli sextant. Sextanty nájdete v hre dva. Jeden je v Jharkendare, v tábore pirátov, v Gregovom dome. Tam ste už mohli ísť, ale tiež ste si to mohli nechať na neskôr. Druhý je v poklade jedného z drakov, ktorého budete musieť zabiť v štvrtej kapitole. Keď ho donesiete Ramirezovi (200 xp), dá vám 750 zlatých.
10. Moonshine
Na Akilovej farme si pohovorte s Ehnimom. Ak ste v prvej kapitole využili hádku dvoch bratov na to, aby sa pobili, tak vám teraz Ehnim spomenie Vinovu paliareň. Dostať sa do nej môžete, len ak máte Molerat Fat. Skúste ho od neho kúpiť a zapýta si 100 zlatých. Povedzte, že je to veľa a zľaví na 70. Ak sa vám to stále nebude páčiť, tak ho nepredá, preto ho kúpte (inak, môžete ho tiež kúpiť od Martina v meste). Pod kruhom slnka je severne od Akilovej farmy kamenný kruh (už ste pri ňom mohli plniť pár questov). Kúsok na západ od neho je jaskyňa. Keď máte Molerat Fat, otočte pákou a mreže sa odsunú (400 xp). Môžete vstúpiť a vyrabovať paliareň. Je tu nejaké zlato a veľa ginu. Potom sa ešte môžete na Lobartovej farme zastaviť za Vinom a spýtať sa ho, čo je nové a posťažuje sa, že niekto objavil jeho paliareň (150 xp).
11. Monastery
Pred bránou je Milten, ktorý vám dá kľúč od Monastery. Pred mostom ku Kláštoru stojí Jorgan. Chce sa dostať do kláštora. Pohovorte si o tom s Miltenom a vráťte sa za ním.
Vnútri je napravo Opolos. Keď mu poviete novinky z okolia, dostanete 2 x 150 xp. Tiež je tu Marduk, ktorý učí paladinov. Môže vám zvýšiť manu a tiež robí rituál Consecration of the Sword. Potrebujete naň Magic Blade a 5000 zlatých. Keď si pohovoríte s Parlanom, dá vám kľúč od Library. Pred knižnicou na zemi leží kľúč. Gorax má kľúč od pokladne (treasury).
Môžete mu ho ukradnúť a dosť sa nabaliť, ale na to potrebujete aspoň 80 Dexterity. Podstatné je rozprávať sa s Pyrokarom, aby ste získali Oko Innosa, ktoré chcete už od začiatku hry.
11.1. Documents
Pohovorte si s Babom a presvečte ho aby vám povedal, čo ho trápi. Igaraz mu ukradol nejaké dokumenty a chce ich naspäť. Od Igaraza ich môžete kúpiť za 300 zlatých, alebo mu ukradnite kľúč od jeho truhly a z nej potom vezmite dokumenty. Za odmenu dostanete Scroll Heal medium wounds (300 xp). Ak si preštudujete tie dokumenty, môžete požadovať vyššiu odmenu, dostanete 121 zlatých.
12. Eye of Innos
Povedzte Pyrokarovi, že prichádzate z Valley of the Mine a dá vám Runu, ktorou sa môžete teleportovať do Monastery. Potom si pohovorte o Innosovom Oku. Zistíte, že bolo ukradnuté novicom Pedrom, ktorý utiekol a niekoľko novicov ho prenasleduje. Vybehnite z Kláštora a pred mostom sa na zlodeja spýtajte Jorgena. Povie, že skočil do vody. Skočte aj vy a plávajte stále smerom doprava, až kým na pravom brehu neuvidíte chlapíka (Tramp). Ten vám potvrdí, že utekali cestou za ním. Pokračujte po ceste až pred jaskyňu čierneho trolla. Cestou nájdete pár mŕtvol novicov. Pred jaskyňou je lovec Grimbald. Tiež vám povie niečo o utečencovi (150 xp). Pokračujte od neho po ceste na západ. Stretnete cestou dvoch Trampov, ktorí sa vás pokúsia zabiť. Po pravej strane uvidíte kamenný kruh (Circle of Sun). Uprostred sú Seekeri, ktorí robia nejaký rituál. Keď k nim pribehnete, prezradia, že poškodili Innosovo Oko (500 xp) a zaútočia na vás. Pobite ich a vráťte sa s Okom k Pyrokarovi (150 xp). Pošle vás za Vatrasom do mesta, ktorý by mohol pomôcť pri jeho oprave.
Pohovorte si s Vatrasom (150 xp). Tu na stáva zlom. Aby ste mohli pokračovať, musíte mať prejdenú oblasť datadiskovú Jharkendar a zabiť Ravena. Keď ho zabijete, Vodní Mágovia sem pošlú Myxira, aby pomáhal Vatrasovi. Než sem príde za Vatrasa náhrada, tak odmieta odísť. Keďže ste už Ravena zabili (však), tak sa ide ďalej. Vatras vám povie že jediné, čo by mohlo pomôcť je rituál zástupcov každého boha v Kruhu Slnka (Circle of Sun). On je kňaz Adanosa, Pyrokar Innosa a zástupca Beliara by mohol byť Xardas. Vatras vás požiada, aby ste poslali tých dvoch za ním do kruhu a sám sa tam vydá. Tiež ešte povie, že Oko musí byť samozrejme scelené a to by zvládol len schopný kováč, ktorý sa zaoberá šperkami. Máte ho nájsť. A tiež máte do kruhu priniesť tri rastliny Swampweed. Ak ich nemáte, navštívte Sagittu, tá by ich mohla predávať.
Choďte za Pyrokarom a povedzte mu, čo je potrebné (150 xp). Odmieta spolupracovať s Xardasom a chce dôkaz o tom, že je na ich strane. Porozprávajte sa s Xardasom (150 xp). Keď mu poviete, čo navrhol Vatras, tak súhlasí, že sa vydá ku Kruhu (jedine ak ste dosť silný na boj s drakmi, čiže ak už máte Knight´s Armor, alebo Light Dragon Hunter´s Armor). Na to, že potrebujete pre Pyrokara dôkaz, vám povie, že nech mu donesiete knihu, ktorú schoval v truhlici na Sekobovej farme a dá vám od nej kľúč.
Keď sa v meste spýtate Harada (kováča) na scelenie Oka, odporučí vás na Onarovu farmu. Tak sa cestou na Sekobovu farmu stavte aj na Onarovej. Pohovorte si s Bennethom. Je schopný to opraviť, tak mu dajte Oko, povie, že za jeden deň to bude hotové. Potom na Sekobovu farmu, z truhlice zoberte knihu The Halls of Irdorath. Potom sa vyspite, zoberte od Benneta opravené Oko (750 xp) a zaneste knihu Pyrokarovi. Ten ju prijme s radosťou. Síce Xardasovi stále neverí, ale súhlasí s rituálom a vydá sa na miesto. Teraz aj vy dobehnite do Kruhu Slnka a odovzdajte Vatrasovi opravené Innosovo Oko. Chvíľu sa pozerajte ako prebieha rituál a potom pristúpte. Oko je opravené, hurá. Keď Vatras a Xardas odídu, oslovte Pyrokara, ten vám dá oko a pošle vás zabiť drakov. (Ak ste Mág Ohňa, tak za vaše zásluhy z vás teraz spraví Pyrokar člena Rady Ohnivých Mágov a dostanete aj Heavy Fire Robe) Oko musíte mať na sebe, aby ste sa najprv pozhovárali s drakom a potom ho mohli zabiť. Po každom zabití musíte zobrať dračie srdce a s laboratórnou fľaškou z neho namiešať doplnok, aby Oko bolo funkčné, lebo pri každom drakovi sa jeho moc oslabí. Tak si zaobstarajte aj zopár Lab Water Bottle.
Zaujímavosti
Teleportačné runy
Tie získate počas hrania normálne, len ich vypíšem. Runu do priesmyku získate z tela mŕtveho paladina pri priesmyku. Runu ku Xardasovi vám dá pri priesmyku Lester. Runu do mesta dostanete od Hagena, keď mu podáte hlásenie. Runu do Kláštora dostanete od Pyrokara, keď sa s ním budete zhovárať. Runu na Onarovu farmu vám dá Lee, tiež pri bežnom rozhovore. Runu do taverny Dead Harpy môžete kúpiť za 500 zlatých.
Gorn
Keď ste v druhej kapitole zachránili Gorna z väzenia, tak ho teraz nájdete pri Leem na Onarovej farme. Spýtajte sa ho, ako sa mu vodí a máte 150 xp. Ak ste žoldnier, tak ešte povedzte Leeovi, že ste zachránili Gorna a máte ďalších 150 xp.
Skrýša v kanáloch
Keď sa konečne dostanete do kanálov, kde sídli Thieves Guild, tak tam môžete naraziť na zamknuté dvere, ktoré vyžadujú kľúč. Toto som spomínal už v prvej kapitole, kde ste mohli kľúč vziať od Jespera, ak by ste ho zabili. Ak ste čakali po túto kapitolu, tak vám Jesper kľúč daruje. V skrýši sa nachádza : Elixir of Dexterity (+5), Amulet of Strength (+15), Gold Chalice, Silver Chalice, 300 zlaých. Aby ste to všetko získali, musíte vypáčiť truhlicu. Kombinácia je: p,p,p,ľ,p,p,p,ľ,p,ľ,p,ľ,p,p,ľ,ľ,ľ,p,p,ľ.
Pokladnica v kláštore
Keď sa dostanete do kláštora, môžete Goraxovi ukradnúť kľúč. V podzemí si ním môžete otvoriť dvere do pokladnice. Tam sú dve truhlice (p,ľ,p,p,ľ,p). a pár cenností.
B. Paladini
Ak ste členom milície, tak v tomto leveli sa môžete stať paladinom. Stačí vyriešiť quest Bennet is in Jail a potom požiadať Lorda Hagena, aby z vás spravil paladina. Uzná vaše kvality a prijme vás za služobníka Innosa. Zároveň dostanete Knight´s Armor.
1. The Power of the Stars
V knižnici v kláštore sa spýtajte Hyglasa, čo je nové a on vás požiada, aby ste mu doniesli knihu The Divine Power of the Stars. Zbehnite do mesta a kúpte ju od Zurisa, obchodníka na trhu za 400 zlatých. Ak si ju prečítate, zvýši sa vám mana o 2 body. Potom ju zaneste Hyglasovi (300 xp).
2. The Descrated Shrines
V kláštore vás Ulthar, sediaci po boku Pyrokara požiada, aby ste očistili Innosove oltáre, ktoré boli poškvrnené Seekermi a dá vám Svätenú vodu. Kúpte si mapu oltárov od Goraxa, či Brahima (v meste) za 200 zlatých. Stačí prísť k znesvätenému oltáru a dať možnosť očistiť ho. Za každý očistený oltár máte 150 xp. Je ich sedem. Popíšem ich len orientačne, aby ste ich identifikovali podľa mapy.
Východne od Kláštora, poniže v údolí sú pyramídy (pôjdete popri ňom, keď budete naháňať zlodeja Innosovho Oka).
Pri jaskyni čierneho trolla.
Pri priesmyku do Valley of Mine.
Na juhu Onarovej Farmy.
Na severe od Sekobovej farmy, pri jaskyni Sagitti.
Nad Lobartovou farmou.
Juhovýchodne od Kláštora, nad oltárom pri Sagitte.
Keď sú očistené všetky, vráťte sa za Ultharom (500 xp), dá vám Amulet of Power (+ 8 Dex, Str).
Zaujímavosti
Consecration of the Sword
Ak si kúpite od Harada za 2000 zlatých magickú zbraň a posvätíte ju v chráme v Kláštore za 5000 zlatých, hodnoty jej pekne vyskočia.
Ak kúpite jednoručnú zbraň, tak po posvätení je to Blessed Ore Blade (Dmg.120, Str.req 100).
Ak kúpite obojručnú zbraň, tak po posvätení je to Sword of the Order (Dmg.140, Str.req. 120).
C. Žoldnieri
1. The Judge´s Lackey
Lee vás požiada, aby ste našli nejakú špinavosť na Sudcu v meste. Choďte za sudcom a ponúknite mu svoje služby žoldniera. Najprv chce dôkaz vašich schopností. Máte ukradnúť Sacred Hammer z monastery. V tejto kapitole už máte prístup do kláštora, tak sa tam vydajte. V podzemí kláštora Garwig stráži posvätné kladivo. Zbite ho a použite kúzlo oblivion, aby ste ukradli kladivo z oltára a nenaštvali mágov, alebo ho uspite kúzlom Sleep. Potom ho zaneste Sudcovi (300 xp).
Potom vás požiada, aby ste zabili vodcu trestancov na úteku menom Morgahard. Vydajte sa do jaskyne, pred ktorou stál úplne prvý bandita s ktorým ste sa v hre stretli. Je to na ceste z Xardasovej veže. Tam nájdete trestanca (150 xp), ktorý má u seba list podpísaný "M". Píše sa tam o Onarovej farme. Vráťte sa na farmu a tam nájdete Morgaharda (500 xp). Porozprávajte sa s ním, nezabíjajte ho a získajte od neho dôkaz sudcovej viny. (Ak potom pôjdete za Lariusom v Mestskej Hale a poviete mu, že ho nechať sudca okradnúť, neuverí vám, ale máte 150 xp). Inak, tiež môžete Morgaharda zabiť a oznámiť to sudcovi (300 xp) za odmenu 400 zlatých.
Podstatné je, aby ste od Morgaharda získali list, ktorý odneste Leeovi (300 xp) a ten vám zaň dá 500 zlatých. Týmto je úloha hotová.
2. Torlof´s Fear of the Dark Man
Torlof vám povie o mužovi v čiernom, ktorý je neďaleko a dosť ho znepokojuje. Vybehnite na kopec za farmou, do tábora banditov z questu Wanted Notes and Bandits a teraz tam bude Seeker. Zabite ho a oznámte to Torlofovi (300 xp).
3. Forged Mine Shares
Túto úlohu vám zadá Serpentes v chráme mágov v Monastery. Máte priviesť Salandrila, ktorého čaká súd za niečo, čo spáchal. Je to alchymista v Upper Quarter. Stačí mu povedať, aby sa vzdal. Zaútočí na vás. Keď ho porazíte, dobrovoľne sa sám vydá do Kláštora. Za deň sa tam stavte aj vy po odmenu (400 xp) 400 zlatých.
4. Maleth´s Walking Stick
Na Lobartovej farme oslovte Maletha a zistíte, že stratil svoju palicu. Tá je pri kamennom kruhu za farmou, tak si tam po ňu dobehnite. Tiež sa tam objavila aj Shadowbeast. Vráťte mu palicu (400 xp), no nemá, čo by vám dal za odmenu, tak vám povie, že západne odtiaľto, v jaskyni na konci priesmyku sú banditi, ktorí by mali mať dosť zlata. Môžete sa tam vydať a pobiť ich.
Zaujímavosti
Heavy Mercenary Armor
Za 1000 zlatých si u Leeho môžete kúpiť ťažké brnenie žoldnierov.
Chapter IV: The Dragon Hunt
Tak a je to tu. Máte Innosove Oko a tak sa môžete pustiť do zabíjania drakov. Už sa zrejme neviete dočkať. Vydajte sa do Valley of Mine. Než sa pustíte do drakov, môžete si splniť pár vedľajších úloh. Každé body naviac sú dobré, keďže idete na drakov. A na drakov nejdete tak úplne sami. Mnoho drakobijcov prilákali zvesti o drakoch a dorazili na hrad.
1. The Filthy Sty
Brutus stojí pred svojou vežou a nechce ísť do kovárne. Bojí sa chrobákov, ktoré sú dnu. Je tam len pár Meatbugov, tak ich pobite a povedzte mu to, že ste to vyderatizovali (350 xp) a dá vám 150 zlatých.
2. Hunger
Gerold vám povie, že znova znížili prídely jedla a on je hrozne hladný. Ponúknite mu niečo zo svojich zásob. Súhlasí a dohodne si s vami stretnutie v noci v chráme (budova, kde bol Milten). Príďte tam o polnoci a ponúknite mu svoje jedlo. Je dosť pahltný a ak mu dáte len niečo, aj keď bude chcieť stále viac, dostanete od neho len 50 zlatých (175 xp). Ak mu dáte toľko, až bude nasýtený, dá vám 450 zlatých (350 xp).
3. Lost in Darkness
Udar, stojaci pri preborenej hradbe, má strach o svojho priateľa Sengratha, ktorý sa vydal hľadať svoju kušu. Zbehnite dole baranidlom a stále rovno. Za riekou, pred drevenou stenou je jeho mŕtvola. Zoberte z nej kušu a doneste ju Udarovi (600 xp).
4. Feros´ Sword
Feros je darkobijca, ktorý stratil svoj meč, niekde na juhu pri stanoch orkov. Keď budete plniť úlohu Hosh-Pak, tak na tom istom mieste nájdete pred stanmi aj jeho meč, ktorý mu zaneste (400 xp). Potom je ochotný vám zvýšiť Str. aj Dex.
5. Jan and the Smitty
Jan je ďalší drakobijca, ktorý je aj kováč a rád by na zámku pomohol, lenže Percival ho nechce nechať pracovať vo vyhni, lebo mu neverí. S Percivalom nepohnete, tak sa obráťte rovno na Komandéra Garonda. Keďže sú teraz bez kováča, tak súhlasí s tým, aby Jan pre nich pracoval (200 xp). No vy sa musíte za neho zaručiť. Ak získate nejakú dračiu krv, tak ju od vás výhodne kúpi. Ak ste žoldnier tak vám potom Jan spraví za 20 dračích šupín a 12 000 zlatých Medium Dragon Hutner´s Armor.
6. Theft
Keroloth, ktorý trénuje na nádvorí mužov, má tiež problém. Niekto mu ukradol mešec. Keď vám o tom povie, zabehnite k miestu, kde sídli kováč. Za lavicou je na zemi jeho mešec (Keroloth´s Leather Satchel). Vráťte mu ho (400 xp). Spýta sa, či netušíte, kto ho vzal. Ak poviete, že nie, nič sa nedeje, ak že podozrievate lovca drakov, zaútočí na Jana. Ak si budete pýtať odmenu, tak vám neochotne dá 50 zlatých.
7. Angar´s Amulet
Stojí pri hlavnej budove. Povie vám, že sa mu stratil amulet v jaskyni, ktorá je niekde na juhu, kde je veľa balvanov. Choďte južnou cestou vedúcou do zamrznutých oblastí. Medzi malým jazerom a močiarom je na mape znázornené malé kamenné niečo. Najpriamejšia cesta tam vedie z pred vchodu do zamrznutej oblasti. Tam je cesta pri skalnej stene vedúca nad jazero. Tá vás dovedie priamo k cieľu. Keď na to miesto dorazíte, je tam naozaj veľa balvanov usporiadaných do kruhu a medi nimi je obetný kameň. Za ním je vchod do jaskyne. Sú tam kostlivci a Skeleton Mage, ktorý má u seba Angarov amulet. Už vás tu môže čakať Angar (Ak ste veľmi rýchli, tak tu ešte nebude a môžete ho nájsť na hrade, alebo na Bengarovej farme) ak ste ešte jeho amulet nevzali, môžete ho požiadať, aby vás sprevádzal a spoločne pobiť kostlivcov. Potom mu ho vráťte (750 xp). Neskôr ho môžete nájsť pri Cavalornovom dome, za ktorým je jaskyňa, kde sa skrýva paladin Marcos. Tam oslovte Angara ako sa mu darí (350 xp) Keď sa v ďalšej kapitole vrátite do NewWorld, tak Angara nájdete na Bengarovej farme.
8. Hosh-Pak
Oric má pre vás úlohu. Potrebujú, aby ste zabili Orkského šamana Hosh-Paka. Ak súhlasíte, tak sa z hradu dajte doprava po ceste (išli ste tade do baní). Keď sa cesta bude stáčať do hôr, napravo na kopci sú orkské stany. Je tam pár orkov a váš cieľový šaman, tak ich pobite. Tiež je tu Ferosov meč. Pochváľte sa Oricovi (600 xp).
9. I Gotta Get Out of Here!
Východne od hradu, popri rieke sa dostanete do malého tábora. Už ste sa sem mohli dostať aj predtým, táborili tu dvaja lovci Talbin a Engrom. Teraz je tu len Talbin, tak si s ním pohovorte a povie, že Engrom zmizol aj s jeho kožou z lurkera. Choďte k jaskyni, kde sa skrýva paladin Marcos (je to kúsok poniže) a pred ňou nájdete Engromovo telo. Vezmite si z neho lurker skin s Talbinovým menom. Vráťte kožu Talbinovi a povedzte mu o smrti Engroma (200 xp). Talbina to vystraší a rozhodne sa, že sa odtiaľto musí dostať a rozbehne sa preč. Potom sa vráťte do priesmyku a tam ho nájdete, ako postáva neďaleko jaskyne. Oslovte ho a požiada vás, aby ste mu pomohli dostať sa cez priesmyk. Súhlaste a len prejdite jaskyňou do Khorinisu. Choďte pred bránu, kde stáli kedysi dvaja paladini. Tam nájdete Talbina, ktorý vám poďakuje (600 xp) a daruje vám Lump of Ore.
10. Dragon Hunt, The Dragon Hunters
Po každom zabitom drakovi sa vráťte na hrad, pomocou jeho srdca doplňte energiu do Innosovho Oka a znovu si ho nasaďte. Pred začatím, ak máte nejaké voľné body, navštívte Gestatha, naučí vás ako získať dračiu krv a šupiny (Spýtajte sa na jeho brnenie). Nezabudnite, že každý drak má nazhromaždený svoj poklad a vy si ho môžete privlastniť.
Choďte na juh. Pozrite sa na mapu. Neďaleko veže, pod ktorou ste navštívili bane, je čierna skala, hora?. Pod baňami je točitá cesta, ktorá vedie priamo k tejto skale. Dajte sa ňou. Cestu k baniam už poznáte a keď odbočíte na túto cestu, nie je kam zablúdiť. Pozor prituhuje, Golemovia, Lizard Meni a tak. Úplne hore na vás čaká drak. Pohovorte si s ním a zabite ho (4500 xp). Za drakom môžete povyskakovať po skalách a vyrabovať jeho bohatstvo.
Na juhovýchode je osamotená veža za riekou tečúcou z jazera. Vedie k nej jediná cesta. Držte sa jej a po pravej strane môžete nájsť Gestatha a Gorna. Ak požiadate Gorna o pomoc, tak vás bude sprevádzať až za most, za ktorým je už len krátka cesta do veže. Ste spolu, takže budete získavať body aj vy. Za mostom sa s vami rozlúči (600 xp). Vybehnite hore po ceste. Vyskočte k soche a od nej na vyššie poschodie. Tu nájdite druhého draka, pohovorte si s ním a zabite ho (4000 xp). V poklade tohto draka je Sextant, dôležitý pre splnenie iného questu.
Choďte do údolia, kde ste pomáhali Marcosovi. Za ním je cesta do močiara (je aj na mape). V údolí sú Rod a Cipher. Ak sa s nimi pozhovárate, vyberú sa do močiara s vami a budú vám pomáhať. Ste v spolku, takže body získavate. Na konci močiara je drak. Rozhovor a boj (3500 xp). Keď oslovíte Ciphera po likvidácii draka, máte ešte 600 xp. naviac.
Choďte do zamrznutých oblastí na mape. Choďte zo severu, popri rieke. Tam nájdete partu drakobijcov pri jaskyni. Pokračujte prechodom za jaskyňou, kde nájdete pri ohni ich šéfa Sylvia. Sľúbi vám 1000 zlatých, keď zabijete dvoch ľadových obrov pri vchode do zamrznutého regiónu. To je len taká mini úloha Two Ice Giants For Sylvio. Keď ich zabijete, pribehnite ku vchodu, ale odmieta vám zaplatiť. Chce, aby ste vyčistili údolie. Ak to spravíte, povie, že idete spolu na draka, ale nikam sa nepohne. Kašlite na neho a postupujte stále nahor, až za hradbou narazíte na veľkú jaskyňu. Vnútri je štvrtý drak Rozhovor a zabite ho (5000 xp). Medzi pokladmi má fajný obojručák Stormbringer. Za hromadou zlata si vezmite vajce. Po stretnutí so všetkými štyrmi, zistíte, že im vládne niekto silnejší, kto je teraz vaším novým nepriateľom.
Keď sa vrátite k Sylviovi, povie vám, že je fajn, že ste zabili draka, ale slávu chce za vás prebrať on (200 xp) a napadne vás. Zabite ho. Potom sa ešte stavte oznámiť zabitie drakov Komanderovi Garondovi (2000 xp), dá vám 1200 zlatých, ale ďalšiu pomoc si vraj nemôže dovoliť.
Týmto ste splnili hlavnú úlohu štvrtej kapitoly, keď sa vrátite do NewWorld, nasleduje piata.
Zaujímavosti
Biff
V oblasti nájdete mnoho drakobijcov. Jedným z nich je aj Biff. Môžete si ho najať, aby s vami bojoval. Bude vás sprevádzať takmer všade. Aj k niektorým drakom. Je pomerne silný, no občas mu musíte dozrieť na zdravie a prispieť nejakou tou zdravotnou fľaštičkou. Pravidelne si od vás bude pýtať 100 zlatých, tak sa počas doby, keď je s vami, nezdržujte. Keď zabijete všetkých štyroch drakov, oznámte mu to (1000 xp).
Chapter I | Chapter II | Chapter III, IV | Chapter V, VI | Ostatné
| Návody | Autori |